Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chceme referendum. Ne, nechceme. Odpůrci odsunu nádraží se neshodnou

Do vleklého sporu o poloze brněnského nádraží vstoupila další skupina odpůrců odsunu. Chtějí, aby se o poloze nádraží za rok hlasovalo v novém referendu ve společném termínu s komunálními volbami nebo aby město do října schválilo rekonstrukci nádraží v jeho současné poloze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28a94v46e23l 40N65o96v69á53k 7611687389319

V čem je odsun tak špatný? Jediná nevýhoda je asi cestování o 5-10 minut déle, nebo ještě něco dalšího? Pokud jen toto, je to blbé, ale pro rozvoj města je asi důležitější nové nádraží než kratší doba dojíždění o pět minut. Spousta lidí s příchodem IDS přestupuje v Komárově, Králově poli atd,...tedy taky se prodloužil dojezd (o dost) a to se moc neřeší.

+3/−1
21.8.2013 0:45

T95o28m80a13s 64N38o50v53o16t58n65y 3221416408779

Navíc do toho slavného centra jede vlakem stejně minimum lidí, většina stejně přestupuje na MHD, takže jim je celkem jedno, jestli přestoupí tam nebo tam. Navíc MHD povede k novému nádraží a je úplně jedno kolik linek to bude, záleží na intervalu. Prostě by se konečně mělo závazně rozhodnou (bez ohledu na tyhle ekoaktivisty, kteří budou stejně blokovat cokoliv i kdyby to bylo dokonalé) a začít buď kompletně rekonstruovat současné nádraží včetně okolí a přednádraží nebo začít stavět nové. Nakonec, jak ukázala výluka a přesun EC a expresů za Zvonařku, žádné extra problémy tím nevznikly, cestování bylo i v těchto nouzových podmínkách ok, tak proč by nefungovalo nové nádraží.

0/−2
21.8.2013 2:21

M12a82r22t14i55n 47V31e97r17n22e36r 3316429851960

Že by k novému nádraží solidně vedla MHD? Zapomeňte.

Počítá se s celou jednou tratí a na ní možná s celými dvěma linkami, pokud na ně tedy DPMB schrastí peníze. Porovnejte to se současným stavem, kdy od hlavního nádraží lze dojet na kteorukoli brněnskou zastávku MHD nejvýše s jedním přestupem...ta uzlová poloha je nenahraditelná. Proč asi Jančura drží stanoviště svých autobusů u Grandu, i když tam musejí projíždět přecpanými ulicemi centra?

Připomínám, jde o Brno, které ani po čtvrt století nedokázalo připojit na MHD své krásné Ústřední autobusové nádraží Zvonařka (a ne, ta jedna tramvajová linka kdesi za nadchodem, kde si můžete vsadit, jestli čekat na konečné nebo za Dornychem, není rozumným připojením na MHD.)

+2/−1
21.8.2013 8:37

Z66d71e26ň76k15a 94V94e79s31e68l54á 8149895547910

R^ Přesně tak. Nemluvě o tom, že se pořád probírá nutnost zavést šalinu ke kampusu MU + se zmiňuje i prodloužení trati v Bystrci (kvůli sídlišti Kamechy). A o tom, kolik tratí by bylo potřeba zcela zrekonstruovat, protože jsou léta v příšerném stavu, radši ani nemluvit...

+1/−1
21.8.2013 9:09

P17a81v10e83l 38O23d82r65a54z18i91l 6724429817660

Speklanté s pozemky se mohou uminusovat, ale to, že na řadě tram tratí je zavedena omezená rychlost (15kmh třeba) kvůli katastrofálnímu a havarijnímu stavu svršku, TO je realita.

Jestli chce někdo vydělávat na stavbě nesmyslného nádraží o pár set metrů jinde, tak ať si to klidně dělá, ale ZA SVÉ.V

+1/0
21.8.2013 12:49

T31o38m26a83s 25N78o25v74o67t60n35y 3771276188749

Jančura je u Grandu z důvodu, že to bylo násobně výhodnější než ze Zvonařky a protože na Prahu byly lidé zvyklí jezdit více od Grandu než ze Zvonařky, tak šel logicky tam. Dále pak má mít uzavřenou smlouvu s majitelem "nádraží" u Grandu, že dokud se nádraží nepřesune, bude odjíždět od Grandu i přes to, že to není při současném provozu tam ideální varianta pro 15m autobusy. Ovšem při přesunu nádraží se má i on přesunout právě k novému na nový autobusový terminál.

