Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží v Brně možná zůstane v centru, ministerstvo chce obě varianty

Stoupencům zachování brněnského nádraží v centru svitla naděje. Ministerstvo dopravy totiž požaduje, aby kraj zanesl do svého územního plánu jak nádraží v odsunuté poloze, tak i v centru. Do teď se přitom počítalo jen s první variantou. Otázka je, jak zareagují politici ve vedení kraje a města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š93t69e40f40a53n 41F42r18i13č76a 7112248633926

Pro denně dojíždějící venkovany má smysl pouze nádraží v současné poloze. Je to o ztrátě času každého cestujícího cca 2 x 10 min. denně ze zavlečené polohy do centra. Městská infrastruktura je budována po staletí, nelze ji jen tak zahodit a začít znovu, i když by se to některým zájmovým skupinám líbilo. Dnešní nejmladší generace by se za svého života solidního dokončení celé akce nedočkala.Rv

+2/0
21.2.2013 22:32

P43a57v58e34l 98O90d12r48a76z13i17l 6964129537430

Nechápu pár věcí:

Argumentace Jižním centrem. Na to vám reálně každej kašle. Kdyby mělo smysl, vzniklo by už dávno spontánně.

Argumentace parkováním. Já su teda asi divnej, ale když chci někam jet vlakem, tak se na něj dopravím šalinou, nebo tágem, ale proč proboha vlastním autem??

Podle mýho stačí zbourat hnusný Tesko a opravit tratě přes centrum tak, aby se po nich mohlo jezdit rychleji, než 20. V nejhorším postavit novej nádr pro dálkový vlaky a lokálky nechat jezdit do centra, proboha, vždyť to je jejich účel.

+4/−2
20.2.2013 9:48

P85a11v77e62l 16S91t80ř58í70t19e48c34k34ý 7449618832533

Je několik variant na umístění hlavního nádraží v Brně.

Nádraží ve stávajícím místě: Kapacitně absolutně nedostačující! Nemá možnost se rozšířit. Časté zdržení vlaků která prostě nemají volnou kolej! Pomalý průjezd Brnem. Téměř nemožnost parkování.

Nádraží v "přisunuté" poloze: Nejdražší projekt který má hodně nedostatků i rizik (posun skály pod Petrovem) Neřeší špatný průjezd Brnem, staveniště v centru na x let.

Nádraží v "odsunuté" poloze: Vzdáleno cca 800m od stávajícího. Nutnost vybudovat MHD k novému nádraží. Pro některé se zvětší vzdálenost i čas dojezdu.

Podle mě by byla nejlepší varianta: Hlavní nádraží v odsunuté poloze a stávající ponechat pouze pro regionální dopravu. Rozšířit počet vlakových zastávek ve městě a více začlenit a propojit do MHD, třeba i při vybudování některých tratí na území města.

Je to jen můj laický pohled tak mě zas moc nekamenujte.. ;-).

+1/−3
19.2.2013 21:45

R95a47d93e16k 53J38a26n65a32t42a 9505876974532

Existence dvou nádraží by komplikovala přestup z dálkové na regionální dopravu. Nádraží pouze v odsunuté poloze by pak kompilovalo dopravu do centra (i ti, co dnes jdou pěšky by museli do tramvaje, většině těch, co jezdí tramvají už teď, by přibyl přestup) a v důsledku by oslabil zájem o vlakovou dorpavu.

Kapacita nádraží v centru není problém. Však nové centrální nádraží ve Vídni má pouhých 12 kolejí a bude jim to stačit. Dneska už nemají vlaky na nádraží co postávat. Přijedou a zase odjedou (tzv. průjezdní model), moderní zabezpečovací zařízení je zvládne s krátkými intervaly.

+1/−1
20.2.2013 0:09

P26e74t33r 61K56o11v62a97r 6876256598656

Mně to přijde, že jste brněnské Hlavní neviděl zblízka. Rozhlédněte se po okolí kolik je tam opuštěného prostoru. Třeba i kolem Tesca. Navíc, od dob kdy v Brně skončil průmysl a spousty fabrik, vlakem dojíždí stále méně lidí. Samotná nádražní budova není až tak velká, nádražní areál je ovšem obrovský jen neefektivně využitý, včetně špinavého smradlavého podchodu i okolí narvaného trhovci s laciným šmejdem.

+3/0
20.2.2013 9:36

R77o14b24e28r63t 50M29o56t95k69a 4786567489455

Neřekl bych že doíždí méně lidí. A stejně do KSB jezdili lidi vlakem na Královopolské nádraží a do Zbrojovky do Židenic. Do I.BZKG, ZETORu a několika dalších menších n.p. jezdili na hlavas.

