Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlajku Moravy vyvěsilo 378 obcí, skoro dvakrát tolik než loni

Zlato-červené moravské vlajky s orlicí v modrém poli se ve čtvrtek zatřepetaly nad 378 radnicemi a obecními úřady. Města a vesnice tak chtějí uctít moravské patrony, svaté Cyrila a Metoděje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blacky D

Výborně :-))

A teď kdyby se všichni hrdí moravané sešli pod vlajkou v Průhonicích, vzali se za ruce a ve světle zapadajícího slunce odešli směrem k dlouhé, hustě obydlené, pravotočivé zatáčce na cestě mezi Prahou a Vídní!!! ;-D Jéééé, to byla krása a těch volných parkovacích míst ..... ;-D R^ ;-D

0/0
10.7.2012 13:10

vohorelej_ strom

Taky jsem vyvesil moravskou vlajku

sice ve Skotsku, ale coz. Aspon mala zmena v te zaplave britskych vlajek, kdyz se tu stavila kralovna :-)

0/0
8.7.2012 7:01

8x_ma_vymazali_ešče_ma_nědostálí

Když chtějí politici korýtka, založí si nový stát

Nejdřív je potřeba vymyslet nějaký národ, třeba moravský, nebo tak nějak. Pak se založí nový stát, a to je zase nových korýtek pro politiky! ;-)

0/0
7.7.2012 21:51

King_Feanor

Re: Když chtějí politici korýtka, založí si nový stát

nemohu si popmoct, ale politici zuby nechty brání každé zmínce o Moravě... tohle jde od obyčejných lidí.

0/0
9.7.2012 10:50

glumik

Vlajka Moravy

Moc hezká, v barvách bílého a rudého vínka...Moc líbí.;-)

+1/0
6.7.2012 23:33

atul

Krajské volby

Za úvahu stojí, zda úplně nebojkotovat krajské volby... Anebo zvolit politiky, kteří budou požadovat zrušení krajů. Ale zatím si to žádná velká strana za svůj program nevzala...

+2/0
6.7.2012 12:42

Si0 po 4. zákazu

Je třeba obnovit ideály Svatoplukovy říše.

+2/0
6.7.2012 11:51

hbx

láska

Morava, Moravěnka. Milovaná a nejkrásnější země.VVVVVVVVV

+2/0
6.7.2012 8:45

StG08

Článek o tom,

kolik obcí na Moravě vyvěsilo o státním svátku vlajku. To by mělo získat Pulitzerovu cenu.

0/0
6.7.2012 7:52

Edd

At zije svobodna Morava, at se Praha živí sama

0/0
6.7.2012 3:33

Karci68

Re: At zije svobodna Morava, at se Praha živí sama

jsu moravák, ale tyhle kecy mě vadí...

+4/0
6.7.2012 6:31

free Morava

Re: At zije svobodna Morava, at se Praha živí sama

Me ne. Zemske usporadani fungovalo za prvni republiky. V potaz jej brali i nacisti. Komu je takove rozdeleni trnem v oku az do soucasnosti, jsou komunisti bez ohledu na stranickou prislusnost. Narodni hrdost a vlastenectvi, je neco, co politik nemuze potrebovat. Lidi s temito vlastnostmi jsou nachylnejsi na pocit zodpovednosti a starostlivost. Vic se zajimaji o cinnost svych politiku, o schvalovane zakony a o to, co se deje s vybranymi danemi. Svou minutku hruzy si tak ted politici vybiraji pouze behem hokejoveho MS a zimni olympiady. Ale akce s vlajkama i tato diskuze jsou dukazem, ze casy se meni. Neni tak otazkou jestli, ale kdy se zemske rozdeleni, vyhodne pro vsechny obyvatele CR, vrati.

+4/0
6.7.2012 8:03

Marco - psano s ce

Re: At zije svobodna Morava, at se Praha živí sama

Zemské rozdělení bude výhodné hlavně pro Ostravu, Olomouc a Zlín. Krajské záležitosti se nebudou nesmyslně vyřizovat přímo u nich, ale v Brně, kam si rádi zajedou. Mluvil jsem s mnoha Ostraváky a ti chtějí předat ostravské pravomoci do Brna co nejdřív. Stejně tak Pardubičáci se snaží, aby se o nich rozhodovalo v Praze. Takže souhlas.

