Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Královopolský tunel v Brně se otevírá, podle kritiků je předražený

Po deseti letech projektování a stavění se v pátek v Brně otevře Královopolský tunel. Stavba, která je součástí Velkého městského okruhu, by měla ulevit dopravě v metropoli. Kritici ale tvrdí, že je výrazně předražená. Daňoví poplatníci za ni zaplatili 6,9 miliardy bez DPH.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bloud-velbloud

09:47šude se říká že tunel uleví těm co jedou od Svitav

Furt nějak nechápu jak, když každý kdo jede od Svitav tak sjede kolem VUT a nemusí do tunelu.

0/0
31.8.2012 11:07

bloud-velbloud

Otevřeme tunel dobrovského

...ale pro jistotu zavřeme Husovický:))

0/0
31.8.2012 11:04

MIR80

Re: Otevřeme tunel dobrovského

jeho uzavera souvisi prave s dokoncenim dobraku

0/0
31.8.2012 17:04

garii v21.0 (limited edition)

Tajně jsem dneska cestou do práce doufal,

že to bude už ráno otevřené, ale zase jsem musel jet kolem Rohlíku, nevadí, zítra si to pojedu projet. Už se moc těším. Dva roky kolem toho jezdím buď do práce nebo na tréninky a stavba mě absolutně fascinuje.

0/0
31.8.2012 8:52

alandelon

Onderka

Onderka to neplatil,přesto se tam bude naparovat jako páv

+1/0
31.8.2012 7:47

pavel-m

Re: Onderka

Tož když je to to jediné co umí, tak mu to dopřejte;-).

+1/0
31.8.2012 8:15

debeer

Zakázal bych

stavět tunely, s obousměrným provozem:-/

0/0
31.8.2012 7:40

garii v21.0 (limited edition)

Re: Zakázal bych

A proč to píšeš sem?

+1/0
31.8.2012 8:44

Ric-pic

Re: Zakázal bych

jsou tam 2 oddělené tubusy (tunely), každý pro jeden směr. Stačí umět číst a nevykřikovat nazdařbůh první, co tě napadne.

+1/0
31.8.2012 9:25

Barbucha_the_bearspook

Re: Zakázal bych

Stejně tak by měly být jednosměrné městské okruhy. Teď jen rozhodnout, zda jezdit po směru či proti směru hodinových ručiček. ;-)

0/0
31.8.2012 9:28

klemes

K předražení

Zmíněný dopravní expert nedostal zakázku v souvislosti s tunelem, jak ostatně sám uvádí, tak reaguje velmi kritickým způsobem.

0/0
31.8.2012 7:37

Kliment

ČR - jeden velký tunel. Ale v tom Královopolském bude aspoň.

...chládek. [>-]

0/0
31.8.2012 3:17

fannah

v kolik

Nevíte někdo v této plodné diskusi náhodou, v kolik se to slavnostní otevření koná, a na kterém konci tunelů? Všichni novináři i diskutující tu řeší předmět, ale ne podmět tohohle článku. Děkuji mockrát :-)

0/0
30.8.2012 23:32

marvin.cz

Re: v kolik

11,00 ze žabin

0/0
30.8.2012 23:48

MIR80

Aby bylo jasno

automaticky system odvetravani, kamery i ono osvetleni, ktere se prizpusobuje vnejsim podminkam (tzv.akomodace) uz mel i pisarecky tunel v roce 1998...

0/0
30.8.2012 21:24

PIsa.lek

Re: Aby bylo jasno

Aby bylo jasno tobě - měl, ale podle mnohem měkčích norem (tudíž i podstatně levnější). Například příčné odsávání kouře přip požáru (tedy stropem, aby nezasáhl lidi vevnitř) mají právě až Královopolské tunely.

0/0
31.8.2012 6:21

MIR80

Re: Aby bylo jasno

ale v clanku se nikde nepise o tom, ze maji LEPSI system...tam se pise obecne ze ten system ma...a system automatickeho vetrani opravdu neni zadna novinka, stejne jako akomodace nebo kamery (kterych se v posledni dobe dava skutecne vice, ale tam i dalsi duvody). Zmeny v technologii, ktere to prodrazuji oproti starsim stavbam jsou jinde

0/0
31.8.2012 17:03

pavel-m

Ad předražení..

Vzhledem k vybrané variantě (nejdražší) a tomu kdo ji prosazoval bych tunely slavnostně pojemnoval Juránkův tunel.RvRvRv

0/0
30.8.2012 20:15

PIsa.lek

Re: Ad předražení..

