Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnské hlavní nádraží čeká měsíční výluka, vlaky budou stavět jinde

Brno se chystá na největší vlakovou výluku v novodobé historii. Viadukt na ulici Křenová vedle nádraží čekají opravy za desítky milionů korun. Dělníci budou stát v cestě 250 vlakům denně, které přepraví čtyřicet tisíc cestujících. Navíc v době, kdy se pracuje i na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e84t50r93a 68N76o45v23á24k29o71v88á 7488786784418

Je mi líto té paní z justiční oblasti. 22 000 ročně si na první třídu dává, protože jinak se to nedá. Dala bych jí pětikorunu, chudince.

+1/−4
27.6.2013 12:51

P85e49t27r 75K19o76n76í64č10e74k 8764502975785

No a co?? Očekává určitý standard služeb a platí za něj... Co vám vadí? Ta částka?

+2/−1
28.6.2013 13:20

M51i69r21o22s15l26a32v 82U92r58b92a66n 1976807371359

Sprejerum by stacilo sekat pracky, casem by doslo k eliminaci...

+5/−1
27.6.2013 7:53

M24a45r43t69i74n 21I34r93e32i68n 2180840920927

proč tak krutě? zastřelit na místě je jednodušší

0/−1
27.6.2013 8:00

J10i93ř25í 45J77a11n77d36a 2738620181124

Kašulín je ....(bez Kar). Když se to vymaluje za čtrnáct dní tak to sprejeři nestačí postříkat a pak, až skončí výluka, už tam zase "mezinárodní cestující" nebudou a zbudeme jen my otatní :-(

+1/−1
27.6.2013 10:28

L56u67d82ě52k 78M94u37s73e60l41í17k 3376149

Opět se ukazuje ,že v ČD levá ruka neví co udělá pravá.

+1/−1
27.6.2013 6:55

P39a44v26e88l 46D18o46s89t98á58l 7973507611121

SŽDC pane Muselík.Už pár let SŽDC ;-D

0/0
4.7.2013 7:17

T35o57m86á71š 80T60a71t64í65č20e78k 5880222570288

"Komfort, který si zaplatili, ale cestující dostanou" - znamená to, že budó jezdit busy první třídy?? ;-)

+1/−1
27.6.2013 0:14

M42i67r85o86s41l48a65v 60U46r36b53a71n 1226567191839

jiste, kdyz bude prset, tak budete na autobus cekat pod prvotridnim party stanem

+1/−1
27.6.2013 7:54
Foto

P11a26v92e11l 26N72á68r36o76ž42n74ý 1787153204568

KarŠulín je asi pěkný víte co. Zkultůrnit tak krásné nádr, jako je Židenický snad ani nelze. Hlavně se mi líbí dikce "doteď tam staví jen nákladní vlaky" na Brno-dolní. Já teda nikdy neviděl náklaďák stavět.

Idnes R^

+1/−2
26.6.2013 17:17

P95a88v70e66l 89S21t63a30v63j68a96n50í44k 1360886580171

Nechci vám do toho kecat, ale i ten náklaďák odněkud někam jede a něco veze. Někde zkrátka zastavit musí. Ale je fakt, že na Dolním už se zas tak moc nepřekládá.

+2/−1
26.6.2013 21:17

A56n36n76a 72K28n55o12f68l98í59č20k98o73v86á 7548367790574

Jasně, vlaky normálně zastavují na zastávkách ale že by se tam stavěly - vyráběly?;-)

+4/−2
27.6.2013 14:31

K81a51m89i28l 71P47y95t39e42l29a 8322340981869

naucte se cesky

0/0
11.7.2013 19:20

L82u66d31ě78k 42M83u76s43e67l96í90k 3616539

Zkulturnili Lázně v Židenicích pro menšinu tak proč by jim neopravili nádraží,víte jak se jim tam bude pěkně krást.

+2/0
27.6.2013 7:00
Foto

L30i89b80o51r 23P64o78l16á16k 1270382636391

na židenickým nádru se už činí a dokonce pozvali opravdu lidi, kteří umí sprejovat nebo malovat nebo jak to nazvat... vypadá to tam docela dobře.. ještě to není celé, ale co už R^

+1/0
3.7.2013 9:07

P75a88v23e82l 46M73a59r32e25š 6160657746937

Za desítky milionů se opraví viadukt, který už dávno nevyhovuje, je provozován jen na vyjímku, a po postavení nového nádraží nebude využit, protože trať povede jinudy.

Místo logické demolice nevyhovujícího, která uvolní místo pro nové vyhohující dnešní době a požadavkům...

