Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky z Brna do Prahy pojedou v létě až od Zvonařky

Ačkoliv stavba odsunutého brněnského nádraží ještě ani zdaleka nezačala, v létě si cestující vyzkoušejí, jak daleko to budou mít z centra Brna na vlak. Kvůli měsíční výluce mezi hlavním nádražím a Židenicemi bude část vlaků stavět právě v místech, kde má stát nový železniční uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P88a25v38e15l 18O94d10r92a31z81i29l 6564279517810

Při přesunu nádraží nejde o žádný komfort cestujících, ani o moderní řešení. Jde o lukrativní pozemky pod tratěmi. To bude vejvar!

Tahle výluka je jen test. Však si substrát zvykne.

+1/0
5.6.2013 9:41

T59o21m17a14s 14N25o77v90o73t76n49y 3821596288399

Takže budem dál jezdit z nevyhovujícího "v centru"?

0/−1
11.6.2013 9:32

P47a48v48e42l 39O67d32r12a61z43i97l 6174299137500

Pokud by se zmodernizovalo, tak vyhovovat bude. Kecy o oblouku a málo kolejích jsou trapné, koleje se dají přidat a oblouky jsou i jinde ve světě.

+1/0
15.6.2013 22:21

P10a52v12e13l 97S67t48a77v82j94a84n98í59k 1230446270591

Koleje se dají přidat. ;-D

+1/0
22.6.2013 16:00

J20a71n 63N89e18š78p13o49r 4296528846122

Vy jste tuším odborník.... Kam by se měly ty koleje k brněnskému hlavnímu nádraží přidat, do vzduchu?

0/0
23.6.2013 16:44

M52a81r79t83i54n 73N97e82r16m25u35t 9487797988649

Pohled z druhé strany: většina študáků co jedou na vlak z kolejí, pojedou o 2 zastávky dál nebo blíž... Lidi, co jedou autem, budou mít kde zaparkovat... Co přijedou z venkova autobusem na Zvonařku, mají to hned vedle a nemusí špacírovat 800m. Kdo přestupuje z/na okružní nebo i jiný autobus MHD, má to 2x blíže než teď.  Vlaky od východu budou mít kratší trasu o 4km než na stávající nádraží.

+3/−2
26.5.2013 0:07

H56o72n46z12a 11K29a62r89á68s91e77k 1455621922348

Vlaky od východu na dolní nádraží jezdit nebudou - ve směru od Vyškova bude výluka a ve směru od Kyjova budou jezdit normálně na hlavní nádraží.

+2/0
26.5.2013 1:55

M94a28r28t34i96n 92N42e27r78m39u89t 9527607378649

jo, to jsem si přidal plánovaný stav po celé přestavbě

0/−2
26.5.2013 9:15

P47a63v69e97l 13O84d72r79a47z98i50l 6614269927840

Kdo prosímvás jezdí na vlak autem?

+1/0
5.6.2013 9:30

T80o30m46a52s 32N10o52v61o80t39n58y 3791146848319

A to chce diskutovat o dopravě8-o

+2/0
11.6.2013 9:33

J89i72ř46í 17K64o23c97u97r33e36k 6915434555548

To bude prča. Skupina japonských turistů vystupuje z Vindobony na dřevěný peron na Dolním. Támhleto je Petrov, opravdu jsme v Brně. Ano, tohle je Brno. Ne pane, o katanu se bát nemusíte, tu Vám neukradnou.

+3/−2
25.5.2013 21:11

M59a92r91t64i62n 45N14e71r40m89u21t 9257637268459

Skoro jako na současném nádraží. A když zabloudí v myší díře, můžou si aspoň koupit tenisky nebo rifle. Pozbuzující je zejména průchod mezi nárazníky vagónů přes koleje na 5 a 6 nástupiště (a je opravdu dřevěný).

