Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží v Brně možná zůstane v centru, ministerstvo chce obě varianty

Stoupencům zachování brněnského nádraží v centru svitla naděje. Ministerstvo dopravy totiž požaduje, aby kraj zanesl do svého územního plánu jak nádraží v odsunuté poloze, tak i v centru. Do teď se přitom počítalo jen s první variantou. Otázka je, jak zareagují politici ve vedení kraje a města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š58t47e51f23a79n 54F13r30i91č24a 7772598843966

Pro denně dojíždějící venkovany má smysl pouze nádraží v současné poloze. Je to o ztrátě času každého cestujícího cca 2 x 10 min. denně ze zavlečené polohy do centra. Městská infrastruktura je budována po staletí, nelze ji jen tak zahodit a začít znovu, i když by se to některým zájmovým skupinám líbilo. Dnešní nejmladší generace by se za svého života solidního dokončení celé akce nedočkala.Rv

+2/0
21.2.2013 22:32

P56a96v79e51l 75O36d25r45a14z62i31l 6854889217600

Nechápu pár věcí:

Argumentace Jižním centrem. Na to vám reálně každej kašle. Kdyby mělo smysl, vzniklo by už dávno spontánně.

Argumentace parkováním. Já su teda asi divnej, ale když chci někam jet vlakem, tak se na něj dopravím šalinou, nebo tágem, ale proč proboha vlastním autem??

Podle mýho stačí zbourat hnusný Tesko a opravit tratě přes centrum tak, aby se po nich mohlo jezdit rychleji, než 20. V nejhorším postavit novej nádr pro dálkový vlaky a lokálky nechat jezdit do centra, proboha, vždyť to je jejich účel.

+4/−2
20.2.2013 9:48

P89a15v90e76l 50S83t18ř66í27t14e30c92k65ý 7929848592143

Je několik variant na umístění hlavního nádraží v Brně.

Nádraží ve stávajícím místě: Kapacitně absolutně nedostačující! Nemá možnost se rozšířit. Časté zdržení vlaků která prostě nemají volnou kolej! Pomalý průjezd Brnem. Téměř nemožnost parkování.

Nádraží v "přisunuté" poloze: Nejdražší projekt který má hodně nedostatků i rizik (posun skály pod Petrovem) Neřeší špatný průjezd Brnem, staveniště v centru na x let.

Nádraží v "odsunuté" poloze: Vzdáleno cca 800m od stávajícího. Nutnost vybudovat MHD k novému nádraží. Pro některé se zvětší vzdálenost i čas dojezdu.

Podle mě by byla nejlepší varianta: Hlavní nádraží v odsunuté poloze a stávající ponechat pouze pro regionální dopravu. Rozšířit počet vlakových zastávek ve městě a více začlenit a propojit do MHD, třeba i při vybudování některých tratí na území města.

Je to jen můj laický pohled tak mě zas moc nekamenujte.. ;-).

+1/−3
19.2.2013 21:45

R59a90d62e48k 43J89a12n63a93t81a 9215356764752

Existence dvou nádraží by komplikovala přestup z dálkové na regionální dopravu. Nádraží pouze v odsunuté poloze by pak kompilovalo dopravu do centra (i ti, co dnes jdou pěšky by museli do tramvaje, většině těch, co jezdí tramvají už teď, by přibyl přestup) a v důsledku by oslabil zájem o vlakovou dorpavu.

Kapacita nádraží v centru není problém. Však nové centrální nádraží ve Vídni má pouhých 12 kolejí a bude jim to stačit. Dneska už nemají vlaky na nádraží co postávat. Přijedou a zase odjedou (tzv. průjezdní model), moderní zabezpečovací zařízení je zvládne s krátkými intervaly.

+1/−1
20.2.2013 0:09

P91e80t43r 13K13o26v69a79r 6156786568946

Mně to přijde, že jste brněnské Hlavní neviděl zblízka. Rozhlédněte se po okolí kolik je tam opuštěného prostoru. Třeba i kolem Tesca. Navíc, od dob kdy v Brně skončil průmysl a spousty fabrik, vlakem dojíždí stále méně lidí. Samotná nádražní budova není až tak velká, nádražní areál je ovšem obrovský jen neefektivně využitý, včetně špinavého smradlavého podchodu i okolí narvaného trhovci s laciným šmejdem.

+3/0
20.2.2013 9:36

R43o19b18e21r24t 20M96o38t11k39a 4166117979515

Neřekl bych že doíždí méně lidí. A stejně do KSB jezdili lidi vlakem na Královopolské nádraží a do Zbrojovky do Židenic. Do I.BZKG, ZETORu a několika dalších menších n.p. jezdili na hlavas.

