Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušení územního plánu vymazalo z map dálnici i železniční koridor

Jihomoravský kraj se příliš nezabývá tím, jak žijí jeho obyvatelé, prohlásil ve čtvrtek Nejvyšší správní soud a shodil jeho územní plán ze stolu. Tento dokument přitom zasahuje do života všech Jihomoravanů. Kromě páteřních silnic může ovlivnit také umístění nákupních center či bytů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andee

No...

Tady se zase sešlo brňáků s komplexem... to jste vážně tak paranoidní, že si myslíte, že někdo směruje silnice záměrně mimo Brno? ;-D;-D;-DRv

0/0
25.6.2012 9:12

iMuf

Re: No...

No lidi kolem Firbase a spol. zcela jistě chtějí "záměrně směrovat silnice mimo Brno". Vždyť o ničem jiném nemluví.

0/0
25.6.2012 10:59

kvacm

Změní názor

"Jsme spokojení, že silnice teď nebude," uvedl starosta Želešic Jiří Kvasnička.

Tak u tohohle jsem se zasmál. Měl by si dát facku.

Však až jim tam budou jezdit auta, tak budou o ty trasy prosit.

0/0
25.6.2012 0:02

atul

Kraj Jihomoravský

No jo, problém je úplně v ničem jiném. Celý "Kraj Jihomoravský" je odsouzen k zániku. Už jste někdy viděli, aby pět okresů dle Novotného mapy krajů umělo diktova, co je dobré pro tento kout Moravy anebo ne? Shrňme to: celý kraj je nanic! Musíme vrátit Moravě, co jí naáleží. To znamená samoprávu. Kraje vymysleli centrální plánovači v Praze a v několika nesvářených městech typu Pardubice x Hradec K. anebo Jihlava x Brno anebo Liberec x Ústí anebo Karlovy Vary x Plzeň. To  je však podružné. Jediné, co bude opravdu fungovat, jsou staré malé okresy (např. Dačice, Mor. Budějovice, Rosice, Krumlov) a zemské zřízení. Jinak z tohohle morálního marasmu nikdy nevyjdeme! !!

+2/0
23.6.2012 0:41

iMuf

Re: Kraj Jihomoravský

Tak pochopitelně. R43, R52, rekonstrukce ŽUB, Brno-Přerov, jižní centrum... to jsou všechno projekty pro moravskou metropoli, ne jihomoravskou. Brno stále je moravskou metropolí z hlediska ekonomiky, vzdělanostního systému, výzkumných kapacit, kultury....., ale není jí politicky. A to se pak strategické stavby dost těžko prosazují. Jako příklad lze uvést nádraží ve Stuttgartu. Tam místní "ekoterorklika" doslova běsní, ale nemá sílu projektu zabránit. Podle mě v podstatné míře proto, že je Stuttgart silným zemským politickým centrem a nemusí se spoléhat na benevolenci Berlína.

+1/0
23.6.2012 13:00

Skeptik Pavel

Re: Kraj Jihomoravský

NAPROSTÝ SOUHLAS. Současný Český stát = bordel, byrokracie, korupce, pragocentrismus (jen  jiným skrytým způsobem) :-P

0/0
23.6.2012 21:31

Skeptik Pavel

Re: Kraj Jihomoravský

kdo viděl ty předvčerejší Události , komentáře jak tam kecal Firbas a Macek (kterého jinak nemusím). Bože to působilo tak nevěrohodně ta  jeho mapka, kde se všechny šipky znázorňující  vysokorychlostní komunikace odklánějí od Brna až mám fakt někdy pocit, že snad někdo v pozadí šíbuje proti Brnu. Stát sice formálně blekotá ale ve skutečnosti se taktika změnila. Tak se rozvojii Brna brání jinak. Brno má obrovský potenciál ale kraj je územně malý (vznikl tak že jej ořezali z východu i západu (tam zejména), logicky je Brno faktická metropole většího celku než je JMK, tak se nelze divit, že koncentrace záměrů je na území jižně od Brna velká. Severozápadně, severně a severovýchodně v lesnatém  a kopcovitém terénu obchvat Brna neuděláte, na rovinatém jihu ano. Proto jiné řešení než tangenty a 6pruh a protažení R43 nelze prostorově efektivněji řešit. Firbasovy obchvaty Brna kdesi daleko,mimo suburbánní zónu města a tah na Vídeň přes Břeclav, jsou z dopraváckého hlediska jen chiméry.

