Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lahev pod pedálem blokovala brzdu. Auto narazilo do betonového mostku

Plastová lahev byla příčinou nedělní dopravní nehody na Znojemsku. Zakutálela se totiž pod brzdový pedál a zabránila řidiči v brzdění. Běžná dopravní situace tak skončila zraněním tří lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45a86v39e75l 44O87d64r29a79z23i92l 6564659447910

Takhle bourala jedna paní, nebyla to ale láhev, ale volně běhající neposlušný pes-smetáček, místo aby riskovala, že přišlápne psa, tak se málem zabila, naštěstí sama.

0/0
15.6.2013 22:01

B88r22a76n40o 77S61c64h94l41o60s95s46e89r 8750188233304

Neviem, do octavii nemontuju rucne brzdy ?

+1/0
10.6.2013 14:29

V30á29c51l55a56v 65P81o72u75s33t22k85a 3600211922

Zkoušel jste někdy brzdit ručkou v devadesáti?

+1/0
10.6.2013 15:50

M41i81r66e65k 16T75u26r35e79č90e97k 4253482500742

Soudit vyrobce flasky, jelikoz tam neni napsane upozorneni.

;-)

+6/0
10.6.2013 13:35

F52r70a98n72t35i46š91e46k 42L56u93f67t 5127379514196

Nemaluj čerta na zeď nebo EU nařídí dělat flašky hranaté

0/0
10.6.2013 13:44

F80r49a13n15t17i19š52e17k 53L13u92f70t 5637589504426

Kdo je viníkem nehody, flaška? Nebo řidič má mít uklizeno? To není ve vyhlášce

0/−2
10.6.2013 13:09
Foto

Z31d11e79n51e85k 87M84l55á49d45e34k 5197216185246

Na vině je řidič. Pozor! Nevozit po podlaze volně ani tenisové míčky!

0/0
10.6.2013 13:23

F96r38a81n27t75i45š45e66k 43L27u90f28t 5317529304826

Jednou když jsem vezl novou slečnu, tak jsem auto v rychlosti uklidil ale přední kobereček jsem v nepozornosti hodil na pedály místo pod. To byla jízda když jsem s plynem mačkal spojku...

+1/0
10.6.2013 13:28
Foto

Z82d15e61n46e11k 57M10l33á92d63e56k 5657716835436

Tedy i brzdu!  ;-D

+1/0
10.6.2013 13:32

J95i45r88k95a 42K81o40c74h 7964844443465

to netusim jak se vam darilo. plyn jde vzdycky 10x lehceji nez spojka, nechapu

a brzdu jste pri tom neslapal?

0/0
10.6.2013 14:31

F33r93a68n62t12i28š62e50k 13L59u70f23t 5497379584346

Brzy jsem si to uvědomil a kobereček jsem zakopl pod pedály.

0/0
10.6.2013 14:51

J21i87r79k93a 58K83o94c82h 7424564863105

pokud jste dodnes nezaregistroval, ze provoz na pozemnich komunikacich upravuje zakon a nikoliv vyhlaska, tak odevzdejte ridicak

+2/0
10.6.2013 14:30

J51a40n 63P60i65v20a75r38n33í10k 1548463193421

Já si myslím, že toto výsledek jízdy tzv. nadoraz, tj. bez rezervy. Pokud by měl čas, možná, že by to zvládnul,  láhev vykopnout nebo reagovat ručkou či odřadit. Pozor říkám možná.

+2/0
10.6.2013 13:06
Foto

H40o46n73z75a 56P14r33o16v62a18z15n49í86k 8498981857297

Není v téhle situaci lepší zatáhnout ruční brzdu? Nechci řešit, co řidič měl nebo neměl udělat, ono vás to v té desetině vteřiny nenapadne.

0/0
10.6.2013 12:35
Foto

H54o40n61z97a 71P94r19o56v38a61z29n10í20k 8438421847267

Spíš abych věděl, co dělat když přestanou fungovat brzy.

+1/0
10.6.2013 12:36

R52a58d18o66v10a81n 76D45l77u55g55o26s33z 3356381478806

vypnout (chcípnout) motor

0/0
10.6.2013 12:38

V16á57c43l68a50v 63P28o27u52s13t16k52a 3740711642

To zastaví auto?

+1/0
10.6.2013 12:41
Foto

J70i95n49d76ř62i54c57h 83H62u93s49i63č39k15a 2355897624395

Musíte mít zařazeno.

0/0
10.6.2013 12:46

M43i36r36a 81J83a17n54í47k 5813394735385

A jaka brzdna draha pri 50 km/h kdyz budu mit petku a vypnuty motor?

