Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tetčice podaly žalobu kvůli protihlukovým stěnám u železniční trati

Moderní železnice, po které budou jezdit elektrické vlaky ve špičce každou čtvrthodinu. Tak by měla vypadat více než dvacet kilometrů dlouhá trať mezi Brnem a Zastávkou za 4,1 miliardy korun. Plán ale může zhatit obec Tetčice, která kvůli projektu podala žalobu ke Krajskému soudu v Brně. Zatímco jinde se marně dožadují protihlukových stěn. V Tetčicích je nechtějí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ferdiš

Bude trať zdvoukolejněna?

Samo položení nových kolejí zpoždění nezabrání. Kdyby opravdu měly vlaky jezdit co 15 minut, nevím, jak y se to na trati vykřižovalo (výraz pro umožnění jízdy protijedoucího vlaku). O tom paní redaktorka nepíše. Navíc již přede mnou napsal diskutující, že by to nebylo možné ani kvůli nedostatečné kapacitě hl.n. v Brně. Takový článek je k ničemu, v něm není ani tak důležité, jak budou vlaky jezdit, ale že Tetčice nechtějí protihlukové stěny. Navíc když jde o elektrifikaci trati, mohla by redakce dát jako ilustrační foto elektrickou soupravu, např City Elefant, na kterou by se mohli cestující těšit.

0/0
19.9.2012 18:50

Lubos237

Re: Bude trať zdvoukolejněna?

ano trat ma byt zdvojkolejnena, takze krizovani odpadne.

Co se tyce kapacity hl.n. v Brne, tak nemuzete vychazet z toho, ze vsechny vlaky na teto lince budou v Brne koncit, ale pravdepodobne cast tech novych  bude prujezdnych do jine konecne stanice.

0/0
20.9.2012 8:58

a8nn

Re: Bude trať zdvoukolejněna?

Ne, to je vzhledem k nerovnoměrnému zaústění tratí do uzlu nepravděpodobné, navíc při už nyní extrémním zatížení úseku Židenice-Hlavní.

0/0
20.9.2012 21:41

PIsa.lek

Re: Bude trať zdvoukolejněna?

> ale pravdepodobne cast tech novych  bude prujezdnych do jine konecne stanice.

A kam asi tak? Většina regionálních vlaků projíždí Brnem už teď (od Břeclavi na Tíišnov, od Letovic na Křenovice). Vlaky z tratí 240 a 244 dnes končí ve šturcu na V. a VI. náastupišti a budou tam končit i nadále, protože pro nic jiného se tato nástupiště v podstatě využít nedají a nějaké vlaky k nim jezdit musí, protože těch zbývajících 6 hran iu průjezdnýhc kojelí nestačí ani teď. A hlavně samotná elektrizace 240 jsou naprosto vyhozené peníze, frekvence, která tam je (i ta, která tam bude), se dá v pohodě vyjezdit v motorové trakci.

0/0
20.9.2012 22:55

Batman68

Neznáte legislativu

Koukám, že je tu plno odborníků na protihlukové stěny a mají pocit, že stavební firmy tlačí na jejich výstavbu. Problém je ale v zákonech.

Jde o to, že ačkoliv po modernizaci dojde ke snížení hluku oproti stávajícímu stavu, tak hlukové limity jsou o něčem jiném. Dle Nařízení vlády č...xy je limit na tzv. stávající hluk zvýšen o 20 dB. Pokud tedy budete na dráze cokoliv opravovat, je vše v pořádku. Pokud tam ale budete cokoliv přestavovat nebo nově stavět, tak musíte obyvatelstvo chránit před hlukem o 20dB nižším. To prostě bez protihlukovek nepůjde, protože většinou je kritický hluk v noci. Sám jsem bydlel 5 m od trati a za chvíli ani vlak nevnímáte, ale zákon je zákon.

Řešení je ale možné a to vpravdě šalamounské. Viděl jsem protihlukové stěny, které byly do cca 1,5m plné a výše už průhledné. Sníží to sice pohltivost stěny, ale někdy to výpočtově vyjde. Stěna je dražší, za chvíli je postříkaná a vlastně neprůhledná, ale to už je druhá věc. Viděl bych to tedy spíš na tohle řešení.

