Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vydělal jsem dost, postavím lidem kostel, řekl si podnikatel z Moravy

Přestože není praktikující katolík, staví za své peníze kostel. Nad nápadem Josefa Kouřila mnohým zůstává rozum stát. Obzvlášť proto, že hotový svatostánek chce jen tak darovat církvi nebo obci Bukovany na Hodonínsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K65a13r65e89l 96D20r91d55a 6684882327

Pro moji obecnou oblíbenost a bezpočet žádostí přidávám úvahu, skutečně jen teoretickou úvahu, jak katolíci k majetku mohou také v Česku přijít. Protože Bukovany jsou nyní prostě mimořádnou událostí a velkým vzorem. ;-D

  Samotné Bukovany pracují s rozpočtem kolem 6 mil. Kč, z toho na školu dávají ročně cca 1 mil. Kč. To pro představu.

  Jedna z firem pana Kouřila (má jich asi 10) má roční obrat kolem 350 mil. s hrubým ziskem cca 130 mil. Kč. Státní kasa by se mohla těšit na pěkných 25 mil. ročně, z čehož by uživila 5-6 obcí podobných Bukovanům. Ale ta smůla. Náklady firmy dělají přesně 129 mil. Kč. Ta firma stojí před krachem. Nebýt úroků na běžném účtu, tak je firma ve své hlavní výdělečné činnosti trvale ve ztrátě. Co naplat, státní kasa dostane pěkných 60 tis. Kč a rozpočet Bukovan uhradí druzí. ;-D

  "Vydělal jsem dost, postavím lidem kostel..." Přímo mám strach, aby firmy pana Kouřila nepřišly kvůlivá drahému kostelíčku na buben. Drží se jen tak tak a každá stokoruna v jejich účetnictví rozhoduje o přežití. ;-D

  Tady je pár foteček z této úžasné stavby. Jak jsem to pochopil, je to víceúčelová stavba. Kaple, kulturní sál a autobusová zastávka dohromady. Rozumím tomu dobře? Bukovany získají vysvěcený přístřešek na zastávce? ;-D

http://www.obecbukovany.cz/index.php?nid=792&lid=cs&oid=3113454 http://www.obecbukovany.cz/index.php?nid=792&lid=cs&oid=2870068

0/−1
27.8.2013 8:09

P69a27v69e64l 82O72d30r98a59z84i72l 6744469377140

Nazdar Drdo, nyní fušuješ do ekonomie?

Obrat = 350 mil.

Zisk = 130 mil.

Zisk = Obrat - Náklady --> Náklady = 220 mil.

Jak jsi přišel ke stodevětadvaceti? ;-D

0/0
28.8.2013 12:43

K65a49r31e26l 16D92r34d92a 6784112207

Je to obchodní firma s ročním obratem 350 mil. a s prodejnami v obchodních centrech v celé republice. 130 mil. je hrubá marže. 220 mil. je cena zboží. Firma odvádí daň ze zisku o výši cca 1 mil. Kč. Tedy hrubou marži krátí o náklady ve výši cca 129 mil. Kč.

  Firma, co na českém trhu protočí 350 mil. smí odvést do státní pokladny na daních jen 60 tis. Kč ročně! O tom je podle mě krachující česká ekonomika. Opravdu se to dá nazvat výnosným podnikáním? (Názor ekonoma by neuškodil. Můžete sám projít uzávěrky firem pana Kouřila a popovídat tady o výsledku.)

  Když si vezmu pro srovnání DPH běžného zaměstnance, tak daň jeho výplaty může být cca 35-40 tis. Kč ročně a z čistého platu opět mizí 1/5 do DPH, řekněme cca 40 tis. Kč ročně. Pro fungování republiky je 1 zaměstnanec s průměrným platem užitečnější než pan Kouřil s celou svojí firmou.

  Jinak Bukovany kapličku mají dlouho, viz fotky na webu obce. Dá se v tomto tendenčním článku vůbec na něco spolehnout? ;-)

0/−1
28.8.2013 22:04

P59a95v71e53l 19O43d25r11a33z16i15l 6934319677550

A odkud berete informace o ekonomických výsledcích firmy? Když teda odhlédnu od toho nesmyslu, že marže = zisk.

