Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Usínající řidiče autobusů by mohly hlídat alarmy, navrhují odborníci

Jak zabránit tomu, aby se v budoucnu stala nehoda podobná té, při níž umírali lidé v Chorvatsku? Příčinou byl zřejmě mikrospánek řidiče, který vezl klienty brněnské cestovky. Podle odborníků z Centra dopravního výzkumu jde právě mikrospánek "hlídat" pomocí speciálního přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nahoda

@

Já bych to namontoval do senátu a parlamentu + obušek jak by nemakali tak by poznali zač je toho loket;-D;-D!!

A směrem dolú až na obecní ůřady ;-D;-D;-D!!

+1/0
5.7.2012 10:52

Leinad

Kalifornie

A co třeba používat auta bez řidiče? V buse by stačil akorát štíplístek (v luxusním kafenosič), u těch nezáleží na mírně zpožděné reakci. ;-D

0/0
4.7.2012 22:31

hamhamham

svozy

Prestavky urcite dodrzel, ale od hranic. Bezne se svazi lidi po cr, na hranicich se papirove zacne, ale uz ma za sebou nekolik hodin jizdy. Kdyby ale jel 3 ridic tak byste neplatili za cestu do HR 1900.

Jinak ve dvou muzou jet 30 hod. a ne jak tady psali ze 9.

0/0
4.7.2012 20:38

weni

Re: svozy

No vy ty tomu davate,30hod jo? To ale i s 9h pauzou! Dva ridici mohou jet dohromady 18h, to je jizda, neni rozhodujici jestli se stridaji po 3, nebo 4,5h a celkovy denni vykon nesmi prekrocit 21h, tedy maji k dobru tri hodiny kdy neridi ale jsou treba na nastoupeni lidi,zastavku na pumpe a cekani kdyz baby stoji frontu na wc az ke stojanum na palivo, atd.

0/0
5.7.2012 0:08

kolena

Re: svozy

Jízdu můžou natáhnout na 20 hod.

Pravda je že u článku o nehodě bylo psáno 9 hod. a přestávka, to platí pro jednoho,

a psali to i konkurenční hovinky.

0/0
5.7.2012 23:15

michal II

Proc ne

Kdyz to montuji v podstate v zakladu do blbyho Passata, tak nevim, proc by to nemohlo byt u vsech autobusu. To neni jen jedna nehoda, kde je 8 mrtvych, ale i spousta dalsich, kdy se lidi "jen" zrani. To se casto ani nedozvime.

0/0
4.7.2012 16:02

zajicek jacicek

Byla to

tragedie,ale zase se s toho nepokalejte.Pri dnesnim provozu atd...je to logicke,ze se neco stane.To je zivot,kruty,ale zivot.

0/0
4.7.2012 13:31

BF-2

Re: Byla to

Taky si to myslím, však ono to zas utichne a novináři budou psát zas o Natálce.

0/0
4.7.2012 16:26

zajicek jacicek

Re: Byla to

Akce ,,Natalka"je v podstate daleko horsi nez smrt Ceskych turistu.Problem je,ze se Natlka objevi pouze,kdy vyschne proud penez ze statni kasy.Uz vubec si nedovedu predstavit,ze by to byl autobus Cikanu,jedoucich za praci.Vsichni humaniste by 10let pumpovali stat o prispevky na nebohe rodiny.

0/0
4.7.2012 16:40

taktaktak

A

A co hlídače při najetí na pruh,který přenáší vibrace do volantu při najeti na pruh nebo hlídače vzdálenosti,které jsou schopny vozidla zcela zastavit?V tom by se mohly trochu angažovat i pojišťovny,kterým vznikají škody!

