Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motorák vykolejil a otočil se na bok po srážce s náklaďákem na Břeclavsku

Na přejezdu ve Velkých Pavlovicích na Břeclavsku se krátce před osmou hodinou ranní srazil motorák s nákladním automobilem Iveco. Ve vlaku, který po nárazu vykolejil a zůstal nakloněný na náspu, se lehce zranili tři cestující a strojvůdce. Řidič nákladního auta je podle policie v šoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gróf

Tím motoráčkem jsem tam byl pro meruňky

Před 30 lety.

+1/0
5.3.2012 13:02

rampas

ani se nedivím

řidiči těchto rozvážkových firem dokáží za jízdy telefonovat a ještě vyplňovat lejstra, to opravdu není problém přehlédnout přejezd i s vlakem8-o

0/0
5.3.2012 12:35

Frollik

Stačí ranní slunce

nízko nad obzorem svítící na semafor a není vůbec poznat jestli svítí nebo ne. Pokud jel od Bořetic je to přesně tato situace. Vpravo od Hodonína pak není žádný výhled na trať. Většina silnic i železnic je stavěná za Marie Terezie pro kočáry a páru na kolejích. Výhledové poměry nula bodů.;-)

0/0
5.3.2012 13:14

moim

Re: Stačí ranní slunce

Řidič je povinen uzpůsobit jízdu všem okolnostem, které se na silnici mohou v dané situaci vyskytnout - to ho neomlouvá. a měl by předvídat...

Přpomíná mi to situaci, kdy na frekventované křižovatce vypnou semafory - a to je najednou bum bác (a to nekecám)...protože lidi prostě najednou neví, kde je hlavní, apod., smolík no!

+2/0
5.3.2012 13:36

CART09

Re: Stačí ranní slunce

tak tím spíš si na takovém místě dávám bacha, i kdybych měl zpomalit do kroku, vypnout rádio a stáhnout okénko... a pokud to byla rozvážková služba, tak asi tamtudy nejel poprvé...

+2/0
5.3.2012 13:38

Draggo

Re: Stačí ranní slunce

tak to zarizeni u prejezdu, krome toho, ze blika, tak jeste zvoni, ne? jinak je pravda, ze je tam asi blbe videt.

+1/0
5.3.2012 17:12

Kidkid

A to by nešlo na většinu přejezdů vrátit závory?

Vechtry se rozprodaly, ti co na nich sloužili jsou dávno v penzi a teď snad není den, aby se vlak s nějakým náklaďákem či dodávkou nestřetl na přejezdu. Tady to bylo bez ztráty lidského života, ale škoda jako hrom a ještě co budou mít práce s tím ten motorák dát zpět na koleje.

Byla by také ovšem možnost ve Škodovce v Plzni objednat obrněné lokomotivy nebo rovnou celé vlaky, aby si přes přejezdy cestu prostřílely.;-D;-D;-D

0/0
5.3.2012 12:20

CART09

Re: A to by nešlo na většinu přejezdů vrátit závory?

myslíte znovuzavést závorářská stanoviště s živou obsluhou?;-D Fajn nápad, když se smíříte s navýšením počtu zaměstnanců SŽDC o nějakých pár tisíc, jejichž platy a související náklady zaplatíte následně v jízdném...;-D

Nemluvě o snížení rychlosti vlaků, protože ručně stahované šraňky nebude závorář stíhat sundavat, když to bude na hlavní trati...

+1/0
5.3.2012 13:36

slastep

už by měl někdo oficiálně přiznat.....

že signalizace se občasj ízdou vlaku nespustí .....samozřejmě po nárazu a otřesech se většinou rozběhne a pak opět při zkoušce funguje..... železničáři vědí své, kdyby to nekdo přiznal, řidiči se budou mít na púozoru i když signalizace nejde a zachrání se spoustu životů

ta zařízení prostě dejme tomu jednou za dva tisíce případů selžou, většinou to projde, protože tam nic nejede, ale jednou za čas.........

0/0
5.3.2012 11:57

tarten

Re: už by měl někdo oficiálně přiznat.....

Nesmysl, a v černé skříňce automatických přejezdů je to zaznamenané.

+1/0
5.3.2012 12:07

slastep

Re: už by měl někdo oficiálně přiznat.....

jistota je jen tam, kde je přejezd vázaný na návěstidlo, kde je obsluhán pouze jízdou vlaku, tam bohužel k selháním dochází, je to jen nějaké promile, nebo jeho zlomek, ale je to tak

0/0
5.3.2012 12:52

jakadlec

Re: už by měl někdo oficiálně přiznat.....

nechce se mi věřit, že někdo vjede na přejezd, když svítí červená, natož každej tejden někdo, a vyjádření řidiče jsem ještě neslyšel, zato mluvčí drah ano, ten opakuje, že po překontrolování světla byla ok. mám blběj pocit, že dráhy lžou.

