Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik testuje elektrobus, lidé do něj ale nesmějí

První ze tří elektrobusů, které letos bude testovat brněnský dopravní podnik, brázdí od pondělí ulice města. Cestující do něj však nastoupit nemohou. Důvod? Autobus totiž nemá českou poznávací značku, a odbor dopravy brněnského magistrátu v něm proto přepravu cestujících nepovolil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i47c63h63a42l 51K58o92l54á93ř 9280981170

Umí někdo vysvětlit, proč magistrát nepovolí veřejný provoz autobusu, který má RZ státu, jež je bezmála deset let součástí EU?

+3/−1
18.7.2013 8:06

M21i77r97o23s83l57a43v 32H94r41u50š75k19a 1460435983655

Velmi dobrá otázka a už jsem si tuto otázku položil na svém blogu: http://miroslavhruska.blog.idnes.cz/c/352390/Komentar-k-testovani-elektrobusu-v-Brne-aneb-o-byrokracii-uredniku.html Snad se mi podaří získat vyjádření z Ostravy, proč tam to jde...

+1/−1
18.7.2013 9:15
Foto

P19a86v49e43l 26N30á84r32o70ž30n89ý 1987553424438

Nechápu, kdo vidí ekologii v elektřině? Její výroba taky něco stojí a ne málo. Taky se při výrobě zrovna prostředí neušetří a neoddychne si. To nepočítám většinu nevýhod, jako dojezd na nabití 30 km a podobně ;-D. Baterky se zřejmě taky vyrábějí z ozónové vrstvy a likvidují se pšouknutím. Hlavně, že budů dotace, co?

+5/−3
17.7.2013 12:02

E32d69u73a32r84d 55B97l67a90z51e50k 1663220915895

navíc se musí udržovat v pohotovosti!!! (tedy že se udržuje stále el. napětí v síti,a tedy neustále vyrábí i když zrovna nenabíjíte a neodebíráte proud ze sítě...Rv) To je další ztráta krom nabíjení kdy za 10h nabíjení mohu jet cca 1-2h a rekuperací dostanu zpět sotva 10% ...:-/  Leda bych brzdil do setrvačníku pak, by účinost rekuperace mohla být až 90%;-), ale několik sekund brždění a tedy jen sekundy chemické reakce v akumulátoru jej příliš nedobijí a už vlbec né ekvavaletní čas fobíjení seodpovídá času črpání energie!Rv)

+2/0
18.7.2013 16:46

P13a89v80e93l 41O87d69r12a27z78i79l 6254719827700

Proč máte potřebu se vyjadřovat k něčemu, čemu absolutně nerozumíte? Kde jste sebral tu blbost, že rekuperací dostanete zpět pouze 10% a do setrvačníku 90%?

0/0
29.7.2013 10:11

B69r80o97n66i68s96l65a19v 38G91a20b29r57y91š 6755624710

Elektrobusy nebrat!

+2/−2
17.7.2013 10:48

P40e80t26r 10N27i61v10n54i61c66k56ý 3522144395357

Máš i nějaký argument?

+3/−1
17.7.2013 11:38

B83r30o80n68i68s54l33a91v 46G79a52b11r30y68š 6215204500

Pokud také nějaké nabídnete, můžu jich pár uvést. Jde o vyšší hmotnost kvůli baterii. Čím vyšší hmotnost, tím vyšší energerická náročnost vozidla. To samozřejmě souvisí s nižší obsaditelností, protože baterie je prostorově náročná. Dále pořizovací cena, vzhledem k tomu, že je tato technologie v začátcích (i když nějak se začít musí, že?) - to platí jak u autobusů, tak u dobíjecích stanic. Baterie mají nízkou kapacitu, která se časem snižuje. Zkušenosti z Číny hovoří tak, že baterie musely být během jednoho až dvou let vyměněny. Již ale existují baterie na kyslíkové bázi (nebo na něčem podobném), přesto však v tomto nemám důvěru. Trolejbusy mi pořád vycházejí konkurenceschopnější.

+3/0
17.7.2013 12:26

J26i17r84i 89C65e70e 5525281962218

První elektromobil byl sestrojen v roce 1835, provozuschopný elektromobil v roce 1880, v roce 1899 překonal elektromobil jako první hranici 100 km/h a ty napíšeš, že je to technologie v začátcích?

0/0
28.7.2013 22:11

M17i40c19h66a33l 62P84a44v37l21á16t 9923263164889

Z hlediska REALNE smyslupne pouzitelnosti je nepopiratelne v zacatcich.

0/0
29.7.2013 10:21

O79n29d74ř60e79j 85M49u55s15i36l 2965530448277

To mi trochu připomíná scénku se secím strojem:-)

+1/−1
17.7.2013 10:31

M59a38r49e71k 43B25r61z36o23b28o48h45a33t83ý 8982445324

Hm, v Ostravě jezdí elektrobus už nějakou dobu na běžné lince. Je to linka 38, která projíždí přes Radvanice a Bartovice, které jsou znečišťovány (údajně) továrnou Arcelor Mittal (dříve NH a ještě dříve NHKG :-))

+1/0
17.7.2013 10:12

J89a77n 11F85r50o76l67í27k 6356660835144

Brzy zkrachují a v Ostravě bude vzdoušek jako v Darkově. Jen nevím kdo Vás bude živit.;-)

+2/−1
17.7.2013 10:45

A43n62d65r56e69j 13S16y74p43a40l 9189608811548

Sorry za minus, zatraceny dotykovy telefony :-/

0/−1
17.7.2013 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.