+3/−3
26.5.2013 9:13

J31i55ř23í 10J43e23l28í71n53e55k 1774250161476

To bude cirkus na kolejích;-D;-DR^

+2/−1
24.5.2013 18:21

H53o98n72z60a 28K35a83r98á85s21e30k 1685531672748

Rychlíky do Prahy (ať už přes Havlíčkův Brod, nebo přes Českou Třebovou) tedy vůbec. nebudou jezdit z Brna h. n. Což bude dost problém o víkendech před 7. hodinou ranní, kdy - jak známo - se v Brně jezdí (stav od 1. 1. 2013) podle nočních "rozjezdů" - všechny autobusové linky se sjedou u hlavního nádraží, zato obsluha královopolského nádraží prakticky neexistuje...

+5/−2
24.5.2013 12:42

P75e73t11r82a 44N16o90v69á87k41o53v25á 7788726914188

Jako nechci vám křivdit, ale myslíte, že je to na DPMB nenapadlo?

+1/−2
24.5.2013 15:44

J88i35ř55í 34J51e67l25í89n65e26k 1954700241236

DPMB napadají úplně jiné myšlenky, ti jen ruší dobré spoje.

+5/−1
24.5.2013 18:21

H31o92n58z28a 85K80a12r50á15s64e19k 1925811892408

DPMB odjezdí to, co objedná a zaplatí město. Pokud město Brno nezaplatí navíc ty spoje, které by to zlepšovaly (fakticky by muselo jít o dočasné zneplatnění opatření platného od 1. 1. 2013), pak se spojení ostatních nádraží (kromě hl. n.) v době do 7 h ráno o víkendech nezlepší.

+4/0
24.5.2013 22:06

H92o39n82z17a 47K37a60r63á41s28e51k 1315431662538

Ukazuje se, že výluka prováděná kvůli rekonstrukci stávajícího brněnského nádraží se DÁ zvládnout. Jen škoda, že nejde o výluku spojenou s kvalitativním zlepšením (například kdyby byl napojován nový, širší viadukt + k němu napojeno kolejiště patřící novému nástupišti). Každopádně se ukazuje, že to jde, byť někteří lidé straší tím, že "přestavba stávajícího hl. n. není možná, neboť osobní doprava by to odnesla příliš" (a nedodají, že při přestavbě nákladního průtahu na odsunuté nádraží by nákladní doprava musela projíždět - což ve špičkách fakticky nelze - přes hlavní nádraží).

+8/−2
24.5.2013 12:26

M49a73r73e26k 27F40o92r84a24l 3734327187

Brno nový nádraží potřebuje,starý nemůže sloužit donekonečna.navíc infrastruktura kolem dnešního nádraži je hrozná.

+7/−7
24.5.2013 13:02

H33o14n28z86a 57K32a17r75á85s12e40k 1405161822648

Například v Praze hl. n., Břeclavi apod. se zvládla modernizace nádraží v dosavadní poloze. Infrastruktura (tramvajové, trolejbusové tratě apod.) v okolí dnešního nádraží je daleko lepší než v okolí předpokládaného odsunutého nádraží.

+8/−2
24.5.2013 22:03

M97a64r53e61k 60F28o71r97a64l 3524187257

V Praze je nádraží prostorově dostačující,má obrovskou plochu,podobné je to s Břeclaví.Ale nevím,kam na omezeném prostoru v centru Brna nacpat koleje a nástupiště navíc,nehledě na to jak a kam roztáhnout kapacitu nástupišť pro tramvaje.Zkusil jste se někdy ve špičce dostat z jedné šaliny na druhou??Je tam tolik lidí,že po nich doslova šlapete.Nádraží je zahlcený lidma a ten prostor kam by se ta masa lidí roztáhla prostě v centru není,kdežo když se začne stavět na zelené louce,je tam nepřeberně možností.Navíc to bude znamenat i novou čtvrť....

