Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno chce ušetřit na dopravě, ubude spojů a prodlouží se intervaly

Brno připravuje velké šetření v hromadné dopravě. Dopravní komise doporučila radním i zastupitelům schválit na dvě desítky změn, které začnou od příštího roku a znamenají úsporu až padesát milionů korun. Pokud projdou, výrazně se prodlouží intervaly linek i jejich jízda městem, jiné spoje zcela zaniknou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R72e64n75a73t53a 48H80a72v67l95í13č22k73o88v95á 3559196333725

...a právě z tohoto důvodu už delší dobu jezdím autem. Uznávám, je to dražší a neekologické, ale rozhodně rychlejší a pohodlnější. Navíc pracuji v třísměnném provozu a noční linky jsou dost humus.

0/0
24.11.2012 3:59

K39a96r47e79l 38N44o79v36á80k 1450293920590

Saliny v Brne jsou vubec humus. Stare, pomale, udrzba doplaci taky na skrty. Severojizni diametr bohuzel je uplne sci-fi. Stejne jako nove nadrazi, zimak, apod. Tohle mesto je neskutecna dira.

+1/0
25.11.2012 20:29

P51a84v40e25l 70O49d22r89a53z45i33l 6474469557820

Vy jste tak trochu skeptik, že? Ale máte štěstí: nikdo vás v Brně nedrží. Marně pátrám po důvodu vašeho lhaní, ale nic mě nenapadá.

0/0
25.11.2012 22:28

K30a69r66e30l 12N65o56v67á75k 1270953440190

Zkuste nekdy taky vystrcit nos z Brna a tim myslim dal nez za Adamov nebo Modrice.

+1/0
26.11.2012 1:07

P68a54v91e31l 76O19d62r31a13z64i39l 6474839597480

Dělám to pravidelně, a proto se vašim nepodloženým názorům mohu nahlas smát. ;-D

0/0
26.11.2012 11:26

Š52t11e55f90a97n 33F52r60i74č62a 7722568853386

Každý soudný člověk uzná, že přepravní kapacita může být v sedle nižší, než ve špičce. Pokud se nedostává peněz, jsou navržená opatření jistě lepší, než zdražovat jízdné. Nicméně veřejnost by se měla ptát, zda peněz se nedostává jen z důvodů objektivních, nebo spíše subjektivních. Např. z důvodu závažných až primitivních chyb v daňové politice.

0/0
16.11.2012 19:29

M72i49l53o53š 77M80o83r90a41v25e69c 7456304970663

Proc zase Brno bude doplacet na nejaky skrty toho pulmozka Kalouska ?!

0/−3
16.11.2012 11:35

J12a89n 64J81o95r29d32a25n 5491527219

V Pražské MHD se žádná revoluce nekonala.

Tu konala akorát média.

+3/−2
16.11.2012 9:58

A44l11e41n56a 23R46i16s45o74v91á 4896930399805

Z Juliánova nepojede 13 na nádraží a přes město, ale nově vymyšlená 9 před nádražím uhne ke Grandu. Jak budou přestupy před nádražím řešit matky s kočárky, vozíčkáři a imobilní občané? Podchodem to nejde, protože tu spoustu schodů nezvládnou a přebíhání mezi tramvajemi a ostatním provozem zřejmě nezvládnou taky.

Proč přes prázdniny končí každá druhá 13 na Gaislerové, všichni cestující vystupují, přechází k další zastávce a čekají na další 13? DPMB se holedbá, že je to vložený spoj navíc a je to blbost, jen ztížení cesty a narvané tramvaje. Kdo jede na Gaislerovu, může jet z nádraží 2x 8 a 1x 10 mezi 13. Takových "dobrých" nápadů a inovací je v každém novém jízdním řádu spoustu.

Proč jedou hned za sebou dvě 12?

Ráno při odjezdu 1 a 2. 2 čeká minutu na odjezd a za ní číhá dlouhá 1. Máme být rádi, že alespoň ráno jezdí MHD podle časů, které jsou v jízdních řádech, i když nesmyslně sestavených? Stejná situace s čekáním je pak i na Nových sadech, rozhodí to konečně až semafor za zastávkou.