+1/0
6.7.2012 8:16

empe6

Re: At zije svobodna Morava, at se Praha živí sama

Máš recht, su na tom stejně. V roce 92 jsme pracovali v Rakousku s partou Slováků. Najednou jeden přiběhl a křičel " Havel padol, Miško Kováč prezidentom " Následovala bujará oslava, jeden se na mě obrátil a říkal " Moraváci s....e na čehůnou, poďte s nama ". Měl jsem jich za chvilku plný zuby. I když pár slováků po té zpráve reagovalo asi tak " A zme v rici ". Nevěřím, že by Moraváci začali podobně " Vystrájat ", ale už jen z těch keců je mně blbě. :-/

+1/0
6.7.2012 10:49

Vifon

Re: At zije svobodna Morava, at se Praha živí sama

Ano, ať žije Morava, za svoje! ;-D

0/0
6.7.2012 17:16

jural

Vazne nechapu, o cem je tato debata

Ja jsem Moravak a narodnosti Cech. Tecka.

Moravska narodnost je totalni blbost. A vzdycky byla.

Je to tak 15 let, co se v mem rodnem meste na JV Morave slavilo 120 let prvniho CESKEHO mestskeho zastupitelstva. I v dobove mestske kronice je popsano, jak se slavilo zvoleni prvniho ceskeho zastupitelstva. Nikoliv moravskeho.

Proste, obyvatetstvo Moravy se behem narodniho obrozeni prihlasilo k ceskemu narodu a tak je to dodnes. Nevim, co tu kdo vymysli za nesmyslne konstrukce o moravskem narode.

Jina vec je, ze hranice soucasnych kraju jsou zmrsene dokonale.

+1/0
6.7.2012 1:04

Skeptik Pavel

Re: Vazne nechapu, o cem je tato debata

Existence či neexistence moravského národa nemá žádnou relevanci k faktu, že obnovení samosprávy Moravy je velkým dluhem polistopadových poměrů, byl by to logický krok ke zlepšení poměrů v české společnosti a státě. Bohužel kraje zvítězily jako zvítězily staré struktury, které nalezly do politických stran obnovených po listopadu 89.

+3/0
6.7.2012 1:19

ptolemaios14

Re: Vazne nechapu, o cem je tato debata

JSOU TO DVE HISTORICKE ZEME KRALOVSTVI CESKEHO,PROC TEDY NEMIT SVOJI VLAJKU,MORAVSKY MARKRABE URCITE NEJAKOU MEL.V MINULOSTI TU BYLY DVA ZEMSKE SNEMY,KAZDY RESIL PROBLEMY SVEHO UZEMI,URCITE LEPSI SYSTEM NEZ DNES.V HISTORII KRALOVSTVI MNOHOKRAT ZEMSKY SNEM MORAVY NESUHLASIL S VYNOSY CESKEHO SNEMU.PODIVEJTE SE NA RAKOUSKO,MAJI ZEMSKE VLADY A PAK CELOSTATNI,URCITE LEPSI SYSTEM.A NECHCI SLYSET KECY O CAPS LOCKS.DEKUJI.

+2/0
6.7.2012 2:02

Vifon

Re: Vazne nechapu, o cem je tato debata

Umíš vypnout Caps-lock????RvRvRv

0/0
6.7.2012 17:18

Viktor N.

Re: Vazne nechapu, o cem je tato debata

Váš názor, Vaše svobodná volba. Nicméně obávám se, že zde to končí, neb Vy mne již nemůžete omezovat v tom, že já jíž nemohu být Moravák, neboli národnosti moravské.

U Vás mi to připadá, že to máte poněkud popletené, tak buď jste a nebo prostě nejste Moravák. A pokud si myslíte, že „moravská národnost je blbost“ — opět Váš názor, se kterým se musíte vyrovnat akorát Vy sám… :-)

0/0
7.7.2012 21:40

Beham Bosky

Starosta Ivančic Vojtěch Adam (nestraník za KSČM)

"nestraník za KSČM" - to je jako co?

+1/0
6.7.2012 1:00

tajny agent

Re: Starosta Ivančic Vojtěch Adam (nestraník za KSČM)

Ze neni clenem zadne strany ... ty kdyz volis tak si take za nekoho a nemusis byt zrovna jejich clenem ...

0/0
6.7.2012 6:19

Theben

?

Keď tak čítam tie príspevky, akoby to bolo voľné pokračovanie Slunce, Seno, Čechy. Morava a Sliezsko!

0/0
6.7.2012 0:10

TigerM

Re: ?

myslim, ze by tam bylo Cesko.... nejsme slovenske povahy, ...

+2/0
6.7.2012 0:32

papazian

Kdy vyjde podrobná mapa Česka, kde bude Morava?

Skoro jako kdyby to bylo tabu nebo zakázané věc. Jen tak na hrubo se ví, kde je západní a severní hranice Moravy, v terénu se to tají a na mapách vlastně také. Uvítal bych jasně stanovené hranice, nikoli v měřítku 1 ku miliónu...

+1/0
5.7.2012 23:41

TigerM

Re: Kdy vyjde podrobná mapa Česka, kde bude Morava?

