Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta vozíčkáře na Špilberk? Problém je už jen dostat se do autobusu

Hrad Špilberk se na začátku května slavnostně otevřel po velké rekonstrukci. Ale ačkoliv je jižní křídlo bezbariérové, lidé, kteří nemohou chodit, se zde potýkají s několika problémy. Redaktorka MF DNES se vydala s vozíčkáři Františkem Fuxem a Jaroslavem Malinským na hrad to vyzkoušet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P77a90v83e79l 45M93a36r37e52š 6430107506337

Před časem mně dorazilo,když jakási chytrá hlava (neříkám že vozíčkář,tohle spíš vypadá na nějanýho úředníčka) přišla s  nápadem aby i dálkové autobusy(!) byly povinně bezbariérové....

Jako sorry ale bezbariérovost a požadavek  na dostatečný prostor pro zavazadla mimo kabinu se technicky vylučuje.

Představil jsem si moderní autobusy SA případně Eurolines kompatibilní s tímhle  nápadem

0/0
24.7.2013 15:57

K17a89r61e88l 94D63r87d67a 6834692147

Student Agency je nejodpudivější firma v Česku. Mlátit, rubat, nařizovat a kontrolovat potřebuje. ;-D

  Cesta s vozíčkářem do Jižních Čech z Prahy, kde má SA na lukrativní linky monopol: 14 dní (spíš měsíc) předem koupit u SA lístek zpět do Prahy. Pak odvézt vozíčkáře jeho autem na  místo určení a modlit se, aby se vám cestou na nárazník nepověsil "žlutý pirát SA", který zcela běžně vytlačuje ostatní řidiče ze Strakonické do příkopů a jede zcela nepřiměřenou rychlostí a bez ohledu na dopravní předpisy. Po zaparkování přejít celé město na autobusové nádraží, protože SA staví jen zde. Pak přijede Váš bus SA narvaný lidmi k prasknutí a Vaše místo posádka samozřejmě prodala někde v Budějovicích či na Šumavě, takže Vám proti všem předpisům nabídne cestu "na stojáka". Aspoň tak, jinak jdete do Prahy pěšky. Tak takto nějak vypadá bezbariérové cestování s SA a jejich praktikami dnes. Nechutně žlutá lahůdka... ;-D

  Tohle fakt hájíte? ;-)

  "Moderní autobusy" téhle nechutné firmičky je to poslední, na co jsem ochoten brát ohled. Ostatně, s SA lze cestovat. Vozíčkáře přenesete na sedadlo a vozík šoupnete do nákladového prostoru. Ale ty schody fakt nejsou bezbariérové, ;-)

0/0
25.7.2013 9:08

P40a35v30e18l 67M89a93r44e84š 6310627426217

SA  byl proboha jen příklad.Autobusy podobné konstrukce mají i jiní dopravci.

Technicky se nedá vymyslet řešení aby autobus měl dostatečně velký prostor pro zavazadla,A ZÁROVEŇ 100% nízkopodlažnost a rovnou podlahu.Nehledě na fakt, že pod podlahou je i pár dalších, pro dálkový autobus potřebných věcí.

U městského busu tohle neřešíte, motor posadíte nad zadní nápravu,2/3 busu budou nízkopodlažní a vzadu dva schody.S prostorem pro zavazadla se nepočítá.

Na cesty mimo město je prostě pro vozíčkáře lepší vlak, nebo auto.

Z globálního pohledu mi stejně  přijde efektivnější vozíčkářům dát auta a možnost parkování na VEŘEJNÝCH parkovištích (ovšem s rozumem, deset a více míst pro invalidy u každého supermarketu je plýtvání místem.),něž za stovky milionů nakupovat nízkopodlažní autobusy a vozy MHD v honbě za 100% bezbariérovostí.

Nízkopodlažní vozidla jsou kvůli složitějšímu technickému řešení a údržbě i 2krát dražší než běžné. Ano jsou i invalidé, jenž řídit nemohou ani upravené auto ale těch rozhodně není většina. A vozíčkáře mám v rodině, takže něco o tom vím...

0/0
25.7.2013 11:03

K79a30r85e83l 78D39r98d75a 6844312637

Tomu rozumím, ale ta bezbariérovost se dá řešit jako v letadle či vlaku. Jen to bude dopravce něco stát... Jinak nízkopodlažní vozidla beru jako službu všem cestujícím. A podle toho by se měla pořizovat. Ne, že se začne řešit zase jak "v době kamenné", že se to vlastně kupovat nemusí a lze pak hodně ušetřit a stát šetřit musí. Takových názorů po Praze koluje určitě plno a připomíná to bolševika, kdy dobrý vozíčkář byl především ten zavřený v ústavu... Nevím jak je u Vás doma člověk s postižením aktivní a kolik se mu věnujete, ale pokud chcete zvládnout na vozíku školu a práci, tak Vás občasný nízkopodlažní spoj fakt nevytrhne. Tak se docela divím, že nehájíte maximalistické řešení protože veškerá zátěž jde zpravidla za rodinou a to mohou být další a další lidé, kteří jsou omezeni špatnými službami města.