Jednou z výhod socialismu bylo, že se stavělo co bylo třeba, dnes se o tom 10 let kecá,10 se investor hádá s rádobyodborníky z občanských sdružení proti čemukoli...

R47,kompletní městský okruh a nové nádraží už dávno v Brně mohlo stát;-(

+7/−2
26.6.2013 16:44

T95o79m48á82š 92T36a20t92í74č49e60k 5760182690308

Jenomže nádraží se nepřesune. To bys musel vyvraždit hofo Brňáků!

+3/−1
27.6.2013 0:15

L80u76d49ě91k 25M12u17s86e29l84í59k 3266119

ten okruh je nachystanej od protektorátu.Ten opravdu chybí.Vlakem nejezdím tak nemám názor

0/−1
27.6.2013 6:58

M30i15c82h24a75l 28K67v97á66č 3323342126526

Ale ten most má nějakou historickou hodnotu. Takže i když se bude nádraží přesouvat (a já věřím, že ano), ten most tam zůstane. A mám pocit, že i ten, co vede přes Svratku na druhé straně.

+1/−1
27.6.2013 7:35

P45a11v49e61l 15M37a14r39e50š 6480657736597

Právě že nezůstane.Je nízkej,úzkej,příliš blízko křižovatky a křižovatka a okolní silnice se nedá kvůli němu rozšířit.Má na dnešní požadavky malou nosnost, už pár let se provozuje na vyjímku (která právě letos končí)

Byl stavěný v jiné době, tenkrát ještě jezdili po ulicích koně a auta měl pan lékárník, pan doktor a pár dalších...

Podobných mostů jsou stovky,tenkrát to sekali jak Baťa cvičky podle pár typovek, jako dneska stavíme z prefabrikátů.není na něm nic extra vyjímečného.

0/0
28.6.2013 20:37

M91i87r92o28s97l42a19v 19U71r69b65a45n 1106897111319

ten viadukt je nadherny....

+2/0
27.6.2013 7:55

P23a53v25e88l 71O65d16r46a67z78i31l 6224709787650

Žádné staré nádraží není nevyhovující, žádná dnešní doba neexistuje a nic se bourat nebude. Žádná R47 neexistuje a nové nádraží není potřeba.

+1/−3
27.6.2013 10:39

T27o50m26á35š 79D15o48s34t90a92l 4435727402839

Už zase ten troll!!

+3/−1
27.6.2013 23:47

P25a15v47e13l 18O37d94r49a83z86i36l 6814559607290

Troll jo? Tak mi, chytrý pane, řekněte, odkud kam vede R47, děkuji předem.

0/0
12.7.2013 13:04

Š20t96e47f91a13n 47F94r82i63č31a 7252748293346

Všechno zlé je na něco dobré. Dolní nádraží je přesně to místo, se kterým se počítá jako s "nádražím v odsunuté poloze". Cestující si po delší době (naposledy před 25 lety) alespoň naostro vyzkouší, jaké to je využívat nádraží, které je vzdálené od veškeré městské infrastruktury.

+2/−1
26.6.2013 16:08

P95a38v91e74l 62M51a72r83e19š 6610517706767

Vzdálené? Aby vám neupadli nožičky.To nové nádraží má být v prostoru dnešního autobazaru EuroCar, tedy z centra přibližně stejně daleko jako na autobusové nádraží.

+1/−2
26.6.2013 16:36

Z65d39e98ň96k59a 86V14e79s95e94l79á 8379455297310

No právě - na Zvonařku je to z centra přece jenom celkem daleko, zejména když máte nějaké těžší zavazadlo nebo se špatně pohybujete.

+2/−1
26.6.2013 18:07

P82a80v92e62l 75S25t87a57v43j16a92n18í55k 1360866840501

Mám pocit, že většina lidí nebydlí v centru a poněkud pochybuju o tom, že by se na nové nádraží chodilo pěšky ze staré budovy. To už si snad děláte legraci, že?

+1/−2
26.6.2013 22:24

Z42d70e39ň53k63a 33V65e86s24e53l10á 8429215477260

Správně - většina lidí nebydlí v centru a na případné odsunuté nádraží by se nejspíš chtěli dopravit MHD. K odsunutému nádraží by ale nejspíš vedly tuším dvě linky šaliny = natřískané vozy + nutnost někde přestupovat. A to je skutečně paráda. :-P Rv

0/0
26.6.2013 22:36

M32a51r10e37k 68F88o94r60a77l 3804657897

To si opravdu myslíte,že by to projektovali úplní debilové,co sotva vychodili základku?