A na to, že za to může zrovna Juránek, jsi ráčil přijít jak?? Vlastní hlavou, nebo k tomu máš i nějaké relevantní podklady??

0/0
30.8.2012 20:20

MIR80

Re: Ad předražení..

Pred casem stejne tak nekteri lide tvrdili, ze vybudovani prutahu zvonarka-hladikova jako ctyrproudoveho je zcela zbytecne a uplne stejne by vyhovoval dvouproudy.

0/0
30.8.2012 21:26

pavel-m

Re: Ad předražení..

Nejde o kapacitu tunelů jako spíše o způsob provedení (ražba místo hloubení), megalomanské křižovatky na obou koncích tunelu (zvlášť ta dole v Kr.Poli se betonářské lobby fakt povedla) apod.

0/0
30.8.2012 22:05

Gróf

Re: Ad předražení..

O to jde především přece, nebo ne?

0/0
31.8.2012 1:35

PIsa.lek

Re: Ad předražení..

> ražba místo hloubení

Kdybys znal alespoň částečně geologické podmínky v daném místě, tak bys nikdy nemohl napsat takovou hovadinu, že to bylo zbytečné - nechtěl bych vidět ty následky, kdyby si to tehdy majitelé domů v poklesové kotlině nevyřvali (takže to nebyla volba investora, ale nutnost) - i tak jsou vicenáklady na sanaci poškozených budov apod. kolem 200 mil. korun, při použití původně použíté metody by s největší pravděpdobností něco spadlo úplně (stačí se podívat na Blanku).

+1/0
31.8.2012 6:24

Barbucha_the_bearspook

Re: Ad předražení..

Pokud pisatel nemyslel hloubení shora, tak jak soudruzi v Praze hloubili metro. Pak by ulice Dobrovského a přilehlé vnitrobloky přestaly existovat. Stejně tak byla srovnána se zemí Praha v místech trasy metra.

Trochu jiná technologie byla zvolena u předchozího husovického tunelu. Tam ale nebyla žádná zástavba, tak si mohli dovolit vybetonovat milánské stěny, na ně položit pohodlně shora strop a potom nerušeně hloubit a vyvážet zeminu zpod nosné konstrukce.

0/0
31.8.2012 9:26

garii v21.0 (limited edition)

Re: Ad předražení..

Hloubit tunel, který prochází pod jednou z největších čtvrtí? Bravo. :-)

0/0
31.8.2012 8:45

pavel-m

Re: Ad předražení..

Když to šlo v Husovicích.. Už třeba jen název tunelů napovídá pod jakou ulicí jeden tubus vede. A druhý zčásti vede pod nezastavěným územím.

0/0
31.8.2012 9:03

Barbucha_the_bearspook

Re: Ad předražení..

V Husovicích vrtali milánskou stěnu asi 5 metrů od rodinných domků, tou dobou jsem tam bydlel a bylo to celkem zábavné.

0/0
31.8.2012 9:30

tomtop

Re: Ad předražení..

a proč myslíte, že zrovna on ? Znám pár lidí, co s ním dělali a do jednoho řekli, že je to jeden z mála, kdo víc co dělá a že dělá svou práci dobře.

0/0
31.8.2012 7:14

p_n_3

No hlavně ještě tu Pionýrskou....

i když nedělám si iluze, ono se zase něco na rok dva rozkope o kus dál

+1/0
30.8.2012 19:00

Barbucha_the_bearspook

Re: No hlavně ještě tu Pionýrskou....

Milady Horákové, Merhautovu, Minskou, Horovu,…

0/0
31.8.2012 9:31

frujek

Huráááá

Huráááááááááááá

0/0
30.8.2012 17:10

eifeltor

Je to špičkový (špicové- pozn.pro Brňáky) tunel!

Alespoň se v tomto případě můžou věci nazývat pravým jménem.;-D

0/0
30.8.2012 17:05

smrtka.smrtici

Re: Je to špičkový (špicové- pozn.pro Brňáky) tunel!

brněnsky je to 'špica tunel'

0/0
2.9.2012 21:42

vikyt

Naco tunel ?

Nestačí tam chodit po vesnici pěšky ?

+1/0
30.8.2012 15:30

marexor

Re: Naco tunel ?

Á, pán bude asi z Vídně? :-P

+4/0
30.8.2012 15:50

el_peregrino

Re: Naco tunel ?

Ne. Na to jsme moc shnilí...

+1/0
31.8.2012 7:30

garii v21.0 (limited edition)

Re: Naco tunel ?

