Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky z Brna do Prahy pojedou v létě až od Zvonařky

Ačkoliv stavba odsunutého brněnského nádraží ještě ani zdaleka nezačala, v létě si cestující vyzkoušejí, jak daleko to budou mít z centra Brna na vlak. Kvůli měsíční výluce mezi hlavním nádražím a Židenicemi bude část vlaků stavět právě v místech, kde má stát nový železniční uzel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a28v84e38l 80O92d63r49a16z53i91l 6654789537230

Při přesunu nádraží nejde o žádný komfort cestujících, ani o moderní řešení. Jde o lukrativní pozemky pod tratěmi. To bude vejvar!

Tahle výluka je jen test. Však si substrát zvykne.

+1/0
5.6.2013 9:41

T32o32m23a76s 54N71o13v44o18t75n23y 3901336658499

Takže budem dál jezdit z nevyhovujícího "v centru"?

0/−1
11.6.2013 9:32

P82a36v59e20l 26O92d91r66a95z62i20l 6444729907740

Pokud by se zmodernizovalo, tak vyhovovat bude. Kecy o oblouku a málo kolejích jsou trapné, koleje se dají přidat a oblouky jsou i jinde ve světě.

+1/0
15.6.2013 22:21

P47a72v17e57l 32S37t26a62v32j18a46n83í75k 1620676110401

Koleje se dají přidat. ;-D

+1/0
22.6.2013 16:00

J83a65n 69N65e15š67p37o30r 4406658276232

Vy jste tuším odborník.... Kam by se měly ty koleje k brněnskému hlavnímu nádraží přidat, do vzduchu?

0/0
23.6.2013 16:44

M43a37r39t52i43n 38N49e83r74m43u22t 9667737378129

Pohled z druhé strany: většina študáků co jedou na vlak z kolejí, pojedou o 2 zastávky dál nebo blíž... Lidi, co jedou autem, budou mít kde zaparkovat... Co přijedou z venkova autobusem na Zvonařku, mají to hned vedle a nemusí špacírovat 800m. Kdo přestupuje z/na okružní nebo i jiný autobus MHD, má to 2x blíže než teď.  Vlaky od východu budou mít kratší trasu o 4km než na stávající nádraží.

+3/−2
26.5.2013 0:07

H79o18n25z14a 38K60a79r60á16s30e19k 1415151782378

Vlaky od východu na dolní nádraží jezdit nebudou - ve směru od Vyškova bude výluka a ve směru od Kyjova budou jezdit normálně na hlavní nádraží.

+2/0
26.5.2013 1:55

M90a70r98t48i87n 80N16e41r42m33u27t 9277647498539

jo, to jsem si přidal plánovaný stav po celé přestavbě

0/−2
26.5.2013 9:15

P13a90v77e64l 56O21d25r60a88z61i63l 6754339317330

Kdo prosímvás jezdí na vlak autem?

+1/0
5.6.2013 9:30

T96o43m14a47s 51N50o67v34o48t30n73y 3761826798209

A to chce diskutovat o dopravě8-o

+2/0
11.6.2013 9:33

J43i24ř20í 62K26o27c63u49r32e26k 6755204195868

To bude prča. Skupina japonských turistů vystupuje z Vindobony na dřevěný peron na Dolním. Támhleto je Petrov, opravdu jsme v Brně. Ano, tohle je Brno. Ne pane, o katanu se bát nemusíte, tu Vám neukradnou.

+3/−2
25.5.2013 21:11

M34a14r81t19i18n 36N83e23r27m97u12t 9457667398449

Skoro jako na současném nádraží. A když zabloudí v myší díře, můžou si aspoň koupit tenisky nebo rifle. Pozbuzující je zejména průchod mezi nárazníky vagónů přes koleje na 5 a 6 nástupiště (a je opravdu dřevěný).

