Diskuze

Nádraží v Brně možná zůstane v centru, ministerstvo chce obě varianty

Stoupencům zachování brněnského nádraží v centru svitla naděje. Ministerstvo dopravy totiž požaduje, aby kraj zanesl do svého územního plánu jak nádraží v odsunuté poloze, tak i v centru. Do teď se přitom počítalo jen s první variantou. Otázka je, jak zareagují politici ve vedení kraje a města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠF

Pro denně dojíždějící venkovany má smysl pouze nádraží v současné poloze. Je to o ztrátě času každého cestujícího cca 2 x 10 min. denně ze zavlečené polohy do centra. Městská infrastruktura je budována po staletí, nelze ji jen tak zahodit a začít znovu, i když by se to některým zájmovým skupinám líbilo. Dnešní nejmladší generace by se za svého života solidního dokončení celé akce nedočkala.Rv

2 0
možnosti
PO

Nechápu pár věcí:

Argumentace Jižním centrem. Na to vám reálně každej kašle. Kdyby mělo smysl, vzniklo by už dávno spontánně.

Argumentace parkováním. Já su teda asi divnej, ale když chci někam jet vlakem, tak se na něj dopravím šalinou, nebo tágem, ale proč proboha vlastním autem??

Podle mýho stačí zbourat hnusný Tesko a opravit tratě přes centrum tak, aby se po nich mohlo jezdit rychleji, než 20. V nejhorším postavit novej nádr pro dálkový vlaky a lokálky nechat jezdit do centra, proboha, vždyť to je jejich účel.

4 2
možnosti
PS

Je několik variant na umístění hlavního nádraží v Brně.

Nádraží ve stávajícím místě: Kapacitně absolutně nedostačující! Nemá možnost se rozšířit. Časté zdržení vlaků která prostě nemají volnou kolej! Pomalý průjezd Brnem. Téměř nemožnost parkování.

Nádraží v "přisunuté" poloze: Nejdražší projekt který má hodně nedostatků i rizik (posun skály pod Petrovem) Neřeší špatný průjezd Brnem, staveniště v centru na x let.

Nádraží v "odsunuté" poloze: Vzdáleno cca 800m od stávajícího. Nutnost vybudovat MHD k novému nádraží. Pro některé se zvětší vzdálenost i čas dojezdu.

Podle mě by byla nejlepší varianta: Hlavní nádraží v odsunuté poloze a stávající ponechat pouze pro regionální dopravu. Rozšířit počet vlakových zastávek ve městě a více začlenit a propojit do MHD, třeba i při vybudování některých tratí na území města.

Je to jen můj laický pohled tak mě zas moc nekamenujte.. ;-).

1 3
možnosti
RJ

Existence dvou nádraží by komplikovala přestup z dálkové na regionální dopravu. Nádraží pouze v odsunuté poloze by pak kompilovalo dopravu do centra (i ti, co dnes jdou pěšky by museli do tramvaje, většině těch, co jezdí tramvají už teď, by přibyl přestup) a v důsledku by oslabil zájem o vlakovou dorpavu.

Kapacita nádraží v centru není problém. Však nové centrální nádraží ve Vídni má pouhých 12 kolejí a bude jim to stačit. Dneska už nemají vlaky na nádraží co postávat. Přijedou a zase odjedou (tzv. průjezdní model), moderní zabezpečovací zařízení je zvládne s krátkými intervaly.

1 1
možnosti
DK

Zachování stávajícího nádraží a přitom vybudování nového se mi nezdá, jako zas tak špatná varianta. Nádraží v té podobě, v jaké je dnes, v mnoha ohledech nevyhovuje. Jedná se jak o kapacitu, tvar, polohu... kdo se o to trochu zajímá, tak ví, o co jde. Takže je zřejmé, že nové nádraží je prostě potřeba, o tom bez debat. 2 nádraží mají ovšem své pro a proti. Dokážu si představit, že na nové nádraží by jezdily převážně rychlíky EC, IC a další a na to staré zase regionální vlaky. Proč ne? Celkem zajímavá představa. Na druhou stranu by se město muselo starat o 2 "hlavní nádraží" a tomu taky přizpůsobit mhd. K tomu je nutno dodat, že pokud by tato varianta zvítězila, muselo by se začít se vším "od znova" a kompletně překopat všechny plány a taky by se musely obě nádraží poněkud upravit, nové by bylo zbytečně předimenzované a musel by se původní plán asi zmenšit a staré nádraží by taky bylo větší než by bylo potřeba, ale u toho starého těžko říct, co s ním. Na závěr bych dodal, že budování nového nádraží, oprava toho starého, nová projektová dokumentace apod. bude stát spoustu peněz a rozhodně bude mnohem dražší než vybudování nového a kompletní zrušení toho starého nádraží, ale pokud se to trochu někam pohne, tak proč ne.

5 0
možnosti
PS

Než sem to sesmolil tak jsi mě předběhl.. ;-) Ale jinak souhlas!