+1/0
5.3.2012 12:22

moim

Re: už by měl někdo oficiálně přiznat.....

Nebudu je obhajovat, nevím...ale i když je přejezd označen jen světly a dokonce i když bliká bílá, vždy si kontroluji, zda něco nejede a snažím se z přejezdu zmizet co nejrychleji.

Další, tam kde nejsou závory a jen světla - vlak vždy houká - takže pokud nebudu mít ohulený rádio, musím ho slyšet!

0/0
5.3.2012 13:45

PIsa.lek

Re: už by měl někdo oficiálně přiznat.....

nechce se mi věřit, že někdo vjede na přejezd

Tak si někdy chvíli u takového přejezdu počkej a uvěříš ještě mnoha horším věcem - například tomu, že na křížení frekventované silnice a frekventované trati je po spuštění "červené" schopno projet i několik aut za sebou, včetně autobusu MHD (existuje veřejně dostupný kamerový záznam a není zdaleka jediný).

Kdybys ty a další "tomášové" znali funkci přejezdového zabezpečovacího zařízení, těžko byste mohli tvrdít, že signalizace čas od času nefunguje - pravdiěpodobnost selhání je velmi nízká (obvody jsou konstruovány tak, že v případě jakékoliv poruchy -- např. kradeže kabelů - se zařízení přepne do bezpečnějšího stavu, tzn. že přejezd bilká, aniž by vlak jel, nikoliv že nebliká, když vlak jede). Navíc u přejezdu bez bílého světla je při neblikání řidič stejně povinen chovat se tak, jako by tam žádná signalizace nebyla.

0/0
5.3.2012 18:56

jamming

JEDNODUCHE

nechat ho zaplatit veskerou skodu + sebrat ridicak na 5 let. z tech fotek je uplne jasny, ze usek je prehledny, takze i kdyby tam nebyla svetla, tak vlak musel videt. tady uz vymluva na slunce nepomuze

0/0
5.3.2012 11:36

Macek Jirka

Stopka na nechráněném přejezdu

Co já mám zkušenosti ze zahraničí, tak je většinou na nechráněném žel. přejezdu stopka a vlak tam musí jet minimální rychlostí. Jenže by to asi u nás trvalo delší dobu, to se musí dostat do podvědomí. Já mám ze zahraničí naučený zvyk, že vždycky před přejezdem zastavím, ta chvilka mě nezabije, když si uvědomím co prostojím na dálnici, nebo ve městech, tak je to maličkost. Minimálně jednou mě to zachránilo před srážkou, protože se náhle z lesa vyřítil vysokou rychlostí vlak a já ho spatřil na poslední chvíli. Minimálně pro autobusy a nákl. auta by to měla být povinnost. Nedávno byla statistika, kolik zahyne na přejezdech za rok lidí, bylo to hodně vysoké číslo. Určitě by to za úvahu stálo, náklady by nebyly tak vysoké....

+1/0
5.3.2012 10:05

tarten

Re: Stopka na nechráněném přejezdu

Povinnost je přinejmenším snížit rychlost na 30 km/h už 50 metrů předem, aby bylo dost času na rozhlížení a poslouchání. Pokud nebliká bílá, pak stačí 50 km/h.

+1/0
5.3.2012 12:10

rampas

Re: Stopka na nechráněném přejezdu

Naopak, vrať řidičák - Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho

přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km/hod. Svítí-li

přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí

nejvýše 50 km/hod. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

0/0
5.3.2012 12:29

PIsa.lek

Re: Stopka na nechráněném přejezdu

> Naopak, vrať řidičák

Naopak, vrať vysvědčení z první třídy a běž se tam znovu naučit číst.

0/0
5.3.2012 18:58

Chytrakz hospody

Řidiči profíci zvládaj svoji púráci ????

Není těch nehod nějako moc. A navíc, co to máme za řidiče, když jsou vždy v šoku. Není snad nehoda, kdyby řidič skončil v šoku. To máme řidiče profíky takové "Dluhoslavy Sobotky",  nebo padaj na hubu z pracovního přetížení. Vono mít 16 i více hodinové šichty za 7 dní v tejdnu taky není žádnej med

0/0
5.3.2012 9:15

Líný_mravenec

Re: Řidiči profíci zvládaj svoji púráci ????

Iveco krajinou burácí, řidič nechce přijít o práci...

+1/0
5.3.2012 10:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.