Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Kamion uvázl mezi závorami, záchrana přišla v poslední chvíli

Pořádné štěstí měl čtyřiadvacetiletý šofér kamionu, který zůstal stát s náklaďákem mezi závorami na vlakovém přejezdu v Rájci-Jestřebí. Jen pár sekund před tím, než místem projel vlak, nadzvedl jednu ze závor jiný řidič.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ivea

díky

ten co zvedal závory byl moc hodný a bystrý člověk, prosím o jeho veřejnou pochvalu.

0/0
14.10.2012 20:59

marbo

Re: díky

a co proboha udělal tak záslužnýho??? kdyby se k těm závorám nehnal, tak tomu imbecilovi v kamionu třeba dojde, že je má projet. To že jel vlak po nejvzdálenější koleji bylo jen obrovský štěstí, nikoli zásluha zůčastněných!

0/0
15.10.2012 0:28

rájestřáb

Kamiony v Rájci

Problém mohl být velmi velký.Kamiony-cisterny totiž směřují do spol. VIA-REK, sousedící přímo s nádražím. Firma obchoduje se mimo jiné se silně hořlavými až výbušnými látkami.Počet kamionů,pohybujících se v blízkém okolí je až 20 za den . Takováhle hloupá chyba může způsobit,že celé okolí létá v povětří. Na upozornění,že se to může stát,zatím všechny příslušné složky reagovaly,že havarijní plán je v pořádku. K čemu ale je,když se může najít jeden takovýhle řidič.:-/

0/0
13.10.2012 9:21

Antidukat

Ad přejezdy

Kdysi jsem dělal v neratovické Spolaně a dokázal mě nadzvednout zvyk tamních ajznbojňáků nechat zavřít přejezd u fabriky, sousedící s nádražím a jít si posunovat vagonkama vždy 10 min před začátkem směny!  Nemohli prosím počkat těch 10 min, až začne prac. doba ve fabrice a ten zavřený přejezd nebude blokovat lidi, co spachají do práce.

To jen na okraj, že máselnici na hlavě mají často i jedinci na druhé straně....:-/

+1/0
12.10.2012 12:21

QuuQ

Kamioňák

Ten řidič byl prostě fakt nebezpečné pako a to hned dvakrát. Zaprvé neměl na tom přejezdu co vjíždět když svítila červená světla a zadruhé neměl absolutně čekat na to aby mu někdo zvedal závory, když už ho tam zavřeli, měl na to šlápnout a projet skrz ně, sice by je rozlámal, ale nic moc jiného by se nestalo, tohle bylo fakt nebezpečné...

+3/0
12.10.2012 10:33

kunk

Zavory

No ridic je sice asi blbej, ale co na ty strane silnice delaj ty zavory? Na takovymhle prejezdu by snad nemely bejt zavory ve vsech rozich, ale jenom na pravy (vjizdeci) strane. A kdyz uz tam teda jsou, mely by se spoustet az chvili po spusteni tech vjezdovych.

0/0
12.10.2012 2:04

kosican

Na tom predsa nezáleží, kde sú závory !!!

8-10 sekúnd pred tým, než sa spustia, začína blikať a zvoniť svetelné a zvukové znamenie. A už vtedy nemá čo hľadať na priecestí !!!

+3/0
12.10.2012 2:30

Arny

Re: Na tom predsa nezáleží, kde sú závory !!!

S těmi světlami máš pravdu. - Ale ta myšlenka, aby se prvně spouštěli závory na vjížděcí straně a až potom na vyjížděcí je zcela jednoduchá a přitom velmi efektivní. Ten přejezd v jeho současné podoběš je opravduzbytečně nebezpečný.

+1/0
12.10.2012 8:26

pvl1

Re: Na tom predsa nezáleží, kde sú závory !!!

Určitě. Známého zavřely závory a musel je přerazit. Naštěstí měl svědky, že světla nesvítila. Podle drah samozřejmě semafor fungoval.

+1/0
12.10.2012 8:35

herinka

Re: Na tom predsa nezáleží, kde sú závory !!!

Co to řešíte za blbost? Výjžděcí a vyjížděcí strana.... vždyť to není jednosměrka....

0/0
12.10.2012 12:22

Petr Tenzor

Re: Na tom predsa nezáleží, kde sú závory !!!

8-10 vteřin? Těch posledních. Musí to být tak dlouho, aby to stihl projel kamion s přívěsem rychlostí 5 km/h, tady bych to tipoval na minimálně půl minuty.

0/0
12.10.2012 9:04

Bifidus Aktif

Re: Zavory

Svetla blikala a on tam nemel vubec co delat. Dost bezohledne chovani. Co mel v nadrzi za sebou? Mohla byt dobra pecka. Zadne omlouvani. 2 roky odneti svobody je moc, ale nejaky trest si zaslouzi.

0/0
12.10.2012 8:55

kameja77

Re: Zavory

"na takovyhle prejezdu"  ten prejezd je mezinarodni tam by asi mely bejt v kazdym rohu zavory...

