Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ze Znojma vlakem rovnou do Berlína? I to bylo kdysi možné

Trochu smutné narozeniny oslaví příští rok železnice, která kdysi vedla z Vídně přes Znojmo až do Berlína. V roce 1874 se čerstvě dokončená Severozápadní dráha chlubila technickými novinkami a rychlým provozem. Znojmo leželo na jedné z nejdůležitějších evropských dopravních tepen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A56n27t73o76n27i30n 23K42a27d70l17c28e45k 9542369321576

"Fatální ránu pro tuto spojnici znamenal vznik Československa. To se Rakouska bálo, proto se snažilo zpřetrhat s ním co nejvíce vazeb. Znojemsko obecně to tehdy velice odneslo. Dvě třetiny obratu regionu bylo navázáno na rakouský prostor," popsal Kacetl.

Vznik Ceskoslovenska bylo v mhoha smerech a jak dnes vime i pro Moravu fatalni.

+1/0
20.7.2013 23:06

D31u57š38a80n 60M39a41n62d91á26t 8494157592332

"Napojení do Břeclavi je podle něj pro regionální dopravu dostačující a modernizace není v nejbližší době potřeba", -  at se soudruh Hašek projede ze Znojma do Břeclavi, je to hrůza.

+4/0
23.6.2013 12:51

P24a47v76e88l 98M39o82r27a54v94e78c 3222529822628

A proč? Ten jezdí zásadně limuzínou. Pokud tedy při sezení na 30 židlích na nějaké ježdění má vůbec čas.

+3/0
23.6.2013 13:51

H49o31n47z94a 89K48a65r78á94s75e65k 1445441642378

Jedním z důvodů té hrůzy jsou otřesné vagóny, které mají sedačky stejné, jako bývají v tramvaji, dále pouze malá vyklápěcí okna (tzn. v létě je tam dost velký "pařák") a na kolejích drncají více než jiné typy vozů. S cestovní dobou okolo 85 minut (průměrně) činí cestovní rychlost okolo 48 km/h. To není zase tak špatné, srovnáme-li to s cestovní dobou na jiných tratích v tomto kraji.

0/0
23.6.2013 14:03

M96i92r21o20s83l13a96v 77H47r32u28š48k40a 1830845813265

Pokud se nepletu, tak některé spoje zajišťují vozy modernější s lepšími okny :) A jinak, před nějakou dobou se objevila zpráva, že se dají evropské peníze na zrychlení některých tratí včetně této tratě.

0/0
23.6.2013 16:29

H88o78n39z76a 27K66a63r42á75s81e97k 1935331732488

Na části spojů ano, ale na většině jezdí vozy, které popisuji. Ano, ta zpráva se objevila. Uvážím-li však, že Znojmo nejvíce potřebuje zlepšit železniční spojení ve směru na Brno a ve směru do Čech (spojení do Vídně je již vyhovující, co se týče infrastruktury, ne však co se týče počtu spojů), tak takové zrychlení nic moc neřeší.

+2/0
23.6.2013 18:14

M81i89r66o81s28l40a72v 78H45r33u69š57k66a 1290265473215

Pokud jde o spojení do Brna, tak je fakt, že po drobných úpravách by mohl být čas jízdy z Brna do Znojma přes Hrušovany nad Jevišovkou o něco lepší, nejlepší by ale asi bylo vybudovat nějakou spojnici Hrušovan přes Pasohlávky do Vranovic.

0/0
23.6.2013 20:08

P89a82v27e55l 84K97r29a74m54e55r 9513377259795

před 30 lety bylo dokonce možné jet s ČD například až do Bulharska  :-)

+2/−2
23.6.2013 12:04

J53a98n 53N98o58v92o28t10n96ý 3573169603400

I dneska jezdí v létě přímé vozy ČD z Prahy do Burgasu a Varny, viz cd.cz:

"Bez přestupů lze v současném jízdním řádu cestovat do Bulharska pouze v letní sezóně, a to prostřednictvím přímých lůžkových a lehátkových vozů řazených na vlaku EN 476/477, které míří do přímořských letovisek Burgas a Varna. Vozy jezdí od poloviny června do začátku září z Prahy hl.n. v 0:01, přičemž vůz do Burgasu pouze v úterý a pátek a vůz do Varny pouze v sobotu. Vozy dorazí do cíle druhý den v 11:32, resp. v 9:15. Zpět vyjíždí vždy ve středu a sobotu ve 20:40 (Burgas), resp. v neděli ve 23:30 (Varna), do Prahy přijíždějí v 6:23 třetího dne. Pro cestu do hlavního města Sofie a dalších měst, případně pro cestu mimo letní sezónu, je nutno volit spojení s přestupem, např. přes Bělehrad."