Cechy na mape taky chybej... jen kraje jsou vyznacene... :-(

+1/0
5.7.2012 23:58

realista1234567

Pro čecháčky...

Slavní Češi o Židech (1) Otokar Březina: Rozvracejí národy, ale svůj nacionalismus vášnivě pěstují

+2/0
5.7.2012 23:40

jural

Re: Pro čecháčky...

trhnete si, nacku

0/0
6.7.2012 1:05

realista1234567

Re: Pro čecháčky...

jak málo stačí dostat nálepku nácka. Stačí konstatovat a popsat skutečnost Rv

+2/0
6.7.2012 9:17

Nečasjennačas

Jednou mi jedna prajzačka řekla, že prý mluvím tak český.

A já na to, že to bude asi tím, že jsem Čech.;-D

+2/0
5.7.2012 23:05

Přátelský

Dnes má celá ČR státní svátek

Dnes slaví státní svátek celá Česká republika. Svatí Cyril a Metoděj přišli na "Velkou Moravu". Jejím centrem byla snad oblast kolem Uherského Hradiště. Slováci si často myslí, že Nitra. K Velké Moravě patřilo i České knížectví. Zemské zřízení už nemáme a tak dělit obyvatele na Čechy a Moravany nemá moc dnes smysl. Morava je částí území ČR, podobně jako Vysočina či třeba Chodsko. Všichni mimo cizinců všude mluví česky a jakékoliv rozdělování nám spíše škodí. Nemám však nic proti hezké moravské vlajce.

0/0
5.7.2012 22:41

papazian

Re: Dnes má celá ČR státní svátek

Zapomněl jste na Slezsko. Hranice národa moravského či slezského význam mají i dnes. Každý národ chce vědět odkud kam náleží.

+3/0
5.7.2012 23:42

jural

Re: Dnes má celá ČR státní svátek

Jaky moravsky a slezsky narod?

Ja jsem Moravak, ale narodnosti Cech. A drtiva vetsina mych kamaradu Moravaku to citi stejne.

Ze z nich nekteri nadavaji na Prahu? No a co? To je normalni v kazdem state nadavat na hlavni mesto.

+2/0
6.7.2012 0:54

Viktor N.

Re: Dnes má celá ČR státní svátek

Lol, Vy to máte ale nějak popletené… ;-D

0/0
7.7.2012 21:42

TigerM

Re: Dnes má celá ČR státní svátek

Mate samozrejme pravdu, ale historicky jsme porad cesi, moravane a slezane, (srby nechci opomijet), takze bychom meli ctit svou historii, vzdyt zeme mohou existovat i v unitarnim state jakym je CR ... vidim jen riziko v nacionalismu, ... uz jen uziti vyrazu Moravsti verozvestove neni spravny vyraz, nebot nepochazeli z Moravy... stejne jako vyraz Cesko, jez ma nahradit jednotlive vyrazy pro Cechy, Moravu a Slezko, s cimz mam velky problem hlavne u pridavnych jmen, ... ale budiz, plati...R^[>-]

Je jen velka skoda, ze nam CSSD rozdelila kraje podle roku 1959, ktere vubec nerespektuji historicke hranice. Otazkou je, kam patri napriklad Opavsko? A proc je Osoblazsko jako Moravske uzemi uvadene jako Slezske? Kam zmizely moravske enklavy?

+1/0
5.7.2012 23:57

ab1

Re: Dnes má celá ČR státní svátek

zvlastni je, ze treba chodove jsou v klidu. Dle vasi logiky jsou ale take extra narod...ci ne ? Nakonec, proc se vzrusovat, stejne jsme puvodem z beloruska. A promichani s nemci, turky, francouzi, polaky...proste, orisci evropy. Tak to je. Kdo neveri, at si necha udelat test dna.

0/0
6.7.2012 9:15

Durika

Re: Dnes má celá ČR státní svátek

Nitra má svoje opodstatnenie. Nie je to súťaž ,,kde bolo centrum" ale treba si porovnat vtedajsiu veľkost Nitry, čo bolo osídlenie podľa aktuálnych výskumov dokonca väčšie ako dnešná Nitra a komármi prelezené hradisko vtedy v koryte Moravy pri Mikulčiciach (berúc ohľad na sakrálne pamiatky tam nájdené).

Nakoniec Nitra si privilegované postavenie podržala veľmi dlho. V rannom Uhorsku su dokonca razila vlastné mince, viedla samostatnú zahranižnú politiku a prišla o tot postavenia až začiatkom 12st. Prestala rásť až po opakovanom vypálení českým vojskom, keď mimochodom zhoreli aj archívy, ktoré by zrejme celkom dobre objasňovali rannú uhorskú a nitriansku históriu.

