Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Královopolský tunel se otevřel. Kolik stál, silničáři řeknou v roce 2014

V Brně slavnostně otevřeli Královopolský tunel, první motoristé se jím projedou už v pátek večer. Kolik stála jeho ražba a na kolik vyšly třeba speciální protipožární prvky, se ale lidé hned tak nedozví. Ředitelství silnic a dálnic to totiž nechce sdělit. Uvádí jen celkovou sumu bez daně - 6,9 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

grab11

Tak jsem si pres vikend projel 3x tunely-par postrehu

1. Moc pekny dilo...

2. Vzpomnel jsem si na ing. Stepanika a jeho sdruzeni, u vyjezdu v Zabinach jsem zatroubil a vztycil prostrednicek

3. Cestu do prace ma moje mati, zena i ja o cca 12 -15 min kratsi

4. Vyjezd od tunelu v Kr.Poli smer Boby je dost kostrbate znacen

5. Jakozto obyvatel Zabin jsem stasten, ze tunely a vsechny komunikace jsou hotovy.

6. Stejne dlouho jak stavba stala by mel Stepanik stat uprostred kruhace na pranyri, a kdo by chtel mohl by si ho lisknout...

+1/0
2.9.2012 21:15

ricpic3

Slavnostní otevření

papaláši v čele s Onderkou a Haškem se cpali kaviárem a šampaňským a poplácávali se po zádech jací jsou frajeři, a my - obyčejní motoristi - jsme museli čekat do 16 hodin (otevření proběhlo od 11 do 16 hod !!!) až panstvo odtáhne a my můžeme konečně tunel použít. Rv

+2/0
1.9.2012 14:12

PIsa.lek

Re: Slavnostní otevření

Kaviár nebyl při otevírání žádný a i toho šampáňa bylo minimum - vypadá to, že z těch 13 miliard už na ně nezbylo :-))

0/0
1.9.2012 15:30

PIsa.lek

Re: Slavnostní otevření

Nací to, že po slavnostním zprovoznění ještě pár hodin trvá, než se tam začne normálně jezdit (je potřeba doladit dopravní značení - někde dát značky nové, někde odstranit přelepky zneplatnění značek už instalovaných atd., zařadit nové režimy světelných křižovatek atd.), je docela novmáuní, Úďo.

0/0
1.9.2012 15:33

pavel-m

Re: Slavnostní otevření

A proč takové věci nemohli dělat paralelně (či s předstihem) slavnostního otevření?

Ale proč by se taky snažili, že.. Času dost..

+1/0
1.9.2012 20:27

el_peregrino

Re: Slavnostní otevření

Protože by Onderky s Dobešem smetl kamion a to by byla nenahraditelná ztráta pro lidstvo...

0/0
2.9.2012 10:12

pavel-m

Re: Slavnostní otevření

Jak by je mohl smést kamion když by ty tam pouštěli až po slavnostním otevření? Jen by ty přípravné práce dělali zároveň..

0/0
2.9.2012 12:02

kočka18

Díky

dnes jsem si ho projel. Je to super !!

0/0
1.9.2012 12:39

libedejroznec

super

..z jedné zácpy do druhé rychlým tunelem..  kdyby takhle rychle budovali v Chorvatsku, tak jezdíte na dovolenou tři dny..

+1/0
31.8.2012 21:41

el_peregrino

Re: super

Co se silniční výstavby týče, tak jsme tu zhruba na úrovni Bosny...

0/0
2.9.2012 10:29

malomerice

Se divím že do nás tak Čecháčci investují

Se celkem divím, že do nás tk Cecháčci investují, když Morava vždycky byla jenom dojnou krávou. Tk teď nám Češi vrátili zlomeček našich peněz odvedených do Prahy zpět a ještě máme bejt rádi...To jsou tedy hodní ti Češi.

Akorát pokud si zajedete na Slovensko, tak tam se investuje a tak se mohlo investovat i u nás na Moravě, kdybychom vzali rozum do hrsti v roce 1992 a odtrhli se se Slováky. Pak bychom zjistili, že např. jih Moravy se vlastně může mít i lépe než z současné situace...Nebo si snad myslíte, že při procentuálním výkonu jižní Moravy HDP 10-15% celé ČR, tedy 300-400miliard / rok se tyto prostředky na jižní Moravu vrací?

+1/0
31.8.2012 20:17

PIsa.lek

Re: Se divím že do nás tak Čecháčci investují

Jo jo, moravská kráva víc dojí a míň žere.

A teď zase nějakou jinou pohádku, s touhle původní (slýchanou od roku 1990) nějak moravští nacionalisté neuspěli (a nás, kteří máme Moravu skutečně rádia snažíme se pro ni něco udělat, takoví pi.usové neskonale s.rou :-QQ).