+3/−3
26.5.2013 9:13

J81i43ř42í 79J77e28l48í65n70e14k 1154430931806

To bude cirkus na kolejích;-D;-DR^

+2/−1
24.5.2013 18:21

H31o75n40z57a 46K23a25r90á66s73e53k 1365301962218

Rychlíky do Prahy (ať už přes Havlíčkův Brod, nebo přes Českou Třebovou) tedy vůbec. nebudou jezdit z Brna h. n. Což bude dost problém o víkendech před 7. hodinou ranní, kdy - jak známo - se v Brně jezdí (stav od 1. 1. 2013) podle nočních "rozjezdů" - všechny autobusové linky se sjedou u hlavního nádraží, zato obsluha královopolského nádraží prakticky neexistuje...

+5/−2
24.5.2013 12:42

P59e80t60r33a 15N49o81v42á39k40o68v85á 7488216154128

Jako nechci vám křivdit, ale myslíte, že je to na DPMB nenapadlo?

+1/−2
24.5.2013 15:44

J91i88ř41í 95J32e71l87í29n25e28k 1894750671366

DPMB napadají úplně jiné myšlenky, ti jen ruší dobré spoje.

+5/−1
24.5.2013 18:21

H51o97n50z53a 21K33a54r19á88s41e48k 1425111262778

DPMB odjezdí to, co objedná a zaplatí město. Pokud město Brno nezaplatí navíc ty spoje, které by to zlepšovaly (fakticky by muselo jít o dočasné zneplatnění opatření platného od 1. 1. 2013), pak se spojení ostatních nádraží (kromě hl. n.) v době do 7 h ráno o víkendech nezlepší.

+4/0
24.5.2013 22:06

H37o76n79z61a 70K60a46r87á11s88e86k 1925411182858

Ukazuje se, že výluka prováděná kvůli rekonstrukci stávajícího brněnského nádraží se DÁ zvládnout. Jen škoda, že nejde o výluku spojenou s kvalitativním zlepšením (například kdyby byl napojován nový, širší viadukt + k němu napojeno kolejiště patřící novému nástupišti). Každopádně se ukazuje, že to jde, byť někteří lidé straší tím, že "přestavba stávajícího hl. n. není možná, neboť osobní doprava by to odnesla příliš" (a nedodají, že při přestavbě nákladního průtahu na odsunuté nádraží by nákladní doprava musela projíždět - což ve špičkách fakticky nelze - přes hlavní nádraží).

+8/−2
24.5.2013 12:26

M58a15r73e12k 88F70o44r93a98l 3804577827

Brno nový nádraží potřebuje,starý nemůže sloužit donekonečna.navíc infrastruktura kolem dnešního nádraži je hrozná.

+7/−7
24.5.2013 13:02

H10o98n56z88a 70K70a50r86á50s19e24k 1965741142198

Například v Praze hl. n., Břeclavi apod. se zvládla modernizace nádraží v dosavadní poloze. Infrastruktura (tramvajové, trolejbusové tratě apod.) v okolí dnešního nádraží je daleko lepší než v okolí předpokládaného odsunutého nádraží.

+8/−2
24.5.2013 22:03

M49a63r33e40k 23F10o12r81a43l 3674977377

V Praze je nádraží prostorově dostačující,má obrovskou plochu,podobné je to s Břeclaví.Ale nevím,kam na omezeném prostoru v centru Brna nacpat koleje a nástupiště navíc,nehledě na to jak a kam roztáhnout kapacitu nástupišť pro tramvaje.Zkusil jste se někdy ve špičce dostat z jedné šaliny na druhou??Je tam tolik lidí,že po nich doslova šlapete.Nádraží je zahlcený lidma a ten prostor kam by se ta masa lidí roztáhla prostě v centru není,kdežo když se začne stavět na zelené louce,je tam nepřeberně možností.Navíc to bude znamenat i novou čtvrť....

