Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno chce zůstat evropským železničním uzlem, bude lobbovat v Bruselu

Brno chce lobbovat za to, aby zůstalo jedním z hlavních měst na železniční mapě Evropy. Radní proto schválili smlouvu se soukromou agenturou, která městu bude radit, jak toho dosáhnout. Má také v Bruselu obcházet kanceláře europoslanců i úředníků. Její půlroční služby přijdou na více než milion korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tarten

Jak "zůstat" důležitým železničním uzlem

EU má na to celkem jednoduché měřítko. Železniční uzel důležitý pro Core TEN-T je takový, který napojuje aglomeraci s alespoň 1 mil. obyvatel. Takže ať Brňáci k sobě nalákají další půlmilion obyvatel, bez toho to nepůjde.V

No vidíte, a ani jsem nepožadoval milion na půl roku. :-P

0/0
16.5.2012 1:11

Gróf

Z Brna, kde se nedá žít, stejně utíkají obyvatelé.

Brno je neperspektivní město. Do intravilánu města jsou zavlékány další a další dálnice (které by beze všeho mohly město míjet), vysokorychlostní železnice a další stavby s dělícími účinky v území (např. dálkové parovody z Dukovan). Ve městě přibývají odporné a hlavně zbytečné dopravní stavby, a další se připravují. Kvůli hluku a polétavému prachu obyvatelé utíkají na venkov. Stačí se podívat, jak v posledních letech Brnu klesá počet obyvatel, zatímco v okolních obcích roste.

0/0
12.5.2012 2:11

Viktor N.

Re: Z Brna, kde se nedá žít, stejně utíkají obyvatelé.

hm, to není o těch dálnicích. Ale o tom, že ve městě se nedá nikde zaparkovat, aniž by nebylo auto ukradeno městskou policií s odtahovkou… Magistrát (a potažmo zastupitelé) záměrně likviduje parkovací možnosti a ponechává výjimky jen svým zaměstnancům a zastupitelům…

0/0
15.5.2012 9:43

tarten

Re: Z Brna, kde se nedá žít, stejně utíkají obyvatelé.

O jaké vysokorychlostní železnici píšete? ;-D;-D Nic takového v Brně není a nikdy nebude. Až do Brna vysokorychlostní železnice povede, do města budou zajíždět  vlaky po běžných kolejích.

0/0
15.5.2012 23:29

MUDr. Cvach Csc

nádraží bez vypravčích

... chce být evropským železničním uzlem? ;-D ;-D ;-D

+2/0
11.5.2012 19:07

CART09

ZŮSTAT uzlem TEN-T?

Jak může Brno na tom seznamu zůstat, když na něm nikdy nebylo?

0/0
11.5.2012 8:49

Mr. Datel

Re: ZŮSTAT uzlem TEN-T?

Já ho tam vidím

http://ec.europa.eu/ten/transport/maps/doc/axes/pp00.pdf

0/0
14.5.2012 11:54

tarten

Re: ZŮSTAT uzlem TEN-T?

Koukáte jen na nějakou mapu, která nemá se skutečným seznamem uzlů nic společného.

0/0
15.5.2012 23:18

good_luck!

jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

je vlastně zbytečnost

stejně vlakem nikdo nejezdí, 800 m lidi neujdou, takže k čemu vlak?

PS jsem pro přesun a samozřejmě tady řešíte blbost. Pokud Brno nebude evropským železničním uzlem, znamená to tolik, co ztráta letiště před 30 léty..... (tj.až si to místní troubové rozmyslí, nepředstavitelné náklady s velmi tristím výsledkem).

0/0
10.5.2012 18:36

Leinad

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

Železniční uzel by se dal udělat stavbou koridorů do ostatních měst. Jestli budou vlaky při cestě na současné nádraží ve městě zpomalovat kvůli pár obloukům moc nezmění, narovnat se má cesta Praha-Brno, nezáleží na nádraží-hranice města.

Otázkou je rekonstruovat budovu vs postavit novou. Druhá možnost znamená změny ve městě (přestupní bod MHD,...)

0/0
10.5.2012 21:09

Barbucha_the_bearspook

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

Já chci autobusové nádraží ke Grandu, protože autobusem stejně nikdo nejezdí a u Zvonařky není MHD uzel.

