Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chceme referendum. Ne, nechceme. Odpůrci odsunu nádraží se neshodnou

Do vleklého sporu o poloze brněnského nádraží vstoupila další skupina odpůrců odsunu. Chtějí, aby se o poloze nádraží za rok hlasovalo v novém referendu ve společném termínu s komunálními volbami nebo aby město do října schválilo rekonstrukci nádraží v jeho současné poloze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a73v36e37l 85N36o31v40á41k 7591477729169

V čem je odsun tak špatný? Jediná nevýhoda je asi cestování o 5-10 minut déle, nebo ještě něco dalšího? Pokud jen toto, je to blbé, ale pro rozvoj města je asi důležitější nové nádraží než kratší doba dojíždění o pět minut. Spousta lidí s příchodem IDS přestupuje v Komárově, Králově poli atd,...tedy taky se prodloužil dojezd (o dost) a to se moc neřeší.

+3/−1
21.8.2013 0:45

T17o71m39a74s 73N84o82v36o38t22n90y 3641936948839

Navíc do toho slavného centra jede vlakem stejně minimum lidí, většina stejně přestupuje na MHD, takže jim je celkem jedno, jestli přestoupí tam nebo tam. Navíc MHD povede k novému nádraží a je úplně jedno kolik linek to bude, záleží na intervalu. Prostě by se konečně mělo závazně rozhodnou (bez ohledu na tyhle ekoaktivisty, kteří budou stejně blokovat cokoliv i kdyby to bylo dokonalé) a začít buď kompletně rekonstruovat současné nádraží včetně okolí a přednádraží nebo začít stavět nové. Nakonec, jak ukázala výluka a přesun EC a expresů za Zvonařku, žádné extra problémy tím nevznikly, cestování bylo i v těchto nouzových podmínkách ok, tak proč by nefungovalo nové nádraží.

0/−2
21.8.2013 2:21

M89a56r35t40i65n 79V49e44r44n90e87r 3816989621540

Že by k novému nádraží solidně vedla MHD? Zapomeňte.

Počítá se s celou jednou tratí a na ní možná s celými dvěma linkami, pokud na ně tedy DPMB schrastí peníze. Porovnejte to se současným stavem, kdy od hlavního nádraží lze dojet na kteorukoli brněnskou zastávku MHD nejvýše s jedním přestupem...ta uzlová poloha je nenahraditelná. Proč asi Jančura drží stanoviště svých autobusů u Grandu, i když tam musejí projíždět přecpanými ulicemi centra?

Připomínám, jde o Brno, které ani po čtvrt století nedokázalo připojit na MHD své krásné Ústřední autobusové nádraží Zvonařka (a ne, ta jedna tramvajová linka kdesi za nadchodem, kde si můžete vsadit, jestli čekat na konečné nebo za Dornychem, není rozumným připojením na MHD.)

+2/−1
21.8.2013 8:37

Z34d78e75ň69k55a 34V35e94s31e15l68á 8629755617440

R^ Přesně tak. Nemluvě o tom, že se pořád probírá nutnost zavést šalinu ke kampusu MU + se zmiňuje i prodloužení trati v Bystrci (kvůli sídlišti Kamechy). A o tom, kolik tratí by bylo potřeba zcela zrekonstruovat, protože jsou léta v příšerném stavu, radši ani nemluvit...

+1/−1
21.8.2013 9:09

P71a91v41e46l 49O83d34r16a17z36i66l 6374949827850

Speklanté s pozemky se mohou uminusovat, ale to, že na řadě tram tratí je zavedena omezená rychlost (15kmh třeba) kvůli katastrofálnímu a havarijnímu stavu svršku, TO je realita.

Jestli chce někdo vydělávat na stavbě nesmyslného nádraží o pár set metrů jinde, tak ať si to klidně dělá, ale ZA SVÉ.V

+1/0
21.8.2013 12:49

T13o83m73a82s 86N22o88v34o49t59n64y 3611146358969

Jančura je u Grandu z důvodu, že to bylo násobně výhodnější než ze Zvonařky a protože na Prahu byly lidé zvyklí jezdit více od Grandu než ze Zvonařky, tak šel logicky tam. Dále pak má mít uzavřenou smlouvu s majitelem "nádraží" u Grandu, že dokud se nádraží nepřesune, bude odjíždět od Grandu i přes to, že to není při současném provozu tam ideální varianta pro 15m autobusy. Ovšem při přesunu nádraží se má i on přesunout právě k novému na nový autobusový terminál.