  A rozdat auta... Přesně nevím, ale mám pocit, zda stát příspěvek na auto právě nezrušil. Vždy to byla poměrně malá částka snad jednou za 5 let na pomoc s pořízením vozu. Když si představím auto s přestavbou řízení s plošinou... Je to tak drahé, že na to vozíčkář bez dotace okolí nedosáhne. A v našem případě koneckonců potřebujeme řidiče. Neseženete asistenta, natož asistenta s řidičákem. A zážitků s poškozeným "nepostradatelným autem" od "ochotných lidí s řidičákem" mám na rozdávání.

0/0
28.7.2013 23:23

K25a17r34e55l 78D48r38d92a 6314792487

Projděte si, jak to řeší letiště. Vozík dávají do nákladového prostoru letadla. Pro jízdu mezi sedadly mají všechna letiště speciální úzký vozík. Vozíčkář nastupuje buď tubusem či v případě přistavených schodů je na letišti pojízdná plošina pro vozíčkáře (asi jako na nádražích), takže vozíčkáře naloží rovnou do letadla.

  Jenže piráti z SA, co mají k dispozici jen prázdná nástupiště a koukají dělat hlavně podvodný byznys s jízdenkami za 99 Kč... Tady se bezbariérovosti dočkáme jen zázrakem.

  Přitom jen takový drobný požadavek, aby se v Česku Češi chovali k vozíčkářům stejně jako ke komukoliv jinému. Aby i člověk na vozíku měl stejné možnosti jako kdokoliv jiný. ;-D;-D;-D

0/0
25.7.2013 9:19

P73a28v69e61l 49O65d64r11a54z57i50l 6194749777140

To nikdy mít nebude z podstaty věci, je potřeba se s tím nějak smířit.

0/0
25.7.2013 11:47

K87a54r69e38l 55D14r66d92a 6594652477

A jen tak mimochodem, električák má kolem 200 kg. Pokud je potřeba překonat schody, je to úkol pro čtyři silné chlapy. Z toho nikdo neví, za co se dá vozík pořádně chytit a pokud se něco ulomí a vozíčkář zůstane bez vozíku, je oprava na týdny, kdy vozíčkář sedí nuceně doma. (Firma sice přiveze první všední den náhradní stroj, který ale často zvládne jen dojet do koupelny. Opravu si ve spoluúčasti hradí vozíčkář. ;-D)

  Tak vidím už jen velký problém, samotné naložení takového vozíku do nákladového prostoru autobusu SA. Je tam u nakládání jen řidič a asistent. Už vidím řidiče jak s houserem jede třeba Itálii. I když u SA, proč ne? Klidně řidič slepý a hluchý, bez řidičáku a s prošlými papíry na hlavu... ;-D

0/0
25.7.2013 9:27

P64a46v91e68l 20O41d40r20a21z64i19l 6764599197290

To je zase litanie, hrůza. Kam konkrétně jste tou lukrativní linkou do JČ jel? Jinak jak dopadla vaše reklamace obsazeného místa?

0/0
25.7.2013 11:46

K29a18r66e66l 24D80r11d44a 6494482607

Fakt to nechápu jako litanii, ale jako popis stavu. S jednou výjimkou, a tou je brněnská Student Agency, která mi při poslední podrazu přiznala odškodné 10 Kč. Tak mi přijde, že je vhodné Jančurovi dělat "reklamu" při každé příležitosti. Protože jinak si na takovém zlatokopovi nikdy nic nevezmu.

  Postup reklamace jsem u SA nevypátral. Vůbec netuším jak s SA jednat. A ověřit jsem se to jeden čas snažil protože mám na jejich podfuky, resp. "podnikání" řadu připomínek. Jejich provozní podmínky jsou dost striktní a jsou vždy v právu, a to je asi tak celé mé zjištění. Psát jim dopisy přes právníky se mi fakt nechce. Počítám, že SA skončí v Česku až s vážnou smrtelnou nehodou, kdy budou odškodňovat stovky obětí. Do té doby je jednání s SA marné.

  Pokud máte s SA jiné zkušenosti, prosím o návod a kontakt. ;-)

0/0
28.7.2013 23:43

P50a92v15e17l 35O20d95r11a10z28i19l 6844479197770

Aha, takže reklamace nic a ten monopol asi taky nebude tak horkej, žejo.

0/0
29.7.2013 9:59

K63a65r48e78l 76D20r28d35a 6844572357

Projíždím se pomocí googlu po Brně a ohledně bezbariérovosti mi přijde, že je na tom Brno velmi dobře. Centrum předlážděné, všude se dělají nové zastávky, i starší přechody mají zpravidla možnost sjezdu... Na bariérový přechod narazím jen výjimečně. Nevím jak MHD, kolik % souprav a spojů je bezbariérových... Samozřejmě, plno obchodů má schody. Zdá se ale, že Brno funguje v tomto směru velmi dobře.