0/0
4.7.2012 13:05

weni

Re: A

Jj, podobne veci uz montuje (samo ze za priplatky) do nakladaku Mercedes, ale to uz je zas ad absurdum, kdy "hlidac" zjisti ze ridic podrimuje, zavrni tou stranou sedadla kam se staci auto, pokud nepomuze tak zavresti alarm. Ridic se pochopitelne vydesi,a pokud trhne volantem tak zas system rozezna paniku, volantem si sam srovna auto do jizdnich pruhu (bocni kamery integrovane v zpetnych zrcatkach) a hlavne zas vypne alarm, napada me, neni tam uz ten sofer zbytecnej?? Muze sedet doma.u kompu, zadat trasu,dat si kafe,okopat brambory a az to auto dorazi do cile,pomoci joysticku jen nacouva na rampu....

0/0
5.7.2012 0:14

taktaktak

Re: A

I technika může selhat.

0/0
5.7.2012 8:27

pvl1

V porovnani s cenou autobusu nejsou ani prilis drahe.

Takze jsou drahe.

0/0
4.7.2012 12:54

michal II

Re: V porovnani s cenou autobusu nejsou ani prilis drahe.

Jestli ti prijde 20tis v porovnani s 20M drahe tak jo, ale nesmis to sovnavat se svou ojetou skodou 105LS.

0/0
4.7.2012 16:00

Lvy

Ano, logická věc, která normálního člověka napadla už před

mnoha lety, ale odborníky snad taky nebo vážně až dneska???

Je to technologie, která se montuje už pár let do lepších osobních aut a tak bych byl pro, aby byla povinná pro všechny vozidla nad 7,5t. V ceně těchto vozidel již nehraje moc velkou roli a navíc se dá namontovat poměrně snadno i dodatečně.

+1/0
4.7.2012 12:37

-EaSy-

Silnice z panelů to vyřeší (viz D1) :D

+1/0
4.7.2012 12:27

King_Feanor

Re: Silnice z panelů to vyřeší (viz D1) :D

ale řekněte to na západě.. ať zavedou takovou inovativní výstavbu :p

+2/0
4.7.2012 12:57

Mathe

To je blbost

těch nehod autobusů zas tolik není. Nejvíc mě dostává, že nabourá jeden autobus a všichni z toho dělají národní tragédii.

+1/0
4.7.2012 12:26

haru64

Re: To je blbost

možná to bude tím že tam zemřelo 8 lidí.........nedávno řešena kauza 20 mrtvých......

0/0
4.7.2012 12:58

mpes4

Re: To je blbost

jenom za pondělí na českých silnicích jich bylo 5 nebo 6. A pláče snad kvůli nim někdo? navrhují se bezpečnostní pípáky pro řidiče osobáků?

+2/0
4.7.2012 13:33

Sweeetie

Re: To je blbost

je škoda každého lidského života. Pokud by to mělo pomoci tak proč to nepoužívat. Otázkou je, jestli to nebude jen další tunel do našich peněženek a ve výsledku budou zařízení jen v pár "kusech".

0/0
4.7.2012 13:04

zajicek jacicek

Re: To je blbost

Mas pravdu.Pred Tebou jsem to napsal.Dnes je takovy provoz,ze je nemozne,aby se neco nestalo.Umrelo 8 lidi,je mi to lito,ale vetsi umrtnost zavini dnesni vladnouci mafie.(sebevrazdy lidi,kteri nevi,jak dal prezit-dustojne.}

0/0
4.7.2012 16:47

s(h)arka

mohlo by to být v každém autobusu...

už z výroby,prostě nutná výbava;-)

0/0
4.7.2012 12:18

mpes4

Re: mohlo by to být v každém autobusu...

určitě, každá další věc, která nutí dělat řidiče něco navíc, je v provozu jistě vítaná...

Já bych byl třeba pro čtvrtý pedál a druhý volant. A zavedl bych jednoduchou logiku - minimálně dva pedály musí být sešlápnuté a minimálně jedním volantem se musí točit.

A to by bylo, aby řidič usnul!