0/0
23.6.2012 21:42

Skeptik Pavel

Re: Kraj Jihomoravský

Okolo Brna se bude vždy významně míchat tranzitní cílová doprava, není to okresní město. A jak říkám prostorové možnosti  a členitý reliéf severně od Brna neumožňuje jiné řešení A dvoustupňový koncept velkého městského okruhu (VMO) s tímo holým faktem pracuje. Pokud se zcela překope systém napojení města na D1, R43 a R52 pak bude VMO nefunkční. Navíc, když Rakušané se blíží Mikulovu, co jako pak chtějí vymyslet jiného? Aspoň že NSS uznal, že trasa přes Břeclav po D2 je z hlediska vlivů na ŽP horší. Z dalěších věcí díky zrušení ZÚR padá modernizace železniční trati Brno - Přerov. Protě je mi blivno :-P

0/0
23.6.2012 21:57

Gróf

Re: Kraj Jihomoravský

Ale právě proto byly ZÚR JMK zrušeny. O dvoustupňovém konceptu VMO v nich není ani slovo, a budoucí vliv na zdraví lidí v dotčených uzlech (zejména Bosonohy, Modřice a Šlapanice) nebyl v procesech EIA, SEA a HIA vyhodnocen. Podstatnou vadou je, že plán je nedostatečný a koncepčně extrémně zastaralý. Neodpovídá modernímu přístupu, který má zákonodárce celou sadou novějších norem na mysli, protože neodděluje cílovou od tranzitní dopravy.

0/0
24.6.2012 2:32

Skeptik Pavel

Re: Kraj Jihomoravský

Milý Grófe, v případě Brna a okolí NELZE prostorově oddělit cílovou a tranzitní dopravu. Chápete to vůbec? Nebo snad naznačujete, že by se v případě Brna budoval obchvat jako v Praze? Už vidím ty tunely napříč Řečkovickým prolomem či sevrněji přes hory a doly, a na sverovýchodě třeba kaňonem Svitavy. Pokud uznáte, že toto je fakt blbost, tak vám opět vyjdou ty tangenty. Nebo máte pocit že ti architekti jsou ignoranti? Víte ono to má další rozměr. Za socíku se jaksi moc neuvažovalo, že by se Brno mělo nějak výrazněji (zvl. akvalitativně a prostorově ) rozvíjet. Priorita byla Praha, Bratislava a Ostrava. Ponechme to, že mnohdy i u těchto měst šlo  také o extenzivní šíření panelových sídlišť do krajiny. Ale zcela zjevně se v případě Brna podcenil výraznější územní rozvoj a na tuto nekoncepčnost má nyní město jako celek doplatit? Zkrátka na nějaké extrateritoriální tranzitní komunikace vyhýbající se větším aglomeracím´nejsou v případě Brna a širšího okolí územní předpoklady.

0/0
25.6.2012 0:55

Skeptik Pavel

Re: Kraj Jihomoravský

Jistě R55 bude sloužit jako tranzit s Polska na jih na Slovensko, stejně jako možná I/38 by v podobě rychlostní komunikace mohla fungovat jako tah z Prahy na Vídeň. Ale probůh napojení Brna R43 na sever je holá nutnost a někam musí být  tato silnice zaústěna. Pokud na Kývalce (půjde-li přes Boskovickou brázdu), pak musí být stejně D1 zkapacitněna na 6 pruh. A i to možná nebude dostačující. O tahu na Vídeň přes Mikulov snad nemá smysl ani diskutovat, je to historicky daný alogický tah mezi Vídní a moravskou metropolí. nakonec NSS řekl, že varianta přes Břeclav poškozuje naturovou lokalitu. Za situace, kdy Rakušané skončí před Mikulovem pak postrádá smysl zcela.