  Jen z diskuse jsem tak trochu získal dojem, že Brňané ani moc netuší, co doma mají. A ani necítí potřebu na svém poznání něco měnit. Napadá mě, že platí: "přisel k tomu jak slepej k houslím". ;-)

  Když si vezmu, kolik jede v Praze aktivit, vše se musí vybojovávat a všude jsou z dopuštění Magistrátu a radnic polovičatá řešení, tak mi přijde, jak když jde o dva zcela rozdílné světy. Někde dostávají lidé servis automaticky a zbůhdarma (nejde jen o Brno - mám pocit, že tak to funguje snad všude v Česku mimo Prahu) a v Praze se Pražané pomoci nedovolají i kdyby se rozkrájeli.

  Praha má nového mladého primátora z Olomouce. Mám velké obavy, že jeho mentalita je z Pražany absolutně nekompatibilní. Zatím sbírá politické body do voleb a za nejpalčivější problém Prahy patrně považuje cyklostezky... Bojím, bojím. ;-D

0/0
24.7.2013 7:49
Foto

M92a50r65t63i11n 52O30c58h 7899474155136

Nebude to tím, že se prostě vozíčkář všude dostat nemůže?

0/0
23.7.2013 8:11

K39a97r80e57l 19D11r19d33a 6294572467

No jistě. Třeba u katolických kostelů je to přímo záměr. Podle Písma jsou lidé s nejrůznějším postižením takto trestáni Bohem za své hříchy... Jejich místo není v kostele, ale  pod schody kostela, kde jim útlocitní věřící mohou hodit almužnu. ;-D

  Tap Tap popisuje zážitky s Rusy v Rusku. Rusové mají vlastnost, že vám nepomohou, neuhnou, vozíčkáře záměrně přehlíží. Protože by se snížili k pomoci "špinavé lůze" na veřejnosti, což by byla hrozná ostuda a slušný člověk to nedělá. Ale stačí se postavit před kostel a zahrnou vás zlatem a báby plesnivé svíčkové se budou dojímat vaším neštěstím. Jak dojemné. ;-D

  Tak je to hlavně o tom, zda u nás míříme k západní či východní civilizaci. ;-)

0/0
23.7.2013 9:08

K27a44r95e69l 70D50r31d66a 6294592987

V tom filmu o Vídni se mi líbí hláška, že jde o demokracii. Bariéry, vozíčkáři, mamky s kočárky, senioři, děti... to jsou jen dílky celku. ;-)

0/0
23.7.2013 9:21

K27a54r44e46l 26D66r64d87a 6284402587

Aktuální informační video Praha-Vídeň a zpět... Autorům se trapně podařilo srovnat letní Vídeň se zimní Prahou, což tedy znamená, že vozíčkáři v Praze jsou podvodníci, lžou a obelhávají politiky. ;-D

http://youtu.be/riQsq2bXUBE

0/0
23.7.2013 7:18

K61a18r79e95l 61D19r33d74a 6334162447

Následovala veřejná debata na téma jak vozíčkáři nedávají chudákům politikům dostatek konkrétních podnětů, stížností a připomínek k řešení, protože oni by je samozřejmě rádi řešili. Aneb "primeros" Svoboda pár týdnů před odchodem z funkce přišel na veřejnou debatu předvést vozíčkářům alibismus ODS plný vřelé a účinné pomoci. (A hned mlátil vozíčkáře po hlavě "zimní Prahou" z předchozího filmu.) ;-D

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kultura/222063-diskuse-s-primatorem-svobodou-o-verejne-doprave-bez-barier/

0/0
23.7.2013 7:37

K14a48r28e15l 81D58r18d68a 6794842537

Altánek, nj. problém. ;-D Posledně jsme parkovali za Tescem, že jdeme do Vaňkovky a pak na Masarykovu. Je na to nějaká finta? Každý Brňan hupsne "do metra" a vystoupí u nádrží nebo před Vaňkovkou. ;-D Na bezbariérovost téhle atrakce lze patrně s úspěchem zapomenout, ne?

  (Tem most mezi Tescem a Vaňkovkou je bezbariérový? Jsou tam nějaké výtahy? Tuším, že jsme ho s električákem vůbec nedali. A také vlastně proč? To bylo nejotřesnější Tesco, co jsem kdy viděl. V Praze si hraje My na luxusní obchodní dům a v Brně má Tesco ratejnu horší než všechny vietnamské tržnice dohromady.)