0/0
12.10.2012 9:02

SVN

Re: Zavory

Co to řešíte za nesmysly, chcete aby to šlo projíždět sem tam i při spuštěných závorách? Od toho jsou předpisy jak má takový přejezd vypadat a jaké časy jsou pro červenou před spuštěním závor atd. a pokud je někdo poruší má problém. Jinak závoru jednoznačně projet a pryč s kolejí, je to menší škoda než náraz vlaku. Zůstat stát může snad jen polák.Rv

+1/0
12.10.2012 9:55

marbo

Re: Zavory

Proboha proč řešíte závory?? ty jsou dělaný na to aby se dali projet i zavřený (prostě se ulomí)!

0/0
15.10.2012 0:20

psycholog.idnes

Nebudu komentovat toho řidiče.

Spousta měst je rozřezaná železnicí na několik izolovaných ostrovů pospojovaných nebezpečnými přejezdy. Železnicí, kterou jezdí jen pár poloprázdných osobáků. Na některých tratích už nákladní vlaky prakticky není vidět. Navíc tyto přejezdy blízko stanice často blokují dopravu desítky minut. Závora je dole, i když vlak stojí ve stanici 300 m od závory. To si nejsou jisti, že se sám nerozjede, nebo co? Je to dožívající dinosaurus.:-/

+2/0
12.10.2012 0:13

generál Failure

Re: Nebudu komentovat toho řidiče.

To je jiná věc.

 

Ale jinak ano, samozřejmě, tyto trati měly být již dávno zrušeny, spodek přestavěn na silnici nebo rozprodán na stavební parcely a dopravu realizovat mnohem pružnějšími, levnějšími a v případě lokálek i významně rychlejšími autobusy.

0/0
12.10.2012 0:41

herinka

Re: Nebudu komentovat toho řidiče.

Vy vůbec nevíte, co mluvíte. Dojet ze severu (Svitavy) do Brna autem je nadlidský výkon, silnice je věčně zacpaná, lidi jezdí jako hovada a dopravní nehoda je denním pravidlem. Přímé spojení autobusem z Boskovic do Brna fungovalo několik desítek let, ale pánové z Kordisu byli tak chytří, že ho zrušili, a do centra Brna se tak dá busem dostat jen za cenu několika přestupů. Jediným rozumným způsobem, jak pravidelně dojíždět do Brna je právě vlak. Tato trať rozhodně nepatří mezi ty, kde sedí ve vlaku 5 lidí...

+2/0
12.10.2012 6:35

psycholog.idnes

Re: Nebudu komentovat toho řidiče.

Ale todle udělal právě IDS JMK. Znevýhodnil autobusy, zrušil přímě spoje a donutil lidi jak koko.. 4 x přestupovat, jen aby se využil vlak. Od  nás to bylo na Zvonařku 25 minut. V práci jsem byl za 35 minut. Po zavedení IDS je dojezd do centra 40 minut a v práci jsem za 65 minut ! se čtyřmi přestupy. Takže samozřejmě auto a smrdím Brňákům ropákem. Fakt super akce.:-/

0/0
13.10.2012 13:22

Petr Tenzor

Re: Nebudu komentovat toho řidiče.

Když tomu nerozumíte, tak seradši nevyjadřujte.

1. Tohle je koridor, vlaky tam jezdí co 10 minut...

2. zařízení je automatické, tj. vychází z určité traťové rychlosti, času nutného, aby vozidla opustila přejezd a určité rezervy, samozřejmě se může stát, že vlak stanicí u přejezdu neprojíždí, ale zastaví, ten systém není natolik inteligentní, aby to poznal, to b tam muselo být ruční ovládání (ale v dobách kdy závory ručně stahoval místní ajznboňák to bývalo horší, často to nechal dole 10 minut jen proto, že mu pak jel další vlak a nechtělo se mu točit 2x

0/0
12.10.2012 9:09

psycholog.idnes

Re: Nebudu komentovat toho řidiče.

Jasně jsem napsal, že nekomentuji tento konkrétní případ. U nás je situace taková, jak jsem popsal.

0/0
13.10.2012 13:26

mousehr

Co s ním?

Před soud, do vězení, a okamžitá výpověď z práce. :-/

+1/0
11.10.2012 23:36

jordan23

Zase takové štěstí neměl.

Ten vlak jel po koleji, kterou ten kamion neblokoval.

+1/0
11.10.2012 22:09

mousehr

Re: Zase takové štěstí neměl.

Náhoda.:-/

0/0
11.10.2012 23:37

jordan23

Re: Zase takové štěstí neměl.

To jo R^

0/0
12.10.2012 11:07

FoDa

Hmm..

ridic kamionu dobry debil, vjet na prejezd za plne blikajicich cervenych vystraznych svetel. Na druhe strane, az takove drama to nebylo, ten vlak jel az o dve koleje dal vzadu za kamionem. :-P

+1/0
11.10.2012 22:05

mousehr

Re: Hmm..

No jo, takže v podstatě se z toho dělá nafouklá bublina, že? A v tom vlaku, který prudce brzdil, že určitě nikdo nezranil, a když jo, tak za to může strojvůdce, neboť mu kamion neblokoval cestu, tak neměl důvod brzdit, že. Jaké máte IQ?;-€

+1/0
11.10.2012 23:40

generál Failure

Re: Hmm..

