Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze Znojma vlakem rovnou do Berlína? I to bylo kdysi možné

Trochu smutné narozeniny oslaví příští rok železnice, která kdysi vedla z Vídně přes Znojmo až do Berlína. V roce 1874 se čerstvě dokončená Severozápadní dráha chlubila technickými novinkami a rychlým provozem. Znojmo leželo na jedné z nejdůležitějších evropských dopravních tepen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A50n74t17o96n84i66n 24K33a76d81l98c81e48k 9862549701906

"Fatální ránu pro tuto spojnici znamenal vznik Československa. To se Rakouska bálo, proto se snažilo zpřetrhat s ním co nejvíce vazeb. Znojemsko obecně to tehdy velice odneslo. Dvě třetiny obratu regionu bylo navázáno na rakouský prostor," popsal Kacetl.

Vznik Ceskoslovenska bylo v mhoha smerech a jak dnes vime i pro Moravu fatalni.

+1/0
20.7.2013 23:06

D83u62š75a73n 23M81a86n20d60á93t 8874297812292

"Napojení do Břeclavi je podle něj pro regionální dopravu dostačující a modernizace není v nejbližší době potřeba", -  at se soudruh Hašek projede ze Znojma do Břeclavi, je to hrůza.

+4/0
23.6.2013 12:51

P33a10v91e75l 36M58o14r61a68v23e35c 3632379762818

A proč? Ten jezdí zásadně limuzínou. Pokud tedy při sezení na 30 židlích na nějaké ježdění má vůbec čas.

+3/0
23.6.2013 13:51

H69o81n81z25a 12K42a56r92á76s86e98k 1425831132798

Jedním z důvodů té hrůzy jsou otřesné vagóny, které mají sedačky stejné, jako bývají v tramvaji, dále pouze malá vyklápěcí okna (tzn. v létě je tam dost velký "pařák") a na kolejích drncají více než jiné typy vozů. S cestovní dobou okolo 85 minut (průměrně) činí cestovní rychlost okolo 48 km/h. To není zase tak špatné, srovnáme-li to s cestovní dobou na jiných tratích v tomto kraji.

0/0
23.6.2013 14:03

M14i71r81o92s78l98a29v 63H54r77u25š56k13a 1700225533675

Pokud se nepletu, tak některé spoje zajišťují vozy modernější s lepšími okny :) A jinak, před nějakou dobou se objevila zpráva, že se dají evropské peníze na zrychlení některých tratí včetně této tratě.

0/0
23.6.2013 16:29

H61o55n33z26a 16K59a10r46á17s97e59k 1285431812268

Na části spojů ano, ale na většině jezdí vozy, které popisuji. Ano, ta zpráva se objevila. Uvážím-li však, že Znojmo nejvíce potřebuje zlepšit železniční spojení ve směru na Brno a ve směru do Čech (spojení do Vídně je již vyhovující, co se týče infrastruktury, ne však co se týče počtu spojů), tak takové zrychlení nic moc neřeší.

+2/0
23.6.2013 18:14

M61i36r39o32s83l33a15v 10H75r12u82š95k48a 1870785773295

Pokud jde o spojení do Brna, tak je fakt, že po drobných úpravách by mohl být čas jízdy z Brna do Znojma přes Hrušovany nad Jevišovkou o něco lepší, nejlepší by ale asi bylo vybudovat nějakou spojnici Hrušovan přes Pasohlávky do Vranovic.

0/0
23.6.2013 20:08

P83a37v30e39l 44K28r57a48m64e86r 9293977819555

před 30 lety bylo dokonce možné jet s ČD například až do Bulharska  :-)

+2/−2
23.6.2013 12:04

J55a28n 95N23o31v53o59t27n37ý 3383719983210

I dneska jezdí v létě přímé vozy ČD z Prahy do Burgasu a Varny, viz cd.cz:

"Bez přestupů lze v současném jízdním řádu cestovat do Bulharska pouze v letní sezóně, a to prostřednictvím přímých lůžkových a lehátkových vozů řazených na vlaku EN 476/477, které míří do přímořských letovisek Burgas a Varna. Vozy jezdí od poloviny června do začátku září z Prahy hl.n. v 0:01, přičemž vůz do Burgasu pouze v úterý a pátek a vůz do Varny pouze v sobotu. Vozy dorazí do cíle druhý den v 11:32, resp. v 9:15. Zpět vyjíždí vždy ve středu a sobotu ve 20:40 (Burgas), resp. v neděli ve 23:30 (Varna), do Prahy přijíždějí v 6:23 třetího dne. Pro cestu do hlavního města Sofie a dalších měst, případně pro cestu mimo letní sezónu, je nutno volit spojení s přestupem, např. přes Bělehrad."