+3/0
4.7.2012 13:35

petrumr

nepomůže

Nepomůže to, jednak by to ještě ten alarm byl horší.Ve vlaku to je jiné, on se vzbudí, ale ničím do strany nepohne.Zakonodárci by se měli hlavně starat o to, aby mohl řidič autobusu se aspon najíst, stačí kousat sušenky nebo žvíkačku , ted to ze strachu o papíry nesmějí se ani napít.Někdo na tu vyhlášku kašle, protože kouří, pije, jí, ale dojede dál

+2/0
4.7.2012 12:15

pavel.n

a bude hůř !!!

Díky nesmyslné důchodové reformě bude 70ti  - letý řidič autobusu skutečně pojmem v bezpečnosti ........ no  - v praxi bude vůbec rád , že si vzpomene , kam to vlastně jede :-P

+1/0
4.7.2012 12:10

Andy1

Re: a bude hůř !!!

on si nevzpomene, bude to mít napsané na lístku, kterej zakrývá tachograf....

0/0
4.7.2012 12:12

zajicek jacicek

Re: a bude hůř !!!

Mam znameho,kteremu je 80 let.Vezl me za zabavou a mistrne se vyhnul nehode(reakce).Jsem dlouholety ridic,ale nevim,zda bych,tak rychle reagoval.Na druhou stranu.Ziju na Floride,kde je preduchodcovano a tady jsem se naucil nesnaset duchodce.Jsou arogantni a mysli si,ze je kazdy povinen jim ustupovat.Ty co maji na to zit Na Floride,delali stejne cely zivot ho...

0/0
4.7.2012 16:55

želvaželva

Nelepší budou elektrody do mozku

na hlavu konektor a už se jede ;-D Ale lepší je dojít pěšky k nejbližšímu rybníku, nač Chorvatsko...

+1/0
4.7.2012 11:50

Darce dukatu

Re: Nelepší budou elektrody do mozku

No jo, to by se svet ale dohadoval jaky konektor :D jestli USB, Mini USB, MicroUSB, Nebo jen 3,5 jack :D

0/0
4.7.2012 12:12

PetrP7

Vzhledem k tomu,

že podobné systémy nasazují u sériových vozů výrobci prémiových značek, technologie je zvládnutá. A cena je nesrovnatelná i jen ve srovnání s plněním za újmu na zdraví a bolestné u jednoho člověka. Navíc by pojišťovny mohly dát slevu z pojistného...;-)

0/0
4.7.2012 11:49

Zuzi_K

Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

A doufám, že jich je většina.

+1/0
4.7.2012 11:37

Andy1

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

jak ti bude, když ten odpovědnej řidič zastaví před Vídní, že to dál nejde, že si musí zdřímnout (druhej řidič je vyjetej)...ty už se vidíš skoro doma a on ti řekne, zeptej se za 4 hodiny....

ale bude odpovědnej....

0/0
4.7.2012 11:41

PetrP7

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

Mrtvej se ale za ty 4 hodiny nezeptá...;-)

+2/0
4.7.2012 11:46

Zuzi_K

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

asi líp než kdyby mě z dálnice kousek od Brna odvezli do márnice...

0/0
4.7.2012 11:46

Andy1

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

ano, ale všichni cestující budou řvát, co si to dovolil a že jsou tam děti a co mají jako dělat...

0/0
4.7.2012 11:49

PetrP7

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

řvát můžou ale to je mimo stopu asi tak všechno...:-P

0/0
4.7.2012 11:50

Andy1

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

a vrchol všeho bude, že u Brna zastaví znovu, že mu stáním u Vídně nevyšel výkon a budou muset řidiči udělat devítihodinovou přestávku...vy budete 80 km od domova a budete říkat "ano pane řidiči, jste nejlepší, že jste nás nezabil, my tady s radostí počkáme dalších 9 hodin"

0/0
4.7.2012 11:54

Andy1

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

tím jsem chtěl říct, že řidič může být odpovědnej, jak chce, o tom to není....

naštěstí fungují i jiníé stimulanty....posaďte vedle unavenýho řidiče před Vídní mladou pěknou holku, nejlépe v minisukni (nedej bože, když mu bude pomáhat i řadit) a řidič stihne dojet kamkoliv, klidně to otočí ještě do Prahy a zpět a ještě bude doma celou noc otravovat manželku...

