Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze Znojma vlakem rovnou do Berlína? I to bylo kdysi možné

Trochu smutné narozeniny oslaví příští rok železnice, která kdysi vedla z Vídně přes Znojmo až do Berlína. V roce 1874 se čerstvě dokončená Severozápadní dráha chlubila technickými novinkami a rychlým provozem. Znojmo leželo na jedné z nejdůležitějších evropských dopravních tepen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A17n43t90o14n89i96n 42K84a16d15l10c51e57k 9962869231316

"Fatální ránu pro tuto spojnici znamenal vznik Československa. To se Rakouska bálo, proto se snažilo zpřetrhat s ním co nejvíce vazeb. Znojemsko obecně to tehdy velice odneslo. Dvě třetiny obratu regionu bylo navázáno na rakouský prostor," popsal Kacetl.

Vznik Ceskoslovenska bylo v mhoha smerech a jak dnes vime i pro Moravu fatalni.

+1/0
20.7.2013 23:06

D11u53š11a25n 79M27a69n58d77á80t 8704537122332

"Napojení do Břeclavi je podle něj pro regionální dopravu dostačující a modernizace není v nejbližší době potřeba", -  at se soudruh Hašek projede ze Znojma do Břeclavi, je to hrůza.

+4/0
23.6.2013 12:51

P61a31v57e50l 74M48o12r60a73v91e31c 3842269782408

A proč? Ten jezdí zásadně limuzínou. Pokud tedy při sezení na 30 židlích na nějaké ježdění má vůbec čas.

+3/0
23.6.2013 13:51

H36o56n33z76a 45K94a81r59á59s75e89k 1545151212228

Jedním z důvodů té hrůzy jsou otřesné vagóny, které mají sedačky stejné, jako bývají v tramvaji, dále pouze malá vyklápěcí okna (tzn. v létě je tam dost velký "pařák") a na kolejích drncají více než jiné typy vozů. S cestovní dobou okolo 85 minut (průměrně) činí cestovní rychlost okolo 48 km/h. To není zase tak špatné, srovnáme-li to s cestovní dobou na jiných tratích v tomto kraji.

0/0
23.6.2013 14:03

M71i53r28o52s95l91a17v 93H16r44u25š28k39a 1620845473305

Pokud se nepletu, tak některé spoje zajišťují vozy modernější s lepšími okny :) A jinak, před nějakou dobou se objevila zpráva, že se dají evropské peníze na zrychlení některých tratí včetně této tratě.

0/0
23.6.2013 16:29

H95o26n10z51a 16K37a18r13á18s31e67k 1385571852858

Na části spojů ano, ale na většině jezdí vozy, které popisuji. Ano, ta zpráva se objevila. Uvážím-li však, že Znojmo nejvíce potřebuje zlepšit železniční spojení ve směru na Brno a ve směru do Čech (spojení do Vídně je již vyhovující, co se týče infrastruktury, ne však co se týče počtu spojů), tak takové zrychlení nic moc neřeší.

+2/0
23.6.2013 18:14

M63i75r28o12s39l21a77v 20H22r56u48š24k68a 1800635323305

Pokud jde o spojení do Brna, tak je fakt, že po drobných úpravách by mohl být čas jízdy z Brna do Znojma přes Hrušovany nad Jevišovkou o něco lepší, nejlepší by ale asi bylo vybudovat nějakou spojnici Hrušovan přes Pasohlávky do Vranovic.

0/0
23.6.2013 20:08

P82a63v35e73l 81K67r83a37m19e78r 9143507499265

před 30 lety bylo dokonce možné jet s ČD například až do Bulharska  :-)

+2/−2
23.6.2013 12:04

J60a95n 80N76o85v24o20t88n74ý 3953759133870

I dneska jezdí v létě přímé vozy ČD z Prahy do Burgasu a Varny, viz cd.cz:

"Bez přestupů lze v současném jízdním řádu cestovat do Bulharska pouze v letní sezóně, a to prostřednictvím přímých lůžkových a lehátkových vozů řazených na vlaku EN 476/477, které míří do přímořských letovisek Burgas a Varna. Vozy jezdí od poloviny června do začátku září z Prahy hl.n. v 0:01, přičemž vůz do Burgasu pouze v úterý a pátek a vůz do Varny pouze v sobotu. Vozy dorazí do cíle druhý den v 11:32, resp. v 9:15. Zpět vyjíždí vždy ve středu a sobotu ve 20:40 (Burgas), resp. v neděli ve 23:30 (Varna), do Prahy přijíždějí v 6:23 třetího dne. Pro cestu do hlavního města Sofie a dalších měst, případně pro cestu mimo letní sezónu, je nutno volit spojení s přestupem, např. přes Bělehrad."

