Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak jel po koleji, na níž stála jiná souprava. Zastavil 50 metrů od ní

K neštěstí mohlo dojít v pondělí před polednem v Adamově na Blanensku. U zastávky se tam málem srazil rychlík EuroCity s osobním vlakem, který mu stál v cestě. Pohotový strojvedoucí stihl rychlík padesát metrů od druhé soupravy zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60a28v80e79l 89K91r37a98m44e98r 9903807879635

ještě by mě zajímalo, jak lze z tohoto nástupiště bezpečně použít podchod :-)

+1/−1
4.2.2013 18:53

J50a16n 97N66e49š45p42o26r 4856248136752

Proč? Je-li k nástupišti pro cestující bezpečný příchod od výpravní budovy, podchodu netřeba...

+2/0
4.2.2013 19:24

M94i78r54o85s52l36a68v 88Z43i24k91m13u80n56d 7879723204653

IDnes ukázala, proč se budoucí president pan Zeman vyjadřuje o novinářích, negativním způsobem, jímž se vyjadřuje.

+8/−2
4.2.2013 16:45

J82o86s20e48f 50Č94e72j42k81a 2153771442424

Plně souhlasím,na dráze za chvíli končím,mám odpracováno jen 44 roků.Nejenom imbecilní novináři ale kolik je tady imbecilů ochotných ty jejich výblitky nejen číst ale i jim věřit a pak z toho dělat závěry jak je na dráze vše špatné a dokonce něco o ožrání atd.Jistě vždy je co zlepšovat ale to platí ve všech oborech i v novinařině!!!!! V Adamově opravdu k žádnému ohrožení cestujících nedošlo a novináře bych žaloval pro šíření poplašné zprávy!!!!!!!!Rv Pan Novotný ví o čem píše tak mu prosím vás věřte.

+1/0
6.2.2013 11:32
Foto

M66a75r24t96i58n 53Š58i55m64e22k 5985299352245

Ten s kolečkem se pěkně projde :-)

+3/0
4.2.2013 16:08

P93e85t91r 56N68o15v29o40t26n65ý 5557374590221

Akorát nechápu, co je na té události natolik mimořádného, že ten vlak museli na zbytek trati odřeknout a hnát lidi do jiného vlaku?

+2/−3
4.2.2013 16:00

T20o53m62á21š 98K80n34a36i66f59l 6393290617190

musí se to vyšetřit, a proto tam musí být ten vlak. taky je třeba vyloučit, že došlo k chybě na straně vlaku.

+4/−1
4.2.2013 16:06

P28e73t20r 28N24o80v77o56t88n57ý 5187384220361

k jaké? že vjel na přivolávací návěst do stanice jízdou podle rozhledu a správně zastavil před překážkou?

+5/−2
4.2.2013 16:13

T59o58m50á30š 93K45n45a20i58f87l 6303540887660

a on opravdu jel na privolavaci navest?

0/0
4.2.2013 16:18

M29i42c27h49a52l 20N21o51v54o37t22n77ý 2433620631

Ano, jel na přivolávací návěst - viz můj příspěvek níže. Dokonce ani ten vlak nebrzdil rychlobrzdou, ale normálním provozním brzděním.(zdroj: Drážní inspekce)

+6/0
4.2.2013 16:20

T14o12m69á67š 96K76n17a18i18f35l 6263730187240

Doplním - v tuto chvíli zatím není ještě ověřeno, zda šlo o PN nebo o návěst "volno". Událost je stále v šetření.

to, že ty jsi na diskusi došel k závěru, že tam byla přivolávačka, ještě neznamená, že tam opravdu byla.

+2/−1
4.2.2013 16:19

P32e96t69r 90N20o37v56o40t68n85ý 5127244170141

tak to je teda borec, že tam vjel na volno a stihl zabrzdit(navíc jak se píše výš normálním brzděním)

0/−1
4.2.2013 16:26

P23e18t25r 11N81o55v54o84t60n86ý 5917894210331

a jestli tam vjel EC na volno, tak by si tam spíš na "vyšetření" měli nechat ten osobák.

0/−1
4.2.2013 16:34

J19i23ř36í 45E13r37b31e39n 1523864326357

Jaký zázrak se to udál! iDNES má taky jednou fotky z místa, a ne jen ilustrační! ;-)

+18/0
4.2.2013 15:35
Foto

O17n73d43ř83e64j 82Z69a13h94r10a20d24n91í61č69e47k 9463829985308

Tak tohle nechápu, zrovna teď byla dva víkendy na této trati víkendová výluka, člověk by čekal, že všechno zkontrolují a dají to pořádku...