0/−1
26.6.2013 23:31

T66o78m58á53š 18T20a39t93í74č89e76k 5280562370748

Projektovali to nenažranci. Megalomani. Jo, za komárů existoval ten megaprojekt "Jižní centrum", které ovšem vypadal jinak. To neměla být kancelářská a marketová poušť. Ono se tenkrát, když se to Jižní centrum začalo plánovat, počítalo s tím, že poroste počet obyvatel, takže to měla být živá čtvrť se vším všudy. Taky se počítalo s tím, že nikdo nepovolí stavět paneláky naležato na půdě první bonity, měli tam teda taky žít lidi. Tím pádem by stálo za to tam udělat dokonalou hromadně-dopravní infrastrukturu atd. Dnes je to tam horší než dřív těžební oblasti na Ostravsku. Vystup z vlaku, vítej v Brně, ty d..., když už to slovo používáš sám! :-P

+2/0
27.6.2013 0:26

M61a71r86e25k 32F68o75r85a14l 3364597257

Ehm,tak projekt Jižní centrum počítá s výstavbou převážně obytných domů...Kde jste vzal opak?Všechno v návaznosti na nové nádraží...

0/0
27.6.2013 10:14

P61a47v19e61l 72O97d43r97a18z64i98l 6914329817520

ano, myšlenka, že lidé budou chtít bydlet u nádraží, je vskutku hodna politického plánovače.

Příteli, nádraží slouží zejména lidem, kteří jezdí do Brna za prací a ty nádraží v obytné čtvrti nezajímá.

+2/−1
27.6.2013 10:45

M50a41r73e80k 79F41o24r43a88l 3894657437

Zkuste si pročíst něco o Jižním centru...Jižní centrum nekončí v okruhu 300m od nového nádraží,lidé nebudou bydlet v domech nacpaných k nádraží,proboha je to nová část města.To je stejné jako by ste nadával že nechcete bydlet v židenicích nebo kénigu,protože je tam nádraží

0/0
27.6.2013 11:19

T31o89m91á54š 27T57a93t77í56č65e38k 5140302230388

No jistě, on s tím počítá, on s tím počítá už pomalu čtyřicet let, od doby kdy vznikl. Ovšem dnes neinvestuje do těch obytných domů stát - a sókromé investor se nesežene ani na Marsu. Který perspektivní člověk bude mít zájem o bydlení mezi okruhem, dálnicó, železniční traťó, no, lokalita jak víno! Od té doby se totiž taky změnil přístup k budování např. domečků na "zelené louce", tedy okolo Brna často na půdě první bonity. Za komárů by si ty státem postavený obytný domy obyvatele našly, ale dneska se každé přestěhuje někam do toho vysněnýho satelitu. Jo, kromě toho to dostane mnohem levněji, už jen kvůli ceně pozemku a kvůli architektonické "svobodě". Takže: kecy. Nebude tam bydlet nikdo.

0/0
27.6.2013 22:21

Z65d95e71ň94k92a 49V26e35s53e39l54á 8799835467140

Projekt se odvíjí od zakázky. A vzhledem k tomu, že v současnosti jsou finance sotva na nejnutnější opravy, je třeba protáhnout šalinu na kampus MU a chystá se i prodloužení šaliny v Bystrci, a k tomu, co jsem měla možnost se kde dočíst, tak by k odsunutému nádraží vedly možná tak dvě linky šaliny. To je prostě fakt.

0/0
27.6.2013 8:55

M30a70r17e64k 21F18o26r19a81l 3434377137

Uvědomte si,že minimálně 60%cestujícíj co přijede šalinou na dnešní rolu,tam cestuje ne kvůli tomu,aby se dostala na vlak,ale kvůli přestupu,nebo chtějí do centra(vaňkovky).Tím pádem se nádraží přeplňuje a projít ho ve špičce,to je na bobříka odvahy.U odsunutého hlavního nádraží by ta cesta k němu byla jednoúčelná,tudíž by možná stačily i jen ty dvě linky.Ale oni to jistě nadimenzují tak,aby to neskončilo fiaskem....

0/0
27.6.2013 10:18

P94a84v13e69l 60B65l12a57ž46e26k 6941711926141

Já si stejně pořád myslím, že nádraží by nemuselo být až u Zvonařky, ale jen o pár metrů směrem na Břeclav od současného hlaváku. A hlavně by mohlo být patrové. Zkoušeli jsme to počítat na jednom cviku ve škole (Geografie dopravy, PřF MU).

http://pavelblazek.eu/ostatni_soubory/brno-nadrazi.png

0/0
27.6.2013 10:29

P63a47v25e71l 77O20d40r52a44z66i96l 6644119297490

No jo, ale napojení na páteřní trati je u přesunuté polohy klíčové.