0/0
4.7.2012 12:07

hojakar

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

Ooooo Watsone reseni je tak proste.....staci aby cestovky tlacili na dopravce aby byli tyto bezpecnostni prestavky dobre naplanovany...takze by bus zastavil na velke benzince, kde jsou pro deti a dospele zabavne parky,odpocivadla apod. a ze zrovna v Rakousku je jich spousta.

0/0
4.7.2012 12:09

Andy1

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

dopravce tohle nezajímá, je to na řidiči...

0/0
4.7.2012 12:10

Leinad

Re: Naštěstí jsou i odpovědní řidiči!

Nebylo kdysi v zákoně povolený trochu přetáhnout (s tím, že si řidič napíše, že zrovna měl zpoždění a dojížděl do cíle, při případné kontrole si to policie může prověřit)?

Když si všimne, že mu došly hodiny kdesi na dálnici(ideálně v místě bez odstavnýho pruhu) tak má zůstat stát?

0/0
4.7.2012 22:40

Martin Soušek

automaticky řízená auta

Přitom by stačilo odstranit legislativní překážky a nasadit automaticky řízená auta, která už Google dávno má a najezdil s nimi statisíce mil v běžném provozu.

.

Počítač nespí, počítač se nemýlí, počítač reaguje v řádu jednotek milisekund, počítač má trvalý přehled 360 stupňů kolem celého vozu. Když už hrozí nehoda, počítač dokáže vyhodnotit nejlepší směr nárazu s minimalizací následků.

.

Žijeme sakra v 21. století a každý si v kapse nosíme super výkonné počítače. Proč je nenasadíme do praxe? Proč necháme řídit smrtící zbraně pomalé opice - sami sebe? I ten mobil by to dokázal odřídit líp.

+1/0
4.7.2012 11:33

haru64

Re: automaticky řízená auta

otázka peněz.........nedovedu si představit tu pálku za ten bus.........víte kolik dneska stojí takový povoz?? a bez takových vymožeností?? i když nápad by to byl zajímavý.......při představe že vás i taková navigace nažene do potoka a podobné zhovadilosti dokáže..........no nevím .......

0/0
4.7.2012 11:41

trenchard

Re: automaticky řízená auta

počítač se nemýlí ... jen dělá věci tak, jak mu někdo naprogramuje ... a co "zabezpečení" proti zneužití?

+2/0
4.7.2012 11:50

Muf007

Radime

jsem rád, že jsi zase dostal prostor k vyjádření. To už beru jako společenskou povinnost :-P Ale než tlačítko bdělosti, snad radši přibrzdi ty své závodníky, co mě na 4 pruhu s povolenou 90kou, kterou podle tacháku lehce překračuju, dokážou hravě předjet se svou žlutou skříní.

0/0
4.7.2012 11:28

Andy1

Re: Radime

devadesátka na tvým tacháku nemusí být devadesátka skutečná...

0/0
4.7.2012 11:31

Muf007

Re: Radime

To nemusí. Ale jistě, moje necelá stovka nebude méně než 90

0/0
4.7.2012 11:32

Andy1

Re: Radime

na mém vozidle s okřídleným šípem to tak je, lehce nad 100 je ve skutečnosti 90

0/0
4.7.2012 11:35

Lukas1000

Re: Radime

Rikej si co chces, ale zlutaky jsou hlidany GPS, a to vcetne prekracovani rychlosti, pod takovyma sankcema, ze sei to kazdej ridic 10x rozmysli nez by to porusil.

+3/0
4.7.2012 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.