+2/−2
4.2.2013 15:12

M25i33c31h54a58l 66N21o79v81o82t64n37ý 2783550481

"Cestující z něj nabral rychlík EC 172, který mimořádně zastavil i v České Třebové, kde si cestující do zastávek před Prahou museli ještě jednou přestoupit."

Co to je za blbost? Cestující rozhodně přestupovat podruhé nemuseli. Naopak cestující z České Třebové a Pardubic čekající na EC 278 odjeli vlakem Ex 150, který jel z ČT o hodinu dřív než zmíněný EC 172 (takže by se ani přestoupit nedalo).

Jinak je to senzace tak takorát pro novináře, protože EC 278 jel na přivolávací návěst, která strojvedoucímu přikazuje jet tak, aby byl schopný zastavit před případnou překážkou, což se taky stalo.

Na přivolávací návěst nejspíš z důvodu nějaké poruchy jel už ten osobní vlak a z nějakého důvodu nedošlo k jejímu přepnutí na stůj po tom, co ten osobák minul vjezdové návěstidlo a ten vlak EC, který byl "těsně" za tím osobákem, neplánovaně vjel na přivolávací návěst do stanice taky. Proč výpravčí tu přivolávací návěst včas nezrušil je otázkou. Buď na to zapoměl a nebo byla porucha ZZ taková, že ze zabezpečovacího zařízení nemohl zjistit okamžik, kdy vlak minul vjezdové návěstidlo a tak se zrušením čekal do okamžiku, kdy vlak přijel do stanice a to už možná bylo pozdě - ovšem tohle není chyba výpravčího, ale předpisu, který takovýto případ vůbec neřeší.

+15/−2
4.2.2013 15:09

M80i50r75o31s18l30a17v 37B18o12h21u52n50ě66k 3829910694865

Tomu se říká informace. Teď už chápu, co se tam přihodilo. Bohužel, nebýt vašeho příspěvku v diskusi, dozvěděl bych se o "tragédii" až za půl roku v rámci školení.

+1/0
4.2.2013 16:08

H12a19n83u51š 87H34o96r70á89k 9301214446813

Pokud by jel na privolavacku, tak to snad neni mimoradka ne? Pak by vicemene bylo vsechno v poradku, jen si to vypravci zkomplikoval, ale to je jeho boj.

+1/0
4.2.2013 16:20

J45a45n 23K88u95č70e60r89a 2107182946223

No, ono opravdu viděno černobíle, to není mimořádná událost - vlak měl při jízdě na PN zastavit před drážním vozidlem, což taky udělal. Na druhou stranu - fakt si myslíte, že to bylo schválně, že výpravčí chtěl, aby mu EC vjelo a stejnou kolej hned za osobák, kde vystupují lidé? Opravdu to bylo ZAMÝŠLENÉ provozovatelem dráhy? Myslím, že ne....

0/0
4.2.2013 19:03

R51a46d23i69m 22S97v90o94b49o75d45a 1637386610502

Takže pohoda, dva vlaky na jedné koleji, nic se nestalo, vyšetřovat netřeba? Zaměstnanec ČD, předpokládám...

0/−1
4.2.2013 17:26

J33a46n 40N85e25š73p30o75r 4176378776862

Vyšetřovat třeba, ale netřeba z toho dělat takovou mediální show... Pokud ten vlak opravdu jel na PN, tak musel strojvedoucí opravdu jednat tak, aby bezpečně zastavil, tudíž ke střetu nemohlo dojít. A pan Novotný nemusí být zrovna zaměstnanec ČD, ale i jiné složky, ale proto tomu, na rozdíl od vás, opravdu rozumí, a ví, o čem mluví, resp. píše... A o tom, že by se nemělo vyšetřovat, nevidím v jeho příspěvku ani slovo, vy snad ano?

+3/0
4.2.2013 19:21

V31a18c96l12a11v 88H39a46j86e83k 3116769329

Ten Váš názor se mi moc nezdá. Jaký je tam zařízení traťové/staniční. Pokud jel už osobák na PN, a EC ho dojel, museli být už na trati poměrně blízko.

