Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Agresivní řidič dostal 11 let vězení, kvůli menší nehodě zabil staříka

Za brutální napadení šestaosmdesátiletého seniora, který na následky zranění v nemocnici zemřel, si řidič Pavel Domša odpyká jedenáct let ve vězení. Rozsudek brněnského krajského soudu, proti kterému se muž odvolal, ve středu potvrdil Vrchní soud v Olomouci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hybes

To je Vit Barta ne??

0/0
11.5.2012 10:39

m-karr

Nádherný lékařský posudek.

To že smrt nenastala následkem útoku je jako tvrdit, že za rozbitou skleničku nemůže ten kdo ji úmyslně srazil ze stolu, ale ten kdo ji vyrobil z tenkého skla, protože kdyby byla bytelná, pád by bez újmy přežila.

Pán sice dostal trochu víc než se za ublížení na zdraví s následkem smrti běžně dává, ale jednak lhal soudci minimálně s tím že nevěděl že stařík je stařík a s tím že ho chtěl jen chytit.(člověk co se šourá o hůlce nebývá mladý a netřeba jej chytat), druhak je to zjevně recidivista a navíc třeba za mu tu dobu v chládku konečně vychladne i nátura. Magorů co si myslí že jsou na silnici nedotknutelní a každé omezení spáchané na jejich osobě je třeba tvrdě trestat je stále jak hnoja, takže jich pár nabrat na vidle nemůže být ke škodě.

0/0
10.5.2012 14:32

Kazeasch

Re: Nádherný lékařský posudek.

Zdá se mi že je chyba spíš v interpretaci než v samotném posudku. Oni jen řekli že samotný útok smrt nezpůsobil, což je jasné už jen z toho že pán zemřel o několik dní později. A stejně tak řekli, že to co zapříčinilo smrt tak spustil útok. Osobně to vnímám jako detailně sepsaný sled událostí, a interpretace iDnesu že se lékaři snažili jeho čin zlehčovat mi přijde zcestná.

0/0
10.5.2012 16:47

Light22

11 let dobrých

ještě mi chybí zmínka o doživotním odebrání papírů a pro jistotu i vykleštění, aby se množství takovýhle šmejdů nezvětšovalo...

+1/0
10.5.2012 12:46

bloud-velbloud

v pořádku

když jsem viděl tu jeho arogantní obhajobu..klidně at jde i na dýl

+1/0
10.5.2012 6:59

Adamsite

Re: v pořádku

Ty jsi byl u soudu osobně?

0/0
10.5.2012 10:32

dana33

Cesti ridici

Bydlim uz dlouho v Nemecku a manzel je ridic z povolani. Do Ceska jedeme vzdycky s divnym pocitem. Jak v Cesku nekteri ridici jezdi, to se tady nevidi. Cestou vidime nehody, na dalnici i pres vesnice lide nedodrzuji predepsanou rychlost, pred prechodem nebrzdi. Kolem Prahy to bylo vzdycky ucinena hruza, prazsti ridici patri do extra kategorie, predjizdejici zleva, zprava, na predpisy nehled. Dekujeme Bohu za tunel, ale i v tunelu se uz pry staly nehody.

+3/0
10.5.2012 0:05

Si0 po 4. zákazu

Re: Cesti ridici

Myslím, že podobně se chovají řidiči ze všech evropských hlavních měst. To je exhibice jejich velikášství.

+2/0
10.5.2012 8:07

akademik Richard

Re: Cesti ridici

;-D zatimco sporadani Nemci jezdi do Cech hazet odpad, brat drogy a sustit prostitutky - ucineni beranci - ale JEN v Nemecku!!

+1/0
10.5.2012 12:09

Kazeasch

Re: Cesti ridici

jednou jsem by coby řidič v německu a byl jsem opravdu rád že jsem se vrátil. Jako čeští řidiči jsou dost děs, ale to co předváděli němci, tak to mi vážně hlava nebrala

0/0
10.5.2012 15:15

Adamsite

Trest se mi zdá přísný

On do toho dědka přece nestrčil s úmyslem jej zabít. To se občas holt stane, že někomu "přetečou nervy" a do někoho strčí. To se může stát opravdu komukoliv z nás - do někoho strčíte a on nešikovně spadne (např. spánkem na hranu stolu, radiátor...) a zemře. Ale to je přece nešťastná nehoda. Vždyť 11 let dostávají kolikrát vrazi. Nedávno jsem četl o týpkovi, který znásilnil 7 nezletilých dívek, čekal na ně různě u výtahu v panelácích, v různých podchodech atd. A dostal 5 let vězení. To mi teda fér nepřijde v porovnání s řidičem, kterému ujely nervy a do někoho vrazil. 11 let je vážně hodně, dal bych mu tak 5.