+1/0
29.8.2013 12:50

K95a80r53e92l 38D29r62d92a 6544522337

Jistě, "zisk" je moje básnická licence. Podklady jsou dostupné na obchodním rejstříku a pan Kouřil odvádí státu ze svých 10 firem mnoho dalších peněz. Jen ta hlavní firma letos zvládla daně za 60 tis. (Za rok 2012.) Což na "motor české ekonomiky" nevypadá.

  Tímto jsem si odpověděl, kde asi tak katolíci vzali 10 mil. na svůj kostelíček. Jde o hračky, kde maminky platí 40% ceny ve prospěch firmy pana Kouřila. Možná by si kostelíček v Bukovanech zasloužil plaketu: "Uhradily nedobrovolně rodiče našich dětí - tak chápeme práva tradiční rodiny. Dominik Duka". ;-D (Dávám ke zvážení.) ;-)

0/−1
30.8.2013 8:56

K51a82r39e44l 34D89r63d72a 6224332377

A ještě dělá Dominik hrubky, no to to! ;-D

"Uhradili nedobrovolně rodiče našich dětí - tak chápeme práva tradiční rodiny. Dominik Duka".

0/−1
30.8.2013 8:59

P16a74v38e59l 45O14d96r60a54z10i58l 6594959527480

Obchodní rejstřík neeviduje a tudíž neposkytuje informace o hospodářských výsledcích právnických osob. Hospodářské výsledky najdete jen v povinných výročních zprávách akciových společností.

+1/0
30.8.2013 9:39

K85a71r90e96l 13D27r11d85a 6914412707

Není jednoduší si to otevřít? ;-D

http://tinyurl.com/opwke6f

  Tady máte komplet firmy pana Kouříla: http://tinyurl.com/puv2a9t

  Výkazy zisků, pochvaly auditora... Jako ekonom amatér to odhaduji na podvodné účetnictví s cílem odvést státu - tedy ve prospěch třeba právě Bukovanských - absolutně co nejméně. Pokud vím, tak se skutečnou ztrátou se v účetnictví špatně pracuje, několik let se umořuje a je spíš známkou krachu firmy. Takže výkaz pana Kouřila není podle mě ani tak o krachujícím podnikání, jako o účelovém vymazání daňového základu. Cílem není řešit vykázanou ztrátu z podnikání, ale dostat se na nízké odvody bez dalších komplikací pro následující účetní období. Aneb, mazaný podnikatel, šikovný účetní, slepý auditor a slepý finanční úřad. Hledali se, až se našli. ;-D

  Faktem je, že od státu by se Bukovanští kaple nejspíš nedočkali nikdy. Zvlášť, když republika umí vybírat daně, tak jako zde. Pan Kouřil ať si žije spokojený a úspěšný život, jeho počin je zajisté pěkný. Já se jen snažím dokladovat jásajícím katolíkům, co jsou zač. Tady Jánošík Kouřil bere všem občanům ČR, ohrožuje přitom existenci České republiky a dělá gesto ve prospěch katolické církve. Jak pěkný příklad pro katolíky akceptovatelné morálky.

  V souladu s diskusí níže a v očekávání infarktů odpůrců církevních restitucí, tedy i mě, jen dokladuji, jak se katolíci v České republice dostávají k majetku. ;-D

0/0
31.8.2013 7:31

K87a81r24e40l 58D54r32d68a 6744782637

Bohužel, první odkaz má jen omezenou platnost a je již nefunkční. Odkazuji na sbírky listin a listinu C 2590/SL 52.