0/−1
27.6.2013 10:47

Z85d89e60ň64k46a 30V49e50s69e93l23á 8809885667130

Ano, je hodně lidí, co na hlaváku jenom přestupuje na jinou linku. Ale taky je - zejména ráno a odpoledne - hodně lidí, co jede skutečně na vlak nebo na bus. A ti když se ze současných tuším 7 linek sejdou u těch asi dvou, tak to prostě dopadne tak, jak to dopadne. :-P A o tom, že by to nějak optimálně nadimenzovali, si dovolím pochybovat, když se ruší nebo zkracují linky/spoje.

0/0
27.6.2013 10:33

P75a44v71e17l 53O77d93r19a65z27i72l 6514499467710

Občas jedu přes nádraží autem a u přechodu u pošty dávám přednost chodcům, ve špičce projde i dvěstě lidí, než můžu projet, to by nějaká šalina zvládala dost těžko.

+1/−1
27.6.2013 10:48

M94a63r82e18k 59F36o44r17a55l 3834237967

Ono nejde o počet linek,ale o počet spojů celkově...Jestli tam budou jezdit 2 linky a 10 autobusů s tím,že každou minutu bude odjíždět jeden spoj,myslím že to bude stačit...A když ne,tak se holt nějaký spoj bude muset přidat

0/0
27.6.2013 11:26

Z54d77e64ň38k51a 85V40e90s62e92l93á 8749705907790

Nemůžu si pomoct, ale z toho, co píšete, mám dojem, že žijete v nějakém úplně jiném Brně, než kde žiju já.

"2 linky a 10 autobusů s tím,že každou minutu bude odjíždět jeden spoj" - 8-o Kam by se ty všechny autobusy vešly? A co běžný silniční provoz? Už tak je to tam v celém okolí ve špičkách zasekaný, natož, kdyby se tam přidaly ještě další busy! A přidání spoje? V době, kdy se spoje spíš ubírají? 8-o

0/0
27.6.2013 11:39

M93a47r73e77k 10F14o96r98a58l 3974807167

Ono těch 25mld není jen na ten barák s kolejničkama a mašinkama,ale představte si,že ono se počítá i s něčím takovým jako infrastruktura...

0/0
27.6.2013 12:13

P76e41t36r25a 33N39o80v49á41k11o87v31á 7658186554198

To máte marný, paní se rozhodla, že tomu prostě rozumí a nikdo jiný ne.

0/−1
27.6.2013 12:58

Z12d69e17ň46k67a 56V49e68s81e15l23á 8929565787150

Ne, paní jenom stojí nohama na zemi a snaží se poukázat na to, že ta problematika je poněkud širší a hlubší.

0/0
27.6.2013 16:53

Z40d70e78ň63k58a 35V76e70s45e89l51á 8479925587520

Infrastruktura - ale v jakém rozsahu? Blok od odsunutého nádru? Ale co další hlavní tahy, jako třeba Plotní apod.? To se budou taky rozšiřovat? Protože lze předpokládat, že výstavbou nové silnice kolem odsunutého nádru dojde ke zhoršení situace i v širším okolí celého Jižního centra. A vzhledem k tomu, že ten odhad na 25 mld. pochází z kdo ví jak dávné minulosti, tak kdo ví, jak by to vůbec v reálu nakonec bylo... ;-)

0/0
27.6.2013 16:53

M22a90r57e87k 95F88o89r43a47l 3304907667

Když ani nevíte co se bude dít s plotní ulicí,tak nechápu,že se tak bijete za svou pravdu,když máte děravé informace...

+1/0
27.6.2013 22:09

Z43d27e26ň87k91a 62V95e57s60e86l54á 8959825347970

Nikde netvrdím, že mám pravdu. ;-) OK, i Plotní se má rozšiřovat a o překladu tramvají do této ulice se mluví už x let. I tak si ale myslím, že i když se např.(!!!) Plotní, Zvonařka a Dornych rozšíří, tak budou stejně ve špičkách zasekané a busy by tam měly velký problém projet (pokud by nebyl pro ně vyhrazený pruh, o čemž pochybuju...).

0/0
28.6.2013 9:38

P71a56v26e18l 56O20d39r92a31z44i68l 6814259497360

K odsunutému nádraží se plánují linky právě z roly, takže se tím nevyřeší vůbec nic, příteli.

0/−1
27.6.2013 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.