Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cesta vozíčkáře na Špilberk? Problém je už jen dostat se do autobusu

Hrad Špilberk se na začátku května slavnostně otevřel po velké rekonstrukci. Ale ačkoliv je jižní křídlo bezbariérové, lidé, kteří nemohou chodit, se zde potýkají s několika problémy. Redaktorka MF DNES se vydala s vozíčkáři Františkem Fuxem a Jaroslavem Malinským na hrad to vyzkoušet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92a62v64e42l 46M82a77r98e95š 6680227306407

Před časem mně dorazilo,když jakási chytrá hlava (neříkám že vozíčkář,tohle spíš vypadá na nějanýho úředníčka) přišla s  nápadem aby i dálkové autobusy(!) byly povinně bezbariérové....

Jako sorry ale bezbariérovost a požadavek  na dostatečný prostor pro zavazadla mimo kabinu se technicky vylučuje.

Představil jsem si moderní autobusy SA případně Eurolines kompatibilní s tímhle  nápadem

0/0
24.7.2013 15:57

K82a24r33e35l 49D60r38d18a 6384742727

Student Agency je nejodpudivější firma v Česku. Mlátit, rubat, nařizovat a kontrolovat potřebuje. ;-D

  Cesta s vozíčkářem do Jižních Čech z Prahy, kde má SA na lukrativní linky monopol: 14 dní (spíš měsíc) předem koupit u SA lístek zpět do Prahy. Pak odvézt vozíčkáře jeho autem na  místo určení a modlit se, aby se vám cestou na nárazník nepověsil "žlutý pirát SA", který zcela běžně vytlačuje ostatní řidiče ze Strakonické do příkopů a jede zcela nepřiměřenou rychlostí a bez ohledu na dopravní předpisy. Po zaparkování přejít celé město na autobusové nádraží, protože SA staví jen zde. Pak přijede Váš bus SA narvaný lidmi k prasknutí a Vaše místo posádka samozřejmě prodala někde v Budějovicích či na Šumavě, takže Vám proti všem předpisům nabídne cestu "na stojáka". Aspoň tak, jinak jdete do Prahy pěšky. Tak takto nějak vypadá bezbariérové cestování s SA a jejich praktikami dnes. Nechutně žlutá lahůdka... ;-D

  Tohle fakt hájíte? ;-)

  "Moderní autobusy" téhle nechutné firmičky je to poslední, na co jsem ochoten brát ohled. Ostatně, s SA lze cestovat. Vozíčkáře přenesete na sedadlo a vozík šoupnete do nákladového prostoru. Ale ty schody fakt nejsou bezbariérové, ;-)

0/0
25.7.2013 9:08

P86a70v91e61l 80M20a41r60e71š 6440817186537

SA  byl proboha jen příklad.Autobusy podobné konstrukce mají i jiní dopravci.

Technicky se nedá vymyslet řešení aby autobus měl dostatečně velký prostor pro zavazadla,A ZÁROVEŇ 100% nízkopodlažnost a rovnou podlahu.Nehledě na fakt, že pod podlahou je i pár dalších, pro dálkový autobus potřebných věcí.

U městského busu tohle neřešíte, motor posadíte nad zadní nápravu,2/3 busu budou nízkopodlažní a vzadu dva schody.S prostorem pro zavazadla se nepočítá.

Na cesty mimo město je prostě pro vozíčkáře lepší vlak, nebo auto.

Z globálního pohledu mi stejně  přijde efektivnější vozíčkářům dát auta a možnost parkování na VEŘEJNÝCH parkovištích (ovšem s rozumem, deset a více míst pro invalidy u každého supermarketu je plýtvání místem.),něž za stovky milionů nakupovat nízkopodlažní autobusy a vozy MHD v honbě za 100% bezbariérovostí.

Nízkopodlažní vozidla jsou kvůli složitějšímu technickému řešení a údržbě i 2krát dražší než běžné. Ano jsou i invalidé, jenž řídit nemohou ani upravené auto ale těch rozhodně není většina. A vozíčkáře mám v rodině, takže něco o tom vím...

0/0
25.7.2013 11:03

K69a90r55e39l 52D19r45d37a 6824212537

Tomu rozumím, ale ta bezbariérovost se dá řešit jako v letadle či vlaku. Jen to bude dopravce něco stát... Jinak nízkopodlažní vozidla beru jako službu všem cestujícím. A podle toho by se měla pořizovat. Ne, že se začne řešit zase jak "v době kamenné", že se to vlastně kupovat nemusí a lze pak hodně ušetřit a stát šetřit musí. Takových názorů po Praze koluje určitě plno a připomíná to bolševika, kdy dobrý vozíčkář byl především ten zavřený v ústavu... Nevím jak je u Vás doma člověk s postižením aktivní a kolik se mu věnujete, ale pokud chcete zvládnout na vozíku školu a práci, tak Vás občasný nízkopodlažní spoj fakt nevytrhne. Tak se docela divím, že nehájíte maximalistické řešení protože veškerá zátěž jde zpravidla za rodinou a to mohou být další a další lidé, kteří jsou omezeni špatnými službami města.

