Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak jel po koleji, na níž stála jiná souprava. Zastavil 50 metrů od ní

K neštěstí mohlo dojít v pondělí před polednem v Adamově na Blanensku. U zastávky se tam málem srazil rychlík EuroCity s osobním vlakem, který mu stál v cestě. Pohotový strojvedoucí stihl rychlík padesát metrů od druhé soupravy zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60a92v25e41l 54K91r80a88m91e94r 9833557719465

ještě by mě zajímalo, jak lze z tohoto nástupiště bezpečně použít podchod :-)

+1/−1
4.2.2013 18:53

J82a84n 20N29e58š13p28o95r 4756848206332

Proč? Je-li k nástupišti pro cestující bezpečný příchod od výpravní budovy, podchodu netřeba...

+2/0
4.2.2013 19:24

M94i73r63o21s15l16a84v 64Z95i67k28m80u86n10d 7259113784493

IDnes ukázala, proč se budoucí president pan Zeman vyjadřuje o novinářích, negativním způsobem, jímž se vyjadřuje.

+8/−2
4.2.2013 16:45

J96o63s49e29f 25Č83e77j39k67a 2263971142684

Plně souhlasím,na dráze za chvíli končím,mám odpracováno jen 44 roků.Nejenom imbecilní novináři ale kolik je tady imbecilů ochotných ty jejich výblitky nejen číst ale i jim věřit a pak z toho dělat závěry jak je na dráze vše špatné a dokonce něco o ožrání atd.Jistě vždy je co zlepšovat ale to platí ve všech oborech i v novinařině!!!!! V Adamově opravdu k žádnému ohrožení cestujících nedošlo a novináře bych žaloval pro šíření poplašné zprávy!!!!!!!!Rv Pan Novotný ví o čem píše tak mu prosím vás věřte.

+1/0
6.2.2013 11:32
Foto

M45a41r77t97i66n 78Š73i45m76e80k 5895429382235

Ten s kolečkem se pěkně projde :-)

+3/0
4.2.2013 16:08

P42e90t37r 65N58o43v92o64t77n59ý 5497804400961

Akorát nechápu, co je na té události natolik mimořádného, že ten vlak museli na zbytek trati odřeknout a hnát lidi do jiného vlaku?

+2/−3
4.2.2013 16:00

T44o46m62á70š 69K39n17a39i19f22l 6703710667620

musí se to vyšetřit, a proto tam musí být ten vlak. taky je třeba vyloučit, že došlo k chybě na straně vlaku.

+4/−1
4.2.2013 16:06

P87e22t32r 77N13o91v95o64t37n88ý 5667474800621

k jaké? že vjel na přivolávací návěst do stanice jízdou podle rozhledu a správně zastavil před překážkou?

+5/−2
4.2.2013 16:13

T27o58m85á48š 75K11n39a28i29f71l 6973160137800

a on opravdu jel na privolavaci navest?

0/0
4.2.2013 16:18

M25i93c86h76a40l 32N89o47v27o12t36n15ý 2473810351

Ano, jel na přivolávací návěst - viz můj příspěvek níže. Dokonce ani ten vlak nebrzdil rychlobrzdou, ale normálním provozním brzděním.(zdroj: Drážní inspekce)

+6/0
4.2.2013 16:20

T80o13m91á36š 75K91n63a84i33f89l 6613120687920

Doplním - v tuto chvíli zatím není ještě ověřeno, zda šlo o PN nebo o návěst "volno". Událost je stále v šetření.

to, že ty jsi na diskusi došel k závěru, že tam byla přivolávačka, ještě neznamená, že tam opravdu byla.

+2/−1
4.2.2013 16:19

P59e79t96r 87N24o49v42o11t89n17ý 5577724790401

tak to je teda borec, že tam vjel na volno a stihl zabrzdit(navíc jak se píše výš normálním brzděním)

0/−1
4.2.2013 16:26

P82e21t70r 62N56o92v47o67t15n78ý 5377884600181

a jestli tam vjel EC na volno, tak by si tam spíš na "vyšetření" měli nechat ten osobák.

0/−1
4.2.2013 16:34

J63i85ř78í 30E30r53b66e32n 1393264336427

Jaký zázrak se to udál! iDNES má taky jednou fotky z místa, a ne jen ilustrační! ;-)

+18/0
4.2.2013 15:35
Foto

O91n79d23ř83e78j 12Z22a32h12r21a28d97n54í75č54e90k 9733279605348

Tak tohle nechápu, zrovna teď byla dva víkendy na této trati víkendová výluka, člověk by čekal, že všechno zkontrolují a dají to pořádku...

