Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky z Brna do Prahy pojedou v létě až od Zvonařky

Ačkoliv stavba odsunutého brněnského nádraží ještě ani zdaleka nezačala, v létě si cestující vyzkoušejí, jak daleko to budou mít z centra Brna na vlak. Kvůli měsíční výluce mezi hlavním nádražím a Židenicemi bude část vlaků stavět právě v místech, kde má stát nový železniční uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P89a25v14e17l 93O92d97r44a70z88i59l 6974949647180

Při přesunu nádraží nejde o žádný komfort cestujících, ani o moderní řešení. Jde o lukrativní pozemky pod tratěmi. To bude vejvar!

Tahle výluka je jen test. Však si substrát zvykne.

+1/0
5.6.2013 9:41

T61o63m86a61s 36N28o89v83o90t18n45y 3351176238359

Takže budem dál jezdit z nevyhovujícího "v centru"?

0/−1
11.6.2013 9:32

P34a28v51e76l 87O74d30r20a32z68i16l 6894899467590

Pokud by se zmodernizovalo, tak vyhovovat bude. Kecy o oblouku a málo kolejích jsou trapné, koleje se dají přidat a oblouky jsou i jinde ve světě.

+1/0
15.6.2013 22:21

P63a46v94e48l 59S79t28a69v60j36a98n40í22k 1980586660901

Koleje se dají přidat. ;-D

+1/0
22.6.2013 16:00

J31a45n 64N40e56š28p75o43r 4406538646912

Vy jste tuším odborník.... Kam by se měly ty koleje k brněnskému hlavnímu nádraží přidat, do vzduchu?

0/0
23.6.2013 16:44

M41a53r97t39i68n 62N54e15r58m90u49t 9877447188209

Pohled z druhé strany: většina študáků co jedou na vlak z kolejí, pojedou o 2 zastávky dál nebo blíž... Lidi, co jedou autem, budou mít kde zaparkovat... Co přijedou z venkova autobusem na Zvonařku, mají to hned vedle a nemusí špacírovat 800m. Kdo přestupuje z/na okružní nebo i jiný autobus MHD, má to 2x blíže než teď.  Vlaky od východu budou mít kratší trasu o 4km než na stávající nádraží.

+3/−2
26.5.2013 0:07

H72o11n25z68a 54K80a28r16á27s28e14k 1285361632768

Vlaky od východu na dolní nádraží jezdit nebudou - ve směru od Vyškova bude výluka a ve směru od Kyjova budou jezdit normálně na hlavní nádraží.

+2/0
26.5.2013 1:55

M40a96r10t91i80n 54N59e37r31m67u89t 9587807658779

jo, to jsem si přidal plánovaný stav po celé přestavbě

0/−2
26.5.2013 9:15

P86a98v32e42l 90O89d13r69a53z65i22l 6464799207630

Kdo prosímvás jezdí na vlak autem?

+1/0
5.6.2013 9:30

T43o28m50a81s 59N52o87v51o36t65n23y 3731936108639

A to chce diskutovat o dopravě8-o

+2/0
11.6.2013 9:33

J32i46ř50í 49K41o15c95u93r72e86k 6365374555368

To bude prča. Skupina japonských turistů vystupuje z Vindobony na dřevěný peron na Dolním. Támhleto je Petrov, opravdu jsme v Brně. Ano, tohle je Brno. Ne pane, o katanu se bát nemusíte, tu Vám neukradnou.

+3/−2
25.5.2013 21:11

M67a17r78t26i67n 33N71e18r98m15u35t 9987577948769

Skoro jako na současném nádraží. A když zabloudí v myší díře, můžou si aspoň koupit tenisky nebo rifle. Pozbuzující je zejména průchod mezi nárazníky vagónů přes koleje na 5 a 6 nástupiště (a je opravdu dřevěný).