Zvonařka je problém, který by se ale vyřešil právě novým nádražím.

Připojení na MHD by se dalo přizpůsobit, to že v projektu je původně 1-2 linky ještě neznamená, že to tak zůstane. Navíc by to šlo řešit využitím stávajících vlakových kolejí formou "rychlotramvaje" z nového nádraží do prostor stávajícího případně zastavováním osobních vlaků i na starém nádraží pokud přes něj stejně pojedou. U dálkových je to jedno, tam cesta MHD o pár minut delší nehraje roli.

0/0
21.8.2013 9:15

P27a72v81e98l 29O95d50r61a22z69i10l 6714689427880

Člověče vy asi neumíte číst, ne? Po PĚTADVACETI letech není ÚAN Zvonařka účinně napojená na MHD a davy lidí běhají přes Vaňkovku a vy jste ochoten věřit tomu, že nové vlakové nádraží účinně napojené bude? Proboha na základě čeho?

Žádné osobní vlaky na starém nádraží zastavovat nemají, protože se mají rozprodat pozemky pod současnými tratěmi, kristeježiši, proč nemáte o projektu elementární znalost, když o něm diskutujete? A tramvaje po vlakových kolejích jezdit nemohou.

Ale s vaším závěrem, trošku upraveným, klidně můžu souhlasit: nové nádraží pro dálkovou a staré zachovat pro lokálky IDSJMK.

+1/0
21.8.2013 12:41

P40a22v45e12l 83O88d92r73a32z81i66l 6914859847320

P.S. ad Jančura - no jistěže je násobně výhodnější odjíždět na Prahu od Grandu, než ze Zvonařky, protože  NA ZVONAŘKU NEJEDE ŽÁDNÁ POŘÁDNÁ MHD.

Majitel "nádraží" u Grandu je DPMB a pozemky patří Brnu.

+1/0
21.8.2013 12:45

J30a80r19o19s92l54a94v 62J89a61n32e60c23e86k 4506307901593

Chci mit take moderni Brno 21. stoleti. Jsem pro odsun nadrazi.

+6/−2
20.8.2013 17:07

P63a33v49e67l 33O22d37r79a18z76i46l 6384589747370

Moderní města nemají nádraží na periferii.

+1/−3
21.8.2013 12:46

T47o79m90a58s 33C94e51n44e58k 6557494610373

Tesat do kamene: "...To vystihuje přesvědčení sluníček, že všechny hezké domy už byly postaveny, že vše, co je staré, má být památkově chráněno a dotováno ze státních peněz, i když je to hnusné a nepraktické, a vůbec by bylo nejlepší, kdybychom ten růst včetně stavebního trochu úředně zpomalili. Pokud se cokoliv staví, v okolí (ale při větším významu stavby pak i celorepublikově) vznikne ekologická, památkářská, vegetariánská, komunitní, alternativní občanská iniciativa PROTI..." Díky, JXD za trefné zařazení našich sluníček z Nádraží v centru.  http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/51206/serial-jiriho-x-dolezala-slunickovi-clovickove-1-dil-moc-a-prachy-vitezi-nad-laskou-a-pravdou.html

+2/−2
20.8.2013 15:55

P79a86v80e61l 74O41d32r61a81z61i56l 6964809227460

Vy ještě berete toho huliče vážně? ;-D

0/0
21.8.2013 12:50

P27e25t60r 13P57a33v74e17l 5581704672642

Jděte do ...s referendem, s nádražím v centru, už je mi z těch rádobyaktivistů nanic, kvůli nim naše republika stojí, či přešlapuje na místě. Nádraží v centru, kde se lidé pletou se šalinama, autobusama autama a ehm fe´tákama, kofolama a bezďákama je opravdu hnus, hnus a ještě jednou hnus. Konečně to odsunte a je pokoj!!!

