Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky v Brně jely po stejné koleji proti sobě, dělilo je 70 metrů

V Brně-Chrlicích se v úterý ráno ocitly dva osobní vlaky čelem proti sobě na jedné koleji. Jeden stál ve stanici, zatímco druhý přijížděl ve směru od Březové nad Svitavou. Dvě a půl hodiny byl na trati z Brna do Přerova přerušený provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J33a23n 81H75e64r26n52a15,98T88h51.11D17i87p98l46.86,50C24y 8873842920807

Domnívám se, že již je nejvyšší čas, aby se někdo zodpovědný zamyslel nad tím, zda změny  v železniční dopravě - nesmyslná rozdělení dráhy na několik subjektůRv a rušení některých funkčních místRv, která sloužila zajištění bezpečnosti dopravy nejsou prvotní příčinou množícího se počtu hrozících nehod. Prvotní v dopravě by neměly být peníze, ale důsledné zajištění bezpečnosti dopravy!!

0/0
29.9.2013 12:02

P84e51t71r 23B11e63n76e86š 6953449954680

Docela by mne zajímalo, zda tuto diskuzi čte autor článku. Hlavně příspěvek Pavla Řápka. V Adamově se opravdu nejednalo o pohotového strojvedoucího, který brzdil i očima a ubrzdil to těsně před druhým vlakem, ale strojvedoucí si v klidu pomalu dojel k té druhé soupravě a kousek před ní zabrzdil. Páni redaktoři přestaňte lidem blbnout hlavy a šířit poplašné zprávy a něž nějakou "moudrost" napíšete, raději to zkonzultujte s někým, kdo dané problematice rozumí.

To že se v Adamově jednalo o tzv. jízdu podle rozhledu už bylo známo několik hodin po události a koukám, že to autor článku i po několika měsících stále nepochopil. :-((

Ach jo.

+7/0
17.9.2013 14:11

M60a10r20e88k 87F59l90e19k75a38č 1127692750601

joj..u nás včera taky...  ale tam došlo k vykolení celé soupravy...při plné rychlosti někdo zazvonil, mladej se letěl podívat kdo to je a PIKO vagonek byl v .....

+9/−1
17.9.2013 12:57

J69a38n 31P76i89v80a61r98n80í21k 1868393563701

Chybí zde zásadní informace, na jakou dobu byl provoz soukromé železnice PIKO přerušen;-D

+1/0
17.9.2013 16:28

M13a29r89e10k 95F98l21e86k95a40č 1477592810321

naštěstí jenom na několik PIKOsekund

+3/0
17.9.2013 16:48

J15a34n 81P43i91v33a73r95n35í95k 1638833813311

No a nemohly by si z tak rychle odstraněné nehody vlaku vzít i příklad ČD;-D

0/0
17.9.2013 16:51

J53a49n 84Z67e68l89e23n75k27a 2256726448225

Aha, takže výluka, nefunkčí zabzař, byla tam pomalá jízda a nejspíš se jezdilo na přivolávačku. To opravdu trvá dvě a půl hodiny, než se zjistí co a jak?

+3/−1
17.9.2013 12:49

J19a55r97o71s65l97a27v 17K56o47m89o14ň 1590174284471

tím spíš t otrvá,protože není záznam co kdo kam přepnul a kam tedy výhybka měla vést a vedla. Hlavně trvá dojezd všech složek podílejících se na vyšetřování nehody/mimořádné události

+3/0
17.9.2013 12:51

P68e56t56r23a 52V28a16ň27k70o42v66á 4584694216712

nějaký mladík přesekl kabel od výhybky? :-/

+3/−4
17.9.2013 12:16

M86i93c61h18a97l 17P88o16n46o90c27n92ý 2414665981

I ty rasisto! ;-D

+1/0
17.9.2013 12:18

D43a65v62i73d 95Č66e27r51n76o88h48o11r53s35k40ý 1226934396916

to asi ne ... to by zapezpečovačka řvala a automaticky by dala návěst stůj

+2/0
17.9.2013 12:48

K95a70r10e81l 56M51i62š24k56a 2326292712609

Myslíte zrušené drátovody? ;-D

0/0
17.9.2013 22:46

I67g69n91á52c 69N94o96v54o59t63n71ý 3755752227169

klasika .... posledne v chrlicich zdechla lokomotiva a kdyz prijel nahradni vlak,tak asi 15 minut troubil u prejezdu, nez mu pohotovi zamestnanci ceskych drah vubec prehodili vyhybku  ..... dneska kvuli tomu byla v chrlicich vyluka, autobusy pro nas neprijely, do prace jsem se dostal o hodinu pozdej..... ja se obcas divim,ze s CD jeste vubec jezdim :-/

+3/−8
17.9.2013 12:08

J97a30r32o41s84l73a57v 79K50o16m51o76ň 1930654424191

zaměstnanec českých drah nepřehazuje výhybky. Bože každý se tu chlubí informací a vůbec tomu nerozumí a ukáže jen jaký je trotl :-/