  A rozdat auta... Přesně nevím, ale mám pocit, zda stát příspěvek na auto právě nezrušil. Vždy to byla poměrně malá částka snad jednou za 5 let na pomoc s pořízením vozu. Když si představím auto s přestavbou řízení s plošinou... Je to tak drahé, že na to vozíčkář bez dotace okolí nedosáhne. A v našem případě koneckonců potřebujeme řidiče. Neseženete asistenta, natož asistenta s řidičákem. A zážitků s poškozeným "nepostradatelným autem" od "ochotných lidí s řidičákem" mám na rozdávání.

0/0
28.7.2013 23:23

K62a45r92e12l 76D70r27d41a 6334552137

Projděte si, jak to řeší letiště. Vozík dávají do nákladového prostoru letadla. Pro jízdu mezi sedadly mají všechna letiště speciální úzký vozík. Vozíčkář nastupuje buď tubusem či v případě přistavených schodů je na letišti pojízdná plošina pro vozíčkáře (asi jako na nádražích), takže vozíčkáře naloží rovnou do letadla.

  Jenže piráti z SA, co mají k dispozici jen prázdná nástupiště a koukají dělat hlavně podvodný byznys s jízdenkami za 99 Kč... Tady se bezbariérovosti dočkáme jen zázrakem.

  Přitom jen takový drobný požadavek, aby se v Česku Češi chovali k vozíčkářům stejně jako ke komukoliv jinému. Aby i člověk na vozíku měl stejné možnosti jako kdokoliv jiný. ;-D;-D;-D

0/0
25.7.2013 9:19

P70a19v89e37l 14O17d40r19a97z32i52l 6884529417170

To nikdy mít nebude z podstaty věci, je potřeba se s tím nějak smířit.

0/0
25.7.2013 11:47

K67a26r82e45l 30D77r34d63a 6774682657

A jen tak mimochodem, električák má kolem 200 kg. Pokud je potřeba překonat schody, je to úkol pro čtyři silné chlapy. Z toho nikdo neví, za co se dá vozík pořádně chytit a pokud se něco ulomí a vozíčkář zůstane bez vozíku, je oprava na týdny, kdy vozíčkář sedí nuceně doma. (Firma sice přiveze první všední den náhradní stroj, který ale často zvládne jen dojet do koupelny. Opravu si ve spoluúčasti hradí vozíčkář. ;-D)

  Tak vidím už jen velký problém, samotné naložení takového vozíku do nákladového prostoru autobusu SA. Je tam u nakládání jen řidič a asistent. Už vidím řidiče jak s houserem jede třeba Itálii. I když u SA, proč ne? Klidně řidič slepý a hluchý, bez řidičáku a s prošlými papíry na hlavu... ;-D

0/0
25.7.2013 9:27

P78a24v78e41l 15O46d35r37a66z98i35l 6814989557980

To je zase litanie, hrůza. Kam konkrétně jste tou lukrativní linkou do JČ jel? Jinak jak dopadla vaše reklamace obsazeného místa?

0/0
25.7.2013 11:46

K77a14r23e52l 46D70r59d86a 6274852347

Fakt to nechápu jako litanii, ale jako popis stavu. S jednou výjimkou, a tou je brněnská Student Agency, která mi při poslední podrazu přiznala odškodné 10 Kč. Tak mi přijde, že je vhodné Jančurovi dělat "reklamu" při každé příležitosti. Protože jinak si na takovém zlatokopovi nikdy nic nevezmu.

  Postup reklamace jsem u SA nevypátral. Vůbec netuším jak s SA jednat. A ověřit jsem se to jeden čas snažil protože mám na jejich podfuky, resp. "podnikání" řadu připomínek. Jejich provozní podmínky jsou dost striktní a jsou vždy v právu, a to je asi tak celé mé zjištění. Psát jim dopisy přes právníky se mi fakt nechce. Počítám, že SA skončí v Česku až s vážnou smrtelnou nehodou, kdy budou odškodňovat stovky obětí. Do té doby je jednání s SA marné.

  Pokud máte s SA jiné zkušenosti, prosím o návod a kontakt. ;-)

0/0
28.7.2013 23:43

P65a38v30e34l 88O22d12r49a38z71i52l 6294179737570

Aha, takže reklamace nic a ten monopol asi taky nebude tak horkej, žejo.

0/0
29.7.2013 9:59

K47a93r81e40l 59D82r19d48a 6774782647

Projíždím se pomocí googlu po Brně a ohledně bezbariérovosti mi přijde, že je na tom Brno velmi dobře. Centrum předlážděné, všude se dělají nové zastávky, i starší přechody mají zpravidla možnost sjezdu... Na bariérový přechod narazím jen výjimečně. Nevím jak MHD, kolik % souprav a spojů je bezbariérových... Samozřejmě, plno obchodů má schody. Zdá se ale, že Brno funguje v tomto směru velmi dobře.

