Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihomoravskou šalinkartu nahradí čipová karta. Za vzor má i Opencard

Lidé na jižní Moravě budou od příštího roku místo papírové tramvajenky používat elektronickou kartu, se kterou už nemusí běhat pro kupony na nádraží. Nabíjet se bude přes internet a poslouží i na placení parkovného. Společnost Kordis, která obsluhuje integrovaný dopravní systém v kraji, vypsala minulý týden na projekt výběrové řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

duhovnik

hmmm

docela by ma to aj potesilo, len kebyze neviem aka velka sanca je, ze to bude jeden obrovsky tunel, ktory sposobi len dalsie zvysenie cien jizdneho ;-O;-O;-O;-O

+1/0
3.4.2012 21:49

B-25

Zlatý

štípací jízdenky R^

0/0
3.4.2012 21:29

MUDr. Cvach Csc

ROVNOU LIDI OČIPUJTE JAKO DOBYTEK

a bude klid Rv EU Rv

+2/0
3.4.2012 19:39

Kefalín3

Re: ROVNOU LIDI OČIPUJTE JAKO DOBYTEK

To až se roman dostane do vlády. Zatím na to nemá. Ale doufá...

0/0
3.4.2012 20:00

Kefalín3

To bude vejvar!

Socha na Svoboďáku, ta je jen hubený předkrm...

0/0
3.4.2012 19:22

Lži jsou sladké, pravda je hořká

Re: To bude vejvar!

Praha od toho upouští, Brno ten nesmysl zavede.

http://praha.idnes.cz/praha-prodlouzi-platnost-koncicim-opencard-fzf-/praha-zpravy.aspx?c=A120403_130635_praha-zpravy_ab

+1/0
3.4.2012 19:41

Kefalín3

Re: To bude vejvar!

;-D;-D;-DR^

Dyť vejvar je jistej! Se nediv...

0/0
3.4.2012 19:59

CoolAdik

Tramvajenka????????????

Pane redaktore! Píšete článek pro Brno! :D my tady máme šalinkarty! :D

0/0
3.4.2012 19:11

P1azer

Takže se nám ještě zvýší jízdné...

...to si asi fakt příští měsíc koupím auto, ikdyž jsem student.

0/0
3.4.2012 18:40

Matematik

Mystifikace

Je to klasická novinářská mystifikace, co se opencard týče. Samozřejmě, že čipové karty si jsou podobné. Ale jak se k tomuto článku vyjádřil pan Havlík, není pravdou, že by si DP bral striktně za vzor systém z nějakého města. A pokud s někým bude spolupracovat, pak spíše s jinými moravskými kraji, kde je spolupráce důležitější.

0/0
3.4.2012 18:10

douchova

FAIN

Tak v praze to zrušej a tda v Brně si tu díru na prachy poříděj je normální!!!!!

!!!!!!Rv

+3/0
3.4.2012 15:19

Peťulák2

Re: FAIN

Je. Zatímco Praha zjišťovala, jak debilní jsou porsche šaliny, tak Brno jich koupilo asi 30 nebo kolik.

+1/0
3.4.2012 16:46

Kefalín3

Re: FAIN

;-D;-D;-D;-D

A kdo to tam v Brně navolil? Marťani? Tak hezky cvakejte, vejvary pro vyvolené sóstruhy! (Ještě před uzavřením voleb brněnská ODS otevřeně deklarovala romana na primátora. Ti si to mastěj snad ještě ideálněji jako v práglu. A brněnští voliči mohou přemýšlet o hodnotě volebního hlasu. Zda odpovědnost do budoucna, či sleva v Kaufláči za 30)

0/0
3.4.2012 20:05

Viktor N.

Re: FAIN

Měl byste vědět, že na komunální úrovni si na politické strany moc nehrají, jak jde o korýtka, všichni jsou najednou velcí kámoši…

0/0
4.4.2012 8:18

frbulek

jupííí

tak,kdo si pamatuje kartičky plastové kartičky z devadesátých let 20. stol., a sledoval akci OPEN CARD in PRAG, tak se mu potěšením zatetelí srdíčko, budeme mít další tunel, a nebude se muset tak moc kopat, jako na Dobráku, kuchařku jak krást mohou kopírovat z Prahy, i nyní je Brno druhé . . . ;-€;-€;-€

0/0
3.4.2012 14:04

bludickan

Re: jupííí

Tu plastovou šalinkartu, na kterou se později lepily kupony jseště někde máme. Takže pamatujeme...;-)

0/0
4.4.2012 14:57

Lord Helma

Týjó

proč to v Ostravě stálo skumpikum 7 melounů ? Vidím, že máme obrovské rezervy. A nakupovat přes InterFernet to jde od začátku...

