Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revizoři brněnské MHD chystají s nástupem studentů častější kontroly

Brněnský Dopravní podnik se chystá na podzim zvýšit počet revizorských kontrol na linkách hromadné dopravy. Alespoň jednou měsíčně se také revizoři společně s policisty vydají do nočních spojů, kterými lidé cestují bez platné jízdenky nejčastěji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal007

Je milé,

že noční akci 3.10. oznamují dopředu. Doufám, že u toho nezůstane, a brzy bude možné získat podrobný každodenní plán kontrolovaných vozidel. Za tyto služby budou cestující neskonale vděčni, zvláště pak někteří.

0/0
27.9.2012 17:21

Zhakrin

Revize rozjezdu

Tak tohle jsem zazil jednou a muzu rict ze se me chtelo zvracet kdyz jsem to videl (a nebylo to tim ze bych byl nakonzumovany). Banda vymastenych mestaku v plne polni nabehlo do autobusu jak gestapo a hned zacali vsechny lustrovat. Demonstrace sily jak za totality Rv A to nemluvim o tom ze kvuli nim dojel autobus na nadrazi pozde a spousta lidi nestihla navazujici spoj. Hnus.

0/0
27.9.2012 15:26

Pavel.1

Posílit kontroly kvůli studentům,

to by jim šlo. Jen by mě zajímalo, jak často jsou k vidění v oblasti Cejlu až Husovic a obdobných lokalit...

0/0
27.9.2012 11:25

DDPLC

DPmB bez jízdného - zadarmo.

Netušíte jestli někdo seriozně spočítal jak by vypadala celková ekonomika DPmB v případě, že by bylo jízdné zcela zrušené a DPmB by své služby poskytoval zdarma a zcela se spolehnul na dotace z městské kasy a doplňové příjmy z reklamy, z pronájmu tramvají pro speciální akce, apod...?

Na jedné straně by odpadly příjmy z jízdného, ale na druhé straně by zároveň odpadly náklady na celý represivní aparát (revizoři, vymáhací oddělení, atd....), dále výdaje spojené s tiskem a distribucí jízdenek, nákupem a údržbou značkovačů jízdenek, atd..... zjednodušila by se struktura DPmB, takže náklady na celkový management by mohly klesnout.

Netušíte jestli někdo seriozně spočítal veškeré plusy a mínusy tohoto hypotetického opatření?

0/0
27.9.2012 10:16

v23

Re: DPmB bez jízdného - zadarmo.

Nápad je to sice zajímavý, ale nepoužitelný = z nočních autobusů by se stali noclehárny bezdomovců a z denních pouťová atrakce ... Už dnes tvoří neplatící důchodci (nad 70 let) značnou část osazenstva...

Na druhou stranu by i mě zajímalo, kolik dnes vymohou od nepřízpusobivých občanů = pokaždé když vydím revizora, tak se mu podaří některého nachytat bez jízdenky a vůbec ho nevzrušuje, že dává revizorovi občanku = z výrazu lze vyčíst: "Jen si to klidně opiš, já nic nemám, tak mi nikdo ani nic nevezme."

0/0
27.9.2012 11:33

jupikjupik

jj

na chudej lid musí bejt přísnost !

0/0
27.9.2012 9:58

nowow

To je zprava dne...

Dělali to tak vždycky...

0/0
26.9.2012 16:12

Nesmazatelny 2.0

Hmm

Takže jinými slovy budeme buzerovat studenty, ale nad bezdomovci a opálenými spoluobčany, kteří jezdí zdarma skoro pořád, budeme dál přivírat oči...

+8/0
26.9.2012 14:01

locom

Re: Hmm

Kontrola jizdenek neni buzerace ;) ... zvlast ne v dopravnim prostredku, ktery clovek pouziva dobrovolne a s kontrolou souhlasi :)))

+7/0
26.9.2012 14:08

holes6

Re: Hmm

cha....tak proč neprovádí revizoři kontroli hlavně na cejlu? tam by měli stoprocentní výtěžnost...............prostě se bojí  Rv

+3/0
26.9.2012 14:24

Kublajchan

Re: Hmm

To není tak jednoduché, holt od kompu se hezky kritizuje. Kdyby s nimi jezdilo městapo, které by za nimi stálo a chránilo je, tak to vypadá jinak. Bohužel, jsou na to sami. Taky mají rodiny a nechtějí se nechat zmlátit a zůstat na nemocenské. Proto se bojí. Pokud jsi nějaký drsňák, jdi dělat revizora a kontroluj tuto lůzu...

+4/−1
26.9.2012 15:24

holes6

Re: Hmm

pokud si vybral povolání revizor, měl by s někdy nepříjemnými reakcemi podvodníků počítat....pokud mu to vadí nebo má strach, ať jde dělat něco jinýho.

