Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cesta do elektronické fronty na lístky do vily Tugendhat je složitá

Po dvouletých opravách se slavná vila 6. března opět otevře. Kdo chce být mezi prvními návštěvníky, může si rezervovat vstupenky on-line. Jenže je to poměrně složité. Elektronickou objednávku zvládne jen ten, kdo internet opravdu dobře ovládá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pakunc

Není lepší počkat, až se zájem ustálí?

Je docela dobře možné, že rezervační systém pak bude vstřícnější (tedy more user friendly, abych byl in).

0/0
29.2.2012 13:15

klemi

není důvod ke stížnostem

Objednal jsem si vstupenky přes reservační systém bez problému! Bylo to zcela snadné a nechápu rozčilenou pani. Jsem důchodce, využil jsem slevu a cena mi připadá přiměřená významu této kulturní památky. V zahraničí zaplatíte stejnou cenu a mnohde je i bez průvodce. Těším se!!!:-)

0/0
26.2.2012 22:12

Rumcajz

Že nevíte?

Kolik lidí tam kvůli výši vstupného nepůjde. Prostě další památka jen pro cizince. ;-)

+1/0
26.2.2012 13:50

Richard Hardon

V ramci ochrany nove kvalitni podlahy

z elastickeho korku je take treba vyvarovat se vstupu na jehlovych podpatcich a kdo se bude pricit, bude v ramci turistickeho servisu na svetove urovni vyveden, odveden a popraven!

0/0
26.2.2012 13:16

síma25

Re: V ramci ochrany nove kvalitni podlahy

Z evolučního hlediska zcela v pořádkuR^

0/0
26.2.2012 13:26

sparťanský virtuos

Prohlídka Karlštejna včetně kaple sv. Kříže stojí Kč 300,-.

:-)

+1/0
26.2.2012 11:57

misslonely

nic divného

paní Vobecká je mírně řečeno mimo. Dnes a denně někde zadává své údaje, adresu si může kdekdo najít bez problémů skoro všude a milostivá se domníví, že to arogantní. Bože, ty to vidíš. co kdyby nastala nějaké krizovka a vila musela být uzavřena? to by ona dotyčná dáma byla první, která by řvala, že jí nikdo neinformoval. No neinformoval, protože neměl kam, tak proto mail, telefon a jméno

+2/0
26.2.2012 10:54

Xav!

Re: nic divného

Tak ty chytráku zkus http://www.tugendhat.eu/ a bez problému si zarezervuj vstupenku. Jsem zvědav, jak ti to bude trvat dlouho.

0/0
26.2.2012 11:31

Česká pravice je k smíchu!

Re: nic divného

Nákup vstupenky je teď na první straně. Co je za problém?

+1/0
26.2.2012 11:36

Richard Hardon

Re: nic divného

Pravedepodobne to, ze to nejakeho chytraka (pardon, profesionala), ktery ten informacni system urcite velmi dlouho a draho pripravoval, napadlo az tehdy, kdy ho k tomu dokopala media.

+1/0
26.2.2012 13:17

misslonely

Re: nic divného

neřeším, zda se vlezenka do vily dá rezervovat na první nebo druhé straně, řeším to, že paní V. si stěžuje, že musí zadat telefon, mail aj. kolikrát ta dáma tato data běžně uvádí, když se účastní např. kdejaké spotřebitelské soutěže. Tam se adresa, mail, telefon dávají běžně a nikdo si nestěžuje. a znova se ptám, co kdyby z nějakých důvodů byla vila zavřená? není pohodlnější dostat jako návštěvník s rezervací mail nebo smsku, ať se tam nevláčím zbytečně?

0/0
26.2.2012 18:10

síma25

Klasika

Půlka národa je prostě PC negramotná. Pokud nějaká senilní paní Vobecká potřebuje možnost rezervace po telefonu, nesmí se divit vysoké ceně vstupenky, neb je v ní započten i plat toho, kdo telefony s analfabety neschopnými provést rezervaci elektronicky, bude vyřizovat.

