Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnice D52 na Vídeň se vmžiku změní v dálnici. Ale jen na papíře

Pro jedny jen formální přejmenování, které s sebou možná přinese další placení poplatků, pro druhé ukázka Potěmkinovy vesnice. Ministerstvo dopravy navrhuje změnit vybrané rychlostní silnice na dálnice. Na jihu Moravy jde o tah mezi Brnem a Pohořelicemi. Naopak trasa z Vyškova na Olomouc spadne do nižší kategorie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Travnicek

R46

Sakra, proč u R46 Vyškov-Olomouc pořád připomínají tu nehodu u Prostějova, kde bylo 6 mrtvých?

Vždyť to nebyla normální nehoda, způsobila ji přece Ukrajinská zfetovaná blbka s AIDSem.

To přece nebyla chyba dálnice, že kráva jela 180 v bavoráku a přeletěla přes svodidla do protisměru.

Kdyby jela normálně 130-140 jak se tam jezdí, tak by to tak blbě neskončilo. Ta cesta je stavěná na 130 kmh bez problémů.

0/0
25.8.2012 12:34

Raduz_U

Dálnice mezi Brnem a Vídní

je snad nejdéle stavěná dálnice v historii.

0/0
19.8.2012 13:13

ondra.holub

Výpadovka na Svitavy v Brně

Je docela legrační sledovat neustálé informace, jak se na silnici I43 z Brna na Svitavy zvedne max. rychlost na 110km/h. V tuto chvíli je tato silnice první třídy označena tam, kde má 4 pruhy, značkou silnice pro motorová vozidla. Jedná se tedy o "zvýšení" rychlosti ze 130 na 110. Ale ono to celkem nevadí, protože půlka vede v obci, takže tam stejně platí 80 a na z druhé půlky je stejně na velké části omezená rychlost na 80, 90, 100 nebo 110. Jak kde. Takže na ten kilometr nebo dva na tom vůbec nezáleží. Tady jde jenom o to zpoplatnění (teď je bez poplatku). Prodloužení nebo výstavba R43 stejně ještě hodně dlouho nebude bez ohledu na to, kudy nakonec povede.

+3/0
18.8.2012 11:56

p_n_3

Re: Výpadovka na Svitavy v Brně

To stačí jeden dva důchodci, kteří si (naivně) myslí, že zpomalením aut něčeho dosáhnou. Akorát tak, že tam budou mít ty auta déle a v delších kolonách... proto je třeba na příjezdu do Brna nesmyslné snížení rychlosti, protože dva důchodci někde v paneláku kus od té výpadovky nemají co na práci.

0/0
18.8.2012 23:54

el_peregrino

Re: Výpadovka na Svitavy v Brně

Snížení rychlosti je na příjezdu do Brna kvůli té benzínce a sjezdu na Řečkovice. O kus dál je zase 100vka a omezení na 80 (vjezd do obce) je až před sjezdem s Novoměstské...

0/0
19.8.2012 10:55

mph123

Re: Výpadovka na Svitavy v Brně

Maximalni rychlost na radialach dana typem komunikace je dnes 80 v obci a 130 mimo obec.

Po zmene legislativy se snizi na 80 v obci a 110 mimo obec. Druha vec je mistni uprava rychlosti znackou na 80 / 100 mimo obec a o

tom je bezpredmetne diskutovat, protoze tam kde je dnes lokalne

zpomaleno napr z 130 na 100 bude i v budoucnu zpomaleno z 110 na 100.

Jedna se tedy jednoznacne o zpomaleni a clanek je lzivy. A jeste kdyz novinarka napise ze tou rychlosti 110 se nove bude "uhanet", tak bych ji nakopal. Clanek aspiruje na brak roku.

0/0
19.8.2012 9:33

el_peregrino

Re: Výpadovka na Svitavy v Brně

Reálně se nezmění nic:

Výpadovka na Svitavy - omezení na 80 až skoro po sjezd ke Globusu, na tom zbytku se stejně jezdí tak 100

Výpadovka na Prahu - omezení na 80 (obec) až po sjezd na Bosonohy, na tom zbytku 130 taky nemá moc význam

Výpadovka na Olomouc - omezení na 100 skoro v celé délce, na konci navíc klesání s tou slavnou podivně klopenou zatáčkou pod dálnicí

Mě by zajímalo, jak to bude s výpadovkou na Vídeň. V současnosti je silnice pro motorová vozidla až od sjezdu na Rajhrad. Tedy, do Modřic 80 (omezeno dopravním značením), pak do Rajhradu 90 (značeno coby běžná silnice), dále 130. Zajímavé...

0/0
19.8.2012 11:01

nestačímsedivit

Vyškov - Olomouc

Silnice do Olomouce, včera jsem tam jel, má omezení na 100. 65% řidičů tam jezdí beztak dost nad sto. Co jsou platná omezení když je nikdo nehlídá?