+19/−9
20.8.2013 10:37

P89e22t83r60a 10N10o31v94á84k63o26v51á 7758646274438

Hlavně se na ty šalinové ostrůvky lidi už ani nevejdou, co se otevřelo Letmo, tak by to chtělo zakázat průjezd aut směr Nové sady, protože lidi neustále přebíhají k obchodu v zatáčce, což není zrovna bezpečné. Na druhé straně přechod k budově nádraží je kapitola sama pro sebe, tam auta skoro nemají šanci projet. A že šaliny (co pamatuju) ještě nikdy nikoho nesrazily, to je skoro zázrak.

+5/0
20.8.2013 11:42

P26a42v93e45l 14O14d14r78a31z89i17l 6764219727900

Tak šaliny tam srážej průběžně sem tam někoho, v průměru 2-3ks ročně. Že lidi přebíhaj k obchodu by bylo OK, kdyby tam nebylo to dementní zábradlí a zaparkovaný popelnice, takže by bylo dobře vidět. Auta před nádražím mají dobrou šanci projet, jen to chvíli trvá. Nikdo ale nikoho nenutí tamtudy jezdit.

+1/−2
20.8.2013 14:32

T72o46m79a21s 25N31o40v95o85t15n57y 3201886258199

Tak ono by stačilo aby policajti ty "přebíhače" párkrát vybrali a bude pokoj. Mají tam podchod, ať lezou podchodem.

+1/−1
20.8.2013 15:31

P24a81v16e70l 57O27d47r55a95z95i51l 6724949567490

Jéje, vy jste naivní, když odsunete nádraží, tak se vám šaliny, autobusy, fetky, kofče a bezdéčka přesunou zase tam ;-D

+4/−4
20.8.2013 14:30

P39a12v72e77l 70O25d71r70a89z94i12l 6974589977550

P.S. to nejsou aktivisté, to jsou lidé, kteří si myslí například to, že je zbytečné a nefektivní vyhodit 40-50 miliard z veřejných prostředků na nádraží někde v poli.

+4/−8
20.8.2013 14:34

T93o88m16a79s 91N94o15v11o43t31n34y 3891836258729

Přesně tak, Zelení, Děti Země, Nesehnutí a další - všechno jedna banda, které jde jen o to, aby buď dostala výpalné od investora (pak jako zázrakem přestávají škodit) a když to nevyjde, tak pod záminkou tzv. ekologie, lepšího životního prostředí či jinak sluníčkového světa škodí normálním lidem a protahují všechny stavby - takže v konečném důsledku vše trvá déle a vyjde dráže, v horším se to nepostaví vůbec jako nádraží.

+6/−1
20.8.2013 15:30

Z57d45e49ň46k75a 54V46e21s53e93l51á 8209265757540

Většině Brňáků je poloha nádraží beztak jedno, protože ho využívají možná párkrát do roka. Směrodatný by byl průzkum mezi cestujícími, kteří nádraží využívají alespoň 2x týdně (= studenti a lidi, co dojíždějí za prací).

+15/−2
20.8.2013 10:21

P29a87v57e49l 12O61d66r24a63z54i34l 6114389557460

Přesně tak R^

Trochu se bojím, že tito lidé ale spíš nechtějí další přestup a prodloužení cesty, ti, co dojíždějí denně, asi ještě méně.

+1/−1
20.8.2013 14:33

Z35d87e55ň26k46a 65V57e22s32e11l56á 8779625857500

A divíte se? Když navíc mají k odsunutému nádru jezdit jenom asi dvě linky? To se do nich ti lidi (zejména ti, co přijedou) snad ani nemají šanci vejít. Rv

+1/−1
20.8.2013 14:44

P34a87v12e45l 41O43d23r21a90z31i85l 6904509527170

Mně hlavně není jasné, proč nádraží v centru vadí někomu jinému, než spekulantům, co vykoupili pozemky pod tzv. Jižním centrem. Takové projekty mají být hrazeny ze soukromých a ne veřejných prostředků.

+1/0
21.8.2013 12:48

Z65u16z67a63n64a 98F39l88e70i75s35c48h54e83r13o37v23á 7701456755503

Na té první fotografii to nádraží ovšem příliš vidět není. :-/ To široké kolejiště, které je v popředí není ani stávající ani budoucí nádraží.

+2/0
20.8.2013 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.