- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
U ZUNA mám veškeré peníze na účtu spoření.Z toho se nedá vybírat kartou.Na běžném účtu,ze kterého se vybírá kartou,mám maximálně 10 Kč.Pokud potřebuji vybrat hotovost z bankomatu,převedu si internetbankingem potřebnou částku ze spoření na účet a cca za půl hodiny vybírám.V podstatě jsem v ohrožení od převodu do výběru.Pokud bych měl internet v mobilu,mohu transakci provésti přímo u bankomatu těsně před výběrem.Převod mezi vlastními účty u ZUNA proběhne okamžitě.
Tak jsou lidé, kteří mají více jak dva výběry či platby do měsíce a těm takové šaškování s převody a limity je docela nanic.
Jsem zvědav kdy konečně někoho napadne udělat bankomat tak aby nešlo nic namontovat. Stačil by rovný panel se štěrbinou akorát pro kartu. Karta by vjela půl metru hluboko a tam se teprve přečetla. Jakýkoliv předmět vložený pouze za vstupní otvor by bankomat zablokoval.
Pro zloděje není problém nahradit celý čelní panel, takže tento nápad by nefungoval. Ba naopak by zřejmě bylo pro zloděje ještě jednodušší zařízení instalovat...
Má drahá spořitelno, co takhle místo posílání SMS s tím, že máte úžasný nový produkt informovat třeba o tomhle? Banka určitě ví, které karty z upravených bankomatů vybíraly!
V tomto případě se "drahé spořitelny" musím zastat, protože mě telefonicky kontaktovala s tím, že jsem kartu na jednom z těchto bankomatu použil a informovala mě o blokaci, kterou provedla až s mým souhlasem.
A nepomohlo by ujednání mezi klientem a bankou, že vybírat peníze lze pouze v určitých zemích (např. Česká republika, země EU ...)
Při takovém ujednání by pak nebylo technicky možné vybrat z karty, na které se to ujednání vztahuje, na Tchaj-wanu a omezilo by to podvody tohoto typu.
Když to klientovi nabídnete obvykle odmítne že nechce být otravován. Nechce kontrolní telefonáty u podezřelých transakcí chce být v klidu až do okamžiku kdy se jej problém týká.
Konstruktéři bankomatů musí vyřešit tenhle problém zcela novým řešením, aby bylo tedchnicky vyloučeno přimontování cizího skenovacího zařízení. Při neoprávněném zásahu aby se spustil hlasitý alarm a začalo nahrávání okolí na záznam. Nejsem odborník, ale těch případů je čim dál víc a technicky by to mohlo jít vyřešit. Lidi máme chytrý a něco vymyslí.
Když nejste odborník tak proč to píšete?
Budete ochoten zaplatit o 100 korun více za použití bankomatu? Asi ne. Je to souboj levného řešení se zabezpečením transakcí.
Všichni chtějí vše zadarmo a banky chtějí výnosy v řádu 100% základního kapitálu. Někde je asi chyba ale rozhodně ne na straně těch co to vyrábějí.
A takovy skvely kseft s sKartou mel v Kalifornii a Tchaj-wanu rozbehly Drabek se Siskou a CS. Vubec se nedivim, ze se CS s tim nechce smirit, kdovi kolik za luxovani uctu ohledne sKaret mela slibeno.
Do jisté míry si za to postižení můžou sami. Já vždy když vybírám peníze tak schválně kvůli takovým SCAM mašinkám zadávám chybný PIN.
Spořka je v tomhle hrozná, u mBank se mi nestalo, že by mi nezavolali bezprostředně po nepovedeném pokusu kvůli ověření.
Mám nastavený limit na výběr 1000 Kč a pokud chci vybrat víc, tak si na půl hodiny kartu "odemknu" přes internetbanking. To by musela být jó náhoda, aby se do té půlhodiny trefili i zloději. I když nerad bych to zakřiknul ...
A platit s ni taky muzete jen do tisicovky?
Problém je v tom, že lidi na tom bankomatu obvykle hledaj nějaký připláclý objemnější nálisek skrz který se strká karta či něco vysloveně podezřelého. V těchto případech si ale myslím, že zloději byly fikanější, a "nahradili" rovnou větší část celého předního panelu bankomatu.
Myslím, že chyba je hlavně na straně banky a výrobce bankomatu. Většinou má bankomat čelní panel tak členitý že prostě nepoznáte jestli tam ten konkrétní výčnělek patří nebo ne. Navíc každý bankomat vypadá jinak. Čelní panel by měl být celý hladký, jednolitý povrch. Nemusí být rovný, pokud by se udělal zvlněný třeba ze skla, těžko by se na něj něco nenápadně přidělávalo.