  Jen z diskuse jsem tak trochu získal dojem, že Brňané ani moc netuší, co doma mají. A ani necítí potřebu na svém poznání něco měnit. Napadá mě, že platí: "přisel k tomu jak slepej k houslím". ;-)

  Když si vezmu, kolik jede v Praze aktivit, vše se musí vybojovávat a všude jsou z dopuštění Magistrátu a radnic polovičatá řešení, tak mi přijde, jak když jde o dva zcela rozdílné světy. Někde dostávají lidé servis automaticky a zbůhdarma (nejde jen o Brno - mám pocit, že tak to funguje snad všude v Česku mimo Prahu) a v Praze se Pražané pomoci nedovolají i kdyby se rozkrájeli.

  Praha má nového mladého primátora z Olomouce. Mám velké obavy, že jeho mentalita je z Pražany absolutně nekompatibilní. Zatím sbírá politické body do voleb a za nejpalčivější problém Prahy patrně považuje cyklostezky... Bojím, bojím. ;-D

0/0
24.7.2013 7:49
Foto

M10a64r52t35i76n 17O80c27h 7289484135116

Nebude to tím, že se prostě vozíčkář všude dostat nemůže?

0/0
23.7.2013 8:11

K70a15r56e20l 42D96r37d75a 6504102267

No jistě. Třeba u katolických kostelů je to přímo záměr. Podle Písma jsou lidé s nejrůznějším postižením takto trestáni Bohem za své hříchy... Jejich místo není v kostele, ale  pod schody kostela, kde jim útlocitní věřící mohou hodit almužnu. ;-D

  Tap Tap popisuje zážitky s Rusy v Rusku. Rusové mají vlastnost, že vám nepomohou, neuhnou, vozíčkáře záměrně přehlíží. Protože by se snížili k pomoci "špinavé lůze" na veřejnosti, což by byla hrozná ostuda a slušný člověk to nedělá. Ale stačí se postavit před kostel a zahrnou vás zlatem a báby plesnivé svíčkové se budou dojímat vaším neštěstím. Jak dojemné. ;-D

  Tak je to hlavně o tom, zda u nás míříme k západní či východní civilizaci. ;-)

0/0
23.7.2013 9:08

K62a85r39e79l 91D52r35d78a 6474242507

V tom filmu o Vídni se mi líbí hláška, že jde o demokracii. Bariéry, vozíčkáři, mamky s kočárky, senioři, děti... to jsou jen dílky celku. ;-)

0/0
23.7.2013 9:21

K44a32r84e38l 17D10r93d39a 6654752297

Aktuální informační video Praha-Vídeň a zpět... Autorům se trapně podařilo srovnat letní Vídeň se zimní Prahou, což tedy znamená, že vozíčkáři v Praze jsou podvodníci, lžou a obelhávají politiky. ;-D

http://youtu.be/riQsq2bXUBE

0/0
23.7.2013 7:18

K74a42r36e57l 21D14r90d66a 6464662717

Následovala veřejná debata na téma jak vozíčkáři nedávají chudákům politikům dostatek konkrétních podnětů, stížností a připomínek k řešení, protože oni by je samozřejmě rádi řešili. Aneb "primeros" Svoboda pár týdnů před odchodem z funkce přišel na veřejnou debatu předvést vozíčkářům alibismus ODS plný vřelé a účinné pomoci. (A hned mlátil vozíčkáře po hlavě "zimní Prahou" z předchozího filmu.) ;-D

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultura/222063-diskuse-s-primatorem-svobodou-o-verejne-doprave-bez-barier/

0/0
23.7.2013 7:37

K88a12r35e59l 54D94r86d47a 6564592757

Altánek, nj. problém. ;-D Posledně jsme parkovali za Tescem, že jdeme do Vaňkovky a pak na Masarykovu. Je na to nějaká finta? Každý Brňan hupsne "do metra" a vystoupí u nádrží nebo před Vaňkovkou. ;-D Na bezbariérovost téhle atrakce lze patrně s úspěchem zapomenout, ne?

  (Tem most mezi Tescem a Vaňkovkou je bezbariérový? Jsou tam nějaké výtahy? Tuším, že jsme ho s električákem vůbec nedali. A také vlastně proč? To bylo nejotřesnější Tesco, co jsem kdy viděl. V Praze si hraje My na luxusní obchodní dům a v Brně má Tesco ratejnu horší než všechny vietnamské tržnice dohromady.)

