Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik testuje elektrobus, lidé do něj ale nesmějí

První ze tří elektrobusů, které letos bude testovat brněnský dopravní podnik, brázdí od pondělí ulice města. Cestující do něj však nastoupit nemohou. Důvod? Autobus totiž nemá českou poznávací značku, a odbor dopravy brněnského magistrátu v něm proto přepravu cestujících nepovolil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i41c17h61a47l 13K96o68l34á41ř 9320161560

Umí někdo vysvětlit, proč magistrát nepovolí veřejný provoz autobusu, který má RZ státu, jež je bezmála deset let součástí EU?

+3/−1
18.7.2013 8:06

M58i86r38o57s51l38a47v 50H71r87u20š22k13a 1200125943615

Velmi dobrá otázka a už jsem si tuto otázku položil na svém blogu: http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/352390/Komentar-k-testovani-elektrobusu-v-Brne-aneb-o-byrokracii-uredniku.html Snad se mi podaří získat vyjádření z Ostravy, proč tam to jde...

+1/−1
18.7.2013 9:15
Foto

P31a32v52e21l 91N58á81r76o75ž70n44ý 1517963214178

Nechápu, kdo vidí ekologii v elektřině? Její výroba taky něco stojí a ne málo. Taky se při výrobě zrovna prostředí neušetří a neoddychne si. To nepočítám většinu nevýhod, jako dojezd na nabití 30 km a podobně ;-D. Baterky se zřejmě taky vyrábějí z ozónové vrstvy a likvidují se pšouknutím. Hlavně, že budů dotace, co?

+5/−3
17.7.2013 12:02

E76d34u33a12r39d 94B88l88a85z40e89k 1523950485435

navíc se musí udržovat v pohotovosti!!! (tedy že se udržuje stále el. napětí v síti,a tedy neustále vyrábí i když zrovna nenabíjíte a neodebíráte proud ze sítě...Rv) To je další ztráta krom nabíjení kdy za 10h nabíjení mohu jet cca 1-2h a rekuperací dostanu zpět sotva 10% ...:-/  Leda bych brzdil do setrvačníku pak, by účinost rekuperace mohla být až 90%;-), ale několik sekund brždění a tedy jen sekundy chemické reakce v akumulátoru jej příliš nedobijí a už vlbec né ekvavaletní čas fobíjení seodpovídá času črpání energie!Rv)

+2/0
18.7.2013 16:46

P91a94v73e71l 19O98d62r44a66z38i55l 6804749667130

Proč máte potřebu se vyjadřovat k něčemu, čemu absolutně nerozumíte? Kde jste sebral tu blbost, že rekuperací dostanete zpět pouze 10% a do setrvačníku 90%?

0/0
29.7.2013 10:11
Foto

B98r73o75n13i45s78l86a98v 64G66a41b43r65y79š 2112169841

Elektrobusy nebrat!

+2/−2
17.7.2013 10:48

P37e41t78r 48N77i34v12n17i23c88k65ý 3732824235247

Máš i nějaký argument?

+3/−1
17.7.2013 11:38
Foto

B31r82o41n26i75s92l13a64v 15G95a18b15r76y64š 2962639641

Pokud také nějaké nabídnete, můžu jich pár uvést. Jde o vyšší hmotnost kvůli baterii. Čím vyšší hmotnost, tím vyšší energerická náročnost vozidla. To samozřejmě souvisí s nižší obsaditelností, protože baterie je prostorově náročná. Dále pořizovací cena, vzhledem k tomu, že je tato technologie v začátcích (i když nějak se začít musí, že?) - to platí jak u autobusů, tak u dobíjecích stanic. Baterie mají nízkou kapacitu, která se časem snižuje. Zkušenosti z Číny hovoří tak, že baterie musely být během jednoho až dvou let vyměněny. Již ale existují baterie na kyslíkové bázi (nebo na něčem podobném), přesto však v tomto nemám důvěru. Trolejbusy mi pořád vycházejí konkurenceschopnější.

+3/0
17.7.2013 12:26

J32i69r53i 42C87e63e 5315481732948

První elektromobil byl sestrojen v roce 1835, provozuschopný elektromobil v roce 1880, v roce 1899 překonal elektromobil jako první hranici 100 km/h a ty napíšeš, že je to technologie v začátcích?

0/0
28.7.2013 22:11

M31i89c30h34a81l 52P27a22v82l48á84t 9393913344769

Z hlediska REALNE smyslupne pouzitelnosti je nepopiratelne v zacatcich.

0/0
29.7.2013 10:21

O72n52d68ř29e35j 51M26u34s11i51l 2225690808437

To mi trochu připomíná scénku se secím strojem:-)

+1/−1
17.7.2013 10:31

M28a19r76e12k 97B80r73z84o70b36o61h58a52t23ý 8252795914

Hm, v Ostravě jezdí elektrobus už nějakou dobu na běžné lince. Je to linka 38, která projíždí přes Radvanice a Bartovice, které jsou znečišťovány (údajně) továrnou Arcelor Mittal (dříve NH a ještě dříve NHKG :-))

+1/0
17.7.2013 10:12

J77a28n 65F24r21o61l29í47k 6526140645294

Brzy zkrachují a v Ostravě bude vzdoušek jako v Darkově. Jen nevím kdo Vás bude živit.;-)

+2/−1
17.7.2013 10:45

A82n68d81r46e77j 63S39y18p37a93l 9529128871808

Sorry za minus, zatraceny dotykovy telefony :-/

0/−1
17.7.2013 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.