0/0
20.2.2013 23:32

D68a47v18i82d 20K94r18e58j21č10í 9362510926834

Zachování stávajícího nádraží a přitom vybudování nového se mi nezdá, jako zas tak špatná varianta. Nádraží v té podobě, v jaké je dnes, v mnoha ohledech nevyhovuje. Jedná se jak o kapacitu, tvar, polohu... kdo se o to trochu zajímá, tak ví, o co jde. Takže je zřejmé, že nové nádraží je prostě potřeba, o tom bez debat. 2 nádraží mají ovšem své pro a proti. Dokážu si představit, že na nové nádraží by jezdily převážně rychlíky EC, IC a další a na to staré zase regionální vlaky. Proč ne? Celkem zajímavá představa. Na druhou stranu by se město muselo starat o 2 "hlavní nádraží" a tomu taky přizpůsobit mhd. K tomu je nutno dodat, že pokud by tato varianta zvítězila, muselo by se začít se vším "od znova" a kompletně překopat všechny plány a taky by se musely obě nádraží poněkud upravit, nové by bylo zbytečně předimenzované a musel by se původní plán asi zmenšit a staré nádraží by taky bylo větší než by bylo potřeba, ale u toho starého těžko říct, co s ním. Na závěr bych dodal, že budování nového nádraží, oprava toho starého, nová projektová dokumentace apod. bude stát spoustu peněz a rozhodně bude mnohem dražší než vybudování nového a kompletní zrušení toho starého nádraží, ale pokud se to trochu někam pohne, tak proč ne.

+5/0
19.2.2013 21:29

P32a44v50e75l 34S12t46ř68í90t30e41c12k82ý 7469278832253

Než sem to sesmolil tak jsi mě předběhl.. ;-) Ale jinak souhlas!

+2/0
19.2.2013 21:47

P17a42v24e88l 14O15d64r57a29z92i24l 6914219577450

Realizovat špatný projekt jenom proto, že "už se do toho daly prachy" je nesmyslné.

+1/−1
20.2.2013 9:49

M47i73r35o38s80l24a43v 13T10o55m86á51š17e22k 2704406371840

jednoduche jak facka, sare nadrazi enchat, nebo klidne rozsirit integraci s obchodnimi centry kolem-v nemecku je to bezne ze nadr je obchodko. A pokud jednou vznikne VRT podel dalnice , tak vlaky co budou projizdet a nekoncit v brne budou mit proste velmi primitivni zastavku pobliz dalnice a z ni samozrejme budue prestup hrana hrana na vlak na hlavni nadrazi.

0/0
21.2.2013 11:14

V29á19c77l93a14v 27P78o92l55á41š86e54k 9566430841927

Jak je krásné, že jsme chudý stát! Nejsou peníze na odsun nádraží kamsi na okraj Brna, a tak mám naději, že až do konce mého života bude fungovat nádraží v centru. Nejsou peníze na postavení dálnice R43, a tak mám naději, že až do konce mého života mi nebudou smrdět a hlučet kamiony přímo pod okny. Jaké štěstí být chudý!

+3/−5
19.2.2013 13:45

M38a56r18e46k 68S80c14h41o68ř 7128621969528

Nemyslím si, že jsem chudý, tak abych mohl s tímto příspěvkem souhlasit, musel bych být alespoň blbý.

+3/−2
19.2.2013 13:48

A86l87e65n38a 71R11i78s51o43v56á 4566440349825

Ještě mne napadá, že to odsunutí nádraží bude velice efektivní i pro Dopravní podnik. Spousta lidí si bude muset koupit jízdenku do centra. Teď prostě vyjde z vlaku a po vlastní ose se dostane kamkoliv do centra. To jsou obrovské ztráty, tak by se z lidí zase snadno vytahaly peníze...

+3/−3
19.2.2013 13:17

O56n57d53ř21e12j 57H78o64l61u92b 1679137258776

Myslím, že většina těch, kteří tím vlakem přijíždějí pravidelně (tím myslím třeba každý den nebo aspoň každý týden), mají buď nějakou předplacenou jízdenku po Brně, nebo přijedou na jízdenku IDS, která jim platí i po tom Brně, takže na tom se DPMB zrovna moc nenapakuje.

+2/0
19.2.2013 16:35

R19a90d50e29k 36J16a67n75a57t81a 9545646434592

Představujete to "efektivitu DP" jako Hurvínek válku. DP je dotovaný. Jízdné nepokryje náklady ani omylem.