Zvonařka je problém, který by se ale vyřešil právě novým nádražím.

Připojení na MHD by se dalo přizpůsobit, to že v projektu je původně 1-2 linky ještě neznamená, že to tak zůstane. Navíc by to šlo řešit využitím stávajících vlakových kolejí formou "rychlotramvaje" z nového nádraží do prostor stávajícího případně zastavováním osobních vlaků i na starém nádraží pokud přes něj stejně pojedou. U dálkových je to jedno, tam cesta MHD o pár minut delší nehraje roli.

0/0
21.8.2013 9:15

P26a62v53e13l 31O81d38r35a13z96i81l 6434139927480

Člověče vy asi neumíte číst, ne? Po PĚTADVACETI letech není ÚAN Zvonařka účinně napojená na MHD a davy lidí běhají přes Vaňkovku a vy jste ochoten věřit tomu, že nové vlakové nádraží účinně napojené bude? Proboha na základě čeho?

Žádné osobní vlaky na starém nádraží zastavovat nemají, protože se mají rozprodat pozemky pod současnými tratěmi, kristeježiši, proč nemáte o projektu elementární znalost, když o něm diskutujete? A tramvaje po vlakových kolejích jezdit nemohou.

Ale s vaším závěrem, trošku upraveným, klidně můžu souhlasit: nové nádraží pro dálkovou a staré zachovat pro lokálky IDSJMK.

+1/0
21.8.2013 12:41

P49a85v87e57l 35O71d46r67a26z75i32l 6654309687630

P.S. ad Jančura - no jistěže je násobně výhodnější odjíždět na Prahu od Grandu, než ze Zvonařky, protože  NA ZVONAŘKU NEJEDE ŽÁDNÁ POŘÁDNÁ MHD.

Majitel "nádraží" u Grandu je DPMB a pozemky patří Brnu.

+1/0
21.8.2013 12:45

J54a32r40o76s90l82a96v 25J28a23n28e16c44e55k 4896757271913

Chci mit take moderni Brno 21. stoleti. Jsem pro odsun nadrazi.

+6/−2
20.8.2013 17:07

P33a56v42e38l 76O31d86r67a36z80i65l 6634649627130

Moderní města nemají nádraží na periferii.

+1/−3
21.8.2013 12:46

T47o76m23a79s 58C70e18n72e94k 6147604190533

Tesat do kamene: "...To vystihuje přesvědčení sluníček, že všechny hezké domy už byly postaveny, že vše, co je staré, má být památkově chráněno a dotováno ze státních peněz, i když je to hnusné a nepraktické, a vůbec by bylo nejlepší, kdybychom ten růst včetně stavebního trochu úředně zpomalili. Pokud se cokoliv staví, v okolí (ale při větším významu stavby pak i celorepublikově) vznikne ekologická, památkářská, vegetariánská, komunitní, alternativní občanská iniciativa PROTI..." Díky, JXD za trefné zařazení našich sluníček z Nádraží v centru.  http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/51206/serial-jiriho-x-dolezala-slunickovi-clovickove-1-dil-moc-a-prachy-vitezi-nad-laskou-a-pravdou.html

+2/−2
20.8.2013 15:55

P33a49v20e40l 75O74d54r50a70z30i74l 6974479247610

Vy ještě berete toho huliče vážně? ;-D

0/0
21.8.2013 12:50

P19e56t90r 42P61a52v78e92l 5861374502772

Jděte do ...s referendem, s nádražím v centru, už je mi z těch rádobyaktivistů nanic, kvůli nim naše republika stojí, či přešlapuje na místě. Nádraží v centru, kde se lidé pletou se šalinama, autobusama autama a ehm fe´tákama, kofolama a bezďákama je opravdu hnus, hnus a ještě jednou hnus. Konečně to odsunte a je pokoj!!!

