Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brňané se dělí o auta, každý den tak mohou jezdit v jiném voze

Sdílení auta více lidmi neboli car-sharing je v zahraničí celkem běžné. V tuzemsku však takový projekt funguje zatím jen v Brně. Řidiči, kteří nepotřebují auto denně, mohou ušetřit až několik tisíc ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75a10v95e77l 65O74d59r87a83z76i38l 6184599747400

Je to hezké, ale nemám pocit, že by carsharingový vůz zabíral na ulici nějak méně místa, než jakýkoliv jiný vůz. Uvažování o dotacích pak nechápu vůbec. Proč?

0/0
11.4.2013 10:46

H69e93l13e86n35a 49K67o45u70t29n79á 6641654318377

Protože díky tomu nemusí mít pět lidí pět aut, ale sdílí jedno. Samozřejmě je druhá otázka, zda by si těchto pět lidí opravdu koupilo.. Ale nápad to určitě není špatnýR^

0/0
11.4.2013 10:54

P13a63v90e26l 61O81d85r37a86z19i76l 6914309897930

Samozřejmě že nekoupilo, to by už ho měli a nemuseli by ho sdílet. Nebo nekoupili a tak díky carsharingu přibylo další auto, sice rozpočítané na víc lidí, ale... :-)

0/0
12.4.2013 14:31

P35a79v90e74l 37O75d29r18a21z70i18l 6644359577840

Krom toho bude zavazet každou chvíli jinde a tedy na více místech :-)

0/0
12.4.2013 14:32

J20o93s65e55f 73W74e26n43c23e58l 1828660264764

Pokud se nepletu samotné družstvo má vlastní flotilu, kde jsou všechna auta k dispozici všem členům, kteří si je mezi sebou rezervují.

Pro občasný pronájem vlastního vozu si hádám musíte podat vlastní inzerát.

0/0
10.4.2013 12:52

J57o56s46e54f 75W93e10n72c89e93l 1618830544794

bylo myšleno jako reakce na pana Martina, nejak se vytratilo to vlakno..

0/0
10.4.2013 12:53

T55o52m26a60s 78N11o97v82o36t73n26y 3291196458769

ok ale bez dotací a vyhrazených míst!

0/−1
10.4.2013 12:08

J26o53s18e13f 41V63a23l70a 9190583623843

pokud je cena za 1 km 5-7 Kc vcetne paliva, tak takove podnikani (podle mne) nemuze byt jine nez ztratove. V tehle cenach/km se pohybuji ja se svym autem, a to ze hodne setrim (spotreba pod 5 l dieselu v prumeru i s mestem) a ze hodne jezdim ( 45.000 km / rok) a mam na aute za 7 let najeto neco pres 300.000 km. Jenom povinne ruceni pri takovemhle pouzivani bude asi poradne mastne, o havarijnim pojisteni nemluve. Ze by zase dotovany projekt EU ?

+2/−5
10.4.2013 10:58

J47o13s71e93f 88V30a46l87a 9700413323863

nicmene autor projektu muj prispevek nemusi brat jako negativni reakci. Ja jenom vychazim z vlastni zkusenosti, doma mam ted 3 auta.....a mezi nami, socializmus mne poucil, ze spolecne pouzivani neceho nebylo to prave orechove. Takze preji projektu hodne uspechu

+1/−2
10.4.2013 11:47

P24e77t74r 30L71u38d56a83n63e94k 1737494527803

společné používání něčeho je naopak naprosto normální a správné. půjčovny nejsou v principu nic jiného. u věcí, které potřebujete jednou za čas je naopak nesmysl je vlastnit. akorát to nesmí být všech a zároveň nikoho, tak jak to tu fungovalo dříve.

0/0
10.4.2013 22:03

L23u25d41v80í17k 11T25r25n60k78a 1633799369974

Projekt zatím nijak dotovaný není, ale máte pravdu, že se rozhodně nevyznačuje ziskem. Ještě bude hodně práce s optimalizací provozu.

