Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strojvedoucí vlaků vyslaných na stejnou kolej nechybovali, ukázal pokus

Strojvedoucí vlaků, které se málem srazily v Adamově na Blanensku, při výkonu svého povolání nechybovali. Prokázali to inspektoři při ověřovacím pokusu. Oba vozy se začátkem února dostaly na stejnou kolej. Jedoucí soupravu se podařilo zastavit asi padesát metrů od té, která už stála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a25n 88P81a82v53e43l72k94a 3607821524961

Proto nechápu, jak může někdo vjet na koleje, když jsou závory nahoře, nesvítí červené světlo a ani se nerozhlédnout. U nás jezděj vlaky i na bílá světla.

0/−1
15.4.2013 20:38

P92e32t15r 85N94o68v64o28t40n36ý 5187714640361

Ale prosim vás ;-D

+1/0
15.4.2013 21:14
Foto

P73e74t62e48r 57K31r31a98k 4845745688422

čo to má so závorami? Jednalo sa predsa o dve vlaky. Je potrebné rozlišovať červené svetlo výstražníku priecestného zabezpečovacieho zariadenia a červené svetlo privolávacej návesti, ktoré sa používa v kombinácii s blikajúcim bielym svetlom na vchodovom návestidle pri nefunkčnom staničnom zabezpečovacom zariadení. To vtedy oprávňuje rušňovodiča k vjazdu do stanice, ale rýchlosťou takou, aby pred prípadnou prekážkou dokázal včas zabrzdiť, maximále však 30km/h.

0/0
17.4.2013 15:16

K82a83r85e91l 24M43i29š96k92a 2396762312699

Těch 40 (30) km/h platí v ČR pro obvod výhybek, ale jakmile ho minu, mohl bych jet i traťovou rychlostí, pokud jsem vjížděl přímým směrem.

0/0
17.4.2013 20:52

M69i70r95o58s55l74a81v 78F45r30i84d29r13i48c45h 1545936470409

Kdyby redaktor napsal, že vše bylo podle předpisů a nikdo nebyl ničím ohrožen, tak by byl článek nezajimavý pro čtenáře.

+1/−1
15.4.2013 17:44

A26l62e85x80a42n47d21r 73K51o66s42t44k97a 5419786879606

Ano, strojvedoucí jednal podle předpisů a signalizace. Ale jde o to, proč ta signalizace signalizovala povolený vjezd malou rychlostí a ne stůj, když byla kolej obsazena.

+1/0
15.4.2013 18:17

P34e50t39r 10N85o62v46o62t10n71ý 5217944820511

Protože přivolávací návěst nezávisí na obsazenosti koleje.

+4/0
15.4.2013 19:39

A98l90e46x14a16n82d88r 62K20o43s10t39k21a 5129856869876

Takže technika byla v pořádku, nikdo nepochybil. Ale až příště na stejném místě, za stejné situace někdo pojede trochu rychleji, nebo vlaku selžou brzdy, (nebo se ten druhý začne rozjíždět, aniž by tušil, že kolej před ním není prázdná) tak se srazí a budou tam zranění či mrtví? A bude to v pořádku? Podle mě je to chyba zabezpečení. Ne závada, ale chyba. Prostě špatně vymyšleno, nikoho tato situace nenapadla, tak jí nevzali v úvahu. Ale asi to chce s tím něco udělat ne?

+1/−4
15.4.2013 21:31

P33a60v84e30l 52S17t39a39v98j49a28n42í75k 1100776680251

Od toho existuje přivolávací návěst. Kdyby nebyla, tak by nebylo co řešit. Vlak na přivolávačku jede prakticky krokem, takže žádné mrtvoly určitě nehrozí.

+4/0
15.4.2013 21:38

P43e52t61r 36N72o14v70o70t39n94ý 5987564510431

To je vlastnost přivolávací návěsti, která má určitě svůj výnam. Když je výpravčí ignorant, tak teoreticky může poslat dva vlaky proti sobě na PN, v tom mu zabrání jen svědomí. Tady ale k ničemu takovému nedošlo. Prostě PN zůstala zapevněna delší dobu a mohl k tomu být oprávněný důvod.

+1/0
15.4.2013 22:35

P76e22t82r 86N44o97v31o55t82n16ý 5747164430701

Řekl bych, že projektanti zabezpečovací techniky vzali do úvahy tolik věcí, že se vám o tom ani nezdá ;-D Toto je vlastnost, ne chyba.

+1/0
15.4.2013 22:55

M30a44r43t32i70n 95G68ü42n35t61h60e56r 9230583238227

To je zase nesmyslný nadpis článku. Žádné vlaky proti sobě nejely!!!! Přečtětě si pořádně co napsal mluvčí DI p. Drápal:

Signalizace na trati umožňovala přijíždějící soupravě vjezd. Strojvedoucí měl za povinnost jet podle rozhledových poměrů. "To zcela dodržel a díky tomu byl schopen včas zastavit," podotkl Drápal

Prosím redaktory iDnes, aby nestrašili lidi a nepsali nesmysly.

+19/−1
15.4.2013 16:36

M61a76r84t54i73n 43V86a31l36o87s83e71k 7423704757902

Signalizace to sice umožňovala a strojvedoucí se držel předpisů, ale to nic nemění natom, že ty vlaky jely v kolizním kurzu naštěstí byly zastaveny před kolizí - a úkolem vyšetřování je zjistit, jestli za tuto chybu může některý strojvedoucí (nyní asi vyloučeno), výpravčí špatnou signelizací nebo je problém někde jinde.

0/−5
15.4.2013 16:57

T58o37m28á10š 52K30n87a10i12f81l 6723790107940

Všimni si prosím, co předřečník kritizuje(kritizoval) .. on kritizoval nadpis, že vlaky jely proti sobě (ve skutečnosti jeden stál, a druhý jel řízeně krokem) . nadpis je již nyní změněný...

+7/0
15.4.2013 17:21

T85o22m18á29š 59M62i96c12h41a17l 7423696856550

Co taky chtít po odbornících z Idnes...

0/0
15.4.2013 17:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.