0/0
10.5.2012 23:06

;-)

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

1/že vlakem nejezdíte Vy ještě neznamená, že jím nejezdí nikdo. Řada lidí jím zatím stále dojíždí denně do Brna. Dálkové spoje opravdu dnes vzhledem ke stavu tuzemské železnice moc lidí nevyužívá. Třeba v Japonsku je ale cestování dálkovými spoji zcela rovnocenné letadlu.

2/projekt přesunu nádraží byl o výstavbě celé nové čtvrti s komplexním napojením dopravy. Odpůrci prezentované nádraží v polích z kterého by se chodilo 800 m na stávající hlavní nádraží by opravdu nemělo moc smysl. Tato možnost ale byla spíše produktem snah o zviditelnění se některých skupin které se snažily využít projektu ke svému zviditelnění.

0/0
11.5.2012 8:21

;-)

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

......nakonec bych dodal, že mě mrzí, že k výstavbě jižního centra a nového nádraží nedošlo, byl by to ohromný impuls pro ekonomiku města, který by byl zejména v současné době velmi cenný. V současné době krize ale nevidím šance na celé uskutečnění projektu nového nádraží a nové čtvrti příliš reálně. Je škoda, že se projekt neuskutečnil v době, kdy byla připravena ho zafinancovat vláda, EU a především soukromí investoři. V současné době v takové komplexní řešení příliš nevěřím. Hlavně je už třeba něco udělat - je celkem jedno, jestli radikálně přestavět stávající nádraží, nebo postavit nové v tzv. přisunuté či přesunuté poloze, ale současný stav je opravdu dlouhodobě nevyhovující. Oprava současného nádraží by rozhodně pomohla více, než lobbing v Bruselu. Pokud bude vidět, že železniční doprava v Brně funguje, najdou se investoři ochotní do ní investovat. Pokud bude nadále upadat, budeme moci jednou zavřít i to stávající nádraží, protože vlakem nebude nikdo jezdit.

0/0
11.5.2012 8:26

Viktor N.

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

Můžete laskavě rozvést podrobněji v čem konkrétně by ten „impuls pro ekonomiku“ spočíval?

V tom, že by se z peněz daňových poplatníků zaplatil těžce předražený a jinak nesmyslný přesun provozovny nějaké akciové společnosti? Že by se z toho napakovaly stavební firmy a zainteresovaní komunální politici? A dál?!

+1/0
11.5.2012 11:43

pavel-m

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

Argumentem že vlakem stejně nikdo nejezdí jste se předem diskvalifikoval z možné faktické diskuze. Dál to nemá cenu komentovat.

0/0
11.5.2012 9:03

Si0 po 4. zákazu

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

800 m je pro běžného cestujícího dost velká vzdálenost.

0/0
11.5.2012 9:51

Leinad

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

Pokud se nepřesune celé centrum města (viz plány okolí nádraží)

0/0
11.5.2012 11:29

good_luck!

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

reagoval jsem na předchozí diskusi.

Článek je totiž o tom, že zastupitelé Brna se snaží lobbovat v Bruselu, aby se Brno objevilo na evropské mapě železnic. Předchozí diskuse se týkala toho, jestli je Onderka hodinář, chce ulít prachy, nové nádraží v Brně k ničemu, staré je staré a profláklé. Takže jsem to krátce shrnul.

Jinak jsem samozřejmě napsal - jsem pro přesun a Brno by mělo být evropským železničním uzlem. a to, že je na radnici Onderka je mi šuma fuk. Mj. přesun se plánuje už cca 100 let, přesun autobusového nádraží se už uskutečnil a vlakové nádraží ho mělo dávno následovat. šalina by určitě dlouho nezaostala.

0/0
11.5.2012 15:45

Viktor N.

