Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme referendum. Ne, nechceme. Odpůrci odsunu nádraží se neshodnou

Do vleklého sporu o poloze brněnského nádraží vstoupila další skupina odpůrců odsunu. Chtějí, aby se o poloze nádraží za rok hlasovalo v novém referendu ve společném termínu s komunálními volbami nebo aby město do října schválilo rekonstrukci nádraží v jeho současné poloze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84a15v70e17l 22N34o75v47á20k 7511807499609

V čem je odsun tak špatný? Jediná nevýhoda je asi cestování o 5-10 minut déle, nebo ještě něco dalšího? Pokud jen toto, je to blbé, ale pro rozvoj města je asi důležitější nové nádraží než kratší doba dojíždění o pět minut. Spousta lidí s příchodem IDS přestupuje v Komárově, Králově poli atd,...tedy taky se prodloužil dojezd (o dost) a to se moc neřeší.

+3/−1
21.8.2013 0:45

T24o27m52a85s 45N93o61v61o34t14n73y 3421506758849

Navíc do toho slavného centra jede vlakem stejně minimum lidí, většina stejně přestupuje na MHD, takže jim je celkem jedno, jestli přestoupí tam nebo tam. Navíc MHD povede k novému nádraží a je úplně jedno kolik linek to bude, záleží na intervalu. Prostě by se konečně mělo závazně rozhodnou (bez ohledu na tyhle ekoaktivisty, kteří budou stejně blokovat cokoliv i kdyby to bylo dokonalé) a začít buď kompletně rekonstruovat současné nádraží včetně okolí a přednádraží nebo začít stavět nové. Nakonec, jak ukázala výluka a přesun EC a expresů za Zvonařku, žádné extra problémy tím nevznikly, cestování bylo i v těchto nouzových podmínkách ok, tak proč by nefungovalo nové nádraží.

0/−2
21.8.2013 2:21

M53a70r42t84i18n 85V81e21r25n90e55r 3306789371340

Že by k novému nádraží solidně vedla MHD? Zapomeňte.

Počítá se s celou jednou tratí a na ní možná s celými dvěma linkami, pokud na ně tedy DPMB schrastí peníze. Porovnejte to se současným stavem, kdy od hlavního nádraží lze dojet na kteorukoli brněnskou zastávku MHD nejvýše s jedním přestupem...ta uzlová poloha je nenahraditelná. Proč asi Jančura drží stanoviště svých autobusů u Grandu, i když tam musejí projíždět přecpanými ulicemi centra?

Připomínám, jde o Brno, které ani po čtvrt století nedokázalo připojit na MHD své krásné Ústřední autobusové nádraží Zvonařka (a ne, ta jedna tramvajová linka kdesi za nadchodem, kde si můžete vsadit, jestli čekat na konečné nebo za Dornychem, není rozumným připojením na MHD.)

+2/−1
21.8.2013 8:37

Z66d77e44ň84k66a 48V70e28s45e96l48á 8539805417370

R^ Přesně tak. Nemluvě o tom, že se pořád probírá nutnost zavést šalinu ke kampusu MU + se zmiňuje i prodloužení trati v Bystrci (kvůli sídlišti Kamechy). A o tom, kolik tratí by bylo potřeba zcela zrekonstruovat, protože jsou léta v příšerném stavu, radši ani nemluvit...

+1/−1
21.8.2013 9:09

P65a45v49e31l 76O77d66r71a63z78i12l 6124609407240

Speklanté s pozemky se mohou uminusovat, ale to, že na řadě tram tratí je zavedena omezená rychlost (15kmh třeba) kvůli katastrofálnímu a havarijnímu stavu svršku, TO je realita.

Jestli chce někdo vydělávat na stavbě nesmyslného nádraží o pár set metrů jinde, tak ať si to klidně dělá, ale ZA SVÉ.V

+1/0
21.8.2013 12:49

T25o34m37a66s 35N38o57v83o37t23n35y 3341446458649

Jančura je u Grandu z důvodu, že to bylo násobně výhodnější než ze Zvonařky a protože na Prahu byly lidé zvyklí jezdit více od Grandu než ze Zvonařky, tak šel logicky tam. Dále pak má mít uzavřenou smlouvu s majitelem "nádraží" u Grandu, že dokud se nádraží nepřesune, bude odjíždět od Grandu i přes to, že to není při současném provozu tam ideální varianta pro 15m autobusy. Ovšem při přesunu nádraží se má i on přesunout právě k novému na nový autobusový terminál.