+3/0
26.9.2012 15:59

Kublajchan

Re: Hmm

Třeba nemají na vybranou a musí se nějak živit. Vaše rada je skutečně hloupá.

+1/0
26.9.2012 16:11

holes6

Re: Hmm

takže z toho vyplývá ponaučení: dělat práci, ikdyž mně to nejde a neumím to, třeba i blbě a nezodpovědně, hlavně ať na to nikdo nepřijde, nemám z toho opletačky a beru bez problémů nezasloužený plat........takhle ale soudruhu, socialismus nevybudujeme :-/

+5/0
26.9.2012 16:53

tomtop

Re: Hmm

matematická úloha:

pokud máte šalinu obsazenou takto : 30% nepřizpůsobiví, 20%děti, 30% normálná lidé v produktivním věku a zbytek důchodci, kolik s sebou musíte vzít policistům aby dokázali zvládnout reakci vyvolanou kontrolu problémového jedince ? Myslíte že se nepřizpůsobiví budou chovat tiše a nebudou se snažit vyvolat násilnou reakci spolu s ostatními ? Ty děti a důchodci se pak v podstatě stávají rukojmími.

Nemohu si pomoci, ale někteří lidé vidí svět velice jednoduše ... černobíle. Pak mohou mít pocit, že všemu rozumí ... že ?

0/0
27.9.2012 8:10

ZNCR

Re: Hmm

Já je tam potkávám docela často a kontrolují všechny. Jde o to, jestli se výtěžnost měří "černý pasažer byl vystoupen", nebo "černý pasažér zaplatil". To první zvládají docela dobře, to druhé už není na nich.

+4/0
26.9.2012 15:40

ohorele nohy

Re: Hmm

tady je ale řeč o nekontrolování cigánů, bezdomovců a fetek: Mi revizor naprosto nevadí, i když je to často dement už od pohledu, vadí mi ta selekce. Vybírají si jednoduché cíle.

+3/0
26.9.2012 14:32

mufin01

Re: Hmm

Vybírají si cíle, o kterých ví, že z nich tu pokutu dostanou. Asi tak.

+3/0
26.9.2012 15:21

tomtop

Re: Hmm

to co se dá zvládnout ... samotného ukrajince berou, skupinu radši obchází. Mě to sice taky s..e ale chápu to.

0/0
27.9.2012 8:19

Jitřní dar

Re: Hmm

Na Cejlu je mimo jiné problém s tím, že zastávky Tkalcovská - Körnerova - Malinovského náměstí jsou blízko u sebe, čili revizor by nestihl projít celý vůz.

0/0
26.9.2012 15:42

Hate Crew

Re: Hmm

ale takový úsek Tkalcovská - Trávníčkova/Jugoslávská, když by navíc ještě řidič zrovna nepospíchal přes křižovatky by byl docela výživný. A mmch - kde je psáno, že nutně musí být kontrolován komplet celý vůz? Co se stihne, to se stihne ... ostatní prostě mají štěstí. Ono by ale stačilo to udělat jako v Budapešti - do vozu vlétne klidně pět, šest revizorů najednou a během chvilky mají zkontrolované celé vozidlo a ještě část z nich zvládá pohlídat dveře. Pěkně to je vidět i ve filmu Kontroll.

0/0
26.9.2012 17:52

JanII

...

Míra černých pasažérů se snižuje a přesto se vyhazují peníze na podobné akce a ještě do toho tahají městskou policii...

Vážně by mě zajímalo, jestli se to skutečně vyplatí? Vsadím se, že nikdo nespočítal, kolik budou zátahy stát dopravní podnik a kolik budou stát stát...

Kdyby tak radši zlevnili jízdné...

0/0
26.9.2012 13:40

pan reditel

Re: ...

Souhlas. Odhaduji, že náklady na tisk, distribuci a prodej jízdenek, plus náklady na revizory atd. ztěží pokryjí vybraným jízdným. Nejlepší by bylo jízdné úplně zrušit.

0/0
26.9.2012 13:55

mufin01

Re: ...

Vždyť ten dopravní podnik si na sebe stejně nevydělá, já bych ho zrušil celej ;-D

0/0
26.9.2012 13:58

Malýřezanýlimonáda

Re: ...

A nezapomeňte na všechny ty Internety...

0/0
26.9.2012 14:00

el_salamo

Re: ...

Řekl bych, že míra se snižuje právě kvůli těmhle akcím ;-)

+8/0
26.9.2012 13:56

Libor76

Re: ...

Myslíte, že by se míra černých pasažérů snižovala, kdyby kontroly úplně přestaly?

+4/0
26.9.2012 14:30

PIsa.lek

Re: ...

> Míra černých pasažérů se snižuje a přesto se vyhazují peníze na podobné akce a ještě do toho tahají městskou policii...

Schopnost pochopit vztah mezi příčinou a následkem ti zjenvě zcela uniká.

+2/0
26.9.2012 14:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.