Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lahev pod pedálem blokovala brzdu. Auto narazilo do betonového mostku

Plastová lahev byla příčinou nedělní dopravní nehody na Znojemsku. Zakutálela se totiž pod brzdový pedál a zabránila řidiči v brzdění. Běžná dopravní situace tak skončila zraněním tří lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73a89v97e41l 91O17d78r32a35z60i69l 6604919287490

Takhle bourala jedna paní, nebyla to ale láhev, ale volně běhající neposlušný pes-smetáček, místo aby riskovala, že přišlápne psa, tak se málem zabila, naštěstí sama.

0/0
15.6.2013 22:01

B30r67a60n91o 82S85c73h86l91o10s45s53e15r 8710668913664

Neviem, do octavii nemontuju rucne brzdy ?

+1/0
10.6.2013 14:29

V58á85c64l52a10v 70P90o81u31s22t79k46a 3270291562

Zkoušel jste někdy brzdit ručkou v devadesáti?

+1/0
10.6.2013 15:50

M67i35r19e55k 64T69u90r93e98č12e15k 4413552630732

Soudit vyrobce flasky, jelikoz tam neni napsane upozorneni.

;-)

+6/0
10.6.2013 13:35

F60r68a67n12t12i15š62e95k 30L95u69f20t 5607729934506

Nemaluj čerta na zeď nebo EU nařídí dělat flašky hranaté

0/0
10.6.2013 13:44

F74r80a87n84t78i61š20e37k 96L67u91f64t 5507949394446

Kdo je viníkem nehody, flaška? Nebo řidič má mít uklizeno? To není ve vyhlášce

0/−2
10.6.2013 13:09
Foto

Z28d56e61n20e78k 24M26l50á15d39e88k 5587946595396

Na vině je řidič. Pozor! Nevozit po podlaze volně ani tenisové míčky!

0/0
10.6.2013 13:23

F30r15a61n40t59i67š77e94k 97L57u40f15t 5437239974546

Jednou když jsem vezl novou slečnu, tak jsem auto v rychlosti uklidil ale přední kobereček jsem v nepozornosti hodil na pedály místo pod. To byla jízda když jsem s plynem mačkal spojku...

+1/0
10.6.2013 13:28
Foto

Z35d66e34n90e14k 21M82l70á59d63e46k 5797496725606

Tedy i brzdu!  ;-D

+1/0
10.6.2013 13:32

J42i46r37k70a 58K87o63c78h 7754504613635

to netusim jak se vam darilo. plyn jde vzdycky 10x lehceji nez spojka, nechapu

a brzdu jste pri tom neslapal?

0/0
10.6.2013 14:31

F62r48a19n82t36i16š83e62k 91L69u67f35t 5197329894796

Brzy jsem si to uvědomil a kobereček jsem zakopl pod pedály.

0/0
10.6.2013 14:51

J95i30r97k54a 34K96o96c67h 7154524483655

pokud jste dodnes nezaregistroval, ze provoz na pozemnich komunikacich upravuje zakon a nikoliv vyhlaska, tak odevzdejte ridicak

+2/0
10.6.2013 14:30

J70a86n 58P50i51v56a29r32n49í80k 1198723643191

Já si myslím, že toto výsledek jízdy tzv. nadoraz, tj. bez rezervy. Pokud by měl čas, možná, že by to zvládnul,  láhev vykopnout nebo reagovat ručkou či odřadit. Pozor říkám možná.

+2/0
10.6.2013 13:06
Foto

H67o71n77z12a 60P36r97o83v82a55z51n16í38k 8648501507767

Není v téhle situaci lepší zatáhnout ruční brzdu? Nechci řešit, co řidič měl nebo neměl udělat, ono vás to v té desetině vteřiny nenapadne.

0/0
10.6.2013 12:35
Foto

H83o67n27z91a 15P21r27o82v61a12z67n39í25k 8208341887247

Spíš abych věděl, co dělat když přestanou fungovat brzy.

+1/0
10.6.2013 12:36

R38a35d89o13v90a22n 67D86l14u13g97o45s28z 3636811988136

vypnout (chcípnout) motor

0/0
10.6.2013 12:38

V35á14c47l27a62v 60P60o29u97s33t39k53a 3660441272

To zastaví auto?

+1/0
10.6.2013 12:41
Foto

J26i23n36d25ř60i72c91h 55H59u14s11i18č29k46a 2435477854405

Musíte mít zařazeno.

0/0
10.6.2013 12:46

M21i84r30a 51J96a74n73í39k 5823924875375

A jaka brzdna draha pri 50 km/h kdyz budu mit petku a vypnuty motor?