0/0
31.8.2013 7:38

K78a82r57e94l 92D96r33d92a 6334432917

Katolíci jásají. Bukovany se stanou pupkem katolického světa. Jan Pavel II. bude svatořečen v prosinci, ale Bukovany a Česko budou mít svatostánek jemu zasvěcený již v říjnu. Tomu říkám rošáda, jakpak to Mons. Graubner asi vyšaší k obecné spokojenosti Bukovanských? Snad se jim kostelíček dík tomu nestane sekulární stavbou a vykřičeným domem, jako to zvládli v Praze. ;-D

  V Praze stojí na Staroměstském náměstí kostel svatého Michaela archanděla natřískaný k prasknutí. Věřící nevěří co lidí, gayů, prostitutů a prostitutek míří v Praze do kostela. Duch Svatý zde přebývá, slavné to působiště Jana Husa. Po katolickém státním převratu pak místo uctívání Panny Marie. Po roce 1989 se o jeho další osud zasloužili pánové z Ratíškovic, Hodonína, Mutěnic, Kyjova, Žeravic, Hovoran a Brna, později Rusové z Vídně. ;-)

  V případě katolíků a Jana Husa přímo věřím, že jde o cílený úmysl. Koneckonců, vhodné kulturní akce v kostele prostě táhnou davy mladých křesťanů: ;-D 

http://youtu.be/rdagdBwlIvk

0/−1
27.8.2013 7:30
Foto

M84a13r90t81i25n 30F19a14l87t46ý27n 9731256244468

WIKI nebo WIKY... ti smidralove z iDnes ani neumeji poradne napsat a overit si jmeno firmy. Zde je cast info z jejich webu:

"Firma Wiky

... Wiky byla založena již roku 1991 jako holandsko-český podnik se sídle v Kyjově, a to především panem Ing. Josefem Kouřilem a jeho zahraničními partnery. Od počátku se firma zaměřila podnikání v oblasti hraček, her a zábavy. V dalších letech jsme rozšířili pole působnosti na školní, kancelářské a dekorativní potřeby.

Postupně naše společnost získala výrazný podíl na českém trhu. Díky úspěchům se firma Wiky později stala, a dodnes je, ryze českou společností. "

0/0
25.8.2013 9:59

K23a50r13e37l 36D76r69d32a 6924172487

Vcelku hnus, velebnosti. Že by zde řádil krystalický vkus, kterému se říká podnikatelské baroko? Co má Kyjov společného s Holandskem a jeho mlýny? Myšlenky mi uniká. Patrně chronický nadbytek alkoholu v krvi. Nicméně mlýn je dnes součástí restaurace a hotelu pana Kouřila.

  Na kostel padl sklípek a autobusová zastávka. No, pokud si to místní odhlasovali, budiž jim svědomí čisté.

  Tak mi přijde, že Bukovany dostaly nového pána a majitele, kterým se samozval a samopasoval pan Kouřil. ;-D Silně mi to připomíná farmu Bolka Polívky.

  Kaple vyjde na 10 mil. Nicméně "kostel za ohromnou cenu" zní v médiích lépe. ;-D

  A jen tak mimochodem, v holandském mlýně popijete vínečko od firmy, která hodlala Mons. Graubnera za jeho podvody poslat za katr (pokud se nepletu). Třeba ruka ruku myje a všichni jsme jedna rodina. Proto kaple? ;-)

http://rozhledny.webzdarma.cz/bukovany.htm http://www.bukovansky-mlyn.cz/undefined http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/197001-diky-podpore-mistniho-mecenase-ziskaji-bukovany-moderni-kapli/

+2/−4
25.8.2013 3:57

P17a34v13e62l 97O18d37r95a95z20i49l 6764399127590

Starej se o svý potíže v Lidlu, Drdo, u vás v Prazééé, a necpi nos tam, kam nepatří.

+1/0
26.8.2013 10:16

K69a89r27e60l 18D42r79d56a 6834812897

Což činím. Chráním Prahu před drancováním Moravany, zatím marně. :-/

0/−1
27.8.2013 6:40

P95a16v24e25l 80O96d73r75a22z84i11l 6354479197460

Tvé schpnosti jsou zjevně silně limitovány.

0/0
28.8.2013 12:45

L73i72b35u76š16e 79N14o42v98o15t36n77á 8285801185227

To je člověk, který se chce zviditelnit,obzvlášť v této době. Možná jednou zaperlí ve volbách. Pokud je to od srdce, tak, jak to myslí, i takovýmvšechna sláva a čest. Ale dnes už nevěřím nikomu. Dnes je tu lhářů více než dost. To je ta naše havlistická republika plna lásky a pravdy. Moji předkové se v hrobě obracejí.