+3/−4
24.5.2013 23:21

D17a92v81i80d 79P23l77a45c88h53ý 2982266314899

Presne tak....mozna kdyby pan z h0 udelal tt tak to do centra vleze kompletní:)

0/−3
25.5.2013 0:29

R44e48g90i76n37e 83M60a93r40t74i50n 6442818970268

Není moc moderní návrh. Naopak ve světě (Berlín, Vídeň z nejbližšího okolí) jde na poschoďová řešení. Cestující nemají zájem pobíhat-přejíždět. Navíc mám pocit, že Brno nakonec dopadne jako podfinancovaný nedodělek, příkladně Olomouc (z vlaku na bus nutno užít jednu zastávku tramvají).

Nejsem brňák. Problém je celosvětové koncentraci do v noci opuštěných konglomerátů měst.

+2/−2
25.5.2013 7:46

M23a31r71t43i42n 92N68e38r43m82u95t 9687307948649

autobusák od vlakového je v brně od sebe 700m právě při stávajícím stavu. Při této výluce budou naopak pěkně u sebe... Nemluvím už o vůbec tom, když někdo jede na staré nádraží autem..

+1/−2
25.5.2013 23:53

P17a18v32e78l 66O43d51r89a69z52i55l 6974519157390

Kdo jede autem, zastaví přímo před vchodem, kde zase máte problém? Asi tedy lidé, kteří jezdí na vlak autem nějaké problémy musí mít.

+1/0
5.6.2013 9:36

M78a94r47t71i40n 77N54e86r56m37u75t 9207577938409

Tak třeba veze děti s batohama na tábor nebo čeká, až přijede návštěva, aby ji odvezl domů, nebo balík čd kurýrem, na to ty 3 místa před vchodem se zákazem stání jsou trochu málo. Naštěstí je ještě parkoviště za Tescem. To samý můžete říct o letišti (kdo proboha jezdí na letiště autem???). Já zase nechápu lidi, co mají problémy s přesunem nádraží a řvou něco o polích za brnem.

0/−1
5.6.2013 20:15

P40a97v75e67l 41O21d13r40a82z70i40l 6114899867940

Děti mohou k vlaku na tábor přijet MHD, od toho vlaku je taky asi nikdo autem nepoveze, návštěva dtto, balík beru. Ani jedno se nedělá denně, zatímco většina lidí, co nádraží využívá, tak denně činí. A já nevím, proč těmto lidem komplikovat dopravu jakýmsi odsunem, za neuvěřitelné peníze.

+1/0
6.6.2013 13:01

K26a32r13e14l 10N30o58v64á85k 1620313740510

Myslím, že Brno může "nedodělku" Olomouci nádraží velmi závidět.

0/0
4.6.2013 22:02

H89o33n93z95a 38K37a25r10á75s47e96k 1665911162878

Mezi dnešní 4. nástupiště a budovu Tesca se jedno další nástupiště vejde. Dalších nástupišť netřeba (průjezdný model leccos vyřeší, resp. řeší už teď). Nová čtvrť - hm... Nic nevisí ve vzduchoprázdnu. Pokud se někde nová čtvrť postaví (třeba mezi dnešním a budoucím hl. n.), pak se tím pádem nepostaví nikde jinde. Otázka nabídky a poptávky má své zákonitosti i v otázce pozemků a nemovitostí. Při odsunutém nádraží by pobírání cestujících bylo ještě větší "maso", neboť těch tramvajových linek nebude u odsunutého nádraží jezdit tolik, co jich jezdí u stávajícího. Byť tam budou cestující mít více prostoru (možná). Nemluvě o tom, že při odsunutém nádraží by počet lidí, kteří potřebují použít MHD, zřejmě vzrostl. Co se týče tramvajových nástupišť u stávajícího nádraží, tak samotné město Brno se vzdalo rovnoměrnějšího rozprostření lidí poté, co už žádná tramvajová linka nejezdí od zastávky "pod Grandem", zatímco od zastávky přímo před nádražím jezdí o linku více.