0/0
25.6.2012 1:04

Gróf

Re: Kraj Jihomoravský

Člověče, Vy nedokážete udržet ani vlastní myšlenkovou nit. Nejdřív v jednom příspěvku vykládáte o tom, že "dvoustupňový koncept velkého městského okruhu (VMO) s tímo holým faktem pracuje", a vzápětí v následujícím příspěvku tvrdíte, že "NELZE prostorově oddělit cílovou a tranzitní dopravu", jako by snad vybudováním kvalitních obchvatů Brna ty stávající komunikace, které již v Brně existují (např. D1 na území města, nebo R43 v úseku Česká-Řečkovice), měly zmizet z povrchu zemského. To řešení není úplně jednoduché, ale existuje. Obchvaty musí být dále od města (ve volné přírodě), a zároveň je třeba podporovat Strnadovu variantu S8 Vídeň - Znojmo - Jihlava, a R55 Vídeň - Ostrava - Katowice, v neposlední řadě také R35 Hradec Králové - Olomouc. Tím se Brnu významně odlehčí.

0/0
26.6.2012 5:14

Skeptik Pavel

Re: Kraj Jihomoravský

Ale no tak. Moc dobře víte, že VMO počítá s mixem tranzitu i cílové dopravy. Nikdy ten koncept neusiloval o úplné oddělení tranzitní  a cílové dopravy, to bylo myšleno onou nereálnáýností sna o úplné oddělení tranzitu od místní doprav v Brně a okolí. Brno  a celá aglomerace  s cca 750 tis. obyvateli je jaksi natolik významná než aby někdo usiloval o úplné odklonění tranzitu, to má smysl u měst řádově menších. A proto je vcelku logické aby mělo Brno přímé dálniční spojení s Vídní. Nerealizovat je kvůli tomu, že by to navýšilo tranzit přes Brno je dětinské.  Pokud v budoucnu nakonec bude relizována vámi zmíněná S8 - Vídeň - Znojmo - Jihlava a R55 Vídeň - Ostrava - Katowice, odkoní značný díl tranzitu, který by skutečně neměl důvod do brna zajíždět, což jen přispěje realizovatelnosti  R52 Brno - Vídeň i R43 na sever. Takže vlastně v čem je problém?

0/0
26.6.2012 22:03

Gróf

Re: Kraj Jihomoravský

Ten koncept je špatný právě proto, že VMO počítá s mixem tranzitu i cílové dopravy. Jsem si jist, že řidič kamionu, který míří z Litvy na Sicílii nebo ze Štětína do Istanbulu, necítí potřebu míchat se do městské dopravy kdekoliv na trase. Jistě by přivítal trasu vedoucí volnou krajinou daleko od hranic měst. V Brně jsme ale 100 let za opicemi, co se týče územního plánování. A tak si nejspíš myslíme, že řidič z Baltu či od Černého moře netouží po ničem jiném, než projet pěti městskými částmi, také okolo přístaviště v Bystrci, zastavit se u hotelu Santon na kafíčko, poklábosit s rekreanty a pokračovat dál.

0/0
26.6.2012 22:47

Skeptik Pavel

Re: Kraj Jihomoravský

Dobrá, shrňme to, A8 na Znojmo, ovšem pokud Rakušané dostaví A5 k Mikulovu, pak  R55 bude napojena pouze na D2. Pak je více než logické, že se bude muset na naší straně dostavět úsek R52. Problémem se však může stát že to budou kamiony z Polska chtít krosnout z Břeclavi po I/40 přes LVA na Mikulov a to i v situaci, pokud by u nás R52 nebyla dostavěna. Rakušanů  se tenhle problém týkat nebude, česká strana kvůli tomu možná bude chtít na ně tlačit aby někde Rakušáci z A5 (u Wilfersdorfu či Poysdorfu postavili tangentu na Reintal a Břeclav. Pokud ovšem vím, tak s tímhle řešením Rakušané nepočítají bytˇse  o něm diskutovalo, oni ovšem v této části chtějí zachovat klidovou oblast, hlavní rozvojová osa je Vídeň - Mistelbach - Poysdorf - Drasenhofen. A na Vídeň se z Brna bude stejně jezdit přes Pohořelice. Takže co s tím?

