Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na opravu zchátralého zámku v Moravském Krumlově letos půjde 6 milionů

V Moravském Krumlově podepsali zástupci města, ministerstva kultury, Jihomoravského kraje a firmy Incheba memorandum o spolupráci na opravě tamního zchátralého zámku. Ještě letos do něj společně investují 6,2 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

houzar

6 mega?

aby se mohli vyhazovat peníze tak se to musí prvně nechat zchátrat? To předtím ti památkáři netušili,že to chátrá?

0/0
4.8.2012 6:44

Nemesiss

vyhozené peníze...!!!

v Krumlově jsme byli s rodinou podívat se na tu slavnou epopej - nestojí to za to, kromě toho byla vystavována v prostorách, které připomínaly stodolu. Na jídlo jsme šli do hotelu na náměstí, název už nevím, to byla ještě větší tragedie, než návštěva výstavy...pak jsme to zkusili ještě v jedné restauraci blízko zámku - napsat pravdu o tom, jak to  v ní fungovalo, tak už tu nenapíšu ani řádek...naprosto souhlasím s tím Krumlovákem níže - chcípnul tam pes, nejspíše několik...RvRv

+1/0
3.8.2012 23:50

empe6

Re: vyhozené peníze...!!!

Slovanská epopej je nádherná!!!!!! Sál ve kterém byla vystavena je pěkný, ale nesrovnatelný s prostorami, kde je umístěna nyní. Se vším ostatním musím bohužel s Vámi souhlasit. Za celou dobu, co byla Epopej v Krumlově se pro návštěvníky nic neudělalo, bohužel..... :-/

0/0
4.8.2012 11:02

Skeptik Pavel

Místo Slavanské epopeje

nechat namalovat instalovat Moravskou epopej, o Moravě a jejím staletém potýkání s "matičkou" stověžatou. Smekal bych před malířem, který by do toho šel. :-)

0/0
3.8.2012 20:44

vintason

myslím že větší problém byl, že je Pražané nechali zvlhnout,

což mělo za následek převezení do Moravského Krumlova, tudíž kdyby na ně nebylo po válce zapomenuto, což je z části pochopitelné, ale na druhou stranu se nemohou divit, že byly jinde a teď by se o ně jako malí nehádali tady diskutující na iDnes.cz ;-D ;-)R^

Muchova podmínka byla, že si je Praha může nechat, za podmínky, že je umístí do prostor, které budou dostatečně reprezentovat toto dílo a bude je na vlastní náklady zpravovat, je zajímavé, že až doposud si na ně Pražané nevzpoměli, až někdo najednou asi ano a je z toho spor, jakoby za to mohl Moravský Krumlov, kam byly ty obrazy dány k restauraci ;-)

0/0
3.8.2012 18:17

mamina2

Re: myslím že větší problém byl, že je Pražané nechali zvlhnout,

Do MK byly myslím Epopej odklizena proto, aby nebyla Němcům tak na očích a aby ji třeba nezničili, protože oslavuje Slovanstvo podobným způsobem jako Němci oslavovali Germány.

0/0
6.8.2012 8:33

vintason

Re: myslím že větší problém byl, že je Pražané nechali zvlhnout,

to je pěkná blbost, ty obrazy byly schovány v Praze a to na dvou místech, vůbec během války nebyly převezeny do MK, tam byly převezeny až v padesátých letech v důlsedku poškození kvůli tomu, že se na ně v Praze zapomělo, tudíž byly odvezeny k restauraci do MK, až někdy v šedesátých letech byly vystaveny na místním zámku, město Praha o ně ani nejevilo zájem, spor vygradoval až v roce 2010 a roky poté... kdy si Praha usmyslila, že je chce zpět, a že jí patří, přitom je sami přesunuli do MK v padesátých letech,

zjistěte si fakta a nelžete!!

0/0
6.8.2012 22:48

mamina2

Re: myslím že větší problém byl, že je Pražané nechali zvlhnout,

Tak dobře, Krumlováku. Ale pořád to nic nemění na tom, že Moravskému Krumlovu ty obrazy nikdy nepatřily a Alfons Mucha  přání aby byly v Krumlově ani neprojevil. A taky je pravda, že dokud nezačal kolem Epopeje humbuk, tam na ni žádné velké davy nechodily. Teoreticky by ji v Praze asi vidělo víc lidí, což by se asi Muchovi líbilo víc, na druhou stranu je pravda, že v Praze je tolik zajímavostí, že jí ta Epopej nijak nepomůže a tomu Moravskému Krumlovu přece jen v turistickém ruchu pomůže. Takže já bych taky byla pro,  aby byla Epopej tam. Jen mi vadí, když Krumlováci říkají, že jim Praha krade jejich Epopej. To prostě není pravda.

