Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak jel po koleji, na níž stála jiná souprava. Zastavil 50 metrů od ní

K neštěstí mohlo dojít v pondělí před polednem v Adamově na Blanensku. U zastávky se tam málem srazil rychlík EuroCity s osobním vlakem, který mu stál v cestě. Pohotový strojvedoucí stihl rychlík padesát metrů od druhé soupravy zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a36v24e67l 28K70r93a77m35e50r 9813497459635

ještě by mě zajímalo, jak lze z tohoto nástupiště bezpečně použít podchod :-)

+1/−1
4.2.2013 18:53

J39a66n 36N93e76š50p70o23r 4636338376262

Proč? Je-li k nástupišti pro cestující bezpečný příchod od výpravní budovy, podchodu netřeba...

+2/0
4.2.2013 19:24

M22i70r96o93s14l54a59v 46Z66i37k66m98u69n15d 7559523814793

IDnes ukázala, proč se budoucí president pan Zeman vyjadřuje o novinářích, negativním způsobem, jímž se vyjadřuje.

+8/−2
4.2.2013 16:45

J41o97s50e35f 67Č77e72j65k30a 2113271422414

Plně souhlasím,na dráze za chvíli končím,mám odpracováno jen 44 roků.Nejenom imbecilní novináři ale kolik je tady imbecilů ochotných ty jejich výblitky nejen číst ale i jim věřit a pak z toho dělat závěry jak je na dráze vše špatné a dokonce něco o ožrání atd.Jistě vždy je co zlepšovat ale to platí ve všech oborech i v novinařině!!!!! V Adamově opravdu k žádnému ohrožení cestujících nedošlo a novináře bych žaloval pro šíření poplašné zprávy!!!!!!!!Rv Pan Novotný ví o čem píše tak mu prosím vás věřte.

+1/0
6.2.2013 11:32
Foto

M20a23r68t33i36n 50Š68i50m21e43k 5895209562865

Ten s kolečkem se pěkně projde :-)

+3/0
4.2.2013 16:08

P93e94t36r 24N13o45v89o66t17n25ý 5947374640831

Akorát nechápu, co je na té události natolik mimořádného, že ten vlak museli na zbytek trati odřeknout a hnát lidi do jiného vlaku?

+2/−3
4.2.2013 16:00

T90o84m35á20š 26K68n25a87i35f25l 6453950947840

musí se to vyšetřit, a proto tam musí být ten vlak. taky je třeba vyloučit, že došlo k chybě na straně vlaku.

+4/−1
4.2.2013 16:06

P45e71t35r 31N31o87v15o58t14n15ý 5887774570291

k jaké? že vjel na přivolávací návěst do stanice jízdou podle rozhledu a správně zastavil před překážkou?

+5/−2
4.2.2013 16:13

T37o42m23á20š 81K52n62a84i28f54l 6233600117580

a on opravdu jel na privolavaci navest?

0/0
4.2.2013 16:18

M10i92c80h57a83l 18N13o19v15o59t17n64ý 2623510211

Ano, jel na přivolávací návěst - viz můj příspěvek níže. Dokonce ani ten vlak nebrzdil rychlobrzdou, ale normálním provozním brzděním.(zdroj: Drážní inspekce)

+6/0
4.2.2013 16:20

T98o44m25á62š 12K17n70a31i45f93l 6363210707420

Doplním - v tuto chvíli zatím není ještě ověřeno, zda šlo o PN nebo o návěst "volno". Událost je stále v šetření.

to, že ty jsi na diskusi došel k závěru, že tam byla přivolávačka, ještě neznamená, že tam opravdu byla.

+2/−1
4.2.2013 16:19

P49e73t13r 96N55o93v10o38t69n91ý 5657854300231

tak to je teda borec, že tam vjel na volno a stihl zabrzdit(navíc jak se píše výš normálním brzděním)

0/−1
4.2.2013 16:26

P75e65t88r 60N77o57v32o77t66n73ý 5467624660521

a jestli tam vjel EC na volno, tak by si tam spíš na "vyšetření" měli nechat ten osobák.

0/−1
4.2.2013 16:34

J17i53ř86í 62E18r19b75e89n 1253974766307

Jaký zázrak se to udál! iDNES má taky jednou fotky z místa, a ne jen ilustrační! ;-)

+18/0
4.2.2013 15:35
Foto

O97n33d77ř35e12j 34Z59a47h52r77a29d89n58í13č89e42k 9303259435468

Tak tohle nechápu, zrovna teď byla dva víkendy na této trati víkendová výluka, člověk by čekal, že všechno zkontrolují a dají to pořádku...