0/0
27.6.2012 0:53

iMuf

Re: Kraj Jihomoravský

Přijde mi, že pro samou demagogii zapomínáte, že není problém si otevřít mapu. Řekněte mi, kde v širokém okolí jsou tedy alespoň na úrovni opic a řídí se Vašimi představami o obchvatech "ve volné krajině"? U všech větších měst široko daleko dálnice buď procházejí intravilánem, nebo se těsně z vnějšku dotýkají území jejich MČ. Naopak ekvivalent Vašich plánů o obchvatu vzdáleném 5 km od Žebětína a 10 od souvislé městské zástavby aby člověk pohledal. A připomínám, že se najde i mnoho novostaveb: zmíněné Drážďany (2004), Lipsko (2004), Ostrava (2007), Olomouc (2007), Plzeň (2006), Ústí n/L (2006), pražskou R1 asi netřeba zmiňovat...  jistě by se dalo pokračovat.

0/0
27.6.2012 3:53

Gróf

Re: Kraj Jihomoravský

Potíž je v tom, že uvádíte české příklady, tedy příklady zastaralé české územně-plánovací školy (lze-li ji školou vůbec nazvat). Ještě nedávno se Alfréd Brunclík, bývalý generální ředitel ŘSD v nějakém rozhovoru v médiích vyjádřil, že dálnice, která nespojuje velká města, nedává smysl. To potvrzuje mé přesvědčení o nesprávném nazírání těch, kteří dnes o dálnicích v Česku rozhodují. Podívejte se na moderní tepnu A6 (E50) v Německu. Z Plzně až do Štrasburku (Francie) dálnice skutečně velká města míjí. Ať už je to Norimberk, nebo třeba ve vzdálenosti 50 km Stuttgart (590 tis. obyvatel, 6. největší město v Německu). V Heilbronnu (120 tis. obyvatel, až 6. největší město Bádenska-Württemberska) dálnice sice prochází zastavěným územím, nicméně dálnice zde prochází šetrně mezi průmyslovými objekty. Pokud by tuto dálnici plánoval český plánovač, neuměl by si představit, že dálnice A6 Stuttgart mine, protože ... (názor Brunclíka viz výše).

0/0
28.6.2012 2:52

iMuf

Re: Kraj Jihomoravský

Takže jsme brněnské "záopičenství" zobecnili na české a budeme zobecňovat dál na postkomunistické, protože ony Drážďany, Lipsko a prakticky veškeré nové realizace a plány v Polsku, Maďarsku nebo na Slovensku jako by "českou školu" do detailu kopírovaly. A ani s takovým zobecněním si nejspíš nevystačíme, protože systém dálniční sítě většiny západních zemí vypadá naprosto stejně, byť se v nich pochopitelně ve většině realizovala o poznání dřív, takže by se tam tzv. "nejnovější poznatky o plánování dálnic" (které ovšem, mám obavu, neexistují) nemohly tolik projevit. Rozhodně není pravda, že by A6 míjela Norimberk. Opět se velice těsně dotýká jeho jižní části. Dál nesměřuje do Strasbourgu, ale protíná metropolitní oblast Mannheimu a končí v Saarbrückenu. Přes Stuttgart nejspíš nevede proto, že kopíruje starou obchodní stezku do Porýní.

0/0
29.6.2012 1:28

iMuf

Re: Kraj Jihomoravský

...  Stuttgart má přímé dálniční spojení s Mannheimem, Mnichovem, Curichem i Berlínem (a tranzitní doprava se mu tak zcela jistě též nevyhýbá), nejpřímější spojení s Norimberkem pro něj pravděpodobně nebude stěžejní.

Ale zpátky k nám. I kdybychom měli přijmout Vaši tezi, že se u nás jinak než vadně neplánuje a nestaví. Proč se všechny ty EPS a DZ soustředí téměř výhradně na Brno? Čím to, že všechny ty zmíněné (dle Vás vadné) stavby (až na úseky R1) prošly a realizovaly se bez větších potíží a v Brně a okolí není, co se strategických staveb týče, téměř možné kopnout do země?

0/0
29.6.2012 1:30

Gróf

Re: Kraj Jihomoravský

Dnes už existují empirické poznatky o škodlivosti hluku na lidské zdraví (stejně tak o škodlivosti prachu). Zatímco na vnitřních městských okruzích doprava v noci utichá, na dálnicích v noci neutichá nikdy. Proto dálnice skrz města podle současných předpisů projektovat nelze. Není to tak těžké pochopit, Jihomoravský kraj se s tím bude nucen vyrovnat.