0/0
10.6.2013 12:49

R35a79d83o60v62a39n 88D69l27u54g57o73s80z 3736111108876

Není nic lehčího, než vyzkoušet ;-)

+1/0
10.6.2013 13:12

M22i27r22a 53J22a41n45í37k 5883224415325

No, urcite je lehci se zeptat. Minimalne proto, ze bez motoru blbe funguji brzdy:)

0/0
11.6.2013 5:33

R24a71d28o19v34a68n 68D79l77u52g95o11s91z 3216871778626

Tak to byste musel uvést přesný popis vašeho vozidla, protože co auto, to jiné vlastnosti. Nejlepší je opravdu vyzkoušet, jak se vaše auto bude v takovéto situaci chovat, ať následně nejste překvapen. Samo sebou nikoliv v plném provozu, ale někde stranou ;-)

Každý řidič by měl znát chování svého auta za jakýchkoliv podmínek, které reálně mohou nastat, proto je potřeba si je vyzkoušet v klidu, poté nebudete nemile překvapen v plném provozu a nezačnete zmatkovat. Dneska se ale jen do auta sedne a čeká se, že všechno bude na 100 % fungovat a valná většina řidičů ani neví, jak je namáhave brzdit bez posilovače, otáčet volantem bez posilovače atd. atd. Halt, těžko na cvičišti, lehko na bojišti.;-)

+1/0
11.6.2013 14:41

P10a19v16e54l 58O69d22r61a84z22i48l 6474339727260

Tak řešíte situaci, že brzdy nebrzdí. Potom je celkem fuk, jestli vám jede motor nebo ne, ale i přesto vám brzdy fungují, neboť vypnutím motoru tento z auta nezmizí a dokonce i nadále udržuje podtlak v sání.;-)

0/0
15.6.2013 21:56

V56á47c13l82a39v 63P56o15u41s30t20k69a 3300201602

Tak kvůli tomu snad nemusím vypínat motor.

0/0
10.6.2013 12:49
Foto

J10i52n67d74ř87i12c35h 77H64u12s15i57č48k55a 2295417544785

No, myslim, ze pri zarazene rychlosti a vypnutem motoru bude zpomenaleni znatelnejsi, nez pri zapnutem motoru.

+1/0
10.6.2013 12:51

D78a54v53i18d 15R47y97c53h13e73t34s48k98ý 9906501330210

Při i zapnutém motoru se bez plynu vypne vstřikování, takže to je jedno.

0/−1
10.6.2013 13:05

R95a79d57o84v24a31n 69D47l80u33g16o17s59z 3216871648906

není - viz http://auto.sme.sk/c/5298344/skusali-sme-zabrzdit-toyotu-s-plynom-na-podlahe.html v čase 04:30 kde je zpomalení při vypnutí motoru nejvíce zjevné.

0/0
10.6.2013 13:20

J51a65k16u91b 46Š29a75f43a97n60d52a 7255127241161

Je to jedno. Motory se vstřikováním vypínají vstřiky pokud jsou otáčky motoru vyšší než volnoběžné. Platí pro zahřátý motor.

To co tam předváděli platí možná pro některé automatické převodovky ale nesouvisí to s bržděním motorem.

0/−1
10.6.2013 14:06

R24a43d33o61v95a92n 63D33l83u69g34o23s91z 3466531618456

Zde se bavíme o brždění všeobencě, motorem nevýjmaje. Vypnutí motoru uvádím jako extrémní příklad. Samosebou je rozumné využít i stávajících alternativ - brzdění motorem (i když v moderních autech se o brždění ani mluvit nedá - vlastní zkušenost), ruční brzdou a v poslední řadě vypnutí motoru.

Zkusme se držet situace, která je v článku popsána - dobržďování před odbočujícím autem. Nepochybuji, že jel stylem "na prdel" a proto v tomto případě podřazování = zbytečná ztráta času. Jediné řešení při zjištění problému s brzdou v takto kritické situaci je a) ruční brzda, b) vypnutí motoru.

0/−1
10.6.2013 15:47

J83a18k48u84b 27Š29a58f59a81n51d26a 7695267321771

Jenže motorem to auto brzdí i bez vypnutí motoru. A v okamžiku, kdy zase zapne vstřikování má už ten motor tak nízké otáčky že se na brždění skoro nepodílí i když je vypnutý.

+1/−1
11.6.2013 2:55

P19a98v92e25l 87O36d67r97a87z41i32l 6314219167820

Máte pravdu.

0/0
15.6.2013 21:57

R96a53d97o17v41a93n 75D31l96u23g73o11s24z 3506471628666

Zde se bavíme o brždění všeobencně, motorem nevýjmaje. Vypnutí motoru uvádím jako extrémní příklad. Samosebou je rozumné využít i stávajících alternativ - brzdění motorem (i když v moderních autech se o brždění ani mluvit nedá - vlastní zkušenost), ruční brzdou a v poslední řadě vypnutí motoru.