+1/0
31.8.2012 21:10

:Moravian:

Re: Se divím že do nás tak Čecháčci investují

On zije v presvedceni ze Brno je necim vyznamne. Vpodstate to vzdy bylo uprdene provincni mestecko ktere teprve v poslednich letech dostava trochu lespi infrastrukturu..Zkuste treba z Brna letet do kterehokoliv z evropskych leteckych hubu a poznate hned jak "dulezite" mestecko to je!

0/0
1.9.2012 15:39

ricpic3

Re: Se divím že do nás tak Čecháčci investují

jasně, je to tak, co na tom, že je to centrum jižní Moravy a žije v něm 400 000 obyvatel, má 2 velmi kvalitní univerzity, GP atd, atd. Oslík jako ty, to ví vždycky nejlíp...;-D

+1/0
1.9.2012 21:59

Skeptik Pavel

Re: Se divím že do nás tak Čecháčci investují

Souhlasím s Majlontem. Valná část obyvatel Moravy a Slezska po rozpadu Československa podlehla  české mediální demagogii a nechala si těch 20 let vymývat mozky cajzlovskou věrchuškou. To by si Bavoráci nenechali líbit. Takže mě by samostatnost Moravy až tak netrápila. Slovinsko je ještě menší.

0/0
2.9.2012 3:30

el_peregrino

Re: Se divím že do nás tak Čecháčci investují

Žádný problém, do Schwechatu jsou to necelé 2 hodiny...

0/0
2.9.2012 10:10

PIsa.lek

Re: Se divím že do nás tak Čecháčci investují

Nic takového jsem nenapsal, hlupče!

0/0
2.9.2012 20:45

Skeptik Pavel

Re: Se divím že do nás tak Čecháčci investují

Pisálku, ty sis taky nechalctěmi cajzly vymýt mozek, co? Já jsem jako študák chodil na ty demonstrace za obnovu samosprávy Moravy. Svoboďák byl narvaný jako v listopadu 89. Co na tom, že česká tupá setrvačnost prosazovat pitomosti, jako jsou kraje dle vzoru z let 50. a protimoravská propaganda  nakonec zvítězili (snad ne definitivně). Tehdy jsem doufal v přerod ve spolkový stát se zemským zřízením. Ne v žádnou samostatnou Moravu, v co se snažili pražštíi mediální filutové a někteří poturčení "umělci" z Moravy lidem na Moravě lživě podstrčit. Obnova zemského zřízení, to není žádný nacionalismus, to byl hlas rozumu se vrátit k osvědčenému uspořádání státu, které komunisté zrušili. Naopak to, co tady máme teď, to je nechutná česká realita a důsledek komunistického smýšlení českých politických "elit".

0/0
2.9.2012 3:41

PIsa.lek

Re: Se divím že do nás tak Čecháčci investují

>  a protimoravská propaganda  nakonec zvítězili

Nejlepší protimoravskou propagandu bohužel dělají po dlouhá léta ti, kdo o samosprávné Moravě stále žvaní (hospodský strejc Dřímal a lehce paranoidní mladymoj Novotný udělali takové škody, že kdyby Bárta obživl, tak by je - a mnohé další - musel zkopat do kulaté krychle). Nekritizuji vůbec myšlenku na moravskou samosprávu (i když ta měla mnohem větší šanci právě v době Československa a možná by i zabránila jeho rozpadu, zatímco v současné době by vznikl úplně stejný dualismus, jako tehdy se Slováky), ale právě naprosto dementní způsoby, jak je zdůvodňována těmi, kdo si z myšlenky udělali spíš dobré koryto, než skutečnou myšlenku, které by byli ochotni cokoliv obětovat (mmch. jako stejně demešntní jsem v letech 1990-92 kritizoval onen argument, že už máme tři vlády a tři parlamenty a Morava by chtěla další - to jsou přesně ty prvoplánové argumenty pro hlupáky, ať už je smyslem myšlenku na samosprávu Moravy podpořit, nebo zatratit.

0/0
2.9.2012 20:52

Zákon o dodávkách teplé vody

Uz jsem si to projel

Pekne. Jen me mrzí ze v zabinach neni prime napojeni zase na Svitavy, na cestu co vede od pisarek. Aspon jsem to nenašel.

+1/0
31.8.2012 19:44

Kliment

Re: Uz jsem si to projel

Taky jsem si asi nevšim, zřejmě se musí až k OMV na tu novou křižovatku u Skácelovi a tam doleva.

0/0
31.8.2012 23:21

lrotrekl

Re: Uz jsem si to projel

Myslím, že ze Žabin na Svitavy jde:

1) Na křižovatce Královopolské a Hradecké (u OMV), 2) Najet z Bráfové, 3) Najet z Korejské, projet tunelem na sportovní a tam z Brna na sever, 4) Najet na Hradeckou z Tábora

5) Nevím, jestli existovala možnost najet ještě ze Zborovské, ale to teď nejde..