0/0
3.4.2012 13:47

í-mejlka

Moji milí

Moji milí Brňané - bývalí spoluobčané, kamarádi a spolužáci ze školy - vítejte v Béééémově!

0/0
3.4.2012 12:41

Matematik

Re: Moji milí

Hm, kolik to stálo v Praze a kolik v Brně? Tuším, že 60 milionů je patnáctina z 900.

0/0
3.4.2012 18:11

a8nn

Re: Moji milí

60 milionů je jenom projekt, na samotný systém bude další soutěž.

0/0
3.4.2012 20:26

trasprd

Nechápu, proč musí mít tu drahou kartu všichni,

co kdyby lidi, kteří chtějí pouze šalinkartu, dále měli jenom papírovou průkazku, jejíž výrobní a provozní cena je nula nula nic, a ti, kteří s tím potřebují platit za parkování, by si připlatili za ten plastový zázrak a za jeho provoz.

0/0
3.4.2012 11:58

Sidonie_11

Re: Nechápu, proč musí mít tu drahou kartu všichni,

Protože by to bylo moc logické a nedaly by se při tom ulít nějaké ty milionky do kapsy známým... :-P

+2/0
3.4.2012 12:50

Mac4872786

Re: Nechápu, proč musí mít tu drahou kartu všichni,

Hlavně jaksi nikomu nedošlo, že kdo potřebuje platit parkovné, nepotřebuje šalinkartu a opačně.

0/0
3.4.2012 13:02

Mychal.B.

Re: Nechápu, proč musí mít tu drahou kartu všichni,

I kdepak, náhodou to hraje s tím, že chtějí zpoplatnit P+R parkoviště u hřbitova ;-)

0/0
3.4.2012 17:08

jhk2

Re: Nechápu, proč musí mít tu drahou kartu všichni,

asi proto ze cim vic jich bude tim budou levnejsi. a udrzovat dva systemy je blbost

+1/0
3.4.2012 17:15

chochola

Ať žije Praha,

náš (mafiánský) vzor! S Prahou na věčné časy a nikdy jinak!

+1/0
3.4.2012 10:52

Bug02

no

jak si může někdo vzít za vzor Open kartu? Možná jako vzor pro pěkný tunýlek

+1/0
3.4.2012 10:41

trasprd

Re: no

To víte, s odsunem nádraží to nevypadá, tak se budou muset zalepit jinde.

+2/0
3.4.2012 11:58

Matematik

Re: no

Klasická novinářská mystifikace. Ale to je na delší povídání, napsal jsem to v pozdějším příspěvku.

0/0
3.4.2012 18:12

DahliaPinata

Už to tady jednou bylo

a kdo platil jízdné inkasem, musel s  sebou nosit výpis. Finálně se na tu plastovou kartu lepily zase papírové měsíční známky.

+1/0
3.4.2012 10:26

vintason

v brně se tak netuneluje

já jen doufám, že zůstanou u původního záměru elektronické čipové karty pouze pro dopravu, verze opencard si strčte někam, stejně to nikdo nevyužívá... Rv

+5/0
3.4.2012 10:17

Vhelsing3

Uz zase elektronicka karta?

Na tu posledni se ve finale zase lepily mesicni znamky...;-D;-D;-D

+2/0
3.4.2012 10:15

rlpcr

Re: Uz zase elektronicka karta?

S takovým malým detailem, že to bylo před 20 rokama. Dneska už jsme trošku jinde, víme?

0/0
3.4.2012 11:00

DahliaPinata

Re: Uz zase elektronicka karta?

Jo? A kde? V ještě větším s.abu?

0/0
3.4.2012 15:01

Petr spo

Šalinkarta

Šalinkarta je jen v Brně. Díky ceně mimo Brno se mění název na š.linkarta!;-)

+1/0
3.4.2012 10:10

jacek185

...

Za vzor má hlavně ten miliardovej tunel  ;-D

0/0
3.4.2012 10:04

Bobyzboby

Tak to je nadělení!

Budem platit cenu za opencard a k tomu ještě licenční poplatek Janouškovi s Bémem!

To na to padne celý jihomoravský rozpočet na několik let!

RvV[>-]

0/0
3.4.2012 9:45

Widenak

Ta cena je příliž nízká....

Nechápu, proč se v Brně nedá taky udělat na podobnou kartu tendr za 800mil. Jak pak máme být světoví, když se tu krade jenom v malém.

