Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brněnské hlavní nádraží čeká měsíční výluka, vlaky budou stavět jinde

Brno se chystá na největší vlakovou výluku v novodobé historii. Viadukt na ulici Křenová vedle nádraží čekají opravy za desítky milionů korun. Dělníci budou stát v cestě 250 vlakům denně, které přepraví čtyřicet tisíc cestujících. Navíc v době, kdy se pracuje i na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e67t61r37a 59N16o32v38á13k61o95v74á 7298696784338

Je mi líto té paní z justiční oblasti. 22 000 ročně si na první třídu dává, protože jinak se to nedá. Dala bych jí pětikorunu, chudince.

+1/−4
27.6.2013 12:51

P80e52t85r 86K90o89n53í80č28e15k 8404452325675

No a co?? Očekává určitý standard služeb a platí za něj... Co vám vadí? Ta částka?

+2/−1
28.6.2013 13:20

M71i87r88o26s46l65a28v 33U36r18b17a31n 1266237791199

Sprejerum by stacilo sekat pracky, casem by doslo k eliminaci...

+5/−1
27.6.2013 7:53

M49a58r70t57i58n 48I84r43e67i16n 2810910380887

proč tak krutě? zastřelit na místě je jednodušší

0/−1
27.6.2013 8:00

J94i56ř93í 93J94a22n60d35a 2668270461784

Kašulín je ....(bez Kar). Když se to vymaluje za čtrnáct dní tak to sprejeři nestačí postříkat a pak, až skončí výluka, už tam zase "mezinárodní cestující" nebudou a zbudeme jen my otatní :-(

+1/−1
27.6.2013 10:28

L73u87d33ě73k 63M19u41s86e79l64í81k 6173119112608

Opět se ukazuje ,že v ČD levá ruka neví co udělá pravá.

+1/−1
27.6.2013 6:55

P21a22v15e83l 43D70o53s73t30á92l 7833627171411

SŽDC pane Muselík.Už pár let SŽDC ;-D

0/0
4.7.2013 7:17

T55o15m90á15š 26T35a33t83í86č70e37k 5800652350438

"Komfort, který si zaplatili, ale cestující dostanou" - znamená to, že budó jezdit busy první třídy?? ;-)

+1/−1
27.6.2013 0:14

M21i87r93o84s54l14a60v 30U19r67b80a86n 1256547171969

jiste, kdyz bude prset, tak budete na autobus cekat pod prvotridnim party stanem

+1/−1
27.6.2013 7:54
Foto

P95a63v27e33l 28N44á88r42o42ž46n38ý 1897763284718

KarŠulín je asi pěkný víte co. Zkultůrnit tak krásné nádr, jako je Židenický snad ani nelze. Hlavně se mi líbí dikce "doteď tam staví jen nákladní vlaky" na Brno-dolní. Já teda nikdy neviděl náklaďák stavět.

Idnes R^

+1/−2
26.6.2013 17:17

P42a41v50e92l 28S78t15a74v39j80a68n25í18k 1570696690661

Nechci vám do toho kecat, ale i ten náklaďák odněkud někam jede a něco veze. Někde zkrátka zastavit musí. Ale je fakt, že na Dolním už se zas tak moc nepřekládá.

+2/−1
26.6.2013 21:17

A60n82n31a 95K96n53o67f20l62í57č34k36o83v85á 7418927130904

Jasně, vlaky normálně zastavují na zastávkách ale že by se tam stavěly - vyráběly?;-)

+4/−2
27.6.2013 14:31

K36a56m53i55l 59P40y24t59e83l23a 8812640791739

naucte se cesky

0/0
11.7.2013 19:20

L67u18d22ě51k 65M62u33s51e13l96í86k 6873909812438

Zkulturnili Lázně v Židenicích pro menšinu tak proč by jim neopravili nádraží,víte jak se jim tam bude pěkně krást.

+2/0
27.6.2013 7:00

L88i47b52o45r 67P88o31l29á50k 1330752486161

na židenickým nádru se už činí a dokonce pozvali opravdu lidi, kteří umí sprejovat nebo malovat nebo jak to nazvat... vypadá to tam docela dobře.. ještě to není celé, ale co už R^

+1/0
3.7.2013 9:07

P65a72v35e34l 64M95a50r94e13š 6200757466827

Za desítky milionů se opraví viadukt, který už dávno nevyhovuje, je provozován jen na vyjímku, a po postavení nového nádraží nebude využit, protože trať povede jinudy.

Místo logické demolice nevyhovujícího, která uvolní místo pro nové vyhohující dnešní době a požadavkům...