Re: jakto tak vidím, zdá se mí, že nádraží

Aha, takže staré je staré a profláklé, jo? A nová železobetonová obluda rozplizlých tvarů by tro spravila, že? ;-D;-D;-D

+1/0
11.5.2012 20:00

ProEvropan

Brno si muze postavit cokoliv, pokud na to ma

Pokud na to nema, nemuze nic stavet. Proc ma platit nemecky danovy poplatnik pres EU dalsich 30 miliard korun do luftu? Vlakem do Brna stejne nikdo nejezdi, lide jezdi autobusem.  Pro pracujici v Brne je nadrazi vyhovujici, staci opravit. Pokud by se za 40 miliard udelala nova  zeleznicni trat do Prahy, aby tam byl vlak za 1,5 hodiny, byla by to lepsi investice.

 V Nemecku jede vlak z Frankfurtu do Hamburku (asi 500 km) za 3,5 hodiny, potom autobusy nemohou konkurovat. Jel jsem tim nemeckym ICE, u Hannoveru oznamuji svitici zpravy ve vlaku rychlost 260 km/hod.

+1/0
10.5.2012 17:46

PIsa.lek

Re: Brno si muze postavit cokoliv, pokud na to ma

> Vlakem do Brna stejne nikdo nejezdi, lide jezdi autobusem

Blbost, těch cizinců nastupuje a vystupuje na roli vcelku dost.

0/0
10.5.2012 23:59

BaronOfHell

Re: Brno si muze postavit cokoliv, pokud na to ma

Tak to jste asi nejel vlakem do Brna :o)

0/0
11.5.2012 8:19

6jara9

Jestli ti bruselští úředníci se náhodou na nádraží v Brně

nešli podívat osobně. ;-D Potom bylo vyškrtnutí Brna jediným možným řešením. Franz Josef by ale hlasoval pro, ale jen na začátku svého panování. Potom by Brno také vyškrtl.;-D

+1/0
10.5.2012 16:24

good_luck!

Re: Jestli ti bruselští úředníci se náhodou na nádraží v Brně

především hloupost byla, že se Moravané nechali uchlácholit Masarykem, že se bude československo řešit v duchu národů. Měli setrvat na svém původním přesvědčení a zůstat s Rakouskem...

+1/0
10.5.2012 18:26

Frankii

Re: Jestli ti bruselští úředníci se náhodou na nádraží v Brně

to říkám celou dobu, že rakousko-uhersko se mělo dělit vertikálně a ne horizontálně...

0/0
11.5.2012 7:34

Leinad

Komedie

A já myslel, že mě pražana s šUlinkartou (Opencard) moc věcí nepobaví.

A oni se v tom největším maloměstě už několik let hádaj, jestli posunout vlakové nádraží někam daleko od centra města. Důsledky té hádky jsou nevyužité plochy (na místě kam se možná bude přesouvat), rozpadající se budova nádraží s WC smradem, pasti na lidi kteří to neznaj(občas zavřená budova hlavního nádraží ve městě tvářícím se jako křižovatka hlavních tratí a možnost zeptat se místních bezďáků kudy na nástupiště),... ;-D R^ občas si vyhlásej referendum(hlasování v den vyhlášení a bez propagace, aby hlasovalo co nejvíc lidí) ...R^

0/0
10.5.2012 15:59

Kazeasch

Re: Komedie

Když o tom nic nevíš, tak do toho moc nekybicuj. OK? Ono je to totiž trochu komplikovanější než si tvůj pražskej mozeček myslí. ;-)

0/0
10.5.2012 16:32

Frankii

Re: Komedie

buď v klidu... na béma onderka nemá... ani hlavu, ani kule....

0/0
11.5.2012 7:36

akademik Richard

Pyj, hazlíky, infobudka

a teď mega za lobing v Bruselu? Pokud toto nejsou vyhozené peníze, tak nevím

+1/0
10.5.2012 15:47

p_n_3

Re: Pyj, hazlíky, infobudka

Ale tak třeba dá už onderka pokoj, když bude mít nejvyšší barák v čr... ovšem teda až to zase praha předežene, tak ho asi klepne...

0/0
10.5.2012 16:05

Rosomak

Přesun nádraží je nesmysl

je to jen takový odklon prostředků na soukromé účty.

Nikomu se nebrání na daných pozemcích - které patřily městu, pak Jižnímu centru - pak prodány za hubičku - stavět i bez nádraží. Ale nikomu se do toho nechce.

