Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf památkářů: Když Brno opraví památky, může soupeřit s Římem i Paříží

Městské lázně v Zábrdovicích, hotel Avion či pošta u hlavního nádraží. To jsou objekty, které by za sto let mohly do Brna jezdit obhlížet autobusy plné turistů. Myslí si to ředitel brněnského památkového ústavu Petr Kroupa. Má to ale podmínku. Zmíněné stavby musejí ještě stát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iMuf

postkomoušským lulinům

lol, stačilo si přečíst název článku a bylo nad Slunce jasné, co za duchaplnosti se objeví v diskusi ;-D. Přečetl si někdo z vás žlučovitých lulinů alespoň ten článek? O pozici "skvostu baroka" Brno nikdy soutežit nebude, ve funkcionalismu nemá ve střední Evropě konkurenci. Tak se s tím buďto smiřte, nebo si to třeba hoďte, co já vím :).

A "předměstí Vídně" ;-D. To má být jako urážka? To Brnu vždy plně vyhovovalo, sounáležitost byla vždy samozřejmá a symbiózní. Nejen brněnská okružní třída je toho důkazem. Nebýt komoušského odtržení, byla by dnes ta provázanost ještě daleko větší a nebylo by ani těchto zamindrákovaných výkřiků v diskusích od postkomoušů s vymytým mozkem, kteří vše prekomoušské - tedy i Brno jakožto hrdou a ambiciózní metropoli Moravy - nenávidí.

0/0
15.3.2012 10:18

MFD to hraje s náma

Brno a opravené památky?

HA HA HA !!!!

0/0
12.3.2012 21:14

všeználek3

soupeřit s Římem a Paříží

noo ?;-D;-D;-DR^

0/0
12.3.2012 19:57

Věrný sluha pana Hraběte

Brno

myslíte mírně obydlenou pravotočivou zatáčku z Prahy na Vídeň?

0/0
12.3.2012 19:35

Řezník I.

:D

co tam berou? ;-D

0/0
12.3.2012 19:20

mim7

Re: :D

Jo, to musí být prvotřídní kvalita. V tom zase mohou hravě soupeřit s Amsterdamem. :-)

0/0
13.3.2012 11:55

cmelaaak

bohajeho

Co toooo???? 8-o

0/0
12.3.2012 18:19

Menetekel

A kdyby vypustili přehradu, tak i s Benátkami

co se týče nepořádku a nepřizpůsobivých, tak Řím už dnes dokonce předčí. ;-D

+2/0
12.3.2012 18:14

síma25

Re: A kdyby vypustili přehradu, tak i s Benátkami

A co se týká problematických přistěhovalců, Paříž převálcujeme vzápětí:-( Ani únorové mrazy nepomohly a slováci se nám tady množí geometrickou řadou.

+1/0
12.3.2012 21:07

syn truhláře

Re: A kdyby vypustili přehradu, tak i s Benátkami

Černí, nebo bílí?

0/0
14.3.2012 19:24

syn truhláře

Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Permanentně žárlí na Prahu a za Moraváky se nepovažují. Spíš něco nad nimi. A Moraváci je taky neberou. Baziliku mají jakž takž a Špilberk, to je jen zastaralý mocnářký kriminál. A ze své sebestřednosti by se snas potento....

Kam se hrabó na "Holomóc". I Kroměříž má lepší památky. Petrolíni.

+2/0
12.3.2012 15:49

Si0 po 4. zákazu

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Protiřečíte si. Brno, jako předměstí Vídně, nepotřebuje žárlit na Prahu. Má přece tu svoji Vídeň.

+3/0
12.3.2012 16:18

ditrinoroo

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Truhářský synu, bude to pro Vás asi překvapení, ale Brno se stává přes nepřízeň Prahy nejlepším univerzitním městem ČR a nepochybuji o tom, že jím za čas bude.

Kromě toho je Brno příjemné město pro příjemný život, což se o Práglu zajisté říct nedá, když jste si ve své chytrosti např. přivedli dálnici až na Václavák.;-D;-D

+3/0
12.3.2012 17:28

ditrinoroo

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

sorry, to patří "synu truhláře"

0/0
12.3.2012 17:31

Si0 po 4. zákazu

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Bavím se, jak to dovedete poplést.;-D

0/0
12.3.2012 22:59

Černoušek Bubu

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Dovolil bych si drobnou úpravu ne nejlepší univerzita, ale největší univerzita. Co říci k tomu, že Masaryčka nabírá dvojnásobný počet studentů humanitně zaměřených oborů než Karlova ? Na stránkách jobs.cz jsou zcela obludná čísla - brněnská filda nabírá 3 000 kusů atd. Dokonce celkový počet všech nabraných studentů v loňském roce překročil počet nabraných studentů Karlovy univerzity. V množství je sice síla ale ne nutně inteligence. Aby Brnu a jeho mnoha rychle bujícím univerzitám nezůstal na krku jen ten známý letitý pražský vtip : Brněnský intelektuál.