+2/−2
4.2.2013 15:12

M87i33c47h13a38l 36N52o35v72o59t81n54ý 2393240101

"Cestující z něj nabral rychlík EC 172, který mimořádně zastavil i v České Třebové, kde si cestující do zastávek před Prahou museli ještě jednou přestoupit."

Co to je za blbost? Cestující rozhodně přestupovat podruhé nemuseli. Naopak cestující z České Třebové a Pardubic čekající na EC 278 odjeli vlakem Ex 150, který jel z ČT o hodinu dřív než zmíněný EC 172 (takže by se ani přestoupit nedalo).

Jinak je to senzace tak takorát pro novináře, protože EC 278 jel na přivolávací návěst, která strojvedoucímu přikazuje jet tak, aby byl schopný zastavit před případnou překážkou, což se taky stalo.

Na přivolávací návěst nejspíš z důvodu nějaké poruchy jel už ten osobní vlak a z nějakého důvodu nedošlo k jejímu přepnutí na stůj po tom, co ten osobák minul vjezdové návěstidlo a ten vlak EC, který byl "těsně" za tím osobákem, neplánovaně vjel na přivolávací návěst do stanice taky. Proč výpravčí tu přivolávací návěst včas nezrušil je otázkou. Buď na to zapoměl a nebo byla porucha ZZ taková, že ze zabezpečovacího zařízení nemohl zjistit okamžik, kdy vlak minul vjezdové návěstidlo a tak se zrušením čekal do okamžiku, kdy vlak přijel do stanice a to už možná bylo pozdě - ovšem tohle není chyba výpravčího, ale předpisu, který takovýto případ vůbec neřeší.

+15/−2
4.2.2013 15:09

M67i54r30o10s34l76a38v 16B51o66h79u75n53ě97k 3749570214645

Tomu se říká informace. Teď už chápu, co se tam přihodilo. Bohužel, nebýt vašeho příspěvku v diskusi, dozvěděl bych se o "tragédii" až za půl roku v rámci školení.

+1/0
4.2.2013 16:08

H97a54n67u41š 19H55o51r59á85k 9591514396733

Pokud by jel na privolavacku, tak to snad neni mimoradka ne? Pak by vicemene bylo vsechno v poradku, jen si to vypravci zkomplikoval, ale to je jeho boj.

+1/0
4.2.2013 16:20

J67a39n 74K86u46č52e27r35a 2577592276943

No, ono opravdu viděno černobíle, to není mimořádná událost - vlak měl při jízdě na PN zastavit před drážním vozidlem, což taky udělal. Na druhou stranu - fakt si myslíte, že to bylo schválně, že výpravčí chtěl, aby mu EC vjelo a stejnou kolej hned za osobák, kde vystupují lidé? Opravdu to bylo ZAMÝŠLENÉ provozovatelem dráhy? Myslím, že ne....

0/0
4.2.2013 19:03

R45a57d60i97m 36S96v11o69b88o41d68a 1427356440742

Takže pohoda, dva vlaky na jedné koleji, nic se nestalo, vyšetřovat netřeba? Zaměstnanec ČD, předpokládám...

0/−1
4.2.2013 17:26

J58a74n 90N77e64š22p92o22r 4456778216382

Vyšetřovat třeba, ale netřeba z toho dělat takovou mediální show... Pokud ten vlak opravdu jel na PN, tak musel strojvedoucí opravdu jednat tak, aby bezpečně zastavil, tudíž ke střetu nemohlo dojít. A pan Novotný nemusí být zrovna zaměstnanec ČD, ale i jiné složky, ale proto tomu, na rozdíl od vás, opravdu rozumí, a ví, o čem mluví, resp. píše... A o tom, že by se nemělo vyšetřovat, nevidím v jeho příspěvku ani slovo, vy snad ano?

+3/0
4.2.2013 19:21

V15a93c38l50a94v 50H45a72j97e89k 3606599619

Ten Váš názor se mi moc nezdá. Jaký je tam zařízení traťové/staniční. Pokud jel už osobák na PN, a EC ho dojel, museli být už na trati poměrně blízko.

