- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
naše dálnice jsou předražený tankodromy, teď jsem se vrátili z chorvatska a myslím že je tam více teplo jak tady a dálnice naprosto perfektní a dálnice v maďarsku jakbysmet.
Tak jsem si to našel: Moravské úseky budovaly Dopravní stavby Olomouc, a tak jsou vozovky vesměs betonové. (jiné neuměli).... Původní betonové vozovky jsou však mnohde (zejména na Moravě) ještě v provozu s mnohonásobně překročenou dobou své životnosti.
Tj. ten zvednutý úsek je starý cca 35 letKdo z vás na to má?
v Rakousku,Německu i jinde mají přibližně stejné klimatizační podmínky a problémy s dílnicí téměř žádnéžr byto tam nedělali zlaté české ručičky
Jenom jestli to není jen přání otcem myšlenky a nejdál jsi nebyl u tety za humny pro vajíčka, protože kdekoliv při dlouhotrvajících vysokých teplotách k tomu dochází také, jen to samozřejmě není vděčné mediální téma, jako D1 u nás, takže o tom budeš těžko v iDnes, nebo jiných českých médiích číst.
No to jsem zvědav, kdy (jestli vůbec) je to trkne. Poslední dobou je to stále častější
Panely nepopraskali v horku proto, že by byli špatně udělané, ale proto, že nebyly správně na dálnici položeny. Mezi položenými panely mají být dilatační mezery, které když se panel v horku prodlouží zabrání dotyku s dalším panelem a pak tlakem ke zlomení panelu. A protože jde o nekvalitní práci, tak by škody měl platit stavitel dálnice.
jo, to stavěly ještě jakési Moravské stavby za komančů, takže si můžete jít stěžovat max. na ústřední nádraží
Pochybuji, že popraskala kvůli horku. Spíše kvůli tomu, že to stavitelé opět odflákli a odrbali.
Aniž bych se chtěl dotknout vašich zcela nepochybně rozsáhlých znalostí konstrukce dálnic, v článku stojí toto: "Ke zvednutí těchto starých cementobetonových desek v důsledku extrémních teplot dochází obvykle velmi rychle, v řádu několika hodin, někdy i desítek minut."