0/0
20.2.2013 23:32

D52a43v60i81d 54K71r45e92j93č25í 9882110136254

Zachování stávajícího nádraží a přitom vybudování nového se mi nezdá, jako zas tak špatná varianta. Nádraží v té podobě, v jaké je dnes, v mnoha ohledech nevyhovuje. Jedná se jak o kapacitu, tvar, polohu... kdo se o to trochu zajímá, tak ví, o co jde. Takže je zřejmé, že nové nádraží je prostě potřeba, o tom bez debat. 2 nádraží mají ovšem své pro a proti. Dokážu si představit, že na nové nádraží by jezdily převážně rychlíky EC, IC a další a na to staré zase regionální vlaky. Proč ne? Celkem zajímavá představa. Na druhou stranu by se město muselo starat o 2 "hlavní nádraží" a tomu taky přizpůsobit mhd. K tomu je nutno dodat, že pokud by tato varianta zvítězila, muselo by se začít se vším "od znova" a kompletně překopat všechny plány a taky by se musely obě nádraží poněkud upravit, nové by bylo zbytečně předimenzované a musel by se původní plán asi zmenšit a staré nádraží by taky bylo větší než by bylo potřeba, ale u toho starého těžko říct, co s ním. Na závěr bych dodal, že budování nového nádraží, oprava toho starého, nová projektová dokumentace apod. bude stát spoustu peněz a rozhodně bude mnohem dražší než vybudování nového a kompletní zrušení toho starého nádraží, ale pokud se to trochu někam pohne, tak proč ne.

+5/0
19.2.2013 21:29

P11a55v74e92l 67S37t20ř55í68t60e72c12k24ý 7619648932523

Než sem to sesmolil tak jsi mě předběhl.. ;-) Ale jinak souhlas!

+2/0
19.2.2013 21:47

P41a72v95e24l 70O37d62r45a94z22i87l 6474729277300

Realizovat špatný projekt jenom proto, že "už se do toho daly prachy" je nesmyslné.

+1/−1
20.2.2013 9:49

M94i17r37o97s23l15a54v 33T58o83m16á50š36e85k 2214716891790

jednoduche jak facka, sare nadrazi enchat, nebo klidne rozsirit integraci s obchodnimi centry kolem-v nemecku je to bezne ze nadr je obchodko. A pokud jednou vznikne VRT podel dalnice , tak vlaky co budou projizdet a nekoncit v brne budou mit proste velmi primitivni zastavku pobliz dalnice a z ni samozrejme budue prestup hrana hrana na vlak na hlavni nadrazi.

0/0
21.2.2013 11:14

V63á34c17l60a82v 37P59o59l32á40š73e74k 9596550711347

Jak je krásné, že jsme chudý stát! Nejsou peníze na odsun nádraží kamsi na okraj Brna, a tak mám naději, že až do konce mého života bude fungovat nádraží v centru. Nejsou peníze na postavení dálnice R43, a tak mám naději, že až do konce mého života mi nebudou smrdět a hlučet kamiony přímo pod okny. Jaké štěstí být chudý!

+3/−5
19.2.2013 13:45

M38a95r41e69k 85S25c43h59o90ř 7698471789788

Nemyslím si, že jsem chudý, tak abych mohl s tímto příspěvkem souhlasit, musel bych být alespoň blbý.

+3/−2
19.2.2013 13:48

A38l54e84n12a 36R10i36s50o40v82á 4306460399765

Ještě mne napadá, že to odsunutí nádraží bude velice efektivní i pro Dopravní podnik. Spousta lidí si bude muset koupit jízdenku do centra. Teď prostě vyjde z vlaku a po vlastní ose se dostane kamkoliv do centra. To jsou obrovské ztráty, tak by se z lidí zase snadno vytahaly peníze...

+3/−3
19.2.2013 13:17

O94n72d36ř53e41j 75H76o39l48u46b 1619827318636

Myslím, že většina těch, kteří tím vlakem přijíždějí pravidelně (tím myslím třeba každý den nebo aspoň každý týden), mají buď nějakou předplacenou jízdenku po Brně, nebo přijedou na jízdenku IDS, která jim platí i po tom Brně, takže na tom se DPMB zrovna moc nenapakuje.

+2/0
19.2.2013 16:35

R30a45d48e76k 67J89a83n60a94t45a 9155696694972

Představujete to "efektivitu DP" jako Hurvínek válku. DP je dotovaný. Jízdné nepokryje náklady ani omylem.