  Před nádraží jsme jak trubky šli pěkně obchůzkou pod viadukty, kde je to jeden obrubník za druhým. Pak už mi Masarykova přišla fajn. Jenom ten můj vozíčkář v mrazu už modral a kapku ztratil úsměv. Tak jsme zapadli do McD, že dáme teplo a záchod. Před námi na ten záchod zapadla přičmoudlá mamka s miminem a asi si tam píchala perník nebo tam bydlela. Obsluze to bylo putna. Půl hodiny jsme se záchodu nedočkali, tak jsme zamířili zpět do Vaňkovky. Tak to je asi tak celá návštěva centra Brna z pohledu možností vozíčkáře. ;-D

0/0
23.7.2013 0:02

P68a82v86e88l 73O87d22r42a53z35i91l 6814499947270

Ne, že by to u vás, Drdo, nějak překvapovalo, ale

a) mohli jste parkovat ve Vaňkovce, tam je výtahů hromada

b) stejně tak je výtah v Tescu

c) stejně tak je bezbarierový výjezd z podchodu na hlnádr

d) na problém s WC jste měli obsluhu upozornit, což jste neudělali, že. Obsluha tam není od toho, aby věštila potřeby vozíčkáře.

e) Tesco není bůhvíco, ale srovnání s vietnamskou tržnicí vyžaduje notně silný úder do hlavy, opět, nic překvapivého. --- Takže problém bude asi (zase) na vašem přijímači.

0/0
23.7.2013 9:42

K15a79r58e59l 72D18r77d98a 6694482457

a) Je tam placené parkování. Z Prahy jsem naučen, že se na vozíčkáře ohled s placením parkovného nebere. Zdarma lze parkovat jen na označených místech na veřejných komunikacích. Vjezd jsem z cedulí stejně nepochopil, byl jsem rád, že jsem zajel za Tesco, a měl jsem zcela jistě pár houkajících či myškujících "slušňáku" s brněnskou SPZ za sebou.

  Z D1 jsem hledal Vaňkovku zcela neúčelně a podle cedulí jsem přijel Plotní. Takže představa příjezdu od Videňské rovnou na parkoviště Vaňkovky je patrně jen pro místní znalce.

  c) Kde to je? Fakt jsem hledal a nic. To je výtah někde v hale nádraží? Popravdě, z obou stran podchodu stojí tlupa šílených páchnoucích bezdomovců. Moc se tady po civilizovaném výtahu ani pátrat nedalo.

  d) Problém obsluhy byl, že ta mamka byla snědá, obsluha byla snědá. O situaci věděli, jen krčili rameny.

  e) Čekal bych při východu z luxusní Vaňkovky 2. My. Ten rozdíl je šok.

0/0
23.7.2013 10:15

P49a32v64e75l 15M97a79r45e28š 6910837296567

Kecáš Drda, ve Vaňkovce je první hodina parkování zdarma, další za dvacku.

Mimochodem, nějak mi uniká proč by se měl na vozíčkáře brát ohled ohledně placení parkovného.Jsou to lidé jako všichni ostatní.Potřebují jen širší parkovací stání...

0/0
23.7.2013 23:21

K47a40r27e47l 98D85r27d54a 6724672627

A co Vaše "pokleslá úvaha" jako mění na tom, že je ve Vaňkovce placené parkování? (Je tam třeba o víkendech dokonce parkování zdarma.)  

  V případě vozíčkářů je parkování zdarma vhodné třeba proto, že má vozíčkář kupodivu sníženou pohyblivost a aby dosáhl na stejný standard, který je přirozeně dostupný běžné populaci, tak je vhodné mu pomoci třeba právě v lepší mobilitě. Regulovat a omezovat pak jeho přítomnost na parkovišti poplatky a podporu mobility tak zase zhatit, by bylo kapku nelogické a také nehumánní, ne?

  Veřejná parkoviště jsou proto osvobozena od poplatků ze zákona. V případě soukromých parkovišť je to věcí majitele. Z nějakého důvodu to v Česku funguje půl/napůl. Jsme patrně zemí necivilizovaných hulvátů. Někde provozovatelé parkovišť ohledy na vozíčkáře berou (zpravidla, kde je výběrčí) a někde ne (zpravidla u elektronické závory). Obchodní domy to v Česku většinou neřeší a vozíčkář udělá lépe, když parkuje na ulici a využije služby státu.

0/0
24.7.2013 8:40

P60a79v55e94l 73M19a89r14e48š 6750927316707

Narážím na názor ( některých) samotných  vozíčkářů, že kvůli svému postižení nejsou méněcenní a že chtějí aby k nim lidé přistupovali stejně jako k ostatním.Takže když stejně tak stejně...

Jak správně píšete,Vaňkovka je soukromá a zda a od koho bude vybírat parkovné je jen a pouze věcí majitele.Nařizovat soukromému majiteli parkoviště že MUSÍ umožnit parkování vozičkářům zdarma,že nestátní dopravce MUSÍ studenty vozit za polovic a důchodce zdarma je nepřípustný zásah státu do obchodního vztahu dvou subjektů.

Elektronická závora nemá oči, nepozná že v autě sedí vozíčkář.Šlo by to technicky řešit RFID čipem v ZTP průkazu.Ale napadá mně, podobnou funkci mohla mít Skarta,kdožeto byl proti ?

0/0
24.7.2013 15:29

K26a75r50e25l 81D91r91d31a 6594112227

No jistě, stejně. Si zkuste jít někdy s vozíčkářem něco vyřídit. Zdravý člověk zaparkuje, vyběhne schody, vyřídí co potřebuje a za čtvrt hodiny jde dál. 