+1/−3
16.11.2012 9:44

Z66d68e20ň24k75a 38V87e32s61e18l60á 8819905147410

"nově vymyšlená 9 před nádražím uhne ke Grandu" - Vždyť 9 už teď nestaví přímo před hlavákem, ale u těch zastávek blíž ke Grandu...

"Proč jedou hned za sebou dvě 12?" - Třeba protože se jedna někde zasekla a ta druhá ji stihla dojet?

"2 čeká minutu na odjezd a za ní číhá dlouhá 1." - Pokud je 2 najetá až k zastávce (ceduli), tak se za ni vejde i dlouhá 1. Horší to je, když je před tou 2 třeba 4 a dvojka je proto v půlce ostrůvku.

0/−1
16.11.2012 9:52
Foto

M53a26r37t13i35n 69V48a88š98e67k 8556976247625

Zase někdo, kdo je zmaten zlým jazykem novinářů:

linka 9 nebude zastavovat u Grandu, ale z Juliánova pojede na Českou jako dnes linka 13 a kolem dětské nemocnice pojede na Lesnou.

O prázdninách to bylo mimořádně v srpnu, protože tou dobou byla linka 12 mimo provoz a tyto vložené spoje tedy jezdily za linku 12 pro doplnění kapacity na společné trase. A nejbližší točna pro otočení vozů za hlavasem je na Geislerově.

A k tomu přestupování se nemá cenu vyjadřovat - normální člověk si najde svůj spoj, aby zbytečně nepřestupoval. Proč by někdo nastupoval do d-13 jedoucí na Geislerovu, pokud by jel až k dělňáku? To je jen jeho blbost!

+1/0
16.11.2012 13:26

P91a19v98e70l 51O25d61r63a15z35i75l 6824569787780

To bude na Husově pěkně nacpáno.

0/0
25.11.2012 22:32

L48u62d64ě24k 41M42u47s73e65l36í55k 3966299

Začarovaný kruh-Magistrát chce omezit osobní auta v centru,ale naproti tomu omezí MHD.Takže lidi sednou do aut.

Nedovedu si představit ,že se omezí 131,to už bude jako v bangladéši s cestujícími na střeše .

A copak na tohle pan zelený Ander,vždyt takhle se do zeleného nebe nedostane.

+1/−1
16.11.2012 9:24
Foto

M31a24r17t81i88n 18V98a25š50e81k 8306626267905

Pan Ander je jako jeden z mála radních proti omezování MHD, protože jak poznamenal, omezování MHD k ničemu nevede. Leda k přesedání lidí do aut.

+1/−1
16.11.2012 13:20

L61i32b77o58r 86F91o20l30t29ý91n43e98k 2316585707354

U té 57 jsou dva problémy: za prvé lidi jezdí z Lesné do kostela do Husovic a naopak z Husovic na Lesnou na polikliniku a takto musí přesedat. A druhý problém je motání se autobusu v rušné křižovatně u Tomkova náměstí (nemyslel jste to? Halasovo je na Lesné, proč tam končit, zvláště pokud by vyjížděla z Haškovy?)

0/0
16.11.2012 7:48

P14a24v68e63l 44M82a20r67e10š 6670697796327

57 jezdí až do soběsic.Mohla by jezdit přes Lesnou okruhove Klarisky-haskova-loosova-halasovo namesti-poliklinika-jezkova-sobesice.Nebo se točit na kruháku u benzínky.

Možná ještě lepší by bylo spojit ji s linkou 64/46 a vyřešit tak i druhou blbost, kdy se autobus otáčí na frekventované čtyřproudovce,kde se jezdí sedmdesátkou.

A ano zrušilo by se to motání autobusu v křižovatce Tomkovo náměstí

0/0
16.11.2012 8:08

L22i81b93o77r 26F55o21l43t57ý96n20e37k 2216935877894

Aha, takhle, že by jel ze Soběšic, navázal malý okruh přes Halasovo náměstí a vrátil se zase do Soběšic? Já to bral z druhé strany, že jich dost končí na Haškové a do Soběšic nejede.

Jo, to otáčení na Generála Píky je děs, na to jsem zapomněl, i když jsem ten autobus už 2x málem trefil :-(

0/0
16.11.2012 8:58

P54a18v77e66l 78M56a25r47e56š 6370277486667

10.bych zrušil úplně(ve většině trasy kopíruje 8.),57 trvale zkrátil na Halasovo náměstí (v další trase souběh s linkou 44 a 53).