V takové situaci, pokud způsobíte, že lidé budou muset jezdit více, to naopak bude naopak stát MĚSTSKÉ PENÍZE NAVÍC, nikdo na to nevydělá ....

+1/0
20.2.2013 0:11

A37l68e90s 38M12a94c96h30a23c 3737738528341

Pojem "nadrazi v centru" je anachronismus. Vzdyt i nadrazi v tzv. odsunute polozce by de facto lezelo v centru. Kdo byl nedavno v Brne, vidi, ze se mesto rozrusta smerem na jih. A vsichni odpurci noveho nadrazi by si meli uvedomit, ze momentalni stav je dlouhodobe neudrzitelny, pokud Brno nechce zacit upadat. Hrozi realne riziko, ze v budoucnosti budou vlaky Eurocity Brno radeji jezdit z Prahy na Olomouc a Prerov a dale do Vidne/Bratislavy/Varsavy atd. Kapacita i technicke podminky soucasneho nadrazi mozna vyhovovaly pred padesati lety, ted uz jsme ale nekde dal.

+9/−3
19.2.2013 13:10
Foto

O95n78d18ř71e86j 62G74r66u19s 9299981116891

musím s Vámi jen a jen souhlasit! R^

+3/−3
19.2.2013 14:21

P10e36t82r 51K91o46v40a71r 6696786488336

Brno dávno upadá, stejně jako dráhy. Jezdíte někdy vlakem? Tak se z něj rozhlédněte. Také se rozhlédněte kolem Hlavního nádraží. Kolik je tam zanedbaných ploch zarostlých plevelem, zašlých objektů, starých hal, trhovců. Kdyby se s tímto prostorem dobře hospodařilo, mohl tam být nádherný dopravní terminál již dávno. A se zlomkem investic na přesun a stavbu nového nádraží do nějakého umělého byznys centra. Brněnským kmotrům a velko-developerům nejde rozhodně o to, aby se nám lépe a efektivněji cestovalo, ale aby zhodnotili své investice do lukrativních pozemků. Ostatně, kde by dnes na přesun stát vzal? Při státním dluhu který se postupně blíží ke 2 bilionům by si vypůjčil další desítky miliard?

0/−1
20.2.2013 9:15

A24l40e35n28a 50R51i56s54o26v19á 4186690489355

Obávám se, že je už dávno rozprodáno. Odsun nádraží možná slibuje jakoby uklizenou variantu, ale i velké zbytečné plochy, rozjezdy budou taky odtud? Daleko od centra? Pokud přijedu od někud v noci, kam až se potáhnu? Zase někam na nějaký uzel...třeba k nynějšímu nádraží? Jen do práce mi to bude trvat o dvacet minut delší dobu.

Teď při příjezdu a odjezdu se cestující rozprchnou do svých šalin, nemluvě o tom, že z 5. a 6. nástupiště nemusí přes celé nádraží, ale řeší to Nové Sady. Že bude blíž ke Zvonařce? A na co? Kolik lidí ze Zvonařky jde na vlak a naopak?

+5/−3
19.2.2013 12:47

P96e21t74r 92K33o29v82a94r 6956396238466

Zvonařka je tragedie kterou spáchali již komanči.

+1/0
20.2.2013 9:17
Foto

J90a10n 42A59d48a46m11e18c 5245517528770

Jedina moznost, jak se posunout vpred je vystavba noveho nadrazi v Jiznim centru. Jedine tak se Brno stane alespon castecne mestem budoucnosti - nova ctvrt pro 40 000 obyvatel a supermoderni nadrazi (s dostatecnym prostorem jak pro perony tak pro parkoviste) napojene na vysokorychlosti trat. Pokud zavahame a nepostavime nadrazi, Brno zacne upadat...

+10/−4
19.2.2013 12:24

T92o80m59a47s 52N81o65v41o83t76n90y 3451186818369

Akorát teda nevím, kde vezmeme 40 tisíc nových obyvatel, kteří budou mít na to, zadlužit se na desítky let aby splatili 2kk o 50 metrech někde "v nové čtvrti". Jinak s nádražím souhlas.

+1/−4
19.2.2013 13:15

Z58d30e16ň15k44a 54V55e26s41e79l27á 8179375877860

Odsunout nádraží není vůbec dobrý nápad. Jenom se pro cestující zhorší jeho dostupnost, nemluvě o tom, že peníze, které by šly do stavby nové trati šaliny, jsou neskutečně potřebné na rekonstrukci tratí stávajících. Ať se opraví nádraží stávající + prostory před ním (včetně nástupišť k šalinám a trajflům) a může to v pohodě fungovat dál.

