Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brno proti Štrasburku: soud neuznal nárok mladíka na omluvu léčebny

Jednání zdravotníků s Lukášem Burešem bylo ponižující a nelidské. Tak už před rokem rozhodl Evropský soud pro lidská práva. Mladý violoncellista se totiž nedobrovolně ocitl přikurtovaný v psychiatrické léčebně. Brněnský krajský soud však rozsudek Štrasburku nevzal v potaz. Spor umělce proti léčebně teď uzavřel s tím, že zdravotníci chybu neudělali a omlouvat se mu nemusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o87m64á75š 25P10r30o97c85h15á85z89k92a 6832158189244

Připoutali ho určitě i kvůli jeho vlastní bezpečnosti. Pokud byl předávkovaný a chodil po ulici, mohl sám sebe nebo někoho dalšího zranit, ať už schválně, nebo že třeba někde spadne (pod auto, na stavbě...) A pak ještě nějaký chudák řidič dostane trest za zabití. Pokud je ten člověk postižený a patrně nesvéprávný, když si bere svévolně velké dávky léků, má být pod dohledem.

+1/−1
18.4.2013 7:53

M67i63l61a43n 40V45o62s69t35r19ý 6399286314764

Všem doporučuji si přečíst ty předchozí články, které k tomu tématu byly před lety napsány (první byly asi lidovky v roce 2008). Podle toho se probral již v okamžiku, když ho kontrolovali policisté, byl oblečený jen ve svetru (v předchozím článku bylo napsáno, že byl i bez spodního prádla). Měl rozšířené zorničky a tak i když policistům říkal, že se předávkoval léky tak ho nechali odvézt na záchytku.

Proč se předávkoval? Protože dle jeho slov si nevzal včas svůj lék a když si ho vzal opožděně tak hned nezabral, nacož zareagoval velice inteligentně a vzal si dle jeho slov dalších šest až deset kousků (sám neví kolik). Výsledek se dostavil...

Teď nebudu hodnotit proč ho přikurtovali, když už o sobě věděl, ale proč když tedy už věděl co dělá se snažil uvolnit a tak si způsobil daná zranění? Samozřejmě se mohu plést a ta zranění se při přikurtování dělají samovolně i když jen ležíte a nesnažíte se uvolnit...

+3/0
16.4.2013 15:56

R37o30b55e60r48t 84M16o74t94k53a 4496457769505

Kdo neděla na záchytce bugr, tak není připoutanej  A o umístění rozhoduje lékař.

+2/0
17.4.2013 16:39

V81l90a95d60a 48M62u89s31i25l 9130576298233

Je to opravdu ale opravdu velice zajímavé. Uzavřená lůžka se jaksi začala rušit a jsou myslím zakzána. Spisovatelka Rowlingová se o to zasadila/ ta tomu asi nejvíc rozumí/ a bohužel za to dostal mjetál ještě nějaký lékař!!..

0/−1
17.4.2013 18:24

K73a20r67e67l 82Ž18a61l72o37u54d68e39k 1194924682180

Pan Bureš se ani neúčastní soudu. A to JEMU! jde o zadostiučinění takovým způsobem, že se dovolával až ve Štrasburku. Ale k soudu nepřijde. 

Mám pocit, že se ocitl v právnické "pavučině" a jeho případ je využíván ke zviditelnění právníků.

+3/0
16.4.2013 9:05
Foto

K93v94ě67t21o86s44l22a78v 78S68p85u16r14n51ý 2127280700602

No, nikoho ve Štrasburku nenapadlo, že když měl rozedraná zápěstí, tak asi by důvod ho přikurtovat, notabene když o sobě nevěděl?

+3/−2
16.4.2013 8:12

P10e83t84r 81P62á68l87k19a 6623516900182

ne, to napadlo až vás. Hotovej Sherlock Holmes. Takže voni ho nakonec přikurtovali, protože už měl rozedraný zápěstí? Brilantní dedukce. R^

+1/−2
16.4.2013 10:12

Z53d96e62n17ě19k 61Ř61e11h67á39č97e88k 9873240317559

Ale on by o sobě věděl, kdyby jej několikrát přetáhli pendrekem - i beznohy přes plot přeskoči!  Za půl mega bych rád spolykal "omylem" prášky a rád si osm hodin poležel ...

+1/0
16.4.2013 13:08

J67i85ř51í 50N67o57v91o83t33n22ý 5410978337764

Zatímco vy, kdybyste byl při smyslech, by jste jen tak ležel a nechal se, když by Vás chtěl někdo neoprávněně spoutat. Myslíte, že by Vás pustili třeba na záchod?