Jednou z výhod socialismu bylo, že se stavělo co bylo třeba, dnes se o tom 10 let kecá,10 se investor hádá s rádobyodborníky z občanských sdružení proti čemukoli...

R47,kompletní městský okruh a nové nádraží už dávno v Brně mohlo stát;-(

+7/−2
26.6.2013 16:44

T74o60m78á83š 43T31a82t23í88č49e28k 5300172150728

Jenomže nádraží se nepřesune. To bys musel vyvraždit hofo Brňáků!

+3/−1
27.6.2013 0:15

L84u93d89ě23k 47M86u83s42e46l83í44k 6743379302338

ten okruh je nachystanej od protektorátu.Ten opravdu chybí.Vlakem nejezdím tak nemám názor

0/−1
27.6.2013 6:58

M97i76c92h40a63l 46K46v60á83č 3433112566396

Ale ten most má nějakou historickou hodnotu. Takže i když se bude nádraží přesouvat (a já věřím, že ano), ten most tam zůstane. A mám pocit, že i ten, co vede přes Svratku na druhé straně.

+1/−1
27.6.2013 7:35

P73a85v80e31l 24M87a56r53e15š 6170597276807

Právě že nezůstane.Je nízkej,úzkej,příliš blízko křižovatky a křižovatka a okolní silnice se nedá kvůli němu rozšířit.Má na dnešní požadavky malou nosnost, už pár let se provozuje na vyjímku (která právě letos končí)

Byl stavěný v jiné době, tenkrát ještě jezdili po ulicích koně a auta měl pan lékárník, pan doktor a pár dalších...

Podobných mostů jsou stovky,tenkrát to sekali jak Baťa cvičky podle pár typovek, jako dneska stavíme z prefabrikátů.není na něm nic extra vyjímečného.

0/0
28.6.2013 20:37

M84i45r21o52s90l63a77v 48U71r60b25a88n 1706127591519

ten viadukt je nadherny....

+2/0
27.6.2013 7:55

P26a49v88e56l 54O56d22r95a70z26i74l 6884919547760

Žádné staré nádraží není nevyhovující, žádná dnešní doba neexistuje a nic se bourat nebude. Žádná R47 neexistuje a nové nádraží není potřeba.

+1/−3
27.6.2013 10:39

T82o82m74á54š 14D43o86s24t48a39l 4205117342649

Už zase ten troll!!

+3/−1
27.6.2013 23:47

P81a45v84e52l 11O98d95r65a60z75i29l 6914569387730

Troll jo? Tak mi, chytrý pane, řekněte, odkud kam vede R47, děkuji předem.

0/0
12.7.2013 13:04

Š90t68e56f45a45n 43F62r48i60č53a 7962338733136

Všechno zlé je na něco dobré. Dolní nádraží je přesně to místo, se kterým se počítá jako s "nádražím v odsunuté poloze". Cestující si po delší době (naposledy před 25 lety) alespoň naostro vyzkouší, jaké to je využívat nádraží, které je vzdálené od veškeré městské infrastruktury.

+2/−1
26.6.2013 16:08

P11a38v33e98l 92M37a55r69e45š 6380317836457

Vzdálené? Aby vám neupadli nožičky.To nové nádraží má být v prostoru dnešního autobazaru EuroCar, tedy z centra přibližně stejně daleko jako na autobusové nádraží.

+1/−2
26.6.2013 16:36

Z14d68e72ň98k74a 68V23e37s52e89l63á 8899445877580

No právě - na Zvonařku je to z centra přece jenom celkem daleko, zejména když máte nějaké těžší zavazadlo nebo se špatně pohybujete.

+2/−1
26.6.2013 18:07

P26a65v84e40l 45S56t13a60v83j48a14n73í92k 1830756820961

Mám pocit, že většina lidí nebydlí v centru a poněkud pochybuju o tom, že by se na nové nádraží chodilo pěšky ze staré budovy. To už si snad děláte legraci, že?

+1/−2
26.6.2013 22:24

Z27d63e38ň93k26a 88V89e81s57e46l72á 8719835227960

Správně - většina lidí nebydlí v centru a na případné odsunuté nádraží by se nejspíš chtěli dopravit MHD. K odsunutému nádraží by ale nejspíš vedly tuším dvě linky šaliny = natřískané vozy + nutnost někde přestupovat. A to je skutečně paráda. :-P Rv

0/0
26.6.2013 22:36

M91a93r26e67k 88F93o69r55a98l 3274627657

To si opravdu myslíte,že by to projektovali úplní debilové,co sotva vychodili základku?

