Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik testuje elektrobus, lidé do něj ale nesmějí

První ze tří elektrobusů, které letos bude testovat brněnský dopravní podnik, brázdí od pondělí ulice města. Cestující do něj však nastoupit nemohou. Důvod? Autobus totiž nemá českou poznávací značku, a odbor dopravy brněnského magistrátu v něm proto přepravu cestujících nepovolil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i45c45h72a15l 77K86o53l94á53ř 9860821830

Umí někdo vysvětlit, proč magistrát nepovolí veřejný provoz autobusu, který má RZ státu, jež je bezmála deset let součástí EU?

+3/−1
18.7.2013 8:06

M45i51r63o39s44l34a29v 58H48r76u90š58k96a 1770475123845

Velmi dobrá otázka a už jsem si tuto otázku položil na svém blogu: http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/352390/Komentar-k-testovani-elektrobusu-v-Brne-aneb-o-byrokracii-uredniku.html Snad se mi podaří získat vyjádření z Ostravy, proč tam to jde...

+1/−1
18.7.2013 9:15

P16a65v45e84l 46N63á96r14o89ž71n11ý 1917383364318

Nechápu, kdo vidí ekologii v elektřině? Její výroba taky něco stojí a ne málo. Taky se při výrobě zrovna prostředí neušetří a neoddychne si. To nepočítám většinu nevýhod, jako dojezd na nabití 30 km a podobně ;-D. Baterky se zřejmě taky vyrábějí z ozónové vrstvy a likvidují se pšouknutím. Hlavně, že budů dotace, co?

+5/−3
17.7.2013 12:02

E50d45u25a53r39d 63B22l63a88z26e89k 1593380175685

navíc se musí udržovat v pohotovosti!!! (tedy že se udržuje stále el. napětí v síti,a tedy neustále vyrábí i když zrovna nenabíjíte a neodebíráte proud ze sítě...Rv) To je další ztráta krom nabíjení kdy za 10h nabíjení mohu jet cca 1-2h a rekuperací dostanu zpět sotva 10% ...:-/  Leda bych brzdil do setrvačníku pak, by účinost rekuperace mohla být až 90%;-), ale několik sekund brždění a tedy jen sekundy chemické reakce v akumulátoru jej příliš nedobijí a už vlbec né ekvavaletní čas fobíjení seodpovídá času črpání energie!Rv)

+2/0
18.7.2013 16:46

P89a97v48e95l 21O82d52r23a36z17i92l 6874139157180

Proč máte potřebu se vyjadřovat k něčemu, čemu absolutně nerozumíte? Kde jste sebral tu blbost, že rekuperací dostanete zpět pouze 10% a do setrvačníku 90%?

0/0
29.7.2013 10:11
Foto

B29r37o62n42i20s44l25a83v 26G55a36b68r48y14š 2392219261

Elektrobusy nebrat!

+2/−2
17.7.2013 10:48

P57e92t34r 50N40i27v31n34i74c22k17ý 3792404545927

Máš i nějaký argument?

+3/−1
17.7.2013 11:38
Foto

B31r76o74n44i61s12l87a50v 41G31a16b70r20y34š 2502689661

Pokud také nějaké nabídnete, můžu jich pár uvést. Jde o vyšší hmotnost kvůli baterii. Čím vyšší hmotnost, tím vyšší energerická náročnost vozidla. To samozřejmě souvisí s nižší obsaditelností, protože baterie je prostorově náročná. Dále pořizovací cena, vzhledem k tomu, že je tato technologie v začátcích (i když nějak se začít musí, že?) - to platí jak u autobusů, tak u dobíjecích stanic. Baterie mají nízkou kapacitu, která se časem snižuje. Zkušenosti z Číny hovoří tak, že baterie musely být během jednoho až dvou let vyměněny. Již ale existují baterie na kyslíkové bázi (nebo na něčem podobném), přesto však v tomto nemám důvěru. Trolejbusy mi pořád vycházejí konkurenceschopnější.

+3/0
17.7.2013 12:26

J21i89r75i 30C89e22e 5735461342648

První elektromobil byl sestrojen v roce 1835, provozuschopný elektromobil v roce 1880, v roce 1899 překonal elektromobil jako první hranici 100 km/h a ty napíšeš, že je to technologie v začátcích?

0/0
28.7.2013 22:11

M14i58c10h38a52l 62P13a39v78l19á37t 9693833814729

Z hlediska REALNE smyslupne pouzitelnosti je nepopiratelne v zacatcich.

0/0
29.7.2013 10:21

O83n23d56ř81e64j 85M13u50s29i88l 2435500138827

To mi trochu připomíná scénku se secím strojem:-)

+1/−1
17.7.2013 10:31

M31a43r40e53k 63B57r31z66o14b48o90h45a97t74ý 8562805644

Hm, v Ostravě jezdí elektrobus už nějakou dobu na běžné lince. Je to linka 38, která projíždí přes Radvanice a Bartovice, které jsou znečišťovány (údajně) továrnou Arcelor Mittal (dříve NH a ještě dříve NHKG :-))

+1/0
17.7.2013 10:12

J34a91n 25F63r93o56l73í46k 6506300365664

Brzy zkrachují a v Ostravě bude vzdoušek jako v Darkově. Jen nevím kdo Vás bude živit.;-)

+2/−1
17.7.2013 10:45

A96n98d97r55e18j 22S15y88p77a47l 9829968371418

Sorry za minus, zatraceny dotykovy telefony :-/

0/−1
17.7.2013 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.