V takové situaci, pokud způsobíte, že lidé budou muset jezdit více, to naopak bude naopak stát MĚSTSKÉ PENÍZE NAVÍC, nikdo na to nevydělá ....

+1/0
20.2.2013 0:11

A81l10e72s 21M85a34c55h86a56c 3107158288861

Pojem "nadrazi v centru" je anachronismus. Vzdyt i nadrazi v tzv. odsunute polozce by de facto lezelo v centru. Kdo byl nedavno v Brne, vidi, ze se mesto rozrusta smerem na jih. A vsichni odpurci noveho nadrazi by si meli uvedomit, ze momentalni stav je dlouhodobe neudrzitelny, pokud Brno nechce zacit upadat. Hrozi realne riziko, ze v budoucnosti budou vlaky Eurocity Brno radeji jezdit z Prahy na Olomouc a Prerov a dale do Vidne/Bratislavy/Varsavy atd. Kapacita i technicke podminky soucasneho nadrazi mozna vyhovovaly pred padesati lety, ted uz jsme ale nekde dal.

+9/−3
19.2.2013 13:10
Foto

O34n93d96ř35e56j 33G68r59u91s 9369291386661

musím s Vámi jen a jen souhlasit! R^

+3/−3
19.2.2013 14:21

P17e97t74r 97K56o67v96a96r 6646876818816

Brno dávno upadá, stejně jako dráhy. Jezdíte někdy vlakem? Tak se z něj rozhlédněte. Také se rozhlédněte kolem Hlavního nádraží. Kolik je tam zanedbaných ploch zarostlých plevelem, zašlých objektů, starých hal, trhovců. Kdyby se s tímto prostorem dobře hospodařilo, mohl tam být nádherný dopravní terminál již dávno. A se zlomkem investic na přesun a stavbu nového nádraží do nějakého umělého byznys centra. Brněnským kmotrům a velko-developerům nejde rozhodně o to, aby se nám lépe a efektivněji cestovalo, ale aby zhodnotili své investice do lukrativních pozemků. Ostatně, kde by dnes na přesun stát vzal? Při státním dluhu který se postupně blíží ke 2 bilionům by si vypůjčil další desítky miliard?

0/−1
20.2.2013 9:15

A78l68e89n62a 90R45i11s49o80v72á 4776320349315

Obávám se, že je už dávno rozprodáno. Odsun nádraží možná slibuje jakoby uklizenou variantu, ale i velké zbytečné plochy, rozjezdy budou taky odtud? Daleko od centra? Pokud přijedu od někud v noci, kam až se potáhnu? Zase někam na nějaký uzel...třeba k nynějšímu nádraží? Jen do práce mi to bude trvat o dvacet minut delší dobu.

Teď při příjezdu a odjezdu se cestující rozprchnou do svých šalin, nemluvě o tom, že z 5. a 6. nástupiště nemusí přes celé nádraží, ale řeší to Nové Sady. Že bude blíž ke Zvonařce? A na co? Kolik lidí ze Zvonařky jde na vlak a naopak?

+5/−3
19.2.2013 12:47

P95e83t67r 54K79o43v54a77r 6366796888106

Zvonařka je tragedie kterou spáchali již komanči.

+1/0
20.2.2013 9:17
Foto

J41a17n 30A31d46a22m25e56c 5875427158670

Jedina moznost, jak se posunout vpred je vystavba noveho nadrazi v Jiznim centru. Jedine tak se Brno stane alespon castecne mestem budoucnosti - nova ctvrt pro 40 000 obyvatel a supermoderni nadrazi (s dostatecnym prostorem jak pro perony tak pro parkoviste) napojene na vysokorychlosti trat. Pokud zavahame a nepostavime nadrazi, Brno zacne upadat...

+10/−4
19.2.2013 12:24

T56o35m79a57s 93N38o74v50o76t59n83y 3381526838539

Akorát teda nevím, kde vezmeme 40 tisíc nových obyvatel, kteří budou mít na to, zadlužit se na desítky let aby splatili 2kk o 50 metrech někde "v nové čtvrti". Jinak s nádražím souhlas.

+1/−4
19.2.2013 13:15

Z37d13e51ň87k11a 62V58e37s79e27l44á 8599625757460

Odsunout nádraží není vůbec dobrý nápad. Jenom se pro cestující zhorší jeho dostupnost, nemluvě o tom, že peníze, které by šly do stavby nové trati šaliny, jsou neskutečně potřebné na rekonstrukci tratí stávajících. Ať se opraví nádraží stávající + prostory před ním (včetně nástupišť k šalinám a trajflům) a může to v pohodě fungovat dál.

