Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Majitel domu couvl. Sociálně vyloučené do Veverské Bítýšky nenastěhuje

Pár dní to vypadalo, že se do dosud klidné Veverské Bítýšky na Brněnsku nastěhují sociálně vyloučení. Svůj čerstvě opravený dům jim pronajal místní rodák Ján Kútnik. Proto, že mu městys nepovolil zřízení přípojky plynu a vody k domu. Tak v něm ubytoval ty, kteří se bez toho obejdou. Teď couvl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e24t83r92a 74V19a29ň30k70o94v15á 4754374866772

sociálně vyloučený....kdo to je? a kdo ho vyloučil? a odkud?... a jak?.... (aha, socíálně) :-/

+1/−1
10.5.2013 20:38

D23a28v31i32d 49K54a14z87i34l 6308172888652

Nová metoda boje s úřady. Stačí je postrašit Romy.

+5/0
10.5.2013 14:20

R81e73n25é 70Z37a62c26h 9237670525287

Já bych řekl, že spíše stará metoda.

+1/0
10.5.2013 14:37

T64o50m47a41s 25N64o83v70o32t12n90y 3591736908789

No třeba v Bystřici pod Hostýnem už bydlí... a majitel, syn komoušského politruka na tom rýžuje dávky od státu. Tam to však byla jiná situace, koupil bývalý hotel a když mu odešli dělníci co tam bydleli, tak vydíral město že za to chce desítky milionů jinak.... město necouvlo a tak tam teď mají nepřizpůsobivé zloděje a majitel si na ty miliony místo od města přijde od státu na dávkám a barák mu zůstal...

+2/0
10.5.2013 17:57

R42e83n11é 65Z70a51c69h 9737260825697

Pro občany Veverské Bitýšky je to jistě dobrá zpráva, že majitel nenastěhuje do domu sociálně vyloučené. Není to však systémové řešení.

Sociálně vyloučení by měli být stěhováni do určených lokalit vyhrazených pro ten účel. nejsou daňovými poplatníky, tak by mohli být někde, kde vázne pracovní trh. Sociální podpory mohou čerpat prakticky kdekoli a nemusí zrovna ve velkých městech.

Dvacet tři let po revoluci a problém ještě nezačal být řešen. Já osobně bych navrhoval, aby sociálně vyloučení mohli být nastěhováni výhradně se souhlasem místních obyvatel. Místních obyvatel se to totiž nejvíc týká. Sociálně vyloučení mají vliv na ceny nemovitostí, bezpečnostní situaci v obci, kvalitu školství v lokalitě atd. Není správné aby sociálně vyloučení se stávali prostředkem jednotlivých majitelů nemovitostí k vydírání obecních a městských úřadů. Mělo by se to už začít řešit.

+2/−1
10.5.2013 14:19

M83a68r47t30i94n 48T13e60p94l86a37n 9907290805123

No a nechtěl byste, aby třeba sociálně vyloučení museli venku nosit na oblečení nějaký speciální symbol? Nebo aby nesměli jezdit MHD? A co jim tu jejich speciální lokalitu ohradit plotem nebo zdí? Jistou tradici to tady v Evropě má...  A hlavně si dávejte pozor, aby pak i vás někdo neoznačil za sociálně vyloučeného...

-

Jen nevím, jestli jste váš příspěvek myslel vzhledem k aktuálním svátkům vážně nebo jako recesi.

-

Btw. tímto se rozhodně nezastávám neviditelných.

+1/0
10.5.2013 16:34

P52e48t28r49a 57V59a85ň65k39o23v31á 4184784376842

....ale rozhodně se tímto zastávám sociálně vyloučených :-/

0/0
10.5.2013 20:36

T18o63m40a59s 93N42o11v57o85t18n88y 3891316408219

Já myslím že ideální by byl nějaký vojenský újezd. A´t si tam dělají co chtějí hlavně ať nelezou ven.

+1/0
10.5.2013 17:59

T87o62m61á20š 55T82a45t35í62č88e80k 5260982120558

Rozhodně netvrdím, že žijeme v právním státě. Ale nevolej prosím po tom, aby byla ta právnost ještě oříznuta. A to by byla, kdyby sousedé přistěhovávající se osoby měly možnost její přistěhování zamítnout čili zakázat, a to na základě svého očekávání. I kdyby to očekávání bylo podloženo fakty z minulosti té osoby: potom by přece nemělo smysl propouštět kohokoliv na svobodu po vykonání trestu, protože by automaticky musel jít pod most. Do konce života. To není správné chápání, jak zacházet s právy člověka. Teprve až se přistěhuje a začne dělat brajgl, okrádat ty sousedy atd. apod., teprve pak je košér požadovat jeho vystěhování. Což, pokud vím, je možné i dnes, i když je to běh na dlouhou trať.

No, anebo že by se mělo jednat o koncentráky pro lidi bez práce? Sociálně vyloučený je totiž každý, kdo nenajde delší dobu prácu, což mimo Prágl není žádné velké zázrak. Takže půl roku bez práce - koncentrák?