+3/−4
24.5.2013 23:21

D23a75v98i89d 31P33l63a38c54h18ý 2242326444849

Presne tak....mozna kdyby pan z h0 udelal tt tak to do centra vleze kompletní:)

0/−3
25.5.2013 0:29

R43e46g73i86n71e 85M85a33r19t30i25n 6182778550718

Není moc moderní návrh. Naopak ve světě (Berlín, Vídeň z nejbližšího okolí) jde na poschoďová řešení. Cestující nemají zájem pobíhat-přejíždět. Navíc mám pocit, že Brno nakonec dopadne jako podfinancovaný nedodělek, příkladně Olomouc (z vlaku na bus nutno užít jednu zastávku tramvají).

Nejsem brňák. Problém je celosvětové koncentraci do v noci opuštěných konglomerátů měst.

+2/−2
25.5.2013 7:46

M84a55r88t92i79n 97N59e71r35m40u50t 9837587108699

autobusák od vlakového je v brně od sebe 700m právě při stávajícím stavu. Při této výluce budou naopak pěkně u sebe... Nemluvím už o vůbec tom, když někdo jede na staré nádraží autem..

+1/−2
25.5.2013 23:53

P19a45v47e37l 83O86d63r28a78z30i53l 6374899757790

Kdo jede autem, zastaví přímo před vchodem, kde zase máte problém? Asi tedy lidé, kteří jezdí na vlak autem nějaké problémy musí mít.

+1/0
5.6.2013 9:36

M18a55r59t97i45n 39N76e55r91m63u47t 9237257458559

Tak třeba veze děti s batohama na tábor nebo čeká, až přijede návštěva, aby ji odvezl domů, nebo balík čd kurýrem, na to ty 3 místa před vchodem se zákazem stání jsou trochu málo. Naštěstí je ještě parkoviště za Tescem. To samý můžete říct o letišti (kdo proboha jezdí na letiště autem???). Já zase nechápu lidi, co mají problémy s přesunem nádraží a řvou něco o polích za brnem.

0/−1
5.6.2013 20:15

P45a48v59e29l 55O98d42r18a44z11i68l 6344739107770

Děti mohou k vlaku na tábor přijet MHD, od toho vlaku je taky asi nikdo autem nepoveze, návštěva dtto, balík beru. Ani jedno se nedělá denně, zatímco většina lidí, co nádraží využívá, tak denně činí. A já nevím, proč těmto lidem komplikovat dopravu jakýmsi odsunem, za neuvěřitelné peníze.

+1/0
6.6.2013 13:01

K15a44r44e63l 69N82o50v54á19k 1200983180600

Myslím, že Brno může "nedodělku" Olomouci nádraží velmi závidět.

0/0
4.6.2013 22:02

H38o93n98z79a 64K15a18r80á54s36e29k 1805621552268

Mezi dnešní 4. nástupiště a budovu Tesca se jedno další nástupiště vejde. Dalších nástupišť netřeba (průjezdný model leccos vyřeší, resp. řeší už teď). Nová čtvrť - hm... Nic nevisí ve vzduchoprázdnu. Pokud se někde nová čtvrť postaví (třeba mezi dnešním a budoucím hl. n.), pak se tím pádem nepostaví nikde jinde. Otázka nabídky a poptávky má své zákonitosti i v otázce pozemků a nemovitostí. Při odsunutém nádraží by pobírání cestujících bylo ještě větší "maso", neboť těch tramvajových linek nebude u odsunutého nádraží jezdit tolik, co jich jezdí u stávajícího. Byť tam budou cestující mít více prostoru (možná). Nemluvě o tom, že při odsunutém nádraží by počet lidí, kteří potřebují použít MHD, zřejmě vzrostl. Co se týče tramvajových nástupišť u stávajícího nádraží, tak samotné město Brno se vzdalo rovnoměrnějšího rozprostření lidí poté, co už žádná tramvajová linka nejezdí od zastávky "pod Grandem", zatímco od zastávky přímo před nádražím jezdí o linku více.

