Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnské hlavní nádraží čeká měsíční výluka, vlaky budou stavět jinde

Brno se chystá na největší vlakovou výluku v novodobé historii. Viadukt na ulici Křenová vedle nádraží čekají opravy za desítky milionů korun. Dělníci budou stát v cestě 250 vlakům denně, které přepraví čtyřicet tisíc cestujících. Navíc v době, kdy se pracuje i na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e38t86r40a 66N49o21v35á92k52o40v71á 7598656104888

Je mi líto té paní z justiční oblasti. 22 000 ročně si na první třídu dává, protože jinak se to nedá. Dala bych jí pětikorunu, chudince.

+1/−4
27.6.2013 12:51

P35e81t53r 86K90o47n33í58č82e63k 8334712225335

No a co?? Očekává určitý standard služeb a platí za něj... Co vám vadí? Ta částka?

+2/−1
28.6.2013 13:20

M19i83r46o41s67l24a30v 63U88r87b26a71n 1436727571919

Sprejerum by stacilo sekat pracky, casem by doslo k eliminaci...

+5/−1
27.6.2013 7:53

M54a76r74t93i53n 50I57r86e45i36n 2140370570137

proč tak krutě? zastřelit na místě je jednodušší

0/−1
27.6.2013 8:00

J25i48ř23í 69J42a56n34d28a 2978850671714

Kašulín je ....(bez Kar). Když se to vymaluje za čtrnáct dní tak to sprejeři nestačí postříkat a pak, až skončí výluka, už tam zase "mezinárodní cestující" nebudou a zbudeme jen my otatní :-(

+1/−1
27.6.2013 10:28

L92u64d69ě28k 14M59u10s89e18l56í96k 3276789

Opět se ukazuje ,že v ČD levá ruka neví co udělá pravá.

+1/−1
27.6.2013 6:55

P67a35v59e94l 40D19o92s15t84á72l 7773577721391

SŽDC pane Muselík.Už pár let SŽDC ;-D

0/0
4.7.2013 7:17

T11o67m35á78š 87T36a81t57í91č27e26k 5320532360678

"Komfort, který si zaplatili, ale cestující dostanou" - znamená to, že budó jezdit busy první třídy?? ;-)

+1/−1
27.6.2013 0:14

M93i68r51o94s90l73a30v 73U32r66b75a74n 1656177911919

jiste, kdyz bude prset, tak budete na autobus cekat pod prvotridnim party stanem

+1/−1
27.6.2013 7:54

P70a40v29e98l 31N82á77r18o90ž95n20ý 1437423784188

KarŠulín je asi pěkný víte co. Zkultůrnit tak krásné nádr, jako je Židenický snad ani nelze. Hlavně se mi líbí dikce "doteď tam staví jen nákladní vlaky" na Brno-dolní. Já teda nikdy neviděl náklaďák stavět.

Idnes R^

+1/−2
26.6.2013 17:17

P64a65v47e90l 13S35t62a80v65j79a92n13í21k 1220616260491

Nechci vám do toho kecat, ale i ten náklaďák odněkud někam jede a něco veze. Někde zkrátka zastavit musí. Ale je fakt, že na Dolním už se zas tak moc nepřekládá.

+2/−1
26.6.2013 21:17

A10n34n55a 90K33n37o45f21l90í43č14k94o63v86á 7418537570214

Jasně, vlaky normálně zastavují na zastávkách ale že by se tam stavěly - vyráběly?;-)

+4/−2
27.6.2013 14:31

K18a27m26i88l 65P17y59t63e28l37a 8782650941399

naucte se cesky

0/0
11.7.2013 19:20

L79u70d42ě17k 32M26u40s38e12l79í22k 3906579

Zkulturnili Lázně v Židenicích pro menšinu tak proč by jim neopravili nádraží,víte jak se jim tam bude pěkně krást.

+2/0
27.6.2013 7:00
Foto

L85i11b92o61r 59P62o11l52á97k 1330212676471

na židenickým nádru se už činí a dokonce pozvali opravdu lidi, kteří umí sprejovat nebo malovat nebo jak to nazvat... vypadá to tam docela dobře.. ještě to není celé, ale co už R^

+1/0
3.7.2013 9:07

P41a69v18e18l 41M35a47r74e25š 6920537336307

Za desítky milionů se opraví viadukt, který už dávno nevyhovuje, je provozován jen na vyjímku, a po postavení nového nádraží nebude využit, protože trať povede jinudy.

Místo logické demolice nevyhovujícího, která uvolní místo pro nové vyhohující dnešní době a požadavkům...

