Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič trolejbusu, který zavinil vážnou nehodu, dostal tři roky vězení

Řidič trolejbusu Milan Hladký, který loni v květnu zavinil v Brně tragickou srážku s tramvají, si ve vězení odsedí tři roky a čtyři měsíce. Při střetu zemřel 77letý senior, dalších čtrnáct cestujících skončilo v nemocnici. Nepodmíněný trest ve středu potvrdil senát krajského soudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ewe7

dost drsné

to mu to napálili, ano zabil ale ne úmyslně. Je to neštěstí na všechny strany. Klučina má zničený život, pozůstalí také. Jak málo stačí..

0/0
3.8.2012 12:38

pletiplot

Souhlasím

Ale chci tři roky každému, kdo vjede do křižovatky na červenou.!!

0/0
1.8.2012 20:18

PIsa.lek

Re: Souhlasím

Jenže on nedostal tři roky za to, že vjel do křižovatky na červenou, ale že vjel do křižovatky na červenou S DESÍTKAMI LIDÍ za zády.

Fakt by bylo dobré pro většinu "expertů" v podobných diskusísch, aby se seznnámili alespoň s příslušným paragrafem, podle kterého byl případ souzen - hned by národ vypadal na diskusísch podstatně inteligentněji.

0/0
1.8.2012 22:04

ewe7

Re: Souhlasím

děkujem za ponaučení, alespoň někdo je tady na úrovni a píše do diskuze podle § . Jdu si koupit patřičné ÚZ:-P

0/0
3.8.2012 12:40

1216226

No jo, jsi hochu moc slušnej...

Kdybys jel pod vlivem drog v kradeném autě nebo jel 150 se zákazem řízení, to by byla jiná, za to se dávají dvouleté podmínky...

0/0
1.8.2012 17:35

PIsa.lek

Re: No jo, jsi hochu moc slušnej...

Při zmíněných prohřešcích nese přímou odpovědnost za desítky lidí, které veze??

Já jenom, že není dobré srovnávat hrušky s jablky.

+1/0
1.8.2012 18:06

plešatý chlupatec

Do tepláků patří jiní lidé.

0/0
1.8.2012 17:14

Lži jsou sladké, pravda je hořká

...

Noční autobusy jezdí také jako hovada. Rv

+1/0
1.8.2012 16:30

sochus

Je to hrozně těžký

Může se to stát každému, je to těžký. Trest být musí, na druhou stranu tento nepodmíněný trest nemá žádný přímý význam. Řidič je už tak dostatečně poučený, změnil se mu život a jestli k tomu všemu, co musí prožívat se svou rodinou ještě bude sedět 2 nebo 3 roky, to nemá žádný preventivní ani výchovný efekt. Myslím, že tragédie je to pro něj i kdyby dostal podmínku, takhle to zničí život i jeho rodině, která nemůže za nic. Myslím, že tohle jsou případy, kdy je těžké soudit. Jemu ten trest už nic nepřinese, nebude polepšený, až se vrátí, protože teď není zkažený. Snad jen díky medializaci to může mít preventivní vliv na ostatní, aby si dali pozor a jezdili opatrně, to snad, ale pak má prostě smůlu, že musí být tím výchovným prvkem zrovna on.

+4/0
1.8.2012 15:51

PIsa.lek

Re: Je to hrozně těžký

> ale pak má prostě smůlu, že musí být tím výchovným prvkem zrovna on

Nemá smůlu, je o následek jeho závěžné chyby.

0/0
1.8.2012 16:25

Neutrální Nick

Re: Je to hrozně těžký

Stát se to může každému, kdo zcela kašle na dopravní předpisy.

0/0
1.8.2012 20:40

Nesmazatelny 2.0

Hmm

A co šalinář, který suverénně vystartoval do křižovatky i když mu před nosem projíždel trolejbus? Kousek před tím místem je zastávka i semafor, takže si to nemohl při rozjíždění hasit kdoví kolik a stejně se asi moc nenamáhal s pržděním, protože 8 tunový trolejbus otočil o 180°...