0/0
4.2.2013 21:49

M30i49c41h68a98l 58N60o43v29o36t52n69ý 2313780481

Je tam autoblok. A u oddílového návěstidla autobloku v případě, že je na Stůj stačí zastavit a potom pokračovat v další jízdě podle rozhledu (=tak, aby mohl vlak bezpečně zastavit před dalším vlakem). No a klidně se mohlo stát, že EC takhle vjel do oddílu obsazeného osobákem, ten tou dobou už vjížděl na přivolávací návěst, takže ho strojvedoucí v EC neviděl, ale na návěstidle viděl nezrušenou přivolávací návěst, která byla rozsvícená pro osobák, což ovšem strojvedoucí nevěděl (a ani neměl jak zjistit) a tak taky vjel do stanice. Ale o ohrožení cestujících by se jednalo jen v případě, že by ten strojvedoucí porušil povinnost jet tak, aby zvládl zastavit před překážkou.

+2/0
4.2.2013 21:59

V31a70c16l41a44v 21H68a85j52e73k 3446749979

Ano takto se to mohlo stát, záleží ale na tom jaké je staniční zab. zařízení. Na klasické reléovce,  pokud funguje pane,l výpravčí vidí obsazování jendotlivých úseků jízdní cesty i kdy nenícesta v závěru. Takže vidí kdy čel vlaku mine vjezdové návěstidlo a PN uvolní.  Navíc jezdovou PN na rozdílod odjezdová nezle tak snadno "zapevnit". U odjezdvých se to dá udělat kolíčkem na prádlo, ale je to riziko. Jak je to na elektronických typech nevím. Už do provozu dlouho nedělám a tak to nedokáži posoudit. Ale řekl bych, že když padne počítač, tak se nehne ani kolo. Asi se budu muset vnutit někam na exkurzi.

0/0
4.2.2013 22:47

M25i63c49h45a62l 63N93o34v87o16t17n77ý 2273520121

Je tam ETB s JOP - tj. ovládání přes počítač a tam je ta přivolávací návěst rozsvícená po dobu třech minut (lze samozřejmě prodloužit/zkrátit).

Ovšem netroufám si tvrdit, že výpravčí mohl vidět minutí vjezdového návěstidla - stačí, když by úsek na záhlaví byl poruchou obsazený a v úseku před vjezdovým návěstidlem již byl najetý EC, takže by ani neviděl uvolnění úseku před návěstidlem. Ovšem tohle je jen spekulace a jedna z několika variant, jak k tomu všemu mohlo dojít.

+1/0
4.2.2013 23:03

D81a53n 41D79o19s89t24á26l 6769683422205

Možná ani ne 50 :-)

http://brnensky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=adamov-vlak-srazka-nehoda-15

0/−1
4.2.2013 15:06

D61a62v88i94d 64P83e61t28r 9659860173163

Koukám, z cestování vlakem se v ČR stává adrenalinový sport

+6/−11
4.2.2013 14:25

T67o83m24á43š 63Z98a63h26á67l66k14a 7970412647650

Autem je to mnohem bezpečnější, že ano.

+13/−1
4.2.2013 14:54

M18a10r47t72i75n 29N52o42v70o97t21n51ý 7938658345463

Poslední cestující zahynul ve vlaku před 5 lety. Srovnejte to s jakoukoliv jinou dopravou u nás. Rozhodně nelze říci, že zrovna železniční doprava je nějakým adrenalinovým sportem. Akorát se o podobných mimořádných událostech mnohem více píše.

+23/0
4.2.2013 14:56

S94t46a35n22i34s75l80a61v 77H15ř25e51b93í57č89e62k 4101276529277

8.8 2008 Pro upřesnění.

+2/0
4.2.2013 15:56

M28a24r41t85i24n 50N52o44v52o56t69n60ý 7438308195613

Ano, ve Studénce.

+2/0
4.2.2013 17:23

J16a52n 40K42u29č84e94r70a 2147102486223

Ne, to nemáte pravdu - poslední cestující ve vlaku zemřel 2. února 2011 se v 8.14 hodin, kdy se na trati č. 197 mezi stanicemi Vodňany a Číčenice srazil osobní vlak Os 18003(Volary – Číčenice) s manipulačním vlakem jedoucím z Číčenic.

0/0
4.2.2013 19:04

P18a57v51e75l 22O17d28r79a15z48i96l 6824329467180

Jako třeba s leteckou?

+1/−1
4.2.2013 17:20

M30a44r64t18i73n 48N37o55v56o85t20n96ý 7428298695813

V rámci malé ČR nemá smysl do tohoto srovnání leteckou dopravu vůbec tahat. Vnitrostátně se prakticky vůbec nedá použít.