0/−1
17.4.2013 0:44

K81a70m87i70l24a 88K52a96l42e50n66s69k92á 9696857957938

České právo a soudní systém je k pláči, nebo k zbl... ;-O

+3/−5
16.4.2013 7:48

K48a47r42e51l 75Ž98a50l49o95u14d77e83k 1964294622770

Evropský jakbysmet. Více metrů, různé míry....

+1/0
16.4.2013 9:06

F89r56a37n10t26i98š41e12k 69V52e11s82e96l63ý 3315975367282

Čemu se divit, kdo věří soudům, že soudí podle práva a spravedlnosti je naiva! S lékaři jsou vždy na jedné lodi!

+4/−7
16.4.2013 1:19

J92a60n 89D34o15u70š47a 5300280837746

Co je to za otázky?? Co komu vadilo?? Chodit v únoru jen ve spodním prádle a svetru, a být silně dezorientovaný. Ohrožuje sebe, kolemjdoucí, i řidiče. Kdyby takovej nebožák skočil někomu pod auto, koho soudit?? Řidiče, že ho sundal? Nebo kdyby se dezorintovaný hoch opřel do nějakýho trouby a šoupnul ho pod auto?

+12/−6
16.4.2013 0:23

J23i45ř30í 14N91o12v23o57t94n76ý 5480158397804

A on skákal někomu pod auto? Nebo někoho ohrožoval tím, že měl svetr a trenky? To se tady jako za "kdyby" zavírá?

+5/−3
16.4.2013 0:53

P33e97t66r 51N41o81v79o56t77n36ý 5117864640501

Tak to záleží, nedovolené ozbrojování - vetšinou sazba na tvrdo, i když nikoho netrefíš :-(

+1/−1
16.4.2013 0:58

J65i62ř94í 80N57o37v56o17t79n77ý 5150608187494

Co to blábolíte, on se snad choval nezákonně? To už je fakt moc.

+4/−4
16.4.2013 1:00

P40e50t53r 55N59o53v81o72t79n77ý 5857114930651

To byla reakce na to vaše "kdyby"

+1/−3
16.4.2013 1:05

J66i93ř13í 15N47o71v91o41t80n67ý 5560128347254

Dost hloupá.

0/0
17.4.2013 0:38

P27e87t46r 79N73o39v25o37t81n55ý 5367214680921

A pokud ho policie zadržela, tak proto, že pro to byl zákonný důvod. Oni si jen tak někoho sebrat nemůžou.

+4/−2
16.4.2013 1:06

J82i26ř93í 55N42o89v49o85t74n10ý 5230468577984

Oni ho nezadrželi. Nechali ho odvézt do léčebny, což není zadržení.

+1/0
17.4.2013 0:39

K68a85r97e57l 28Ž66a55l90o41u15d37e63k 1494384212560

Znáte detaily? Že tak napadáte a blábolíte Vy?

0/−1
16.4.2013 9:07

J77i35ř13í 98N58o64v72o11t68n43ý 5740408227464

Bohužel ano, Karle.

+1/0
17.4.2013 0:41

J66a37n 81D26o67u94š56a 5780910127466

Jestliže Vám připadá normální potácet se v únoru venku jen ve svetru a ve spodním prádle, dobrá. Souhlasím, měli ho tam nechat motat se až do umrznutí. Pak by je zase někdo žaloval, že neposkytli pomoc.

+11/0
16.4.2013 1:14

F90r84a87n27t77i49š20e73k 27V32e87s42e58l49ý 3145235967872

Dobře, souhlas, ale jednat s nemocným jako s člověkem a ne se chovat jako.....kdybych řekl hovado, tak tyto zvířata urazim, prostě se chovali jako člověk!

+1/−3
16.4.2013 1:23

M83i90l25a78n 94V48o10s81t33r69ý 6269106974424

S odpuštěním, ale jak má policie vědět, že je nemocný a ne jen obyčejně zdrogovaný?

+5/−1
16.4.2013 7:27

K11a61m67i78l83a 82K89a92l63e65n93s24k77á 9936337767638

Má zavolat lékaře.

+1/−2
16.4.2013 8:07

P81e59t90r 17V20a31n21e89c49e26k 2951261490574

Od toho je lekar na zachytne stanici.

+3/0
16.4.2013 8:33

K27a34m54i40l95a 81K34a38l23e96n89s36k58á 9836797697168

Ano mohl ohrozit sebe, nebo někoho dalšího. Ale pochybení je v tom, že on nebyl opilý a tak neměl skončit na záchytce, ale třeba v nemocnici a měl být vyšetřen.

+1/−2
16.4.2013 8:05

J57a56n 16Z43e50m16a34n 1896395554886

Pokud se někdo na ulici motá a je nedostatečně oblečen, pak policista má právo rozhodnout o převozu na záchytku a ne do nemocnice, protože vidí, že to není následek třeba infarktu, ale spíše požití nějaké omamné látky. A fetek je dnes jako máku, policie to vidí denně a těžko rozliší, jestli je to po předepsaných práškách nebo droze.