+2/−2
4.2.2013 15:12

M84i33c48h54a92l 88N64o32v89o96t39n86ý 2353270191

"Cestující z něj nabral rychlík EC 172, který mimořádně zastavil i v České Třebové, kde si cestující do zastávek před Prahou museli ještě jednou přestoupit."

Co to je za blbost? Cestující rozhodně přestupovat podruhé nemuseli. Naopak cestující z České Třebové a Pardubic čekající na EC 278 odjeli vlakem Ex 150, který jel z ČT o hodinu dřív než zmíněný EC 172 (takže by se ani přestoupit nedalo).

Jinak je to senzace tak takorát pro novináře, protože EC 278 jel na přivolávací návěst, která strojvedoucímu přikazuje jet tak, aby byl schopný zastavit před případnou překážkou, což se taky stalo.

Na přivolávací návěst nejspíš z důvodu nějaké poruchy jel už ten osobní vlak a z nějakého důvodu nedošlo k jejímu přepnutí na stůj po tom, co ten osobák minul vjezdové návěstidlo a ten vlak EC, který byl "těsně" za tím osobákem, neplánovaně vjel na přivolávací návěst do stanice taky. Proč výpravčí tu přivolávací návěst včas nezrušil je otázkou. Buď na to zapoměl a nebo byla porucha ZZ taková, že ze zabezpečovacího zařízení nemohl zjistit okamžik, kdy vlak minul vjezdové návěstidlo a tak se zrušením čekal do okamžiku, kdy vlak přijel do stanice a to už možná bylo pozdě - ovšem tohle není chyba výpravčího, ale předpisu, který takovýto případ vůbec neřeší.

+15/−2
4.2.2013 15:09

M78i98r47o83s86l58a76v 19B85o37h52u26n33ě85k 3369440314195

Tomu se říká informace. Teď už chápu, co se tam přihodilo. Bohužel, nebýt vašeho příspěvku v diskusi, dozvěděl bych se o "tragédii" až za půl roku v rámci školení.

+1/0
4.2.2013 16:08

H21a97n18u35š 48H47o75r16á50k 9671534406453

Pokud by jel na privolavacku, tak to snad neni mimoradka ne? Pak by vicemene bylo vsechno v poradku, jen si to vypravci zkomplikoval, ale to je jeho boj.

+1/0
4.2.2013 16:20

J13a10n 35K79u55č91e72r27a 2227972956143

No, ono opravdu viděno černobíle, to není mimořádná událost - vlak měl při jízdě na PN zastavit před drážním vozidlem, což taky udělal. Na druhou stranu - fakt si myslíte, že to bylo schválně, že výpravčí chtěl, aby mu EC vjelo a stejnou kolej hned za osobák, kde vystupují lidé? Opravdu to bylo ZAMÝŠLENÉ provozovatelem dráhy? Myslím, že ne....

0/0
4.2.2013 19:03

R33a83d76i66m 24S63v58o90b21o29d76a 1507356680122

Takže pohoda, dva vlaky na jedné koleji, nic se nestalo, vyšetřovat netřeba? Zaměstnanec ČD, předpokládám...

0/−1
4.2.2013 17:26

J79a85n 32N95e62š93p64o34r 4136348886322

Vyšetřovat třeba, ale netřeba z toho dělat takovou mediální show... Pokud ten vlak opravdu jel na PN, tak musel strojvedoucí opravdu jednat tak, aby bezpečně zastavil, tudíž ke střetu nemohlo dojít. A pan Novotný nemusí být zrovna zaměstnanec ČD, ale i jiné složky, ale proto tomu, na rozdíl od vás, opravdu rozumí, a ví, o čem mluví, resp. píše... A o tom, že by se nemělo vyšetřovat, nevidím v jeho příspěvku ani slovo, vy snad ano?

+3/0
4.2.2013 19:21

V21a46c41l54a82v 53H76a57j36e55k 3396989429

Ten Váš názor se mi moc nezdá. Jaký je tam zařízení traťové/staniční. Pokud jel už osobák na PN, a EC ho dojel, museli být už na trati poměrně blízko.