+3/0
23.6.2013 12:50

H15o82n96z63a 20K58a70r48á65s61e42k 1345151982868

Kilometrická vzdálenost není vše. Důležité jsou sklonové poměry (při velkých stoupáních je potřeba více lokomotiv), traťová rychlost (stávající koridor je velmi rychlý, zato trať přes Znojmo ne), počet traťových kolejí (na dvoukolejce mohou plynule jet vlaky v obou směrech zároveň, zato na jednokolejce - tedy přes Znojmo - může jet vždy jen jeden směr, takže těch nákladních vlaků by tudy moc neprojelo). Atd. atd.

+6/−1
23.6.2013 11:37

L65u75b66o44š 88B82o83r24ů92v41k60a 3806165618828

... super jednostranný blábol jak za komančů ... hlavně, aby nebyla konkurence a nedalo se porovnávat ... monopol se musí neustále zdůvoňovat ... aby se mohlo krást, plýtvat a vládnout ... ;-(

+2/−7
23.6.2013 13:00

T70o22m16á88š 84K48n53a80i45f11l 6273440967560

Co to tu proboha blábolíš? Předřečník má pravdu. A jak to souvisí s konkurenci?

+2/−1
23.6.2013 13:04

H57o57n68z21a 34K21a38r50á16s32e54k 1705931242798

Monopol v železniční nákladní dopravě už dávno není, takže nákladní dopravci si sami mohou vybrat, kudy jejich nákladní vlak jedoucí z okolí Vídně do Čech pojede. A přes Znojmo to nebývá (zato přes Břeclav ano). A jde o rozhodnutí obchodních společností (těch nákladních dopravců), ne těch, kteří "kradou, plýtvají a vládnou". Kromě předchozích argumentů ještě platí, že trať přes Břeclav a Brno je elektrizovaná (= další argument z hlediska ekonomického i ekologického, proč je v pořádku, aby tranzitní nákladní vlaky jezdily právě tudy).

+1/−1
23.6.2013 14:06

M95i65l38o87s83l54a79v 50M44l86a79d75y 1903271904172

Poučení: Postavila ji SOUKROMÁ společnost vlastněná NĚMCI.

+6/−9
23.6.2013 7:37

S46l82a95v57o44m14í33r 58B91e71n45e10š 6772477780264

A to máme padnout na kolena, že to postavili Němci?

+4/−4
23.6.2013 11:34
Foto

E97d20u50a86r47d 48M40y27s69l72o23v40i83č 6751501709392

Před l.sv. válkou se postavila Transsibiřská železnice. Investorem,  byla Francie za akcie svých občanů. Ani pes o tom neštěkne. Lenin a Stalin, Chruščov, či Brežněv? Právě tak současnost. To byla dohoda Francie s Carem Mikulášem. Je to o smyslu pro pořádek, právo a zákonnost. Kdo to nerespektuje je zloděj, parazit. Ten, co tomu fandí detto.

0/−2
23.6.2013 13:20

L41u37d79ě86k 76K96r98a17t93o83c60h95v87í77l 9985854121384

Žvaníte. Transsib ( stavba 1891-1916)  byl financován státní správou se zvýšení daně na alkohol, cukr, tabák a petrolej, dotiskem nekrytých emisí rublů a z minimální části s vládních zahraničních půjček (celkem asi 1,5 miliardy zlatých rublů v cenách 1913).

+1/0
23.6.2013 15:04

P22e10t91r 96V95e95s58e19l13ý 2859628843776

No a co?

+4/−1
23.6.2013 12:36

L41u60d34ě37k 76K48r83a70t39o63c19h50v48í32l 9335854211274

Těsně vedle - Rakouská severozápadní dráha (první president hrabě Harrach) byla dceřinkou  společnosti Jihoseveroněmecká spojovací dráha, což byla akciová společnost Rakouská.

+2/0
23.6.2013 15:25

V52í15t76e64k 67V11e29č36e87r89e80k 7108509973895

No a co, všechno tu bylo vlastněno Němci, okupovali nás odjakživa

0/−3
23.6.2013 22:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.