Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lahev pod pedálem blokovala brzdu. Auto narazilo do betonového mostku

Plastová lahev byla příčinou nedělní dopravní nehody na Znojemsku. Zakutálela se totiž pod brzdový pedál a zabránila řidiči v brzdění. Běžná dopravní situace tak skončila zraněním tří lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84a16v16e55l 38O34d27r39a41z18i24l 6144619747160

Takhle bourala jedna paní, nebyla to ale láhev, ale volně běhající neposlušný pes-smetáček, místo aby riskovala, že přišlápne psa, tak se málem zabila, naštěstí sama.

0/0
15.6.2013 22:01

B63r17a92n55o 73S51c22h64l12o93s68s92e49r 8650478163754

Neviem, do octavii nemontuju rucne brzdy ?

+1/0
10.6.2013 14:29

V63á95c67l27a33v 41P22o55u68s65t98k47a 3130491612

Zkoušel jste někdy brzdit ručkou v devadesáti?

+1/0
10.6.2013 15:50

M87i29r48e55k 95T18u22r66e72č51e13k 4603682400772

Soudit vyrobce flasky, jelikoz tam neni napsane upozorneni.

;-)

+6/0
10.6.2013 13:35

F73r93a11n48t50i65š17e87k 39L75u79f10t 5147849234266

Nemaluj čerta na zeď nebo EU nařídí dělat flašky hranaté

0/0
10.6.2013 13:44

F98r54a17n14t30i27š90e20k 66L50u38f94t 5757299794526

Kdo je viníkem nehody, flaška? Nebo řidič má mít uklizeno? To není ve vyhlášce

0/−2
10.6.2013 13:09
Foto

Z24d90e91n14e46k 64M97l94á80d40e18k 5797256185186

Na vině je řidič. Pozor! Nevozit po podlaze volně ani tenisové míčky!

0/0
10.6.2013 13:23

F80r58a34n14t16i61š36e57k 56L13u89f80t 5107369224226

Jednou když jsem vezl novou slečnu, tak jsem auto v rychlosti uklidil ale přední kobereček jsem v nepozornosti hodil na pedály místo pod. To byla jízda když jsem s plynem mačkal spojku...

+1/0
10.6.2013 13:28
Foto

Z19d95e37n84e23k 92M18l79á44d55e21k 5337886185216

Tedy i brzdu!  ;-D

+1/0
10.6.2013 13:32

J94i58r41k57a 45K50o25c72h 7894874423455

to netusim jak se vam darilo. plyn jde vzdycky 10x lehceji nez spojka, nechapu

a brzdu jste pri tom neslapal?

0/0
10.6.2013 14:31

F11r55a82n97t68i68š27e97k 82L86u32f94t 5877509544696

Brzy jsem si to uvědomil a kobereček jsem zakopl pod pedály.

0/0
10.6.2013 14:51

J60i50r13k67a 47K90o93c32h 7674774753715

pokud jste dodnes nezaregistroval, ze provoz na pozemnich komunikacich upravuje zakon a nikoliv vyhlaska, tak odevzdejte ridicak

+2/0
10.6.2013 14:30

J92a32n 46P96i80v57a16r33n60í56k 1518633713201

Já si myslím, že toto výsledek jízdy tzv. nadoraz, tj. bez rezervy. Pokud by měl čas, možná, že by to zvládnul,  láhev vykopnout nebo reagovat ručkou či odřadit. Pozor říkám možná.

+2/0
10.6.2013 13:06
Foto

H37o17n35z46a 69P94r94o55v22a49z83n73í97k 8198611597407

Není v téhle situaci lepší zatáhnout ruční brzdu? Nechci řešit, co řidič měl nebo neměl udělat, ono vás to v té desetině vteřiny nenapadne.

0/0
10.6.2013 12:35
Foto

H89o91n54z14a 60P49r35o23v40a43z31n18í13k 8978481947367

Spíš abych věděl, co dělat když přestanou fungovat brzy.

+1/0
10.6.2013 12:36

R63a86d96o30v18a80n 76D47l20u96g22o16s58z 3966701118266

vypnout (chcípnout) motor

0/0
10.6.2013 12:38

V61á71c27l15a76v 66P98o32u39s61t72k47a 3190511452

To zastaví auto?

+1/0
10.6.2013 12:41
Foto

J77i70n55d74ř61i19c80h 21H76u66s50i52č23k17a 2805467604175

Musíte mít zařazeno.

0/0
10.6.2013 12:46

M85i45r76a 77J31a85n29í97k 5963784295145

A jaka brzdna draha pri 50 km/h kdyz budu mit petku a vypnuty motor?