Z hlediska zákona i prostého rozumu je jasné, že špatné je i zavinit situaci, ze které vyvázne jen náhodou ;-D

+1/0
12.10.2012 0:42

emanuell

Re: Hmm..

Myslis, ze vedel, po ktere koleji ten vlak prijede?

0/0
12.10.2012 11:20

marbo

toho kokota z kamionu už by neměli nechat řídit aniKoloběžku

nejen, že vjede na přejezd na červenou, ale pak tam zastaví, místo aby tu závoru projel. Kdyby jel ten vlak po jiný koleji, tak mohl zabít pěknejch pár lidí.

+1/0
11.10.2012 21:54

Nikit

To je ale ...

Šofér toho kamiónu je deblL na druhou.

Za prvé je D, že tam vjel i přes blikající výstražná světla.

Za druhé je D, jelikož ty závory jsou ze dřívek z jistých důvodů, z jakých snad nemusím říkat.

Rv

+1/0
11.10.2012 21:35

jan.banos

ohrožení z nedbalosti

;-O To je úmysl a ne nedbalost.

A pokud vezl hořlaviny či jiné látky které můžou poškodit životní prostředí, tak si zaslouží velmi přísný trest.

+2/0
11.10.2012 20:46

stalo se něco divnýho

Řidič polského kamionu - to už je skoro synonymum dementa

+3/0
11.10.2012 20:29

czechdaytrader

Navrhuju upravit minimalni vek pro rizeni kamiou s navesem..

Kdyz kolikrat vidim,jak mlady ,nevyjezdeny a nezkuseny ridic kamionu s dlouhym navesem brouzda ceske silnice, nestacim se divit . Rv

0/0
11.10.2012 19:42

marbo

Re: Navrhuju upravit minimalni vek pro rizeni kamiou s navesem..

s věkem mozek nedoroste..

0/0
11.10.2012 21:55

generál Failure

Re: Navrhuju upravit minimalni vek pro rizeni kamiou s navesem..

Nepomůže. Platí totiž, že z mladého blbce vyroste starý blbec.

0/0
12.10.2012 0:43

Draggo

jak muzou dve takove tenke drevene desky

uveznit 30 tunovy kamion mi teda neni jasne. :-P

+4/0
11.10.2012 18:00

Fair-Play

Re: jak muzou dve takove tenke drevene desky

Obava o poškození vozidla a následný vyhazov z práce...třeba.

0/0
11.10.2012 18:17

Fair-Play

Re: jak muzou dve takove tenke drevene desky

Já bych je přerazil...ale nejspíš bych tam ani nevjel!!

+2/0
11.10.2012 18:20

Draggo

Re: jak muzou dve takove tenke drevene desky

asi poskrabany lak, ze jo? pricemz ten rychlik by tu cisternu jen prelestil.  vyhazov by mel dostat v kazdem pripade.

+4/0
11.10.2012 18:40

petrumr

Re: jak muzou dve takove tenke drevene desky

podle zvedání čumáku při rozjezdu na červenou, tipuji na 40 tun!!

0/0
11.10.2012 19:09

Ochlupoun

Re: jak muzou dve takove tenke drevene desky

Nemůžou. Je to stavěný tak, aby to urazil i osobák kdyby bylo nejhůř. Holt debil.

0/0
12.10.2012 2:31

Já, Claudius

Vida

další kandidát na Darwinovu cenu... Škoda, nedostane ji.

+2/0
11.10.2012 17:38

Fair-Play

Re: Vida

Snad je dobře že to tak dopadlo, ne?

+1/0
11.10.2012 17:42

Petr Tenzor

Re: Vida

Pokud priste nekoho svou tuposti zabije, pripadne se rozmnozi, tak si nejsem jisty.:-P

Nechapu, kdyz uz je nekdo natolik hloupy, aby vjel s kamionem na prejezd kdyz blikaji cervena svetla, ze ty zavory nezkusi prorazit a misto toho ceka jestli mu nekdo zvedne zavoru...Rv

+2/0
11.10.2012 18:04

Fair-Play

Re: Vida

Já to nerozvádím, jen říkám, že to naštěstí dobře dopadlo. Ne co by bylo kdyby....

0/0
11.10.2012 18:15

Levicovy.Pravnik

kdyby do toho narazil

pěkně by to bouchlo. řidič byl možná v šoku,tak nemohl vystoupit

0/0
11.10.2012 17:32

hahac

heh..

magor.. s cisternou takle riskovat...

diky bohuze to dopadlo takle, urcite mu dat ty dva roky "aby nad tim mohl premyslet" s cisternou projizdet blikajici zavory... jak tohle muze dostat ridicak

+1/0
11.10.2012 17:10

Fair-Play

Re: heh..

Jak mohl ten, kdo mu řidičák vydával vědět, že udělá takovou blbost?

+2/0
11.10.2012 17:44

koldovam

kdyby nevjížděl do kolejí za blikání červených světel,

nemuselo se to stát. A když už, tak neměl zastavovat, ale projet závory a prolomit je.....

+1/0
11.10.2012 17:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.