  Před nádraží jsme jak trubky šli pěkně obchůzkou pod viadukty, kde je to jeden obrubník za druhým. Pak už mi Masarykova přišla fajn. Jenom ten můj vozíčkář v mrazu už modral a kapku ztratil úsměv. Tak jsme zapadli do McD, že dáme teplo a záchod. Před námi na ten záchod zapadla přičmoudlá mamka s miminem a asi si tam píchala perník nebo tam bydlela. Obsluze to bylo putna. Půl hodiny jsme se záchodu nedočkali, tak jsme zamířili zpět do Vaňkovky. Tak to je asi tak celá návštěva centra Brna z pohledu možností vozíčkáře. ;-D

0/0
23.7.2013 0:02

P91a66v41e69l 97O73d52r46a43z10i32l 6324309637600

Ne, že by to u vás, Drdo, nějak překvapovalo, ale

a) mohli jste parkovat ve Vaňkovce, tam je výtahů hromada

b) stejně tak je výtah v Tescu

c) stejně tak je bezbarierový výjezd z podchodu na hlnádr

d) na problém s WC jste měli obsluhu upozornit, což jste neudělali, že. Obsluha tam není od toho, aby věštila potřeby vozíčkáře.

e) Tesco není bůhvíco, ale srovnání s vietnamskou tržnicí vyžaduje notně silný úder do hlavy, opět, nic překvapivého. --- Takže problém bude asi (zase) na vašem přijímači.

0/0
23.7.2013 9:42

K26a20r97e30l 35D20r58d76a 6854272657

a) Je tam placené parkování. Z Prahy jsem naučen, že se na vozíčkáře ohled s placením parkovného nebere. Zdarma lze parkovat jen na označených místech na veřejných komunikacích. Vjezd jsem z cedulí stejně nepochopil, byl jsem rád, že jsem zajel za Tesco, a měl jsem zcela jistě pár houkajících či myškujících "slušňáku" s brněnskou SPZ za sebou.

  Z D1 jsem hledal Vaňkovku zcela neúčelně a podle cedulí jsem přijel Plotní. Takže představa příjezdu od Videňské rovnou na parkoviště Vaňkovky je patrně jen pro místní znalce.

  c) Kde to je? Fakt jsem hledal a nic. To je výtah někde v hale nádraží? Popravdě, z obou stran podchodu stojí tlupa šílených páchnoucích bezdomovců. Moc se tady po civilizovaném výtahu ani pátrat nedalo.

  d) Problém obsluhy byl, že ta mamka byla snědá, obsluha byla snědá. O situaci věděli, jen krčili rameny.

  e) Čekal bych při východu z luxusní Vaňkovky 2. My. Ten rozdíl je šok.

0/0
23.7.2013 10:15

P28a97v68e78l 20M80a41r36e85š 6750807286467

Kecáš Drda, ve Vaňkovce je první hodina parkování zdarma, další za dvacku.

Mimochodem, nějak mi uniká proč by se měl na vozíčkáře brát ohled ohledně placení parkovného.Jsou to lidé jako všichni ostatní.Potřebují jen širší parkovací stání...

0/0
23.7.2013 23:21

K59a96r47e92l 29D51r67d35a 6374322737

A co Vaše "pokleslá úvaha" jako mění na tom, že je ve Vaňkovce placené parkování? (Je tam třeba o víkendech dokonce parkování zdarma.)  

  V případě vozíčkářů je parkování zdarma vhodné třeba proto, že má vozíčkář kupodivu sníženou pohyblivost a aby dosáhl na stejný standard, který je přirozeně dostupný běžné populaci, tak je vhodné mu pomoci třeba právě v lepší mobilitě. Regulovat a omezovat pak jeho přítomnost na parkovišti poplatky a podporu mobility tak zase zhatit, by bylo kapku nelogické a také nehumánní, ne?

  Veřejná parkoviště jsou proto osvobozena od poplatků ze zákona. V případě soukromých parkovišť je to věcí majitele. Z nějakého důvodu to v Česku funguje půl/napůl. Jsme patrně zemí necivilizovaných hulvátů. Někde provozovatelé parkovišť ohledy na vozíčkáře berou (zpravidla, kde je výběrčí) a někde ne (zpravidla u elektronické závory). Obchodní domy to v Česku většinou neřeší a vozíčkář udělá lépe, když parkuje na ulici a využije služby státu.

0/0
24.7.2013 8:40

P33a86v39e49l 77M70a41r31e20š 6300867346797

Narážím na názor ( některých) samotných  vozíčkářů, že kvůli svému postižení nejsou méněcenní a že chtějí aby k nim lidé přistupovali stejně jako k ostatním.Takže když stejně tak stejně...

Jak správně píšete,Vaňkovka je soukromá a zda a od koho bude vybírat parkovné je jen a pouze věcí majitele.Nařizovat soukromému majiteli parkoviště že MUSÍ umožnit parkování vozičkářům zdarma,že nestátní dopravce MUSÍ studenty vozit za polovic a důchodce zdarma je nepřípustný zásah státu do obchodního vztahu dvou subjektů.

Elektronická závora nemá oči, nepozná že v autě sedí vozíčkář.Šlo by to technicky řešit RFID čipem v ZTP průkazu.Ale napadá mně, podobnou funkci mohla mít Skarta,kdožeto byl proti ?

0/0
24.7.2013 15:29

K25a11r63e52l 20D81r28d89a 6334312497

No jistě, stejně. Si zkuste jít někdy s vozíčkářem něco vyřídit. Zdravý člověk zaparkuje, vyběhne schody, vyřídí co potřebuje a za čtvrt hodiny jde dál. 