+1/0
4.2.2013 17:33

M23i12c40h36a93l 15M93e47s36i12c38e56k 4673544576208

Vazena iDNES,vlak EC neni zadnej rychlik,by ste si uz konecne aspon mohli nastudovat jednotlive kategorie vlaku CD

+14/0
4.2.2013 14:15

J82a76n 73S35v48o91b74o73d79a 6114934882121

Nebuďte tak přísný :) Jezdí rychle, no.

+11/0
4.2.2013 15:07

M19i84c60h44a65l 83M79e91č19i24a25r 1500260819705

Nebude mať prúdový motor keď je závislý na el. prúde?

+4/0
4.2.2013 16:19

M19a80r87t12i38n 10K24o65t54e44k 6439313377651

Tak to je za posledni 2 mesice uz potreti!

+2/−3
4.2.2013 13:28

V55l91a20d15i45m27í26r 76N22o11v70o76t27n72ý 1619580832310

Spíš za 2 týdny :-(  2x štěstí, bojím se, co přijde dotřetice...

+1/−6
4.2.2013 13:36
Foto

A20n13t63o97n23í91n 59P11r93c29h16a98l 8321626528359

Co to v poslední době na těch drahách vyvádí? Nedávno Stránčice a teď toto..? To tam všichni chlastaj či co?8-o

+9/−7
4.2.2013 12:42

A63l31e14x45a79n64d54r 42K68o86s41t60k81a 5509136959596

Je zima, pískuje se. Zabezpečovací zařízení může ztratit s vlakem kontakt a má pak pocit, že je volná kolej. Počítač jaksi nenapadne, že ten vlak, co tam byl měl někam jet a nemohl zmizet.

+9/−3
4.2.2013 13:00

P21e20t33r 11Ž56á78k 1288542445329

no to asi nebude tento případ, jednak je to už ošetřeno softwarově a druhak to by ten vlak nejel pomalu, že stihl zastavit. Spíš si myslím, že byla nějaká porucha zabezpečovacího zařízení a EC jel na přivolávací návěst a výpravčí (dispečer) zapomněl správně nastavit výhybku. Ale uvidíme na co přijdou..

+9/−1
4.2.2013 13:06

V95l70a22d78i17m33í91r 19N40o53v48o51t55n58ý 1319390362590

To asi neuvidíme, zametou to pod koberec jako vždy ;-€

+2/−17
4.2.2013 13:37
Foto

L98i29b53o26r 20V48o21t51o29č33e16k 1519859907459

Výsledky šetření drážní inspekce jsou veřejně k dispozici, viz http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mu

+9/0
4.2.2013 13:55

V41a57c71l55a17v 33H36a89j41e71k 3516219699

Pod koberec se takovéto věci nikdy nezametají a nedělo se tak ani v minulosti.Jen se výsledky šetření veřejnost většinou nedozví. Za komančů se k nehodám vydávaly poučné listy, kde bylo vše detailně popsáno. Výpravčí to měli jako povinnou četbu a můžu Vás ujistit, že to ve vlastním zájmu i četli.

+1/0
4.2.2013 21:55

H64o74n79z26a 52F67á55t24o78r 2799595724670

Uvidíme? To by stálo asi hoooodně úsilí, abychom se doptali výsledku. To, že někomu za takovou chybu seberou prémie, idnes nezajímá, protože to není žádná tragédie. A proč by se s tím veřejně chlubila inspekce drah? Možná to nakonec ani nebude vůbec veřejná informace.:-/

+1/−9
4.2.2013 13:46

T65o14m67á12š 88K66n56a15i23f10l 6593830287350

žvaníte nesmysly. zprávy z těchto incidentů jsou veřejné, a jsou veřejně přístupné na webu drážní inspekce.

+12/0
4.2.2013 14:31

M71a39r21t53i67n 36L51a85s53e53v88i97č 2286446307624

Veřejné jsou i proto, že Drážní inspekce není žádný závislý orgán, který by byl nějak personálně svázaný s jakýmkoliv provozovatelem dráhy či dopravce.

+7/0
4.2.2013 14:42

I77v21o 81P49r67o31c31h39á82z83k64a 4631512744302

Ono je to asi rím, že přes Adamov je normálně 60 km/h

0/−3
4.2.2013 14:06

T42o34m41á83š 84K66n35a90i46f26l 6783600247220

No, že by EC, které adamovem projíždí, jelo na přivolávačku .. no nevím, to se mi nezdá :)

0/−4
4.2.2013 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.