Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kohoutovický akvapark dostal stotisícovou pokutu kvůli loužím u bazénu

Akvapark v brněnských Kohoutovicích dostal od inspektorátu bezpečnosti práce pokutu sto tisíc korun. Jedná se o postih za kaluže vody, které se tvořily okolo bazénů. Podle inspektorů louže ohrožovaly bezpečnost návštěvníků i zaměstnanců, protože na nich mohli uklouznout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

siku

dlaždice

Nevím, co je za problém. Kaluže u bazénů jsou po celém světě - vždycky. když má být protiskluzová dlažba, má vroubky, kvůli nim voda neodtéká jak známe všichni z kuchyně, nebo na terase v RD... kdyby měla voda odtékat z drsných dlaždic, tak je tam spád jako prase, a to už zvyšuje nebezpečí asi více.

Chce to jen aby provozovatel používal mechanismy 21. stol... třeba v Madarských lázních několikrát do hodiny projede čistící a vysávací vůz a kaluže vysává, tady by to měl shrabat alespon zřízenec údržby. Holt někde to jde, jinde ne. šetří se na úklidových pracích.

0/0
24.7.2012 16:49

m.reznicek

aquapark Kohoutovice

Prestal jsem do tohoto aquaparku s kamarady chodit z duvodu vsudypritomne plisne. Podlahy u bazenu jsou, tedy vlastne nejsou vyspadovane, takze voda zustava na dlazbe a hnije. Stena mezi bazenem a sprchama je cela plesniva; vyreseno prekrytim plachty s reklamou. Otazkou je, proc mesto nereklamovalo tuto zfusovanou praci pred predanim? Napada me jen jedno. Uz meli v kapse, tak to neslo :-) Jen tak dale ... :-)

0/0
24.7.2012 15:24

Karotka369

Zfusovana prace....

co jinyho....kdyby byla podlaha radne vyspadovana.....Ale holt je videt,ze to je dalsi z mnoha staveb, kde se setrilo....;-)

0/0
24.7.2012 10:17

Guitarus

Problem

Spis by se meli zabyvat tim, ze tam na toboganu nikdo nedodrzuje pravidla - je zazrak, ze se tam nestal zadny vazny uraz (aspon o nem nevim). Lidi tam jezdi s deckama na kline, hlavou napred atd. - za jednu navstevu jsem myslim napocital vsechny zakazy, ktere tam maji vypsane :) a neni jich malo.

0/0
23.7.2012 19:31

loslhotos

Re: Problem

Ta pravidla jsou samozřejmě vypsána hlavně proto, aby se na ně provozovatel mohl odvolat, pokud by přece jen k úrazu došlo. Donutit návštěvníky, aby je dodržovali, není totiž vůbec snadné. Jak byste toho chtěl dosáhnout?

0/0
23.7.2012 20:43

Mac4872786

Re: Problem

Máte pravdu, mělo by se něco dělat s takovými lidmi, jako je Guitarus. Na jednu stranu se stará o to aby se mi nestal ůraz, což jej nemusí vůbec zajímat, na druhou stranu se snaží prudit. Tak je s námi, nebo je proti nám? Malé dítě je na klíně právě proto, že na tobogán chce, ale samo nezvládne dojezd do hluboké vody. Je to naprosto bezpečné. Udivuje mě logika těchto lidí. V době kdy se propaguje lezení po skalách, paragliding, divoká voda aj. se o mě někdo bude starat na synteticky bezpečném tobogánu. Ano, provozovatel tam dal tabuli a je z obliga a o nic víc nejde, tak to neřešte.

0/0
24.7.2012 9:05

Yesname

Re: Problem

Jsou lidi, který by k podobnejm atrakcím vůbec neměli pouštět. Protože ti pak jen hloupě registrujou porušování předpisů, místo toho, aby si všimali, že k ohrožení obyčejně dochází jindy. Jen pro zajímavost - co je nebezpečného na jízde po hlavě? Daleko nebezpečnější je, když si tam nějakej vidlák sedne a sedí jako buchta, takže se ani nemůže pořádně sklouznout a blokuje tobogán.

+1/−1
24.7.2012 11:27

petrnew

Příští pokuta

Příští pokuta bude asi za to, že je voda moc mokrá! Je na čase se proti útlaku tupých byrokratů vzbouřit... Rv

+1/−1
23.7.2012 18:23

pavel-m

Re: Příští pokuta

Já jsem tam už viděl pěkných pár uklouznutí a pádů na držku na té mokré podlaze. Zrovna toto bych fakt hlídal, děcka běhají jak divá a lisknout sebou o kachličky není žádný med.

+2/−1
23.7.2012 20:51

Karci68

Re: Příští pokuta

opravdu to tam velmi klouže, v porovnání s jinými akvaparky je to dost nebezpečné...