+4/0
3.4.2012 9:27

celim

Re: Ta cena je příliž nízká....

Také se mi zdá, že udělat totéž co v Praze za cca15x nižší cenu nejde!:-)

0/0
3.4.2012 9:39

doktor_bota_2

Re: Ta cena je příliž nízká....

Máte proti Praze čtvrtinu obyvatel a žádné turisty, co bys chtěl? Justiční palác se nemůže opakovat každý rok...;-)

+2/0
3.4.2012 10:06

;-)

A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

Celý český systém MHD, kde se neplatí za čerpanou službu - tzn. za přepravu z bodu A do bodu B, ale za časový úsek, ať již formou jednorázových jízdenek na 30 minut, nebo předplatními kupony na rok na celou síť mi příjde nelogický. Všichni argumentují tím, že jinak to dělat nejde, ale je v zahraničí dokazují, že jinak do dělat lze. A i u nás to v minulosti jinak fungovalo.

Opravdu nechápu, proč bych si měl platit za 30 minut svezení MHD. MHD není žádné relaxační zařízení, aby čím déle v něm člověk je, tím více si užil a měl více zaplatit. MHD slouží přepravě a mělo by se tedy platit dle ujetých kilometrů. Právě zavádění čipových karet by bylo dobrou příležitostí ke změně systému.

+1/0
3.4.2012 9:25

janduben

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

neni zadne melo, podnik si muze sam urcit podle ceho bude urcovat jizdne a patrne dospeli k tomu, ze casova jizdenka je jednodussi nez pocitat kilometry a metry

0/0
3.4.2012 9:27

Beter

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

V Pardubicích se platí za počet zastávek.

0/0
3.4.2012 9:28

Premiant

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

Ja osobne v pardubicich vetsinou prestupuji z jineho vlaku na jiny vlak,ale jednou jsem pouzil MHD a neprislo mi ze se plati za pocet zastavek,jen jsem si vyzadal jizdenku,a pani se mne zeptala jestli mam v planu jet pouze ve meste nebo i mimo mesto,tak jsem ji rekl kam chci jet a dala mi jizdenku na mesto,jel jsem tim MHD minuli rok na podzim,jestli se od te doby neco zmenilo,nevim :-)

0/0
3.4.2012 9:39

Beter

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

Nezměnilo. Jízdenku jsi dostal podle ujeté vzdálenosti, nikoliv podle času. :-)

0/0
3.4.2012 9:55

Premiant

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

Popravde to byla jizdenka podle pasma,pokud si koupim jizdenku na mesto,tak prece zaplatim uplne stejne kdybych jel 4 zastavky nebo 8 zastavek ?:-)

0/0
3.4.2012 12:12

Beter

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

Nojo, to asi jo. http://www.dpmp.cz/ceny-jizdneho-a-sluzeb/  http://www.dpmp.cz/mapa-linek/#closed Já mám čipovou a většinou jezdím 3 úseky za 6,50 (minulý týden ještě za 6,-). Kdybych jel dál, je to zóna I, "město" a je jedno, jestli 4, nebo 8 zastávek. Brno je ale 4x větší, než Pardubice, tak to určitě bude 4x složitější.

0/0
3.4.2012 13:00

kaksikymmenta

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

Ano, bohužel podobně dementní systém má většina měst do 70 tis. obyvatel, a sice systém jednorázových jízdenek bez přestupu. Havířov je na tom o poznání hůř, má cca 85 tis. obyvatel a stále se tam nastupuje předními dveřmi. V Pardubicicích studuju a za tu cenu mi to vážně nestojí, tamní MHD využiju maximálně dvakrát za měsíc.

+1/0
3.4.2012 10:50

garii v24.0 (memorable edition)

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

No, třeba v Brně je mezi tramvajovými a autobusovými zastávkami stejného jména někde dost podstatný vzdálenostní rozdíl...

+1/0
3.4.2012 9:34

rypal

Re: A proč neplatit jen za ujetou vzdálenost?

A jeje - nezlobte se ale kdyz tomu nerozumite tak to asi nereste... jmeno zastavky je prece naprosto nepodstatna informace - je to jenom jmeno.

V systemu ktery bude pocitat kilometry tento udaj urcite nebude klicem - kazda zastavka bude mit unikadni ID strojove citelne.. navic existuji na jedne lince 2 ruzne zastavky ze stejnym jmenem? (nejspis si budete muset pipnout pri nastupu a stejne tak pri odchodu)

0/0
3.4.2012 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.