0/0
1.8.2012 14:53

J.Bill

Re: Hmm

Taky moc nevěřím, že šalinář by byl uplně čistej. Musel stát na plynu a nekoukat kolem, ale to je běžná praxe. Bohužel.

+1/0
1.8.2012 15:02

Richard Hardon

Re: Hmm

Salinari z principu jinak nejezdi...mysli si, ze jsou pany sveta a hresi na tu traverzu pred sebou. Zvlastni sranda s nimi take je, kdyz v lete prestoupi na "parniky" na prehrade a razem z nich jsou kapitani... Utec kdo muzes!

0/0
1.8.2012 15:40

PIsa.lek

Re: Hmm

> Zvlastni sranda s nimi take je, kdyz v lete prestoupi na "parniky" na prehrade a razem z nich jsou kapitani...

Největší sranda je ovšem v tom, že tohle je pouze tvoje nesmyslná představa - kapitán parníku na Brněnské přehradě není "sezónní brigáda" pro šalináře.

0/0
1.8.2012 16:26

Richard Hardon

Re: Hmm

...k cemuz jsou nekde nejake zdroje, ktere si lze precist?

0/0
1.8.2012 16:53

PIsa.lek

Re: Hmm

Kdo hledá, najde - vzhledem k tomu, že DPmB včetně lodní dopravy v rámci své profese "externě monitoruji" 19 let, tak si za tím, co píši, plně stojím - a že mi to zrovna ty nevěříš, je mi zcela ukradené.

0/0
1.8.2012 17:00

Richard Hardon

Re: Hmm

No kdybys napsal, kde najde, mohl sis zbytek prispevku v zajmu veci i usetrit. Ale kazdy jak umi, zeano.

0/0
1.8.2012 17:01

PIsa.lek

Re: Hmm

Jestliže mám tyhlety informace posbírané za 19 let v hlavě (mj. na základě pravidelných osobních rozhovorů s kapitány), tak ti asi můžu těžko říci "přesně to najdeš napsáno tam a tam", žeáno. Proto to vysvělení, kde jsem k těmto informacím přišel, což ovšem byl asi pro tebe probém pochopit.

0/0
1.8.2012 17:06

Richard Hardon

Re: Hmm

Problem pochopit mam spis s tvym utrocnym tonem a poznamkou "kdo hleda, najde", kterou si naslednym vyjadrenim sam negujes.

0/0
1.8.2012 17:09

PIsa.lek

Re: Hmm

Můj podle tebe útočnýá tón vyplývá z tvých příspěvků i v jiných vláknech této diskuse - řekl bych, že čím méně o věcech víš, tím rezolutnější názor na ně méš. Tkže pak opravdu nemám chuť tě o čemkoliv přesvědčovat - ty informace, které ti sděluji, pochopitelně někde na webu budou, jen nevím kde (protože sám používám interní informační zdroje DPmM) - tudíž to "kdo hledá, najde" nijak neneguji, jen ti v tom hledání nepomůžu - jak prosté, (milý) Wattsone.

0/0
1.8.2012 17:12

Richard Hardon

Re: Hmm

...aneb "kdybys mlcel, zustal bys filozofem".

0/0
1.8.2012 17:14

PIsa.lek

Re: Hmm

Ano, v tvém případě to skutečně platí (viz tvoje "právní" rozbory).

0/0
1.8.2012 17:16

Rosomak

Jízda do vozovny je nebezpečná

Protože řidič podvědomě cítí, že už bude doma. To je stejné u dálkových tras, jakmile člověk přejede hranice státu, tak už se spíše cítí doma (a o to musí dávat větší pozor).

Pomohlo by tomu to, že by řidiči MHD nekončili ihned po jízdě, ale nechali by je tam cca půl hodinky po dojetí "vydejchat" (někdy více, někdy méně, podle toho jak dojedou z linky), aby neměli důvod poslední jízdu spěchat.