0/0
11.5.2013 1:14

R89e53n74é 39Z56a23c68h 9217120745667

Nežonglujte prosím s pojmy. Komcentrák byl například v Osvětimi. Odmítnutí sociálně vyloučených neznamená koncentrák. Naopak, možnost odmítnout sociálně vyloučené je posílení právnosti občana a nikoli oříznutí. Není přece přípustné trpět, aby kterýkoli majitel nemovitosti nastěhoval do baráku sociálně vyloučené a tak udělal z dosud poklidné lokality Harlem.

Místní samosprávy by měly mít pravomoc odmítnout stěhování takových sousedů, což neznamená, že by takto odmítnutý musel jít do koncentráku. To je hloupost. Odmítnutý buď zůstane tam kde byl dosud, anebo holt půjde jinam.

Píšete Tomáši o zacházení s právy člověka, měl byste si však uvědomit, že obyvatel spořádané lokality je taky člověk a tohleto není zrovna správné chápání, jak zacházet s jeho právy, když mu někdo nastěhuje sociálně vyloučené do sousedství a jemu vzniknou závažné prblémy bez účinné možnosti se proti tomu bránit.

0/0
11.5.2013 8:52

T40o64m19á97š 65T53a63t81í37č23e29k 5880152540958

No, že jsem použil tvrdý výraz "koncentrák", to bylo kvůli návrhu stěhovat sociálně vyloučené do "určených lokalit". To ve mně vyloženě vzbudilo představu vytváření uzavřených ghett a tak dále. Jinak samozřejmě, právní systém by mohl obsahovat právo starousedlíků na schvalování nových sousedů, ale - ač málo opálený pracant - bych pro takové ustanovení určitě nehlasoval. Lidská hloupost mě bolí víc než nenechavý prsty a líný zadky. Samozřejmě že chápu tvoji intenci, ale už v noci jsem zauvažoval, že ustanovení omezující pobyt by musela vycházet z obecných klasifikací, které by měly - jak zákony v ideálním případě z tradice mají - základ ve filozofických a morálních zásadách. Ovšem i to je krutě zneužitelné, viz Třetí říši. Já vím, ještě za první republiky si obce tvořily vyhlášky ve stylu "Cikánům vstup zakázán", což se pověsilo pod ceduli s názvem obce. Ale takové řešení přece nevede k opravdovýmu odstranění problémů. Problémy tady jsou (ehm, a to s jakkoliv opálenými), a tím, že jejich nositele vytlačíme do oddělených čtvrtí nebo kam, tím je neodstraníme. Nevidím jiné řešení, než se bránit proti novému sousedovi, až když začne přestupovat zákony. Pokud mě nic nešálí, dá se dosáhnout vystěhování extrémního narušitele obč. soužití atd. atd. už s dnešním právem.

0/0
11.5.2013 9:49

R74e77n96é 82Z85a28c21h 9597540985187

Prvorepublikové obecní vyhlášky a cedulky "Cikánům vstup zakázán"  byly vyvěšovány na základě Zákona o potulných cikánech číslo 117/1927 Sbírky. Všimněte si toho letopočtu, tenkrát Hitler dávno ještě nebyl u moci. Onen zákon je podepsán našim dodnes všeobecně respektovaným prezidentem T.G. Masarykem, takže spojovat opatření proti sociálně vyloučeným s fašismem je nesmysl, i když dneska hodně rozšířený.  Zákon o potulných cikánech dal obcím možnost účinně se cikánským krádežím a loupežím bránit.  Požadovat po sociálně vyloučených práci a obrana proti jejich kriminalitě opravdu s fašismem nemá nic společné.

Zmiňuješ zde Tomáši morální zásady.  Ano, vedle práva musí být též morálka, jinak bude právo přetíženo a nesplní svůj účel.  Jenže morální zásady můžeš účinně uplatnit jedině vůči tomu, kdo je taky uznává. Pokud tuto zásadu nebudeš respektovat, budeš ve fatální nevýhodě.

Taky mne lidská hloupost bolí, ale nikoli víc, než nenechavý prsty a líný zadky, které pracovitý člověk živí. Proti lidské hlouposti možno bojovat osvětou, tady není velký problém. Velký problém je v tom, že proti nenechavým prstům nejsou přijata dostatečná represívní opatření. Tak jak je to s těmi nenechavými prsty Tomáši? Vadí Ti nenechavý prsty, taky když se ocitnou v Tvojí kapse? No tak vidíš. Známé české přísloví, "nehas co Tě nepálí", je i tady. Mnohým lidem nenechavec nevadí, pokud je okrádán někdo jiný, jenže ani toto nepatří ke správným filosofickým a morálním zásadám slušného člověka.

Obce musí znovu dostat prostředky, jak se invazím sociálně vyloučených bránit a musí jít o prostředky aktivní. Pasívní prostředky uplatnitelné až když sociálně vyloučení extrémně překračují zákony, tak to je naivní a neúčinné. Masarykovská první republika takové aktivní prostředky měla, dnes se musí zřídit znovu, protože se bez nich nehnem, pokud chceme jakš takš řešit problém sociálně vyloučených.

0/0
11.5.2013 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.