+1/−1
26.5.2013 2:02

M88a10r37t17i30n 27N63e69r18m80u10t 9907747658199

naštěstí už mhd nejezdím, ale rozhodování na hlaváku mezi 9 a 12 vždy vyžadovalo nervy hráče pokeru

+1/−2
26.5.2013 9:18

H73o45n87z42a 10K83a72r73á34s93e44k 1715961622898

Po prohození linek (zrušení 13tky, dvojnásobné posílení 12tky a převedení 9tky do Juliánova) už by takové rozhodování potřeba nebylo. A právě 9tka jedoucí do Juliánova/na Lesnou mohla nadále jezdit "zpod Grandu". Bohužel, určité jiné požadavky (právě kratší vzdálenost při přestupech lidí jedoucích z Juliánova) způsobily, že 9tka jezdí přes Náměstí Svobody...

+1/−1
26.5.2013 12:45

P37a50v12e87l 97O92d30r98a79z52i17l 6754459207560

Pro koleje a nástupiště navíc je spousta místa na jih, jenom tam zavazí tesko a autobazar, čili žádný reálný problém. Nástupiště pro tramvaje mohou být i mezi Čedokem a poštou, fakticky sloučení zastávek hlnádr a nové sady.

Místa je dost. Stavět novou čtvrť chtějí jen spekulanté s pozemky.

+2/0
5.6.2013 9:35

P34a17v89e79l 70S20t16a26v67j83a88n26í64k 1420946330281

Mrkněte se do katastru, než začnete vyprávět pohádky o pozemcích pod nádražím. Navíc už vidím, jak Tesco, které se má rozšiřovat prodává za pár šupů pozemky a obchoďák, aby se dal zbourat. Kde chcete budovat zhlaví? U tepláren? Kolik soukromých pozemků by se ještě muselo vykoupit? Stejně to bude paskvil. Musela by se překopat obě zhlaví, vyměnit zabezpečení. A navíc si nemyslím, že k valeným cihlovým klenbám si můžete přihodit jedno betonové nástupiště? Myslíte, že to vydrží dalších 50 let? Od tepláren až za Malou Ameriku je to celé postavené na klenbách.

Vsadím se, že celá tato akce, pokud se zrealizuje, bude o 50% dražší jak stavba nádraží na zelené louce (Dolním nádraží).

0/0
22.6.2013 16:14

J96i21ř27í 20K63o33c63u30r74e52k 6665434305418

Co je tam tak strašného? Kromě Mendláku a České je to jedniné místo v Brně, na které se dá dojet z každé konečné tramvaje bez přestupu. Na tom překrásném novém nádraží To bude platit pro dvě konečné. Zbytek Brna bude přesedat. Skvělé, dokonce lepší než dostat řetězem přes držku.

+6/0
25.5.2013 20:59

Z64u97z88a82n87a 47K89u71b20á65t39o94v71á 1406183416814

Třeba až z Pohořelic to může jezdit. Cestujícím by to zajisté vůůůbec nevadilo! Majngot...Rv

+1/−5
24.5.2013 8:38

M24i19c21h52a27l 23B45r16ň96á36k 6554174897408

Jaká je to vzdálenost? Pár set metrů? Fascinuje mě, že půl Brna nemá problém, když se touto trasou promenáduje xkrát tam a zpátky kvůli hadrům a kávičce ve Vaňkovce, ale jak jde o vlak, tak jde najednou o něco úplně jiného... :-)

+10/−4
24.5.2013 10:55

P73e10t50r67a 84N98o44v16á49k39o58v30á 7548986964938

Ovšem kdyby stavěli v Modřicích a brali to přes Olympii...

+2/−1
24.5.2013 15:46

J67i58ř44í 43K34o60c16u31r52e54k 6705694525418

Pár set metrů skoro přesně 800 http://www.mapy.cz/s/7j5u. Pár facek. Pro vás tedy osm facek.

+2/0
25.5.2013 21:06

M92a45r64t58i49n 63N96e39r67m73u96t 9247737158129

denně touto trasou táhnou davy lidí s kuframa z UAN, ale těch se nikdo nezastane, kvůli vlaku se můžou všichni p..... Připomíná to hysterii s opravou D1

+1/−1
25.5.2013 23:55

H86o63n24z61a 96K38a61r48á40s95e39k 1755881612628

Proč to nepřiznat - poloha ÚAN je nevyhovující.