Typická regenerační místnost, možnost změření tlaku, sprcha, či antistresová kabinka (kde se může v klidu vykřičet nebo do něčeho praštit).

+1/0
1.8.2012 14:14

Richard Hardon

Hmm, neni to trosku moc...?

...i to obecne ohrozeni...kde na to prisli?

Ano, je tam jeden mrtvy, ale prece jen...za tezsi a umyslne ciny se dava i mene...a tady tri roky za to, ze jel trosku rychleji a z neopatrnosti vhucel nekam na cervenou?

0/0
1.8.2012 14:08

Rosinanta

Re: Hmm, neni to trosku moc...?

Tak to obecné ohrožení je v pořádku - pokud řídíte autobus plný lidí a vletíte vědomě na červenou do křižovatky, tak to JE obecné ohrožení. Jaký z toho odvodili trest, je věc druhá.

+1/0
1.8.2012 14:22

Richard Hardon

Re: Hmm, neni to trosku moc...?

To, ze tam vjel vedome, mu v zivote nikdo nedokaze.

0/0
1.8.2012 14:23

žepré

Re: Hmm, neni to trosku moc...?

Jeho povinností bylo vědomě NEVJET do křižovatky na červenou.

+1/0
1.8.2012 15:36

Richard Hardon

Re: Hmm, neni to trosku moc...?

...a co to rika k tematu a me namitce? Nevedome je tedy vedome, cerne bile a panna nevestkou?

0/0
1.8.2012 15:38

žepré

Re: Hmm, neni to trosku moc...?

Tohle, pane vzešený filozofe: Když provádím cokoliv, co je nebezpečné, jsem povinen dodržovat příslušné zákony, vyhlášky, normy... Když tak nečiním, ohrožuju svojí nebezpečnou činností okolí. Howgh.

+1/0
1.8.2012 15:44

Richard Hardon

Re: Hmm, neni to trosku moc...?

...pokud tak ovsem z nedbalosti neucinim, jeste to neznamena, ze jsem neco neucinil zamerne. Vinu mam tedy na nedbalostnim poruseni svych povinnosti. To je to same, jako kdyz se nerozhlednete a vstoupite do vozovky a auto pri vyhybani se vam srazi maminku s holcickou, pripadne i s pejskem. Vina moralne zanedbatelna, nasledky velke.

Proti tomu tady stoji jine pripady s nizsim trestem, kde moralni vina je mnohem vetsi, jen nasledky technicky lehci.

(osobni podoteky so nechte od cesty, a venujte se diskusi - dekuji za pozornost)

0/0
1.8.2012 15:47

PIsa.lek

Re: Hmm, neni to trosku moc...?

> ...i to obecne ohrozeni...kde na to prisli?

V trestním zákoníku, který by sis měl přečíst i ty, aspoň bys tady tak nesmyslně neplácal. Obecné ohrožení je i NEDBALOSTNÍ trestný čin, při kterém hrozí vážné ohrožení zdraví či života sedmi a více osob, což při součtu cestujících v trolejbusu a tramvaji je naplněno několikanásobně.

0/0
1.8.2012 16:28

Já, Claudius

Srovnejme ten trest

s řidičem tramvaje, který v Ostravě zabil tři lidi, protože vjel, kam neměl... Tušáím, že ten dostal méně.

0/0
1.8.2012 13:58

Rosomak

Re: Srovnejme ten trest

Ne, ale po polovině trestu dostal podmínku za dobré chování.

0/0
1.8.2012 14:16

MKzB

Re: Srovnejme ten trest

Pokud si dobře pamatuju, tak dostal čtyři roky natvrdo.

0/0
1.8.2012 14:21

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: Srovnejme ten trest

Nebo s byvalym prazskym radnim Langmajerem. Jel jak blazen, za jizdy telefonoval a zabil mamu od deti a dcerku tezce zranil. Dostal podminku a jeste se odvolaval, zdalo se mu to moc.

