Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Požár u Bzence už hasiči zkrotili. Začne mravenčí práce, říká velitel

S rozsáhlým požárem u Bzence na jižní Moravě bojují už přes den desítky jednotek hasičů. Vypomáhaly také vrtulníky a letadla z celé republiky. V pátek večer se hasičům podařilo oheň zvládnout, dále ale bojují s hořící hrabankou a kořeny stromů. Na místě nejhoršího požáru za 15 let budou podle odhadů i několik dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrý a zelený blesk

Respekt

zasahujícím klukům!R^R^R^

0/0
26.5.2012 22:46

Miky83

Velká pochvala a dík hasičům

R^

0/0
26.5.2012 9:48

radim36

Zajímalo by mě, komu ten požár přinese práci.

Požářiště bude třeba po požáru, v létě vyčistit a na podzim a na jaře osadit novými stromky.

Na těch stovkách hektarů lesa to bude hezkých pár pracovních míst pro ty méně kvalifikované. Teď je otázka, jestli na tom vydělají bzenečtí a další místní nezaměstnaní nebo jestli ty penízky půjdou do zahraničí skrz ukrajince a jiné cizozemské brigádníky.

0/0
26.5.2012 9:27

8x_ma_vymazali_ešče_ma_nědostálí

Začne mravenčí práce,

pošlete na ní mravence.

0/0
26.5.2012 0:20

net.Xtreme se nevzdává

Obnova lesa bude trvat desítky let, říká odborník

zhruba tak dlouho, než vyrostou stromy?

+1/0
25.5.2012 21:32

Pombocz

Re: Obnova lesa bude trvat desítky let, říká odborník

cca asi tak

0/0
25.5.2012 21:39

kuba.s

Re: Obnova lesa bude trvat desítky let, říká odborník

nn o den a pul vic

0/0
25.5.2012 22:23

A jedeme nanovo...

Re: Obnova lesa bude trvat desítky let, říká odborník

Les nejsou jen ztopořené stromy, je to biotop tvořený řadou rostlinných i živočišných druhů a jeho kompletní obnova může trvat mnoho let i v případě, že stromy přežijí a zůstanou stát...

0/0
26.5.2012 6:26

radim36

Re: Obnova lesa bude trvat desítky let, říká odborník

Hm, už ke konci léta se tam objeví první  pionýrské rostliny a kolem nich odpovídající hmyz a další  živočišstvo.Tudíž jakýsi biotop.  Pokud nebude v létě příliš sucho.  Pár let tam bude přechodný biotop vycházející z  toho požáru a potom tam bude normální biotop vycházející z toho vysázeného lesa. Ta plocha pár stovek hektarů, co shořela, je pro migraci živočichů a postupně i rostlin úplně zanedbatelná. Za 10 let běžný člověk sotva pozná, že tam byl takový velký požár a za 20 - 30 let to sotva pozná i odborník. Zvláště v člověkem vysazovaném lese.

+1/0
26.5.2012 8:18

radim36

Re: Obnova lesa bude trvat desítky let, říká odborník

Prvně budou muset vykácet stromy, které neshořely, protože ty budou mít poškozené i kořeny i kmen, i kdyby zůstaly živé. Potom vyčistit plochu, aby se tam mohlo sadit. Pravděpodobně použijí klasické sazenice, které se nemohou sázet přes léto,protože sazenice s kořenovým balem, které se mohou sázet pořád, jsou dražší. Takže sázet se bude až na jaře nebo možná na podzim, dříve ne. A je taky možné, že ten požár změnil chemické poměry v půdě, takže i  z tohoto důvodu budou muset čekat aspoň několik měsíců, než se ty poměry vrátí zpátky a sazenice tak mohou kořenit.

Navíc tam je pro naše podmínky atypická písčitá půda, tudíž ujímání sazenic bude mimořádně náročné vzhledem ke srážkám. Zatímco u nás v běžné jílovité půdě je třeba na to, aby vysazené sazenice uschly, měsíc, dva měsíce bez srážek, na těch píscích může k uschnutí sazenic stačit týden, dva týdny bez srážek.

+1/0
26.5.2012 8:08

Norm

Výjezd ZÚ Hlučín k požáru lesa v Bzenci

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lQX7t-bjKYE býválý 157. záchranný prapor, dnes ZÚ HZS Hlučín

R^

+1/0
25.5.2012 20:25

A jedeme nanovo...