0/0
11.4.2013 8:42

M71a57r16t83i31n 31P87a62p87r92o98s 3804128785313

Jak se stát součástí projektu

0/0
10.4.2013 10:00

M51a38r31e51k 18M17a30l56ý 1882348301700

Jednoduše:

http://www.autonapul.org/index.php/kroky-vstupu

+1/0
10.4.2013 10:17

M97a27r94t65i91n 12P57a22p16r87o89s 3284318925593

Já myslel né jako oběratel, ale jako dodavatel.

0/0
10.4.2013 12:00

J37i47ř81í 35P98o46s93p18í50š42i37l 8272900516108

Projekt je to hezký, jen nechápu proč by to mělo zvýhodňovat nějaké město a podporovat ministerstvo? Jaký je rozdíl mezi tím, když si za týden vymění auto 3 cizí lidé přes car sharing a mezi tím, když je druhé auto do rodiny ve kterém se střídá manželka s dcerou a synem, kde si taky každý jezdí jak potřebuje? Další věc bude palivo. Ne každý má u bytu či tomu čerpací stanici, takže nádrž může být různě plná. Navíc někdo tankuje na cvaknutí pistole a někdo to nacpe úplně plné.

+3/−1
10.4.2013 9:51

M27a58r11e59k 88M45a92l37ý 1172788531660

Souhlasím. Pokud je projekt životaschopný a atraktivní  musí se uživit i bez podpory a dotací z peněz daňových poplatníků. A podporou myslím i vyhrazená parkovací místa. Protože, do důsledku vzato, je celkem jedno, jestli si 12 aut půjčuje 70 neznámých lidí nebo 1 auto si půjčují členové rodiny mezi sebou - toto jedno rodinné auto by taky mohlo být bráno jak sdílené a vztahovat se na něj výhody s parkováním.

Jinak ten projekt třeba pro mě (a naši rodinu) atraktivní není, ale chápu, že pro někoho ano a tak držím palce...

+3/0
10.4.2013 10:05

R25a62d48e13k 30J25a56n92č18a16ř97í30k 7331144188

myslím, že město těmto aktivitám nechce přiřazovat parkovací místa zdarma, protože by se ty aktivity bez dotací nevyplatili, ale dělá to obyčejně dle principu, děláš něco proto aby naše město nebylo ucapné? Tak tady máš parkovací místo, neděláš? Nic pro tebe speciálního nepřipravujeme.

0/0
10.4.2013 10:16

M54a33r63e83k 65M69a15l70ý 1402278701130

Rozumím. Já to pochopil tak, že město těmto autům právě vyhradí místa na parkování, kde mohou parkovat jenom sdílená auta, možná se mýlím.

A pokud máme v rodině jedno auto, které si půjčujeme, děláme jako rodina pro město ("děláš něco proto aby naše město nebylo ucapné?") úplně to samé jako ten systém sdílení aut.

0/0
10.4.2013 10:20

R23a43d20e74k 56J55a79n78č55a11ř39í17k 7121444588

Myslím, že je tu tak trochu řeč o tom počtu lidí ;-) , 70 lidí co je v Brně to je ještě minisharing, na západě se bavíme klidně o 1000 a mnohem více lidech na jedno město, starají se o to specialzované firmy typu nonstop autopujčoven a města právě pro ně mají speciální parkovací místa, aby byl pro ně sharing jednodušší a města díky tomu méně ucpanější, počtem lidí ve své rodině byste asi na radnici pro zřízení specálního místa asi neuspěl ...

0/0
10.4.2013 10:29

M91a20r59e79k 35M84a37l47ý 1142528931860

Jasně, asi bych radnici těžko přesvědčoval, že v rodině máme car sharing :-) Toto se mi tedy zdá jako akceptovatelné, mít nějaká parkovací místa pro sdílená auta, další podporu (dotace) bych už považoval za zbytečné.

