- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
iDNES objevil Ameriku...
Všichni dopravci mají svoje ceníky, nejen ČD (a ty jich mají dokonce víc, aby si každý zákazník mohl určit, co chce). A snad všechny kraje mají své vlastní síťové tarify.
To není záležitost jen jižní Moravy, stačí se podívat hned přes hranicik sousedům, kde platí pro cestování vlaky také dva tarify: ÖBB a VOR. Tamvšak, na rodíl od IDS JMK, cestující nejsou omezení 3hodinovou platností jízdenky(stihnout za tuto dobu cestu je někdy oříšek, zvlášť o víkendu, kdy jsou horšínávaznosti) a nemusí se ani ohlížet na kategorii vlaků. Na jízdenkuintegrovaného systému můžou cestující v okolí Vídně cestovat klidně vlakem Railjet nebo ICE. Proč nelze i na jižní Moravě cestovat s jízdenkou IDS i vlaky EC?
tento článek je typickým příkladem investigativní žurnalistiky v podání idnes.cz
"Poradit u okýnka"? Když jsem se byl posledně u IDSJMK "poradit", zjistil jsem, že toho vím víc než pracovnice u přepážky. No, pořád lepší než jednání úředníků na úřadech...
To se mi stalo několikrát, jednou jsem dokonce věděl víc než průvodčí a nejde o jednotlivé systémy. Už se mi to stalo v Lib. Kraji i v MS kraji
A ožná by bylo dobré zmínit, že univerzální jízdenka není jediná, na kterou se dá v IDS JMK jezdit. Dajíse koupit i jízdenky na přesný počet zón. A moje zkušenost je, že ani nemusíte vědět kolik zón je mezi Horní Dolní a Vrchní Spodní, ale na přepážce vám to řeknou. Nikdy se mi nesnažili vnutit dražší jízdenku než jsem potřeboval.
Ty jednotlivé jízdenky jsou ale dražší.{Základní 15 minutová jízdenka vyjde s universálkou cca o dvě koruny levněji}.
Pokud nejedu vlakem nebo MHDčkem opravdu velmi výjimečně mít jednu universálku v peněžence se vyplatí.Má časově neomezenou platnost.
Jednou jsem takhle taky jel z Brna do Blanska. Paní u přepážky mi poradila, ať místo jízdenky na vlak koupím tu IDSkovou. Samozřejmě, že zpátky jsem jel vlakem, ve kterém jízdenka neplatila... Takže 2 cesty placené 3x. Děkuji, nechci.
tak si o tom něco zjistím, ne? Není to až tak složité...
Tato hláška: "Nejlevnější variantu by měla cestujícím poradit obsluha u přepážek na nádraží. To se ale ne vždy stane." neodpovídá pravdě. Negativní reklama pro žluťáka. Jako antimotorista, které se vlakem hébe pravidelně a často, můžu prohlásit na svoje nejčistší svědomí, že zaměstnanci ČD vždy prodají tu nejlevnější variantu a ve stejném smyslu i poradí. Howgh
Vážená paní autorko, okurková sezona? Pokud si koupíte jízdenku ČD, stáváte se klientem Českých drah a řídíte se jejich pravidly. Pokud si koupíte jízdenku IDS JMK, stáváte se zákazníkem Integrovaného dopravního systému (nikoliv tedy klientem ČD) a řídíte se pravidly IDS JMK. Podstata spočívá v tom, že Jihomoravský kraj objednává spoje a také poskytuje Českým drahám mnohamilionový příspěvek. Protihodnotou České dráhy akceptují jízdenky IDS JMK. Tržby IDS JMK se pak poměrným klíčem rozděluji mezi jednotlivé dopravce systému, takže ČD průběžně získávají i další peníze z tržeb IDS JMK. Podobný integrovaný systém existuje i v dalších krajích ČR, např. v Praze a okolí funguje systém ROPID.
Tak já ten článek chápu jako informaci, ne že by to redaktorka napadala. Pro mě jako Pražáka je to novina, nevěděl jsem to.
Jinak když se zpozdil večerní rychlík ve Švédsku - z Malmö do Stockholmu, tak automaticky přistavili na přestupní stanici taxík do Eskilstuny a Västäras. O nic jsem se nestaral, nic nežádal. Tolik připomínka k dotazu pana Skořepy dole.
tak ono existuji i různé ceny pro stejnou trasu v rámci CD a nemám na mysli nějaké slevove karty. Když si koupíte jednu jízdenku z nejakeho města na severní moravě do prahy s přestupem v ostravě, vyjde vás to dráž, než když si koupíte jízdenky dvě, jednu do ostravy a druhou z ostravy do prahy, vše s CD.
Totéž platí pro přestupy v Praze.
Musím tu připomenout reálnou hrozbu komplikace přepravy s ČDv případě užití jízdného IDS jen na část cesty, což popisuje článek z 22.2.2013"Za probdělou noc na nádraží dráhy nabídly sto korun slevu"http://ekonomika.idnes.cz/za-probdelou-noc-na-nadrazi-drahy-nabidly-sto-korun-slevu-pzx-/eko-doprava.aspx?c=A130222_142331_eko-doprava_suj,který obsahuje "České dráhy se chlubí síťovostí svých služeb i faktem, žese o zákazníky umí postarat, pokud jim ujede poslední spoj. Realita je alejiná: stačí mít dvě různé jízdenky a dráhy se navás víceméně vykašlou.
...
Pochybení odmítají. Podle mluvčího drah Petra Štáhlavského je problémem to, žecestující jel na dvarůzné doklady: najízdenku ze Zašové do Brna a následně na svojiroční jízdenku pro cesty v integrovaném dopravním systému Jihomoravského krajez Brna do Křenovic.
To, že tyto peníze za roční jízdenku končí nakonec také hlavně u drah, nenípodstatné. "Kdyby měl jednu jízdenku až do Křenovic, pak bychom muuhradili náklady až do výše tisíc korun," řekl Šťáhlavský.
Podle něj je podobná situace i s jinými jízdenkami v rámci integrovanýchdopravních systémů. ...".
Právě mnou uvedené je příkladem, jak ČD cíleně podkopávají/sabotují systémy IDS!
To že v rámci IDS neexistuje mezi jednotlivými dopravci dohoda, jak řešit situaci s ujetím posledního přípoje, přeci neznamená, že "ČD cíleně sabotují systémy IDS".
Pokud přijede pozdě autobus a nestihnete poslední vlak, nabídne Vám autobusový dopravce možnost využití taxislužby???