+3/0
26.5.2013 2:03

M56a89r44t78i86n 27N37e18r43m48u53t 9147607158759

a kam byste ho dal? Nechal proti Grandu v centru? tehdy byl jakýsi územní plán a uan je v dobré poloze - strašlivý smrad z Karos a ŠL mimo centrum, u velkého městského okruhu ale pořád nejblíže centru, přimo vedle plánovaného nového nádraží (které je v tomto místě zamýšleno už sto let)

+1/−2
26.5.2013 9:05

H60o62n90z57a 47K51a82r15á37s79e94k 1165131192188

Ano, v rámci možnosti je na místě, kde ty autobusy tolik nepřekážejí a kde je pro ně docela dost místa, ale to se nevylučuje s tvrzením, že z pohledu cestujících jde o vcelku nevyhovující umístění.

+3/0
26.5.2013 12:47

J66a67n63a 78N22o44v67á83k69o33v10á 7467850529628

Ten smrad na Zvonařce kolem sedmé ráno, ještě před dvaceti lety, to si v dnešní době už ten, kdo to nezažil, neumí ani představit. Zvlášť, pokud bylo mokro, zima a nízký tlak, tak se veškeré zplodiny držely pod betonovou střechou Zvonařky a bylo tam opravdu k zadušení a na pozvracení.

+1/0
12.6.2013 15:16

P89a17v43e79l 90O63d24r36a69z15i19l 6474609737580

Žádných davů lidí s kuframa jsem si nevšiml. Autobusy, směřující na ÚAN, totiž mají řadu zastávek po městě, což u vlaku tolik neplatí, tam je těch zastávek méně. A lidé, kteří jedou do centra, tak nyní musejí jít pár kroků na tramvaj a jedou 3-4 zastávky, zatímco od Zvonce by museli jít pár kroků na tramvaj a jet 7-8 zastávek. A proč to? Aby vydělali spekulanté s pozemky?

+1/0
6.6.2013 13:05

T47o42m12a40s 38N44o46v92o50t96n48y 3271336728769

Jsi slepej, no, co na to říct. A dálkovka fakt staví po městě :-D :-D

0/−1
11.6.2013 9:39

P28a82v68e51l 36O41d25r94a74z38i75l 6134489527510

Jo, staví, Tomášku.

+1/0
15.6.2013 22:23
Foto

D39a58n46i18e59l 50V98a52l49e32n61t71a 4968855498

Vypadá to, že se SŽDC domluvila s Jančurou. V období, kdy mohly ČD využít rozkopané dálnice k přetažení cestujících do vlaků, udělají takovouhle amatérskou blbost. Inu, státní akciovka.

+9/−4
24.5.2013 8:21

R66e75g18i46n41e 41M28a76r14t17i20n 6102858440628

Hmmm - tak jsem to zkouknul - dálnice už je rozkopaná a žluťáci jezdí bez zpoždění

http://jizdenky.studentagency.cz/OnTheRoad

+4/−1
24.5.2013 10:49

H15o70n88z12a 54K95a87r74á36s67e68k 1425691972868

Mohou toho využívat kdykoliv jindy - v této době i po skončení výluky. Nabízí se další zamyšlení - jestli zastavení expresních vlaků (tzn. těch, kterými se jakž takž obstojně dá jezdit mezi Brnem a Prahou) až "kdesi za Zvonařkou" tolik vadí, znamená to, že stejně tak by vadilo, kdyby bylo odsunuté nádraží? Pak by to znamenalo, že největší "přihrávkou Jančurovi" není měsíční výluka znamenající nemožnost jízdy pražských expresů z/na Brno hl. n., ale právě trvalý odsun hlavního nádraží kamsi za Zvonařku...

+4/0
24.5.2013 12:54

R19o63m32a77n 51N36o46v72a43k 6159961262276

napište rovnou, že v létě máme chodit pěšky:-)

+7/−2
24.5.2013 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.