0/0
10.4.2013 10:49

J95o19s91e18f 84V58a21l42a 9580973413513

predava se s prazdnou nebo s plnou nadrzi ? to bude mozna nejvetsi problem........

0/0
10.4.2013 9:33

V52l34a62d53i92m56í80r 31F21i22b59i79g46e44r 5284851951164

Na jejich stránkách píšou že cena za kilometr je včetně paliva, tankuje každý kdo potřebuje. Lístek z benzinky podepíše a založí do knihy jízd, jednou za 3 měsíce je vyúčtování kde vám napočítají ujeté kilometry, měsíční poplatek, hodiny a od toho odečtou sumu kterou jste natankoval.

0/0
10.4.2013 9:44

P31e61t67r 83K68o62v92a53ř57í89k 1111983929787

Nevšiml jsem si, že lidi používající tuto službu by mluvili o nějakém problému ;-)

Předpokládám, že platí za ujetý kilometr včetně paliva a s doklady se půjčuje i CCS karta.

0/0
10.4.2013 9:47

P82e59t74r 93K20o95v23a64ř83í96k 1411373479247

A nebo tak, jak píše nade mnou.

0/0
10.4.2013 9:48

R56u62d90o20l88f 16H68i65e98s59b49ö97k 9901308212296

Trochu z jiného úhlu pohledu , trochu nefér vůči ženám:

Děda mne vždycky učil - Auta a ženy se nikdy nepůjčují!  Víte proč?

Vracejí se "zbouchnuté"

Auto bych si asi nepůjčil, spíše bych využil hromadnou dopravu.

Přeji hezký den.

+4/−2
10.4.2013 9:21

P80e71t41r 61K68o21v11a95ř35í48k 1121983719317

Nikdo vás nenutí. Spoustě lidí to tak vyhovuje, MHD může být pro jejich účely nevyhovující.

+1/−2
10.4.2013 9:40

J65o15s43e97f 53S46c12h67m28i97d23t 5923757443692

Člověk, který s autem najede pár kilometrů za rok, již pravděpodobně MHD používá. Tenhle projekt je pro lidi, který auto potřebujou jen občas například pro případy, kdy to nezvládnou vyřídit právě pomocí MHD.

0/0
10.4.2013 13:27

J96a32n 44K71o76ř59á64n 7167618338456

Aha, takže autopůjčovna :-)

+4/0
10.4.2013 9:11

V60l94a84d50i14m68í92r 77F93i43b64i91g75e74r 5264221521434

Levnější autopůjčovna. Ono to sice je pro někoho výhodné ale osovně by se mi nelíbilo si několik dní dopředu auto zamlouvat a pak jet na místo posledního odstavení a vyzvednout si klíče od předchozího uživatele. Když chci někam jet tak doma sednu a jedu a ne abych si to 15 minut rezervoval a pak hodinu cestoval pro auto. Sdílíme auto doma v rodině dostaneme taky nějakou podporu?

+6/−1
10.4.2013 9:15

J47o74s44e66f 35W37e26n67c37e93l 1708100984804

Však pokud potřebujete auto často tak ten projekt asi ani není cílený na Vás. Je to spíše pro lidi kteří potřebují auto spíše nárazově a méně často, kde pak půjčovné vyjde o poznání levněji než klasická autopůjčovna, kam si pro sepsání smolouvy a auto většinou také musíte dojet a auto tam i vrátit (popř. zaplatit za přistavení jinam).

Hlavně v Praze kde se dostanete všude rychleji MHD je to myslím škoda že zde takový projekt není, protože vlastní auto stojí nemalé peníze a každým dnem ztrácí na hodnotě přitom servis a pojištění se platí neustále , tekže mít možnost auto sdílet tak sám za sebe do toho jdu, nemám problém si pro něj někam dojet a předem rezervovat. Jelikož nejsem na autě tak závislý abych ho musel mít pořád tak se natom dá velmi výrazně ušetřit.