0/0
19.9.2012 15:54

a8nn

Re: Neznáte legislativu

Od loňské novelizace je už možné započítat starou zátěž i při modernizacích v částech, kde se nemění trasování.

0/0
20.9.2012 23:16

Baywatchnights

Stavba založená na lži

Ten 15-timinutový interval nebude mezi Brnem a Zastávkou vyjezditelný ani po případné modernizaci tratě Brno - Zastávka. Důvodem je omezená kapacita železničního uzlu Brno. Argumenty ospravedlňující tuto investici jsou tedy založené na lži.

0/0
19.9.2012 12:10

Lubos237

Re: Stavba založená na lži

vsak se to nezdvojkolejnuje jen na pristich 5-10 let. !

Jako argument uplne staci, ze trat je na hrane kapacity a dochazi k chronickym zpozdenim, kdy jeden zpozdeny vlak diky nizke kapacite trati rozhazi vsechny vlaky v obou smerech na dalsi 1-2 hodiny.

0/0
19.9.2012 13:49

PIsa.lek

Re: Stavba založená na lži

> rozhazi vsechny vlaky v obou smerech na dalsi 1-2 hodiny.

Kdyby se to skutečně stalo kvůli jednomu zpožděném vlaku, tak by regionální dispečer musel na hodinu letět. Jenže tohle tvrzení je samozřejmě nesmyslné - až do Střelic je trať dvojkolejná už teď a na zbytku do Zastávky (protože dál to IDS JmK pochopitelně nemusí zajímat) je vždy střídavě jedna zastávka (Omice, Rosice) a jedna stanice (Tetčice, Zastávka), čili jeden seknutý vlak nemůže zpozdit všechny vlaky na 1-2 hodiny (ikdyž jízdní doba Střelice-Zastávka je 13-15 minut), maximálně nebude logicky stíhat svůj vlastní obrat - a to nezachrání ani desetikolejka.

0/0
20.9.2012 23:01

Lubos237

Re: Stavba založená na lži

Toto je pekna teorie. :-)  V praxi to vypada uplne jinak. Vlaky ve Strelicich, resp. v Tetcicich casto cekaji na zpozdeny protijedouci vlak. Nehlede na to, kdyz jede zpozdeny rychlik od Zastavky, tak jej nezastavi v Tetcicich nebo v Zastavce, ale nechaji cekat osobaky. :-(

0/0
21.9.2012 8:06

plukovnikoneill

no já jako milovník vlaků

bych taky žádnou zeď u trati nechtěl,abych místo na vlaky koukal na zeď. No, nebydlím tam a doufám,že až jednou budu míti baráček někde u tratě - stěnu mi tam nikdo nedá :-)[>-]

0/0
19.9.2012 11:15

stefi_ul

trate vs. vlaky...

Protihlukove steny jsou opravdu NESMYSL, protoze pak se jizda vlakem stava jizdou v betonovem koryte a lide kolem trade nevidi dal, nez do zdi. A pritom by stacilo, aby vlaky, prevazne nakladni, v tech nekolika malo kritickych mistech zpomalily. Rachot nedelaji moderni osobni vozy, ale stary nakladaky. Takze naklad zpomalit, zacit modernizovat podvozky nakladnich vozu a je to. Kdyby se vsechny penize z protihlukovych sten daly na modernizaci vozu, do par let je po hluku.

+3/0
19.9.2012 11:15

Gróf

Re: trate vs. vlaky...

To samé bych nechal udělat s dálnicemi, které vedou skrz velká města. Omezit rychlost bez pardónu na 60 km/hod. A bylo by hned po hluku.

0/0
20.9.2012 6:04

p_n_3

Re: trate vs. vlaky...

Ano a místo toho tam budou kolony a 3x víc exhalací, geniální řešení... A kde v Brně vede dálnice skrz město?