0/0
9.5.2012 23:43

dana33

Re: Trest se mi zdá přísný

Ja tedy do lidi urcite nestrkam a pred prechodem se rozhlidnu a brzdim. Ten pan je mrtvy a netituljte ho dedek!

+4/0
9.5.2012 23:55

Kazeasch

Re: Trest se mi zdá přísný

Svým způsobem máš pravdu. Ale je potřeba si uvědomit že se takto neadekvátně agresivně choval opakovaně, takže to nejde považovat prostě za blbej den kdy mu ruply nervy, několikrát soudu lhal, a naprosto neprojevil lítost. Tím si sám dopomohl k tomu aby byl považován za mimořádně nebezpečného člověka a trest se tedy posunul k horní hranici. Kdyby to bylo jednou, dokázal by že v jeden den přišel o manželku, dítě, práci a bydlení (takže by bylo jasné že byl pod těžkým tlakem), po pánově úmrtí se psychicky zhoutil, následně by před jeho rodinou projevil upřímnou lítost a u soudu se choval slušně, věcně a bez lhaní, tak z toho možná vyváznul i s podmínkou + zákaz řízení. Ale člověk který se bez problému takto chová opakovaně a navíc naprosto chladnokrevně, si nic jiného nezaslouží, protože i kdyby se z toho ten pán dostal, byla by jen otázka času, kdy by na někoho vystartoval s jednoznačným úmyslem zabít. Je to prostě magor.

0/0
10.5.2012 15:25

panko velkomožný

Policie u něj nalezla 0,6 kilogramu marihuany

důkaz, že hulení je hlavně "vo pohodě"

0/0
9.5.2012 23:25

Draggo

Re: Policie u něj nalezla 0,6 kilogramu marihuany

presne tak. ja si vubec myslim, ze lidi u nas malo hulej. :-P

0/0
10.5.2012 11:21

nickless

Co je na tom trestu přísného?

+6/0
9.5.2012 23:08

BUDELITO

NAŠE SOUDY

S přihlédnutím na to kolik lidí spáchalo sebevraždu po návštěvě exekutora je to hodně přísný rozsudek

0/0
9.5.2012 20:29

Králík Roger

Naopak, je velká škoda že exekutor nenavštívil

toho dotyčného. Jeho ageresivita by byla na správném místě...

0/0
9.5.2012 22:52

sdfjůvjsaf

naši soudci jsou skutečně mimo mísu

"Jde o trest přísný, nicméně spravedlivý.." .. ne, fakt nejde o přísný trest Rv

+4/0
9.5.2012 20:20

Warťan

Znalci

Chápete někdo, jakým právem a z jakého důvodu ti znalci se snažili zmírnit jeho vinu? To je snad všechny uplatil, nebo jsou všichni doktoři, nejen moje obvoďačka, takoví kriplové? Jak si to vůbec představujou? A než začnete někdo ty arogantní bílý havrany hájit, tak si zkuste dosadit za toho dědulu s holí svého dědu, nebo třeba i mnohem mladšího člověka, třeba vaše dítě. Začínám mít v tomhle státě jasno, koho kromě politiků důrazně přestávám snášet - lékaře.

+2/0
9.5.2012 20:03

Petr 35

Re: Znalci

Až tak? Blahoslaveni chudí duchem, neb jejich jest království nebeské...;-)

+2/0
9.5.2012 21:21

Dalca-zbrna

Diskuze je krapet mimo...

Je to tak 3/4 roku co se mi stala podobná situace. baba na přechodu s kočárkem, já dup na brzdu, za mnou passa se mi napíchl na tažný zařízení a za ním jednoucíoktávčička si zrušila celý předek o pasátův zadek. Vylezl jsem z auto, zjistil, že moje auto je téměř bez poškození (chytla to jen koule a ta vydržela, ani neprask nárazník. tak jsem pasátovi vyplnil kus toho papíru co je pro pojišťovnu, on se nějak obdobně vyrovnal s tou okrávkou za ním, já odjel, passat odjel a oktávku odvezla odtahovka. Nikdo z nás neliskal tu babu, která tam fakt velmi nečekaně vlezla. Plechy zaplatí pojišťovny, i s náhradním vozidlem a ten poslední měl havarijní tak taky nic moc neřešil. Ani jsme nevolali policajty. Kvůli pár škrábancům se fyzicky napadat.. kde to jsem v době kamenné? Kdybych měl kvůli každýmu škrábanci se za někým honit a mlátit ho, tak nedělám nic jinýho. Dyk je to jen tupý auto... stejně za chvíli dojede a pořídím si jiný....