Ale jak říkám, kdo je zvyklý mít auto neustále (celá rodina ap.) tak tam je asi výhodnější mít auto vlastní.

+4/0
10.4.2013 9:28

R73o18b84e16r82t 77B92a54t98ů97š49e36k 4428393676961

Ozvěte se prosím na kontaktní mail na stránkách www.autonapul.org. Brzy budeme nejspíš pořádat informační schůzku v Praze,

0/0
15.4.2013 21:03

M60a46r21e72k 24M57a10l93ý 1682568331460

To předávání klíčů by bylo dobré vyřešit (nahradit) přes nějakou čipovou kartu, kterou by se auto i startovalo. Bylo by to pohodlnější než si dávat klíčky "z ruky do ruky". Každý by měl svou kartu a tou by mohl otevřít a nastartovat jakékoliv sdílené auto v systému.

0/0
10.4.2013 10:08

J41o98s16e92f 44W83e28n67c88e20l 1398740494924

Takže bys s ním někomu mohl ujet pokud bys ho náhodou potkal zaparkované? to by asi nebylo ideální aby k němu měl přístup úplně kdokoli ve chvíli kdybych ho měl půjčené zrovna já.

0/0
11.4.2013 17:23

R74a46d26e98k 93P86r98ů39š43a 2332875358661

Nevím, jestli by to bylo technicky možné, ale toto by vyřešilo propojení systému auta s webem, kde se provádí rezervace, aby auto mohla odemknout pouze karta, která je právě rezervována na webu.

Jinak by bylo i nebezpečí odcizení věcí z auta,

0/0
11.4.2013 20:59

J26o18s89e46f 35W54e56n23c10e90l 1558900584204

Obávám se, že náklady na samotné zabezpečení takového režimu a propojení by zvýšily náklady na samotný provoz. Cíl projektu je především nabídnout sdílení za nižší ceny než autopůjčovny, čímž se logicky musí uživatelé spokojit s nutnou rezervací a vyzvednutím klíčů, mě osobně by to jako uživateli nevadilo a doufám že se skutečně služba v Praze objeví, mám rozhodně zájem.

0/0
11.4.2013 21:11

M10a17r49e17k 46M33a30l81ý 1622778691620

Toto by mělo samozřejmě význam při velkém počtu aut, kde by se náklady na provoz elektronického systému zamykání rozpočítaly...

0/0
12.4.2013 8:30

M11a65r81e15k 18M26a11l59ý 1972728131300

Já jsem psal, že by každý svou kartou mohl odemknout a nastartovat jakékoliv auto ze systému carsharing. Nepsal jsem kdykoliv! Pokud by auto mělo nějaký inteligentní systém na odemykání a startování kartou, není přeci problém zabezpečit, aby touto kartou bylo ovladatelné jenom tehdy, kdy ho má ta karta "přidělené", uživatel si to auto na tuto dobu zarezervoval. Jindy by, samozřejmě, otevřít a nastartovat nešlo. Předávání klíčků mi přijde archaické a nepraktické.

0/0
12.4.2013 8:26

J91a79r74o55s69l17a45v 75L98e32b92e25d51a 3126459437540

"na víkend je potřeba si zamluvit auto několik dní dopředu" = na někoho se nedostane

...to mi stačí

+6/−3
10.4.2013 9:02

J22i76ř72í 18K20a21r44o18u50b 5814412182504

Takže já si vás tady škrtám pane Lebedo, a nebudeme již s vámi počítat.

.

Pokud by tady měl ještě někdo další pocit že porodí ježka, pokud nám nesdělí že není cílovou skupinou a že potřebuje svůj automobil používat flexibilně každý den, tak ho moc prosím, aby nám zde taktéž zanechal svoje jméno, abychom ho mohli vyřadit z připravované databáze uživatelů.

.