0/0
24.7.2012 8:46

thomas0000

Nesmysl

Plavu celý život od svých 6ti cca 20 let z toho z toho asi 15 let závodně. V Kouhoutovicích jsem byl mnohokrát až že by tam byl nějak výrazně vyšší výskyt kaluží než kdekoli jinde ve světě si tedy nemyslím. Viděl snad někdy někdo bazén bez louží? Už by ti vědci měli zřejmě vymyslet nějakou necákavou vodu Rv

+3/−1
23.7.2012 18:05

Ubaram

Re: Nesmysl

Na Kohoutkách je naprosto evidentně vyšší množství louží, a ano viděli. Není na to potřeba necákavá voda, stačí vyspádovat podlahu což z nepochopitelného důvodu na Kohoutkách není nebo je tak málo, že místo aby voda tekla do kanálků podél bazénu tak zůstává stát.

+3/−1
23.7.2012 20:47

Karci68

Re: Nesmysl

nemáte pravdu...

0/0
24.7.2012 8:47

username

hmm

nevím. Louže jsou asi u každého bazénu, otázka je, jak vypadají tady. tedy jestli je to stavební chyba (špatný sklon a voda neodtéká, plus špatně zvolené dlaždice bez vzorku, u kterých hrozí proklouznutí), či prostě je tam voda jako všude kde se cáká.

To že tam nebyla voda při kolaudaci, kdy tam asi nebylo stádo dětí, co by skákaly a vylézaly mokré z vody, to je myslím jasné, takže ta výmluva je nesmysl.

Nicméně výše 100 tisíc mi přijde opravdu značně vysoká, tedy jestli je na to předtím neupozorňovali.

0/0
23.7.2012 17:46

Voldik

Re: hmm

V Kohoutovicích jsme byli jednou a kaluže tam byly festovní. Taky tam kvůli nim jezdily plavčice s vysavačem. Co jsem navštívil i jiné akvaparky, nikde nebylo tolik vody mimo bazén.

Ano, voda je mokrá a děti ji stříkají, ale podlaha má být postavena tak, aby voda stékala zase zpět do kanálků a nezůstávala stát na podlaze.

Na Váš dotaz odpovídám ano, viděl jsem bazén v provozu bez louží. Stavte se třeba ve Zlíně. :-)

+2/−1
23.7.2012 19:12

Voldik

Re: hmm

Má reakce byla původně myšlena na příspěvek plavce s dvacetiletou zkušeností... Nevím, proč se to vrzlo sem... :-)

0/0
23.7.2012 23:19

negatiff

Moje teorie je ta, že

v současnosti můžete zde dostat pokutu za vše, co se vám stane... mnoho institucí se snaží vytřískat co nejvíc, takže plaťte! Rv

+1/−1
23.7.2012 17:35

xdrive

Louže

Od začátku tam ty kaluže jsou, protože to "stavaři" po.....

Řešením by byl jeden člověk co by neustále chodil se smetákem a hrnul vodu do bazénu...

Anebo aby se lidi naučili, že stát nehlídá za nich co je na podlaze a musí se sami koukat pod nohy. Já vyrůstal v době, kdy jsem se musel se o sebe starat sám. Teď se o nás starají úředníci. Nejsem si jist, zda to je lepší.8-o

+1/−1
23.7.2012 17:30

kam se hrabe bitner

Re: Louže

a kdypa vy jste vyrůstal?

+1/−1
23.7.2012 17:43

My.WinCleaner

Re: Louže

Nikde nečtu, že by tam byly od začátku kaluže. Jen to, že akvapark tvrtí, že dlažba byla v takovém stavu od začátku. Což vůbec neznamená, že tam byly od začátku kaluže. Je na pohled jasné, že podlaha má špatný spád. Jestli to je tak od začátku nebo se dlažba prohla později, inspekci zajímat nemusí, je zajímá součaný stav. Nevím, že by inspekce měla za povinnost s vodováhou tohle přeměřovat. Voda má být v bazénu a ne na podlaze. Pokud v kaluži někdo uklouzne a způsobí si úraz s trvalými následky, mohlo by to v dnešní době organizaci vyjít mnohem dráž než nějaká ta pokuta.

+2/−1
23.7.2012 17:58

nestačímsedivit

Re: Louže

Byly tam od začátku, byla to jedna z kolaudačních závad pro kterou se odložilo otevření. Provozovatel na to jen kašle a potom se dle svých práv odvolávají a bohužel soudní rozhodnutí jsou trapná a většinou těmto porušovatelům předpisů a zákonů vyhovují!

+1/−1
23.7.2012 20:17

PIsa.lek

Re: Louže

Ano, ty louže jsou tam od začátku  a od začátku se s tím provozovatel snaží marně něco dělat (tedy alespoň to od začátku provozu tvrdí).

0/0
23.7.2012 21:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.