  Vozíčkář než se přes všechna ta "výborná" bezbariérová řešení dostane třeba do prvního patra, tak taky musí otravovat 10 lidí. (Ochranka, vrátný, klíče od výtahu prozíravě u vedoucího v kanceláři, bezbariérový vchod z druhé strany domu, výtah v jiném křídle, kabina o "trochu" menší než vozík, "ideální" plošina co schody vyjíždí 20 minut, a do toho každý "hňup" má u nás představu co se má a nemá dělat... často to vypadá, že všichni vidí vozíčkáře poprvé v životě. A dobrá je hláška: "tady jste špatně, to musíte o patro níž".) Takže vozíčkář se dostane ke stejné přepážce taky za 40 minut a s radostí jde dál za 2 hodiny.

  Fakt je spravedlivé platit stejný čas parkovného?

  Ostatně, podpora mobility patří k dobrým standardům evropské civilizace. Pokud obchodní centrum usiluje o výborné PR prostřednictvím reklamy, bylo by hezké motto: "vycházíme vstříc zákazníkům pomocí bezbariérových řešení" - a to včetně parkování bez poplatků. Ale to by na to Češi museli slyšet, že je takový obchod solidnější než jiný. Patrně by plno zákazníků spíš nadávalo na výhody, na které oni nedosáhnou protože se přišli rvát o "akce". Sobci. Vozík je výborná "výhoda". ;-)

0/0
25.7.2013 8:52

P16a72v98e78l 47M34a46r75e39š 6420517876167

právě problém s klíčema od dveří pro vozíčkáře a ostatních prostor mimo ně ostatní veřejnosti nepřístupné mohla technicky řešit ona zatracovaná Skarta (ev. čip v jiném průkazu,přívěsku,hodinkách....) mávnete s ní u zámku a máte otevřeno ( klidně i automaticky servomotorem).Stejný čip by řešil závoru na parkovišti,schodištovou plošinu,výtah...

Btw. :plošina pro vozík užší než vozík a výtah kam se nevejde není chyba systému, ale konkrétního člověka co takovou blbost namaloval a nechal postavit.

0/0
25.7.2013 11:17

K18a49r56e36l 13D56r15d37a 6864272157

Byli jsme u přestavby výtahu. Inteligentní výtahář si "konkrétní vozík" přeměřil a zařídil podle toho nákup nové kabiny. Jenže vozík odešel a nový je o 10 cm větší. Tak se to tak pěkně sešlo. Nový výtah s novým vozíkem. Realita života. Výtah získal při přestavbě "euro" dveře. Ty potřebují dalších 20 cm na sklápění. S tím výtahář ani nepočítal. Takže nakonec chybí 30 cm.

  To je pořád k neřešení. Vozíky dobré do terénu a na pražské chodníky jsou větší, ale nikam se v budovách pak nedostanou. Tak si vozíčkáři prozíravě kupují drobnější vozíky o kterých vám firma rovnou řekne, že je venku nemáte moc používat. Pokud ano, tak na vlastní riziko, kdy Vás občas ten vozík vyklopí na nějaké díře do příkopu. Pak volte. Nemáte právo na dva. Stačí ale vytáhnout cca 100-200 tis. z kapsy a jste za vodou. ;-)

0/0
28.7.2013 23:59

P93a70v51e33l 72O78d63r50a67z48i25l 6554319347580

No a co má jako ten výtahář podle vás asi tak dělat, oměřovat všechny káry na trhu? To je váš úkol (nebo jiného investora), abyste si řádně zadali zakázku.

0/0
29.7.2013 10:22

K20a51r49e98l 43D48r71d30a 6104312757

A v těch kartách se vidíte. Ale umíte si představit, co dveří by muselo dostat nové ovládání. Kdo by to majitelům nařídil? Kolik let by to trvalo, než by to začalo fungovat plošně?

0/0
29.7.2013 0:01

P20a50v76e94l 45O59d66r70a90z30i28l 6514159867190

a) no jo, je placené, na druhou stranu máte místa pro vozíčkáře zdarma na hlnádru v podstatě u pátého nástupiště (= za poštou západním směrem), ale chápu, že jako návštěvník to asi nevíte. Parkoviště za Tescem je ovšem také placené.

c) výjezd je před hotel Grand, v podstatě cestou od Vaňkovky minete východy na nástupiště tramvají a nemůžete to minout, ale jestli tam je cedule upozorňující vozíčkáře, to nevím, možná ne.

d) to je hloupé, to by se stávat nemělo

e) tak to se budu muset podívat do My, Tesco není žádný etalon luxusu, ale ve srovnání s vietnamskými obchody prudce vyčnívá. Teď ještě záleží na tom, jestli jste tam byl před rekonstrukcí či po ní (snad byla vloni? Nevím). Možná bude rozdíl právě v tom, že to není My, ale obyčejné Tesco.