+2/0
16.4.2013 9:21

J44i65ř93í 76N24o17v76o89t33n62ý 5370948387524

Co komu vadilo, když měl spodní prádlo? To je jako kdyby se někdo procházel v plavkách a oni ho za to připoutali k posteli. To se snad může stát jenom v Brně.

+4/−7
16.4.2013 0:02

J45a93n 26D83o72u37š19a 5780200477696

No v únoru je to divný.

+7/0
16.4.2013 0:25

J43i24ř76í 27N29o50v65o35t45n93ý 5560138237224

No počkat, a jako to, že je něco trochu divný je důvod k porušování práv? Být divný je nějak protiprávní?

+3/−3
16.4.2013 0:36
Foto

O50n17d89ř46e52j 30M61i76c89h14a22l17í15k 7667280798

jaké porušování práv? Byl předávkovaný léky - nebezpečný sobě i okolí.

+7/−2
16.4.2013 0:38

J65i55ř55í 17N79o92v98o71t13n22ý 5700688927584

Proč by měl být nebezpečný? On se choval nebezpečně? Mohl byste popsat, co na jeho chování bylo nebezpečné?

+4/−5
16.4.2013 0:43
Foto

O88n89d13ř71e31j 30M28i41c67h27a18l66í33k 7717150228

ano, byl dezorientovaný míste a časem - tím pádem si neuvědomuje následky svého chovaní. Proto vyšel polooblečený ven, protože si neuvědomil, že je tam zima. Stejně tak by mohl spadnout třeba z mostu, vstoupit neočekávaně do vozovky, usnout někde v zimě pod keřem. To je nebezpečné. Kdyby ho zavřeli bez dohledu doma mohl by třeba nechat puštěný plyn, vodu, o něco se praštit a vykrvácet, mohl pod vlivem léků přestat dýchat.. Odvést ho bylo jen dobře. Nehledě na to, že bylo třeba vyloučit další příčiny dezorientace - diabetes, mrtvičku, psychické onemocnění.

+13/−3
16.4.2013 0:50

J44i97ř17í 64N37o11v56o15t41n57ý 5170288427394

No to teda není. Každý si může chodit oblečený, jak uzná za vhodné. Nic z Vámi uvedených věcí se nestalo, takže nikdo neměl právo s ním nakládat tak, jak se dělo. Příčiny nikdo nevylučoval, jenom ho svázali. Mluvíte z cesty, neznáte žádná fakta.

+3/−7
16.4.2013 0:59
Foto

O58n91d82ř41e25j 31M14i43c45h96a60l33í87k 7377980238

no z cesty mluvíte vy.. nečertěte se a uznejte, že prostě nemáte pravdu :-)

Podívejte, že je v únoru polooblečený normální není. Takže ho hlídka asi vyzvala, at to vysvětlí. Protože asi byl viditelně dezorientován, odvezli ho do zdravotnického zařízení. To je správný postup. Tam ho 100% vyšetřili. To si nikdo na triko nevezme přijmout pacienta a nevyšetřit ho. Nehledě, že by jim to neproplatila pojišťovna. A ty uvedené věci? nestalo se ale mohlo se stát. Víte co to znamená předcházet následkům?

+6/0
16.4.2013 1:06

M69i37r66e90k 77T72u60r38e31č86e42k 4963402720222

Nebezpecny byl tim, ze by nakoupil veci ktere treba ani nepotreboval... ;-D

Typicka ukazka arogantiniho fasistickeho statu k cloveku. Takove agresivni chovani bych cekal spise za totality, nez v teto 'svobodne' a 'demokraticke' spolecnosti . . .

+1/−3
16.4.2013 5:26

J10i98ř37í 67N25o82v91o56t82n17ý 5110618197144

Konečně někdo se zdravým myšlením.

0/−1
17.4.2013 0:40
Foto

D14a23v29i16d 27M87i79c60h51a61l 4851408545208

Rozsudek soudu ze Strasbourgu jsem nečetl a pochybuju, že někdo zde ano. Každopádně když tam shledal nelidské zacházení, měl k tomu zřejmě důvod. Ale tady v diskuzi vidím převládající názor, že ožralej, či zfetovanej už není člověkem. Fakt děsný vědět, ža takový tupci žijou ve stejné zemi jako já a že jich je tolik.