Jednou z výhod socialismu bylo, že se stavělo co bylo třeba, dnes se o tom 10 let kecá,10 se investor hádá s rádobyodborníky z občanských sdružení proti čemukoli...

R47,kompletní městský okruh a nové nádraží už dávno v Brně mohlo stát;-(

+7/−2
26.6.2013 16:44

T41o79m78á25š 45T76a74t59í73č62e34k 5750292120938

Jenomže nádraží se nepřesune. To bys musel vyvraždit hofo Brňáků!

+3/−1
27.6.2013 0:15

L85u80d46ě31k 48M83u84s70e29l93í47k 3856539

ten okruh je nachystanej od protektorátu.Ten opravdu chybí.Vlakem nejezdím tak nemám názor

0/−1
27.6.2013 6:58

M82i69c18h49a37l 38K31v30á73č 3823862436926

Ale ten most má nějakou historickou hodnotu. Takže i když se bude nádraží přesouvat (a já věřím, že ano), ten most tam zůstane. A mám pocit, že i ten, co vede přes Svratku na druhé straně.

+1/−1
27.6.2013 7:35

P87a67v16e83l 41M22a33r52e88š 6440557316847

Právě že nezůstane.Je nízkej,úzkej,příliš blízko křižovatky a křižovatka a okolní silnice se nedá kvůli němu rozšířit.Má na dnešní požadavky malou nosnost, už pár let se provozuje na vyjímku (která právě letos končí)

Byl stavěný v jiné době, tenkrát ještě jezdili po ulicích koně a auta měl pan lékárník, pan doktor a pár dalších...

Podobných mostů jsou stovky,tenkrát to sekali jak Baťa cvičky podle pár typovek, jako dneska stavíme z prefabrikátů.není na něm nic extra vyjímečného.

0/0
28.6.2013 20:37

M45i56r18o58s31l97a89v 30U75r13b53a84n 1476897791729

ten viadukt je nadherny....

+2/0
27.6.2013 7:55

P21a96v58e86l 54O94d27r63a45z61i35l 6624109937350

Žádné staré nádraží není nevyhovující, žádná dnešní doba neexistuje a nic se bourat nebude. Žádná R47 neexistuje a nové nádraží není potřeba.

+1/−3
27.6.2013 10:39

T61o27m52á91š 74D22o24s61t88a53l 4725217632629

Už zase ten troll!!

+3/−1
27.6.2013 23:47

P97a93v32e52l 79O76d46r96a43z39i49l 6394539237680

Troll jo? Tak mi, chytrý pane, řekněte, odkud kam vede R47, děkuji předem.

0/0
12.7.2013 13:04

Š71t36e30f81a76n 91F66r94i96č15a 7602958453686

Všechno zlé je na něco dobré. Dolní nádraží je přesně to místo, se kterým se počítá jako s "nádražím v odsunuté poloze". Cestující si po delší době (naposledy před 25 lety) alespoň naostro vyzkouší, jaké to je využívat nádraží, které je vzdálené od veškeré městské infrastruktury.

+2/−1
26.6.2013 16:08

P43a81v82e62l 11M46a67r13e20š 6300267886647

Vzdálené? Aby vám neupadli nožičky.To nové nádraží má být v prostoru dnešního autobazaru EuroCar, tedy z centra přibližně stejně daleko jako na autobusové nádraží.

+1/−2
26.6.2013 16:36

Z83d22e51ň45k67a 11V91e26s27e51l39á 8869705417970

No právě - na Zvonařku je to z centra přece jenom celkem daleko, zejména když máte nějaké těžší zavazadlo nebo se špatně pohybujete.

+2/−1
26.6.2013 18:07

P34a47v28e79l 10S37t10a56v65j75a51n75í11k 1680256100651

Mám pocit, že většina lidí nebydlí v centru a poněkud pochybuju o tom, že by se na nové nádraží chodilo pěšky ze staré budovy. To už si snad děláte legraci, že?

+1/−2
26.6.2013 22:24

Z86d36e82ň82k54a 68V91e94s53e52l25á 8409535747400

Správně - většina lidí nebydlí v centru a na případné odsunuté nádraží by se nejspíš chtěli dopravit MHD. K odsunutému nádraží by ale nejspíš vedly tuším dvě linky šaliny = natřískané vozy + nutnost někde přestupovat. A to je skutečně paráda. :-P Rv

0/0
26.6.2013 22:36

M15a68r77e71k 11F45o88r37a83l 3644847687

To si opravdu myslíte,že by to projektovali úplní debilové,co sotva vychodili základku?

