- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když už tedy dávají do článku příklad toho QR-kódu, tak by tam aspoň mohli dát takový příklad, který se opravdu týká vína ( abychom poznali, jaké informace tam budou uvedeny ) a ne odkaz na technet.
QR kódy jsou velmi chytrá věc. Bohužel vedoucí marketingu většiny firem mají inteligenci pod bodem mrazu a vůbec nepochopili k čemu taková věc slouží. Buďto vytisknou QR kód o rozměrech 1*1 cm (na to samozřejmě foťák v mobilu nedokáže zaostřit) nebo pro změnu do QR kódu vloží url adresu která má stovky znaků místo toho, aby použili nějaké zkracovátko nebo přívětivou adresu přímo na homepage. Pak samozřejmě QR kód obsahuje několikanásobně víc bajtů oproti běžně potřebnému množství a jeho detaily jsou opět pro foťáky v telefonech nedostupné.
Funkčních QR kódů, které jsou dostatečně velké a neobsahují nadbytečné informace je opravdu minimum. Většinou jde o nepoužitelné zmetky. Marketingové oddělení tak splní požadavek "být moderní, mít QR kód na reklamě" ale to že je jejich činnost uplně zbytečná už nikdo z nich neřeší.