0/−1
26.6.2013 23:31

T33o70m54á86š 23T61a91t12í47č39e47k 5270822600268

Projektovali to nenažranci. Megalomani. Jo, za komárů existoval ten megaprojekt "Jižní centrum", které ovšem vypadal jinak. To neměla být kancelářská a marketová poušť. Ono se tenkrát, když se to Jižní centrum začalo plánovat, počítalo s tím, že poroste počet obyvatel, takže to měla být živá čtvrť se vším všudy. Taky se počítalo s tím, že nikdo nepovolí stavět paneláky naležato na půdě první bonity, měli tam teda taky žít lidi. Tím pádem by stálo za to tam udělat dokonalou hromadně-dopravní infrastrukturu atd. Dnes je to tam horší než dřív těžební oblasti na Ostravsku. Vystup z vlaku, vítej v Brně, ty d..., když už to slovo používáš sám! :-P

+2/0
27.6.2013 0:26

M84a55r80e88k 55F25o10r98a71l 3504387167

Ehm,tak projekt Jižní centrum počítá s výstavbou převážně obytných domů...Kde jste vzal opak?Všechno v návaznosti na nové nádraží...

0/0
27.6.2013 10:14

P67a58v72e18l 47O53d21r28a19z54i47l 6234239447330

ano, myšlenka, že lidé budou chtít bydlet u nádraží, je vskutku hodna politického plánovače.

Příteli, nádraží slouží zejména lidem, kteří jezdí do Brna za prací a ty nádraží v obytné čtvrti nezajímá.

+2/−1
27.6.2013 10:45

M27a41r20e50k 87F25o12r95a74l 3144617237

Zkuste si pročíst něco o Jižním centru...Jižní centrum nekončí v okruhu 300m od nového nádraží,lidé nebudou bydlet v domech nacpaných k nádraží,proboha je to nová část města.To je stejné jako by ste nadával že nechcete bydlet v židenicích nebo kénigu,protože je tam nádraží

0/0
27.6.2013 11:19

T58o50m70á64š 78T88a84t11í62č40e30k 5720812210778

No jistě, on s tím počítá, on s tím počítá už pomalu čtyřicet let, od doby kdy vznikl. Ovšem dnes neinvestuje do těch obytných domů stát - a sókromé investor se nesežene ani na Marsu. Který perspektivní člověk bude mít zájem o bydlení mezi okruhem, dálnicó, železniční traťó, no, lokalita jak víno! Od té doby se totiž taky změnil přístup k budování např. domečků na "zelené louce", tedy okolo Brna často na půdě první bonity. Za komárů by si ty státem postavený obytný domy obyvatele našly, ale dneska se každé přestěhuje někam do toho vysněnýho satelitu. Jo, kromě toho to dostane mnohem levněji, už jen kvůli ceně pozemku a kvůli architektonické "svobodě". Takže: kecy. Nebude tam bydlet nikdo.

0/0
27.6.2013 22:21

Z31d35e11ň60k37a 27V20e64s39e36l78á 8779895387540

Projekt se odvíjí od zakázky. A vzhledem k tomu, že v současnosti jsou finance sotva na nejnutnější opravy, je třeba protáhnout šalinu na kampus MU a chystá se i prodloužení šaliny v Bystrci, a k tomu, co jsem měla možnost se kde dočíst, tak by k odsunutému nádraží vedly možná tak dvě linky šaliny. To je prostě fakt.

0/0
27.6.2013 8:55

M65a27r88e67k 71F22o26r39a75l 3334547967

Uvědomte si,že minimálně 60%cestujícíj co přijede šalinou na dnešní rolu,tam cestuje ne kvůli tomu,aby se dostala na vlak,ale kvůli přestupu,nebo chtějí do centra(vaňkovky).Tím pádem se nádraží přeplňuje a projít ho ve špičce,to je na bobříka odvahy.U odsunutého hlavního nádraží by ta cesta k němu byla jednoúčelná,tudíž by možná stačily i jen ty dvě linky.Ale oni to jistě nadimenzují tak,aby to neskončilo fiaskem....

0/0
27.6.2013 10:18

P70a42v17e75l 55B98l71a58ž85e42k 6341651836951

Já si stejně pořád myslím, že nádraží by nemuselo být až u Zvonařky, ale jen o pár metrů směrem na Břeclav od současného hlaváku. A hlavně by mohlo být patrové. Zkoušeli jsme to počítat na jednom cviku ve škole (Geografie dopravy, PřF MU).

http://pavelblazek.eu/ostatni_soubory/brno-nadrazi.png

0/0
27.6.2013 10:29

P51a71v32e13l 57O24d56r63a33z37i87l 6294819157560

No jo, ale napojení na páteřní trati je u přesunuté polohy klíčové.