Zkusme se držet situace, která je v článku popsána - dobržďování před odbočujícím autem. Nepochybuji, že jel stylem "na prdel" a proto v tomto případě podřazování = zbytečná ztráta času. Jediné řešení při zjištění problému s brzdou v takto kritické situaci je a) ruční brzda, b) vypnutí motoru.

0/0
10.6.2013 15:47

P47a55v14e92l 52O37d73r19a26z20i60l 6524939977460

Pane Dlugoszi, pokud budete dostatečně pozorný, tak si jistě povšimnete toho, že vámi odkazovaný zdroj pojednává o brzdění "s plynem na podlaze."

0/0
15.6.2013 22:03

V53á97c54l71a70v 19P89o83u42s76t94k12a 3230341522

Vypnete-li motor, vyřadíte posilovač řízení a to může být další problém. Navíc, pokud v devadesáti kopnete jedničku, můžete se v lepším případě rozloučit se spojkou.

0/−1
10.6.2013 13:09

P56a49v78e65l 82O65d11r89a53z26i34l 6974249827240

Vypnu-li motor, tak, spojen s koly spojkou, se stále točí, a tak se točí i hydraulické čerpadlo posilovače. Pokud máte elektročerpadlo, pak nepojede, ale to zase asi máte vstřikování a vypínat motor je zbytečné.

0/0
15.6.2013 21:58

J78a13n 25Z36í57d26e95k 5749911579561

Idealne jeste vytahnout klicky...aby prestaly fungovat posilovace a aby se pri vyhybani prekazce zamknul volant ;-D

+1/−1
10.6.2013 13:07

R71a70d25o57v35a59n 84D72l62u20g73o38s25z 3806511178106

pokud potřebujete zastavit na 20 metrech v obdobné situaci, jak bylo uvedeno v článku, je to ideální volba. Samo sebou, chce to nácvik, nezkoušet až při krizové situaci ;-)

0/0
10.6.2013 13:11

M55i46r21e75k 10T28u97r91e85č85e75k 4363592740852

Na to musi byt CAS a BEZPECNA vzdalenost mezi vozidly, coz nekteri "mistri sveta" nedodrzuji a jsou nalepeni na auto pred nema jako buze*ranti. Ja si vzdycky rikam, co kdyby ten ridic predemnou neco mel na vozovce (co ja nevidim) a dupl na brzdu. A hned si vzdalenost trochu zvetsim...

0/0
10.6.2013 13:40

D18a35v92i39d 74R94y89c73h22e50t30s14k15ý 9746101540160

Účinnost ručky se pohybuje od nulové až po zablokování (pouze) zadních kol, počítat se s ní nedá. Řešením je nemít flašku pod nohama řidiče, ale spolujezdce. Zažil jsem prasklý brzdový válec, kdy jsem musel zabrzdit podřazováním + téměř nefungující ručkou, nepřeju to nikomu..

+2/0
10.6.2013 12:47
Foto

H18o94n28z54a 45P80r70o52v26a65z48n72í18k 8468131447867

Už jsem to našel. Podřadit a pomalu vytáhnout ruční brzdu tak, aby nedošlo k zablokování. Pokud ucítíte, že se blokují tak trochu ubrat a pak zase táhnout nahoru.

+1/0
10.6.2013 12:56

D29a88v86i21d 42R14y64c71h97e34t79s24k92ý 9276851410690

Optimální je podřazovat tak aby otáčky vylétly skoro na omezovač (6 tis u benzínu?) a když spadnou tak zase podřadit. Na blokování zadních kol v tu chvíli prdím, protože nemám ruku navíc, ručku prostě zatáhnu a je.

0/0
10.6.2013 13:09

P28a63v55e41l 71S54t32a86v57j39a51n10í14k 1140266680271

Nojo, to jsou rady. Na "ruční" brzdu šlapu a trošku mi přibrzďuje zadní kola. K čemu mi v autě slouží, netuším. Používají ji jen servisáci, když mi vyvezou auto. Naštěstí to má hodně nápadnou kontrolku, abych s tím nejezdil. Já ji v životě nepoužil, protože ještě nenastala situace, kdy by to mělo nějaký smysl. Kdybych tam ručně vrazil dvojku, tak si myslím, že bude brzdit líp…

+1/0
10.6.2013 18:22

P54a20v67e93l 74O89d63r81a47z56i89l 6384329487620

Ono je taky otázka, kolik z kinetické energie vozu ta parkovací brzda vezme, než shoří či se jinak zničí...

0/0
15.6.2013 22:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.