0/0
30.6.2012 21:56

iMuf

Re: Kraj Jihomoravský

Stále dokola to stejné. Dálnice "skrz města" (tedy ve skutečnosti v těsném dotyku s okrajovými MČ / příp. v tunelovém průtahu) evidentně podle současných předpisů projektují a realizují všude okolo.

0/0
1.7.2012 7:50

Gróf

Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

Právě tolikrát měli možnost posuzovatelé hodnoty hluku a prachu, které způsobí budoucí provoz nových dálnic, vyčíslit. A právě tolikrát to místní obyvatelé připomínkovali a dožadovali se toho. Každé řízení EIA, SEA a HIA by mělo mít správně 4 fáze - zjišťovací řízení, oznámení, posudek a vyhodnocení. A také veřejné projednání. V Bosonohách se tedy EIA a HIA týkalo třech nových staveb: R43, JZT, a rozšíření dálnice D1. Tedy 4 řízení x 3 stavby = 12. Kromě toho se mělo udělat hodnocení SEA a HIA všech těchto staveb kumulovaně (za všechny stavby) a synergicky (za všechny vlivy, zejména hluk a prach. Tedy 4 fáze x 2 hodnocení = 8. Dohromady dvacetkrát zde ta příležitost byla, a ani jednou ji znalci nevyužili. Ačkoliv to výslovně ukládá zákon. Proč, o tom není třeba spekulovat. Co s tím ovšem měl tedy NSS dělat, nežli to celé skrečovat?

0/0
22.6.2012 23:08

Skeptik Pavel

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

Milý Grófe, i kdyby vyhodnocení kumulativních vlivů naznačilo to,co naznačujete vy, stále nevidím jiné prostorové řešení. D1 se musí zkapacitnit, R43 napojit jinde sice lze, třeba u Kývalky  ale pak je ten 6 pruh je minimální nutností a proti němu se také křičí. Neřešení situace vytvoří ještě větší problémy a kolaps, než o kterých píšete. Oni mnozí ti lidé z obcí okolo Brna do toho Brnajezdí také za prací. Již mnoho lidí, co bydlí v suburbánní zóně města jezdí do Brna mimo hlavní tahy a zhoršují tak hlukem, exhalacemi prostředí v obcích přes, které projíždějí. To je také potřeba říci.

0/0
23.6.2012 22:16

Gróf

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

Pokud řešení nezměníte, pak ty dálnice nepostavíte nikdy. Ledaže by Česká republika odstoupila od Listiny základních práv a svobod, která je neoddělitelnou součástí naší Ústavy. V ní je totiž zakotveno právo na ochranu lidského zdraví a životního prostředí. Není tam však nic o právu na výstavbu dálnic. Mimochodem, tzv. Strnadova varianta takovým řešením je. Odkláněla by dopravu ve směrech S8 Vídeň - Znojmo - Praha, i R55 Vídeň - Břeclav - Hodonín - Ostrava, tedy na výrazně kratší trasy zcela mimo Brno.

0/0
24.6.2012 2:43

iMuf

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

Ta Vaše logika je opravdu jako víno. Plánujete postavit "obchvat" Brna v průměrné vzdálenosti 50 km od něj. Co na tom, že tím zcela míjíte LUZ s téměř 730 000 obyvatel. Přičemž dálniční síť se staví kupodivu právě proto, aby podobně lidnaté aglomerace obsloužila. To byste rovnou mohl od Jihlavy pokračovat přes Boleslav a Šluknovský výběžek na Grossräschen, tedy "výrazně kratší trasou zcela mimo" Prahu a Drážďany. Naštěstí v Unii nikdo takto podivně neuvažuje a Brno je v TEN-T zcela zřetelnou a logickou křižovatkou koridorů. Nakonec to jasně potvrdil i NSS. Když to bude nutné, je potřeba postavit třeba tunel s vývodem emisí nad inverzní hladiny.

+1/0
24.6.2012 8:05

iMuf

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

... a zároveň tedy budeme místo 20 km E461 rozšiřovat 90 km E59 a stavět 80 km R55. Opět terno.

