Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží v Brně možná zůstane v centru, ministerstvo chce obě varianty

Stoupencům zachování brněnského nádraží v centru svitla naděje. Ministerstvo dopravy totiž požaduje, aby kraj zanesl do svého územního plánu jak nádraží v odsunuté poloze, tak i v centru. Do teď se přitom počítalo jen s první variantou. Otázka je, jak zareagují politici ve vedení kraje a města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š27t41e26f28a62n 45F67r77i12č34a 7452868323916

Pro denně dojíždějící venkovany má smysl pouze nádraží v současné poloze. Je to o ztrátě času každého cestujícího cca 2 x 10 min. denně ze zavlečené polohy do centra. Městská infrastruktura je budována po staletí, nelze ji jen tak zahodit a začít znovu, i když by se to některým zájmovým skupinám líbilo. Dnešní nejmladší generace by se za svého života solidního dokončení celé akce nedočkala.Rv

+2/0
21.2.2013 22:32

P90a63v92e19l 44O54d21r42a52z76i36l 6214949657160

Nechápu pár věcí:

Argumentace Jižním centrem. Na to vám reálně každej kašle. Kdyby mělo smysl, vzniklo by už dávno spontánně.

Argumentace parkováním. Já su teda asi divnej, ale když chci někam jet vlakem, tak se na něj dopravím šalinou, nebo tágem, ale proč proboha vlastním autem??

Podle mýho stačí zbourat hnusný Tesko a opravit tratě přes centrum tak, aby se po nich mohlo jezdit rychleji, než 20. V nejhorším postavit novej nádr pro dálkový vlaky a lokálky nechat jezdit do centra, proboha, vždyť to je jejich účel.

+4/−2
20.2.2013 9:48

P72a15v48e94l 54S83t39ř84í73t10e14c66k91ý 7779958822613

Je několik variant na umístění hlavního nádraží v Brně.

Nádraží ve stávajícím místě: Kapacitně absolutně nedostačující! Nemá možnost se rozšířit. Časté zdržení vlaků která prostě nemají volnou kolej! Pomalý průjezd Brnem. Téměř nemožnost parkování.

Nádraží v "přisunuté" poloze: Nejdražší projekt který má hodně nedostatků i rizik (posun skály pod Petrovem) Neřeší špatný průjezd Brnem, staveniště v centru na x let.

Nádraží v "odsunuté" poloze: Vzdáleno cca 800m od stávajícího. Nutnost vybudovat MHD k novému nádraží. Pro některé se zvětší vzdálenost i čas dojezdu.

Podle mě by byla nejlepší varianta: Hlavní nádraží v odsunuté poloze a stávající ponechat pouze pro regionální dopravu. Rozšířit počet vlakových zastávek ve městě a více začlenit a propojit do MHD, třeba i při vybudování některých tratí na území města.

Je to jen můj laický pohled tak mě zas moc nekamenujte.. ;-).

+1/−3
19.2.2013 21:45

R15a53d13e83k 44J82a33n29a11t20a 9685206784672

Existence dvou nádraží by komplikovala přestup z dálkové na regionální dopravu. Nádraží pouze v odsunuté poloze by pak kompilovalo dopravu do centra (i ti, co dnes jdou pěšky by museli do tramvaje, většině těch, co jezdí tramvají už teď, by přibyl přestup) a v důsledku by oslabil zájem o vlakovou dorpavu.

Kapacita nádraží v centru není problém. Však nové centrální nádraží ve Vídni má pouhých 12 kolejí a bude jim to stačit. Dneska už nemají vlaky na nádraží co postávat. Přijedou a zase odjedou (tzv. průjezdní model), moderní zabezpečovací zařízení je zvládne s krátkými intervaly.

+1/−1
20.2.2013 0:09

P89e82t47r 26K60o45v81a65r 6986226678206

Mně to přijde, že jste brněnské Hlavní neviděl zblízka. Rozhlédněte se po okolí kolik je tam opuštěného prostoru. Třeba i kolem Tesca. Navíc, od dob kdy v Brně skončil průmysl a spousty fabrik, vlakem dojíždí stále méně lidí. Samotná nádražní budova není až tak velká, nádražní areál je ovšem obrovský jen neefektivně využitý, včetně špinavého smradlavého podchodu i okolí narvaného trhovci s laciným šmejdem.

+3/0
20.2.2013 9:36

R56o38b11e17r58t 18M93o13t90k93a 4546477619355

Neřekl bych že doíždí méně lidí. A stejně do KSB jezdili lidi vlakem na Královopolské nádraží a do Zbrojovky do Židenic. Do I.BZKG, ZETORu a několika dalších menších n.p. jezdili na hlavas.