Staré nádraží je stejně památkově chráněná budova, stejně tak viadukt nyní schovaný v náspu. Bourat se v podstatě nic nebude, jen se má postavit za 40 miliard nová zastávka (to slavné nádraží), ve stávající stopě nákladního průtahu, který přes toto nádraží zůstane zachován.

Brno mohlo dávno vyřešit trasování tratí od Slatiny tak, aby byl vyřešen přístup na současné nádraží. Ale to by zmizel jeden z hlavních důvodů tzv. přesunu nádraží.

Stačí si vzpomenout na zmanipulované referendum, vyhlášené na jeden den a mimo volby, které byly za 14 dní, takže se vyhodily peníze oknem. Lidé musí chodit do centra pěšky, aby musely přes novou obchodní zónu, protože centrální uzel tramvají a trolejbusů před nynějším nádražím přesouvat nebudou.

+7/0
10.5.2012 15:13

ichta

Re: Přesun nádraží je nesmysl

Nebo se na to muzete divat i opacne. Proti presunu lobuje jista skupina brnenskych podnikatelu, ktera je napojena na Kyprany, kteri maji cele nadrazi za hubicku na 20 let v pronajmu a cele drahy jsou tam u nich ted vlastne v najmu a tvrde to plati. Nebo, ze se vsude opakuji argumenty odpurcu, ktere ale nejsou pravda, jako ze to bude pro lidi daleko nebo ze nebude u toho dopravni uzel atd. Hlavne tohle tema uz je davno zpolitizovane a lobisticky ovladle, takze se to nikam nepohne. Ale ono chce hlavne neco udelat, at uz presunout nebo opravovat a bude to stat hruzu penez ve vsech variantach, uz jen proto ze se tu kvuli tomu 20 let odkladali vsechny opravy a modernizace... Ale kdyz se to opravi na stavajicim miste, tak se stejne za par let bude tento problem opakovat, protoze stavajici lokalita nevyhovovala a dal vyhovovat takovemu uzlu nebude.

0/0
10.5.2012 15:21

p_n_3

Re: Přesun nádraží je nesmysl

Velmi dobře napsáno. Nebýt pijavic na obou stranách, mohli jsme už dávno cestovat vlakem aspoň trochu kulturně (a je mi jedno jestli ze starého či nového - přesunutého). Místo toho se pořád řeší žabomyší války.

0/0
10.5.2012 16:07

Viktor N.

Re: Přesun nádraží je nesmysl

8-o pijavic na obou stranách? LOL

0/0
10.5.2012 16:43

p_n_3

Re: Přesun nádraží je nesmysl

No tak ;-) Na straně těch, kteří chtějí stavět nové, je to snad jasné (pozemky, stavební firmy, provize.... A nedělejte si iluze, že všichni ti různí odpůrci a hlavně tzv. ekospolky to dělají z nějakého extra přesvědčení o dobru, dělají to jednak protože je baví škodit a ono i z toho občas něco kápne, aby se škodit přestalo nebo začalo jinde...

0/0
10.5.2012 21:55

Viktor N.

Re: Přesun nádraží je nesmysl

No, tahle strana je jasná, ale mne zajímalo, kde jsou ty pijavice na straně těch, co považují tyhle  investice do přesunu provozovny akciové společnosti za pochybné a zbytečné a upozorňují na velmi vysokou míru korupce u této „zakázky“…

Já osobně jsem se proti přesunu také aktivně angažoval a nejsem členem žádného ekospolku, jen členem strany Svobodných… docela by mne zajímalo, kde jsem měl na tom svém angažování profitovat, abych pro příště věděl odkud by to mělo kápnout. :-)

0/0
11.5.2012 11:49

Rosomak

Re: Přesun nádraží je nesmysl

Ale nelžete. To je ten správný tunel, o žádné Kypřany se nejedná, je to jen krytí vlastníků přes Kypr.

Stojí za tím ti samí, co propagují přesun, a Žaluda je do toho zasvěcen a pilně čistí cestičku.

Je to holt stará parta, která se seznámila U Richarda.

http://www.zitbrno.cz/hlavni-clanek/ceske-drahy-prodavaji-krnenske-nadrazi-na-kypr

+1/0
10.5.2012 16:40

Sidonie_11

Re: Přesun nádraží je nesmysl

Výstižné! R^

0/0
10.5.2012 16:59

B-25

Všude mají nádr v centru...