0/0
10.6.2013 12:49

R10a10d55o76v37a87n 50D95l48u16g79o60s50z 3476361248856

Není nic lehčího, než vyzkoušet ;-)

+1/0
10.6.2013 13:12

M25i58r25a 22J39a32n15í68k 5103484685545

No, urcite je lehci se zeptat. Minimalne proto, ze bez motoru blbe funguji brzdy:)

0/0
11.6.2013 5:33

R63a22d12o91v72a66n 49D95l45u78g91o94s63z 3676781658256

Tak to byste musel uvést přesný popis vašeho vozidla, protože co auto, to jiné vlastnosti. Nejlepší je opravdu vyzkoušet, jak se vaše auto bude v takovéto situaci chovat, ať následně nejste překvapen. Samo sebou nikoliv v plném provozu, ale někde stranou ;-)

Každý řidič by měl znát chování svého auta za jakýchkoliv podmínek, které reálně mohou nastat, proto je potřeba si je vyzkoušet v klidu, poté nebudete nemile překvapen v plném provozu a nezačnete zmatkovat. Dneska se ale jen do auta sedne a čeká se, že všechno bude na 100 % fungovat a valná většina řidičů ani neví, jak je namáhave brzdit bez posilovače, otáčet volantem bez posilovače atd. atd. Halt, těžko na cvičišti, lehko na bojišti.;-)

+1/0
11.6.2013 14:41

P36a82v59e14l 22O81d30r14a91z69i76l 6504189377490

Tak řešíte situaci, že brzdy nebrzdí. Potom je celkem fuk, jestli vám jede motor nebo ne, ale i přesto vám brzdy fungují, neboť vypnutím motoru tento z auta nezmizí a dokonce i nadále udržuje podtlak v sání.;-)

0/0
15.6.2013 21:56

V80á50c83l93a76v 68P76o80u85s27t49k46a 3650291572

Tak kvůli tomu snad nemusím vypínat motor.

0/0
10.6.2013 12:49
Foto

J71i53n48d52ř72i64c19h 50H51u39s81i87č80k96a 2715557374505

No, myslim, ze pri zarazene rychlosti a vypnutem motoru bude zpomenaleni znatelnejsi, nez pri zapnutem motoru.

+1/0
10.6.2013 12:51

D52a23v22i82d 83R87y56c59h11e72t86s71k44ý 9636831430970

Při i zapnutém motoru se bez plynu vypne vstřikování, takže to je jedno.

0/−1
10.6.2013 13:05

R33a11d65o63v83a71n 10D42l63u94g80o95s83z 3236711228946

není - viz http://auto.sme.sk/c/5298344/skusali-sme-zabrzdit-toyotu-s-plynom-na-podlahe.html v čase 04:30 kde je zpomalení při vypnutí motoru nejvíce zjevné.

0/0
10.6.2013 13:20

J23a15k45u87b 68Š59a94f23a63n46d63a 7785937281131

Je to jedno. Motory se vstřikováním vypínají vstřiky pokud jsou otáčky motoru vyšší než volnoběžné. Platí pro zahřátý motor.

To co tam předváděli platí možná pro některé automatické převodovky ale nesouvisí to s bržděním motorem.

0/−1
10.6.2013 14:06

R46a97d48o53v71a85n 67D51l21u50g30o92s75z 3626271588246

Zde se bavíme o brždění všeobencě, motorem nevýjmaje. Vypnutí motoru uvádím jako extrémní příklad. Samosebou je rozumné využít i stávajících alternativ - brzdění motorem (i když v moderních autech se o brždění ani mluvit nedá - vlastní zkušenost), ruční brzdou a v poslední řadě vypnutí motoru.

Zkusme se držet situace, která je v článku popsána - dobržďování před odbočujícím autem. Nepochybuji, že jel stylem "na prdel" a proto v tomto případě podřazování = zbytečná ztráta času. Jediné řešení při zjištění problému s brzdou v takto kritické situaci je a) ruční brzda, b) vypnutí motoru.

0/−1
10.6.2013 15:47

J59a49k49u77b 96Š19a64f51a69n50d30a 7355467621691

Jenže motorem to auto brzdí i bez vypnutí motoru. A v okamžiku, kdy zase zapne vstřikování má už ten motor tak nízké otáčky že se na brždění skoro nepodílí i když je vypnutý.

+1/−1
11.6.2013 2:55

P75a76v59e84l 74O28d50r18a55z62i34l 6474489667290

Máte pravdu.

0/0
15.6.2013 21:57

R60a45d86o48v29a54n 78D34l49u88g83o12s11z 3456471268736

Zde se bavíme o brždění všeobencně, motorem nevýjmaje. Vypnutí motoru uvádím jako extrémní příklad. Samosebou je rozumné využít i stávajících alternativ - brzdění motorem (i když v moderních autech se o brždění ani mluvit nedá - vlastní zkušenost), ruční brzdou a v poslední řadě vypnutí motoru.