+3/−3
26.5.2013 9:13

J76i25ř19í 68J88e43l74í95n40e78k 1574470341776

To bude cirkus na kolejích;-D;-DR^

+2/−1
24.5.2013 18:21

H93o33n25z41a 24K68a57r43á57s36e76k 1915231472448

Rychlíky do Prahy (ať už přes Havlíčkův Brod, nebo přes Českou Třebovou) tedy vůbec. nebudou jezdit z Brna h. n. Což bude dost problém o víkendech před 7. hodinou ranní, kdy - jak známo - se v Brně jezdí (stav od 1. 1. 2013) podle nočních "rozjezdů" - všechny autobusové linky se sjedou u hlavního nádraží, zato obsluha královopolského nádraží prakticky neexistuje...

+5/−2
24.5.2013 12:42

P23e41t57r10a 26N94o70v26á67k65o91v91á 7218486464198

Jako nechci vám křivdit, ale myslíte, že je to na DPMB nenapadlo?

+1/−2
24.5.2013 15:44

J85i47ř40í 14J81e20l66í42n36e28k 1434670821916

DPMB napadají úplně jiné myšlenky, ti jen ruší dobré spoje.

+5/−1
24.5.2013 18:21

H96o29n37z60a 26K47a10r46á17s81e33k 1175561742328

DPMB odjezdí to, co objedná a zaplatí město. Pokud město Brno nezaplatí navíc ty spoje, které by to zlepšovaly (fakticky by muselo jít o dočasné zneplatnění opatření platného od 1. 1. 2013), pak se spojení ostatních nádraží (kromě hl. n.) v době do 7 h ráno o víkendech nezlepší.

+4/0
24.5.2013 22:06

H75o45n94z21a 26K90a54r82á42s62e13k 1735251732978

Ukazuje se, že výluka prováděná kvůli rekonstrukci stávajícího brněnského nádraží se DÁ zvládnout. Jen škoda, že nejde o výluku spojenou s kvalitativním zlepšením (například kdyby byl napojován nový, širší viadukt + k němu napojeno kolejiště patřící novému nástupišti). Každopádně se ukazuje, že to jde, byť někteří lidé straší tím, že "přestavba stávajícího hl. n. není možná, neboť osobní doprava by to odnesla příliš" (a nedodají, že při přestavbě nákladního průtahu na odsunuté nádraží by nákladní doprava musela projíždět - což ve špičkách fakticky nelze - přes hlavní nádraží).

+8/−2
24.5.2013 12:26

M61a13r42e74k 68F71o64r59a31l 3984187487

Brno nový nádraží potřebuje,starý nemůže sloužit donekonečna.navíc infrastruktura kolem dnešního nádraži je hrozná.

+7/−7
24.5.2013 13:02

H40o57n80z73a 62K90a19r59á82s47e56k 1655111522468

Například v Praze hl. n., Břeclavi apod. se zvládla modernizace nádraží v dosavadní poloze. Infrastruktura (tramvajové, trolejbusové tratě apod.) v okolí dnešního nádraží je daleko lepší než v okolí předpokládaného odsunutého nádraží.

+8/−2
24.5.2013 22:03

M94a97r23e72k 83F72o19r30a29l 3734817167

V Praze je nádraží prostorově dostačující,má obrovskou plochu,podobné je to s Břeclaví.Ale nevím,kam na omezeném prostoru v centru Brna nacpat koleje a nástupiště navíc,nehledě na to jak a kam roztáhnout kapacitu nástupišť pro tramvaje.Zkusil jste se někdy ve špičce dostat z jedné šaliny na druhou??Je tam tolik lidí,že po nich doslova šlapete.Nádraží je zahlcený lidma a ten prostor kam by se ta masa lidí roztáhla prostě v centru není,kdežo když se začne stavět na zelené louce,je tam nepřeberně možností.Navíc to bude znamenat i novou čtvrť....