+6/−7
19.2.2013 12:04

P24e94t13r59a 51N80o50v88á24k45o91v69á 7648356684588

Z mého pohledu je to naopak velice dobrá věc, pokud se vyřeší návaznost na MHD. Protože tohle nádraží nejde pořádně rozšířit, zmodernizovat a je do zatáčky. Navíc v nové poloze by získalo návaznost se Zvonařkou a tím by se mohl zrušit humus u Grandu.

+8/−1
19.2.2013 12:23

Z82d56e11ň91k36a 87V92e32s71e87l45á 8149915357490

Návaznost na MHD do centra mají zajišťovat - pokud se dobře pamatuju - asi dvě linky (o tom, jak často by měly jezdit, se snad ani radši nepíše). Víc ne. V porovnání s tím, že dneska obsluhuje nádraží linek 7, je to značný nepoměr! 

A pokud vím, tak od Grandu jezdí snad jenom busy SA...

+2/−3
19.2.2013 12:28

T85o24m75a49s 12N57o93v85o33t97n77y 3341646558409

Se Zvonařkou se ale taky nepočítá, půjde k zemi pokud bude nové nádraží.

+3/0
19.2.2013 13:16

R19a34d70e24k 91J48a77n15a40t23a 9125756714582

Tohle nádraží jde krásně rozšířit tam kde je, i ten oblouk narovnat. Na netu lze najít studie. Ani není potřeba přidávat koleje. 8-10 kolejí Brnu bohatě stačí - pokud bude zaveden průjezdí model a modenrí zabezpečovací zařízení.

+1/−2
20.2.2013 0:14

M58a78r11t77i41n 98N44o24v48o53t81n43ý 7538528975493

http://www.nadrazivcentru.cz/

+3/−8
19.2.2013 11:45
Foto

O63n93d53ř46e32j 89G73r82u10s 9789701316371

jsem toho názoru, že je lepší a mnohdy i levnější postavit nádraží nové ...

+7/−5
19.2.2013 10:43

R70o95m27a80n 82S56i36l29n75ý 3847542619771

Nejde jen o samotné nádraží, ale taky o jeho napojení na systém MHD. A to v odsunuté poloze výrazně utrpí, většině lidí prodlouží dobu dojezdu a přidá přestupy.

+5/−3
19.2.2013 10:50
Foto

O35n36d10ř52e93j 94G71r85u69s 9149361176631

jiný argument než napojení na MHD nemáte? Víte jak má být vůbec řešena MHD u nového nádraží?

+4/−3
19.2.2013 10:53

R14o41m77a87n 66S26i43l45n76ý 3327542719561

Napojení MHD je zcela zásadní argument pro fungování nádraží, protože drtivá většina lidí pokračuje dál právě MHD a ano vím jak má vypadat situace MHD před novým nádražím. Má tam být přivedena jedna další tramvajový trať směrem od Nových Sadů.

+5/−2
19.2.2013 11:03

M35a26r65e16k 66S34c70h47o45ř 7218141749528

A kam to vlastně bude dál? Na jih, na východ, západ? Snad jen se severem bych souhlasil, ale pokud v jádru města zaniknou ostudné obchody typu vše za 20 atd., tak snad ani tento směr nebude problém.

0/0
19.2.2013 13:54

J69a77n 42F74r34o40l20í78k 6306280645704

Peníze. Oprava stávajícího nádraží je investicí státu. Přesun MHD k novému je investicí města, které má v zadku vši.

0/−2
19.2.2013 12:53

F52r75a73n20t19i91s64e74k 71T50e98n38o44r87a 4694118961795

pokud by byl opravdu vytvoren severo-jizni diametr,  predelani linek saliny z vychodu zavedeni saliny (mestkeho vlaku) mezi hlavnim nadrazim a Zidenicema, tak by to mohlo byt i lepsi nez to je ted.  Ale jak jsme psal nize, neverim, ze tenhle smelej plan nekdo zafinancuje

+4/0
19.2.2013 10:55

R70o40m52a55n 21S68i92l16n53ý 3217962329931

Jenomže, jak jsem psal dole, samo město tohle komplexní řešení víceméně zavrhlo a omezilo to jen na přivedení nové linky šaliny směrem od Nových Sadů po nově vzniklé třídě.