+7/0
9.5.2012 19:16

jeste.nespokojenejsi.obcan

Re: Diskuze je krapet mimo...

Ono spoustě chodcům nedochází, že svoji bezohledností mohou zničit život svůj i řidičův...

0/0
9.5.2012 20:04

bob52

Re: Diskuze je krapet mimo...

Je pravda, že chodec nesmí vstoupit těsně před jedoucí auto. Na druhou stranu se řidič musí blížit k přechodu takovou rychlostí aby byl schopen zastavit. Zákon přenáší odpovědnost na obě strany. O tom že je řidič povinen dodržovat bezpečnou vzdálenost netřeba hovořit. Každý by si měl zamést před vlastním prahem. Všichni znají svoje práva ale na povinosti zapomínají a za své chyby obviňují všechny kromě sebe.

+1/0
9.5.2012 22:25

m-karr

Re: Diskuze je krapet mimo...

To byla teorie a teď praxe. Přechody pro chodce bývají dost často v místech, kde je chodník plný věcí za které se  chodec snadno skryje. Sloupy, značky, stromy, zábradlí. Dojíždět k takovému přechodu tak abych stihl zastavit znamená jet tak 20km/h. A to prosím jen proto, aby chodec který dostal právo a povinnost zároveň, si zapamatoval jen to právo. Neříkám že je to špatně, zpomalit před přechodem, ale argument že řidič má předvídat a z toho vyplývající povinnost zachovat se tak, aby sebevětší blbost někoho jiného vykompenzoval svojí předvídavostí, je podle mě největší kravina jakou kdo ohledně chování řidičů na pozemních komunikacích vymyslel.

Bezpečná vzdálenost je věc kterou se taky krásně argumentuje, ale dodržovat nejde. V už i tak přecpaných městech by se na ulice vešla tak asi polovina aut než je tam teď. Rozjezd na semaforu kdy každý počká až bude mít dostatečný rozestup, by se prodloužil tak trojnásobně. Takže že jediný dopravní prostředek, který se do města hodí, je kolo.

0/0
10.5.2012 14:20

VN63

Co to bylo a ty první znalce?

Doufám, že už znalci nejsou!!

+1/0
9.5.2012 18:47

Patolog

Směšný trest

Soudce by potřeboval taky rozpůlit lebku.

0/0
9.5.2012 17:40

Poberta TOPowyč , chemik-ethylik

Ani to že to byl důchodce nebyla polehčující okolnost ???

to je divné , ta modrá justice je nějak politicky nedocmrndlá

0/0
9.5.2012 17:34

misslonely

že řidič

dostal co si zaslouží asi nebudeme moc rozporovat, reakce byla úplně mimo, mohl si ulevit slovně, nehledě k tomu,že už má jeden malér z toho parkoviště u Olympie, ALE zamyslel se někdo nad tím, jak se ten pán pod kola dostal? že pěšky, vím taky. ALE nevlezl mu přímo pod kola? každý kdo má řidičák vím že chodec je nevyzpytatelný tvor, který si myslím, že má absolutní přednost.

0/0
9.5.2012 16:54

VIS

Re: že řidič

Starý pán se nedostal pod kola, došel po přechodu na zastávku tramvaje a tam ho sejmul ten agresivní řidič za to, že kvůli němu musel prudce brzdit.

0/0
9.5.2012 18:02

koutlosh

Re: že řidič

To sice jo, je možné že byla vina toho starého člověka, že musel pan řidič prudce brzdit. Nepřijde mi ale, že to je racionální důvod pro jeho další jednání. Kdyby mu sprostě nadal.. budiž, občas je to nejen pochopitelné, ale rovnou i skoro na místě, ale rozběhnout se a srazit starého chlapa o holi zezadu, to vyžaduje buď hodně směšně malé koule, nebo naopak nezvladatelnou agresi, v obou případech si myslím, že 11 let na vyklidnění je dost na místě, i když život už to nikomu nevrátí..

+1/0
9.5.2012 18:06

verkas

Re: že řidič

Chodci na přechodu pro chodce nemá nikdo co nadávat, ale prostě zastavit a počkat. Řidič byl zkrátka agresivní namachrovaný týpek, který si myslí, že mu patří svět a bude věčně mladý, čilý a pohotový.

+5/0
9.5.2012 18:16

Králík Roger

Ale jsem zvědav, co z něho bude, až vyjde z vězení?!

Mimochodem, ten agresivní řidič žádnou nehodu nezavinil, viníkem byl ten, co do něj narazil. Ale nebyl vinen víc, než jistý Odložil, co dostal milost...