0/−1
26.6.2013 23:31

T25o35m89á57š 11T51a72t98í43č58e24k 5790772350848

Projektovali to nenažranci. Megalomani. Jo, za komárů existoval ten megaprojekt "Jižní centrum", které ovšem vypadal jinak. To neměla být kancelářská a marketová poušť. Ono se tenkrát, když se to Jižní centrum začalo plánovat, počítalo s tím, že poroste počet obyvatel, takže to měla být živá čtvrť se vším všudy. Taky se počítalo s tím, že nikdo nepovolí stavět paneláky naležato na půdě první bonity, měli tam teda taky žít lidi. Tím pádem by stálo za to tam udělat dokonalou hromadně-dopravní infrastrukturu atd. Dnes je to tam horší než dřív těžební oblasti na Ostravsku. Vystup z vlaku, vítej v Brně, ty d..., když už to slovo používáš sám! :-P

+2/0
27.6.2013 0:26

M56a84r83e26k 21F10o21r69a42l 3904537977

Ehm,tak projekt Jižní centrum počítá s výstavbou převážně obytných domů...Kde jste vzal opak?Všechno v návaznosti na nové nádraží...

0/0
27.6.2013 10:14

P29a97v98e97l 27O68d98r76a68z62i93l 6244889807750

ano, myšlenka, že lidé budou chtít bydlet u nádraží, je vskutku hodna politického plánovače.

Příteli, nádraží slouží zejména lidem, kteří jezdí do Brna za prací a ty nádraží v obytné čtvrti nezajímá.

+2/−1
27.6.2013 10:45

M95a56r53e97k 93F74o60r42a52l 3984477727

Zkuste si pročíst něco o Jižním centru...Jižní centrum nekončí v okruhu 300m od nového nádraží,lidé nebudou bydlet v domech nacpaných k nádraží,proboha je to nová část města.To je stejné jako by ste nadával že nechcete bydlet v židenicích nebo kénigu,protože je tam nádraží

0/0
27.6.2013 11:19

T67o14m64á57š 66T57a52t53í10č44e59k 5960202770588

No jistě, on s tím počítá, on s tím počítá už pomalu čtyřicet let, od doby kdy vznikl. Ovšem dnes neinvestuje do těch obytných domů stát - a sókromé investor se nesežene ani na Marsu. Který perspektivní člověk bude mít zájem o bydlení mezi okruhem, dálnicó, železniční traťó, no, lokalita jak víno! Od té doby se totiž taky změnil přístup k budování např. domečků na "zelené louce", tedy okolo Brna často na půdě první bonity. Za komárů by si ty státem postavený obytný domy obyvatele našly, ale dneska se každé přestěhuje někam do toho vysněnýho satelitu. Jo, kromě toho to dostane mnohem levněji, už jen kvůli ceně pozemku a kvůli architektonické "svobodě". Takže: kecy. Nebude tam bydlet nikdo.

0/0
27.6.2013 22:21

Z25d92e89ň69k37a 40V34e24s23e87l91á 8589335677650

Projekt se odvíjí od zakázky. A vzhledem k tomu, že v současnosti jsou finance sotva na nejnutnější opravy, je třeba protáhnout šalinu na kampus MU a chystá se i prodloužení šaliny v Bystrci, a k tomu, co jsem měla možnost se kde dočíst, tak by k odsunutému nádraží vedly možná tak dvě linky šaliny. To je prostě fakt.

0/0
27.6.2013 8:55

M55a98r79e94k 41F71o14r15a37l 3654467377

Uvědomte si,že minimálně 60%cestujícíj co přijede šalinou na dnešní rolu,tam cestuje ne kvůli tomu,aby se dostala na vlak,ale kvůli přestupu,nebo chtějí do centra(vaňkovky).Tím pádem se nádraží přeplňuje a projít ho ve špičce,to je na bobříka odvahy.U odsunutého hlavního nádraží by ta cesta k němu byla jednoúčelná,tudíž by možná stačily i jen ty dvě linky.Ale oni to jistě nadimenzují tak,aby to neskončilo fiaskem....

0/0
27.6.2013 10:18

P75a61v95e56l 86B25l25a45ž49e61k 6381201426431

Já si stejně pořád myslím, že nádraží by nemuselo být až u Zvonařky, ale jen o pár metrů směrem na Břeclav od současného hlaváku. A hlavně by mohlo být patrové. Zkoušeli jsme to počítat na jednom cviku ve škole (Geografie dopravy, PřF MU).

http://pavelblazek.eu/ostatni_soubory/brno-nadrazi.png

0/0
27.6.2013 10:29

P88a50v69e73l 97O28d84r43a87z59i26l 6254469867210

No jo, ale napojení na páteřní trati je u přesunuté polohy klíčové.