+1/−5
24.8.2013 22:17

Ř30e81h80o38ř 52V12l62a88s73á68k 2644784501706

Smutný život, když vidíte v každém lháře.

+5/−1
24.8.2013 23:02

L24u61k30á20š 17A26d69a39m17e44c 3757633740707

Dobrý nápad, takováto stavba se vždycky na vesnici hodí. Podle vývoje dějin se k ní dá případně dostavět minaret či na věž usadit rudá hvězda, radost lidem však může dělat dlouhá staletí.

+3/−2
24.8.2013 20:21

A84l17e81x54a39n96d26r 46K47o95s31t71k20a 5459126479246

Přinejhorším se vždy dá vybourat větší vchod a je z toho perfektní hasičárna nebo alespoň stodola.

+2/−1
25.8.2013 3:02

P35a90v37e90l 74B56e18r72e90r 7512903730458

respekt

+8/0
24.8.2013 17:22

K62a87r36e91l 13D66r85d20a 6494532547

Připomíná mi to LIDL, když stavěl prodejny bez stavebního povolení a kácel vzrostlé stromy, aby bylo na prodejnu dobře vidět. Firma si najala v Česku ranaře, co se s tím nemazali.

  Dnes LIDL na svých pozemcích zřizuje dětská hřiště a dělá tomu velkou reklamu, aneb vše pro rodinu. Resp. investice ze škatulky PR, která se obchodu vyplatí.

  Rád bych mu věnoval korunu, za tu upřímnou snahu. (Což jsem nedobrovolně udělal určitě už mockrát.) ;-)

  A říkám, připomíná - asociuje, pana Kouřila neznám, ale katolické symboly nemusím. Jsou u nás výrazem útlaku. Přijde mi to stejné, jako kdyby podnikatel s díky za plodný život vybudoval na náměstí budovu ÚV KSČ. To jsou tedy díky. ;-D

+2/−13
24.8.2013 15:52
Foto

F77r24a33n88t45i16š34e36k 68F30i50d72l47e78r 2203592728805

Váš příspěvek je zbytečně dlouhý. Stačilo napsat, že nevěříte na slušné úspěšné podnikatele a nenávidíte katolíky a kostely.

+9/0
24.8.2013 20:21

K47a54r34e71l 11D43r42d44a 6274422457

Hlas zloby z tábora šiřitelů zla, ničitelů demokracie a stavitelů kostelů. Co čekat jiného?

  Jděte rovně. Uvedl jsem, že pana Kouřila neznám. Mám jen problém, když se problematické podnikání angažuje ve veřejném prostoru a má být společností dobře přijímáno. Podle mě jde o neoprávněnou očistu a akceptaci jinak nepřijatelného chování. Tady mi vadí třeba podvodný podnikatel Graubner, který káže společnosti co je morální.

  A o nenávisti nikde není řeč. Katolíci by si laskavě měli uvědomit, že jejich postavení je u nás srovnatelné s komunisty. Pouze to připomínám, a to bez nenávisti. To je údiv, což? Na to nemáte v kostele asi příručky.

  Pokud ateista staví bez potřebného duchovního rozměru kostel, mělo by to iritovat právě věřící, ne? Dle reakce je jim to ale putna a katolíci tady slaví. Co vlastně? Jsou tady jen věřící na baterky? Asi ano. Aneb, příkladní katolíci v Česku: majetek, moc, zlodějna, zničit republiku a po nás potopa. ;-)

+2/−3
25.8.2013 2:35

P61a14v84e47l 81O23d60r32a29z37i84l 6274639147240

Jakej ateista? Drdo, vy jste se z toho Lidlu do finále snad doopravdy zblánil.

+1/0
26.8.2013 10:18

K21a25r88e22l 91D16r22d38a 6124972307

Vycházím z článku. Původně měl titulek: "Vydělal jsem dost, postavím lidem kostel, řekl si nekatolík z Moravy". Pak ho iDNES změnila na "podnikatel z Moravy".

