- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tož kurnik - nešlo by ten nadpis změnit? Vždyť to je blbost - náměstí Svobody přece křižuje nově akorát linka č. 9. Tedy v žádném případě tam nejezdí nově vzniklé linky. A jezdí tam jen jedna linka navíc, tak by to chtělo přeformulovat.
vcera jsem po delsi dobe sel po Masarykove ul. na Svobodak a tech tramvaji tam je fakt moc - ve spicce jedna za druhou. Bud at zrusi tu 9 nebo, at zrusi pesi zonu. Oboji dohromady nejde.
Ale jaké rušení pěší zóny? To už by tam pak mohli jezdit i cyklisti a auta bez omezení
Gratuluji, dobře utajené spiknutí odhaleno!
Akorát nechápu, o jakém "zamaskování" a "ukrytí" se to píše. Informace o změnách byly dostupné několik měsíců před samotnou změnou a právě změna trasování linek devět a třináct vyvolávala bouřlivých diskusí nejvíce.
A už vůbec nechápu, co chtěla redakce článkem vlastně říci. Tramvaj je městotvorný prvek a možnost dopravit se snadno do samotného centra je přínosem jak pro občany, tak pro místní podnikání. A pro starší spoluobčany nebo osoby s omezenou pohyblivostí představuje tramvaj zdaleka tu nejlepší možnost, jak se do středu města dostat. A tramvaje opravdu tvoří jen malou část dopravního ruchu a přidání JEDNÉ linky s desetiminutovým základním intervalem rozhodně netransformuje Náměstí Svobody v "dopravní tepnu".
Ani když jede "několik vozů zároveň" není třeba propadat panice; patrně se jedná o tzv. dvojče neboli spřaženou soupravu a Brňáci jsou na tento pro někoho dosud překvapivý jev zcela navyklí.
Z hlediska dopravně bezpečnostního patří Masarykova, Náměstí Svobody i Rašínova mezi bezproblémové traťové úseky. Pokuď je mi známo, tak naprostá většina nehod tramvaj-chodec se odehrála kdekoli jinde.
Pokud redakci leží na srdci blaho cestujících v souvislosti s letošními změnami, proč se pokouší vytvořit zdání problému tam, kde žádný problém neexistuje, namísto aby se zabývala třeba takovou zásadní podpásovkou vůči cestujícím, jako je drastické omezení tramvajové dopravy v nepracovních dnech? A pokud se iDnes chce zabývat bezpečností chodců, mohlo by se podívat o kousek dál na křižovatku Nádražní - Husova (zastávka Nové Sady). Na rozdíl od Náměstí Svobody tu dochází ke střetům tramvají s chodci neustále a to za stejných okolností; na semaforu svítí červený panáček a davy chodců se v záchvatu jakéhosi šílenství vrhají přímo pod kola projíždějících tramvají. Kdy se stane další vážná nehoda je jen otázka času. To vše pod laskavým dohledem Policie ČR a bezpečnostních kamer a za naprostého nezájmu médií a vůbec kohokoli...
Teď jste nám to městotvorně vysvětlil! To je fakt pecka. Ještě aby městotvorně jezdily šaliny na Zelňák a je to komplet. Jo zapoměl jsem Špilas!!!
Vždycky mě rozesmějí názory kikin, které za každou cenu musí bydlet v centru města, ale nelíbí se jim, že v centru města se prohání jiní lidé, například i tou šalinou.
Buď tam budou lidé a bude to centrum města. Nebo tam lidé nebudou, pak to ovšem nebude centrum města.
Přesně tak. Berme to jako protikrok proti vylidňování centra. Už teď je děsivé jít centrem v sobotu odpoledne. Tím, že obchody jsou otevřené jen v nákupních centrech nepotkáte pomalu živáčka. Do centra život, lidé a doprava patří.
To jsem zvědak co udělají v době akcí a Svoboďáku (to teď odkláněli i čtyřku).
No a pokud by se jim podařilo dostat devítku mezi Českou a Hlaváčem na Husovu, tak by cestující z Hlaváče na Mastnou či Židenice nemuseli na Hlaváči pobíhal mezi nástupišti dle toho, která šalina se objeví dříve v dohledu :-)
Spíš bude v době výluky jezdit linka 9 ulicí Rooseveltovou. Resp. jedna linka Rooseveltovou, druhá Husovou. Protože V Husobě budou asi těžko jezdit naráz linky 4,5,6,9 a 12.
Juliánovští bojovali, aby devítka nezastavovala u Grandu. Přes Husovu by jezdit nemohla, ta ulice je plná šalin už teď (tuším, že jde také o napájení s´tě). Tak d-9 jezdí přes nám. Svobody. Kromě Juliánova si také polepšili obyvatelé Lesné, protože se mohou dostat přímo do centra města (na Svoboďák). A s tou dopravní tepnou to tak úplně není pravda. Nejčastější interval linky 4 je (většinu dne) 5 minut, u linky 9 je to 10 minut. Takže přibyla polovina spojů, tak černě bych to zase neviděl.
Takže zase vyhrála menšina nad většinou? Fakt paráda...
Spojení mezi hlavním nádražím a centrem zvládala celkem v pohodě čtyřka. Změnou trasy devítky se situace spíš zhoršila, protože třeba u hlaváku se to občas štosuje, protože to nástupiště prostě nemá kapacitu na 5 linek. Radost Žideničáků z přímého spoje do centra chápu, ale z Lesné přece jezdila a jezdí přes centrum jedenáctka, tak nevím, co se komu nelíbilo.
-------------------------------------
P. S.: Námět na další článek, a to, jak se v odpoledních špičkách lidi mezi Přístavištěm a Ečerovou mačkají v napráskané jedničce, protože 11 i 3 zajíždí do smyčky Rakovecká a stále se rozrůstající sídliště Bystrc II a Kamechy od Nového roku nemají žádné přímé spojení do centra!!!
Vinohrady taky nemají žádné přímé spojení do centra. A to už 25 let !
A teď nám vzali ještě 78 .
Vzhledem k tomu že na n.Svobody je jenom jedna trať, takže linky nekřižují ale protínají
Město se rozhodlo definitivně zabít veškerý život na Svoboďáku.