Diskuze

Ze Znojma vlakem rovnou do Berlína? I to bylo kdysi možné

Trochu smutné narozeniny oslaví příští rok železnice, která kdysi vedla z Vídně přes Znojmo až do Berlína. V roce 1874 se čerstvě dokončená Severozápadní dráha chlubila technickými novinkami a rychlým provozem. Znojmo leželo na jedné z nejdůležitějších evropských dopravních tepen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

"Fatální ránu pro tuto spojnici znamenal vznik Československa. To se Rakouska bálo, proto se snažilo zpřetrhat s ním co nejvíce vazeb. Znojemsko obecně to tehdy velice odneslo. Dvě třetiny obratu regionu bylo navázáno na rakouský prostor," popsal Kacetl.

Vznik Ceskoslovenska bylo v mhoha smerech a jak dnes vime i pro Moravu fatalni.

1 0
možnosti
DM

"Napojení do Břeclavi je podle něj pro regionální dopravu dostačující a modernizace není v nejbližší době potřeba", -  at se soudruh Hašek projede ze Znojma do Břeclavi, je to hrůza.

4 0
možnosti
PM

A proč? Ten jezdí zásadně limuzínou. Pokud tedy při sezení na 30 židlích na nějaké ježdění má vůbec čas.

3 0
možnosti
PK

před 30 lety bylo dokonce možné jet s ČD například až do Bulharska  :-)

2 2
možnosti
JN

I dneska jezdí v létě přímé vozy ČD z Prahy do Burgasu a Varny, viz cd.cz:

"Bez přestupů lze v současném jízdním řádu cestovat do Bulharska pouze v letní sezóně, a to prostřednictvím přímých lůžkových a lehátkových vozů řazených na vlaku EN 476/477, které míří do přímořských letovisek Burgas a Varna. Vozy jezdí od poloviny června do začátku září z Prahy hl.n. v 0:01, přičemž vůz do Burgasu pouze v úterý a pátek a vůz do Varny pouze v sobotu. Vozy dorazí do cíle druhý den v 11:32, resp. v 9:15. Zpět vyjíždí vždy ve středu a sobotu ve 20:40 (Burgas), resp. v neděli ve 23:30 (Varna), do Prahy přijíždějí v 6:23 třetího dne. Pro cestu do hlavního města Sofie a dalších měst, případně pro cestu mimo letní sezónu, je nutno volit spojení s přestupem, např. přes Bělehrad."

3 0
možnosti
HK

Kilometrická vzdálenost není vše. Důležité jsou sklonové poměry (při velkých stoupáních je potřeba více lokomotiv), traťová rychlost (stávající koridor je velmi rychlý, zato trať přes Znojmo ne), počet traťových kolejí (na dvoukolejce mohou plynule jet vlaky v obou směrech zároveň, zato na jednokolejce - tedy přes Znojmo - může jet vždy jen jeden směr, takže těch nákladních vlaků by tudy moc neprojelo). Atd. atd.

6 1
možnosti
LB

... super jednostranný blábol jak za komančů ... hlavně, aby nebyla konkurence a nedalo se porovnávat ... monopol se musí neustále zdůvoňovat ... aby se mohlo krást, plýtvat a vládnout ... ;-(

2 7
možnosti
MM

Poučení: Postavila ji SOUKROMÁ společnost vlastněná NĚMCI.

6 9
možnosti
SB

A to máme padnout na kolena, že to postavili Němci?

4 4
možnosti