0/0
20.2.2013 23:32

D80a14v71i46d 22K34r38e27j48č67í 9782190846354

Zachování stávajícího nádraží a přitom vybudování nového se mi nezdá, jako zas tak špatná varianta. Nádraží v té podobě, v jaké je dnes, v mnoha ohledech nevyhovuje. Jedná se jak o kapacitu, tvar, polohu... kdo se o to trochu zajímá, tak ví, o co jde. Takže je zřejmé, že nové nádraží je prostě potřeba, o tom bez debat. 2 nádraží mají ovšem své pro a proti. Dokážu si představit, že na nové nádraží by jezdily převážně rychlíky EC, IC a další a na to staré zase regionální vlaky. Proč ne? Celkem zajímavá představa. Na druhou stranu by se město muselo starat o 2 "hlavní nádraží" a tomu taky přizpůsobit mhd. K tomu je nutno dodat, že pokud by tato varianta zvítězila, muselo by se začít se vším "od znova" a kompletně překopat všechny plány a taky by se musely obě nádraží poněkud upravit, nové by bylo zbytečně předimenzované a musel by se původní plán asi zmenšit a staré nádraží by taky bylo větší než by bylo potřeba, ale u toho starého těžko říct, co s ním. Na závěr bych dodal, že budování nového nádraží, oprava toho starého, nová projektová dokumentace apod. bude stát spoustu peněz a rozhodně bude mnohem dražší než vybudování nového a kompletní zrušení toho starého nádraží, ale pokud se to trochu někam pohne, tak proč ne.

+5/0
19.2.2013 21:29

P32a14v46e54l 74S49t78ř41í35t55e72c16k84ý 7969628272463

Než sem to sesmolil tak jsi mě předběhl.. ;-) Ale jinak souhlas!

+2/0
19.2.2013 21:47

P35a90v32e27l 43O96d29r13a81z83i34l 6344649617820

Realizovat špatný projekt jenom proto, že "už se do toho daly prachy" je nesmyslné.

+1/−1
20.2.2013 9:49

M67i25r71o65s47l81a41v 76T37o28m85á35š20e30k 2124206831500

jednoduche jak facka, sare nadrazi enchat, nebo klidne rozsirit integraci s obchodnimi centry kolem-v nemecku je to bezne ze nadr je obchodko. A pokud jednou vznikne VRT podel dalnice , tak vlaky co budou projizdet a nekoncit v brne budou mit proste velmi primitivni zastavku pobliz dalnice a z ni samozrejme budue prestup hrana hrana na vlak na hlavni nadrazi.

0/0
21.2.2013 11:14

V47á75c36l11a11v 97P49o83l70á17š34e16k 9746870731407

Jak je krásné, že jsme chudý stát! Nejsou peníze na odsun nádraží kamsi na okraj Brna, a tak mám naději, že až do konce mého života bude fungovat nádraží v centru. Nejsou peníze na postavení dálnice R43, a tak mám naději, že až do konce mého života mi nebudou smrdět a hlučet kamiony přímo pod okny. Jaké štěstí být chudý!

+3/−5
19.2.2013 13:45

M38a56r78e75k 91S35c14h88o21ř 7438921599538

Nemyslím si, že jsem chudý, tak abych mohl s tímto příspěvkem souhlasit, musel bych být alespoň blbý.

+3/−2
19.2.2013 13:48

A75l80e81n35a 83R79i89s75o42v18á 4956760729505

Ještě mne napadá, že to odsunutí nádraží bude velice efektivní i pro Dopravní podnik. Spousta lidí si bude muset koupit jízdenku do centra. Teď prostě vyjde z vlaku a po vlastní ose se dostane kamkoliv do centra. To jsou obrovské ztráty, tak by se z lidí zase snadno vytahaly peníze...

+3/−3
19.2.2013 13:17

O12n30d58ř51e93j 10H16o41l90u76b 1899897938106

Myslím, že většina těch, kteří tím vlakem přijíždějí pravidelně (tím myslím třeba každý den nebo aspoň každý týden), mají buď nějakou předplacenou jízdenku po Brně, nebo přijedou na jízdenku IDS, která jim platí i po tom Brně, takže na tom se DPMB zrovna moc nenapakuje.

+2/0
19.2.2013 16:35

R55a28d75e23k 68J92a94n73a26t19a 9965246324382

Představujete to "efektivitu DP" jako Hurvínek válku. DP je dotovaný. Jízdné nepokryje náklady ani omylem.