Na faktu, že při objednávce člověk automaticky souhlasí se zasíláním novinek, nevidím nic zajímavého. Je to naprostá samozřejmost na většině eshopů - čtvereček se automaticky zobrazí zatržený, kdo novinky nechce, musí ho odtrhnout.

Bez uvedení telefonu a emailu se na netu objednává dost těžko, potvrzení objednávky emailem, info o odeslání zásilky SMSkou je snad výhoda i pro zákazníka. A celé jméno? No Sodoma! Aby se pani neposerinkala.

Platba převodem, nebo kartou je taky špatně? A jak by to paní chtěla platit, složenkou? Pane bože, do čehos to dal duši?!

+9/0
26.2.2012 10:46

mamsrb

Tak jsem si to zkusil

a platba převodem se nenabízí. Jen kartou jak paní Vobecká pravdivě píše. S ostatním co píšete ovšem souhlasím. Ovšem za 350 kč si to můžou strčit do špic. To jsou ceny jako v Praze.

+1/0
26.2.2012 11:37

Ubaram

Re: Klasika

K prvnímu odstavci: ta cena je vysoká i bez objednávání telefonem.

K třetímu odstavci: muset provádět nějakou "registraci" kde je potřeba uvést jméno a adresu mi přijde u prohlídky vily zcela zcestné, kvůli čemu? Aby vás mohli "oslovit znovu"? Do té samé vily? Na to mají i ten e-mail, ne?

Celkově mi přijde, že se zcestně trefujete do někoho, kdo má ne zcela nelogické připomínky. Když si chci koupit lístek na autobus u SA, stačí mi jen zaplatit. Kód dostanu na mobil SMSkou = v mobilu mám i "vstupenku" pro kontrolu. Nebo se zaregistruju, autobusem patrně pojedu víckrát takže to má smysl. U prohlídky vily mi to hlava nebere.

0/0
26.2.2012 11:40

síma25

Re: Klasika

Máte pravdu, že nutnost registrace je nesmysl. Je vidět, že stránky plácali na poslední chvíli, přitom vila se rekonstruovala několik let a času na přípravu měli tedy dost.

Ale strefovala jsem se do toho, že se paní zdá divné, uvádět jméno, telefon a mail. Bez uvedení těchto údajů by ale nebyla žádná SMS jízdenka, o které mluvíte;-)

Co se týká výše cenu, tu určuje trh. Jestli bude dost lidí ochotných tolik zaplatit, je nastavena zcela správně. Ale že cenu navyšuje potřeba pomocného personálu, který by vyřizoval telefonické rezervace s PC negramotnými jedinci, za tím si stojím.

0/0
26.2.2012 13:07

Ubaram

Re: Klasika

"Ale strefovala jsem se do toho, že se paní zdá divné, uvádět jméno, telefon a mail. Bez uvedení těchto údajů by ale nebyla žádná SMS jízdenka, o které mluvíte".

Paní pokud vidím komentuje že má uvádět NEJEN jméno, ale i adresu, telefon a e-mail. Z návštěv muzeí či výstav vím, že tohle nikdy nikoho nezajímalo. Ani to jméno. Chápu že pokud chtějí nějak doručit lístek, budou potřebovat buď e-mail (elektronická vstupenka) nebo telefon (kód zaslaný sms) nebo adresu (papírová vstupenka).

Mimochodem na SMS jízdenku nepotřebujete nic, jen zašlete zprávu a přijde vám odpovědí opět kód. Na jízdenku na autobus od SA také nic, jen zadáte termín, zaplatíte, dostanete kód. Ani to jméno a příjmení nepotřebují... jen číslo telefonu aby věděli kam vám zaslat kód.

0/0
26.2.2012 13:39

síma25

Re: Klasika

Se student agency už jsem pár let nejela, ale když chcete SMS jízdenku, není tak náhodou nutná registrace a něco jako předplacený kredit? Když jsem s nimi jezdila já, šlo zakoupit jízdenku na otevřené datum a až se člověk rozhodl cestovat, poslal nějaký kód z té jízdenky spolu s požadavkem na datum a čas a zpátky přišlo potvrzení. Tudíž cesta byla dávno zaplacená.

