Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli drahé naftě uvažuje brněnský Dopravní podnik o autobusech na plyn

Brněnský dopravní podnik se snaží bojovat s vysokými cenami nafty a uvažuje mimo jiné i o zavedení autobusů na plyn. Město, které Dopravní podnik dotuje, tvrdí, že takové autobusy jsou drahé a ani v roce 2014 na jejich nákup nebudou peníze. Podnik tedy musí šetřit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Morchack

Pan Onderka je mimo

Protože kdyby se došel jednou podívat na hlavas v době rozjezdu, tak zjistí, že ty autobusy jsou natřískané až po střechu Rv

0/0
7.4.2012 11:13

locom

A co parni autobus?

Kdesi jsem cetl, ze drevo je asi o 10% levnejsi, nez plyn :-P

0/0
6.4.2012 13:56

King_Feanor

a co třeba po 8

nástup do busu jen předníma dveřmi a ukázat jízdenbku/šalinkartu. Stejně večer jezdí busy rychleji, tak to doženou a nebudou jezdit žádní černí pasažíři. Nástup předními dveřmi třeba funguje v Lonýdně, tak proč ne tu? Nějak "oplotit" hlavák a kontrolovat jízdenky při vstupu,, zase ubydou černí pasažeři. etc...

0/0
6.4.2012 8:40

tomaass

Re: a co třeba po 8

a namontovat rentgenové rámy a všichni do trenek... ono by také stačilo omezit noční rozjezdy. A pokud ne všechny tak aspoň tu zhovadilost rozjezdů po půl hodině. Tak jak na to přišli už tuším v Olomouci a Č. Budějovicích. Vozit v noci lidi po půl hodinách, to je fakt luxus...

0/0
6.4.2012 10:03

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Hmm.....

Plyn jo? Je to levnější a údajně ekologický. Akorát když za takovým autobusem jedete, chce se vám z toho smradu blejt. Rv

0/0
6.4.2012 7:17

809.KocuR

A ještě jeden

Odsun Brněnského nádraží bude pro DPMB znamenat provozní náklady cca 150 mil. ročně navíc, aniž by se jakkoliv zlepšila obsluha ve městě. To za deset let dělá zhruba tolik, že by se během těch deseti let dal kompletně obnovit trolejbusový vozový park.

Schválně, co udělá lepší službu za tytéž peníze: Tři tramvaje VarioLF2 nebo jedna Porše?

+2/0
5.4.2012 21:53

809.KocuR

Dodatek

Ta nabídka na DPMB už nějaký čas leží. RWE je ochoten vlastním nákladem zřídit čerpací stanici a garantovat náklady na palivo o 1/3 nižší než nafta. Což je možné, když 12 Kč z ceny nafty je spotřební daň, která u plynu odpadá - zde bych viděl zakopaného psa.

A pokud jde o cenu za kilometr a pořizovací náklady, stačí se pozeptat v Bratislavě, tak už plynové autobusy minimálně pět let jezdí.

PS: Z jiného článku zde na serveru: "Dopravní podnik města Pardubice nakoupil CNG autobusy za stejnou cenu jako naftové autobusy" http://sdeleni.idnes.cz/cng-autobus-prectete-si-myty-a-fakta-dbh-/zpr_sdeleni.aspx?c=A111026_131437_zpr_sdeleni_ahr

0/0
5.4.2012 21:48

juliusmeinl

Menší chybička v článku...

"Podnik je městskou firmou a radnice na jeho provoz doplácí ročně zhruba miliardu korun". Přátelé, ta vaše "zhruba milirada" je letos přesně 1,731 mld. Kč  8-o

0/0
5.4.2012 20:08

já George XVII

Re: Menší chybička v článku...

to je drobná odchylka, jak se říká "plus mínus autobus" ;-D

0/0
5.4.2012 23:20

strážmistr Flanderka

Pred pumpu predehrivac a jezd se na repku za polovic

+1/0
5.4.2012 18:43

rlpcr

Jak chtějí omezit rozjezdy?

Nedovedu si představit, že by autobusy jezdily třeba jednou za dvě hodiny, když už teď  jsou to dobytčáky, do kterých se nedá vlézt. Omezit můžou maximálně páteční a sobotní půlhodinové rozjezdy, to je podle mě luxus.

Spíš bych si dovedl představit, že by na noční autobusy byla třeba 10Kč přirážka.

Jen by to pánové museli kontrolovat, protože už teď, kdo nemá šalinkartu, jezdí v noci načerno.

0/0
5.4.2012 18:26

Fikos

Re: Jak chtějí omezit rozjezdy?

Roztlačí ho cestující ;-)

0/0
5.4.2012 19:33

Sidonie_11

Re: Jak chtějí omezit rozjezdy?

Rozjezdy sice moc nevyužívám, ale co jezdím, tak jsou vždycky plný, takže si jejich rušení nebo delší intervaly, než 1 hodina, taky poněkud nedokážu představit... Jenže ONI rozjezdama beztak nejezdí, takže JIM je to jedno a lidi, vy se tam klidně mačkejte... :-P Rv

0/0
5.4.2012 19:50

Leinad

Re: Jak chtějí omezit rozjezdy?

A co udělat to jako v Praze - z centrálního bodu se rozjíždějí tramvaje po 15 minutách, busy čekají na konečných tramvají a na křižovatkách. ;-D

Výhody - kapacita přes centrum(ne každý jede až na kraj města), míň linek na přestupu(kolem kolony tramvají stihnu projít za normální čas), každých 15 minut jede tramvaj mým směrem(na každou čtvrtou čeká můj bus, když ji netrefím, tak dojdu pěšky)

Nevýhoda jediná - když je busák trotl, tak nečeká na zpožděnou tramvaj(dlouho se mi nestalo.)

0/0
5.4.2012 22:41

lithium

Re: Jak chtějí omezit rozjezdy?

já bych viděl možnost omezení hlavně víkendových, ta půlhodina je zbytečná, ty busy jsou kolikrát poloprázdný. Hlavně třeba ve svátky .. Dřívější model víkendu do 2 po půlhodině a pak po hodině byl dostačující ...

0/0
5.4.2012 23:28

já George XVII

a co LPG a nafta dohromady?

Nevím, jestli mají autobusy ještě v tovární záruce, ale pokud ne, možná by bylo dobré zkusit "dovstřik" LPG. Úspora 20-25% nezní špatně. Pár firem to nabízí - namátkou http://www.lkauto.cz/dieselgas

0/0
5.4.2012 18:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.