0/0
24.6.2012 12:53

Skeptik Pavel

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

iMufe, vy jste to tak výstižně podal. To je podstata celého problému. Jim jde zřejmě o to, Brno a celou aglomeraci odřezat od tranzitních tahů. Při tom jejich "ekologickém"řešení se vlastně nepočítá s realizací R43 a spojení Brna s Vídní přes Mikulov. To je vlastně pro Brno dá se říci likvidační varianta. Osobně vidím za tím skrytou politickou snahu Brno vyšachovat z významných dopravních koridorů, i těch železničních (viz spor o polohu nádraží). A každý užitečný idiot se v tomto boji hodí. Poštvat proti Brnu celý jih kraje  a skrytě z Prahy oslabovat možnosti rozvoje Brna, i když to na první naivní pohled vypadá jen na rozepře v JMK. Dnes totiž nikdootevřen neřekne, že nemá zájem na nějakém výraznějším rozvoji druhého největšího města ve státě.

0/0
25.6.2012 1:17

Skeptik Pavel

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

Zkrátka je mi vysoce podezřelá ta koncentrace nevládek v Brně. Už vidím jak si Praha a Ostrava hezky zajistí rychlé spojení s jihem, a až by toto bylo realizováno, vsadím boty, že úsek D1 od Jihlavy na Brno by  nechali tak nějak out of interrest. Možná že to vidím moc přitaženě, nicméně co požadují odpůrci to k takovému stavu vede. A to nelze připustit. Mám vůbec pocit, že si nejspíš aktivisté neuvědomují jak vlastně marní úsilí brněnských vysokých škol , kterým jde o něco dlouhodobě kvalitního v rozvoji města a regionu. A bez odpovídající dopravní infrastruktury to nepůjde. Jinak Grófe, neříkej, že v okolí Prahy je emisní a hluková zátěž nižší než jižně od Brna a proto tam velkoryse staví obchvaty. Já v tom vidím cosi znepokojivě účelového.

0/0
25.6.2012 1:28

Gróf

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

S konspiračními teoriemi se běžte vycpat. Obchvaty měst a přivaděče z tranzitních komunikací do měst jsou zcela regulerním řešením. Stejně tak silnice S8 a R55 je zakotvena v Politice ÚR ČR. Vy nepokrytě prosazujete předválečná řešení bez obchvatů, ale svět je, co se týče právní ochrany zdraví lidí, i technických možností, zcela (o 3/4 století) jinde. Naštěstí.

0/0
26.6.2012 5:22

iMuf

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

Proboha, za obchvat města nelze považovat půlkruh dálnic v minimální (s průměrnou jsem byl ještě optimistický) vzdálenosti 50 km od něj. Svět je jinde, proto se před osmi lety otevíral dálniční převážně tunelový průtah Drážďany (btw. v referendu pro něj byly 2/3 z 50% oprávněných hlasujících obyvatel města). D11 má vést přes 2 MČ Hradce, plánuje se nový průtah Liberce... A TEN-T plánuje kdo? Hlupáci a neumětelové? Všichni jsou ichtylové, jen Vy jste letadla? Nebo jak to vlastně máte? E59 ať se někdy v budoucnu klidně rozšíří, pokud stát nebude vědět co s pracahama. Ale rozhodně to nemůže být, na rozdíl od R52, současná priorita.

0/0
26.6.2012 11:32

Skeptik Pavel

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

On  ten termín odklonit tranzit aby se Brnu ulevilo je eufemismus, ve skutečnosti se tím myslí, že Brno se musí dusit jinak. Před časem se  rektor Karlovy univerzity provalil tím, že prohlásil  - že je znepokojen miliardami směřujícími do Brna (CEITEC, ICRC,MAYO). Tím bylo řečeno vše podsstatné. Moc dobře si pak dokáži představit, jaký lobbing se děje za dmi ministerstev a v pražském politickém světě. Toto je jen jiný způsob určitých skupin jak Brno dusit a to takový který využije lidí coby tzv. užitečných idiotů. Protože když nebude ZURka, nebude nádrží, nebude modernizace železnice (plánovaný terminál u letiště, modernizace Přerovky) a nebude kapacitní napojení Brna s Vídní. To jsou zásadní věci, které pokud nebudou realizovány, tak má Brno  opravdu velký problém. Tady se totiž v současnosti láme chleba, protože Brno začíná Prahu jako centrum vědy, výzkumu a inovačních technologií předbíhat. A v tom vidím jádro pudla, bez moderní kvalitní infrastruktury se to Brnu nemusí podařit..

