Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvedoucí vlaků vyslaných na stejnou kolej nechybovali, ukázal pokus

Strojvedoucí vlaků, které se málem srazily v Adamově na Blanensku, při výkonu svého povolání nechybovali. Prokázali to inspektoři při ověřovacím pokusu. Oba vozy se začátkem února dostaly na stejnou kolej. Jedoucí soupravu se podařilo zastavit asi padesát metrů od té, která už stála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a89n 71P59a74v39e26l96k75a 3527261664771

Proto nechápu, jak může někdo vjet na koleje, když jsou závory nahoře, nesvítí červené světlo a ani se nerozhlédnout. U nás jezděj vlaky i na bílá světla.

0/−1
15.4.2013 20:38

P79e12t43r 46N97o73v96o52t39n68ý 5337184140791

Ale prosim vás ;-D

+1/0
15.4.2013 21:14
Foto

P14e65t49e58r 30K54r78a63k 4905105598612

čo to má so závorami? Jednalo sa predsa o dve vlaky. Je potrebné rozlišovať červené svetlo výstražníku priecestného zabezpečovacieho zariadenia a červené svetlo privolávacej návesti, ktoré sa používa v kombinácii s blikajúcim bielym svetlom na vchodovom návestidle pri nefunkčnom staničnom zabezpečovacom zariadení. To vtedy oprávňuje rušňovodiča k vjazdu do stanice, ale rýchlosťou takou, aby pred prípadnou prekážkou dokázal včas zabrzdiť, maximále však 30km/h.

0/0
17.4.2013 15:16

K59a31r83e67l 42M10i15š72k76a 2426622202719

Těch 40 (30) km/h platí v ČR pro obvod výhybek, ale jakmile ho minu, mohl bych jet i traťovou rychlostí, pokud jsem vjížděl přímým směrem.

0/0
17.4.2013 20:52

M66i26r40o49s46l42a89v 50F31r21i26d71r86i75c18h 1575346330789

Kdyby redaktor napsal, že vše bylo podle předpisů a nikdo nebyl ničím ohrožen, tak by byl článek nezajimavý pro čtenáře.

+1/−1
15.4.2013 17:44

A54l97e23x44a92n18d83r 65K74o14s73t40k87a 5169956199826

Ano, strojvedoucí jednal podle předpisů a signalizace. Ale jde o to, proč ta signalizace signalizovala povolený vjezd malou rychlostí a ne stůj, když byla kolej obsazena.

+1/0
15.4.2013 18:17

P21e47t60r 59N23o29v68o79t62n55ý 5267374280951

Protože přivolávací návěst nezávisí na obsazenosti koleje.

+4/0
15.4.2013 19:39

A68l84e37x86a91n21d27r 26K14o53s34t16k84a 5559176519406

Takže technika byla v pořádku, nikdo nepochybil. Ale až příště na stejném místě, za stejné situace někdo pojede trochu rychleji, nebo vlaku selžou brzdy, (nebo se ten druhý začne rozjíždět, aniž by tušil, že kolej před ním není prázdná) tak se srazí a budou tam zranění či mrtví? A bude to v pořádku? Podle mě je to chyba zabezpečení. Ne závada, ale chyba. Prostě špatně vymyšleno, nikoho tato situace nenapadla, tak jí nevzali v úvahu. Ale asi to chce s tím něco udělat ne?

+1/−4
15.4.2013 21:31

P98a68v22e48l 51S22t41a93v48j10a25n33í37k 1310196580751

Od toho existuje přivolávací návěst. Kdyby nebyla, tak by nebylo co řešit. Vlak na přivolávačku jede prakticky krokem, takže žádné mrtvoly určitě nehrozí.

+4/0
15.4.2013 21:38

P55e43t28r 31N67o31v89o98t29n44ý 5547684940621

To je vlastnost přivolávací návěsti, která má určitě svůj výnam. Když je výpravčí ignorant, tak teoreticky může poslat dva vlaky proti sobě na PN, v tom mu zabrání jen svědomí. Tady ale k ničemu takovému nedošlo. Prostě PN zůstala zapevněna delší dobu a mohl k tomu být oprávněný důvod.

+1/0
15.4.2013 22:35

P94e16t48r 73N96o29v36o56t45n85ý 5747594270781

Řekl bych, že projektanti zabezpečovací techniky vzali do úvahy tolik věcí, že se vám o tom ani nezdá ;-D Toto je vlastnost, ne chyba.

+1/0
15.4.2013 22:55

M25a88r30t95i83n 74G95ü40n94t95h79e47r 9530263608227

To je zase nesmyslný nadpis článku. Žádné vlaky proti sobě nejely!!!! Přečtětě si pořádně co napsal mluvčí DI p. Drápal:

Signalizace na trati umožňovala přijíždějící soupravě vjezd. Strojvedoucí měl za povinnost jet podle rozhledových poměrů. "To zcela dodržel a díky tomu byl schopen včas zastavit," podotkl Drápal

Prosím redaktory iDnes, aby nestrašili lidi a nepsali nesmysly.

+19/−1
15.4.2013 16:36

M21a59r92t40i30n 69V42a24l70o84s78e36k 7173704847812

Signalizace to sice umožňovala a strojvedoucí se držel předpisů, ale to nic nemění natom, že ty vlaky jely v kolizním kurzu naštěstí byly zastaveny před kolizí - a úkolem vyšetřování je zjistit, jestli za tuto chybu může některý strojvedoucí (nyní asi vyloučeno), výpravčí špatnou signelizací nebo je problém někde jinde.

0/−5
15.4.2013 16:57

T56o40m81á50š 28K65n48a97i77f29l 6193170777100

Všimni si prosím, co předřečník kritizuje(kritizoval) .. on kritizoval nadpis, že vlaky jely proti sobě (ve skutečnosti jeden stál, a druhý jel řízeně krokem) . nadpis je již nyní změněný...

+7/0
15.4.2013 17:21

T48o88m13á29š 34M61i48c67h85a83l 7683596636690

Co taky chtít po odbornících z Idnes...

0/0
15.4.2013 17:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.