Zvonařka je problém, který by se ale vyřešil právě novým nádražím.

Připojení na MHD by se dalo přizpůsobit, to že v projektu je původně 1-2 linky ještě neznamená, že to tak zůstane. Navíc by to šlo řešit využitím stávajících vlakových kolejí formou "rychlotramvaje" z nového nádraží do prostor stávajícího případně zastavováním osobních vlaků i na starém nádraží pokud přes něj stejně pojedou. U dálkových je to jedno, tam cesta MHD o pár minut delší nehraje roli.

0/0
21.8.2013 9:15

P14a49v82e58l 55O15d98r11a59z66i94l 6234649817640

Člověče vy asi neumíte číst, ne? Po PĚTADVACETI letech není ÚAN Zvonařka účinně napojená na MHD a davy lidí běhají přes Vaňkovku a vy jste ochoten věřit tomu, že nové vlakové nádraží účinně napojené bude? Proboha na základě čeho?

Žádné osobní vlaky na starém nádraží zastavovat nemají, protože se mají rozprodat pozemky pod současnými tratěmi, kristeježiši, proč nemáte o projektu elementární znalost, když o něm diskutujete? A tramvaje po vlakových kolejích jezdit nemohou.

Ale s vaším závěrem, trošku upraveným, klidně můžu souhlasit: nové nádraží pro dálkovou a staré zachovat pro lokálky IDSJMK.

+1/0
21.8.2013 12:41

P86a40v13e30l 72O21d85r54a12z79i81l 6184369947510

P.S. ad Jančura - no jistěže je násobně výhodnější odjíždět na Prahu od Grandu, než ze Zvonařky, protože  NA ZVONAŘKU NEJEDE ŽÁDNÁ POŘÁDNÁ MHD.

Majitel "nádraží" u Grandu je DPMB a pozemky patří Brnu.

+1/0
21.8.2013 12:45

J42a30r16o58s39l28a52v 14J34a24n23e74c69e71k

Uživatel požádal o vymazání
+6/−2
20.8.2013 17:07

P22a73v74e29l 49O81d31r14a71z34i78l 6594479137760

Moderní města nemají nádraží na periferii.

+1/−3
21.8.2013 12:46

T46o78m14a59s 26C45e88n64e35k 6627214820153

Tesat do kamene: "...To vystihuje přesvědčení sluníček, že všechny hezké domy už byly postaveny, že vše, co je staré, má být památkově chráněno a dotováno ze státních peněz, i když je to hnusné a nepraktické, a vůbec by bylo nejlepší, kdybychom ten růst včetně stavebního trochu úředně zpomalili. Pokud se cokoliv staví, v okolí (ale při větším významu stavby pak i celorepublikově) vznikne ekologická, památkářská, vegetariánská, komunitní, alternativní občanská iniciativa PROTI..." Díky, JXD za trefné zařazení našich sluníček z Nádraží v centru.  http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/51206/serial-jiriho-x-dolezala-slunickovi-clovickove-1-dil-moc-a-prachy-vitezi-nad-laskou-a-pravdou.html

+2/−2
20.8.2013 15:55

P88a17v96e50l 24O42d37r15a61z68i53l 6724479707950

Vy ještě berete toho huliče vážně? ;-D

0/0
21.8.2013 12:50

P37e98t90r 25P74a67v55e20l 5621574342812

Jděte do ...s referendem, s nádražím v centru, už je mi z těch rádobyaktivistů nanic, kvůli nim naše republika stojí, či přešlapuje na místě. Nádraží v centru, kde se lidé pletou se šalinama, autobusama autama a ehm fe´tákama, kofolama a bezďákama je opravdu hnus, hnus a ještě jednou hnus. Konečně to odsunte a je pokoj!!!