V takové situaci, pokud způsobíte, že lidé budou muset jezdit více, to naopak bude naopak stát MĚSTSKÉ PENÍZE NAVÍC, nikdo na to nevydělá ....

+1/0
20.2.2013 0:11

A18l97e36s 81M90a28c71h97a43c 3527128658521

Pojem "nadrazi v centru" je anachronismus. Vzdyt i nadrazi v tzv. odsunute polozce by de facto lezelo v centru. Kdo byl nedavno v Brne, vidi, ze se mesto rozrusta smerem na jih. A vsichni odpurci noveho nadrazi by si meli uvedomit, ze momentalni stav je dlouhodobe neudrzitelny, pokud Brno nechce zacit upadat. Hrozi realne riziko, ze v budoucnosti budou vlaky Eurocity Brno radeji jezdit z Prahy na Olomouc a Prerov a dale do Vidne/Bratislavy/Varsavy atd. Kapacita i technicke podminky soucasneho nadrazi mozna vyhovovaly pred padesati lety, ted uz jsme ale nekde dal.

+9/−3
19.2.2013 13:10
Foto

O29n61d16ř21e25j 86G94r12u26s 9979971626501

musím s Vámi jen a jen souhlasit! R^

+3/−3
19.2.2013 14:21

P21e92t32r 31K69o12v80a43r 6426566338876

Brno dávno upadá, stejně jako dráhy. Jezdíte někdy vlakem? Tak se z něj rozhlédněte. Také se rozhlédněte kolem Hlavního nádraží. Kolik je tam zanedbaných ploch zarostlých plevelem, zašlých objektů, starých hal, trhovců. Kdyby se s tímto prostorem dobře hospodařilo, mohl tam být nádherný dopravní terminál již dávno. A se zlomkem investic na přesun a stavbu nového nádraží do nějakého umělého byznys centra. Brněnským kmotrům a velko-developerům nejde rozhodně o to, aby se nám lépe a efektivněji cestovalo, ale aby zhodnotili své investice do lukrativních pozemků. Ostatně, kde by dnes na přesun stát vzal? Při státním dluhu který se postupně blíží ke 2 bilionům by si vypůjčil další desítky miliard?

0/−1
20.2.2013 9:15

A34l50e79n93a 22R63i97s81o97v92á 4566270209445

Obávám se, že je už dávno rozprodáno. Odsun nádraží možná slibuje jakoby uklizenou variantu, ale i velké zbytečné plochy, rozjezdy budou taky odtud? Daleko od centra? Pokud přijedu od někud v noci, kam až se potáhnu? Zase někam na nějaký uzel...třeba k nynějšímu nádraží? Jen do práce mi to bude trvat o dvacet minut delší dobu.

Teď při příjezdu a odjezdu se cestující rozprchnou do svých šalin, nemluvě o tom, že z 5. a 6. nástupiště nemusí přes celé nádraží, ale řeší to Nové Sady. Že bude blíž ke Zvonařce? A na co? Kolik lidí ze Zvonařky jde na vlak a naopak?

+5/−3
19.2.2013 12:47

P73e20t44r 85K75o65v78a20r 6836396518206

Zvonařka je tragedie kterou spáchali již komanči.

+1/0
20.2.2013 9:17
Foto

J64a76n 24A72d35a48m52e23c 5425877118540

Jedina moznost, jak se posunout vpred je vystavba noveho nadrazi v Jiznim centru. Jedine tak se Brno stane alespon castecne mestem budoucnosti - nova ctvrt pro 40 000 obyvatel a supermoderni nadrazi (s dostatecnym prostorem jak pro perony tak pro parkoviste) napojene na vysokorychlosti trat. Pokud zavahame a nepostavime nadrazi, Brno zacne upadat...

+10/−4
19.2.2013 12:24

T97o86m63a88s 39N76o17v55o64t90n91y 3951146908469

Akorát teda nevím, kde vezmeme 40 tisíc nových obyvatel, kteří budou mít na to, zadlužit se na desítky let aby splatili 2kk o 50 metrech někde "v nové čtvrti". Jinak s nádražím souhlas.

+1/−4
19.2.2013 13:15

Z68d20e19ň77k53a 54V69e49s65e92l95á 8489585397560

Odsunout nádraží není vůbec dobrý nápad. Jenom se pro cestující zhorší jeho dostupnost, nemluvě o tom, že peníze, které by šly do stavby nové trati šaliny, jsou neskutečně potřebné na rekonstrukci tratí stávajících. Ať se opraví nádraží stávající + prostory před ním (včetně nástupišť k šalinám a trajflům) a může to v pohodě fungovat dál.