Ve Vídni, Berlíně - i Práglu.. Jen v Brně by furt odsouvali Rv Pozemky v tzv. Jižním centru leží ladem a obávám se že budou i v budoucnu. Kdo by do těch končin chodil?? Akorát Van'kovka těží z toho, že je průchod'ák na Zvonařku.

0/0
10.5.2012 15:08

ichta

Re: Všude mají nádr v centru...

To jo,  vsude maji nadrazi hned u centralniho namesti, aby to turisti nemeli daleko, prece by to o tech "500m" dal nezvladli :)

0/0
10.5.2012 15:22

B-25

Re: Všude mají nádr v centru...

Jací turisti? Hlavně mraky lidí, co dojíždějí za prací atd. A má to být cca 800metrů...

+2/0
10.5.2012 15:29

ichta

Re: Všude mají nádr v centru...

Ale ti dojizdejici to budou mit bliz :)

Kdyz bude u nadrazi novej uzel, takse  lide krome centra dostanou do prace stejne rychle nebo driv a to plati i pro autobusy nebo auta :) A kolik lidi jezdi pracovat do centra a kolik do zbytku mesta

0/0
10.5.2012 15:51

PIsa.lek

Re: Všude mají nádr v centru...

Jenže u nového nádraží žádný "novej uzel" nebude, ten stávající se vytvářel přes sto let právě proto, že tam bylo nádraží, a to nelze jen tak "z fleku" přesnunout jinam. Maximálně zcela násilně za tu cenu, že pak by to "neměli blíž" nejen lidé z centra, ale i zřady dalších míst (protože i při kompletním překopání současného vedení linek by většina jezdila dost značným závlekem). O srovnatelném, či dokonce lepším spojení se dalo hovořit v době, kdy byl jako nedílná součást projektu odsunu nádraží Severojižní diametr - ten se ovšem v tichosti jako nepotřebný škrtnul prakticky hned poté, co v roce 2002 padlo vládní rozhodnutí, že nádraží má být posunuto mimo stávající centrum, když si to město přeje.

+1/0
10.5.2012 17:05

p_n_3

Re: Všude mají nádr v centru...

Kde mají ve Vídni nádraží v centru?

0/0
10.5.2012 16:08

B-25

Re: Všude mají nádr v centru...

Víden-Střed

0/0
10.5.2012 16:20

p_n_3

Re: Všude mají nádr v centru...

A proto budují nové na místě Sudbahnhof, vlastně celou novou čtvrť. Proč oni to sakra dělají, když mají tak výhodné nádraží ve středu města, které je mimochodem nedodělané už několik let a v podstatě funguje víceméně jen pro CAT, jinak by to byla obyčejná zastávka metra a sbahnu.

0/0
10.5.2012 21:57

pavel-m

Re: Všude mají nádr v centru...

No on je Sudbahnhof stále v kompaktní části města kde to normálně žije, dvě zastávky metrem do centra. Zato odsunuté nádraží v Brně bude fakt v "zajímavých" místech s nevyřešenou dopravou do centra. Víte třeba o tom že kapacitně by nestíhala křižovatka u Nových Sadů?

+1/0
11.5.2012 9:06

PetrRi

Re: Všude mají nádr v centru...

Ve Vidni je to spis Sud, Meidling nbo West. Zde, ale zase tezi z metra a taky ze napr West je v stredu Mariahilfer str. a normalne to tam zije. jak uz bylo receno v Brne by se odsunulo mimo "normalne" zijici cast mesta

0/0
11.5.2012 11:21

nemsi

o co takhle misto lobovani

postavit NADRAZI !

0/0
10.5.2012 14:50

Leinad

Re: o co takhle misto lobovani

Který? Postavit to nový mimo město(aby Brno mělo něco extra, co moc evropských velkých měst nemá, vlastní nádraží mimo město) nebo rekonstruovat to současný(ke kterýmu musí chudák pendolino projet přes dva oblouky ve městě, takže nemůže jet maximálkou jako mimo město)?

0/0
10.5.2012 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.