0/0
4.2.2013 21:49

M49i68c83h35a69l 42N60o11v77o68t60n65ý 2803610821

Je tam autoblok. A u oddílového návěstidla autobloku v případě, že je na Stůj stačí zastavit a potom pokračovat v další jízdě podle rozhledu (=tak, aby mohl vlak bezpečně zastavit před dalším vlakem). No a klidně se mohlo stát, že EC takhle vjel do oddílu obsazeného osobákem, ten tou dobou už vjížděl na přivolávací návěst, takže ho strojvedoucí v EC neviděl, ale na návěstidle viděl nezrušenou přivolávací návěst, která byla rozsvícená pro osobák, což ovšem strojvedoucí nevěděl (a ani neměl jak zjistit) a tak taky vjel do stanice. Ale o ohrožení cestujících by se jednalo jen v případě, že by ten strojvedoucí porušil povinnost jet tak, aby zvládl zastavit před překážkou.

+2/0
4.2.2013 21:59

V52a44c24l30a24v 67H95a75j59e89k 3736909899

Ano takto se to mohlo stát, záleží ale na tom jaké je staniční zab. zařízení. Na klasické reléovce,  pokud funguje pane,l výpravčí vidí obsazování jendotlivých úseků jízdní cesty i kdy nenícesta v závěru. Takže vidí kdy čel vlaku mine vjezdové návěstidlo a PN uvolní.  Navíc jezdovou PN na rozdílod odjezdová nezle tak snadno "zapevnit". U odjezdvých se to dá udělat kolíčkem na prádlo, ale je to riziko. Jak je to na elektronických typech nevím. Už do provozu dlouho nedělám a tak to nedokáži posoudit. Ale řekl bych, že když padne počítač, tak se nehne ani kolo. Asi se budu muset vnutit někam na exkurzi.

0/0
4.2.2013 22:47

M70i76c67h23a40l 26N24o52v18o85t74n44ý 2603370371

Je tam ETB s JOP - tj. ovládání přes počítač a tam je ta přivolávací návěst rozsvícená po dobu třech minut (lze samozřejmě prodloužit/zkrátit).

Ovšem netroufám si tvrdit, že výpravčí mohl vidět minutí vjezdového návěstidla - stačí, když by úsek na záhlaví byl poruchou obsazený a v úseku před vjezdovým návěstidlem již byl najetý EC, takže by ani neviděl uvolnění úseku před návěstidlem. Ovšem tohle je jen spekulace a jedna z několika variant, jak k tomu všemu mohlo dojít.

+1/0
4.2.2013 23:03

D34a77n 83D24o87s62t30á62l 6749403442925

Možná ani ne 50 :-)

http://brnensky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=adamov-vlak-srazka-nehoda-15

0/−1
4.2.2013 15:06

D52a92v34i44d 95P51e70t39r 9109110463353

Koukám, z cestování vlakem se v ČR stává adrenalinový sport

+6/−11
4.2.2013 14:25

T63o46m40á44š 58Z49a84h63á40l68k50a 7810162597120

Autem je to mnohem bezpečnější, že ano.

+13/−1
4.2.2013 14:54

M36a50r24t91i82n 95N32o71v58o82t50n78ý 7928898965363

Poslední cestující zahynul ve vlaku před 5 lety. Srovnejte to s jakoukoliv jinou dopravou u nás. Rozhodně nelze říci, že zrovna železniční doprava je nějakým adrenalinovým sportem. Akorát se o podobných mimořádných událostech mnohem více píše.

+23/0
4.2.2013 14:56

S33t40a58n59i50s31l85a14v 35H54ř80e61b83í51č52e38k 4461486439887

8.8 2008 Pro upřesnění.

+2/0
4.2.2013 15:56

M85a18r62t38i41n 74N80o60v17o70t91n72ý 7438428275503

Ano, ve Studénce.

+2/0
4.2.2013 17:23

J57a98n 60K14u64č19e65r38a 2247692866173

Ne, to nemáte pravdu - poslední cestující ve vlaku zemřel 2. února 2011 se v 8.14 hodin, kdy se na trati č. 197 mezi stanicemi Vodňany a Číčenice srazil osobní vlak Os 18003(Volary – Číčenice) s manipulačním vlakem jedoucím z Číčenic.

0/0
4.2.2013 19:04

P40a22v41e53l 56O18d49r24a76z29i27l 6754509347950

Jako třeba s leteckou?

+1/−1
4.2.2013 17:20

M64a61r18t28i50n 34N11o79v46o86t38n33ý 7768518345243

V rámci malé ČR nemá smysl do tohoto srovnání leteckou dopravu vůbec tahat. Vnitrostátně se prakticky vůbec nedá použít.