+1/−1
26.5.2013 2:02

M69a46r52t96i69n 41N59e86r53m89u40t 9937817438889

naštěstí už mhd nejezdím, ale rozhodování na hlaváku mezi 9 a 12 vždy vyžadovalo nervy hráče pokeru

+1/−2
26.5.2013 9:18

H15o20n45z60a 50K59a75r44á71s62e71k 1945501842168

Po prohození linek (zrušení 13tky, dvojnásobné posílení 12tky a převedení 9tky do Juliánova) už by takové rozhodování potřeba nebylo. A právě 9tka jedoucí do Juliánova/na Lesnou mohla nadále jezdit "zpod Grandu". Bohužel, určité jiné požadavky (právě kratší vzdálenost při přestupech lidí jedoucích z Juliánova) způsobily, že 9tka jezdí přes Náměstí Svobody...

+1/−1
26.5.2013 12:45

P46a18v23e69l 94O49d19r34a15z19i40l 6454509167970

Pro koleje a nástupiště navíc je spousta místa na jih, jenom tam zavazí tesko a autobazar, čili žádný reálný problém. Nástupiště pro tramvaje mohou být i mezi Čedokem a poštou, fakticky sloučení zastávek hlnádr a nové sady.

Místa je dost. Stavět novou čtvrť chtějí jen spekulanté s pozemky.

+2/0
5.6.2013 9:35

P42a42v65e86l 42S85t31a41v65j38a92n12í80k 1430976460191

Mrkněte se do katastru, než začnete vyprávět pohádky o pozemcích pod nádražím. Navíc už vidím, jak Tesco, které se má rozšiřovat prodává za pár šupů pozemky a obchoďák, aby se dal zbourat. Kde chcete budovat zhlaví? U tepláren? Kolik soukromých pozemků by se ještě muselo vykoupit? Stejně to bude paskvil. Musela by se překopat obě zhlaví, vyměnit zabezpečení. A navíc si nemyslím, že k valeným cihlovým klenbám si můžete přihodit jedno betonové nástupiště? Myslíte, že to vydrží dalších 50 let? Od tepláren až za Malou Ameriku je to celé postavené na klenbách.

Vsadím se, že celá tato akce, pokud se zrealizuje, bude o 50% dražší jak stavba nádraží na zelené louce (Dolním nádraží).

0/0
22.6.2013 16:14

J12i47ř53í 32K80o22c47u48r94e85k 6405514205238

Co je tam tak strašného? Kromě Mendláku a České je to jedniné místo v Brně, na které se dá dojet z každé konečné tramvaje bez přestupu. Na tom překrásném novém nádraží To bude platit pro dvě konečné. Zbytek Brna bude přesedat. Skvělé, dokonce lepší než dostat řetězem přes držku.

+6/0
25.5.2013 20:59

Z35u38z72a29n38a 38K62u51b29á25t75o57v41á 1116473386894

Třeba až z Pohořelic to může jezdit. Cestujícím by to zajisté vůůůbec nevadilo! Majngot...Rv

+1/−5
24.5.2013 8:38

M17i71c30h43a12l 62B75r61ň30á27k 6474464107898

Jaká je to vzdálenost? Pár set metrů? Fascinuje mě, že půl Brna nemá problém, když se touto trasou promenáduje xkrát tam a zpátky kvůli hadrům a kávičce ve Vaňkovce, ale jak jde o vlak, tak jde najednou o něco úplně jiného... :-)

+10/−4
24.5.2013 10:55

P89e55t24r67a 72N17o24v68á18k55o59v28á 7378556334798

Ovšem kdyby stavěli v Modřicích a brali to přes Olympii...

+2/−1
24.5.2013 15:46

J46i11ř66í 95K33o78c88u78r32e74k 6955674185208

Pár set metrů skoro přesně 800 http://www.mapy.cz/s/7j5u. Pár facek. Pro vás tedy osm facek.

+2/0
25.5.2013 21:06

M25a14r28t34i85n 12N26e42r73m30u74t 9477637748839

denně touto trasou táhnou davy lidí s kuframa z UAN, ale těch se nikdo nezastane, kvůli vlaku se můžou všichni p..... Připomíná to hysterii s opravou D1

+1/−1
25.5.2013 23:55

H83o34n30z38a 49K80a46r79á14s66e20k 1655441452978

Proč to nepřiznat - poloha ÚAN je nevyhovující.