+6/−7
19.2.2013 12:04

P55e44t43r37a 39N20o74v86á23k79o47v14á 7508546664468

Z mého pohledu je to naopak velice dobrá věc, pokud se vyřeší návaznost na MHD. Protože tohle nádraží nejde pořádně rozšířit, zmodernizovat a je do zatáčky. Navíc v nové poloze by získalo návaznost se Zvonařkou a tím by se mohl zrušit humus u Grandu.

+8/−1
19.2.2013 12:23

Z28d80e78ň12k57a 48V91e62s95e67l40á 8179535947480

Návaznost na MHD do centra mají zajišťovat - pokud se dobře pamatuju - asi dvě linky (o tom, jak často by měly jezdit, se snad ani radši nepíše). Víc ne. V porovnání s tím, že dneska obsluhuje nádraží linek 7, je to značný nepoměr! 

A pokud vím, tak od Grandu jezdí snad jenom busy SA...

+2/−3
19.2.2013 12:28

T76o44m88a14s 78N26o66v85o94t23n52y 3721586728749

Se Zvonařkou se ale taky nepočítá, půjde k zemi pokud bude nové nádraží.

+3/0
19.2.2013 13:16

R66a91d26e10k 42J52a89n98a48t11a 9485946604942

Tohle nádraží jde krásně rozšířit tam kde je, i ten oblouk narovnat. Na netu lze najít studie. Ani není potřeba přidávat koleje. 8-10 kolejí Brnu bohatě stačí - pokud bude zaveden průjezdí model a modenrí zabezpečovací zařízení.

+1/−2
20.2.2013 0:14

M31a70r17t95i23n 60N19o37v11o93t86n54ý 7158218195413

http://www.nadrazivcentru.cz/

+3/−8
19.2.2013 11:45
Foto

O47n59d20ř16e68j 90G16r14u98s 9869811236281

jsem toho názoru, že je lepší a mnohdy i levnější postavit nádraží nové ...

+7/−5
19.2.2013 10:43

R95o81m13a15n 76S67i22l58n84ý 3137662629561

Nejde jen o samotné nádraží, ale taky o jeho napojení na systém MHD. A to v odsunuté poloze výrazně utrpí, většině lidí prodlouží dobu dojezdu a přidá přestupy.

+5/−3
19.2.2013 10:50
Foto

O60n77d50ř32e45j 30G18r42u95s 9499171786801

jiný argument než napojení na MHD nemáte? Víte jak má být vůbec řešena MHD u nového nádraží?

+4/−3
19.2.2013 10:53

R13o74m35a92n 17S83i51l24n52ý 3187832869511

Napojení MHD je zcela zásadní argument pro fungování nádraží, protože drtivá většina lidí pokračuje dál právě MHD a ano vím jak má vypadat situace MHD před novým nádražím. Má tam být přivedena jedna další tramvajový trať směrem od Nových Sadů.

+5/−2
19.2.2013 11:03

M63a58r62e95k 37S73c84h59o58ř 7198641909188

A kam to vlastně bude dál? Na jih, na východ, západ? Snad jen se severem bych souhlasil, ale pokud v jádru města zaniknou ostudné obchody typu vše za 20 atd., tak snad ani tento směr nebude problém.

0/0
19.2.2013 13:54

J10a20n 52F69r88o94l31í35k 6526680495114

Peníze. Oprava stávajícího nádraží je investicí státu. Přesun MHD k novému je investicí města, které má v zadku vši.

0/−2
19.2.2013 12:53

F25r25a98n97t96i80s23e57k 60T70e59n32o41r57a 4984788701595

pokud by byl opravdu vytvoren severo-jizni diametr,  predelani linek saliny z vychodu zavedeni saliny (mestkeho vlaku) mezi hlavnim nadrazim a Zidenicema, tak by to mohlo byt i lepsi nez to je ted.  Ale jak jsme psal nize, neverim, ze tenhle smelej plan nekdo zafinancuje

+4/0
19.2.2013 10:55

R15o46m97a85n 57S97i55l13n17ý 3677712529651

Jenomže, jak jsem psal dole, samo město tohle komplexní řešení víceméně zavrhlo a omezilo to jen na přivedení nové linky šaliny směrem od Nových Sadů po nově vzniklé třídě.