Myslím, ale že po té co opadne tranzitní provoz, by neměly být Varianty 2,3,4 nějakým zdržením...

0/0
1.9.2012 7:56

ricpic3

Re: Uz jsem si to projel

samozřejmě že je - jak ve směru z centra (Hradecká), tak ve směru od žabin - přes nový kruháč opět na Hradeckou. A pokud myslíte, že není možno odbočit při výjezdu z tunelu z žabinách - tak to není nutno - při vjezdu do tunelu v Králově poli můžete přece jet na Svitavy rovnou a ne to komplikovat tunelem....

0/0
1.9.2012 14:18

Zákon o dodávkách teplé vody

Re: Uz jsem si to projel

jasně, ale brno je většinou "jednosměrná" a "jednocestná" obec, tj. když se chci někam dostat tak to jde jen jednou cestou (jasně, mohu třeba z Kuřima do Slatiny jet přes Blansko, ale to je úchylné). Představ si že bude ucpaná ta normální silnice na Svitavy a před tebou ten tunel.

Jinak jsem se teda snažil najít tu cestu a na výjezdu z tunelu se dám odbočkou na žabiny a nahoře na mostě vpravo. Pak projedu po všech těch starých silnicích, kolem Benziny a pak odbočka vlevo.

0/0
1.9.2012 17:43

Eldi

Re: Uz jsem si to projel

a proc bys projizdel tunelem, kdyz chces na Svitavi a jsi na Sportovni?

0/0
1.9.2012 20:24

pavel-m

Re: Uz jsem si to projel

Protože je to pan chytrolín co se snaží objet teoretickou zácpu.. Tak hledá náhradní trasu.

0/0
1.9.2012 20:29

Bronislav Šimoník

Jistěže se to dalo postavit laciněji

ale to by stavbu nesměli minimálně 2x zastavit aktivisti

0/0
31.8.2012 17:07

Gróf

Re: Jistěže se to dalo postavit laciněji

Dal by se jistě postavit ještě laciněji, než tvrdíte. Kdyby byl od počátku projektován a připraven odborníky tak, aby vyhověl moderním nárokům dnešní doby. Tak, aby nebyli obtěžováni hlukem a prachem místní obyvatelé. To by totiž byl postaven bez odporu a velmi levně už před dvaceti lety. Ta přetlačovaná to přirozeně musela prodražit.

+1/0
31.8.2012 17:26

PIsa.lek

Re: Jistěže se to dalo postavit laciněji

> To by totiž byl postaven bez odporu a velmi levně už před dvaceti lety

Chce-li někdo v diskusí vyvracet cizí názory, nesmí sám psát naprosté hovadiny.

0/0
31.8.2012 18:59

Gróf

Re: Jistěže se to dalo postavit laciněji

Svatá prostoto! Hovadiny? Vy si opravdu myslíte, že by lidé, bydlící v okolí stavby byť jen na okamžik uspěli u soudů, kdyby neměli skálopevné argumenty, opírající se o zákony? Že by tak dlouho naprostí amatéři bez finančních prostředků dokázali odolávat profesionálům, za nimiž stojí miliardy?Rv

0/0
1.9.2012 7:50

PIsa.lek

Re: Jistěže se to dalo postavit laciněji

>Svatá prostoto!

Ano, svatá prostoto - ael to se týká výhradně tebe! Zkus si najít někoho, kdo ti prozradí, co v reakci na diskusní příspěvek znamená symbol ">". Kdybys ho náhodou nenašel, tak ti prozradím, že jde o upozornění, že následná reakce se týká pouze věty z předchozího příspěvku, uvedené za tímto symbolem, a ne reakce na CELÝ příspěvek.

Takže pro jistotu (abys opět netápal) zcela po lopatě - nesmyslné tvrzení je, že "tunel mohl být bez odporu a velmi levně už před DVACETi lety" - on totiž před dvaceti léty nebyl ANI NA PAPíŘE, víme??

A výmluvy na časovou nadsázku neberu - když diskutovat věcně, tak skutečně věcně, ne, že jeden údaj bude přesný a druhý pro odlehčení zveličný.

Tak si to zkus srovnat v hlavě a můžeme pokračovat - o tom, že kdyby Štěpaník a spol neměli oporu v zákoně a nebyly tak skutečně problémy, tak by si ani nekšrtli, totiž v žáném případě nepochybuji. Nazdar!

0/0
1.9.2012 13:24

PIsa.lek

Re: Jistěže se to dalo postavit laciněji

Omyl, jednou aktivisti, jednou (hned na začátku) majitelé domů na tunely (a dobře udělali).