Re: Výjezd ZÚ Hlučín k požáru lesa v Bzenci

Dobře ty R^

0/0
25.5.2012 21:22

Pombocz

Re: Výjezd ZÚ Hlučín k požáru lesa v Bzenci

Připomíná mi to tu scénku ze seriálu sanitka, jak tam spadlo to letadlo

0/0
25.5.2012 21:23

NejeHa

To je šílené,

alespoň, že už se jim oheň nešíří a nejsou žádní zranění. Snad to tak už i zůstane a bude jenom lepší... R^R^

0/0
25.5.2012 20:05

petronias1

Bzenec

Na té střelnici ve Bzenci jsem za mlada sloužil jako odloučená obsluha střelpostů a pojezdových mechanismů a nikdy tam nic nechytlo, páč všude kol dokola byl samej písek. Je tam vytvořena prakticky taková umělá poušť, až na 700m daleko od linie střelby. Co my jsme se tam vyblbli. Byla to taková menší střelnice, oproti jiným měla to kouzlo, že byla uprostřed velkýho lesa v relativně husté oblasti. Takže do hospody ve Bzenci to byla půlhodinka. Jo, vzpomínám na ty časy rád, to byl náramnej veget. Vzpomínky kazí pouze nečekaná návštěva dozorčího z VÚ5123 Hodonín, který nás podle překvapil půlhodinu po půlnoci, kdy jsme měli před chajdou rozjetý sele na rožni a naraženou bečku piva, přičemž o turnus starší četař klátil zrovna v řídící věži dvě bzenečanky (já byl totál na mol). Taky ho kance degradovali před odchodem do civilu na svobodníka, a mě to stálo 1 pecku, kua...:-P

0/0
25.5.2012 20:05

Bobby_B

Re: Bzenec

Bzenec a Rochuz a holky jako lusk... bejvávalo tenkrát :-)

0/0
26.5.2012 0:55

žepré

Re: Bzenec

Mě by spíš s... mrzela ta bečka se seletem a nějaký ty načatý Bzenečanky, jak ta pecka, né?!

0/0
26.5.2012 6:12

honza.f

Speciální pěnidla

Co nezničí oheň, to spolehlivě zničí "speciální pěnidla" hasičů.

0/0
25.5.2012 19:49

PIsa.lek

Re: Speciální pěnidla

Tak jim poraď, jak to mají dělat líp.

0/0
25.5.2012 20:35

panko velkomožný

Re: Speciální pěnidla

mají to nechat shořet, že?

0/0
25.5.2012 20:51

Soami

Re: Speciální pěnidla

Pleteš si pěnidlo a smáčedlo. Smáčedlo snižuje povrchové napětí vody, která se tak rychleji dostane ke kořenům. Pěnidlo by logicky už podle názvu takový efekt nemělo.;-) Navíc smáčedla jsou i ekologická a biologicky rychle odbouratelná.Možná znáš smáčedla i z domů - třeba mýdlo nebo jar.;-D

0/0
25.5.2012 22:36

žepré

Re: Speciální pěnidla

Ovšem v mýdlech - kromě jelena - aji v jarech só aditiva stylu cyklický aromaty apod. To by hasiči do půdy nedali. Prostě spíš toho jelena. Tensida.

0/0
26.5.2012 6:16

navsteva bzdi na socialistu

W3A Sokol, mela by se vyrojit banda pricmrndavacu

a pozadovat vysetreni proc mame Sokoly a ne MiGy... pripadne povolat ty slovenske aby kulometnou palbou palubniho kanonu zahnaly plameny.

0/0
25.5.2012 19:01

otas

Re: W3A Sokol, mela by se vyrojit banda pricmrndavacu

To tedy musela být rána dio té tvé hlavy, protože Sokol je vrtulník, MIG proudový letoun

0/0
25.5.2012 19:49

Soami

Re: W3A Sokol, mela by se vyrojit banda pricmrndavacu

Řekl bych, že to pisatel ví. Na rozdíl od tebe ovšem ví i další věci, které se týkaly nabytí Sokolů.

0/0
25.5.2012 22:40

profesor Ikebara neutopitelný

Re: W3A Sokol, mela by se vyrojit banda pricmrndavacu

To je stejná logika,jako když budeš argumentovat,že si vyměnil traktor za ferrari s tím,že ferrari pole nezorá.

0/0
25.5.2012 20:03

martas38

Re: W3A Sokol, mela by se vyrojit banda pricmrndavacu

Ale lamborghini by pole zoral, ne? :-P

+1/0
25.5.2012 20:55

Modrý a zelený blesk

Re: W3A Sokol, mela by se vyrojit banda pricmrndavacu

To je spíš křovinořez

http://www.sosatko.cz/zabava/detail/102-Nehoda_Lamborghini/

0/0
26.5.2012 22:45

kámo

Ta diskuze

o tom koncentráku v Praze byla tak hustá, ze ten clánek zmizel?