Tady jde o rezervaci bez placení předem - platí se až po provedení rezervace. Takže mícháte jabka s hruškama...

0/0
26.2.2012 14:04

Richard Hardon

Re: Klasika

Vzdyt vstupenka je draha...tak kde je ta rezervace po telefonu? :)

0/0
26.2.2012 13:18

síma25

Re: Klasika

V článku je jasně uvedeno, že rezervace po telefonu bude po otevření, nějaký problém s psaným textem? Nepřijde mi zcela normální dožadovat se telefonního čísla do památky, kde probíhá už několik let rekonstrukce, tudíž je zavřená.

0/0
26.2.2012 13:22

Richard Hardon

Re: Klasika

Rika nekdo, ze ten telefon musi lezet v pamatce? Mit k ni informacni a rezervacni servis by mi prislo normalni, rekonstrukce nerekonstrukce.

Znakem toho opevovaneho, ale zde v praxi neexistujiciho turistickeho servisu by bylo, kdyby se bylo mozne nekam dovolat a dopsat - tam by byl nekdo, kdo bude kompetentni a nebyrokraticky pomuze.

Praxe je ovsem jaka je - nekdo vymyslel jeden jediny zpusob rezervace a turista bud at se prizpusobi, nebo at tahne k sipku (coz povetsine ucini spise, ke sve i nasi skode).

0/0
26.2.2012 13:30

Lionel 1

Že to celé Muzeum města Brna organizuje

pod patronátem Onderky a Kotziana? Zatím tomu všechno nasvědčuje.;-D

0/0
26.2.2012 10:27

Gróf

Ta vila zase tak výjimečná není.

Je to funkconalistická stavba, jakých vzniklo více. Pod ochranu UNESCO je zapsána proto, že je považována, spolu s německým pavilónem v Barceloně (1929), za nejvýznačnější předválečné dílo Miese van der Rohe, který je považován za jednoho z otců moderní architektury 20. století. Není to ale žádný Karlštejn ani Hohenzollern, a vstupné je nastaveno naprosto nesmyslně. Pokud si lidé chtějí prohlédnout funkcionalistickou vilu, mohou se domluvit v Brně v nejméně dalších dvaceti vilách. A ještě poznámka. Funkcionalismus je architektonicky jistě významný směr, patří ovšem do jiných krajin, nikoliv do naší zeměpisné oblasti. Už dnes se funkcionalismus vyučuje jako nepraktický a překonaný, a to především proto, že bydlení v takovém domě je nesmírně energeticky náročné. Bez zateplovacích úprav jsou tyto domy celoročně neobyvatelné. Pokud tedy takový dům navštívit, tak jako poučení, jak se stavět nemá.

+3/0
26.2.2012 10:03

Česká pravice je k smíchu!

Re: Ta vila zase tak výjimečná není.

Koukám, že někdo umí používat wikipedii. ;-D

+1/0
26.2.2012 10:18

Gróf

Re: Ta vila zase tak výjimečná není.

Ten důvod, proč je vila pod ochranou UNESCO je přece důležitý. Není výjimečná ta stavba. Výjimečný je autor.

0/0
26.2.2012 10:25

Česká pravice je k smíchu!

Re: Ta vila zase tak výjimečná není.

Musím říct, že s diskutujícími na IDnesu, především těmi co informace čerpají na wikipedii, se nemá cenu dohadovat. Máš samozřejmě pravdu.

Jedná se o obyčejnou stavbu, který jsou po Evropě stovky, ba tisíce. R^

0/0
26.2.2012 10:28

mamsrb

Pokud ovšem sledujete genezi příběhu vily v našem Kocourkově

od nevydání původním vlastníkům po skandální způsob, kterým město zadávalo opravu tak dlouho až prasklá kanalizace napáchala tolik škod, že i předražený původní projekt byl levný až k dnešním 350 kč za vstupenku, jejíž cena nikdy neamortizuje náklady na opravu je to tak vyjímečná stavba, že by se ta pražská cestovka po kuriozitách ČR mohla od Oulického zajet podívat i do Brna.;-D

0/0
26.2.2012 11:43

Gróf

Re: Ta vila zase tak výjimečná není.