Linku 64/46 zrušit, nebo spojit s 57.

Naopak linku 33 přes existující manipulační trať propojit se zbytkem sítě a ukončit na České nebo propojit s jinou linkou.

Trať do Šlapanic zrušit, 31 nahradit ze Slatiny autobusem , v trase noční linky

+1/0
15.11.2012 23:21

L89i85b34o49r 49F96o78l61t14ý52n42e24k 2236705667714

Vidím to tak, že si místo jízdenky tentokrát koupím benzín a bude poklizeno. Parkování dom ai v práci vyřešené mám, cesta do práce trvá autem o 25 minut méně, než MHD (a to nepočítám cestu na zastávku) a pokud zruší spoj 45 a ořežou 8 a 57, tak stejně zruší všechno, co potřebuju :-(

Akorát bude problém, že ty časy se celkově prodlouží,pokud to udělá víc lidí :-(

0/−1
15.11.2012 23:00

M53i17r71o26s79l19a22v 61U12r64b43a34n 1786407681289

Ano,prodlouzi se doba autobusovych nocnich spoju a zavede se na ne prirazka.V dusledku toho pouze opet pribydou auta v ulicich lidi, kterym bud nepojede spoj v potrebny cas nebo linka,kterou vyuzivali byla zkracena ci rovnou zrusena a bude se zase delat fujfuj autum..

0/−2
15.11.2012 21:20

P93a94v89e16l 33M12a71r53e89š 6200927146347

Nočními rozjezdy většina lidí jede z hospody, takže ji vlastním autem nenahradíte.A taxík vyjde na mnohem víc než mhd.

+3/0
15.11.2012 23:25

T33o63m43a53s 80N84o82v20o75t50n19y 3761216878479

Jestli ono to nebude tím, že onderka a další verbež z magistrátu vůbec mhd nejezdí, parkování taky neřeší se svými vip značkami a vyhrazenými místy a pak vymýšlí takové hlouposti jako omezování přeplněných spojů a linek nebo parkovací zóny. Asi by to chtělo slézt na zem mezi normální lidi...

+4/−1
15.11.2012 16:40
Foto

M41a45r36t35i21n 73V95a28š75e75k 8646296147105

To víte, že si pořídili nová auta a budeme mít novou sochu? Ale že by měla být hezká, to se říct nedá.

+4/−1
15.11.2012 16:44

O72n89d98ř29e56j 76K41e78b90e34r59l82e 8445836285493

a to ještě asi nevíte, že autor s touhle sochou obrazil víc měst, jen změnil jméno panáka na té žirafě http://www.denik.cz/kraj-vysocina/20120406_ji_jihlavane-vybrali-nejhezci-sochu-tu-nejdrazsi-a-nejvetsi-a62j.html

+1/−1
15.11.2012 20:12

L95u56d90ě83k 15M57u73s66e77l23í59k 3676259

Vážení tohle krákání je na nic-svoje mínění můžete projevit jen při volbách .

Všechno ostatní je o ničem.Jak jsou zvoleni tak ohluchnou,oslepnou a zblbnou

0/−1
16.11.2012 9:29

I77v14a29n63a 16K75r76o29n76t91o40r70a10d65o45v10a 6619892601

Nějak si nedokážu představit ty obrovské úspory, když bude každá druhá 6 a 8 končit o dvě zastávky dřív, než končí teď. Kolik se na těch 2 zastávkách ušetří peněz na jednu šalinu?

0/−2
15.11.2012 15:21
Foto

M44a56r35t68i72n 22V26a66š41e34k 8626776627805

Budu ignorovat prázdniny (takže ve výsledku to bude trochu méně:

ušetřená trasa má 2 km, tzn. 4 km celkově. Pokud bychom uvažovali 3 zkrácené hodiny (po 12 spojích), jsme na 144 km za den, tzn. 720 km za týden. V roce 52 týdnů, počítejme 50 (kvůli prázdninám), to máme 36 000 km, cena za 1 km tramvaje je 75 korun. Úspora je tudíž za zkrácenou linku 6: 2 700 000 korun. Ve skutečnosti to bude možná trochu více, protože omezená doba bude asi delší, než 10:00-13:00. V Líšni u linky 8 jsou to také 2 km.