0/0
4.2.2013 21:49

M84i38c64h26a76l 39N27o61v37o47t24n87ý 2193720911

Je tam autoblok. A u oddílového návěstidla autobloku v případě, že je na Stůj stačí zastavit a potom pokračovat v další jízdě podle rozhledu (=tak, aby mohl vlak bezpečně zastavit před dalším vlakem). No a klidně se mohlo stát, že EC takhle vjel do oddílu obsazeného osobákem, ten tou dobou už vjížděl na přivolávací návěst, takže ho strojvedoucí v EC neviděl, ale na návěstidle viděl nezrušenou přivolávací návěst, která byla rozsvícená pro osobák, což ovšem strojvedoucí nevěděl (a ani neměl jak zjistit) a tak taky vjel do stanice. Ale o ohrožení cestujících by se jednalo jen v případě, že by ten strojvedoucí porušil povinnost jet tak, aby zvládl zastavit před překážkou.

+2/0
4.2.2013 21:59

V85a52c32l82a69v 85H10a64j65e89k 3776189509

Ano takto se to mohlo stát, záleží ale na tom jaké je staniční zab. zařízení. Na klasické reléovce,  pokud funguje pane,l výpravčí vidí obsazování jendotlivých úseků jízdní cesty i kdy nenícesta v závěru. Takže vidí kdy čel vlaku mine vjezdové návěstidlo a PN uvolní.  Navíc jezdovou PN na rozdílod odjezdová nezle tak snadno "zapevnit". U odjezdvých se to dá udělat kolíčkem na prádlo, ale je to riziko. Jak je to na elektronických typech nevím. Už do provozu dlouho nedělám a tak to nedokáži posoudit. Ale řekl bych, že když padne počítač, tak se nehne ani kolo. Asi se budu muset vnutit někam na exkurzi.

0/0
4.2.2013 22:47

M39i46c62h18a92l 78N11o66v26o20t25n25ý 2253390341

Je tam ETB s JOP - tj. ovládání přes počítač a tam je ta přivolávací návěst rozsvícená po dobu třech minut (lze samozřejmě prodloužit/zkrátit).

Ovšem netroufám si tvrdit, že výpravčí mohl vidět minutí vjezdového návěstidla - stačí, když by úsek na záhlaví byl poruchou obsazený a v úseku před vjezdovým návěstidlem již byl najetý EC, takže by ani neviděl uvolnění úseku před návěstidlem. Ovšem tohle je jen spekulace a jedna z několika variant, jak k tomu všemu mohlo dojít.

+1/0
4.2.2013 23:03

D92a18n 71D23o67s75t92á70l 6659603892905

Možná ani ne 50 :-)

http://brnensky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=adamov-vlak-srazka-nehoda-15

0/−1
4.2.2013 15:06

D54a90v11i18d 83P59e25t93r 9209370983713

Koukám, z cestování vlakem se v ČR stává adrenalinový sport

+6/−11
4.2.2013 14:25

T92o43m67á91š 43Z59a69h12á19l17k93a 7980382867260

Autem je to mnohem bezpečnější, že ano.

+13/−1
4.2.2013 14:54

M94a47r45t54i34n 42N62o16v55o87t20n52ý 7318818715423

Poslední cestující zahynul ve vlaku před 5 lety. Srovnejte to s jakoukoliv jinou dopravou u nás. Rozhodně nelze říci, že zrovna železniční doprava je nějakým adrenalinovým sportem. Akorát se o podobných mimořádných událostech mnohem více píše.

+23/0
4.2.2013 14:56

S59t57a12n20i57s68l97a70v 36H73ř73e94b16í55č55e82k 4501956199487

8.8 2008 Pro upřesnění.

+2/0
4.2.2013 15:56

M32a26r55t50i21n 70N35o42v84o57t58n53ý 7508188325713

Ano, ve Studénce.

+2/0
4.2.2013 17:23

J64a22n 30K88u91č89e70r82a 2457532676333

Ne, to nemáte pravdu - poslední cestující ve vlaku zemřel 2. února 2011 se v 8.14 hodin, kdy se na trati č. 197 mezi stanicemi Vodňany a Číčenice srazil osobní vlak Os 18003(Volary – Číčenice) s manipulačním vlakem jedoucím z Číčenic.

0/0
4.2.2013 19:04

P70a64v12e20l 20O46d98r73a10z52i66l 6174599757970

Jako třeba s leteckou?

+1/−1
4.2.2013 17:20

M71a60r53t16i23n 64N83o10v14o52t51n25ý 7618618535403

V rámci malé ČR nemá smysl do tohoto srovnání leteckou dopravu vůbec tahat. Vnitrostátně se prakticky vůbec nedá použít.