0/0
9.5.2012 22:57

VIS

Re: že řidič

Naprosto souhlasím. A myslím si, že 35letý chlap, který zaútočí na 86letého muže jdoucího o holi je duševní mrzák.

+5/0
9.5.2012 18:21

waawe

Málo

zase málo Rv

+6/0
9.5.2012 16:44

StackOverflow

Starce o holi zezadu srazil na zábradlí

Starce o holi zezadu srazil na zábradlí, to hovoří za vše.

Nevím jak takovýho zmetka může ještě někdo hájit.

Pokud je nevybouřenej existuje spousty bojových sportů,

kde se mu rád někdo postaví, ale srážet starce o holi zezadu.

+6/0
9.5.2012 16:42

nakasi

Re: Starce o holi zezadu srazil na zábradlí

Vy jste dobrej. Je agresivní a nevybouřenej, tak ho naučíme nějaký bojový sporty a naženem ho do posilovny, to mu jeho ego určitě vyléčí. Už radši nemyslete a hlavně nepište!  RvRvRv

0/0
10.5.2012 12:07

Rexrothak

Že by pako

se svým drahým fárem?Tak potom asi po zásluze.

0/0
9.5.2012 16:34

baano

Takový šílenec na silnici zabije člověka, druhého zraní

!!a dostane 11 let. Člověku, který použil "nepřiměřenou obranu" proti třem ! zlodějům, hrozí 16 let. Já vím, zabil Roma, měl se nechat vykrást, zmlátit a pak použít obranu

+4/0
9.5.2012 16:24

Vanguard

Re: Takový šílenec na silnici zabije člověka, druhého zraní

Proč píšeš o věci, které vůbec nerozumíš?

0/0
9.5.2012 16:33

Patolog

Re: Takový šílenec na silnici zabije člověka, druhého zraní

A proč ty žvaníš kraviny?

0/0
9.5.2012 17:42

Dalca-zbrna

Re: Takový šílenec na silnici zabije člověka, druhého zraní

Obrana je velice dobře definovaná v tr. řádu. A věř, že obranou můžeš odvracet právě probíhající čin. Nikoliv se dodatečně mstít. Právě ten průbeh činu, který obranou mírníš, nebo zastavuješ je klíčový. Tzn střílet, když ke mně někdo jen jde, případně již útok skončil a pachatel již odchází není obrana, alébrž zabití, nebo zabití ze msty (nebo ublížení na zdraví..). a to je jaxsi značně něco jiného.

0/0
9.5.2012 19:20

Králík Roger

Re: Takový šílenec na silnici zabije člověka, druhého zraní

A když zloděj prchá s mým majetkem? Každého, kdo se zloděje zastává bych nechal zaplatit jím způsobenou škodu.

+1/0
9.5.2012 23:00

Thayatalpodyji

Někteří lidé

by tu trávu neměli kouřit, protože u takovejch typů to má stejný účinky jako alkohol:-(

0/0
9.5.2012 16:13

pizza.pie

Re: Někteří lidé

To si teda opravdu nemyslím. Kouřil jste to někdy? Marihuana vyvolává právě opačné stavy - agresivitu a stres potlačuje velice efektivně. Ikdyž, připouštím, můžou být vyjímky. Alkohol je ale úplně jinde - ten může i na klidného člověka zapůsobit negativně a vyvolat agresy a "rudo před očima". Ostatně chemické procesy které v těle vyvolává mluví za vše.

+1/0
9.5.2012 16:23

neradplatim

Re: Někteří lidé

Nesmysl, trávu mu sebrali tak mu nezbylo nic jiného než sáhnout po alkoholu z kterého je takto agresivní.

0/0
9.5.2012 16:24

jbroz50

nojo,

kdyby to byl "rom" s trestním rejstříkem popsaným odshora až dolů, tak by byl zproštěn viny nebo by dostal rok. A kdyby zabil mačetou 3 lidi, tak možná dokonce 4 roky. Takhle funguje spravedlnost v česku.

+2/0
9.5.2012 16:11

pizza.pie

Re: nojo,

Jo joo cRvhráníme odpad světa víc než vlastní lid - tomu říkám námět na blití!

0/0
9.5.2012 16:25

nudavlese

11?

za zabitie(ak neide o nehodu) by malo byt vzdy minimalne 20

0/0
9.5.2012 16:07

Arnie

Re: 11?

Cvok to asi je, ale umysl to snad nebyl. Ocividne chlap jako hora, kdyby ho chtel zabit, velmi pravdepodobne by se mu to podarilo mnohem rychleji nez po 14 dnech v nemocnici...

0/0
9.5.2012 16:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.