+6/0
17.9.2013 12:46

D29a56v58i83d 40Č42e66r44n75o30h29o94r87s74k57ý 1316404826706

všecko fuj jsou ČD a za to dobré může jen Jančura ... zvykej si ;-D

+3/−1
17.9.2013 12:49

J58a71r91o20s12l25a92v 96K86o36m85o77ň 1970114784401

no ještě tu máme Leoše,jen ty holky co tam dělají nevypadají jako v LEO ;-D,ale bohužel ČD jsou pro mnoho lidí všichni co dělají na železnici jako celku,krom tedy oněch dvou soukromých osobních dopravců, nechápou že už několik let je rozděleno na dvě samostané společnosti,které si účtují vše jako jiným

+1/0
17.9.2013 12:56

D43a18v77i40d 76Č10e37r53n20o25h35o49r67s44k92ý 1156124556406

jojo těm bych dal pokutu za klamavou reklamu ;-D

0/0
17.9.2013 12:58
Foto

J92a36n 58H71e57r54n64a68,43T96h89.85D85i20p44l79.30,13C38y 8603422450517

Ono totiž ČD za to nemohou.po posledních úpravách už jsou zaměstnanci dráhy jen průvodčí a strojvůdci. Koleje již patří někomu jinému a výpravčí také. A to je asi příčina porušení bezpečnosti na dráze. Tyto úpravy nepřinesly ani úspory a už vůbec ne zvýšení bezpečnosti provozu dráhy.Rv

0/0
29.9.2013 12:07

M51i66c31h86a93l 41K95r91č51á49l 6388308846772

V Chrlicích vede jednokolejka z Brna směr Přerov. Jak tam mohl jet vlak z Březové netuším.

0/−2
17.9.2013 12:03

J49a44n 42K86u23č50e43r74a 2447142466383

Os 4701 jede v trase Březová nad Svitavou - Sokolnice-Telnice. Co je na tom k nepochopení?

+3/0
17.9.2013 12:06

J83a60r69o59s13l72a70v 48K63o40m61o61ň 1230284144751

no to, že vlaky na Přerov jezdí přes Tuřany a Blažovice,tudíž mimo Chrlice a Sokolnici - Telnici.Takže vlaky na Přerov v pohodě jinudy a taky tama jezdí normálně

0/−2
17.9.2013 12:48

O14n18d46ř74e11j 92K17e61b94e84r97l40e 8155226825703

jezdí tam linka S2 Březová-Brno-Křenovice

+3/0
17.9.2013 12:08

P27a44v37e32l 31Ř12a84p97e68k 7322636309395

V Adamově to byl úplně jiný případ. Žádná pohotovost strojvedoucího, a patrně to ani nebyla mimořádná událost. ECčko jelo na přivolávací návěst, čili pomalou jízdou tak, aby v případě překážky mohl vlak bezpečně zastavit. Tento způsob je běžnou provozní situací, akorát v Adamově nastal nečekaně, zřejmě vinou špatného nastavení času v systému zabezpečovacího zařízení.

+8/0
17.9.2013 12:00

P66a82v14e14l 67Ř73a51p96e83k 7432986629385

Tím časem nemyslím denní čas, ale časovou konstantu pro zhasnutí příslušné návěsti.

+1/0
17.9.2013 12:02

H54o90n89z98a 31F29á12t38o40r 2209435164160

Takže se vlastně houby stalo a kvůli tomu se zpozdila spousta vlaků.

+2/−2
17.9.2013 11:57

A80l53e25x45a44n19d12r 57K37o20s55t43k31a 5789826189876

Houby stalo, ano, náhodou. Také to může skončit pořádným masakrem. A výluka následuje z důvodu, aby se zjistilo, proč k tomu došlo. Jestliže je špatně nastavená výhybka a udělal to železničář, je to lidská chyba, ale jestli se nějak přepla třeba na základě špatného signálu, nebo prostě mechanicky přeskočila jinam, tak je to opravdu vážný problém a jde tam o život. Až oprava skončí, bude se tam jezdit plnou rychlostí a (nevím jak tam, ale jinde) je poměrně běžná, že na jedné koleji čeká osobák a míjí ho rychlík, který si jen "přibrzdí" na 100 km/h. A ten by na 75 metrech nezastavil.

+1/0
17.9.2013 12:07

H88o46n42z31a 80F65á94t40o90r 2539865334590

A nestačilo by, nežli to vyšetří, jezdit omezenou rychlostí, ale přeci jen jezdit?

0/−3
17.9.2013 12:21

J11a59r87o32s39l41a93v 35K16o87m16o94ň 1330224164891

to mnohdy nejde, není tam třeba tolik kolejí a místa,ale občas když sebevrah se nerozpreskne přes dvě koleje tak se jezdí po druhé koleji pomalu kolem nehody ;-)

+1/0
17.9.2013 12:50

H42o39n65z94a 19F39á77t20o75r 2889105384210

1) Koleje tam asi byly, když byla i výhybka.

2) O sebevraha nešlo.