+3/−4
24.5.2013 23:21

D59a21v84i73d 21P18l51a23c34h60ý 2872496824159

Presne tak....mozna kdyby pan z h0 udelal tt tak to do centra vleze kompletní:)

0/−3
25.5.2013 0:29

R24e24g56i76n73e 26M35a68r61t18i36n 6342758300378

Není moc moderní návrh. Naopak ve světě (Berlín, Vídeň z nejbližšího okolí) jde na poschoďová řešení. Cestující nemají zájem pobíhat-přejíždět. Navíc mám pocit, že Brno nakonec dopadne jako podfinancovaný nedodělek, příkladně Olomouc (z vlaku na bus nutno užít jednu zastávku tramvají).

Nejsem brňák. Problém je celosvětové koncentraci do v noci opuštěných konglomerátů měst.

+2/−2
25.5.2013 7:46

M61a10r80t84i59n 48N96e73r44m57u58t 9387217438199

autobusák od vlakového je v brně od sebe 700m právě při stávajícím stavu. Při této výluce budou naopak pěkně u sebe... Nemluvím už o vůbec tom, když někdo jede na staré nádraží autem..

+1/−2
25.5.2013 23:53

P72a88v78e57l 93O15d71r96a18z89i34l 6514339647840

Kdo jede autem, zastaví přímo před vchodem, kde zase máte problém? Asi tedy lidé, kteří jezdí na vlak autem nějaké problémy musí mít.

+1/0
5.6.2013 9:36

M83a75r91t96i98n 87N68e96r55m74u27t 9497227288249

Tak třeba veze děti s batohama na tábor nebo čeká, až přijede návštěva, aby ji odvezl domů, nebo balík čd kurýrem, na to ty 3 místa před vchodem se zákazem stání jsou trochu málo. Naštěstí je ještě parkoviště za Tescem. To samý můžete říct o letišti (kdo proboha jezdí na letiště autem???). Já zase nechápu lidi, co mají problémy s přesunem nádraží a řvou něco o polích za brnem.

0/−1
5.6.2013 20:15

P86a24v35e52l 44O46d54r27a36z31i88l 6134729947350

Děti mohou k vlaku na tábor přijet MHD, od toho vlaku je taky asi nikdo autem nepoveze, návštěva dtto, balík beru. Ani jedno se nedělá denně, zatímco většina lidí, co nádraží využívá, tak denně činí. A já nevím, proč těmto lidem komplikovat dopravu jakýmsi odsunem, za neuvěřitelné peníze.

+1/0
6.6.2013 13:01

K95a72r18e58l 73N81o45v23á44k 1310133910320

Myslím, že Brno může "nedodělku" Olomouci nádraží velmi závidět.

0/0
4.6.2013 22:02

H82o75n65z59a 77K92a12r19á26s80e30k 1485381582658

Mezi dnešní 4. nástupiště a budovu Tesca se jedno další nástupiště vejde. Dalších nástupišť netřeba (průjezdný model leccos vyřeší, resp. řeší už teď). Nová čtvrť - hm... Nic nevisí ve vzduchoprázdnu. Pokud se někde nová čtvrť postaví (třeba mezi dnešním a budoucím hl. n.), pak se tím pádem nepostaví nikde jinde. Otázka nabídky a poptávky má své zákonitosti i v otázce pozemků a nemovitostí. Při odsunutém nádraží by pobírání cestujících bylo ještě větší "maso", neboť těch tramvajových linek nebude u odsunutého nádraží jezdit tolik, co jich jezdí u stávajícího. Byť tam budou cestující mít více prostoru (možná). Nemluvě o tom, že při odsunutém nádraží by počet lidí, kteří potřebují použít MHD, zřejmě vzrostl. Co se týče tramvajových nástupišť u stávajícího nádraží, tak samotné město Brno se vzdalo rovnoměrnějšího rozprostření lidí poté, co už žádná tramvajová linka nejezdí od zastávky "pod Grandem", zatímco od zastávky přímo před nádražím jezdí o linku více.