Ty encyklopedie Vám nějak leží v žaludku. Nejspíš pro ten skutečný důvod zápisu památky pod ochranu UNESCO. Víte vůbec, že podmínkou zápisu je neopakovatelný a jedinečný důvod, podtext? A tím v tomto případě opravdu není vila samotná, nýbrž její autor. Jen brněnští památkáři ve spolupráci s Ministerstvem kultury ochranu navrhli, zatímco jiní jinde nebyli tak pružní.

0/0
26.2.2012 18:09

mim7

Re: Ta vila zase tak výjimečná není.

Funkcionalismus také povětšinou vytváří odlidštěné studené prostory bez "genia loci", stačí se projít dnešním Mostem (a srovnat se zaniklým městem) nebo betonovými sídlišti pro sociálně slabé ve Francii, kam se dnes i policisté bojí vkročit. Velice se tento styl zamlouvá sociálním inženýrům a totalitním režimům od bolševiků po ajatoláhy v Iránu, ale vyhovuje i fordovskému bezohledného kapitalismu - krabice lze s dnešní technologií sekat jako na běžícím pásu. V kvalitní soudobé architektuře je už dávno překonaný, ovšem na našich vysokých školách ho stále propagují pedagogové, kteří před revolucí plánovali asanace celých historických čtvrtí.

0/0
26.2.2012 10:33

Sokol.

Re: Ta vila zase tak výjimečná není.

Funkcionalismus patří do jiných krajin, nikoliv do naší zeměpisné oblasti? WTF? Tak v tom případě co tady dělá novogotická Hluboká, renesanční Litomyšl, barokní paláce v Praze, a vůbec i brutalistické kulturní domy a sídliště po celé ČR? Jen tak pro Vaši informaci, funkcionalismus je směr jeden z nejpraktičtějších (že by funkcionalismus pocházel od slova funkční / funcitonal?). Dobře navržená a vypočítaná funkcionalistická stavba s dobře vybraným materiálem je mnohem méně náročnější než ty dnešní paláce ve stylu podnikatelského baroka. Ale abych nebyl úplně proti, tak naprosto s Vámi souhlasím co se týče vstupného, to mi taktéž připadá neadekvátní i u takové stavby, jako je Tugendhat...

0/0
26.2.2012 21:53

mim7

pozor na ušlapání

Ano, rezervační systém musí být dokonalý. Úplně všichni si budou chtít prohlédnout krabicový rodinný dům - předchůdce paneláků - za 350Kč a bez perfektního rezervačního systému se ušlapou. :-)

+1/0
26.2.2012 8:01

mim7

Re: pozor na ušlapání

Ale vážně - těsně po otevření a v souvislosti s mediálním běsněním se tam podívá hrstka zvědavců (ti budou litovat, za co vyhodili peníze) a hrstka nadšenců - příznivců funkcionalistické krabicoidní architektury. Jinak to bude povětšinou prázdná propast peněz a náklady na opravu se státu nikdy nevrátí. :-/

0/0
26.2.2012 8:15

Teasák

Re: pozor na ušlapání

až na to že to neplatil stát ale EU

0/0
26.2.2012 8:48

mim7

Re: pozor na ušlapání

Ano, EU je něco jako peníze z nebes, s daňovým poplatníkem a státními odvody to nemá vůbec nic společného.

+2/0
26.2.2012 8:51

danny47

Re: pozor na ušlapání

R^!!

0/0
26.2.2012 9:48

Česká pravice je k smíchu!

Re: pozor na ušlapání

Spoustu lidí zajímá např. místo kde byla projekční kancelář Willyho Messerschmitta. :-P

+1/0
26.2.2012 10:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.