0/0
10.6.2013 12:49

R43a46d67o80v28a14n 37D66l47u39g43o58s87z 3226601528406

Není nic lehčího, než vyzkoušet ;-)

+1/0
10.6.2013 13:12

M81i63r84a 53J22a54n59í96k 5733264605505

No, urcite je lehci se zeptat. Minimalne proto, ze bez motoru blbe funguji brzdy:)

0/0
11.6.2013 5:33

R31a89d98o66v31a70n 63D49l48u27g39o20s28z 3916801518706

Tak to byste musel uvést přesný popis vašeho vozidla, protože co auto, to jiné vlastnosti. Nejlepší je opravdu vyzkoušet, jak se vaše auto bude v takovéto situaci chovat, ať následně nejste překvapen. Samo sebou nikoliv v plném provozu, ale někde stranou ;-)

Každý řidič by měl znát chování svého auta za jakýchkoliv podmínek, které reálně mohou nastat, proto je potřeba si je vyzkoušet v klidu, poté nebudete nemile překvapen v plném provozu a nezačnete zmatkovat. Dneska se ale jen do auta sedne a čeká se, že všechno bude na 100 % fungovat a valná většina řidičů ani neví, jak je namáhave brzdit bez posilovače, otáčet volantem bez posilovače atd. atd. Halt, těžko na cvičišti, lehko na bojišti.;-)

+1/0
11.6.2013 14:41

P63a83v24e30l 97O10d38r13a82z30i91l 6184829547860

Tak řešíte situaci, že brzdy nebrzdí. Potom je celkem fuk, jestli vám jede motor nebo ne, ale i přesto vám brzdy fungují, neboť vypnutím motoru tento z auta nezmizí a dokonce i nadále udržuje podtlak v sání.;-)

0/0
15.6.2013 21:56

V75á25c26l49a43v 90P65o50u95s13t91k64a 3340731342

Tak kvůli tomu snad nemusím vypínat motor.

0/0
10.6.2013 12:49
Foto

J30i72n18d35ř19i42c46h 29H33u88s69i63č47k50a 2715407644725

No, myslim, ze pri zarazene rychlosti a vypnutem motoru bude zpomenaleni znatelnejsi, nez pri zapnutem motoru.

+1/0
10.6.2013 12:51

D51a44v13i75d 41R17y79c96h42e27t27s15k45ý 9136381570100

Při i zapnutém motoru se bez plynu vypne vstřikování, takže to je jedno.

0/−1
10.6.2013 13:05

R28a10d57o44v54a38n 94D91l59u73g37o28s10z 3346711378906

není - viz http://auto.sme.sk/c/5298344/skusali-sme-zabrzdit-toyotu-s-plynom-na-podlahe.html v čase 04:30 kde je zpomalení při vypnutí motoru nejvíce zjevné.

0/0
10.6.2013 13:20

J82a39k31u53b 40Š10a54f21a98n29d11a 7275537661341

Je to jedno. Motory se vstřikováním vypínají vstřiky pokud jsou otáčky motoru vyšší než volnoběžné. Platí pro zahřátý motor.

To co tam předváděli platí možná pro některé automatické převodovky ale nesouvisí to s bržděním motorem.

0/−1
10.6.2013 14:06

R88a50d52o40v16a37n 95D15l17u82g80o43s52z 3786411918556

Zde se bavíme o brždění všeobencě, motorem nevýjmaje. Vypnutí motoru uvádím jako extrémní příklad. Samosebou je rozumné využít i stávajících alternativ - brzdění motorem (i když v moderních autech se o brždění ani mluvit nedá - vlastní zkušenost), ruční brzdou a v poslední řadě vypnutí motoru.

Zkusme se držet situace, která je v článku popsána - dobržďování před odbočujícím autem. Nepochybuji, že jel stylem "na prdel" a proto v tomto případě podřazování = zbytečná ztráta času. Jediné řešení při zjištění problému s brzdou v takto kritické situaci je a) ruční brzda, b) vypnutí motoru.

0/−1
10.6.2013 15:47

J77a53k30u97b 36Š55a86f98a13n32d55a 7185927741161

Jenže motorem to auto brzdí i bez vypnutí motoru. A v okamžiku, kdy zase zapne vstřikování má už ten motor tak nízké otáčky že se na brždění skoro nepodílí i když je vypnutý.

+1/−1
11.6.2013 2:55

P16a12v38e59l 80O41d30r62a85z34i23l 6704599667120

Máte pravdu.

0/0
15.6.2013 21:57

R42a66d36o55v48a98n 45D35l62u93g65o40s13z 3156501958246

Zde se bavíme o brždění všeobencně, motorem nevýjmaje. Vypnutí motoru uvádím jako extrémní příklad. Samosebou je rozumné využít i stávajících alternativ - brzdění motorem (i když v moderních autech se o brždění ani mluvit nedá - vlastní zkušenost), ruční brzdou a v poslední řadě vypnutí motoru.