2 0
možnosti
VP

Jak je krásné, že jsme chudý stát! Nejsou peníze na odsun nádraží kamsi na okraj Brna, a tak mám naději, že až do konce mého života bude fungovat nádraží v centru. Nejsou peníze na postavení dálnice R43, a tak mám naději, že až do konce mého života mi nebudou smrdět a hlučet kamiony přímo pod okny. Jaké štěstí být chudý!

3 5
možnosti
MS

M69a71r25e57k 72S72c91h71o71ř

19. 2. 2013 13:48

Nemyslím si, že jsem chudý, tak abych mohl s tímto příspěvkem souhlasit, musel bych být alespoň blbý.

3 2
možnosti
AR

Ještě mne napadá, že to odsunutí nádraží bude velice efektivní i pro Dopravní podnik. Spousta lidí si bude muset koupit jízdenku do centra. Teď prostě vyjde z vlaku a po vlastní ose se dostane kamkoliv do centra. To jsou obrovské ztráty, tak by se z lidí zase snadno vytahaly peníze...

3 3
možnosti
OH

Myslím, že většina těch, kteří tím vlakem přijíždějí pravidelně (tím myslím třeba každý den nebo aspoň každý týden), mají buď nějakou předplacenou jízdenku po Brně, nebo přijedou na jízdenku IDS, která jim platí i po tom Brně, takže na tom se DPMB zrovna moc nenapakuje.

2 0
možnosti
AM

A68l16e21s 34M85a40c68h75a90c

19. 2. 2013 13:10

Pojem "nadrazi v centru" je anachronismus. Vzdyt i nadrazi v tzv. odsunute polozce by de facto lezelo v centru. Kdo byl nedavno v Brne, vidi, ze se mesto rozrusta smerem na jih. A vsichni odpurci noveho nadrazi by si meli uvedomit, ze momentalni stav je dlouhodobe neudrzitelny, pokud Brno nechce zacit upadat. Hrozi realne riziko, ze v budoucnosti budou vlaky Eurocity Brno radeji jezdit z Prahy na Olomouc a Prerov a dale do Vidne/Bratislavy/Varsavy atd. Kapacita i technicke podminky soucasneho nadrazi mozna vyhovovaly pred padesati lety, ted uz jsme ale nekde dal.

9 3
možnosti
Foto

O16n65d11ř81e96j 30G39r50u85s

19. 2. 2013 14:21

musím s Vámi jen a jen souhlasit! R^

3 3
možnosti
AR

Obávám se, že je už dávno rozprodáno. Odsun nádraží možná slibuje jakoby uklizenou variantu, ale i velké zbytečné plochy, rozjezdy budou taky odtud? Daleko od centra? Pokud přijedu od někud v noci, kam až se potáhnu? Zase někam na nějaký uzel...třeba k nynějšímu nádraží? Jen do práce mi to bude trvat o dvacet minut delší dobu.

Teď při příjezdu a odjezdu se cestující rozprchnou do svých šalin, nemluvě o tom, že z 5. a 6. nástupiště nemusí přes celé nádraží, ale řeší to Nové Sady. Že bude blíž ke Zvonařce? A na co? Kolik lidí ze Zvonařky jde na vlak a naopak?

5 3
možnosti
PK

P43e83t97r 70K48o66v70a54r

20. 2. 2013 9:17

Zvonařka je tragedie kterou spáchali již komanči.

1 0
možnosti
Foto

J48a59n 32A62d72a29m50e70c

19. 2. 2013 12:24

Jedina moznost, jak se posunout vpred je vystavba noveho nadrazi v Jiznim centru. Jedine tak se Brno stane alespon castecne mestem budoucnosti - nova ctvrt pro 40 000 obyvatel a supermoderni nadrazi (s dostatecnym prostorem jak pro perony tak pro parkoviste) napojene na vysokorychlosti trat. Pokud zavahame a nepostavime nadrazi, Brno zacne upadat...

10 4
možnosti
TN

Akorát teda nevím, kde vezmeme 40 tisíc nových obyvatel, kteří budou mít na to, zadlužit se na desítky let aby splatili 2kk o 50 metrech někde "v nové čtvrti". Jinak s nádražím souhlas.

1 4
možnosti
ZZ

Odsunout nádraží není vůbec dobrý nápad. Jenom se pro cestující zhorší jeho dostupnost, nemluvě o tom, že peníze, které by šly do stavby nové trati šaliny, jsou neskutečně potřebné na rekonstrukci tratí stávajících. Ať se opraví nádraží stávající + prostory před ním (včetně nástupišť k šalinám a trajflům) a může to v pohodě fungovat dál.

6 7
možnosti
PN

Z mého pohledu je to naopak velice dobrá věc, pokud se vyřeší návaznost na MHD. Protože tohle nádraží nejde pořádně rozšířit, zmodernizovat a je do zatáčky. Navíc v nové poloze by získalo návaznost se Zvonařkou a tím by se mohl zrušit humus u Grandu.

8 1
možnosti