0/0
24.7.2013 14:42

K78a18r52e66l 80D17r20d56a 6344802787

a) U pošty a před nádražím pár míst vidím, díky za tip. Za Tescem jsou hodiny a plno vyhrazených míst pro vozíčkáře. Chápu to tak, že jde o pozemek města a vozíčkáři na vyhrazených místech neplatí. V Praze si dá většinou policie záležet a označí placené parkování jen mimo místa pro vozíčkáře. Tady je označeno komplet celé parkoviště jako placené. Je to matoucí. Možná jsme měli jen štěstí a debatě s měšťáky o placení jsme zde unikli. Vozíčkář, co sem jezdí pravidelně a nechce platit, asi udělá dobře, když vypátrá na webu radnice zda se zde skutečně neplatí a lejstro si vytiskne a přiloží k dokladům auta pro případné dohady na místě. A také si pro jistotu předem zjistí, kde se v Brně vyzvedává odtažené auto... atd. Výborná služba... ;-D

  c) Tak to bude asi toto: http://goo.gl/maps/X0O0D To vypadá jako bezbariérový vchod do podchodu. Zde bych ho opravdu nehledal. Pro vozíčkáře je to přímo ideální strategický nástupní bod pro cestu do centra: http://goo.gl/maps/tLR0W řekl bych. ;-D Neskutečné, pokud odtud mají potřebu vozíčkáři přecházet na tramvajové zastávky před nádražím. To je přímo okružní jízda. Ale celou dobu během kroužení kolem dokola zastávek mohou sledovat jak jim jejich spoj ujíždí, aby se nenudili...

  e) Tady je pár fotek My. Jinak také dělají Tesco Královo Pole. A koukám, že se Máj měl v roce 2006 zbourat (jako OD v Liberci, dnes 1. My). Pražané byli pro. Architekti z VUT Brno ovšem Máj zachránili. Tesco má strategii, že po celé republice bude otevírat jeden My za druhým - právě s odkazem na pražský "Máj". A Česko se pro Tesco stalo laboratoří, kde si ověřují novou koncepci pro Evropu. My je srandovní, stejné zboží Tesco, stejné ceny, jen změna prostředí, kde by zákazník "second hand" Tesco nehledal.

http://www.chapmantaylor.com/en/projects/detail/tesco-my/en/

0/0
25.7.2013 7:07

K75a74r65e94l 37D13r60d51a 6774412747

Pravých Čechů ráj, obchodní dům My... Neckermann a Quelle ať jdou do... ;-D

0/0
25.7.2013 7:12

P56a97v47e60l 85O74d90r49a59z28i79l 6904429837210

Parkovací místo pro ZTP je také u nádraží, ale s omezenou dobou http://goo.gl/maps/Ej26p, potom u autobusového nadraží http://goo.gl/maps/Fq53m, potom před VZP http://goo.gl/maps/WgbWV, potom taky na Baštách http://goo.gl/maps/rxShk (pokud je tedy auto s vozíčkářem bráno za dopravní obsluhu).

Výjezd z podchodu není ideální, ale je. Nyní zřejmě také budou v novém OC Letmo výtahy.

0/0
25.7.2013 12:10

K31a23r32e53l 68D69r84d88a 6344852907

e) Vietnamci mají po Česku v provozu zpravidla všechny ty opuštěné Priory. Takže vietnamské tržnice zpravidla září "socialistickým luxusem" v každém druhém městě v Česku a brněnskému Tescu mohou směle konkurovat.

0/0
23.7.2013 10:43

P25a54v62e56l 77O83d57r36a39z21i91l 6334189717950

Tak milé úředníky to nenapadlo, hmm, to nemají pro každý projekt nějaký checklist, podle kterého by to projeli? To nemají úředníci kolaudující něco podobného? Tak by si hoši a holky měli tak jednou za měsíc sednout na káru a to město, které spravují, si "projít."

Aby jim to spravování šlo líp.

Ohledně nočních spojů je ostuda, že nefunguje DP asistent i v noci, to jako má někdo dojem, že lidé s pohybovým nedostatkem smějí fungovat jen ve dne?

+1/0
22.7.2013 13:54

K48a16r86e36l 25D46r24d46a 6694762407

Dokud nezasedne tým vozíčkářů a odborníků a nedá připomínky a případně řešení přímo neotestuje, tak je projekt často o ničem. Nějaká virtuální kontrola úředníků ani neví co řešit a sledovat. Žádný projektant nevytvoří projekt bez chyb. Do toho řemeslníci a další a další lidi s vlastním rozumem... kompromisy a "realita života" a na každém rohu jsou pak kdejaká bezbariérová řešení, proinvestované hříšné peníze a bezproblémově funkční je z toho jen polovina.

  Koukám, že DP Asistent je specialita Brna. Jede od 6 do 18, ale slibují, že po dohodě je služba možná i mimo tuto dobu. To fakt funguje? Objednám si asistenta na cestu do centra třeba v 9:00 a dalšího na cestu domu třeba v 15:00, samozřejmě se "svobodným předstihem" třeba 5 pracovních dní... A co to jako řeší? Dopravu ze zastávky na zastávku na náklady DP? To jako nestačí řidič? Co může navíc přidat asistent? Rozhovor o počasí?