0/0
20.9.2012 23:20

Premiant

Inteligentní by udělal něco na tento způsob

k Tetčicím by trať zatím zmodernizoval, tam už je vše pravděpodobně v richtiku, mezitím se třeba vyřeší soudy atd., když se to stihne, udělá se projekt na zbylou část a extra se zažádá o peníze z EU, když se to nestihne, nechá se tam stávající trať, jinak nemohu pochopit, proč někomu někdo cpe protihlukove stěny, proč není v zákoně, že mají na ně pouze nárok, ale pokud je nechtějí, tak je nemusí mít, v práci, kde je zvýšený hluk, taky máte právo na ochrané pomůcky, ale pokud je nechcete, takje nosit nemusíte, popřípadě nařízení budete ignorovat, tohle se mi na ČR vůbec nelíbí, jsme prý svobodný demokratický stát, ale nemůžem se chovat svobodně demokraticky :-(

0/0
19.9.2012 10:23

Baywatchnights

Re: Inteligentní by udělal něco na tento způsob

Toto není možné v případě, kdy se elektrizuje. Pak se to musí udělat celé. Ano, kdyby se neelektrizovalo, tak by to bylo možné tak jak píšete. Pak by se ale možná zjistilo, že modernizace není potřeba ani v dalších úsecích.

0/0
19.9.2012 12:11

PIsa.lek

Re: Inteligentní by udělal něco na tento způsob

Hlavně neplatí, že modernizace=elektrifikace. To je zase pro změnu lobby firem, které drátují tratě - na 240 je s ohledem na její kapacitu a toho, co tam jezdí (resp. nejezdí) drátování nejen vyhozené peníze, ale hlavně to v řadě míst nevýhodnou stopu (kvůli které nepůjde zvýšit traťová rychlost) zakonzervuje na další desítky let. Kdyby ty peníze na dráty dali raději na přeložky kolejí tam, kde jsou příliš ostré oblouky, pomohlo by to mnohem víc.

0/0
20.9.2012 22:47

Lubos237

Re: Inteligentní by udělal něco na tento způsob

nechteji nebo chteji zed - to by museli vsichni, kteri jsou v dosahu hlukovych limitu se vyjadrit, ze jim hluk z trate nevadi a nebude do budoucna vadit. To je velmi problematicke a do toho zadny urad bohuzel nepujde. :-( Nehlede na to, kdyz se tam nekdo novy pristehuje.

0/0
19.9.2012 13:58

Gróf

Starosta jedná protizákonně.

Dělá vše pro poškozování zdraví lidí. Porušuje Ústavu, posle které nikdo nesmí poškozovat zdraví lidí nad míru stanovenou zákonem.

+2/0
19.9.2012 10:07

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Starosta jedná protizákonně.

to asi těžko, když na přání obyvatel, kterých se to opravdu týká, obec něco rozporuje.

pokud někdo bydlí u trati, kde mu vlak jezdí každých 30 minut a obešlo se to bez protihlukových stěn, tak pak nevidím problém v tom, když vlak projede každých 15 minut. Tramvaje ve městě jsou mnohem větší problém a nikdo žádné protihlukové stěny nestaví.

+1/0
19.9.2012 10:33

Santa1

Re: Starosta jedná protizákonně.

Jenže ta zeď se staví proto, že se ta hlučnost zvýší. Budoucí úroveň hluku teď nemůžou ještě posoudit a později si to někdo může rozmyslet, třeba někdo, komu domek prodají a ten bude dráhy úspěšně žalovat.

Je to zcela nekonstuktivní postoj, chápal bych požadavky na estetizaci takové zdi, třeba výsadbou nějakých popínavých rostlin.

+1/0
19.9.2012 10:56

Monte Walsh

Re: Starosta jedná protizákonně.

Hlučnost se nsíží i bez těch předimenzovaných stěn.Stavební loby se snaží dělat všechno možné,aby si nahrabala co nejvíc.Proč ještě nejsou schválené protihlukové stěny,které mají asi 60 cm a mají stejný účinek jako betonová monstra.;-O

+1/0
19.9.2012 11:26

Smradlavej čmoud z komína

Re: Starosta jedná protizákonně.

no nevim, ale pokud by si někdo koupil dům u železnice a potom by si stěžoval na hluk, poslal bych ho spíš na psychické vyšetření a žádnou žalobu

0/0
1.10.2012 0:33

antar72

Re: Starosta jedná protizákonně.