+6/−7
19.2.2013 12:04

P87e89t25r21a 28N10o85v59á49k60o39v22á 7498566774778

Z mého pohledu je to naopak velice dobrá věc, pokud se vyřeší návaznost na MHD. Protože tohle nádraží nejde pořádně rozšířit, zmodernizovat a je do zatáčky. Navíc v nové poloze by získalo návaznost se Zvonařkou a tím by se mohl zrušit humus u Grandu.

+8/−1
19.2.2013 12:23

Z84d22e14ň98k41a 52V18e28s54e62l23á 8439755987130

Návaznost na MHD do centra mají zajišťovat - pokud se dobře pamatuju - asi dvě linky (o tom, jak často by měly jezdit, se snad ani radši nepíše). Víc ne. V porovnání s tím, že dneska obsluhuje nádraží linek 7, je to značný nepoměr! 

A pokud vím, tak od Grandu jezdí snad jenom busy SA...

+2/−3
19.2.2013 12:28

T87o68m68a27s 33N83o67v76o63t89n58y 3871236128589

Se Zvonařkou se ale taky nepočítá, půjde k zemi pokud bude nové nádraží.

+3/0
19.2.2013 13:16

R11a78d51e74k 50J70a47n55a47t16a 9915736464722

Tohle nádraží jde krásně rozšířit tam kde je, i ten oblouk narovnat. Na netu lze najít studie. Ani není potřeba přidávat koleje. 8-10 kolejí Brnu bohatě stačí - pokud bude zaveden průjezdí model a modenrí zabezpečovací zařízení.

+1/−2
20.2.2013 0:14

M26a72r61t35i33n 79N86o60v54o62t34n17ý 7578238495523

http://www.nadrazivcentru.cz/

+3/−8
19.2.2013 11:45
Foto

O39n16d68ř53e82j 70G67r35u38s 9659411306621

jsem toho názoru, že je lepší a mnohdy i levnější postavit nádraží nové ...

+7/−5
19.2.2013 10:43

R34o59m47a93n 59S89i38l32n64ý 3427242979561

Nejde jen o samotné nádraží, ale taky o jeho napojení na systém MHD. A to v odsunuté poloze výrazně utrpí, většině lidí prodlouží dobu dojezdu a přidá přestupy.

+5/−3
19.2.2013 10:50
Foto

O26n27d66ř91e56j 96G13r18u10s 9329301636121

jiný argument než napojení na MHD nemáte? Víte jak má být vůbec řešena MHD u nového nádraží?

+4/−3
19.2.2013 10:53

R57o47m33a69n 90S58i34l35n94ý 3257392579671

Napojení MHD je zcela zásadní argument pro fungování nádraží, protože drtivá většina lidí pokračuje dál právě MHD a ano vím jak má vypadat situace MHD před novým nádražím. Má tam být přivedena jedna další tramvajový trať směrem od Nových Sadů.

+5/−2
19.2.2013 11:03

M83a27r87e95k 91S70c95h66o52ř 7118421809688

A kam to vlastně bude dál? Na jih, na východ, západ? Snad jen se severem bych souhlasil, ale pokud v jádru města zaniknou ostudné obchody typu vše za 20 atd., tak snad ani tento směr nebude problém.

0/0
19.2.2013 13:54

J38a22n 62F11r39o83l91í12k 6516150625724

Peníze. Oprava stávajícího nádraží je investicí státu. Přesun MHD k novému je investicí města, které má v zadku vši.

0/−2
19.2.2013 12:53

F82r88a72n60t11i86s19e33k 71T79e25n22o17r61a 4334958581565

pokud by byl opravdu vytvoren severo-jizni diametr,  predelani linek saliny z vychodu zavedeni saliny (mestkeho vlaku) mezi hlavnim nadrazim a Zidenicema, tak by to mohlo byt i lepsi nez to je ted.  Ale jak jsme psal nize, neverim, ze tenhle smelej plan nekdo zafinancuje

+4/0
19.2.2013 10:55

R62o46m71a33n 65S41i47l54n26ý 3787632249231

Jenomže, jak jsem psal dole, samo město tohle komplexní řešení víceméně zavrhlo a omezilo to jen na přivedení nové linky šaliny směrem od Nových Sadů po nově vzniklé třídě.