0/0
6.7.2012 6:32

realista1234567

K čemu slouží státní svátek..

Nakonec to možná dopadne jako na ministerstvu pravdy v Orwellově románu 1984. Budou zničeny všechny knihy, dokumenty a archiválie, vzniklé za poslední tisícíletí, ve kterých se objevují připomínky existence Moravy a Slezska. Potom budou ty samé knihy a dokumenty nově napsány a vytištěny s tím, že slovo Morava se objeví jedině jako název řeky, a o území Moravy a Slezska se bude zásadně psát jako o východní části Čech. Rok 1182, ve kterém bylo ustaveno markrabství Moravské, bude prohlášen za rok vytvoření krajského zřízení – samozřejmě v podobě krajů z let 1949/1997.

+2/0
5.7.2012 22:31

Skeptik Pavel

Re: K čemu slouží státní svátek..

Potom tedy samostatnou Moravu !!

0/0
6.7.2012 1:24

realista1234567

Pokud zde čtu příspěvky

je zde silně cítit český šovinismus hovořící o moravském šovinismu ...;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2012 22:22

hovn

Já těm Moravákům

ten samostatnej stát přeji, ať si ho užijí. Sice jako obyvatel Čech do tho nemám asi co kecat, ale dovolím si doporučit , pro větší odlišení, jako oficiální jazyk hantec.

+1/0
5.7.2012 22:15

realista1234567

Připomenout si historii

Připomenout si historii a to v den státního svátku.....a přitom kecat o samostatném státu Moravy dokáže akorát čecháčský Pepík [>-]Rv

+4/0
5.7.2012 22:19

hovn

Re: Připomenout si historii

Máte pravdu, tomu pepík nikdy neporozumí. Já věděl, že do toho nemám kecat

0/0
5.7.2012 22:25

Marco - psano s ce

Re: Já těm Moravákům

Kdysi jsem v Brně lovil geocache Hantec (mmch skvělou, díky Mitáku!) a pak jsem se ptal na chatě u Bítýšky Brňáků, jestli textu v tomto jazyce rozumějí. Všichni kroutili hlavou, že tak nikdo nemluví. Znali jen pár obecně vžitých výrazů jako šalina či Prýgl nebo pomístních brněnských názvů (Šrajbec, Blajchec apod.)

0/0
5.7.2012 22:21

realista1234567

Re: Já těm Moravákům

R^

0/0
5.7.2012 22:23

TigerM

Re: Já těm Moravákům

Jezdil jsem do Brna velmi casto z Prahy, a musim rict, ze jsem vubec nezpozoroval zadny rozdil, Brno je Praze vic podobne nez si vsichni mysli, a lide jsou tam uplne v pohode...

Vubec nechapu proc tu nekdo mluvi o rozdeleni statu, naopak, meli bycho drzet pri sobe a nenicit historii... staci, kdyz ji nici politici, ...

0/0
6.7.2012 0:07

Skeptik Pavel

Re: Já těm Moravákům

To, že je to v Brně začíná podobat jako v Praze, zvláště ta mluva středočeská, jak se rozlézá po Moravě, to je právě to, co je špatné. A je to tím, že veškerá media chrlí z Prahy tu odpornou středočeskou hovorovou češtinu. V Německu, či Rakousku taková nivelizace neprobíhá. Středočeské esperanto je hnus. ;-€

+1/0
6.7.2012 1:29

TigerM

Re: Já těm Moravákům

tak jsem to nemyslel, je tam hodne studentu stejne jako v Praze, mladi lide mluvi proste tim svym aby si rozumeli, ale v Brne se vic mluvi spisovneji, akorate to "oni vijo a oni nevyjo" na to jsem si nezvykl... ;-D

Media jsou bohuzel media, a vnich by se melo mluvit spisovnou cestinou, to z\e tak nekteri nedelaji je vec jina, a budete se divit, ale zamestnanci nejsou jen stredocesi nebo prazaci, v Praze je kazdej od nekud, malokoho znam jako rodilyho Prazana...

+1/0
6.7.2012 1:34

ptolemaios14

Re: Já těm Moravákům

stredocesky prizvuk je stredocesky prizvuk,nekomu se muze zdat ta brnenska zvatlanda smesna,je to tak jak to je,nemyslete si ze si rakusane nedelaji legraci z bavoraku a sasu,zil jsem tam 3 roky,delaji ale nedelaji z toho narodni tragedii jak my hurvinci.

0/0
6.7.2012 2:05

Jindřich Husička

Re: Já těm Moravákům

Tak pozor! :-P

My v Praze nemluvime stredocesky! To je zas jinej dialekt. V Praze nechovame kralici a nelovime kanci. ;-D

0/0
6.7.2012 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.