0/−1
27.6.2013 10:47

Z86d62e13ň90k13a 57V62e27s40e14l43á 8179325267920

Ano, je hodně lidí, co na hlaváku jenom přestupuje na jinou linku. Ale taky je - zejména ráno a odpoledne - hodně lidí, co jede skutečně na vlak nebo na bus. A ti když se ze současných tuším 7 linek sejdou u těch asi dvou, tak to prostě dopadne tak, jak to dopadne. :-P A o tom, že by to nějak optimálně nadimenzovali, si dovolím pochybovat, když se ruší nebo zkracují linky/spoje.

0/0
27.6.2013 10:33

P69a69v62e96l 82O62d45r62a66z27i51l 6414729457400

Občas jedu přes nádraží autem a u přechodu u pošty dávám přednost chodcům, ve špičce projde i dvěstě lidí, než můžu projet, to by nějaká šalina zvládala dost těžko.

+1/−1
27.6.2013 10:48

M71a77r38e33k 61F98o34r28a38l 3844367337

Ono nejde o počet linek,ale o počet spojů celkově...Jestli tam budou jezdit 2 linky a 10 autobusů s tím,že každou minutu bude odjíždět jeden spoj,myslím že to bude stačit...A když ne,tak se holt nějaký spoj bude muset přidat

0/0
27.6.2013 11:26

Z38d69e63ň20k61a 27V93e89s56e62l49á 8149575517980

Nemůžu si pomoct, ale z toho, co píšete, mám dojem, že žijete v nějakém úplně jiném Brně, než kde žiju já.

"2 linky a 10 autobusů s tím,že každou minutu bude odjíždět jeden spoj" - 8-o Kam by se ty všechny autobusy vešly? A co běžný silniční provoz? Už tak je to tam v celém okolí ve špičkách zasekaný, natož, kdyby se tam přidaly ještě další busy! A přidání spoje? V době, kdy se spoje spíš ubírají? 8-o

0/0
27.6.2013 11:39

M46a73r60e26k 88F80o10r42a65l 3784987637

Ono těch 25mld není jen na ten barák s kolejničkama a mašinkama,ale představte si,že ono se počítá i s něčím takovým jako infrastruktura...

0/0
27.6.2013 12:13

P92e44t50r33a 21N55o39v16á92k12o16v89á 7248776554828

To máte marný, paní se rozhodla, že tomu prostě rozumí a nikdo jiný ne.

0/−1
27.6.2013 12:58

Z19d37e34ň75k20a 10V87e54s77e68l46á 8529385377970

Ne, paní jenom stojí nohama na zemi a snaží se poukázat na to, že ta problematika je poněkud širší a hlubší.

0/0
27.6.2013 16:53

Z41d62e62ň11k54a 16V38e38s57e28l44á 8159435667700

Infrastruktura - ale v jakém rozsahu? Blok od odsunutého nádru? Ale co další hlavní tahy, jako třeba Plotní apod.? To se budou taky rozšiřovat? Protože lze předpokládat, že výstavbou nové silnice kolem odsunutého nádru dojde ke zhoršení situace i v širším okolí celého Jižního centra. A vzhledem k tomu, že ten odhad na 25 mld. pochází z kdo ví jak dávné minulosti, tak kdo ví, jak by to vůbec v reálu nakonec bylo... ;-)

0/0
27.6.2013 16:53

M12a21r34e26k 32F37o54r32a53l 3924557947

Když ani nevíte co se bude dít s plotní ulicí,tak nechápu,že se tak bijete za svou pravdu,když máte děravé informace...

+1/0
27.6.2013 22:09

Z54d51e18ň85k77a 65V14e74s36e60l76á 8109765797980

Nikde netvrdím, že mám pravdu. ;-) OK, i Plotní se má rozšiřovat a o překladu tramvají do této ulice se mluví už x let. I tak si ale myslím, že i když se např.(!!!) Plotní, Zvonařka a Dornych rozšíří, tak budou stejně ve špičkách zasekané a busy by tam měly velký problém projet (pokud by nebyl pro ně vyhrazený pruh, o čemž pochybuju...).

0/0
28.6.2013 9:38

P75a56v74e93l 54O87d16r66a35z27i21l 6144699867390

K odsunutému nádraží se plánují linky právě z roly, takže se tím nevyřeší vůbec nic, příteli.

0/−1
27.6.2013 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.