  Vozíčkář než se přes všechna ta "výborná" bezbariérová řešení dostane třeba do prvního patra, tak taky musí otravovat 10 lidí. (Ochranka, vrátný, klíče od výtahu prozíravě u vedoucího v kanceláři, bezbariérový vchod z druhé strany domu, výtah v jiném křídle, kabina o "trochu" menší než vozík, "ideální" plošina co schody vyjíždí 20 minut, a do toho každý "hňup" má u nás představu co se má a nemá dělat... často to vypadá, že všichni vidí vozíčkáře poprvé v životě. A dobrá je hláška: "tady jste špatně, to musíte o patro níž".) Takže vozíčkář se dostane ke stejné přepážce taky za 40 minut a s radostí jde dál za 2 hodiny.

  Fakt je spravedlivé platit stejný čas parkovného?

  Ostatně, podpora mobility patří k dobrým standardům evropské civilizace. Pokud obchodní centrum usiluje o výborné PR prostřednictvím reklamy, bylo by hezké motto: "vycházíme vstříc zákazníkům pomocí bezbariérových řešení" - a to včetně parkování bez poplatků. Ale to by na to Češi museli slyšet, že je takový obchod solidnější než jiný. Patrně by plno zákazníků spíš nadávalo na výhody, na které oni nedosáhnou protože se přišli rvát o "akce". Sobci. Vozík je výborná "výhoda". ;-)

0/0
25.7.2013 8:52

P41a89v39e98l 83M31a89r75e63š 6120257356527

právě problém s klíčema od dveří pro vozíčkáře a ostatních prostor mimo ně ostatní veřejnosti nepřístupné mohla technicky řešit ona zatracovaná Skarta (ev. čip v jiném průkazu,přívěsku,hodinkách....) mávnete s ní u zámku a máte otevřeno ( klidně i automaticky servomotorem).Stejný čip by řešil závoru na parkovišti,schodištovou plošinu,výtah...

Btw. :plošina pro vozík užší než vozík a výtah kam se nevejde není chyba systému, ale konkrétního člověka co takovou blbost namaloval a nechal postavit.

0/0
25.7.2013 11:17

K83a70r18e11l 79D80r80d53a 6194562317

Byli jsme u přestavby výtahu. Inteligentní výtahář si "konkrétní vozík" přeměřil a zařídil podle toho nákup nové kabiny. Jenže vozík odešel a nový je o 10 cm větší. Tak se to tak pěkně sešlo. Nový výtah s novým vozíkem. Realita života. Výtah získal při přestavbě "euro" dveře. Ty potřebují dalších 20 cm na sklápění. S tím výtahář ani nepočítal. Takže nakonec chybí 30 cm.

  To je pořád k neřešení. Vozíky dobré do terénu a na pražské chodníky jsou větší, ale nikam se v budovách pak nedostanou. Tak si vozíčkáři prozíravě kupují drobnější vozíky o kterých vám firma rovnou řekne, že je venku nemáte moc používat. Pokud ano, tak na vlastní riziko, kdy Vás občas ten vozík vyklopí na nějaké díře do příkopu. Pak volte. Nemáte právo na dva. Stačí ale vytáhnout cca 100-200 tis. z kapsy a jste za vodou. ;-)

0/0
28.7.2013 23:59

P33a44v12e71l 79O75d41r10a77z42i63l 6834789897300

No a co má jako ten výtahář podle vás asi tak dělat, oměřovat všechny káry na trhu? To je váš úkol (nebo jiného investora), abyste si řádně zadali zakázku.

0/0
29.7.2013 10:22

K27a84r27e67l 68D11r50d97a 6404212837

A v těch kartách se vidíte. Ale umíte si představit, co dveří by muselo dostat nové ovládání. Kdo by to majitelům nařídil? Kolik let by to trvalo, než by to začalo fungovat plošně?

0/0
29.7.2013 0:01

P89a51v78e30l 67O32d42r18a75z48i28l 6274949877690

a) no jo, je placené, na druhou stranu máte místa pro vozíčkáře zdarma na hlnádru v podstatě u pátého nástupiště (= za poštou západním směrem), ale chápu, že jako návštěvník to asi nevíte. Parkoviště za Tescem je ovšem také placené.

c) výjezd je před hotel Grand, v podstatě cestou od Vaňkovky minete východy na nástupiště tramvají a nemůžete to minout, ale jestli tam je cedule upozorňující vozíčkáře, to nevím, možná ne.

d) to je hloupé, to by se stávat nemělo

e) tak to se budu muset podívat do My, Tesco není žádný etalon luxusu, ale ve srovnání s vietnamskými obchody prudce vyčnívá. Teď ještě záleží na tom, jestli jste tam byl před rekonstrukcí či po ní (snad byla vloni? Nevím). Možná bude rozdíl právě v tom, že to není My, ale obyčejné Tesco.