0/0
31.8.2012 18:21

mp1

Re: Jistěže se to dalo postavit laciněji

Jen připomínám, že aktivisti, ať už si o nich myslíme co chceme, připomínkovali stavbu ještě před jejím zahájením. Ke zdržení došlo především kvůli průtahům městského soudu v Praze, kde se to bůhvíproč řešilo...

0/0
1.9.2012 13:18

PIsa.lek

Re: Jistěže se to dalo postavit laciněji

A to opět nikdo nepopírá, ovšem to PRVNÍ reálné zdržení (mezi léty 2007 a 2008) bylo způsobeno majiteli - myslím, že za tuto žalobu jim ŘSD dodneška líbá ruce, když i při použití mnohem šetrnější (a dražší) metody jsou náklady na sanaci škod na stavbách v poklesové kotlině mezi 150-200 mil. Kč, kdyby to razili původní metodou, absolutně nevhodnou do prostředí brněnských téglů, tak by ty škody byly třeba taky o řád vyšší a kráterů v Kropli a Žabinách pětkrát víc, než u Blanky.

+1/0
1.9.2012 13:27

Bronislav Šimoník

Mott MacDonald

přišly o exkluzivitu na TKP a posudky, tak je pochopitelné, že z jejich pohledu je vše špatně a vše předražené

+1/0
31.8.2012 17:04

Ivan Langer

Kolik stál, silničáři řeknou v roce 2014

to se bude tak dlouho vysetrovat ? nebo se ceka na novou vladu ?

0/0
31.8.2012 16:03

JirkaVa

Pokud to nakonec vyjde na 12 miliard...

... tak je to zhruba částka co stát dostal za celé OKD včetně např. 44 tis. bytů... A částka za OKD byla prý odpovídající. A za tunely je také odpovídající. Zvláštní :-/ ...

0/0
31.8.2012 16:02

Ivan Langer

Re: Pokud to nakonec vyjde na 12 miliard...

3 mld stavba, zbytek provize, uplatky a prispevky na volebni kampan ;-D

0/0
31.8.2012 16:06

Ota226

No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

namísto od Svitav a na Svitavy po Hradecké a Žabovřeské, tak na Sportovní doprostřed Brna a pak tunelem nahoru. Silně to připomíná situaci po dokončení Husovického tunelu: namísto nahoru po Provazníkově pěkně tunelem, pak na Merhautku a pěkně zpět na Provazníkovu - namísto 500 metrů najeto 2 km.

0/0
31.8.2012 15:17

Terezicka_O.O

Re: No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

Kdo chce po Hradecké, ten přece do tunelu nemusí...

!!?!!?!!?

0/0
31.8.2012 15:22

Ota226

Re: No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

No náklaďáky musí, už jsou tam připravené značky...

0/0
31.8.2012 15:59

Ivan Langer

Re: No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

nemam to ted tam projezdene ale rekl bych, ze ze Sportovni jsou vhodnejsi zatacky. apropos ve spickach to stejne bude stat i v tunelu diky nedomyslene spojky u vodarny

0/0
31.8.2012 16:05

lrotrekl

Re: No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

Nikoliv nedomyšlené, ale nedodělané...

http://www.mestsky-okruh-brno.cz/usek-zabovresky/

počkáme si ještě do roku 2017 podle aktuálního harmonogramu:

http://www.mestsky-okruh-brno.cz/plan-vystavby/

0/0
1.9.2012 8:09

el_peregrino

Re: No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

Do tunelu ho navede dopravní značení a náklaďáky mají odteď po Hradecké zakázaný tranzit. Účelem je omezení hluku na Hradecké (část dohody se Štěpaníkem)...

+1/0
31.8.2012 17:04

el_peregrino

Re: No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

Účelem bylo omezit provoz na Provazníkově a Drobného. Což se podařilo...

+2/0
31.8.2012 17:02

lrotrekl

Re: No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

Přesně...

0/0
1.9.2012 0:38

Ota226

No a aby bylo využití, tak naženeme tranzit na Sportovní,

0/0
31.8.2012 15:13

FunkLord

Nějak málo, ne ??

Však už před 5 lety se nikdo netajil, že to bude aspoň 12 miliard. Už jenom úroky pro stavební firmy dělaly majlant, protože Objednatel na to nemá a půjčuje si na to od Zhotovitele ;-€

0/0
31.8.2012 15:04

Antonin, topič

No,

to je pěkná pálka, ale proč by ŘSD něco zveřejňovalo, žé. Podle Pirátské strany by taková akce měla otevřené účetnictví na internetu!!!

Jo a mimochodem, okolní ulice jsou přetížené taky proto, že je zavřená Pionýrská a řada dalších ulic je rozkopanejch taky.

+2/0
31.8.2012 13:08

el_peregrino

Re: No,

Ono se to hlavně ještě neví - má proběhnout měření hluku pod zátěží a pak se možná budou dělat dodatečná protihluková opatření...

+1/0
31.8.2012 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.