+2/0
19.2.2013 11:02

R60o81b82e78r22t 24M10o35t77k17a 4916397399595

Přestupy to rozhodně nepřidá. A vzhledem k tomu, že většina lidí přijíždějících do Brna za prací a tito pracují v průmyslových zónách na jihu a východě Brna, se jim cesta do práce podstatě zkrátí a hlavně urychlí. Pochopitelně přesunem příjdou obchodnící ve Vaňkovce,  bývalém Prioru a okolo stávajícího nádraží o velké množství zákazníků.

+5/−2
19.2.2013 11:02

R47o33m89a19n 72S36i95l64n41ý 3437532719421

Přestupy to velké části cestujících přidá. O tom kterým směrem dál pokračuje většina cestujících vlakem žádná konkrétní data nejsou, ale troufnu si tvrdit, že většina na jih nemíří (Už třeba jen proto, že většina vysokých škol je směrem na sever). Každopádně podstatné je to, že napojení MHD i jižním směrem je plánováno mizerně.

+3/−4
19.2.2013 11:16

J46a25n 97Č44e44k46a69l 7339545344654

Má ten přesun jiný důvod než machinace s pozemky?

+11/−5
19.2.2013 10:33

R69o48m20a22n 80S55i87l22n31ý 3127892709731

Znepříjemnit veřejnou dopravu lidem v Brně a ve velké části jižní Moravy.

+6/−5
19.2.2013 10:40

R23o98b19e28r45t 83M47o44t75k53a 4756807539505

To myslíte tím, že zároveň s přesunem by se přesunula i MHD a lidi by nemuseli chodit ze Zvonařky na MHD  přes Vaňkovku, ale měli by ji hned vedle autobusového nádraží?

+4/−4
19.2.2013 10:50

R32o89m28a47n 65S76i12l95n51ý 3347152929671

Přesune se v rozsahu, který se ani zdaleka nepřiblíží současnému uzlu MHD před hlavním nádražím.

+3/−4
19.2.2013 10:51
Foto

O29n53d61ř24e11j 41G59r10u68s 9929921526111

víte vůbec kolik lidí přijíždí a odjíždí z Brna vlakem a kolik lidí odjíždí přes UAN? zdá se mě že o tom nemáte ani páru!

+3/−3
19.2.2013 10:55

R82o42m78a30n 72S56i14l53n91ý 3707962959951

Mám o tom velkou páru. IDS svedl celou většinu dopravy vedoucí v JMK do Brna na vlaky. Takže většina lidí denně dojíždějících do Brna jede přes Hlavní nádraží. Trochu se dovzdělej.

+4/−2
19.2.2013 10:59
Foto

O13n54d69ř46e94j 26G14r33u47s 9749821596331

tohle já samozdřejmě vím, ale ne všichni jezdí na HN .... jo a krávy jsme spolu nepásli, tak prosím netykat! díky

+2/−3
19.2.2013 11:08

R79o70m18a52n 69S55i90l61n33ý 3197342549371

Na hlavní nádraží jistě všichni nejezdí, ale jezdí jich tam většina a tahle diskuze je o Hlavním nádraží. Tykat ti budu jako všem ostatním v anonymních diskuzích na netu.

+2/−4
19.2.2013 11:11
Foto

O18n89d23ř58e16j 66G96r96u17s 9219341856421

když jste tak chytrý, tak mi řekněte kolik denně Hm Brno odbaví cestujících a kolik jich odbaví UAN Zvonařka?

+2/−3
19.2.2013 11:14

R69o72m40a74n 89S19i73l81n93ý 3797432669261

Žádná konkrétná data k porovnání nemám. Vycházím z toho, že IDS, který zajišťuje dopravu v kraji, omezil příjezdy autobusů na Zvonařku na úplné minimum. Autobusy v dnešní době jezdí buď k terminálům u železničních stanic, kdy lidi dál pokračují do brna vlakem, anebo končí na krajích Brna u terminálů MHD, jako je Stará Osada, Bystrc, atd.

+3/−3
19.2.2013 11:20
Foto

O68n86d16ř88e94j 63G79r96u29s 9959221236881

k tomu tykání .... je na vás vidět, že nemáte moc velké vzdělání, vzdělaný člověk má úctu k druhému a netyká hned každému i když se jedná jen o anonymní diskusi

+3/−2
19.2.2013 11:16

R49o88m59a48n 94S27i43l94n72ý 3957802889511

O moje vzdělání se neboj. Tykání je na internetových diskuzí naprostým standardem.

+2/−4
19.2.2013 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.