0/0
24.7.2013 14:42

K24a56r19e30l 85D39r20d58a 6624942367

a) U pošty a před nádražím pár míst vidím, díky za tip. Za Tescem jsou hodiny a plno vyhrazených míst pro vozíčkáře. Chápu to tak, že jde o pozemek města a vozíčkáři na vyhrazených místech neplatí. V Praze si dá většinou policie záležet a označí placené parkování jen mimo místa pro vozíčkáře. Tady je označeno komplet celé parkoviště jako placené. Je to matoucí. Možná jsme měli jen štěstí a debatě s měšťáky o placení jsme zde unikli. Vozíčkář, co sem jezdí pravidelně a nechce platit, asi udělá dobře, když vypátrá na webu radnice zda se zde skutečně neplatí a lejstro si vytiskne a přiloží k dokladům auta pro případné dohady na místě. A také si pro jistotu předem zjistí, kde se v Brně vyzvedává odtažené auto... atd. Výborná služba... ;-D

  c) Tak to bude asi toto: http://goo.gl/maps/X0O0D To vypadá jako bezbariérový vchod do podchodu. Zde bych ho opravdu nehledal. Pro vozíčkáře je to přímo ideální strategický nástupní bod pro cestu do centra: http://goo.gl/maps/tLR0W řekl bych. ;-D Neskutečné, pokud odtud mají potřebu vozíčkáři přecházet na tramvajové zastávky před nádražím. To je přímo okružní jízda. Ale celou dobu během kroužení kolem dokola zastávek mohou sledovat jak jim jejich spoj ujíždí, aby se nenudili...

  e) Tady je pár fotek My. Jinak také dělají Tesco Královo Pole. A koukám, že se Máj měl v roce 2006 zbourat (jako OD v Liberci, dnes 1. My). Pražané byli pro. Architekti z VUT Brno ovšem Máj zachránili. Tesco má strategii, že po celé republice bude otevírat jeden My za druhým - právě s odkazem na pražský "Máj". A Česko se pro Tesco stalo laboratoří, kde si ověřují novou koncepci pro Evropu. My je srandovní, stejné zboží Tesco, stejné ceny, jen změna prostředí, kde by zákazník "second hand" Tesco nehledal.

http://www.chapmantaylor.com/en/projects/detail/tesco-my/en/

0/0
25.7.2013 7:07

K51a87r30e82l 46D70r60d95a 6844892317

Pravých Čechů ráj, obchodní dům My... Neckermann a Quelle ať jdou do... ;-D

0/0
25.7.2013 7:12

P56a73v41e51l 70O24d81r97a66z31i78l 6974869927870

Parkovací místo pro ZTP je také u nádraží, ale s omezenou dobou http://goo.gl/maps/Ej26p, potom u autobusového nadraží http://goo.gl/maps/Fq53m, potom před VZP http://goo.gl/maps/WgbWV, potom taky na Baštách http://goo.gl/maps/rxShk (pokud je tedy auto s vozíčkářem bráno za dopravní obsluhu).

Výjezd z podchodu není ideální, ale je. Nyní zřejmě také budou v novém OC Letmo výtahy.

0/0
25.7.2013 12:10

K20a35r53e78l 91D25r35d41a 6804532877

e) Vietnamci mají po Česku v provozu zpravidla všechny ty opuštěné Priory. Takže vietnamské tržnice zpravidla září "socialistickým luxusem" v každém druhém městě v Česku a brněnskému Tescu mohou směle konkurovat.

0/0
23.7.2013 10:43

P92a12v57e66l 98O12d79r91a10z44i88l 6444679957760

Tak milé úředníky to nenapadlo, hmm, to nemají pro každý projekt nějaký checklist, podle kterého by to projeli? To nemají úředníci kolaudující něco podobného? Tak by si hoši a holky měli tak jednou za měsíc sednout na káru a to město, které spravují, si "projít."

Aby jim to spravování šlo líp.

Ohledně nočních spojů je ostuda, že nefunguje DP asistent i v noci, to jako má někdo dojem, že lidé s pohybovým nedostatkem smějí fungovat jen ve dne?

+1/0
22.7.2013 13:54

K63a37r15e71l 89D43r88d57a 6604342517

Dokud nezasedne tým vozíčkářů a odborníků a nedá připomínky a případně řešení přímo neotestuje, tak je projekt často o ničem. Nějaká virtuální kontrola úředníků ani neví co řešit a sledovat. Žádný projektant nevytvoří projekt bez chyb. Do toho řemeslníci a další a další lidi s vlastním rozumem... kompromisy a "realita života" a na každém rohu jsou pak kdejaká bezbariérová řešení, proinvestované hříšné peníze a bezproblémově funkční je z toho jen polovina.

  Koukám, že DP Asistent je specialita Brna. Jede od 6 do 18, ale slibují, že po dohodě je služba možná i mimo tuto dobu. To fakt funguje? Objednám si asistenta na cestu do centra třeba v 9:00 a dalšího na cestu domu třeba v 15:00, samozřejmě se "svobodným předstihem" třeba 5 pracovních dní... A co to jako řeší? Dopravu ze zastávky na zastávku na náklady DP? To jako nestačí řidič? Co může navíc přidat asistent? Rozhovor o počasí?