Na vídeňském předměstí? Ne, vy to tak na tom drážďanském děláte? :-)

0/0
31.8.2012 8:47

BaronOfHell

No jo, Praha má také tunely - Blanku, OpenCard,....

tak se Brno muselo taky přidat.

0/0
30.8.2012 14:16

catt0013

Překlep, opraveno.

0/0
30.8.2012 13:24

Barbucha_the_bearspook

Zajímavé,

dle iDnes: "Daňoví poplatníci za nic zaplatili 6,9 miliardy bez DPH". Tak existují ty tunely nebo ne?

0/0
30.8.2012 12:51

batoh

Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

0/0
30.8.2012 12:29

rhl13

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

Je mi to velmi líto, ale ty zácpy už nezmizí nikdy. Pokud bychom se náhodou někdy dožili odklonu šaliny mezi Pisárkama a Žabinama "někam" (třeba do skalního masivu pod Wilsoňákem), tak nárust provozu už stejně překročí v současnosti plánovanou kapacitu a propustnost výše popisovaných komunikací. Časový horizont 5 let, je podle mně zcela naivní, i kdyby se do celé záležitosti už nikdy nepletli žádní další Štěpaníkové, a jim podobní exhibicionisti.

Schválně: Zkuste si někam do kalendáře, popř. na futro, vytetovat VMO - 2017, a pak si vzpomenout....

+1/0
30.8.2012 12:57

Barbucha_the_bearspook

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

Ono by to chtělo ještě R43 pře Bystrc, tak jak bylo plánováno, to by zase hodně pomohlo. Městský okruh tak supluje koridor tranzitní dopravy, to je špatně.

+7/0
30.8.2012 13:00

rhl13

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

Díky, 100% souhlas!

Ale toho se opravdu nedožijeme nikdy....

0/0
30.8.2012 13:04

Carlos

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

Nesmysl.

0/0
30.8.2012 22:58

Gróf

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

Doprava v Bystrci je už dnes za hranicí únosnosti. Stačí ve špičce sledovat provoz u OBI. Kdyby se u přehrady ještě ke stávající dopravě místo přístaviště přidal sjezd z dálnice R43 na Obvodovou a Kníničskou ulici, tak Komín na Kníničské u OBI úplně ucpete, a stejně to na VMO připojíte jen o několik stovek metrů dál, než činí stávající napojení. Čili obrovské a bezúčelné znehodnocení města a životního prostředí desítkám tisíc obyvatel. Mnohem výhodnější je již hotové napojení na VMO v Žabinách. Je samozřejmě neomluvitelnou strategickou chybou územního plánování, že dálnice jsou vedeny skrz Brno, a nikoliv okolo Brna.

+1/0
31.8.2012 1:34

garii v21.0 (limited edition)

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

Dálnice byly vedeny okolo Brna, ale to se bohužel rozrostlo nejen o technické zóny okolo nich.

0/0
31.8.2012 8:53

petr.brno

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

O tom si něco povíme teprve ve chvíli, kdy Bystrc (a potažno lokalita Kamechy) zbuduje infrastrukturu občanské vybavenosti a lidi z "klidné, krásné a mírumilovné" městské části přestanou být nuceni kvůli každé hlouposti jezdit přes Komín a Žabovřesky do Brna. Taky by docela odlehčilo propojení Bystrc - Medlánky, aby cesta do Řečkovic, Medlánek a Ivanovic nevedla kolem řeky do Žabovřesk a pak obloukem zase zpět do požadované lokality.

0/0
31.8.2012 9:08

Barbucha_the_bearspook

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

Nechápu, proč by někdo sjížděl z dálnice v Bystrci, když by mohl jet po VMO na Pisárky po Hradecké, snad masochista. Navíc R43 by se napojila mezi Kývalkou a Bosonohami. Dálniční těleso je "pár" let hotové, všichni kdo stavěli kolem nějaké objekty si toho mohli všimnout, tak o čem je řeč? Navíc zahloubením silnice by Bystrci bylo spíš ku prospěchu než ke škodě na životním prostředí. Máte nějaké pomýlené informace.

0/0
31.8.2012 9:39

djdave2

Re: Škoda, že ještě 5 let budou za tunelem zácpy

tak tak a kvuli temto blbeckum z Bystrce máme dalnici přes Brno ... At to jde povedet treba obyvatelům Lipůvky, Lažan  a dalším obcím, že on je ze zelené čtvrti Bystrce kudy žádná dálnice nepovede i když už tam je dávno z části hotová ...

0/0
31.8.2012 20:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.