0/0
7.8.2012 8:14

vintason

Re: myslím že větší problém byl, že je Pražané nechali zvlhnout,

zaprvý nejsem vůbec z Krumlova ani z blízkého okolí, jen bych rád aby Pražané pochopili, jak se věc měla...

zadruhý - svou určitou vlastní vinou si za to může Praha sama, že tam byly převezeny k restauraci, tenkrát na to podmínky byly, bohužel v socialismu se na památky zapomínalo a neopravovaly se, proto tamější zámek vypadá tak jak vypadá, myslím, že kdyby Pražané sami chtěli, tak si to místo v těch padesátých letech najdou v Praze, kam by byly umístěny a tam se mohly zrestaurovat, každopádně podíl rozhodování na obrazech nese i Muchova pozůstalá rodina, příbuzní, myslím, že Praha by si neměla přivlastňovat vše, co se jí zlíbí a co si řekne, jistě, Mucha daroval obrazy Praze, ale jak už jsem řekl, město Praha se o ně třicet let nehlásilo, o to tu jde, najednou z toho dělají humbuk, každopádně je pravda, že MK měl ty obrazy vrátit bez křiku, tím bych tu diskuzi uzavřel.

0/0
7.8.2012 12:50

strassidlo

Co Pražáci jednou uchvátí

už nikdy nevrátí: !!

http://helemese.wordpress.com/?s=epopej

0/0
3.8.2012 16:03

Jean-Jacques

Re: Co Pražáci jednou uchvátí

Jestli jste si neráčil všimnout, tak slovanská epopej patří Praze a ne Moravskému Krumlovu.

+1/0
3.8.2012 16:18

kaffee68

Re: Co Pražáci jednou uchvátí

;-D fakt? A dlouho na to pražáci kašlali..že

+1/0
3.8.2012 17:32

vintason

Re: Co Pražáci jednou uchvátí

a proč to 30 roků neřešili? do MK byly dány z jistého důvodu, zjistěte si o tom něco a pak dělejte chytrého;-)

0/0
3.8.2012 18:18

strassidlo

veřejné peníze soukromé firmě?

Jak může stát a kraj investovat naše peníze do cizího majetku?!? Hanáková a Hašek by neměli zapomenout na Parkanovou. Oni se teď rozhodli investovat veřejné prostředky do opravy baráku, který patří soukromé firmě. INCHEBA si pod heslem Epopej zpátky do MK, nechá opravit svůj vlastní majetek a ten potom výhodně a draze prodá -nejlépe opět státu nebo kraji nebo městu -v každém případě je to zase jenom tunel na veřejné finance,  Za bílého dne a takřka v přímém přenosu se tady otevřeně krade.!!Rv

0/0
3.8.2012 15:59

Kartony

Já jem tam byl na vojně v letech 1952-1954

a nejn že jsme zničili okovanými botami dřevěné podlahy, ale zapálila se od komína střecha kaple. která pak spdla dolů. V té kapli jsme měli jídlnua v sakristii jsme si umývali nádobí. Na nádvoří probíhalo každý večer čepobití, což vymyslel Čepička; chodili jsme kolem nádvoří a zpívali jsme. Ještě jsem tam od té doby nebyl a to už mi je 80 let.

0/0
3.8.2012 14:05

musoad

Jsem Krumlovák

a uznávám, že Krumlov bez epopeje nemá co nabídnout. Jako turista bych si k výletu určitě nevybrala město, které kromě pěkného kostela, kláštera a kaple sv. Floriána nic k vidění nemá. Hnusné náměstí, mimo školní rok poloprázdné, kulturní akce žádné a když nějaké, tak ze strany občanů bez povšimnutí, není bazén ani letní koupaliště, pěkná hospoda, prostě nic.

Žije se tady sice pěkně a v klidu, ale to turisty nezajímá. Obchody na náměstí krachujou, hotel poloprázdný, většina obyvatel dojíždí za nákupy i prací do Brna.

O epopej se Krumlov pěkně staral, když ji nikdo nechtěl, ale pokud v Praze dodrží podmínky a vystaví pro ni důstojné místo, jsem za, aby tam zůstala, určitě ji tam má šanci vidět a obdivovat víc lidí..A to ona si zaslouží.

0/0
3.8.2012 13:36

Agent Přisluhovač z exilu

Re: Jsem Krumlovák

Proč jsou sousední Ivančice podstatně živější, i když tam nikdy žádná epopej nebyla?

0/0
3.8.2012 13:38

musoad

Re: Jsem Krumlovák

To nevím..Blíž Brnu? Menšík? Chřest? ,,Lepší" lidi?

+1/0
3.8.2012 14:56

empe6

Re: Jsem Krumlovák

Nemyslím si, že Ivančice jsou " podstatně " živější. Občas se tam něco děje, Slavnosti chřestu, pouť, Svatováclavské trhy, Vánoční trhy. Je tam muzeum Vl. Menšíka a to je tak zhruba všechno. V současné době je město rozkopané a přístup do města je možný jen z helikoptéry......