  Ale to byste si to musel umět dohledat, než začnete v duchu slušného chování Brňana a Moravana nejprve urážet a nadávat. :-P

0/0
27.8.2013 6:35

P16a22v89e55l 10O87d90r90a17z26i65l 6354659657590

Nekatolík je třeba protestant, Drdo, a to je podle tebe ateista? Ty jsi fakt mimo.

0/0
28.8.2013 12:45

K36a53r53e61l 37D70r66d85a 6324272557

Tedy, nalijme si čistého moravského vínečka v Praze, v kterém plave trocha methanolu a chcíplé mouchy. Pokud je dále v textu, že není praktikujícím katolíkem, tak to bude nejspíš křtěný katolík, který je fakticky ateistou, ne? ;-)

  Dále netuším, proč by měl kostel automaticky patřit do správy katolické církve? Patrně na Moravě pijí kvalitnější víno, a velmi často. Neb pan Kouřil dále dodává, že jeho svatostánek bude sloužit lidem bez rozdílu vyznání. To by navozovalo, že ač křtěný katolík, uctívá boha východu slunce, objímá stromy, obcuje s rusalkami a čte si po večerech Wiklefa. Takže ano, máte třeba také pravdu, může být i zcela přirozeným heretikem - řešeno slovníkem katolíků, tedy protestantem a proto staví pro Mons. Graubnera kostel a protestuje tím nejspíš proti Vatikánu. ;-D

  Architekt dodává, že ateistou je a kaple byla výzvou. Proto asi tak pěkně do ní zakomponoval tu autobusovou zastávku. ;-D

  Jinak profil kostela nebyl určen v optimálním směrování k východu, ale podle mě je směrován na jih. Což je dáno záhumenkem mezi sokolovnou a úřadem. Což by mohlo mít hlubší význam. Asi jako že se katolíci Jana Pavla II. z Bukovan s konečnou platností odklánějí od Krista... ;-D

  Uměl bych si přestavit odbornou diskusi katolíků o tomto svatostánku a kapku ji postrádám. ;-)

0/0
29.8.2013 10:59

B15o49h38u48s74l82a48v 61K16r48á42l73í36k 2961350719966

V Praze zase mecenáš Sebastian Pawlovski nechal bydlet magistrát ve svém paláci, ale nějak se to zvrtlo. http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/prahu-zrejme-ceka-arbitraz-bude-se-hrat-o-skoduv-palac-1005246 A mecenáši Romanu Janouškovi už se taky nedaří jako dřív.

0/−3
24.8.2013 15:07

A97l55e89n32a 55S42e78d68l84á49č69k58o48v35á 7669380545826

Pán je borec. Akorát se ještě poměje nenažraný stát, protože církev nebo obec na kterou bude kostel převeden, bude muset zaplatit darovací daň...

+4/−1
24.8.2013 14:59

B51o62h67u51s81l85a14v 58K21r93á79l26í63k 2121980699876

Větrný mlýn, ve kterém se nikdy nemlelo a nikdy nebyl poháněn větrem, a mlynářský statek ve kterém nikdy žádný mlynář nebydlel, k tomu se docela hodí kostel postavený člověkem, který do kostela nechodí a nejspíš není nijak horlivě pobožný. Aspoň že ten kostel, na rozdíl od toho větrného mlýna a statku, není historizující imitací. Stavebním stylem a způsobem využití se v podstatě moc neliší od toho, co si v dnešní době církve staví samy (např. komunitní centra ŘKC v Praze na Jižním Městě a Stodůlkách, evangelický kostel na Jižní Městě atd.). Nejspíš není nezištným mecenášem, ale snaží se své ekonomické zájmy sladit s potřebami obce a lidí, takže mu můžeme přát, ať nyní stoupne využití jeho hotelového komplexu v Bukovanech.