+3/0
23.6.2013 12:50

H35o35n23z40a 47K32a23r89á46s18e96k 1425571272938

Kilometrická vzdálenost není vše. Důležité jsou sklonové poměry (při velkých stoupáních je potřeba více lokomotiv), traťová rychlost (stávající koridor je velmi rychlý, zato trať přes Znojmo ne), počet traťových kolejí (na dvoukolejce mohou plynule jet vlaky v obou směrech zároveň, zato na jednokolejce - tedy přes Znojmo - může jet vždy jen jeden směr, takže těch nákladních vlaků by tudy moc neprojelo). Atd. atd.

+6/−1
23.6.2013 11:37

L62u73b94o31š 77B83o62r61ů65v37k79a 3736705588238

... super jednostranný blábol jak za komančů ... hlavně, aby nebyla konkurence a nedalo se porovnávat ... monopol se musí neustále zdůvoňovat ... aby se mohlo krást, plýtvat a vládnout ... ;-(

+2/−7
23.6.2013 13:00

T11o61m89á83š 43K11n21a79i42f40l 6363720697970

Co to tu proboha blábolíš? Předřečník má pravdu. A jak to souvisí s konkurenci?

+2/−1
23.6.2013 13:04

H64o90n24z22a 47K90a77r22á80s73e78k 1145471202668

Monopol v železniční nákladní dopravě už dávno není, takže nákladní dopravci si sami mohou vybrat, kudy jejich nákladní vlak jedoucí z okolí Vídně do Čech pojede. A přes Znojmo to nebývá (zato přes Břeclav ano). A jde o rozhodnutí obchodních společností (těch nákladních dopravců), ne těch, kteří "kradou, plýtvají a vládnou". Kromě předchozích argumentů ještě platí, že trať přes Břeclav a Brno je elektrizovaná (= další argument z hlediska ekonomického i ekologického, proč je v pořádku, aby tranzitní nákladní vlaky jezdily právě tudy).

+1/−1
23.6.2013 14:06

M40i44l41o47s13l79a61v 20M73l79a62d36y 1793711614352

Poučení: Postavila ji SOUKROMÁ společnost vlastněná NĚMCI.

+6/−9
23.6.2013 7:37

S94l63a26v98o62m58í92r 25B27e87n65e12š 6792507420834

A to máme padnout na kolena, že to postavili Němci?

+4/−4
23.6.2013 11:34
Foto

E64d96u49a28r48d 10M94y71s94l25o24v30i16č 6681821859812

Před l.sv. válkou se postavila Transsibiřská železnice. Investorem,  byla Francie za akcie svých občanů. Ani pes o tom neštěkne. Lenin a Stalin, Chruščov, či Brežněv? Právě tak současnost. To byla dohoda Francie s Carem Mikulášem. Je to o smyslu pro pořádek, právo a zákonnost. Kdo to nerespektuje je zloděj, parazit. Ten, co tomu fandí detto.

0/−2
23.6.2013 13:20

L74u80d49ě23k 32K52r60a69t93o68c53h13v47í44l 9725194581144

Žvaníte. Transsib ( stavba 1891-1916)  byl financován státní správou se zvýšení daně na alkohol, cukr, tabák a petrolej, dotiskem nekrytých emisí rublů a z minimální části s vládních zahraničních půjček (celkem asi 1,5 miliardy zlatých rublů v cenách 1913).

+1/0
23.6.2013 15:04

P29e78t71r 27V47e37s79e36l59ý 2389498733636

No a co?

+4/−1
23.6.2013 12:36

L81u53d48ě48k 65K54r60a43t30o40c83h56v91í33l 9785774941104

Těsně vedle - Rakouská severozápadní dráha (první president hrabě Harrach) byla dceřinkou  společnosti Jihoseveroněmecká spojovací dráha, což byla akciová společnost Rakouská.

+2/0
23.6.2013 15:25

V11í25t38e92k 91V13e63č12e85r51e26k 7108419543935

No a co, všechno tu bylo vlastněno Němci, okupovali nás odjakživa

0/−3
23.6.2013 22:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.