0/−3
17.9.2013 13:32

J83a18r51o69s15l80a23v 48K94o72m93o12ň 1910654344351

to jo,výhybky tam jsou,ale kolik jich tam je a kolik tam mají kolejí,navíc vlaky musí zůstat na místech,takže pokud by bránily průjezdu dalších vlaků tak to prostě nejde,obzvlášť když nejde zabza a ještě tam řešit nějak průjezd vlaků a cestující co budou na vše čumět, známe lidi :-/ ten sebevrah byl jen jako možnost kdy se dá rovnou projíždět kolem mimořádné události, viděl jsem to nedávno mezi Vítkovicemi a Svinovem jak ho Elefnat vzal podvozkem a vlak jel po druhé koleji kolem pomalu nehodové události a šlo tama jezdit byť to ještě řešili složky k nehodě

+1/0
17.9.2013 13:48

J40a48n 35F38r44o81l23í18k 6226820215594

Nejsem železničář a tak nechápu proč prostě nehodil zpátečku a nepřehodili mu vyhybku na správnou kolej. Já když autem někam blbě najedu taky trochu couvnu a jedu správně. Prostě ty dráhy to je pravěk.

Funkci vyhybky lze doufám vyzkoušet aniž by tam dvě hoďky čuměl nějaký vlak, nebo né?

+1/−6
17.9.2013 12:31

D59a20v54i33d 51Č65e10r17n91o56h37o48r22s87k49ý 1726414696786

ale nejde .... mohla to být obdoba případu tuší v Moravanech kde vlak zmizel z důvodu velkého podpískování kol ze systému a proto dostal na tu samou kolej na volno jiný vlak a dopadlo to, teď abych nekecal smrtí strojvedoucího který měl podle signalizace volno ale volno nebylo :-) vlak není auto :-)

+2/0
17.9.2013 12:52

J90a51r81o41s17l85a29v 97K11o95m91o19ň 1930364894961

silniční provoz nemá nic společného se železničním,tady se musí dodržovat pravidla na rozdíl od silnic a řidičů na nich. A pak je to mimořádnost,která je třeba zaznamenat a zjistit,zda pochybyla technika nebo člověk. Protože v jiné rychlosti a plném provozu by  to byl problém,a každou chybou se technika zdokonaluje a vylepšuje

+2/0
17.9.2013 13:00

Č38e71s86t19m45í37r 84D23o51č97e61k96a74l 3125322662403

Je to potřeba řádně vyšetřit a zjistit příčinu této mimořádné události. Mimo jiné i díky této důkladnosti je železniční doprava nepoměrně bezpečnější než doprava silniční.

+4/0
17.9.2013 14:19

J51a14r72o40s21l52a36v 58R56o16u79b12a58l 6981761359788

Včera u Chotovin na Táborsku, dnes v Brně... A co na to čistič ministr Žák? :-)

+2/−4
17.9.2013 11:49

P14e45t56r56a 36N91o89v83á65k14o63v62á 7678586914298

Měl pomaloučku dojet až těsně k tomu druhému, aby se mohlo psát, že zastavil na metr od něj. Jako ve filmech, když se bomba zastaví na jedné vteřině.

+15/0
17.9.2013 11:44

H78o81n82z62a 47F81á64t16o17r 2859385174870

Nechtěl bych vidět ty titulky: (Skoro) masakr na hlavním tahu! Setiny sekundy dělily vlaky od katastrofy! Strojvůdce - hrdina! Málem bylo dvě stě mrtvých! Šok - výpravčí udělal smrtelnou chybu!

+4/0
17.9.2013 11:59

D72a93v26i49d 28Č74e39r75n55o84h98o18r76s53k92ý 1446394766336

proč na metr ... žďuchnout o sebe nárazníkama ať je to zajímavější :D

+3/0
17.9.2013 13:04

M96i48c21h27a22e28l 71G27o16t48z 5684638973

Jeste, ze se nikomu nic nestalo...

+2/0
17.9.2013 11:42

A72l44e47x38a33n85d21r 73K91o20s11t38k88a 5289186149416

Zatím. Zatím se to pokaždé chytlo a stihlo se zastavit. Ale také to jednou může skončit jako ostravské tramvaje. Respektive mnohonásobně hůř, až se někde v zatáčce potká rychlík jedoucí 120 km/h s protijedoucí lokálkou 60 km/h. Nejlépe v raní špičce, až tam bude dohromady 500 lidí.

+1/−1
17.9.2013 11:59

D19a67v74i21d 94Č68e10r75n19o11h59o21r40s13k21ý 1466704846906

fuj ;-D neříká se zatáčka ale oblouk ;-)

+2/−1
17.9.2013 12:53

B42o29h52u29s74l94a17v 29K12r22á79l18í13k 2511940539986

Kolejový oblouk se obvykle klade do zatáčky, jinde by neměl valný smysl.

0/−2
17.9.2013 16:04

P63a32v63e42l 87M27i91k82u98l36a 6308343206947

;-DR^

0/−1
18.9.2013 7:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.