0/0
3.8.2012 18:13

Agent Přisluhovač z exilu

Image je na nic

JUDr. Házsek Mihályi mění image, aby mohl snáze zmizet latinské Americe, až se přijde na jeho alternativní řešení finančních toků v rámci podobných dotací?

0/0
3.8.2012 13:05

polární liška 1

Jó mít tam Incheba Epopej, barák svítí novotou

a ještě zbude na dostavbu Průmyslového paláce na přažském Výstavišti....

0/0
3.8.2012 13:02

Rudla01

Opravdu myslíte,

že poté co jste se pokusili obrazy ukradnout, vám je ještě někdo půjčí?

0/0
3.8.2012 12:52

vintason

Re: Opravdu myslíte,

řekl pražák? mucha řekl že praze tu epopej věnuje pod podmínkou, že postaví nebo zpřístupní budovu, kde budou tyto obrazy k vidění pouze v tomto případě, pokud to nesplní, což se dosud nedělo a pražákům to v hlavě neleželo, tak byly vystaveny v MK, jistě, poslední roky budova chátrala, takže je pochopitelné, že se mají přestěhovat jinam, ovšem do té doby to nikomu z prahy neleželo v žaludku, až se o tom mediální roztržky budou dohadovat jižní morava vs praha, tak si vzpomeneš že to někdo ukradl co? přitom víš prd

0/0
3.8.2012 13:00

mamina2

Re: Opravdu myslíte,

Praze to dal Alfons Mucha s nějakou podmínkou, Moravskému Krumlovu vůbec:-P

Nevím, jak to bylo s tisíci turistů, před odvozem Epopeje do Prahy jich tam opravdu tolik bylo, protože se o ní začalo mluvit, ale když jsme tam byli kdysi s rodiči, byli jsme tam v plné turistické sezóně skoro sami. Žádné davy se na Epopej nehrnuly.

0/0
3.8.2012 14:20

vintason

Re: Opravdu myslíte,

ehm dal to tam pod podmínkou že se jim nic nestane a budou vystaveny, za války byly ty obrazy schovány, což je pochopitelné, ale poté se na ně zapomNělo a zřejmě Pražané neměli kde obrazy vystavit... jinak by to udělali... na 40 roků byly vystaveny v MK... kdyby ty obrazy nenechali Pražané zvlhnout, tak by nebyly ani odvezeny do MK a pak se o ně jako malí nehádali ;-)

0/0
3.8.2012 18:07

vintason

Re: Opravdu myslíte,

to je asi pochopitelný, když je MK malé město, to ale neznamená, že je to špatně, praha tu podmínku nesplnila, protože ty obrazy zvlhly, při té restauraci tedy byly umístěny jinam do té doby než se to dá dopořádku, proč si teda praha nevzpoměla dřív? v tom je problém, který si zavila praha sama

0/0
5.8.2012 22:38

chytráček

Re: Opravdu myslíte,

kolik se na ní podívalo lidí v Praze a kolik v tom vidlákově ??? další diskuze je snad zbytečná , ne ??? ;-)

0/0
3.8.2012 14:28

vintason

Re: Opravdu myslíte,

víte proč byly umístěny vůbec do MK, než něco plácnete, tak si to zjistěte.... můžou si za to sami Pražané, že jim byly odebrány ;-)

0/0
3.8.2012 18:08

vintason

Re: Opravdu myslíte,

další diskuze je zbytečná máte pravdu, zjistěte si proč byla ta Epopej do MK převezena a pak dělejte chytrýho, právě proto je další diskuze zbytečná když asi neznáte faktaRv

0/0
5.8.2012 22:39

Jean-Jacques

Re: Opravdu myslíte,

Tak předně se zajeďte podívat na současné umístění epopeje. Proti tomu zámeček v MK nebude nikdy nabízet nic jiného než prostředí trochu lepší kůlny.

0/0
3.8.2012 16:25

vintason

Re: Opravdu myslíte,

já se nehádám o to, že by v Praze neměly být, jenže zjistěte si historii proč byly odvezeny do MK... pak se tu hádejte o tom proč a kde a kdy... ;-)

udělám vám laskavost a vysvětlím vám to, aby jste si to nemusel hledat, obrazy byly odvezeny do MK protože za války byly schovány ale poté se na ně zapomnělo a obrazy zvlhly, proto byly převezeny do Moravského Krumlova kde byly dány do původního stavu... takže kdyby nezvlhly tak se vůbec nemusely z Prahy převážet ;-) pak se hádejte, že Praha je pro to nejlepší místo na světě... jistě že ji navštíví turisté víc než MK, ale to neznamená, že za to MK mohl... !!

0/0
3.8.2012 18:12

vintason

Re: Opravdu myslíte,

chápete že tam ta epopej byla umístěna z jistého důvodu? A to byl ten, že po válce se na obrazy zapomělo a zvlhly, proto byly umístěny k restauraci do MK, to že si na ně praha potom nevzpoměla, je chyba města prahy ne MK...;-)

0/0
5.8.2012 22:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.