+2/−3
24.8.2013 14:55

J76i36ř32í 58H17a58v79l88í42č77e12k 5672231748440

Jsem atheista a pan Kouřil si získal mé sympatie. Proč? Protože něco dělá!!!!! Vsadil bych se ,že ti,kterým jeho činnosti vadí jsou buď pouhými závistníci nebo totální nemakačenkové. Ono je totiž jedno jestli staví kostel nebo chodník nebo cosi jiného. Je to  s požehnáním Obecního zastupitelstva veřejně prospěšná činnost! A basta! Z jeho peněz.Pro obec, ke které má svůj osobní vztah.Život na té vsi se zjemní.Lidé k sobě třebas najdou lepší vztah. Atd. Podobných lidí je u nás krutý nedostatek.To tvrdím já,který pana Kouřila v životě neviděl.!!R^

+13/−1
24.8.2013 14:16

M80i24l82a18n 38V56á72c13h28a 4965314841877

Takováto zpráva pěkně zvedne odpůrce církevních restitucí, rozhodnutí pana Kouřila jim pěkně podkouří! R^

+5/−2
24.8.2013 12:54

M67a84r67e58k 78S46t89a11s32t33n44y 6149877618486

taky už jsou zcela mimo protože konečně jim někdo ukázal že i v minulosti církev majetek získávala zcela legálně. To je pro ně trochu čára přes jejich vnímaní nebot zaslepene věří demagogii komunistu kterou do nas 40 let hustili.

+5/−1
24.8.2013 13:46

A18l11e90x96a28n44d44r 49K29o90s40t40k13a 5329136619846

Ano, menší část majetku církev získala od mecenášů. Ti jsou ovšem stejně tak běžní, jako panny, jednorožci a draci. Naprostá většina ovšem pochází z darů.umírajících (zaplať, nebo dušička do peklíčka bububu!!) a prodeje různých odpustků. (získal jsi majetek vražděním? Tak postav kostel a věnuj nám jej s celou vsí okolo a bůh ti odpustí) přičemž první je trestný čin vydírání (zvlášť odporné v případě umírajícího) a u druhého jde minimálně o snahu zatajit jiný trestný čin. obojí zcela morálně na výši že? Dále mají být vracené "vracené" majetky, které měla církev jen v užívání. A hlavně, ať již je správné dát či nedát: V současném stavu státní kasy, zaviněném "zodpovědným rozpočtem" si prostě ČR nemůže dovolit dát církvím tak ohromné majetky a peníze. Ano, za 30 let se to teoreticky vyplatí (ovšem pokud si církve nenajdou další způsoby, jak se přisát na rozpočet) Ovšem již dnes nemáme například na důchody či zdravoitnictví. (a opět težce vynechávám, neboť na obojí by bylo víc než dost, kdyby se nekradlo)

+1/−7
24.8.2013 18:17

Ř72e90h30o57ř 20V53l87a75s84á42k 2584894481136

Dar umírajícího je stále jen dar.

A ono to ostatně může být i "dědice nemám, nejlépe odkázat to církvi".

+2/0
24.8.2013 23:05

M49i93r33o94s27l15a33v 66M53e32d 3454486

No, byť jsem odpůrcem církevních restitucí, tak čin tohoto pána mne nikterak "netočí". Jsou to jeho peníze a pokud se je rozhodl takto "investovat", je to jeho rozhodnutí a šmitec. Domnívám se sice, že pokud se rozhodl páchat dobro, mohl se rozhodnout pro nějakou skutečně užitečnou aktivitu, jak už jsem ale napsal, je to jeho věc.

0/−3
24.8.2013 14:15

J13o31n42á12š 85N58o79v86á89k 3458789375847

vydělal jsem dost, udělám něco pro lidi - sakra, kdyby si toto uměli říci i politici, tak tu nemáme problémy - chlap má moji úctu, byť do kostela nechodím

+21/0
24.8.2013 12:44

J55a61n 15N47o96v22á71k 6854494696973

To je takový americký styl. Takhle se zařizuje nesmrtelnost. Smithson už nikdo nezná, ale nadace, které odkázal majetek provozuje jeho jménem nejlepší muzea na světě. Carnegieho zná málokdo, ale v New Yorku se po něm jmenuje koncertní sál a v Pittsburghu univerzita, obojí zaplatil a většinu svého obrovského majetku "rozdal". J.D.Rockefeller sice dobře zajistil své, ale i tak 90% svého majetku "rozdal" na užitečné věci. Bill Gates opustil Microsoft a na stará kolena si s manželkou hraje na filantropa. Usoudil, že miliarda dolarů pro děti bude stačit a zbytek vráží do boje proti AIDS a vývoje technologií, které mají změnit svět.