+1/0
4.2.2013 17:33

M70i86c73h29a93l 38M47e26s34i91c12e72k 4383804846638

Vazena iDNES,vlak EC neni zadnej rychlik,by ste si uz konecne aspon mohli nastudovat jednotlive kategorie vlaku CD

+14/0
4.2.2013 14:15

J39a22n 11S75v16o50b46o82d39a 6414934652271

Nebuďte tak přísný :) Jezdí rychle, no.

+11/0
4.2.2013 15:07

M83i72c72h52a14l 56M87e76č15i12a35r 1240900939575

Nebude mať prúdový motor keď je závislý na el. prúde?

+4/0
4.2.2013 16:19

M31a37r51t64i12n 73K93o63t50e57k 6179303507901

Tak to je za posledni 2 mesice uz potreti!

+2/−3
4.2.2013 13:28

V89l62a43d80i97m49í29r 39N30o33v34o96t86n34ý 1209740612240

Spíš za 2 týdny :-(  2x štěstí, bojím se, co přijde dotřetice...

+1/−6
4.2.2013 13:36
Foto

A56n87t60o11n88í38n 63P53r89c19h31a93l 8961366468849

Co to v poslední době na těch drahách vyvádí? Nedávno Stránčice a teď toto..? To tam všichni chlastaj či co?8-o

+9/−7
4.2.2013 12:42

A25l48e91x42a92n53d38r 91K17o28s40t14k86a 5689526759956

Je zima, pískuje se. Zabezpečovací zařízení může ztratit s vlakem kontakt a má pak pocit, že je volná kolej. Počítač jaksi nenapadne, že ten vlak, co tam byl měl někam jet a nemohl zmizet.

+9/−3
4.2.2013 13:00

P91e72t62r 39Ž87á72k 1158262545589

no to asi nebude tento případ, jednak je to už ošetřeno softwarově a druhak to by ten vlak nejel pomalu, že stihl zastavit. Spíš si myslím, že byla nějaká porucha zabezpečovacího zařízení a EC jel na přivolávací návěst a výpravčí (dispečer) zapomněl správně nastavit výhybku. Ale uvidíme na co přijdou..

+9/−1
4.2.2013 13:06

V20l17a35d36i97m59í11r 18N71o82v28o31t12n59ý 1679920702970

To asi neuvidíme, zametou to pod koberec jako vždy ;-€

+2/−17
4.2.2013 13:37
Foto

L59i65b30o65r 54V97o14t62o83č55e36k 1749859267489

Výsledky šetření drážní inspekce jsou veřejně k dispozici, viz http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mu

+9/0
4.2.2013 13:55

V93a27c83l81a91v 41H53a84j59e80k 3926779709

Pod koberec se takovéto věci nikdy nezametají a nedělo se tak ani v minulosti.Jen se výsledky šetření veřejnost většinou nedozví. Za komančů se k nehodám vydávaly poučné listy, kde bylo vše detailně popsáno. Výpravčí to měli jako povinnou četbu a můžu Vás ujistit, že to ve vlastním zájmu i četli.

+1/0
4.2.2013 21:55

H70o12n71z94a 12F16á66t87o37r 2539615374310

Uvidíme? To by stálo asi hoooodně úsilí, abychom se doptali výsledku. To, že někomu za takovou chybu seberou prémie, idnes nezajímá, protože to není žádná tragédie. A proč by se s tím veřejně chlubila inspekce drah? Možná to nakonec ani nebude vůbec veřejná informace.:-/

+1/−9
4.2.2013 13:46

T45o75m55á81š 95K95n12a81i17f41l 6823200777650

žvaníte nesmysly. zprávy z těchto incidentů jsou veřejné, a jsou veřejně přístupné na webu drážní inspekce.

+12/0
4.2.2013 14:31

M15a79r70t84i61n 29L42a90s80e82v40i72č 2796586607664

Veřejné jsou i proto, že Drážní inspekce není žádný závislý orgán, který by byl nějak personálně svázaný s jakýmkoliv provozovatelem dráhy či dopravce.

+7/0
4.2.2013 14:42

I72v32o 54P69r95o77c39h77á84z96k74a 4871622704872

Ono je to asi rím, že přes Adamov je normálně 60 km/h

0/−3
4.2.2013 14:06

T83o33m49á60š 17K66n68a10i17f88l 6533930717500

No, že by EC, které adamovem projíždí, jelo na přivolávačku .. no nevím, to se mi nezdá :)

0/−4
4.2.2013 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.