+3/0
23.6.2013 12:50

H93o96n16z74a 55K64a59r82á43s89e30k 1355141682618

Kilometrická vzdálenost není vše. Důležité jsou sklonové poměry (při velkých stoupáních je potřeba více lokomotiv), traťová rychlost (stávající koridor je velmi rychlý, zato trať přes Znojmo ne), počet traťových kolejí (na dvoukolejce mohou plynule jet vlaky v obou směrech zároveň, zato na jednokolejce - tedy přes Znojmo - může jet vždy jen jeden směr, takže těch nákladních vlaků by tudy moc neprojelo). Atd. atd.

+6/−1
23.6.2013 11:37

L53u85b26o36š 18B18o88r14ů67v74k26a 3876275718818

... super jednostranný blábol jak za komančů ... hlavně, aby nebyla konkurence a nedalo se porovnávat ... monopol se musí neustále zdůvoňovat ... aby se mohlo krást, plýtvat a vládnout ... ;-(

+2/−7
23.6.2013 13:00

T29o96m78á47š 88K80n56a48i75f80l 6593290697650

Co to tu proboha blábolíš? Předřečník má pravdu. A jak to souvisí s konkurenci?

+2/−1
23.6.2013 13:04

H78o32n87z59a 48K53a70r88á33s32e84k 1185121172798

Monopol v železniční nákladní dopravě už dávno není, takže nákladní dopravci si sami mohou vybrat, kudy jejich nákladní vlak jedoucí z okolí Vídně do Čech pojede. A přes Znojmo to nebývá (zato přes Břeclav ano). A jde o rozhodnutí obchodních společností (těch nákladních dopravců), ne těch, kteří "kradou, plýtvají a vládnou". Kromě předchozích argumentů ještě platí, že trať přes Břeclav a Brno je elektrizovaná (= další argument z hlediska ekonomického i ekologického, proč je v pořádku, aby tranzitní nákladní vlaky jezdily právě tudy).

+1/−1
23.6.2013 14:06

M47i71l64o70s18l10a38v 35M30l72a71d39y 1763601364572

Poučení: Postavila ji SOUKROMÁ společnost vlastněná NĚMCI.

+6/−9
23.6.2013 7:37

S69l43a12v21o47m65í38r 21B43e75n35e88š 6242657940484

A to máme padnout na kolena, že to postavili Němci?

+4/−4
23.6.2013 11:34

E46d68u10a22r57d 15M93y55s77l93o61v38i75č 6801411229712

Před l.sv. válkou se postavila Transsibiřská železnice. Investorem,  byla Francie za akcie svých občanů. Ani pes o tom neštěkne. Lenin a Stalin, Chruščov, či Brežněv? Právě tak současnost. To byla dohoda Francie s Carem Mikulášem. Je to o smyslu pro pořádek, právo a zákonnost. Kdo to nerespektuje je zloděj, parazit. Ten, co tomu fandí detto.

0/−2
23.6.2013 13:20

L94u37d48ě68k 14K67r10a15t35o59c73h34v12í46l 9165164761894

Žvaníte. Transsib ( stavba 1891-1916)  byl financován státní správou se zvýšení daně na alkohol, cukr, tabák a petrolej, dotiskem nekrytých emisí rublů a z minimální části s vládních zahraničních půjček (celkem asi 1,5 miliardy zlatých rublů v cenách 1913).

+1/0
23.6.2013 15:04

P40e90t36r 45V21e38s17e65l68ý 2709768823666

No a co?

+4/−1
23.6.2013 12:36

L93u93d75ě51k 69K67r10a77t63o41c22h51v78í44l 9805534911254

Těsně vedle - Rakouská severozápadní dráha (první president hrabě Harrach) byla dceřinkou  společnosti Jihoseveroněmecká spojovací dráha, což byla akciová společnost Rakouská.

+2/0
23.6.2013 15:25

V31í68t13e50k 81V80e68č90e36r39e95k 7128409433585

No a co, všechno tu bylo vlastněno Němci, okupovali nás odjakživa

0/−3
23.6.2013 22:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.