0/0
12.3.2012 18:36

ditrinoroo

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Možná jste nezaregistroval, že jako nejlepší Právnická fakulta ČR v r. 2011 byla vyhodnocena PF MU Brno. Takže zbytečná starost.

A pokud jde o ten vtip, je skutečně tak fousatý, že starší je již jen ten o pražských intelektuálech.;-)

A nezapomeňte na tu dálnici na Václaváku. Opravdu světová rarita.;-)

+3/0
12.3.2012 18:47

Černoušek Bubu

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Prvenství jsem zaregistroval v Hospodářských novinách a podivoval jsem se mu jen do chvíle, než jsem si stáhl metodiku hodnocení. V názoru právních odborníků těsně zvítězila Praha a zbytek kritérií je věc statistiky ( viz známý vtip - první stupeň lež, druhý stupeň bezostyšná lež, třetí stupeň statistika). Garantuji Vám, že každý elév ze statistiky sestaví příhodnou metodiku, takže i ty práva ve Sládkovičově na Slovensku, kam jezdí na studia práv brněnští papaláši a kuliši (aby si s těmi pražskými nepřekáželi v Plzni) by mohla zvítězit. Vrcholem metodiky byla dotace bodů za počet docentů a profesorů do 40 resp.50 let. Zde samozřejmě rychle bující fakulty s rychlokvašeným nezralým pedagogickým sborem ukáží všem ostatním soutěžícím paty.

0/0
12.3.2012 20:29

ditrinoroo

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

"V názoru právních odborníků těsně zvítězila Praha a zbytek kriterií je věc statistiky..." . To je fakt dobrý.;-D Takže kdyby v názoru právních odborníků náhodou nezvítězila Praha, byly zřejmě tyto názory přiřazeny ke zbytku kritérií a staly by se taky věcí statistiky, že? To měla Praha opravdu kliku.

Ostatně, o vypovídací hodnotě statistik se nejlépe vyjádřil již W. Churchill, takže statistikami bych se být Vámi, moc neoháněl.

+1/0
12.3.2012 20:53

Černoušek Bubu

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Já , podobně jako Winston, věřím jen těm statistikám co si sám nalžu a proto bodovému souhrnu v uvedeném hodnocení nevěřím a dám na selský rozum, který říká - nabírá li univerzita ve městě s řádově (desetinásobně) nižší poptávkou po právnických službách dvojnásobek studujících práv oproti Praze tak tu něco nesedí a vůči nabraným studentům je to nefér a za vítězství fakulty v pofidérním žebříčku HN si práci nezajistí. Zajímalo by mne uplatnění letos nabraných juristů právnické fakulty ( možná dva tisíce) když v jakýchkoliv nabídkách práce u Brna figuruje v oblasti právních služeb nula, zatímco u Prahy se vždy menší počet objeví vždy.

0/0
12.3.2012 22:12

ditrinoroo

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

A také jeden podotek: Nevím, co jste "drobně upravoval", nepsal jsem totiž o univerzitě, ale o univerzitním městě. Takže pro příště možná lépe a pomalu a případně nahlas si přečíst původní text, než začnete "drobně upravovat".;-D

+1/0
12.3.2012 18:52

Černoušek Bubu

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Obrat "nejlepší univerzitní město" lze chápat dvěma způsoby - buďto jako město s nejlepšími univerzitami v Česku, což Brno v žádném případě není a nebude , nebo jako nejlepší město pro pohodové studování a příjemný studentský život - což Brno pro svou polohu, příjemné klima, klidné prostředí, relativně čisté ovzduší, koncentraci studentů oproti Praze bezesporu je.

0/0
12.3.2012 20:17

ditrinoroo

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Termín "nejlepší univerzitní město" zůstane tímto termínem, kdyby se někdo třeba rozkrájel. Univerzitní město a univerzita je dost rozdíl a myslím, že dost značný, takže není potřeba vysvětlovat.

Přesto to zkusím. Univerzitní město, je město s jednou nebo více univerzitami, naproti tomu univerzita je samosprávná vysoká škola, poskytující nejvyšší stupeň vzdělání. Proč jste tedy diskutoval o univerzitě?

Příjemný zbytek večera.;-)

+1/0
12.3.2012 21:05

síma25

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Docela pěkně to, že je Brno příjemné nejen univerzitní město, narozdíl od Prahy, ilustruje fakt, že mnoho lidí, kteří přijdou studovat do Brna, tam zůstává i po dokončení školy, kdežto kdo vystudoval v Praze se častěji vrátí do svého původního bydliště.

