Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje z opraveného Mendlova náměstí vyrazí dřív. I kvůli Grand Prix

Po zbrusu nových kolejích na Mendlově náměstí projedou tramvaje poprvé již 23. srpna. Prázdninová výluka na důležitém dopravním uzlu tedy skončí o osm dní dříve, než bylo původně v plánu. Opravy se Dopravnímu podniku podařilo uspíšit i kvůli Velké ceně silničních motocyklů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PIsa.lek

Těžko může být všechno

> I přes relativně krátkou vzdálenost však zcela ideálně nevychází návaznost spojů.

Jestli ono to nebude tím, že se s žádnou návazností spojů (alespoň pro mimořádně vedené tramvajové linky) nepočítalo, protože by to nebylo řešitelné.

+1/0
14.8.2012 15:34

1907

Re: Těžko může být všechno

A byla ta informace o neřešitelnosti návaznosti spojů někde nepřehlédnutelně zveřejněna?

0/0
14.8.2012 17:46

PIsa.lek

Re: Těžko může být všechno

Jestli byla, to nevím, já ji mám přímo od vedení DPmB. Navíc stačí používat hlavu - jak bys chtěl synchronizovat v tomto bodě loinky ve zcela jiném režimu, než obvykle, aniž by se tím rozvrátily přestupní vazby jinde?

Ještě nějaký dotaz?

+1/0
14.8.2012 20:09

1907

Re: Těžko může být všechno

Jde o to, že běžně lidé spoléhají na to, že linky MHD navazují. Proto by byla slušnost v případě i mimořádných jízdních řádů na to upozornit s vysvětlením, že to prostě nejde zajistit. Pokud to neudělají, ať se nediví, že na ně pak lidi nadávají.

Další dotazy žádné :-P

0/0
15.8.2012 10:13

PIsa.lek

Re: Těžko může být všechno

> Jde o to, že běžně lidé spoléhají na to, že linky MHD navazují.

NENÍ PRAVDA, resp.jak které a jak kde. Už z principu nemohou všechny linky na sebe navazovat všude (stačí se podívat do schématu sítě, kde všude se dá přestoupit z jedné linky na jednu či více dalších, a kolik takových míst KAŽDÁ linka má). Tudíž na sebe obvykle navazují jen tam, kde je největší přestupní frekvence a kde tomu nebrání jiné důvody.

To, zda na sebe konkrétní linky navazují, nebo ne (resp. jaká doba je na přestup) lze vyčíst z jízdního řádu. Pro prázdninovou výluku na Mendláku byly vydány speciální jízdní řády, které jsou k dispozici na zastávkách a konkrétní spojení s přestupy (včetně časů mezi příjezdem jedné linky a odjezdem druhé) byla na tuto dobu zavedeno do IDOSU. Pokud někdo není schopen si zjistit, jestli v dané trase má šanci nejbližší další spoj stihnout, nebo ne, a jen nadává, ať se nediví, že je u kohokoliv, kdo je schopen aspoň trochu přemýšlet, jen za rohaté zvíře.

Stále ještě něco nejasného?

0/0
15.8.2012 22:20

kostej_

co takhle ten dopravní uzel

přesunout z mendláku třeba k výstavišti? Nedá se tam totiž dýchat...

0/0
14.8.2012 13:48

PIsa.lek

Re: co takhle ten dopravní uzel

A jak by to asi tak dalo udělat, když se na Mendláku křižují tramvajové trati ze tří směrů??

+1/0
14.8.2012 15:33

kostej_

Re: co takhle ten dopravní uzel

Přestěhovat či aspoň odsmradit pivovar je očividně nad lidské síly, takže logicky předpokládám, že přesun dopravního uzlu je schůdnější řešení.

0/0
14.8.2012 16:47

PIsa.lek

Re: co takhle ten dopravní uzel

Tak to jsi na tom s logikou docela na štíru, nehledě na fakt, že pivovar a přestupní uzel tam jsou předpokládám o nějaký ten puátek déle, než ty, takže logicky bude nejjednodušší přestěhovat tebe.

+1/0
14.8.2012 17:19

kostej_

Re: co takhle ten dopravní uzel

Já už jsem se naštěstí přestěhoval, takže mi jde spíš o ty další chudáky, co jsou nuceni to stále násavat. Znám jen málo míst, které by této chemičce uprostřed města (navíc u významných turistických lokací) mohli konkurovat - takhle z hlavy mě napadá jen prochca*ý silniční podchod u Florence v Praze. Opravdu nechápu, proč se má něco trpět jen proto, že je to "tradiční".

0/0
14.8.2012 17:25

PIsa.lek

Re: co takhle ten dopravní uzel

Stále čekám na nápad, jak ten přestupní uzel k tomu Výstavišti přestěhovat, aniž by ztratil své současné výhody (resp. ztráta výhod v současné poloze byla PRO CESTUJÍCÍ kompenzována nějakými výhodami tam).

+1/0
14.8.2012 20:13

cmelaaak

Re: co takhle ten dopravní uzel

bože...

+1/0
14.8.2012 16:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.