Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvedoucí vlaků vyslaných na stejnou kolej nechybovali, ukázal pokus

Strojvedoucí vlaků, které se málem srazily v Adamově na Blanensku, při výkonu svého povolání nechybovali. Prokázali to inspektoři při ověřovacím pokusu. Oba vozy se začátkem února dostaly na stejnou kolej. Jedoucí soupravu se podařilo zastavit asi padesát metrů od té, která už stála.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a57n 77P77a11v56e26l71k14a 3647281554551

Proto nechápu, jak může někdo vjet na koleje, když jsou závory nahoře, nesvítí červené světlo a ani se nerozhlédnout. U nás jezděj vlaky i na bílá světla.

0/−1
15.4.2013 20:38

P66e38t89r 70N88o15v54o21t78n54ý 5847414690511

Ale prosim vás ;-D

+1/0
15.4.2013 21:14
Foto

P70e17t63e14r 78K26r22a33k 4535715198142

čo to má so závorami? Jednalo sa predsa o dve vlaky. Je potrebné rozlišovať červené svetlo výstražníku priecestného zabezpečovacieho zariadenia a červené svetlo privolávacej návesti, ktoré sa používa v kombinácii s blikajúcim bielym svetlom na vchodovom návestidle pri nefunkčnom staničnom zabezpečovacom zariadení. To vtedy oprávňuje rušňovodiča k vjazdu do stanice, ale rýchlosťou takou, aby pred prípadnou prekážkou dokázal včas zabrzdiť, maximále však 30km/h.

0/0
17.4.2013 15:16

K93a95r42e51l 93M55i33š28k89a 2246312292339

Těch 40 (30) km/h platí v ČR pro obvod výhybek, ale jakmile ho minu, mohl bych jet i traťovou rychlostí, pokud jsem vjížděl přímým směrem.

0/0
17.4.2013 20:52

M98i62r77o96s13l92a46v 40F15r55i63d50r60i48c39h 1425436840279

Kdyby redaktor napsal, že vše bylo podle předpisů a nikdo nebyl ničím ohrožen, tak by byl článek nezajimavý pro čtenáře.

+1/−1
15.4.2013 17:44

A60l84e21x57a78n37d59r 38K17o50s60t55k85a 5439796789626

Ano, strojvedoucí jednal podle předpisů a signalizace. Ale jde o to, proč ta signalizace signalizovala povolený vjezd malou rychlostí a ne stůj, když byla kolej obsazena.

+1/0
15.4.2013 18:17

P44e35t50r 78N72o73v88o50t77n11ý 5427164920851

Protože přivolávací návěst nezávisí na obsazenosti koleje.

+4/0
15.4.2013 19:39

A56l39e13x68a48n87d15r 98K69o52s63t38k88a 5539986769166

Takže technika byla v pořádku, nikdo nepochybil. Ale až příště na stejném místě, za stejné situace někdo pojede trochu rychleji, nebo vlaku selžou brzdy, (nebo se ten druhý začne rozjíždět, aniž by tušil, že kolej před ním není prázdná) tak se srazí a budou tam zranění či mrtví? A bude to v pořádku? Podle mě je to chyba zabezpečení. Ne závada, ale chyba. Prostě špatně vymyšleno, nikoho tato situace nenapadla, tak jí nevzali v úvahu. Ale asi to chce s tím něco udělat ne?

+1/−4
15.4.2013 21:31

P79a68v75e97l 18S43t48a87v20j31a16n10í35k 1270316240641

Od toho existuje přivolávací návěst. Kdyby nebyla, tak by nebylo co řešit. Vlak na přivolávačku jede prakticky krokem, takže žádné mrtvoly určitě nehrozí.

+4/0
15.4.2013 21:38

P14e26t81r 74N41o90v57o44t64n97ý 5247444830451

To je vlastnost přivolávací návěsti, která má určitě svůj výnam. Když je výpravčí ignorant, tak teoreticky může poslat dva vlaky proti sobě na PN, v tom mu zabrání jen svědomí. Tady ale k ničemu takovému nedošlo. Prostě PN zůstala zapevněna delší dobu a mohl k tomu být oprávněný důvod.

+1/0
15.4.2013 22:35

P50e11t93r 61N47o26v86o47t94n64ý 5797374650971

Řekl bych, že projektanti zabezpečovací techniky vzali do úvahy tolik věcí, že se vám o tom ani nezdá ;-D Toto je vlastnost, ne chyba.

+1/0
15.4.2013 22:55

M97a43r35t42i24n 34G48ü81n94t41h48e77r 9280633528457

To je zase nesmyslný nadpis článku. Žádné vlaky proti sobě nejely!!!! Přečtětě si pořádně co napsal mluvčí DI p. Drápal:

Signalizace na trati umožňovala přijíždějící soupravě vjezd. Strojvedoucí měl za povinnost jet podle rozhledových poměrů. "To zcela dodržel a díky tomu byl schopen včas zastavit," podotkl Drápal

Prosím redaktory iDnes, aby nestrašili lidi a nepsali nesmysly.

+19/−1
15.4.2013 16:36

M33a53r35t85i65n 98V41a64l83o96s77e65k 7313274937132

Signalizace to sice umožňovala a strojvedoucí se držel předpisů, ale to nic nemění natom, že ty vlaky jely v kolizním kurzu naštěstí byly zastaveny před kolizí - a úkolem vyšetřování je zjistit, jestli za tuto chybu může některý strojvedoucí (nyní asi vyloučeno), výpravčí špatnou signelizací nebo je problém někde jinde.

0/−5
15.4.2013 16:57

T35o58m45á30š 72K81n30a59i95f67l 6153620237680

Všimni si prosím, co předřečník kritizuje(kritizoval) .. on kritizoval nadpis, že vlaky jely proti sobě (ve skutečnosti jeden stál, a druhý jel řízeně krokem) . nadpis je již nyní změněný...

+7/0
15.4.2013 17:21

T97o33m93á58š 40M36i12c78h42a98l 7123696586260

Co taky chtít po odbornících z Idnes...

0/0
15.4.2013 17:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.