Zakladatel vlákna vůbec nepochopil, že ta konina v článku není názor všech, nebo aspoň většiny brňáků, ale jednoho brnocentrika, který si ráno asi zapomněl vzít prášky. A souhlasím s tím, že Olomouc i Kroměříž a jistě mnoho dalších měst, má hezčí památky než Brno, ale jako brňák musím říct, že mě to fakt vůbec netrápí. Město příjemné k životu nedělají památky. V Kromclu zdechl pes, v Olomouci není slušná práce.

0/0
12.3.2012 21:19

Černoušek Bubu

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Vlákno v mém mozku ( pro ten nápodobný příjemný zbytek večera). Nejlepší univerzitní město - univerzitní město - univerzity - - univerzita - Masaryčka - asi bývalá Purkyňka. Vlákno ukončeno. Stačí to takto ?

0/0
12.3.2012 22:28

ditrinoroo

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Zajisté, oba určitě chápeme, že šlo jen o přátelské pošťuchování.:-)

0/0
12.3.2012 22:58

syn truhláře

Re: Brno bylo vždycky jen předměstím Vídně.

Kdo nemá na pořádnu univerzitu, tak kam jinam má jít?

0/0
13.3.2012 16:31

CoolAdik

Brňáci

Tento článek beru jako mírně nadsazený, nicméně se mně hnusný jedna věc: opět jsou zde komentáře Brňanů, kteří jen plivou a plivou a plivou (někdy bohužel i na chodníky v centru) na svoje město... Místo toho, aby na něj byli hrdí. To nechápu, takhle ho akorád dostávají ještě víc dolů...Buďmě hrdí, že můžeme žít v takovém městě, jako je Brno ;)

+3/0
12.3.2012 15:26

Kamil25

Re: Brňáci

Klid, ti co tu brblaj jsou buď mimobrňáci, co je takový odvážný prohlášení namíchlo nebo, a to v menší míře, brněnští nevzdělanci. Soudnej vzdělanej Brňák se nad tím článkem trochu pousměje, ale nebude závidět Praze a Paříži jejich nablýskané paláce. Nejsme tuctové město pro turisty, ale zase se tu příjemně žije a navíc máme pár staveb pro znalce. To že nevzdělanci a "pozlátkomilové" tohle neocení, tím se brňák akorát tak dobře baví.

+2/0
12.3.2012 20:45

síma25

Re: Brňáci

R^ Osobně jsem teda v Brně naplavenina, ale jsem ráda, že se tady nepromenádují autobusy a autobusy japonců s foťáky. Jsem ráda, že tady panuje taková ta maloměstská pohoda a klid, že se v centru neprodírám davy "pozlátkomilů" (to je moc pěkný výraz) a zároveň mám kam vzít návštěvu a chlubit se, jaké skvosty tady máme..

+1/0
12.3.2012 21:24

karoko

Re: Brňáci

Město příjemné pro život, takové kapesní velkoměsto jako je Brno se brzo stane velmi žádaným zbožím. A pro mě je nejkrásnější pohled na Prahu ( nejhezčí pražské památky prominou) vždy ve zpětném zrcátku auta na začátku dálnice D1 z Prahy do Brna.

+1/0
12.3.2012 21:53

síma25

Re: Brňáci

Všechno má svoje, třeba po Praze se výborně jezdí, díky neustálým zácpám a hustému provozu mimo ně jsou pražáci daleko ohleduplnější a míň nervní. Když vidí, že mám na skle navigaci a na poslední chvili zjistím, že jsem ve špatným pruhu, vždycky mě nejpozději třetí auto pustí. V Brně jě dost takových, kteří dělají, že mě nevidí, případně vidí a troubí. Ne všichni, samozřejmě, mluvím o celkovém dojmu.

Já pocházím z Olomouce a to město je moje srdeční záležitost, Olomouc je maličká, útulná, má génia loci.. na večerní procházku teď, když ze všech koutů voní jaro prostě sen, ale odešla jsem z tama za prací právě do Brna a nelituju. Brno je bezva kombinace maloměstské pohody a dostatku kvalitních slušně platících firem.

+1/0
12.3.2012 22:02

Darkhalf Jr.

:o)))

Myslím, že Brnu postačí, když trumfne Prahu...nač si dávat jiné cíle.

Ale teď vážně....o památkářích jsem si vždy myslel své a po tomhle kecu si to budu myslet dál. Příšerný blábol. (pomíjím jednoduchou věc - kde na to vzít?).