Jsem zvědavý, jestli do toho jednou doroste Bakala, Kellner, Babiš nebo Janeček.

+11/0
24.8.2013 13:13

A63l39e28s 88P71a53v62e42l 7967693128114

On to neni jen americky styl, tohle delali bohaci od nepameti, ale mate pravdu, ze "obrozeni" prislo prave s nastupem prvnich bohatych americkych prumyslniku:)

+6/0
24.8.2013 13:22

K33a50r46e85l 67P79r57á69t 3172502433250

Pane Pavle, máte pravdu. Už i šlechta se chovala podobně a názvy organizací jako: Lion´s Club, Rotary Club a nebo zednářské lóže ...  to byli filantropové na tehdejší způsob R^

+5/0
24.8.2013 13:43

H95o35n58z43a 78P35u70p62á61k 1447470563409

Pan Josef Kouřil si asi nespočítal, že počet praktikujících katolíků v ČR každoročně klesá a v dnešní době je většina kostelů při mších poloprázdná (v lepším případě - někde se schází skutečně jen pár tetiček). Spíš mi tato celá akce od něj jako od nekatolíka přijde jako taková úlitba Bohu (možná za to, že všechno nebylo v jeho podnikání tak úplně košér) a nebo si chce jen tak mastit svoje ego tím, že po sobě na tomto světě zanechá něco trvalé hodnoty. Ve vší úctě pan Kouřile, co si budeme namlouvat, pokud byste měl skutečně nezjištné filantropické tendence, kostel v dnešní době stavět nebudete. :-/

+1/−13
24.8.2013 12:36

Ř89e24h46o81ř 46V39l25a53s59á81k 2954604351136

"Josef Kouřil už v obci vybudoval repliku historického mlýna, která na Moravě nemá obdoby."

A kostel může stavět třeba i proto, že to je ta věc, která by se jeho babičce líbila.

+12/0
24.8.2013 12:43

D15a91v98i90d 22P95r12a92ž46á94k 6294632702976

Vždyť to máte jasně napsané v článku, tak proč tu spekulujete8-o?

+6/0
24.8.2013 12:45

J48o49n88á13š 89N54o76v65á20k 3868709205277

jsou to jeho prachy tak ať si postaví co chce - ano já bych na jeho místě jako neznaboh postavil spíš školku, ale jak už jsem řekl jsou to jeho prachy

+3/−1
24.8.2013 12:53

K71a45r53e61l 81P52r31á65t 3702612533350

Ze školky obvykle nevznikne architektonický skvost - a to je to, o co tu běží.

0/−2
24.8.2013 13:46

R59a38d96e77k 51H62o81d67a26ň 9156207911923

Vesnice se "vylidňují" podstatně rychleji, než klesá ten počet katolíků.

0/0
24.8.2013 15:49

M70a80r36e49k 80S22t29a11s77t40n56y 6929427468206

byl jsem v kině a take bylo poloprázdné

+7/0
24.8.2013 13:44

D49o42m76i86n45i77k 39R26y78š87á68n34e87k 8527119654359

Tak gula, vrávíte, Kefalín. Vy nejste špion. Myslíte pokrokovo. ;-D

+2/0
24.8.2013 12:27

J60a68n 21M71o94d26r89ý 2493339337

Ano, je správné lidem vymývat mozky nějakou vírou, protože ti, kteří odolají se pak mají lépe. Jen tak dál. R^

+2/−10
24.8.2013 12:15

M81a97r50e83k 19S25t71a28s82t38n33y 6569257408646

prosím o vysvětlení co svým příspěvkem myslíte?

+3/−1
24.8.2013 12:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.