+1/0
4.2.2013 17:33

M10i33c35h68a84l 14M91e46s90i42c33e10k 4133684236748

Vazena iDNES,vlak EC neni zadnej rychlik,by ste si uz konecne aspon mohli nastudovat jednotlive kategorie vlaku CD

+14/0
4.2.2013 14:15

J37a15n 70S77v92o11b51o70d18a 6204714192861

Nebuďte tak přísný :) Jezdí rychle, no.

+11/0
4.2.2013 15:07

M20i39c87h94a60l 29M25e26č51i97a68r 1910390409855

Nebude mať prúdový motor keď je závislý na el. prúde?

+4/0
4.2.2013 16:19

M59a23r32t21i50n 98K53o52t50e81k 6309233227951

Tak to je za posledni 2 mesice uz potreti!

+2/−3
4.2.2013 13:28

V80l89a53d71i30m73í89r 35N40o21v39o82t88n77ý 1919470652510

Spíš za 2 týdny :-(  2x štěstí, bojím se, co přijde dotřetice...

+1/−6
4.2.2013 13:36
Foto

A12n97t28o66n38í50n 95P73r24c58h96a50l 8881986518369

Co to v poslední době na těch drahách vyvádí? Nedávno Stránčice a teď toto..? To tam všichni chlastaj či co?8-o

+9/−7
4.2.2013 12:42

A26l66e57x61a55n51d18r 66K74o65s69t48k10a 5359846219406

Je zima, pískuje se. Zabezpečovací zařízení může ztratit s vlakem kontakt a má pak pocit, že je volná kolej. Počítač jaksi nenapadne, že ten vlak, co tam byl měl někam jet a nemohl zmizet.

+9/−3
4.2.2013 13:00

P34e49t97r 46Ž82á48k 1648722785479

no to asi nebude tento případ, jednak je to už ošetřeno softwarově a druhak to by ten vlak nejel pomalu, že stihl zastavit. Spíš si myslím, že byla nějaká porucha zabezpečovacího zařízení a EC jel na přivolávací návěst a výpravčí (dispečer) zapomněl správně nastavit výhybku. Ale uvidíme na co přijdou..

+9/−1
4.2.2013 13:06

V73l67a82d58i82m41í79r 20N27o80v95o13t11n72ý 1429540962250

To asi neuvidíme, zametou to pod koberec jako vždy ;-€

+2/−17
4.2.2013 13:37
Foto

L55i75b76o74r 58V85o25t29o13č61e57k 1829979787249

Výsledky šetření drážní inspekce jsou veřejně k dispozici, viz http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mu

+9/0
4.2.2013 13:55

V70a96c49l92a69v 65H46a37j91e39k 3246259779

Pod koberec se takovéto věci nikdy nezametají a nedělo se tak ani v minulosti.Jen se výsledky šetření veřejnost většinou nedozví. Za komančů se k nehodám vydávaly poučné listy, kde bylo vše detailně popsáno. Výpravčí to měli jako povinnou četbu a můžu Vás ujistit, že to ve vlastním zájmu i četli.

+1/0
4.2.2013 21:55

H72o30n70z34a 61F48á52t74o84r 2259835844790

Uvidíme? To by stálo asi hoooodně úsilí, abychom se doptali výsledku. To, že někomu za takovou chybu seberou prémie, idnes nezajímá, protože to není žádná tragédie. A proč by se s tím veřejně chlubila inspekce drah? Možná to nakonec ani nebude vůbec veřejná informace.:-/

+1/−9
4.2.2013 13:46

T68o70m82á70š 33K21n39a66i73f80l 6133400817460

žvaníte nesmysly. zprávy z těchto incidentů jsou veřejné, a jsou veřejně přístupné na webu drážní inspekce.

+12/0
4.2.2013 14:31

M81a54r15t50i95n 47L72a53s27e46v73i97č 2286206537874

Veřejné jsou i proto, že Drážní inspekce není žádný závislý orgán, který by byl nějak personálně svázaný s jakýmkoliv provozovatelem dráhy či dopravce.

+7/0
4.2.2013 14:42

I36v25o 80P40r98o71c55h88á97z41k77a 4941282244302

Ono je to asi rím, že přes Adamov je normálně 60 km/h

0/−3
4.2.2013 14:06

T37o23m74á97š 56K48n51a84i65f68l 6253820557550

No, že by EC, které adamovem projíždí, jelo na přivolávačku .. no nevím, to se mi nezdá :)

0/−4
4.2.2013 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.