+2/0
19.2.2013 11:02

R15o86b84e47r68t 98M93o68t47k92a 4656597159125

Přestupy to rozhodně nepřidá. A vzhledem k tomu, že většina lidí přijíždějících do Brna za prací a tito pracují v průmyslových zónách na jihu a východě Brna, se jim cesta do práce podstatě zkrátí a hlavně urychlí. Pochopitelně přesunem příjdou obchodnící ve Vaňkovce,  bývalém Prioru a okolo stávajícího nádraží o velké množství zákazníků.

+5/−2
19.2.2013 11:02

R70o34m34a12n 75S90i60l27n67ý 3897812459301

Přestupy to velké části cestujících přidá. O tom kterým směrem dál pokračuje většina cestujících vlakem žádná konkrétní data nejsou, ale troufnu si tvrdit, že většina na jih nemíří (Už třeba jen proto, že většina vysokých škol je směrem na sever). Každopádně podstatné je to, že napojení MHD i jižním směrem je plánováno mizerně.

+3/−4
19.2.2013 11:16

J64a96n 33Č71e67k27a38l 7129165504814

Má ten přesun jiný důvod než machinace s pozemky?

+11/−5
19.2.2013 10:33

R81o25m58a21n 71S45i83l17n27ý 3127422119501

Znepříjemnit veřejnou dopravu lidem v Brně a ve velké části jižní Moravy.

+6/−5
19.2.2013 10:40

R50o71b96e91r39t 95M34o29t11k18a 4226327269385

To myslíte tím, že zároveň s přesunem by se přesunula i MHD a lidi by nemuseli chodit ze Zvonařky na MHD  přes Vaňkovku, ale měli by ji hned vedle autobusového nádraží?

+4/−4
19.2.2013 10:50

R67o35m42a43n 52S94i31l94n34ý 3187772129181

Přesune se v rozsahu, který se ani zdaleka nepřiblíží současnému uzlu MHD před hlavním nádražím.

+3/−4
19.2.2013 10:51
Foto

O78n19d98ř46e57j 79G30r38u66s 9769871396181

víte vůbec kolik lidí přijíždí a odjíždí z Brna vlakem a kolik lidí odjíždí přes UAN? zdá se mě že o tom nemáte ani páru!

+3/−3
19.2.2013 10:55

R58o52m85a89n 38S20i62l33n60ý 3897882449161

Mám o tom velkou páru. IDS svedl celou většinu dopravy vedoucí v JMK do Brna na vlaky. Takže většina lidí denně dojíždějících do Brna jede přes Hlavní nádraží. Trochu se dovzdělej.

+4/−2
19.2.2013 10:59
Foto

O67n16d97ř76e75j 95G14r86u56s 9279911396121

tohle já samozdřejmě vím, ale ne všichni jezdí na HN .... jo a krávy jsme spolu nepásli, tak prosím netykat! díky

+2/−3
19.2.2013 11:08

R32o78m80a87n 15S13i76l74n17ý 3917862759651

Na hlavní nádraží jistě všichni nejezdí, ale jezdí jich tam většina a tahle diskuze je o Hlavním nádraží. Tykat ti budu jako všem ostatním v anonymních diskuzích na netu.

+2/−4
19.2.2013 11:11
Foto

O90n21d78ř68e56j 75G85r66u89s 9859321976691

když jste tak chytrý, tak mi řekněte kolik denně Hm Brno odbaví cestujících a kolik jich odbaví UAN Zvonařka?

+2/−3
19.2.2013 11:14

R88o62m42a62n 47S97i43l21n27ý 3337302379211

Žádná konkrétná data k porovnání nemám. Vycházím z toho, že IDS, který zajišťuje dopravu v kraji, omezil příjezdy autobusů na Zvonařku na úplné minimum. Autobusy v dnešní době jezdí buď k terminálům u železničních stanic, kdy lidi dál pokračují do brna vlakem, anebo končí na krajích Brna u terminálů MHD, jako je Stará Osada, Bystrc, atd.

+3/−3
19.2.2013 11:20
Foto

O18n55d11ř63e39j 32G68r83u18s 9389301646151

k tomu tykání .... je na vás vidět, že nemáte moc velké vzdělání, vzdělaný člověk má úctu k druhému a netyká hned každému i když se jedná jen o anonymní diskusi

+3/−2
19.2.2013 11:16

R23o69m55a55n 92S24i96l29n80ý 3787152279381

O moje vzdělání se neboj. Tykání je na internetových diskuzí naprostým standardem.

+2/−4
19.2.2013 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.