0/0
1.8.2012 15:22

Richard Hardon

Re: Srovnejme ten trest

...ano, tohle je zajimavy pripad pro srovnani. Jenze u nej asi ono obecne ohrozeni neshledali...a pritom moralni vina byla subjektivne vetsi.

0/0
1.8.2012 15:41

PIsa.lek

Re: Srovnejme ten trest

> Jenze u nej asi ono obecne ohrozeni neshledali...

Pochopitelně nemohli, protože jednou z materiálních stránek TČ obecné ohrožení je minimální počet sedmi na životě reálně ohrožených osob.

0/0
1.8.2012 16:30

jirka-zlin

Včera tu byl taky jeden rozsudek....

takže: za to,že dal po tlamě autobusákovi(nikomu se nic nestalo) dostal 6 let. Za zabití jednoho a 14 zraněných + hmotná škoda - 3 roky....

:-/

0/0
1.8.2012 13:37

pablo_II

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

Dát autobusákovi po tlamě je úmyslný trestný čin s cílem ublížit. jde tam o záměr )a pravděpodobně i o jeho omotiv). Způsobit doprvní nehodu je NEDBALOSTNÍ!!! trestný čin. Není tam úmysl, ani motiv. jde "pouze" o lidskou chybu, nepozornost. Společenská nebezpečnost takového jednání (a zejména pak jedince, který to způsobil) od ost nižší, by´t následky této jednorázové nedbalosti mohou být z hlediska šzpůsbené škody vyšší. Proto je logické, že řidič dostal výratzně nižší trest.

+1/0
1.8.2012 13:58

Já, Claudius

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

Měl by sis někde přečíst, jaký je rozdíl mezi úmyslným a nedbalostním jednáním.

+1/0
1.8.2012 13:59

jirka-zlin

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

vím jaký je rozdíl,ale rozdíl mezi fackou a jedním mrtvým + 14 zraněnými se mi zdá významný...

0/0
1.8.2012 14:08

Richard Hardon

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

umyslna "facka" s trvalymi nasledky u poskozeneho a zraneni 14 lidi z nedbalosti opravdu je dost velky rozdil...

+1/0
1.8.2012 14:09

jirka-zlin

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

a ten mrtvý už nám z toho nějak vypadl,co?

0/0
1.8.2012 14:14

Richard Hardon

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

nevypadl. Mrtvy je mrtvy, ale stejne jsou tri roky za cin s takto malou mirou zavineni moc

0/0
1.8.2012 14:18

PIsa.lek

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

Nejsou - to, že byl pouze jeden mrtvý, byla jen souhra šťastných náhod (a souhrou nešťastných byl ten jeden mrtvý - kdyby se dokázal udržet a nevypadl oknem na silnici, mohl přežít i on).

0/0
1.8.2012 16:32

duff_

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

Jsou i mírnější rozsudky.

http://zpravy.idnes.cz/trest-za-tragickou-nehodu-v-tynecku-u-olomouce-fl4-/krimi.aspx?c=A120530_094221_olomouc-zpravy_stk

0/0
1.8.2012 14:00

JMoudry

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

Pomineme-li to, co vám napsali ostatní, tak to vaše "nikomu se nic nestalo" ve skutečnosti znamená trvalé následky pro autobusáka, který díky tomu nemůže dál řídit.

+1/0
1.8.2012 14:05

jirka-zlin

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

to ovšem tvrdí on....ten mrtvý je jasný.Na vysvětlenou,toho blbce se nezastávám ani tomu trolejbusákovi nepřeju nic špatného....jen se mi zdá,že ty tresty prostě neodpovídají škodám které vznikly.

0/0
1.8.2012 14:11

Richard Hardon

Re: Včera tu byl taky jeden rozsudek....

Nikomu se nic nestalo...? Tak si precti o nasledcich u autobusaka. A uvedom si, ze tam to to testosteronove xovado udelalo schvalne, tady ten hosik proste jen nedaval pozor tak jak by byval mel.

0/0
1.8.2012 14:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.