+19/−9
20.8.2013 10:37

P56e48t21r17a 66N75o42v95á73k82o63v27á 7198966244778

Hlavně se na ty šalinové ostrůvky lidi už ani nevejdou, co se otevřelo Letmo, tak by to chtělo zakázat průjezd aut směr Nové sady, protože lidi neustále přebíhají k obchodu v zatáčce, což není zrovna bezpečné. Na druhé straně přechod k budově nádraží je kapitola sama pro sebe, tam auta skoro nemají šanci projet. A že šaliny (co pamatuju) ještě nikdy nikoho nesrazily, to je skoro zázrak.

+5/0
20.8.2013 11:42

P34a40v21e55l 48O60d65r43a47z45i24l 6594779537490

Tak šaliny tam srážej průběžně sem tam někoho, v průměru 2-3ks ročně. Že lidi přebíhaj k obchodu by bylo OK, kdyby tam nebylo to dementní zábradlí a zaparkovaný popelnice, takže by bylo dobře vidět. Auta před nádražím mají dobrou šanci projet, jen to chvíli trvá. Nikdo ale nikoho nenutí tamtudy jezdit.

+1/−2
20.8.2013 14:32

T26o41m84a88s 92N53o12v76o39t50n95y 3231726808809

Tak ono by stačilo aby policajti ty "přebíhače" párkrát vybrali a bude pokoj. Mají tam podchod, ať lezou podchodem.

+1/−1
20.8.2013 15:31

P27a60v88e30l 79O50d12r84a30z90i14l 6734719517260

Jéje, vy jste naivní, když odsunete nádraží, tak se vám šaliny, autobusy, fetky, kofče a bezdéčka přesunou zase tam ;-D

+4/−4
20.8.2013 14:30

P64a52v34e65l 32O41d30r14a70z75i56l 6104709587350

P.S. to nejsou aktivisté, to jsou lidé, kteří si myslí například to, že je zbytečné a nefektivní vyhodit 40-50 miliard z veřejných prostředků na nádraží někde v poli.

+4/−8
20.8.2013 14:34

T87o83m61a29s 84N35o38v97o12t46n41y 3201926838289

Přesně tak, Zelení, Děti Země, Nesehnutí a další - všechno jedna banda, které jde jen o to, aby buď dostala výpalné od investora (pak jako zázrakem přestávají škodit) a když to nevyjde, tak pod záminkou tzv. ekologie, lepšího životního prostředí či jinak sluníčkového světa škodí normálním lidem a protahují všechny stavby - takže v konečném důsledku vše trvá déle a vyjde dráže, v horším se to nepostaví vůbec jako nádraží.

+6/−1
20.8.2013 15:30

Z81d59e60ň74k96a 71V56e49s49e60l23á 8889235727780

Většině Brňáků je poloha nádraží beztak jedno, protože ho využívají možná párkrát do roka. Směrodatný by byl průzkum mezi cestujícími, kteří nádraží využívají alespoň 2x týdně (= studenti a lidi, co dojíždějí za prací).

+15/−2
20.8.2013 10:21

P79a52v59e42l 17O52d54r85a26z86i66l 6504869347220

Přesně tak R^

Trochu se bojím, že tito lidé ale spíš nechtějí další přestup a prodloužení cesty, ti, co dojíždějí denně, asi ještě méně.

+1/−1
20.8.2013 14:33

Z47d45e84ň87k25a 95V35e72s86e77l48á 8449105157940

A divíte se? Když navíc mají k odsunutému nádru jezdit jenom asi dvě linky? To se do nich ti lidi (zejména ti, co přijedou) snad ani nemají šanci vejít. Rv

+1/−1
20.8.2013 14:44

P22a65v28e32l 92O81d76r85a41z73i94l 6434739187560

Mně hlavně není jasné, proč nádraží v centru vadí někomu jinému, než spekulantům, co vykoupili pozemky pod tzv. Jižním centrem. Takové projekty mají být hrazeny ze soukromých a ne veřejných prostředků.

+1/0
21.8.2013 12:48

Z83u31z36a11n25a 37F11l96e76i53s16c65h80e93r72o51v48á 7891146315473

Na té první fotografii to nádraží ovšem příliš vidět není. :-/ To široké kolejiště, které je v popředí není ani stávající ani budoucí nádraží.

+2/0
20.8.2013 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.