0/−1
27.6.2013 10:47

Z82d94e88ň79k76a 42V79e79s51e16l88á 8199775237780

Ano, je hodně lidí, co na hlaváku jenom přestupuje na jinou linku. Ale taky je - zejména ráno a odpoledne - hodně lidí, co jede skutečně na vlak nebo na bus. A ti když se ze současných tuším 7 linek sejdou u těch asi dvou, tak to prostě dopadne tak, jak to dopadne. :-P A o tom, že by to nějak optimálně nadimenzovali, si dovolím pochybovat, když se ruší nebo zkracují linky/spoje.

0/0
27.6.2013 10:33

P11a53v58e25l 58O67d40r79a33z73i66l 6584909107170

Občas jedu přes nádraží autem a u přechodu u pošty dávám přednost chodcům, ve špičce projde i dvěstě lidí, než můžu projet, to by nějaká šalina zvládala dost těžko.

+1/−1
27.6.2013 10:48

M68a15r78e50k 54F36o43r70a65l 3554887517

Ono nejde o počet linek,ale o počet spojů celkově...Jestli tam budou jezdit 2 linky a 10 autobusů s tím,že každou minutu bude odjíždět jeden spoj,myslím že to bude stačit...A když ne,tak se holt nějaký spoj bude muset přidat

0/0
27.6.2013 11:26

Z96d39e55ň87k74a 59V82e64s68e86l18á 8469725727920

Nemůžu si pomoct, ale z toho, co píšete, mám dojem, že žijete v nějakém úplně jiném Brně, než kde žiju já.

"2 linky a 10 autobusů s tím,že každou minutu bude odjíždět jeden spoj" - 8-o Kam by se ty všechny autobusy vešly? A co běžný silniční provoz? Už tak je to tam v celém okolí ve špičkách zasekaný, natož, kdyby se tam přidaly ještě další busy! A přidání spoje? V době, kdy se spoje spíš ubírají? 8-o

0/0
27.6.2013 11:39

M56a98r56e94k 59F73o50r18a85l 3814227457

Ono těch 25mld není jen na ten barák s kolejničkama a mašinkama,ale představte si,že ono se počítá i s něčím takovým jako infrastruktura...

0/0
27.6.2013 12:13

P92e50t46r74a 49N64o46v41á20k67o23v90á 7408106454328

To máte marný, paní se rozhodla, že tomu prostě rozumí a nikdo jiný ne.

0/−1
27.6.2013 12:58

Z74d51e16ň71k58a 28V64e84s79e54l97á 8569305687150

Ne, paní jenom stojí nohama na zemi a snaží se poukázat na to, že ta problematika je poněkud širší a hlubší.

0/0
27.6.2013 16:53

Z62d24e38ň70k28a 50V43e95s18e36l61á 8459415437130

Infrastruktura - ale v jakém rozsahu? Blok od odsunutého nádru? Ale co další hlavní tahy, jako třeba Plotní apod.? To se budou taky rozšiřovat? Protože lze předpokládat, že výstavbou nové silnice kolem odsunutého nádru dojde ke zhoršení situace i v širším okolí celého Jižního centra. A vzhledem k tomu, že ten odhad na 25 mld. pochází z kdo ví jak dávné minulosti, tak kdo ví, jak by to vůbec v reálu nakonec bylo... ;-)

0/0
27.6.2013 16:53

M28a72r14e84k 20F39o15r73a94l 3734857617

Když ani nevíte co se bude dít s plotní ulicí,tak nechápu,že se tak bijete za svou pravdu,když máte děravé informace...

+1/0
27.6.2013 22:09

Z93d94e66ň88k20a 50V61e59s76e12l38á 8279815417550

Nikde netvrdím, že mám pravdu. ;-) OK, i Plotní se má rozšiřovat a o překladu tramvají do této ulice se mluví už x let. I tak si ale myslím, že i když se např.(!!!) Plotní, Zvonařka a Dornych rozšíří, tak budou stejně ve špičkách zasekané a busy by tam měly velký problém projet (pokud by nebyl pro ně vyhrazený pruh, o čemž pochybuju...).

0/0
28.6.2013 9:38

P97a45v96e81l 33O50d76r35a34z52i45l 6584749577490

K odsunutému nádraží se plánují linky právě z roly, takže se tím nevyřeší vůbec nic, příteli.

0/−1
27.6.2013 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.