Nejedná. Nový kolejový svršek bude opravdu výrazně tišší než ten stávající, takže stěny jsou zcela zbytečné. kromě toho do ochrany životního prostředí se taky počítají estetické hodnoty krajiny. Betonová monstra životní prostředí opravdu narušují a poškozují, a i ta "ochrana před hlukem" je pomocí stěn velmi diskutabilní (odrazy hluku od stěn atd.). Nikde jinde na západ od nás se takové blbosti u železnice nevyskytují. Kromě toho protihlukové stěny můžou výrazně zhoršit průběh případné nehody a prakticky znemožňují záchranné práce.

Viz

http://www.trolejbusyvpraze.net/zeleznice_protihluk.htm

http://dopravni.net/zeleznice/10307/dlouhodobe-spekulace-o-protihlukovych-stenach-se-potvrdily/

A vzhledem k tomu, že 1 km těch monster stojí 20 miliónů Kč, tak se jedná jen o kšeft pro betonovou lobby. Ostatně stavitelé tratí ten hluk kolem tratě ani fyzicky neměří, a to ani na stávající staré trati, ani na té nové. Oni to prostě proženou jakýmsi softwarem, který jim vypočte hlukovou mapu podle ter

+1/0
19.9.2012 15:02

antar72

Re: Starosta jedná protizákonně.

podle terénu a podle toho se pak navrhrnou ty zdi. Což může být docela v rozporu s realitou.

Fandím Tetčickým, ať nad betonovou hydrou zvítězí. Železnice patří do krajiny a ne do betonových koryt.

+1/0
19.9.2012 15:05

Radim10000

Re: Starosta jedná protizákonně.

Hm, Rakousko tedy asi není západ. Mají tam podel té nové trati minimálně 5m neprůhledné protihlukové stěny. Sem tam jsou sice vrata, ale jak dojede hasičská cisterna po té hlíně k vlaku, to nevím.

Jo a ke kolaudaci drážní stavby potřebujete měření hluku, kterým musíte prokázat, že protihluková opatření z projektu jsou dostačující.

0/0
19.9.2012 16:01

Lubos237

to nevypada dobre

tady to vypada na bezvychodnou situaci, tady prohraji vsichni. :-( Jak cestujici, tak ti kteri protestuji proti stavbe zdi! Stavba se asi takto nestihne postavit z jiz naplanovanych penez EU, ktere se musi prostavet do 2015 a pak propadnou. Podle puvodniho harmonogramu uz mela byt stavba letos hotova.

Nejaky typ zdi nebo protihlukovych opatreni se tam dle soucasnych norem bude muset stejne postavit, akorat to bude o 5 let pozdeji a za podstatne vyssi naklady, kdy uz dotace EU nebude tak velkorysa. A do te doby budou vlaky jezdit chronicky zpozdene a lidi budou poskakovat po D1 at uz v busech nebo autech. :-(

A ze stavebni firmy na tom vydelaji? Tem je nejakych 200 m zdi v Tetcicich ukradenych. !!

0/0
19.9.2012 10:01

Leinad

Nojo

Nechtěli ste zaplatit naší betonovou loby => just nebudete mít vlak.

A budeme se vymlouvat na doporučující nezávazné normy EU, které nejsou určené na podporu betonové loby, i když ty výmluvy nedávaj smysl.

+1/0
19.9.2012 9:24

biddle

Re: Nojo

Pokud vím, tak v Tetčicích Skanska postavila krásný přestupní terminál. V novinách to tak bylo. V reálu to je asfaltová placka za neuvěřitelné peníze, takže Tetčice a podpora betonové lobby se docela rýmují.

0/0
19.9.2012 9:39

Lubos237

Re: Nojo

Mne osobne se ten prestupni uzel libi vice nez to blatiste co tam bylo pred tim a kdy se muselo na autobus chodit 100m daleko.

A co se tyce financi, nedokazu posoudit zda to bylo moc nebo malo, ale rozhodne to stalo mnohem mene nez se puvodne rozpoctovalo. :-)

+1/0
20.9.2012 9:00

biddle

Re: Nojo

Důležitá je spokojenost a hlavně se na nic neptat a nepřemýšlet. Přestupní uzel stál 10 milionů. Pokud bys tu stavbu prováděl soukromě, zaplatil bys ty peníze taky?