Zkusme se držet situace, která je v článku popsána - dobržďování před odbočujícím autem. Nepochybuji, že jel stylem "na prdel" a proto v tomto případě podřazování = zbytečná ztráta času. Jediné řešení při zjištění problému s brzdou v takto kritické situaci je a) ruční brzda, b) vypnutí motoru.

0/0
10.6.2013 15:47

P86a59v27e97l 13O41d83r95a19z41i93l 6244729717260

Pane Dlugoszi, pokud budete dostatečně pozorný, tak si jistě povšimnete toho, že vámi odkazovaný zdroj pojednává o brzdění "s plynem na podlaze."

0/0
15.6.2013 22:03

V83á50c89l83a47v 97P42o24u96s51t19k95a 3900251482

Vypnete-li motor, vyřadíte posilovač řízení a to může být další problém. Navíc, pokud v devadesáti kopnete jedničku, můžete se v lepším případě rozloučit se spojkou.

0/−1
10.6.2013 13:09

P71a17v46e59l 59O87d49r30a57z14i13l 6524209227840

Vypnu-li motor, tak, spojen s koly spojkou, se stále točí, a tak se točí i hydraulické čerpadlo posilovače. Pokud máte elektročerpadlo, pak nepojede, ale to zase asi máte vstřikování a vypínat motor je zbytečné.

0/0
15.6.2013 21:58

J20a75n 27Z66í27d60e55k 5639771759531

Idealne jeste vytahnout klicky...aby prestaly fungovat posilovace a aby se pri vyhybani prekazce zamknul volant ;-D

+1/−1
10.6.2013 13:07

R45a29d56o92v45a91n 79D69l68u85g77o23s21z 3386441308416

pokud potřebujete zastavit na 20 metrech v obdobné situaci, jak bylo uvedeno v článku, je to ideální volba. Samo sebou, chce to nácvik, nezkoušet až při krizové situaci ;-)

0/0
10.6.2013 13:11

M79i44r55e32k 12T22u41r43e78č33e97k 4873262530672

Na to musi byt CAS a BEZPECNA vzdalenost mezi vozidly, coz nekteri "mistri sveta" nedodrzuji a jsou nalepeni na auto pred nema jako buze*ranti. Ja si vzdycky rikam, co kdyby ten ridic predemnou neco mel na vozovce (co ja nevidim) a dupl na brzdu. A hned si vzdalenost trochu zvetsim...

0/0
10.6.2013 13:40

D83a15v52i29d 72R64y67c20h71e50t53s97k41ý 9626151380810

Účinnost ručky se pohybuje od nulové až po zablokování (pouze) zadních kol, počítat se s ní nedá. Řešením je nemít flašku pod nohama řidiče, ale spolujezdce. Zažil jsem prasklý brzdový válec, kdy jsem musel zabrzdit podřazováním + téměř nefungující ručkou, nepřeju to nikomu..

+2/0
10.6.2013 12:47
Foto

H39o23n82z43a 30P31r42o17v24a58z66n68í81k 8808521417207

Už jsem to našel. Podřadit a pomalu vytáhnout ruční brzdu tak, aby nedošlo k zablokování. Pokud ucítíte, že se blokují tak trochu ubrat a pak zase táhnout nahoru.

+1/0
10.6.2013 12:56

D38a16v84i25d 56R76y21c34h82e80t58s23k98ý 9796731930250

Optimální je podřazovat tak aby otáčky vylétly skoro na omezovač (6 tis u benzínu?) a když spadnou tak zase podřadit. Na blokování zadních kol v tu chvíli prdím, protože nemám ruku navíc, ručku prostě zatáhnu a je.

0/0
10.6.2013 13:09

P57a12v69e34l 63S82t19a22v58j15a11n50í89k 1680106650311

Nojo, to jsou rady. Na "ruční" brzdu šlapu a trošku mi přibrzďuje zadní kola. K čemu mi v autě slouží, netuším. Používají ji jen servisáci, když mi vyvezou auto. Naštěstí to má hodně nápadnou kontrolku, abych s tím nejezdil. Já ji v životě nepoužil, protože ještě nenastala situace, kdy by to mělo nějaký smysl. Kdybych tam ručně vrazil dvojku, tak si myslím, že bude brzdit líp…

+1/0
10.6.2013 18:22

P33a97v52e66l 82O46d71r18a46z50i83l 6924249787920

Ono je taky otázka, kolik z kinetické energie vozu ta parkovací brzda vezme, než shoří či se jinak zničí...

0/0
15.6.2013 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.