Diskuze

Nijak mimořádně jsme nebrzdili, říká průvodčí o hrozící srážce vlaků

Vlakvedoucí Jiří Vystrčil byl ve vlaku EuroCity z rakouského Grazu do Prahy, který se minulé pondělí ocitl v Adamově na stejné koleji s další soupravou. Od srážky se stojícím osobním vlakem z Křenovic do Rájce-­Jestřebí ho dělilo jen 50 metrů. Vlakvedoucí v tu chvíli procházel vagony EuroCity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. Nedošlo k žádnému ohrožení, expres vjížděl při nefunkčním zabezpečovacím zařízení na tzv. přivolávací návěst, to  je jeden z mála případů, kdy vlak jede podle rozhledu strojvedoucího. V mlze klidně krokem. Strojvedoucí musí v takovém případě obsazení koleje předpokládat a bezpečně zastavit. To se i stalo.

2. V článku vidím jasné porušení bezpečnostních předpisů: pózování narcistického vlakvedoucího (nezaměňovat se strojvedoucím) na fotce, kde se opírá nohou o návěstidlo. Ani jeho komentáře nemají valné hodnoty. Typická ukázka, proč velké firmy typu ČD nenechávají své zaměstnance hovořit do medií. Kdyby to byl někdo, kdo zabránil nějaké skutečně hrozící nehodě, pak ano. Ale tohle je jako jedna paní z bulvárních zpráv TV Nova.

2 1
možnosti

30 km/h je docela málo, ale něco mi říká, že kdyby ten osobák nestál, ale jel třeba také jen 30, tak jim ta rovinka byla hodně krátká.

0 4
možnosti

Jak je to o těch rybách a rybnících?....

Kdyby ten vlak jel 30 km/h, tak ho to EC jedoucí stejně rychle ani nedožene...

0 0
možnosti

P30e60t35r 79V83e55s97e53l96ý

11. 2. 2013 11:54

Nechápu, co se tu furt řeší? Vždyť o tom není ani zmínka na webu drážní inspekce. To už fakt není o čem psát?

4 0
možnosti

Je tu zase znát novinářská kachna, pokud vlak vjížděl na přivolávačku, tak se tahle situace dala očekávat a nedělat z toho drama pro novácké večery.

8 0
možnosti

J94a65n 83K32o24m95á12r24e84k

11. 2. 2013 10:59

sebevrazi na trati jsou hnusní, my jsem jednou sbírali dívčinu na víc jak padesáti metrech - tu srdce, tu slezina, tam ruka. bylo to u popovic

1 0
možnosti

No pro drážní inspekci je to nehoda kategorie A... tedy stejné jako by ke střetu reálně došlo... Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale letos je jich už nějak moc...

2 6
možnosti

Ale kulový, "áčkové" nehody jsou nehody s škodou značného rozsahu nebo více zraněními, ostatní nehody, kde došlo ke škodě nebo lehčím zraněním jsou "B" a tohle stejně jako další jiná ohrožení v provozu jsou "C". Tohle je nejspíš řešeno buď jako vjezd na obsazenou kolej nebo jako nezajištěná jízda vlaku.

Ale jsem opravdu zvědavej, jak to vyšetřování dopadne, z informací co mám to vůbec nemusí být chyba výpravčího (byť se to na něj budou za každou cenu snažit hodit), ale předpisu, který neřeší situaci, která v tom Adamově nastala.

8 0
možnosti