  A kdo jako dostane vozíčkáře z bytu a do bytu, na záchod, kdo mu dělá asistenci v centru? To aby mohl "slavnostně" využít asistenta DP Brno, tak musí mít k tomu sjednaný další tým asistentů na všechno ostatní? Není to pak celé jedna velká hloupost? Vždyť se to snad ani nedá rozumně využít. Není to zase jenom alibismus, aby si DPMB odškrtly poskytování bezbariérových služeb a fakticky si to vozíčkář musí řešit stejně všechno ve vlastní režii a ještě mu DPMB při jakýchkoliv problémech otlučou o hlavu, že měl využít jejich služby? ;-)

0/0
22.7.2013 23:19

K55a28r51e13l 38D77r75d96a 6494152577

DP Asistent má jakýsi pořadník, volné a obsazené termíny, musí se domlouvat předem... Safra, safra, základní problém lidí na vozíku je přece snaha zavřít se mezi čtyři stěny, rezignovat na společenský život a pracovní uplatnění. Nevynalezli v Brně fakticky elegantní "klacek na vozíčkáře"? Jak se pokusí vozíčkář otravovat v MHD, odkážou ho na DP Asistenta, kde se doví, "že nemůže jít ven v úterý v 9:00, ale jen ve čtvrtek v 15:00. A že je vlastně nevděčný, když se mu to nelíbí a že si vymýšlí nesmysly..." Takže to zkusí jednou, dvakrát a pak pochopí, že se má ve skutečnosti DPMB obloukem vyhýbat, sedět doma a hlavně nelézt nikdy do šaliny.

  (Asi jako když si prodejna otevře reklamační oddělení, ozdobí ho nápisem "informace, služby pro zákazníky" a své zaměstnance školí, jak mají obtížné zákazníky vypakovat bez uznání reklamace za dveře.)

  Třeba se pletu, jen hádám, uvítám komentář od lidí, co službu znají. ;-)

0/0
23.7.2013 6:49

P44a72v27e43l 64O10d62r94a82z21i60l 6444609227910

Já vám ten váš zoufalý negativistický život přeju Drdo. Češi obecně nejsou velcí pozitivisté, ale vy jste extrémní případ. Vůbec nevíte, o čem melete, ale sepsujete to, že by se snad měli lidé z DP stydět, že vůbec nějakou službu nabízejí.

Ale co čekat od provařeného okukovače, který ani neumí najít v obchoďáku výtah, že.

0/0
23.7.2013 9:47

K84a78r14e88l 39D25r41d41a 6244802947

Ke slohovému cvičení tady mě přivedla Vaše zoufalá neznalost věci. Jen jsem to nechtěl komentovat tak přímo. No..., když ale myslíte. Zase z Vás mám pocit, že se pouštíte do debaty na téma o kterém absolutně nic netušíte. Tak jako vždy. (Hádáte se se mnou povýšeně o nuda plážích, v životě jste tam nebyl. Tanci rozumíte nejlépe na světě, v životě jste netancoval. Problémy s LIDLem mohou mít jen rozmazlení Pražáci... Co ti vozíčkáři?)

  Třeba to v Brně ohledně vozíčkářů funguje lépe než v Praze. Nevím. Rád bych to věděl. Tak by bylo dobré, kdybyste přešel od sprostého hloupého nadávání k činům. K čemu je dobrá služba DP Asistent a je funkční? 

  V Praze pomůže nastoupit řidič, když vyklápí plošinu, když je nejhůř. Jinak je spíš háček v tom, uhlídat si bezbariérové spoje, bezbariérové zastávky, návaznosti a přestupy. Pokud by byl asistentem "moudrý stařec z DP", který má tohle v hlavě, tak by to byla významná pomoc. Pokud by bylo třeba k nahánění spojů přidat nahánění nespolehlivého asistenta, co pak jen strčí na plošinu. Tak by to byl výsměch.

0/0
23.7.2013 10:38

P82a92v49e30l 79O93d30r51a65z81i77l 6794739967120

a) Netuším, jakým mentálním postupem jste dorazil k myšlence, že jsem nikdy nebyl na nudapláži. Byl. S dovolením to vím lépe, než vy.

b) Tancoval jsem.

c) Problémy s Lidlem máte vy. Normální člověk nenakupuje v krámě, který mu nevyhovuje.

d) Píšete "Nevím. Rád bych to věděl." Tak si to zjistěte a až potom to komentujte, jinak se nedivte, že působíte poněkud zábavně. Stačí začít zadáním "dp asisten" do googla.

0/0
24.7.2013 14:47

K14a76r76e60l 44D40r51d92a 6264622147

Na toho asistenta mi vyjíždí jen formální informace. Hledám zkušenosti z praxe. Čekal jsem, že se přidá nějaký vozíčkář, co tady diskutovali a nic. Tahle debata je nebere.