+1/0
12.3.2012 14:43

PragueNHL1

Slušnej blábol od šéfa památkářů....

i jako brňák upřimně tvrdím, že tiše závidím Praze její památky, ty jsou nádherný.... Sorry ale s Avionem nebo budovou pošty se to srovnat nedá.;-D

+2/0
12.3.2012 13:38

Skeptik Pavel

Re: Slušnej blábol od šéfa památkářů....

Jen se tiše usmívám nad blbostí zdejších diskutérů, co nepochopili jistou nadsázku. A jako brňák zase vím, že Praze by tiše záviděl třeba mnohý  mnichovan, berlíňan a mnoho obyvatel jiných metropolí. To nic nemění na tom, že Brno je fajn město a rozhodně se na to, o kolik stovek  památek na přelomu 19. a 20. století díky asanaci přišlo (stovky středověkých domů, několik desítek barokních paláců,  kostelů apod.) nemusí za svůj památkový fond stydět . To flagelantství mnohých brněnských spoluobčanů už je směšné, no  spíše smutné. Jen snad podotknu, že tím tomu našemu Brnu nepomůžeme už vůbec. Spíš mě tak někdy napadne, kde by Brno mohlo dnes být, nebýt února 48, vyhnání němců, zrušení zemského zřízení,  vzniku podělaných komunistických krajů a těchle masochistických brňáků.

+7/0
12.3.2012 14:42

good_luck!

Re: Slušnej blábol od šéfa památkářů....

ono je to ale o těch "památkách" Ano, praha má krásné středověké památky, zato památek na 18 a 19 století - nic moc, za těma bych zrovna do Prahy nejezdil. No a pokud jde o zdejší článek a funkcionalismus. Opravdu v tomto ohledu je Brno na světové úrovni.... a památek tohoto slohu má minimálně stejně jako 3x větší Praha, takže opravdu za 100 let může být v tomto ohledu Brno vyhledávanou lokalitou. Samozřejmě pokud někdo bude hledat 12-14 století, raději vyrazí do Prahy, ale tam se nemůže rovnat ani Vídeň. Problém Brna je v propagaci a v neznalosti - holt, pokud jde většina peněz na propagaci Prahy, ani mnohý Brňák neví, kolem čeho chodí....

+2/0
12.3.2012 15:10

good_luck!

Re: Slušnej blábol od šéfa památkářů....

... zkuste zajít do knihkupectví a najít knihy o Brně/Moravě - bude tam usmolený 1 titul, zato regály s Prahou budou přetékat a to i v Brně a na Moravě. Bohužel.

+1/0
12.3.2012 15:12

jeliman

Já mám také bujnou fantazii, ale na tohle, na tohle prostě

nemám. Ten pán se zajisté nechal inspirovat Romancí čumilů od O' henryho, jinak to není možný.

+3/0
12.3.2012 13:05

AlfredD

No vo tym žádná

No Moulin Rouge už máme,  v Bratislavské bude takové Montmartre, tam je taky hromada mučedníků. Myší díra , to je takovej jenom delší vítěznej voblouk a je to doma. Lováče z turistů  se jenom sypó.

+2/0
12.3.2012 12:59

EMS

Śmarjá pano

To mi nedělejte. Po obědě s plným břuchem se smát je nebezpečné...... Pán asi jedl hooodně vtipné kaše:-)

+4/0
12.3.2012 12:49

honza.f

Je to manažer....

Šéfovi památkářů je třeba přiznat, že pronesl výrok, kterého si noviny pro jeho nebetyčnou blbost hned všimnou, a taky že možná díky němu získá i nějaké love na památky. ;-D

0/0
12.3.2012 12:39

biggles

Re: Je to manažer....

bude lovů, že tady postavíme klidně i funglnový památky... ;-)

0/0
12.3.2012 12:50

honza.f

Re: Je to manažer....

Už přece dvě máme - kašnu a superultramoderní orloj. ;-D

+1/0
12.3.2012 12:54

czechlin

Re: Je to manažer....

R^;-D

0/0
13.3.2012 12:53

Spalovač_šancí

Souhlas se šéfem památkářů

Ovšem ani po případné opravě všech památek se Brno nebude chytat na Prahu ...

0/0
12.3.2012 12:28

konectwo

Prodat

a okamžitě.

0/0
12.3.2012 12:17

holes5

Re: Prodat

mám obavu, že ho nikdo nebude chtít ani zadarmo......ani žádnýho jinýho památkáře :-/

+1/0
12.3.2012 12:35

jackie13

šéf památkářů

by se měl léčit na psychiatrii.

+4/0
12.3.2012 12:07

Si0 po 4. zákazu

Řeknu to poklausovsku: méně Janáčkových divadel

a více Mahenových.

0/0
12.3.2012 12:06

Zákon o dodávkách teplé vody

Když ....

.... tady postavíme metro tak budeme konkurovat i praze ;-D;-D

0/0
12.3.2012 11:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.