Upozorňuji, že po vydání tzv. "Brněnské vyhlášky o povinném carsharingu" již nebude možné ze systému vystoupit. Netýká se obyvatel s trvalým pobytem v Pisárkách, KrPoli, Cejlu a Žabovřeskách, neboť to nejsou plnohodnotné součásti Brna. Děkuji za pozornost.

+6/−1
10.4.2013 10:21

J18i76ř14í 26K40a49r16o17u17b 5614272682474

Na četné žádosti o podrobnostech chystané "Brněnské vyhlášky" musím bohužel sdělit, že jsem vázán slibem zastupitele a tak nemohu ani naznačovat.

.

Pro zvídavější zájemce o tuto problematiku bych doporučil populárně naučnou publikaci vydanou ekonomickosociální fakutou Univerzity genderových studií v Bystrci od prof. Lysohlávka a ing. Konopka s názvem "Mámo, táto, berou nám auto!".

+3/0
10.4.2013 11:39

P78a71t66r62i15k 80S67v14o85b95o39d21a 3819671406465

které jsou to tedy ty plnohodnotné části? Masarykova čtvrť asi ne, co?

0/−1
10.4.2013 13:33

A29l34e13n66a 57J23a26n20d35o70v94á 7369478151245

car-sharing bude, Havlova ulice bude, Smetanovo nábřeží v Praze zavřené bude - prostě všechno bude. Za zelené zítřky!:-/

+4/−2
10.4.2013 9:01

3556488712426

A jaký je rozdíl zásadní oproti autopůjčovně ?

+1/0
10.4.2013 9:01

J71a51r87o76s60l50a45v 32L80e74b14e58d80a 3756699877360

asi to vyjde trochu levněji ... péče o auta jako hobby a bez zisku

+1/−1
10.4.2013 9:03

D23a11n88a 65K55u55c37h44t84a 9409663802806

Penize. Auto v autopujcovne prijde draz. Bydlim mimo CR a tady to provozuje firma - maji auta zaparkovana u nadrazi atd. resp. svoje parkoviste, takze ja prijedu vlakem z A do B a muzu pak dle potreby pokracovat dal autem. Ma to svoje vyhody pro ty co nejezdi casto a auto potrebuji sporadicky. Odpadaji starosti s pojistkou, parkovanim, prezouvanim atd.

0/0
10.4.2013 9:08

M83a72r19e35k 67M94a40l57ý 1512258211890

A jak je tam vyřešeno předávání klíčů od auta?

0/0
10.4.2013 10:11

L45u45d30ě22k 23N60o76v26á87k 4411464816769

To znám. Takové hobby nikoho nebaví dlouho. A čím větší skupina, tím menší angažmá a dřív nebo později se najde někdo, kdo to svým přístupem ostatním znechutí a pojede to buď na ryze komerční bázi (čili marginálně), nebo na erárně dotační bázi (čili zločinně), nebo vůbec.

+2/0
10.4.2013 9:10

M26a94r60t41i75n 20F78u51r98i90k 2412495556171

díky takovým jako vy máme dnes vodu předraženou o 1000% a elektřinu o 600% oproti dobám, kdy vše patřilo všem.

+1/−4
10.4.2013 9:20

L74u56d77ě70k 84N77o74v20á19k 4161314706789

Dobami "kdy všechno patřilo všem" myslíte lovce mamutů?

Vodu a elektřinu máme předraženou proto, že si necháváme vládnout zločinci. V době, kterou byste tak rád vrátil, nám vládli jiní a místo vody byl předražený například nábytek. Jsem-li skeptický ke komsomolským projektům a odmítavý ke státním podporám neinfrastrukturních projektů, potřeb, které si dovede přiměřeně zajistit každý sám, nemůžu milý pane za drahou vodu.

+3/−1
10.4.2013 9:29

J88a63n 91K51o35ř36á58n 7517988798256

v autopůjčovně se zase neplatí kilčo měsíčně

+2/−1
10.4.2013 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.