+3/0
15.11.2012 16:43

T21o75m56a54s 62N80o76v52o71t76n78y 3981526448579

V 75 Kč na km je započítáno co?

0/−1
15.11.2012 16:44
Foto

M17a30r77t61i68n 17V79a30š78e60k 8896926587205

75 korun je příspěvek Brna na 1 kilometr jízdy šaliny. A je jedno, jestli jede sĺo, kloub, nebo dvojice vozů. Pro Brno to vychází stejně, jen DP zaplatí víc peněz u delší soupravy.

+1/0
16.11.2012 13:23

O86n52d38ř61e17j 28K54e69b52e16r36l78e 8665146625903

možná by bylo lepší zamyslet se proč to stojí 75kč/km - vozidlo s hmotností plně obsazené tramvaje by na železničním koridoru platilo cca 9-10kč/km

0/−1
15.11.2012 20:33

P93a22v72e31l 83M26a41r10e11š 6220147946357

Vlak vychází na cca 70kč za kilometr ,takže plusminus stejně jako u tramvaje

+1/0
15.11.2012 23:33

P74a12v90e83l 92M61a88r35e69š 6900377386627

Při ceně cca 30 kč za vozokilometr a cca 15 dvojic spojů za hodinu bude ta úspora u řádu statisíců jež u těchto dvou linek.

0/0
15.11.2012 23:30

J60a34n 54K41ö37r22n26e26r 9686951794840

Zdánlivě nesouvisející téma k zamyšlení - Brno má rekonstruovanou moderní spalovnu, kde se (za peníze) spaluje odpad z půlky Moravy. Společnost SAKO a.s., která ji provozuje, je ze 100% vlastněna městem. Loni byl její zisk 95 milionů korun.

Poplatek za odpad přesto zdražil.

Má tu někdo pocit, že taková redukce MHD byla skutečně nevyhnutelným krokem, nebo je to jako s těma odpadkama? Prostě se zvolila nejjednodušší cesta. Koneckonců, do voleb daleko...

+4/−1
15.11.2012 15:05

T87o13m35a96s 61N15o16v50o73t26n40y 3341876828209

Jak s odpadkama. A to mají ještě zelení odvahu řvát něco o třídění a chtít peníze i po lidech co v brně nemají trvalé bydliště ale bydlí tady, utrácí tady své peníze. A za odměnu jim zelení vymyslí novou daň.

+4/−2
15.11.2012 16:42

L11u11b67o52m81í93r 54S63a79z74e55č79e75k 7819198585423

Doufám, že se prodlouží intervyly do Kohoutek. Ty narvané trolejbusy se už nedají snést. Konečně někdo donutí cestující chodit pěšky. Nakonec procházka Libušiným údolím je krásná a zdravá! Děkujeme Magistráte a DPMB!!!

+4/−1
15.11.2012 14:47

P93a13v18e72l 85M10a72r38e32š 6320227866177

Do Kohoutovic a do Kampusu už měla být dávno protažena tramvaj. ..

+3/0
15.11.2012 23:36
Foto

P24a17v49e39l 15K24o67n38v37i13č93k57a 3718267858582

Hlavně, že prachy na Penis na svoboďáku či jiné předražené umělecké kraviny se u nich najdou...

+9/−3
15.11.2012 14:28

P35a73v90e17l 80M90a92r78e12š 6370257666787

Za prachy za penis bude mhd jezdit ani ne týden .

Dvanáct milionů stojí jedenapůl autobusu,nebo půlka tramvaje 13T.

+3/0
15.11.2012 23:41

J52a71r32o50m92í66r 41N72a36v52a13r43a 7740659756143

To je ale zase blbost...rušit rozjezdy v 2:30 a 3:30..Už teď jsou rozjezdy většinou narvaný a ty půlkový se hodí, když to člověku ujede...chjo..