+1/−1
26.5.2013 2:02

M74a20r84t95i12n 30N78e53r41m62u54t 9417517108909

naštěstí už mhd nejezdím, ale rozhodování na hlaváku mezi 9 a 12 vždy vyžadovalo nervy hráče pokeru

+1/−2
26.5.2013 9:18

H30o41n54z32a 44K59a65r38á34s79e92k 1255781912878

Po prohození linek (zrušení 13tky, dvojnásobné posílení 12tky a převedení 9tky do Juliánova) už by takové rozhodování potřeba nebylo. A právě 9tka jedoucí do Juliánova/na Lesnou mohla nadále jezdit "zpod Grandu". Bohužel, určité jiné požadavky (právě kratší vzdálenost při přestupech lidí jedoucích z Juliánova) způsobily, že 9tka jezdí přes Náměstí Svobody...

+1/−1
26.5.2013 12:45

P20a45v33e78l 48O33d45r17a88z12i13l 6314339967330

Pro koleje a nástupiště navíc je spousta místa na jih, jenom tam zavazí tesko a autobazar, čili žádný reálný problém. Nástupiště pro tramvaje mohou být i mezi Čedokem a poštou, fakticky sloučení zastávek hlnádr a nové sady.

Místa je dost. Stavět novou čtvrť chtějí jen spekulanté s pozemky.

+2/0
5.6.2013 9:35

P60a59v19e35l 59S87t93a16v23j15a19n80í59k 1260196150981

Mrkněte se do katastru, než začnete vyprávět pohádky o pozemcích pod nádražím. Navíc už vidím, jak Tesco, které se má rozšiřovat prodává za pár šupů pozemky a obchoďák, aby se dal zbourat. Kde chcete budovat zhlaví? U tepláren? Kolik soukromých pozemků by se ještě muselo vykoupit? Stejně to bude paskvil. Musela by se překopat obě zhlaví, vyměnit zabezpečení. A navíc si nemyslím, že k valeným cihlovým klenbám si můžete přihodit jedno betonové nástupiště? Myslíte, že to vydrží dalších 50 let? Od tepláren až za Malou Ameriku je to celé postavené na klenbách.

Vsadím se, že celá tato akce, pokud se zrealizuje, bude o 50% dražší jak stavba nádraží na zelené louce (Dolním nádraží).

0/0
22.6.2013 16:14

J61i53ř52í 18K17o71c61u66r84e33k 6645294405388

Co je tam tak strašného? Kromě Mendláku a České je to jedniné místo v Brně, na které se dá dojet z každé konečné tramvaje bez přestupu. Na tom překrásném novém nádraží To bude platit pro dvě konečné. Zbytek Brna bude přesedat. Skvělé, dokonce lepší než dostat řetězem přes držku.

+6/0
25.5.2013 20:59

Z79u96z13a69n79a 53K24u52b87á57t67o74v64á 1386853816764

Třeba až z Pohořelic to může jezdit. Cestujícím by to zajisté vůůůbec nevadilo! Majngot...Rv

+1/−5
24.5.2013 8:38

M49i35c27h44a54l 89B34r53ň75á31k 6524624547188

Jaká je to vzdálenost? Pár set metrů? Fascinuje mě, že půl Brna nemá problém, když se touto trasou promenáduje xkrát tam a zpátky kvůli hadrům a kávičce ve Vaňkovce, ale jak jde o vlak, tak jde najednou o něco úplně jiného... :-)

+10/−4
24.5.2013 10:55

P30e63t33r41a 90N22o43v89á81k88o48v49á 7668706804578

Ovšem kdyby stavěli v Modřicích a brali to přes Olympii...

+2/−1
24.5.2013 15:46

J86i87ř25í 77K18o83c88u65r40e15k 6815704375748

Pár set metrů skoro přesně 800 http://www.mapy.cz/s/7j5u. Pár facek. Pro vás tedy osm facek.

+2/0
25.5.2013 21:06

M56a49r68t23i40n 57N28e28r72m73u95t 9767457678119

denně touto trasou táhnou davy lidí s kuframa z UAN, ale těch se nikdo nezastane, kvůli vlaku se můžou všichni p..... Připomíná to hysterii s opravou D1

+1/−1
25.5.2013 23:55

H51o85n36z53a 31K44a31r13á19s68e90k 1955781492888

Proč to nepřiznat - poloha ÚAN je nevyhovující.