+9/−8
15.4.2013 22:58
Foto

O37n87d16ř12e72j 84M60i34c59h69a82l40í77k 7797830828

takové názory tu nevidím, jen říkám, že pokud byl sfetovaný a nedodržoval léčebný režim je nutné jej kurtovat.. a to že se pak soudí o něm nic moc dobrého nevypovídá

+5/−7
15.4.2013 23:09

T75o20m51á33š 26T73a23t89í22č84e42k 5490562740808

Zfetovaný? Byl dezorientovaný, nikoho neohrožoval, jen si zapomněl natáhnout gatě. Jó za to si teda zaloužil... :-P

+4/−3
15.4.2013 23:13
Foto

O84n37d81ř29e94j 11M97i88c34h53a78l62í58k 7337860198

to mýcháte pár věcí dohromady.

1) byl dezorientovaný a vyslečený když ho zajistila hlídka policie - ta nemůže posoudit proč se to stalo a tak jej logicky odvezla do zdravotnického zařízení

2) tam zjistili, že si vzal větší dávku léků než měl a tudíž je "zfetovaný" a potřebuje se pod dohledem z toho vyspat. než odezní účinky

3) pacient byl zřejmě hodně dezorientovaný, nedodržoval léčebný režim, asi chtěl odejít. To by bylo nebezpečné, proto byl kurtován. Protože byl mimo, trhal rukama a rozedřel si je od kurtů. Až se probral, odvázali ho. Zde nevidím žádné pochybení

+7/−2
15.4.2013 23:20

T10o76m67á85š 75T88a30t92í62č73e25k 5890862510208

Vidím to jinak. Sice byl mimo, ale na druhé straně schopný si jít koupit jídlo. Nápadný byl jenom kvůli těm chybějícím džanům. To, že takové pomatené jedinec skončí přikurtované, jako kdyby byl nebezpečné, to je prostě přehmat. A že "nedodržoval léčebný režim", což tady opakujete furt dokola jak farář haleluja, to nemohl jenom tak zjistit ani tým dochtórů s nobelovkama.

+1/−5
15.4.2013 23:25
Foto

O76n84d88ř97e12j 95M59i88c81h77a31l27í79k 7477210648

to že se potuluje polonahý venku, je hodně mimo a hodně nebezpečné - je tam porucha úsudku, mohl třeba nečekaně vstoupit do vozovky a někdo by ho přejel, nebo někam spadnout. Takže určitě bylo potřeba jej odvézt do nemocnice. Navíc třeba mohlo jít i o jiné věci, například o mrtvičku.

Přikurtovaný skončil právě proto, že byl zmatený a nejspíš chtěl odejít, nechtěl zůstat v posteli. Tu vaši poslední větu nějak nechápu. Jak že to nemohli zjistit? Prostě vidí co dělá.

+4/−3
15.4.2013 23:32

T66o34m74á42š 71T88a88t14í94č17e87k 5660302840188

No, jenomže z jakýho důvodu to dělá? To nezjistili. Přikurtovali ho jako agresivního ožralce. Ony jsou taky duševní poruchy, který se můžou projevit dezorientovaností, ani tomu projevu nemusí předcházet diagnóza a následný nedodržení léčebního režimu. Nevěděli, co s ním je. Intoxikaci alkoholem nezjistili. Na amfetaminy podle jeho předchozího chování nic nepoukazovalo. A mimochodem - na psychině můžou člověka zadržet aji bez přikurtování. Očividně šel, chudák, někomu na nervy.

+3/−1
15.4.2013 23:41
Foto

O11n81d42ř12e77j 69M35i84c23h49a87l85í17k 7547710508

ale zjistili, to oni věděli, že se předávkoval léky.. to na tom nic nemění.

jinak kecáte blbosti. Takový pacienti se kurtují zcela běžně. Je to jediná šance jak je udržet v lůžku. Nebo co jiného byste poradil? Rád se nechám poučit.

PS.: také nerad kurtuji pacienty, ale někdy to prostě jinak nejde.

+3/−2
15.4.2013 23:47

T55o51m19á58š 64T21a19t48í87č94e83k 5120942170918

Můžou být přece pod zámkem bez přikurtování. To se používá na agresivní osoby. A o agresivitě z jeho strany jsem se nedočetl ani slova. Proč by měla vzniknout zrovna až na Húskové?!

0/−2
15.4.2013 23:58

P67e95t69r 29N44o47v44o42t94n41ý 5497614910831

A neagresivní člověk si podle vás vyřadí na 3 měsíce ruce v nemocničních kurtách? Pak je tu ještě možnost, že byl nebetyčně hloupej.

+4/0
16.4.2013 0:05

T13o80m59á33š 65T42a25t21í36č52e88k 5710932230818

No, nemůže právě v dezorientovaným člověku, které ale jinak nic nedělá, nerve se, je v klidu, chce jít dom, pro mě za mě, nemůže náhlá situace, být přivázán v kobce bez možnosti pohybu, vzbudit paniku?

+1/−1
16.4.2013 0:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.