+5/−1
15.11.2012 14:20
Foto

J77a37n 37J56i51r72á95s48e95k 7102428258555

Tak tahle zpráva pobavila. Pamatuji si, když od září dělala škrty v dopravě Praha. Plno hujerů ze šalinova tady mektalo, že problémy Prahy nikoho nezajímají, a že Praha není pupkem Evropy. Nyní došlo i na Vás přátelé, teď se zase budeme smát vy, až tady a jinde, budete diskutovat o sabotáži vedení města proti svým ovčanům ;-D

+1/−17
15.11.2012 13:03

L59u13b86o52m70í58r 59S32a35z30e33č29e27k 7629468475133

Pepíku, vrať se zpátky na strom. Ty vaše Bémkarty vám nikdo nezávidí, takže ................

+4/−1
15.11.2012 14:49
Foto

P46a26v37e13l 96Č59e86r39n32í10k 1978365120960

Je někde k dispozici přehled navrhovaných (nebo dokonce schválených) změn? Nedaří se mi to najít a mám docela obavy, aby mi třeba nezrušili jedinou linku která mi jezdí kolem bydliště (autobus 48). Už takhle mám možnost se dostat do města prakticky jen jednou za hodinu a další zhoršení bych asi moc neunesl.

0/−2
15.11.2012 12:10

J65a98n57a 80N91o10v56á32k93o27v54á 7547120169328

3edý rámeček, umístěný v článku vlevo, s nadpisem:

Největší změny od Nového roku v hromadné dopravě

+1/−2
15.11.2012 12:53
Foto

P32a55v42e11l 57Č96e94r97n28í56k 1158365640400

Podle názvu jde o "největší změny" .. logika mi napovídá, že tedy mohou existovat i další "malé změny" které v rámečku nejsou uvedeny... Proto jsem chtěl kompletní přehled všech změn...

+3/0
15.11.2012 14:34

K35a58r34e97l 28S36o62c28h14ů65r55e12k 2890936429855

Konečně správný krok. Využívání MHD je nedostatečné a je potřeba s tím něco udělat. Sedadla do MHD nepatří, protože zbytečně zabírají spoustu místa. Např. v Indii jezdí pasažéři na střechách vlaků, taková praxe by se měla také zavést, aby byl provoz efektivní. Pak by bylo možné intervaly prodloužit třeba na trojnásobek. Mělo by se zavést pravidlo, že dokud nenastoupí do autobusu 100 lidí, tak se ani nerozjede, čímž by mohly být intervaly flexibilní, zkrátka pořád je co zlepšovat.

+19/−1
15.11.2012 12:00

Z52u14z83a33n98a 77S52v92o10b49o68d13o58v61á 5451939309667

Já si myslím, že by bylo ideální zrušit MHD úplně, dopravní podnik by ale samozřejmě vybíral jízdné dál, občané by chodily po kolejích a platilo by se za toto, bylo by to nějaké chodné. Dopravní prostředky by se neojezdily, občané by si utužili kondici, neprojezdila by se nafta... Samá pozitiva v tom vidím...

+6/−1
15.11.2012 13:33
Foto

H62a90n94a 30A13n86t95o69n37o37v45á 6117939154144

Nechtělo by to alespoň nějakou drezínu?  Přeci jen ne každý je chodec a takové posilování po ránu člověka pěkně nabudí.

+2/−1
16.11.2012 1:09

M84i70r62o32s79l17a36v 80U80r15b27a85n 1926247551139

jezdit na strese vozidla s napajenim z troleje neni zrovna dobry napad :)

0/0
15.11.2012 21:25

L19i17b69o36r 78F94o56l82t80ý45n12e18k 2256645647474

Pokud se na to díváte optikou ministra financí s poddimenzovaným důchodovým kontem, tak v příápadě starších občanů to "dobrý nápad" je (ironie)

0/−1
15.11.2012 23:03
Foto

M74a97r54e76k 74S41l96a85v55í63č24e49k 6973696196759

jako je mi to docela jedno, to ze v podstate od nadrazi az do tech. parku zrusena trinactka, nahrazena castejsi dvanactkou mi vubec neva, ale docela by me zajimalo, jak budu o vikendech jezdit domu po nocni, popripade pred ranni smenou? kdyz mam byt v sest rano nastoupen na znacce. kdyz ted vyrazim z domu cca v 5:15 tak budu od novyho roku nasedat na petkovy rozjezd v 4:45. VYBORNE. a samozrejme by se jeste mohly zdrazit jizdenky.

+3/−1
15.11.2012 11:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.