+3/0
26.5.2013 2:03

M24a59r30t70i50n 97N44e91r60m81u15t 9627977158939

a kam byste ho dal? Nechal proti Grandu v centru? tehdy byl jakýsi územní plán a uan je v dobré poloze - strašlivý smrad z Karos a ŠL mimo centrum, u velkého městského okruhu ale pořád nejblíže centru, přimo vedle plánovaného nového nádraží (které je v tomto místě zamýšleno už sto let)

+1/−2
26.5.2013 9:05

H67o71n74z12a 56K28a40r20á93s41e19k 1815681632518

Ano, v rámci možnosti je na místě, kde ty autobusy tolik nepřekážejí a kde je pro ně docela dost místa, ale to se nevylučuje s tvrzením, že z pohledu cestujících jde o vcelku nevyhovující umístění.

+3/0
26.5.2013 12:47

J30a76n92a 70N83o48v36á38k40o26v74á 7377190339938

Ten smrad na Zvonařce kolem sedmé ráno, ještě před dvaceti lety, to si v dnešní době už ten, kdo to nezažil, neumí ani představit. Zvlášť, pokud bylo mokro, zima a nízký tlak, tak se veškeré zplodiny držely pod betonovou střechou Zvonařky a bylo tam opravdu k zadušení a na pozvracení.

+1/0
12.6.2013 15:16

P66a57v96e67l 10O42d20r41a49z34i64l 6494779607850

Žádných davů lidí s kuframa jsem si nevšiml. Autobusy, směřující na ÚAN, totiž mají řadu zastávek po městě, což u vlaku tolik neplatí, tam je těch zastávek méně. A lidé, kteří jedou do centra, tak nyní musejí jít pár kroků na tramvaj a jedou 3-4 zastávky, zatímco od Zvonce by museli jít pár kroků na tramvaj a jet 7-8 zastávek. A proč to? Aby vydělali spekulanté s pozemky?

+1/0
6.6.2013 13:05

T83o54m62a32s 38N43o12v79o33t87n40y 3111336538409

Jsi slepej, no, co na to říct. A dálkovka fakt staví po městě :-D :-D

0/−1
11.6.2013 9:39

P65a64v47e31l 24O74d10r55a10z85i19l 6454539467280

Jo, staví, Tomášku.

+1/0
15.6.2013 22:23
Foto

D98a58n77i54e41l 30V74a86l94e60n63t76a 4738795698

Vypadá to, že se SŽDC domluvila s Jančurou. V období, kdy mohly ČD využít rozkopané dálnice k přetažení cestujících do vlaků, udělají takovouhle amatérskou blbost. Inu, státní akciovka.

+9/−4
24.5.2013 8:21

R40e86g86i18n67e 10M11a55r45t20i83n 6972628450288

Hmmm - tak jsem to zkouknul - dálnice už je rozkopaná a žluťáci jezdí bez zpoždění

http://jizdenky.studentagency.cz/OnTheRoad

+4/−1
24.5.2013 10:49

H96o58n43z14a 88K81a32r78á21s19e90k 1775521692608

Mohou toho využívat kdykoliv jindy - v této době i po skončení výluky. Nabízí se další zamyšlení - jestli zastavení expresních vlaků (tzn. těch, kterými se jakž takž obstojně dá jezdit mezi Brnem a Prahou) až "kdesi za Zvonařkou" tolik vadí, znamená to, že stejně tak by vadilo, kdyby bylo odsunuté nádraží? Pak by to znamenalo, že největší "přihrávkou Jančurovi" není měsíční výluka znamenající nemožnost jízdy pražských expresů z/na Brno hl. n., ale právě trvalý odsun hlavního nádraží kamsi za Zvonařku...

+4/0
24.5.2013 12:54

R97o36m75a40n 55N32o58v44a77k 6289961122416

napište rovnou, že v létě máme chodit pěšky:-)

+7/−2
24.5.2013 7:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.