+19/−9
20.8.2013 10:37

P53e97t70r29a 13N36o82v17á27k37o42v23á 7548316364718

Hlavně se na ty šalinové ostrůvky lidi už ani nevejdou, co se otevřelo Letmo, tak by to chtělo zakázat průjezd aut směr Nové sady, protože lidi neustále přebíhají k obchodu v zatáčce, což není zrovna bezpečné. Na druhé straně přechod k budově nádraží je kapitola sama pro sebe, tam auta skoro nemají šanci projet. A že šaliny (co pamatuju) ještě nikdy nikoho nesrazily, to je skoro zázrak.

+5/0
20.8.2013 11:42

P72a19v37e94l 20O34d79r52a50z62i61l 6894879677600

Tak šaliny tam srážej průběžně sem tam někoho, v průměru 2-3ks ročně. Že lidi přebíhaj k obchodu by bylo OK, kdyby tam nebylo to dementní zábradlí a zaparkovaný popelnice, takže by bylo dobře vidět. Auta před nádražím mají dobrou šanci projet, jen to chvíli trvá. Nikdo ale nikoho nenutí tamtudy jezdit.

+1/−2
20.8.2013 14:32

T82o87m26a98s 91N76o75v36o28t20n34y 3361496738159

Tak ono by stačilo aby policajti ty "přebíhače" párkrát vybrali a bude pokoj. Mají tam podchod, ať lezou podchodem.

+1/−1
20.8.2013 15:31

P29a38v34e70l 59O64d28r15a44z70i75l 6194789557400

Jéje, vy jste naivní, když odsunete nádraží, tak se vám šaliny, autobusy, fetky, kofče a bezdéčka přesunou zase tam ;-D

+4/−4
20.8.2013 14:30

P66a63v74e51l 35O86d70r52a83z15i72l 6264599297830

P.S. to nejsou aktivisté, to jsou lidé, kteří si myslí například to, že je zbytečné a nefektivní vyhodit 40-50 miliard z veřejných prostředků na nádraží někde v poli.

+4/−8
20.8.2013 14:34

T16o69m27a23s 23N86o84v67o38t36n22y 3381616808859

Přesně tak, Zelení, Děti Země, Nesehnutí a další - všechno jedna banda, které jde jen o to, aby buď dostala výpalné od investora (pak jako zázrakem přestávají škodit) a když to nevyjde, tak pod záminkou tzv. ekologie, lepšího životního prostředí či jinak sluníčkového světa škodí normálním lidem a protahují všechny stavby - takže v konečném důsledku vše trvá déle a vyjde dráže, v horším se to nepostaví vůbec jako nádraží.

+6/−1
20.8.2013 15:30

Z42d14e60ň18k41a 78V95e81s19e39l76á 8139465987160

Většině Brňáků je poloha nádraží beztak jedno, protože ho využívají možná párkrát do roka. Směrodatný by byl průzkum mezi cestujícími, kteří nádraží využívají alespoň 2x týdně (= studenti a lidi, co dojíždějí za prací).

+15/−2
20.8.2013 10:21

P23a42v27e20l 55O35d71r85a22z52i50l 6864669667580

Přesně tak R^

Trochu se bojím, že tito lidé ale spíš nechtějí další přestup a prodloužení cesty, ti, co dojíždějí denně, asi ještě méně.

+1/−1
20.8.2013 14:33

Z44d40e54ň52k91a 39V27e24s32e96l37á 8479275407760

A divíte se? Když navíc mají k odsunutému nádru jezdit jenom asi dvě linky? To se do nich ti lidi (zejména ti, co přijedou) snad ani nemají šanci vejít. Rv

+1/−1
20.8.2013 14:44

P54a90v34e88l 22O31d79r66a53z24i93l 6144829687920

Mně hlavně není jasné, proč nádraží v centru vadí někomu jinému, než spekulantům, co vykoupili pozemky pod tzv. Jižním centrem. Takové projekty mají být hrazeny ze soukromých a ne veřejných prostředků.

+1/0
21.8.2013 12:48

Z82u39z68a51n20a 46F87l64e75i35s69c50h87e92r40o12v73á 7571746355203

Na té první fotografii to nádraží ovšem příliš vidět není. :-/ To široké kolejiště, které je v popředí není ani stávající ani budoucí nádraží.

+2/0
20.8.2013 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.