  Přijde mi to neúčelné, možná pro seniory je to vhodné. Jinak mi to přijde jako malá domu pro provozovatele za peníze všech cestujících. Ale třeba ne, třeba je to funkční služba. Byla by taková služba vhodná i v Praze? Je to vhodné navrhovat?

  V našem případě je asistence nutná již z bytu. Takže vozíčkář jde ven se svým asistentem a vše si řídí, včetně spojení. Další asistent by byl nadbytečný. Navíc jsme v Česku, v Praze 80% asistentů přijde pozdě, jindy, jinam, sraz nenajde, nebo vůbec nedorazí, pak přijde slečna o váze 35 kg, která s 200kg vozíkem fakt nepomůže, nebo přijde šikula, co si při prvním sáhnutí na vozík zlomí ruku atd. Asistenta je zpravidla třeba zaškolit na konkrétního vozíčkáře. Tak mi přijde, že to má mnoho a mnoho úskalí. ;-)

0/0
25.7.2013 8:30

P64a36v53e55l 42O11d11r33a85z81i98l 6984289217240

Asistenty v rámci služby dělají revizoři, takže se žádná malá domů pro provozovatele nekoná. ;-)

0/0
26.7.2013 12:45

K80a28r71e42l 23D32r20d59a 6514442387

Tak to je přímo ideální. V Praze se ostatní cestující i na vozíčkáře vrhají s nadávkami, že zdržel celou tramvaj, či že jim přejel nohu... Pokud s ním vstoupí do vozu revizor, co tramvaj rovnou prošacuje, to fakt zvedne vozíčkářům popularitu. To je skvělý nápad. ;-D

0/0
28.7.2013 23:48

P19a13v28e32l 57O18d77r85a76z66i47l 6114549347340

No tak těm s jízdenkou je to fuk a ti bez jízdenky aspoň mají viditelný maják.

0/0
29.7.2013 10:01

L10e80o90š 93P60á44l22e39n77í44č43e41k 9319225319444

"Bez cizích lidí bych ani nenastoupil do autobusu," říká Fux, a je zvyklý cestovat sám. TAK když sam - at jezdí vlakem

0/0
22.7.2013 12:41

P82a58v66e93l 75O77d80r76a69z12i46l 6944519157940

Leoši, vy jste teda hlava.

0/0
22.7.2013 13:54
Foto

F22r76a85n34t21i48š38e37k 22F33u70x 7233950472179

No musím Tě sklamat či potěšit, ale vlakem jezdím dost často. Tento rok jsem byl ne jednoů v Praze, v Olomoůci, ve Veselí nad Moravoů a tak bych mohl pokračovat dloůho. Stačí si zajít na ČD a podívat se jak nás nakládají a v druhé stanici na opak. Ano, máš pravdu, ČD mne jediné dopraví mimo Brno i když i někteří autobusoví dopravci se nám snaží vyjít vstříc. Připomínám, že i Já jsem kdysi chodil ....................  .:-)

0/0
22.7.2013 16:10
Foto

F41r32a16n78t42i12š89e56k 46F43u86x 7243250792679

:-P

0/0
22.7.2013 16:15

P52a36v41e49l 91M36a36r10e54š 6570587466287

To že je vlak vhodnější pro  vozíčkáře než bus je taknějak dáno konstrukcí žel. vagonu.Autobus je uzký a pokud se dovnitř nějak vyhrabete do uličky se nevejdete.A prostor u dveří jako staré Karosy moderní dálkové autobusy nemají.

K nástupu do vlaku stačí plošina, do autobusu potřebujete dva silný chlapy...

0/0
24.7.2013 16:07
Foto

F65r48a65n56t15i56š16e97k 86F19u81x 7883420432839

Jsem moc a moc vděčný redakci, za tuto reportáž. Chci jen napsat, že i Já jsem kdysi chodil a neviděl jsem ony obrubníky a schody. No a co napsat na úkor níže lidí?? Snad jen to, že každý jsme jinak nemocný, někdo na nožičky a někdo na hlavičku. No a která nemoc je horší???:-) Redakci velké díky a ostatním, aby se lépe dívali kolem sebe a snad nás pochopí. Jsem jen člověk který jen nechodí ............ .;-);-D

+3/0
22.7.2013 9:25

K43a63r11e93l 50D97r18d90a 6544532207

"Nenapadlo mě to. Kdyby si někdo stěžoval, začali bychom to řešit..." Výborná hláška. Počítám, že o tom to v Česku je. Umění alibismu. ;-D

0/−1
22.7.2013 7:09

J74i91r40k78a 52K41o57c41h 7974104243315

vubec se jich nechci zastavat, ale bohuzel je to naprosto bezne. zdravy clovek vubec neresi nejaky obrubnik, proste ho nevnima.

proto jsem velice ocenil, kdyz profesorka na architekture proste studenty na jeden den rozdelila do dvoji, pujcila jim voziky, a nechala je jeden den jezdit po meste - jeden na voziku, druhy jako doprovod, aby si vubec uvedomili, jake to je  (slysel jsem o tom od kamarada, co studoval architekturu asi pred 10 lety)

+2/0
22.7.2013 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.