  A kdo jako dostane vozíčkáře z bytu a do bytu, na záchod, kdo mu dělá asistenci v centru? To aby mohl "slavnostně" využít asistenta DP Brno, tak musí mít k tomu sjednaný další tým asistentů na všechno ostatní? Není to pak celé jedna velká hloupost? Vždyť se to snad ani nedá rozumně využít. Není to zase jenom alibismus, aby si DPMB odškrtly poskytování bezbariérových služeb a fakticky si to vozíčkář musí řešit stejně všechno ve vlastní režii a ještě mu DPMB při jakýchkoliv problémech otlučou o hlavu, že měl využít jejich služby? ;-)

0/0
22.7.2013 23:19

K16a96r15e31l 42D59r96d82a 6304782507

DP Asistent má jakýsi pořadník, volné a obsazené termíny, musí se domlouvat předem... Safra, safra, základní problém lidí na vozíku je přece snaha zavřít se mezi čtyři stěny, rezignovat na společenský život a pracovní uplatnění. Nevynalezli v Brně fakticky elegantní "klacek na vozíčkáře"? Jak se pokusí vozíčkář otravovat v MHD, odkážou ho na DP Asistenta, kde se doví, "že nemůže jít ven v úterý v 9:00, ale jen ve čtvrtek v 15:00. A že je vlastně nevděčný, když se mu to nelíbí a že si vymýšlí nesmysly..." Takže to zkusí jednou, dvakrát a pak pochopí, že se má ve skutečnosti DPMB obloukem vyhýbat, sedět doma a hlavně nelézt nikdy do šaliny.

  (Asi jako když si prodejna otevře reklamační oddělení, ozdobí ho nápisem "informace, služby pro zákazníky" a své zaměstnance školí, jak mají obtížné zákazníky vypakovat bez uznání reklamace za dveře.)

  Třeba se pletu, jen hádám, uvítám komentář od lidí, co službu znají. ;-)

0/0
23.7.2013 6:49

P10a31v75e27l 93O92d53r31a89z84i82l 6254619967360

Já vám ten váš zoufalý negativistický život přeju Drdo. Češi obecně nejsou velcí pozitivisté, ale vy jste extrémní případ. Vůbec nevíte, o čem melete, ale sepsujete to, že by se snad měli lidé z DP stydět, že vůbec nějakou službu nabízejí.

Ale co čekat od provařeného okukovače, který ani neumí najít v obchoďáku výtah, že.

0/0
23.7.2013 9:47

K18a63r54e13l 53D96r41d56a 6954812857

Ke slohovému cvičení tady mě přivedla Vaše zoufalá neznalost věci. Jen jsem to nechtěl komentovat tak přímo. No..., když ale myslíte. Zase z Vás mám pocit, že se pouštíte do debaty na téma o kterém absolutně nic netušíte. Tak jako vždy. (Hádáte se se mnou povýšeně o nuda plážích, v životě jste tam nebyl. Tanci rozumíte nejlépe na světě, v životě jste netancoval. Problémy s LIDLem mohou mít jen rozmazlení Pražáci... Co ti vozíčkáři?)

  Třeba to v Brně ohledně vozíčkářů funguje lépe než v Praze. Nevím. Rád bych to věděl. Tak by bylo dobré, kdybyste přešel od sprostého hloupého nadávání k činům. K čemu je dobrá služba DP Asistent a je funkční? 

  V Praze pomůže nastoupit řidič, když vyklápí plošinu, když je nejhůř. Jinak je spíš háček v tom, uhlídat si bezbariérové spoje, bezbariérové zastávky, návaznosti a přestupy. Pokud by byl asistentem "moudrý stařec z DP", který má tohle v hlavě, tak by to byla významná pomoc. Pokud by bylo třeba k nahánění spojů přidat nahánění nespolehlivého asistenta, co pak jen strčí na plošinu. Tak by to byl výsměch.

0/0
23.7.2013 10:38

P77a12v38e47l 84O74d96r23a37z82i94l 6714489957140

a) Netuším, jakým mentálním postupem jste dorazil k myšlence, že jsem nikdy nebyl na nudapláži. Byl. S dovolením to vím lépe, než vy.

b) Tancoval jsem.

c) Problémy s Lidlem máte vy. Normální člověk nenakupuje v krámě, který mu nevyhovuje.

d) Píšete "Nevím. Rád bych to věděl." Tak si to zjistěte a až potom to komentujte, jinak se nedivte, že působíte poněkud zábavně. Stačí začít zadáním "dp asisten" do googla.

0/0
24.7.2013 14:47

K39a43r65e32l 81D53r33d16a 6504422377

Na toho asistenta mi vyjíždí jen formální informace. Hledám zkušenosti z praxe. Čekal jsem, že se přidá nějaký vozíčkář, co tady diskutovali a nic. Tahle debata je nebere.