0/0
26.6.2012 22:29

Gróf

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

Slyšíte trávu růst. To nemá cenu. Listina základních práv (a podřízené normy) chrání zdraví lidí, nikoliv právo na stavbu dálnic. Z toho vycházejte. Jinak se utrápíte. Myšlení nevede nereálnými zkratkami. Současné rozhodnutí o rušení ZÚR JMK vnímám jako vynikající příležitost, jak dopravu v území uspořádat lépe a kvalitněji s ohledem na zdraví obyvatel i s ohledem na další rozvoj metropole.

0/0
26.6.2012 22:56

iMuf

Re: Chyba posuzovatelů EIA, SEA a HIA je asi dvacetinásobná.

Vy se pokuste vyjít z toho seznamu realizací výše. V čem je Brno jiné?

0/0
27.6.2012 3:55

iMuf

Chytrý pán v TV

Jinak jsem rád, že jsem včera v TV konečně spatřil pana Firbase. Vskutku pozoruhodný pán, už od pohledu a poslechu. Tito pánové Firbasové, Patrikové, Alterové...a panošové Hollani či Bartíci mají, zdá se, mnoho společného. Už od pohledu a poslechu.

0/0
22.6.2012 15:46

PIsa.lek

Re: Chytrý pán v TV

Firbase taky rozhodně nemusím, ale řekl bych, že ti uniká jedná podstatná věc - kdyby bylo vše tak, jak má být (minimum, které stanovuje zákon), tak by si Firbasové mohli tak akorát ...

Jiná věc je, je některé zákonem požadované věci mohou být zbytečné, a proto je zadavatelé nedělají, to je ovšem taky špatná cesta - pokud je v zákoně něco zbytečně, je třeba vyvinout úsilí, aby to bylo odstraněno, a ne zákon obechc ...

0/0
23.6.2012 7:32

Gróf

Re: Chytrý pán v TV

Ochrana lidského zdraví jistě zbytečná není. Je dobře, že zákony i Nejvyšší správní soud lidské zdraví staví nad "betonovou lobby".

0/0
23.6.2012 12:29

iMuf

Re: Chytrý pán v TV

Ale houby, neuniká mi nic. To je snad jasné, že se dělají kiksy, jinak by soudy nerozhodovaly, jak rozhodují. A svým způsobem můžeme být těmto egoistickým postavičkám vděční, protože jejich šťourání nutí úředníky a politiky alespoň k nějaké obezřetnosti a efektivitě. Nicméně mě dost sejří, že to odnáší zrovna veškerá strategická infrastruktura na JM, na jejíž realizaci už před lety bylo pozdě. 

Hlavní chyba je v našich dem.entních nejednoznačných zákonech. Nikde není explicitně uvedeno, že se mají vlivy dopodrobna pitvat už na úrovni ZÚR, to je výrok soudu. A výrok precedentní, dosud se nic podobného neřešilo.

S tím možná souvisí to, co asi naopak nedochází spoustě z vás. Zaregistrovali jste, že aktuální soud cca tři čtvrtiny námitek shledal jeko neopodstatněných? Čili takové ty kecy typu: "kraj byl dopředu upozorňován, že koná chybně..."... lapidárně řečeno, kdyby kraj dal na doporučení neziskovek, tak v 7 z 10 případů udělá botu, to je opravdu terno.