+3/0
26.5.2013 2:03

M20a56r59t96i40n 54N98e13r68m30u62t 9137367458309

a kam byste ho dal? Nechal proti Grandu v centru? tehdy byl jakýsi územní plán a uan je v dobré poloze - strašlivý smrad z Karos a ŠL mimo centrum, u velkého městského okruhu ale pořád nejblíže centru, přimo vedle plánovaného nového nádraží (které je v tomto místě zamýšleno už sto let)

+1/−2
26.5.2013 9:05

H84o25n23z94a 47K50a75r38á68s39e77k 1345241662758

Ano, v rámci možnosti je na místě, kde ty autobusy tolik nepřekážejí a kde je pro ně docela dost místa, ale to se nevylučuje s tvrzením, že z pohledu cestujících jde o vcelku nevyhovující umístění.

+3/0
26.5.2013 12:47

J45a80n96a 75N20o28v86á65k43o38v84á 7307600179858

Ten smrad na Zvonařce kolem sedmé ráno, ještě před dvaceti lety, to si v dnešní době už ten, kdo to nezažil, neumí ani představit. Zvlášť, pokud bylo mokro, zima a nízký tlak, tak se veškeré zplodiny držely pod betonovou střechou Zvonařky a bylo tam opravdu k zadušení a na pozvracení.

+1/0
12.6.2013 15:16

P76a19v44e82l 81O94d52r49a96z56i43l 6274909677610

Žádných davů lidí s kuframa jsem si nevšiml. Autobusy, směřující na ÚAN, totiž mají řadu zastávek po městě, což u vlaku tolik neplatí, tam je těch zastávek méně. A lidé, kteří jedou do centra, tak nyní musejí jít pár kroků na tramvaj a jedou 3-4 zastávky, zatímco od Zvonce by museli jít pár kroků na tramvaj a jet 7-8 zastávek. A proč to? Aby vydělali spekulanté s pozemky?

+1/0
6.6.2013 13:05

T30o83m46a92s 84N81o15v60o34t12n96y 3581796658619

Jsi slepej, no, co na to říct. A dálkovka fakt staví po městě :-D :-D

0/−1
11.6.2013 9:39

P30a24v31e81l 61O68d88r41a83z79i92l 6414989287750

Jo, staví, Tomášku.

+1/0
15.6.2013 22:23
Foto

D10a94n97i80e18l 10V83a67l32e14n71t57a 4198795838

Vypadá to, že se SŽDC domluvila s Jančurou. V období, kdy mohly ČD využít rozkopané dálnice k přetažení cestujících do vlaků, udělají takovouhle amatérskou blbost. Inu, státní akciovka.

+9/−4
24.5.2013 8:21

R45e72g83i45n36e 29M95a19r15t92i40n 6522618220918

Hmmm - tak jsem to zkouknul - dálnice už je rozkopaná a žluťáci jezdí bez zpoždění

http://jizdenky.studentagency.cz/OnTheRoad

+4/−1
24.5.2013 10:49

H49o15n41z58a 12K11a60r97á56s60e46k 1565981772898

Mohou toho využívat kdykoliv jindy - v této době i po skončení výluky. Nabízí se další zamyšlení - jestli zastavení expresních vlaků (tzn. těch, kterými se jakž takž obstojně dá jezdit mezi Brnem a Prahou) až "kdesi za Zvonařkou" tolik vadí, znamená to, že stejně tak by vadilo, kdyby bylo odsunuté nádraží? Pak by to znamenalo, že největší "přihrávkou Jančurovi" není měsíční výluka znamenající nemožnost jízdy pražských expresů z/na Brno hl. n., ale právě trvalý odsun hlavního nádraží kamsi za Zvonařku...

+4/0
24.5.2013 12:54

R20o79m60a98n 44N30o56v63a91k 6569131852916

napište rovnou, že v létě máme chodit pěšky:-)

+7/−2
24.5.2013 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.