0/0
18.8.2012 11:13

Kefalín8

Re: Vyškov - Olomouc

Přestaň závodit a nebude ti vadit, když tě rychlejší předjede. On do tebe taky nevrká, jak ty jedeš...

0/0
18.8.2012 11:58

nestačímsedivit

Re: Vyškov - Olomouc

Kefalín Kefalín, nemohu napsat co jsi. Nezávodím, spíše mi vadí permanentní porušování předpisů, jestli chápeš co to znamená!

+1/0
18.8.2012 14:09

p_n_3

Re: Vyškov - Olomouc

Tak pokud se kvůli jedné nehodě udělá nesmyslné omezení rychlosti na celém tahu z Olomouce do Vyškova, tak co čekáš, že řidiči budou poslušné ovce? Jezdí tak jako dřív, těch 130 je tam naprosto bezpečná rychlost na většině trasy, stačí snížení u nájezdů. A jinak tam pomáhači vybírají docela často a první dny, kdy začalo platit omezení, dělali snad i přesčasy, aby se vybralo co nejvíc. O bezpečnost samozřejmě nejde - to by tam už dávno musely být upraveny nájezdy apod.

+1/0
18.8.2012 23:48

el_peregrino

Re: Vyškov - Olomouc

Vzhledem ke stavu a stupni zátěže té cesty bych viděl jako rozumné omezení 80 v pravém pruhu v místě sjezdů a 110 na tom zbytku. Reálně se o jakýchkoliv omezeních nemá smysl bavit, vzhledem k tomu, kolik tam jezdí Poláků...

+1/0
19.8.2012 11:13

Catumbelan

Re: Vyškov - Olomouc

To je docela zajímavá myšlenka s těmi dvourychlostními pruhy, na Slovači se to praktikuje už nějaký čas!

0/0
19.8.2012 12:10

1907

Re: Vyškov - Olomouc

A jak to v praxi vypadá? Já jen, že i když pojedu v levém těch 110, tak stávající legislativa mi nařizuje umožnit předjetí (i tomu, kdo překračuje nejvyšší povolenou rychlost neb já nejsem ten, kdo má viníka školit). Takže do pravého, hamtnout na brzdy na 80, mezitím mě dojedou ti, co jedou povolených 110 a já budu čekat, až mě předjedou? To tam zažívám už teď s tou 100 v obou pruzích, když dojedu v pravém náklaďák jedoucí 80 a v levém jede někdo, kdo tu 100 ignoruje, a je to pěkný opruz :-/

0/0
19.8.2012 15:15

chrobaktruhlik

hlavně

je nutné dokončit poslední úsek do Mikulova

+2/0
18.8.2012 11:01

Gróf

Re: hlavně

Není důvod.

0/0
18.8.2012 12:36

Si0 po 4. zákazu

Re: hlavně

Dálnice mezi Brnem a Vídní už dávno měla být hotova. Samozřejmě přes Mikulov.

+1/0
18.8.2012 13:14

Gróf

Re: hlavně

Ještě není ani v územním plánu. Klídek.

0/0
18.8.2012 15:36

el_peregrino

Re: hlavně

Naopak - mimo Mikulov! Obchvat Mikulova je na moravské straně nejdůležitější stavba celého tahu. Ten zbytek se jakž-takž dá. Teda, dal by se, kdyby mezi Pohořelicema a hranicí někdo udržoval pořádek, což se moc neděje... Větší potíže jsou až ve Weinviertelu, konkrétně Drasenhofen, Erdberg a hlavně Poystorf - Wetzelsdorf. Ale tohle snad rakouští soudruzi během pár let vychytají - teda, jestli tam tu výstavbu A5 zase nestopnou...

0/0
19.8.2012 11:21

p_n_3

Re: hlavně

Prosím Tě, ty už někam zalez a nevyjadřuj se k věcem, kterým absolutně nerozumíš. Jezdi si vláčkem nebo na kole.

0/0
18.8.2012 23:52

p_n_3

Re: hlavně

Tak tak. Možná až se tam přizabije nějaký ten ekoterorista, pak začnou konečně myslet hlavou. Ono třeba křížení mezinárodní silnice s turistickými cyklotrasami je strašně bezpečné....

0/0
18.8.2012 23:50

el_peregrino

Re: hlavně

Kdyby jenom křížení, ale ten souběh...od křižovatky u Pasohlávek směrem na jih se v létě pohybuje kupa cyklistů. Vzhledem k tomu, že provoz je v podstatě jedna dlouhá kolona, spousta autobusů a kamionů, přes které je prd vidět a policajta na tom úseku nepotkáš, je zázrak, že se tam těch malérů nestává víc...

0/0
19.8.2012 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.