0/0
23.6.2012 12:40

Gróf

Re: Chytrý pán v TV

Ten výrok je precedentní pouze tím, že byly zrušeny ZÚR jako celek. To se ještě nikdy v tak obrovském rozsahu nestalo. Ale v samotné žalobě byla opora v celé řadě "precedentů", které byly logicky citovány z jiných dřívějších úspěšných rozsudků o ochraně lidského zdraví při územním plánování (např. zrušeného ÚP Břeclavsko, či Letiště Ruzyně). To je na této práci Ekologického právního servisu to nejcennější, že posouvá úřady do kvalitativně vyšší úrovně myšlení. Na uvedených třech rozsudcích je vidět, že už nelze hledět jen na bezohledné umísťování koridorů či staveb do území, ale je třeba se pečlivě ohlížet, zda to vůbec ještě je s ohledem na lidské zdraví možné.

0/0
26.6.2012 23:07

p_n_3

Jen aby se ty obce, které jsou dneska spokojeny s výsledkem,

ještě nedivily, až budou po kraji něco chtít. Vyfakovat je...

+1/0
22.6.2012 13:32

Carlos

Re: Jen aby se ty obce, které jsou dneska spokojeny s výsledkem,

Byly tam chyby? Byly...takže kraj může fakovat sám sebe leda. Dělali s tím tajnosti, tak to mají jako bumerang zpět.

+2/0
22.6.2012 14:49

pokin

Re: Jen aby se ty obce, které jsou dneska spokojeny s výsledkem,

Dobrá metoda. Stěžuješ si? Tedy tě příště vyfakujeme.

My na ten Východ prostě patříme...:-/

+2/0
22.6.2012 15:00

jhk2

asi tak

silnice vzdy musi vest někudy, takze vzdy bude nekdo nespokojen. to je ten problem ... chci dalnici ale ne u myho baraku.

+2/0
22.6.2012 10:30

Li Tin O Wevidle

Re: asi tak

To je sice pravda, ale tady jde o to, že tady se ani nikdo nesnažil udělat to šetrně. Věř tomu, že kdyby měl poblíž plánovaných staveb domeček či chaloupku nějaký zastupitel, bylo by najednou možné všechno...!!

+1/0
22.6.2012 11:20

Gróf

Re: asi tak

Vždyť hygienici ani nepožadovali a nepodmiňovali strategický záměr protihlukovými a protiprachovými valy, kterými by oddělili ty křižovatky a náspy dálnic od obytné zástavby. Zdraví lidí jim bylo úplně ukradené. Bez dalšího komentáře.

0/0
24.6.2012 2:55

Carlos

Mapa.

Když jsem to viděl, tak přeji lidem v Troubsku hodně sil, jako by nestačilo, že tam mají D1.

+1/0
22.6.2012 10:22

Kefalín5

Ne že by byl Hazsek Mihály můj favorit, nicméně...

Kdy začnou být ekoteroristi právně odpovědní?8-o8-o8-o

+4/0
22.6.2012 9:32

Lawrence z Arábie

Re: Ne že by byl Hazsek Mihály můj favorit, nicméně...

A nazavinil tuhle situaci nekvalitní prací náhodou spíše Krajský úřad než ti, kdo podali žalobu?

+4/0
22.6.2012 9:49

iMuf

Re: Ne že by byl Hazsek Mihály můj favorit, nicméně...

Kdyžtak už KHS a MŽP, které vydalo souhlasné stanovisko a nikterak mu nevadilo, že se dopodrobna nezkoumaly "kumulativní a synergické vlivy". Z těch, co podali žalobu, ještě dokážu pochopit obce v okolí Bosonoh. Zbytek je směs buranských NIMBYstů, lobbistů a vyznavačů ekonáboženství, kteří budou podávat žaloby "do aleluja", protože jim jde o úplně jiné věci, než je hledání celkově optimálních variant. "Právní odpovědnost" by byla si dost těžko aplikovatelná, ale rozhodně je jim potřeba obstrukční aktivity co nejvíce ztížit. A na tom už se díky Bohu dělá. :-)

+1/0
22.6.2012 15:02

pokin

Re: Ne že by byl Hazsek Mihály můj favorit, nicméně...

Fantastická logika, Kefalíne. Není vinen ten, co to zvrzal (kraj), ale ti, co na chyby upozornili (obce, občané) a kterým dal soud za pravdu.

Bravo!

+5/0
22.6.2012 9:55

p_n_3

Re: Ne že by byl Hazsek Mihály můj favorit, nicméně...

Ale ona tam žádná chyba není v tom je ten problém.

0/0
22.6.2012 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.