+2/0
19.2.2013 11:02

R12o97b44e64r64t 91M19o18t88k23a 4986547499155

Přestupy to rozhodně nepřidá. A vzhledem k tomu, že většina lidí přijíždějících do Brna za prací a tito pracují v průmyslových zónách na jihu a východě Brna, se jim cesta do práce podstatě zkrátí a hlavně urychlí. Pochopitelně přesunem příjdou obchodnící ve Vaňkovce,  bývalém Prioru a okolo stávajícího nádraží o velké množství zákazníků.

+5/−2
19.2.2013 11:02

R86o42m55a47n 63S61i20l45n26ý 3487942689491

Přestupy to velké části cestujících přidá. O tom kterým směrem dál pokračuje většina cestujících vlakem žádná konkrétní data nejsou, ale troufnu si tvrdit, že většina na jih nemíří (Už třeba jen proto, že většina vysokých škol je směrem na sever). Každopádně podstatné je to, že napojení MHD i jižním směrem je plánováno mizerně.

+3/−4
19.2.2013 11:16

J63a17n 92Č25e10k98a15l 7639875404934

Má ten přesun jiný důvod než machinace s pozemky?

+11/−5
19.2.2013 10:33

R64o94m43a21n 48S46i27l82n59ý 3547142989771

Znepříjemnit veřejnou dopravu lidem v Brně a ve velké části jižní Moravy.

+6/−5
19.2.2013 10:40

R25o12b14e76r84t 58M48o95t25k37a 4116257739235

To myslíte tím, že zároveň s přesunem by se přesunula i MHD a lidi by nemuseli chodit ze Zvonařky na MHD  přes Vaňkovku, ale měli by ji hned vedle autobusového nádraží?

+4/−4
19.2.2013 10:50

R10o48m85a27n 55S48i90l51n30ý 3497702989981

Přesune se v rozsahu, který se ani zdaleka nepřiblíží současnému uzlu MHD před hlavním nádražím.

+3/−4
19.2.2013 10:51
Foto

O65n45d24ř44e63j 38G77r22u94s 9319291156481

víte vůbec kolik lidí přijíždí a odjíždí z Brna vlakem a kolik lidí odjíždí přes UAN? zdá se mě že o tom nemáte ani páru!

+3/−3
19.2.2013 10:55

R44o78m36a92n 27S47i35l45n77ý 3967422979651

Mám o tom velkou páru. IDS svedl celou většinu dopravy vedoucí v JMK do Brna na vlaky. Takže většina lidí denně dojíždějících do Brna jede přes Hlavní nádraží. Trochu se dovzdělej.

+4/−2
19.2.2013 10:59
Foto

O18n36d94ř62e43j 76G85r92u13s 9809791726721

tohle já samozdřejmě vím, ale ne všichni jezdí na HN .... jo a krávy jsme spolu nepásli, tak prosím netykat! díky

+2/−3
19.2.2013 11:08

R46o60m27a78n 29S79i77l20n69ý 3637582129111

Na hlavní nádraží jistě všichni nejezdí, ale jezdí jich tam většina a tahle diskuze je o Hlavním nádraží. Tykat ti budu jako všem ostatním v anonymních diskuzích na netu.

+2/−4
19.2.2013 11:11
Foto

O44n62d30ř67e13j 26G77r55u12s 9829591616531

když jste tak chytrý, tak mi řekněte kolik denně Hm Brno odbaví cestujících a kolik jich odbaví UAN Zvonařka?

+2/−3
19.2.2013 11:14

R42o22m44a63n 97S62i30l80n86ý 3187662589261

Žádná konkrétná data k porovnání nemám. Vycházím z toho, že IDS, který zajišťuje dopravu v kraji, omezil příjezdy autobusů na Zvonařku na úplné minimum. Autobusy v dnešní době jezdí buď k terminálům u železničních stanic, kdy lidi dál pokračují do brna vlakem, anebo končí na krajích Brna u terminálů MHD, jako je Stará Osada, Bystrc, atd.

+3/−3
19.2.2013 11:20
Foto

O63n87d95ř54e76j 91G60r98u24s 9659341106631

k tomu tykání .... je na vás vidět, že nemáte moc velké vzdělání, vzdělaný člověk má úctu k druhému a netyká hned každému i když se jedná jen o anonymní diskusi

+3/−2
19.2.2013 11:16

R11o27m69a63n 11S64i34l86n67ý 3427552709101

O moje vzdělání se neboj. Tykání je na internetových diskuzí naprostým standardem.

+2/−4
19.2.2013 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.