  Přijde mi to neúčelné, možná pro seniory je to vhodné. Jinak mi to přijde jako malá domu pro provozovatele za peníze všech cestujících. Ale třeba ne, třeba je to funkční služba. Byla by taková služba vhodná i v Praze? Je to vhodné navrhovat?

  V našem případě je asistence nutná již z bytu. Takže vozíčkář jde ven se svým asistentem a vše si řídí, včetně spojení. Další asistent by byl nadbytečný. Navíc jsme v Česku, v Praze 80% asistentů přijde pozdě, jindy, jinam, sraz nenajde, nebo vůbec nedorazí, pak přijde slečna o váze 35 kg, která s 200kg vozíkem fakt nepomůže, nebo přijde šikula, co si při prvním sáhnutí na vozík zlomí ruku atd. Asistenta je zpravidla třeba zaškolit na konkrétního vozíčkáře. Tak mi přijde, že to má mnoho a mnoho úskalí. ;-)

0/0
25.7.2013 8:30

P27a35v53e67l 74O79d45r17a24z50i91l 6524109177270

Asistenty v rámci služby dělají revizoři, takže se žádná malá domů pro provozovatele nekoná. ;-)

0/0
26.7.2013 12:45

K48a69r52e23l 91D15r16d49a 6664962897

Tak to je přímo ideální. V Praze se ostatní cestující i na vozíčkáře vrhají s nadávkami, že zdržel celou tramvaj, či že jim přejel nohu... Pokud s ním vstoupí do vozu revizor, co tramvaj rovnou prošacuje, to fakt zvedne vozíčkářům popularitu. To je skvělý nápad. ;-D

0/0
28.7.2013 23:48

P72a10v42e53l 94O86d14r56a57z71i68l 6684189257360

No tak těm s jízdenkou je to fuk a ti bez jízdenky aspoň mají viditelný maják.

0/0
29.7.2013 10:01

L40e81o62š 46P90á65l25e64n15í63č62e37k 9509325209854

"Bez cizích lidí bych ani nenastoupil do autobusu," říká Fux, a je zvyklý cestovat sám. TAK když sam - at jezdí vlakem

0/0
22.7.2013 12:41

P85a69v83e16l 44O74d69r54a15z47i52l 6594559787100

Leoši, vy jste teda hlava.

0/0
22.7.2013 13:54
Foto

F44r97a64n74t34i85š30e16k 33F57u45x 7373890422599

No musím Tě sklamat či potěšit, ale vlakem jezdím dost často. Tento rok jsem byl ne jednoů v Praze, v Olomoůci, ve Veselí nad Moravoů a tak bych mohl pokračovat dloůho. Stačí si zajít na ČD a podívat se jak nás nakládají a v druhé stanici na opak. Ano, máš pravdu, ČD mne jediné dopraví mimo Brno i když i někteří autobusoví dopravci se nám snaží vyjít vstříc. Připomínám, že i Já jsem kdysi chodil ....................  .:-)

0/0
22.7.2013 16:10
Foto

F63r34a47n85t82i98š33e18k 90F64u21x 7173410522239

:-P

0/0
22.7.2013 16:15

P65a18v35e63l 28M38a85r56e84š 6980657636597

To že je vlak vhodnější pro  vozíčkáře než bus je taknějak dáno konstrukcí žel. vagonu.Autobus je uzký a pokud se dovnitř nějak vyhrabete do uličky se nevejdete.A prostor u dveří jako staré Karosy moderní dálkové autobusy nemají.

K nástupu do vlaku stačí plošina, do autobusu potřebujete dva silný chlapy...

0/0
24.7.2013 16:07
Foto

F58r98a47n79t22i55š83e27k 21F69u95x 7113200892729

Jsem moc a moc vděčný redakci, za tuto reportáž. Chci jen napsat, že i Já jsem kdysi chodil a neviděl jsem ony obrubníky a schody. No a co napsat na úkor níže lidí?? Snad jen to, že každý jsme jinak nemocný, někdo na nožičky a někdo na hlavičku. No a která nemoc je horší???:-) Redakci velké díky a ostatním, aby se lépe dívali kolem sebe a snad nás pochopí. Jsem jen člověk který jen nechodí ............ .;-);-D

+3/0
22.7.2013 9:25

K19a23r77e88l 62D20r90d36a 6114352237

"Nenapadlo mě to. Kdyby si někdo stěžoval, začali bychom to řešit..." Výborná hláška. Počítám, že o tom to v Česku je. Umění alibismu. ;-D

0/−1
22.7.2013 7:09

J30i77r76k61a 85K26o45c73h 7594904273405

vubec se jich nechci zastavat, ale bohuzel je to naprosto bezne. zdravy clovek vubec neresi nejaky obrubnik, proste ho nevnima.

proto jsem velice ocenil, kdyz profesorka na architekture proste studenty na jeden den rozdelila do dvoji, pujcila jim voziky, a nechala je jeden den jezdit po meste - jeden na voziku, druhy jako doprovod, aby si vubec uvedomili, jake to je  (slysel jsem o tom od kamarada, co studoval architekturu asi pred 10 lety)

+2/0
22.7.2013 8:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.