Zkusme se držet situace, která je v článku popsána - dobržďování před odbočujícím autem. Nepochybuji, že jel stylem "na prdel" a proto v tomto případě podřazování = zbytečná ztráta času. Jediné řešení při zjištění problému s brzdou v takto kritické situaci je a) ruční brzda, b) vypnutí motoru.

0/0
10.6.2013 15:47

P18a74v36e50l 50O81d21r24a57z90i44l 6734239847370

Pane Dlugoszi, pokud budete dostatečně pozorný, tak si jistě povšimnete toho, že vámi odkazovaný zdroj pojednává o brzdění "s plynem na podlaze."

0/0
15.6.2013 22:03

V41á10c89l87a81v 47P35o16u69s75t75k64a 3250101262

Vypnete-li motor, vyřadíte posilovač řízení a to může být další problém. Navíc, pokud v devadesáti kopnete jedničku, můžete se v lepším případě rozloučit se spojkou.

0/−1
10.6.2013 13:09

P57a44v37e98l 62O83d40r60a90z83i25l 6414909187110

Vypnu-li motor, tak, spojen s koly spojkou, se stále točí, a tak se točí i hydraulické čerpadlo posilovače. Pokud máte elektročerpadlo, pak nepojede, ale to zase asi máte vstřikování a vypínat motor je zbytečné.

0/0
15.6.2013 21:58

J60a49n 19Z37í97d12e25k 5629241769811

Idealne jeste vytahnout klicky...aby prestaly fungovat posilovace a aby se pri vyhybani prekazce zamknul volant ;-D

+1/−1
10.6.2013 13:07

R68a65d73o73v27a95n 23D40l42u98g46o23s32z 3536101498976

pokud potřebujete zastavit na 20 metrech v obdobné situaci, jak bylo uvedeno v článku, je to ideální volba. Samo sebou, chce to nácvik, nezkoušet až při krizové situaci ;-)

0/0
10.6.2013 13:11

M13i65r16e44k 96T68u24r36e54č87e11k 4233422810222

Na to musi byt CAS a BEZPECNA vzdalenost mezi vozidly, coz nekteri "mistri sveta" nedodrzuji a jsou nalepeni na auto pred nema jako buze*ranti. Ja si vzdycky rikam, co kdyby ten ridic predemnou neco mel na vozovce (co ja nevidim) a dupl na brzdu. A hned si vzdalenost trochu zvetsim...

0/0
10.6.2013 13:40

D32a79v25i74d 86R26y66c29h27e59t74s12k24ý 9356861830960

Účinnost ručky se pohybuje od nulové až po zablokování (pouze) zadních kol, počítat se s ní nedá. Řešením je nemít flašku pod nohama řidiče, ale spolujezdce. Zažil jsem prasklý brzdový válec, kdy jsem musel zabrzdit podřazováním + téměř nefungující ručkou, nepřeju to nikomu..

+2/0
10.6.2013 12:47
Foto

H62o26n58z58a 70P46r70o96v58a47z71n18í21k 8278101267337

Už jsem to našel. Podřadit a pomalu vytáhnout ruční brzdu tak, aby nedošlo k zablokování. Pokud ucítíte, že se blokují tak trochu ubrat a pak zase táhnout nahoru.

+1/0
10.6.2013 12:56

D90a51v38i35d 61R80y46c46h87e84t32s65k10ý 9116671140140

Optimální je podřazovat tak aby otáčky vylétly skoro na omezovač (6 tis u benzínu?) a když spadnou tak zase podřadit. Na blokování zadních kol v tu chvíli prdím, protože nemám ruku navíc, ručku prostě zatáhnu a je.

0/0
10.6.2013 13:09

P60a25v33e63l 61S42t53a76v37j78a93n21í16k 1420746840901

Nojo, to jsou rady. Na "ruční" brzdu šlapu a trošku mi přibrzďuje zadní kola. K čemu mi v autě slouží, netuším. Používají ji jen servisáci, když mi vyvezou auto. Naštěstí to má hodně nápadnou kontrolku, abych s tím nejezdil. Já ji v životě nepoužil, protože ještě nenastala situace, kdy by to mělo nějaký smysl. Kdybych tam ručně vrazil dvojku, tak si myslím, že bude brzdit líp…

+1/0
10.6.2013 18:22

P43a44v54e71l 11O44d22r21a81z61i48l 6404589467130

Ono je taky otázka, kolik z kinetické energie vozu ta parkovací brzda vezme, než shoří či se jinak zničí...

0/0
15.6.2013 22:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.