0/0
20.9.2012 9:18

Lubos237

Re: Nojo

A jeje, zase nejaky teoretik, co od pasu posoudi, ze to bylo predrazene ! Co ja vim, tak se tam muselo dost hodne odbagrovat podlozi, hodne jej zhutnit, protoze bylo nestabilni, udelat komplet novou kanalizaci, novy prijezd do pily a navic se tam udelalo parkoviste pro osobaky.

Soukromou investici nejde vubec srovnavat s firemni nebo erarni. Tam se uvazuje jinak.

0/0
21.9.2012 8:27

biddle

Tetčické zastupitelstvo

Zeptalo se tetčické zastupitelstvo občanů, jestli chcou lepší dopravní obslužnost obce? Byla nějaká snaha řešit situaci nějak konstruktivně? Z článku to není patrné.

V článku se píše, že doba dojezdu se možná prodlouží o 4 min., ale zpoždění na trati jsou ukrutná a pokud bude jezdit víc spojů, tak to jen a jen pomůže.

+1/0
19.9.2012 9:23

Leinad

Re: Tetčické zastupitelstvo

Když nechtějí stěnu a jsou zvyklí na ten hluk, který dělají vlaky nyní(po rekonstrukci bude pravděpodobně nižší), znamená to, že nechtějí ani vlaky?

Nyní tam vlaky můžou hopsat a zvučit na sterých kolejích, ale jet tiše po nových je zakázané?

0/0
19.9.2012 9:27

biddle

Re: Tetčické zastupitelstvo

To je to konstruktivní řešení, na které jsem se ptal. :-)

0/0
19.9.2012 9:37

JVP

Re: Tetčické zastupitelstvo

víc spojů bude, ale pochybuju, že tam budou všechny zastavovat

0/0
19.9.2012 9:41

Lubos237

Re: Tetčické zastupitelstvo

vzhledem k tomu, ze je tam prestupni uzel, tak osobaky i zrychlene budou zastavovat vsechny.

0/0
19.9.2012 14:00

Ruler

osobně jsem proti betonovým stěnám taky

protože člověk ve vlaku se chce kochat pohledem do lesa a ne do betonu

+4/0
19.9.2012 9:09

biddle

Re: osobně jsem proti betonovým stěnám taky

http://mapy.cz/#x=16.411334&y=49.172051&z=15&d=stre_81383_1&t=s&q=tet%25C4%258Dice%2520su%25C5%25A1ilova&qp=11.320989_47.888808_19.620051_51.596145_6

Les je na druhé straně.

0/0
19.9.2012 9:20

Ruler

Re: osobně jsem proti betonovým stěnám taky

já vím, kde jsou Tetčice... narážím třeba na trať Tábor-Benešov, kde je spousta zdí právě v přírodě, prostě pořád, vesnice nevesnice...

taky není vyloučeno, že ty zdi budou podél celé trati oboustranně

0/0
19.9.2012 11:54

biddle

Re: osobně jsem proti betonovým stěnám taky

Samozřejmě, výhled bez stěn by byl lepší i na druhou stranu...

0/0
19.9.2012 12:01

William.Riker

prec je neudelaji castecne prosklene?

na protihlukovou zed sem nidky moc neveril, ale ted diky ni mam doma vetsi klid...

+1/0
19.9.2012 9:04

Jitřní dar

Re: prec je neudelaji castecne prosklene?

Prosklené jsou nebezpečné pro ptáky.

0/0
19.9.2012 10:56

William.Riker

Re: prec je neudelaji castecne prosklene?

proto se tam lepi siluety dravcu

0/0
19.9.2012 11:16

Smradlavej čmoud z komína

Re: prec je neudelaji castecne prosklene?

které jsou, jak je vidět, k ničemu

http://www.novinky.cz/vase-zpravy/praha/1212-13225-na-protihlukove-stene-v-prazske-karlovarske-ulici-hynou-desitky-ptaku.html

0/0
22.10.2012 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.