0/0
25.5.2012 18:56

villík

No, koukám, že se úsilí našich předků vymklo kontrole.

"V okolí Bzence a Strážnice na Hodonínsku se rozkládají rozsáhlé,

převážně borovicové lesy. Národohospodáři je tam vysadili v polovině 19.

století, aby na území takzvané Moravské Sahary zabránili postupnému

rozšiřování písečných dun. Bzenecká doubrava o rozloze zhruba 12 tisíc

hektarů patří k nejteplejším a nejsušším místům České republiky vůbec".  ........A tak moudrá příroda zase přijde s pískem a dunami....

+1/0
25.5.2012 18:46

znám 012 dívku, nemá dukáty

Horší je, že není sníh

Ve sloupci "další zprávy z vašeho kraje" mne zaujal zejména článek "Mráz koním nevadí. Horší je, že není sníh, říká majitel stáje". Proč to není v rubrice "Víme první?"

+1/0
25.5.2012 18:31

honza.f

Re: Horší je, že není sníh

;-D

0/0
25.5.2012 19:50

jural

Re: Horší je, že není sníh

Letosni leto se opravdu vydarilo, obili zlatne...

Az na ten snih! Kone meli se sanemi co delat!

Ano, ano, bude se tezko sklizet. V tech zavejich!

+1/0
25.5.2012 21:04

A jedeme nanovo...

Re: Horší je, že není sníh

;-D R^

0/0
25.5.2012 21:25

martin1234

Re: Horší je, že není sníh

koukám, že vyhaslo v kamnech...

0/0
25.5.2012 23:51

Chytry.Levicak

souhlasím s vysláním vrtulníku!

ano přesně na takové účely je třeba. a ne, že v něm budou létat politici jako gross a vondra

0/0
25.5.2012 18:27

hbx

Re: souhlasím s vysláním vrtulníku!

..nebo zloději z KSČSSD.:-/

0/0
25.5.2012 19:23

Chytry.Levicak

Re: souhlasím s vysláním vrtulníku!

od roku 2007 kdy nám vládne pravice je více zlodějů od ní

0/0
25.5.2012 19:25

A jedeme nanovo...

Re: souhlasím s vysláním vrtulníku!

Ale jděte. Kdybych chtěl být demagog, jako vy, tak řeknu, jediná ryba v síti je z vašich sádek ;-D

0/0
25.5.2012 21:31

Chytry.Levicak

Re: souhlasím s vysláním vrtulníku!

no chycená. a co bárta???

0/0
25.5.2012 21:50

Manon

Je mně----

z toho moc smutno ...

0/0
25.5.2012 17:47

10doktor10

Jedni z mála lidí

které bych opravdu zaplatil tihle hasiči. R^

+8/0
25.5.2012 17:11

trasprd

A já se v Polsku pořád divil,

proč mají v těch jejich borových lesech co 200 metrů ceduli "Uwaga - droga požarowa". Teď už to chápu, ono se to asi hasí trošku hůř než ty naše vlhké houbařské ráje.

0/0
25.5.2012 17:07

tučňák v exilu

Re: A já se v Polsku pořád divil,

jo, borový les na písku dokáže blafnout pořádně... Třeba taky Česko-Saské Švýcarsko.

0/0
25.5.2012 17:28

černej oes

Hlavně,

že jsme před časem a velikou slávou v armádě zrušili jednotky zaměřené na likvidaci podobných pohrom.

0/0
25.5.2012 17:04

Psychorův klon

Re: Hlavně,

ale prosimtě. Jsou v Bechyni a než tam dolezou, tak to zhasne samo. Tyhle služby u armády jsou nejdražší na světě. Ušetřený peníz se měl rozpustit mezi HZS.

0/0
25.5.2012 17:08

trasprd

Re: Hlavně,

HZS = horliví ziskuchtiví straníci?

+1/0
25.5.2012 17:10

Psychorův klon

Re: Hlavně,

tak jim to jdi do toho lesa říct trolle

+4/0
25.5.2012 17:44

tučňák v exilu

Re: Hlavně,

V olomouci (pokud si púamatuju dobře) je hafo ex-vojenské techniky co přešla i s lidmi pod HZS, takže by Bechyně být potřeba neměla, pokud by byl potřeba třeba SPOT-55 atd.

0/0
25.5.2012 17:49

Bernard Woolley

Re: Hlavně,

Záchranné útvary HZS, které vznikly transformací těchto armádních útvarů, byly už povolány. Další armádní technika je dostupná na základě žádosti HZS nebo hejtmana kraje.

0/0
25.5.2012 17:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.