Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky v Brně jely po stejné koleji proti sobě, dělilo je 70 metrů

V Brně-Chrlicích se v úterý ráno ocitly dva osobní vlaky čelem proti sobě na jedné koleji. Jeden stál ve stanici, zatímco druhý přijížděl ve směru od Březové nad Svitavou. Dvě a půl hodiny byl na trati z Brna do Přerova přerušený provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J46a66n 67H39e25r36n28a82,52T52h30.48D64i88p15l28.40,46C70y 8933572510107

Domnívám se, že již je nejvyšší čas, aby se někdo zodpovědný zamyslel nad tím, zda změny  v železniční dopravě - nesmyslná rozdělení dráhy na několik subjektůRv a rušení některých funkčních místRv, která sloužila zajištění bezpečnosti dopravy nejsou prvotní příčinou množícího se počtu hrozících nehod. Prvotní v dopravě by neměly být peníze, ale důsledné zajištění bezpečnosti dopravy!!

0/0
29.9.2013 12:02

P61e48t70r 11B71e91n46e51š 6863369784350

Docela by mne zajímalo, zda tuto diskuzi čte autor článku. Hlavně příspěvek Pavla Řápka. V Adamově se opravdu nejednalo o pohotového strojvedoucího, který brzdil i očima a ubrzdil to těsně před druhým vlakem, ale strojvedoucí si v klidu pomalu dojel k té druhé soupravě a kousek před ní zabrzdil. Páni redaktoři přestaňte lidem blbnout hlavy a šířit poplašné zprávy a něž nějakou "moudrost" napíšete, raději to zkonzultujte s někým, kdo dané problematice rozumí.

To že se v Adamově jednalo o tzv. jízdu podle rozhledu už bylo známo několik hodin po události a koukám, že to autor článku i po několika měsících stále nepochopil. :-((

Ach jo.

+7/0
17.9.2013 14:11

M52a65r67e39k 96F56l43e38k33a72č 1587512980301

joj..u nás včera taky...  ale tam došlo k vykolení celé soupravy...při plné rychlosti někdo zazvonil, mladej se letěl podívat kdo to je a PIKO vagonek byl v .....

+9/−1
17.9.2013 12:57

J52a98n 67P82i57v74a65r95n47í77k 1838413553721

Chybí zde zásadní informace, na jakou dobu byl provoz soukromé železnice PIKO přerušen;-D

+1/0
17.9.2013 16:28

M26a77r82e95k 59F18l70e96k18a47č 1317982100111

naštěstí jenom na několik PIKOsekund

+3/0
17.9.2013 16:48

J37a19n 49P13i27v23a26r80n55í48k 1578943923951

No a nemohly by si z tak rychle odstraněné nehody vlaku vzít i příklad ČD;-D

0/0
17.9.2013 16:51

J91a50n 61Z23e59l83e30n61k74a 2506146768305

Aha, takže výluka, nefunkčí zabzař, byla tam pomalá jízda a nejspíš se jezdilo na přivolávačku. To opravdu trvá dvě a půl hodiny, než se zjistí co a jak?

+3/−1
17.9.2013 12:49

J51a96r39o72s17l71a48v 82K30o96m38o91ň 1970774334801

tím spíš t otrvá,protože není záznam co kdo kam přepnul a kam tedy výhybka měla vést a vedla. Hlavně trvá dojezd všech složek podílejících se na vyšetřování nehody/mimořádné události

+3/0
17.9.2013 12:51

P90e55t96r93a 20V23a86ň85k56o58v94á 4334174666522

nějaký mladík přesekl kabel od výhybky? :-/

+3/−4
17.9.2013 12:16

M72i54c15h53a42l 71P27o59n65o10c97n23ý 2274795321

I ty rasisto! ;-D

+1/0
17.9.2013 12:18

D14a85v36i50d 61Č62e28r30n71o56h72o32r16s64k98ý 1936764766646

to asi ne ... to by zapezpečovačka řvala a automaticky by dala návěst stůj

+2/0
17.9.2013 12:48

K65a73r47e22l 32M81i76š37k27a 2706162372609

Myslíte zrušené drátovody? ;-D

0/0
17.9.2013 22:46

I93g94n76á13c 44N20o78v49o47t49n54ý 3485932507949

klasika .... posledne v chrlicich zdechla lokomotiva a kdyz prijel nahradni vlak,tak asi 15 minut troubil u prejezdu, nez mu pohotovi zamestnanci ceskych drah vubec prehodili vyhybku  ..... dneska kvuli tomu byla v chrlicich vyluka, autobusy pro nas neprijely, do prace jsem se dostal o hodinu pozdej..... ja se obcas divim,ze s CD jeste vubec jezdim :-/

+3/−8
17.9.2013 12:08

J98a36r60o11s93l97a55v 75K68o64m44o34ň 1120824364751

zaměstnanec českých drah nepřehazuje výhybky. Bože každý se tu chlubí informací a vůbec tomu nerozumí a ukáže jen jaký je trotl :-/

+6/0
17.9.2013 12:46

D78a69v86i94d 85Č58e55r37n31o26h70o33r51s22k95ý 1316754436286

všecko fuj jsou ČD a za to dobré může jen Jančura ... zvykej si ;-D

+3/−1
17.9.2013 12:49

J25a39r67o94s10l68a92v 93K76o68m40o18ň 1610524634941

no ještě tu máme Leoše,jen ty holky co tam dělají nevypadají jako v LEO ;-D,ale bohužel ČD jsou pro mnoho lidí všichni co dělají na železnici jako celku,krom tedy oněch dvou soukromých osobních dopravců, nechápou že už několik let je rozděleno na dvě samostané společnosti,které si účtují vše jako jiným

+1/0
17.9.2013 12:56

D92a66v28i78d 37Č12e18r87n96o75h78o42r49s49k15ý 1656164816666

jojo těm bych dal pokutu za klamavou reklamu ;-D

0/0
17.9.2013 12:58
Foto

J81a84n 92H28e64r76n95a13,72T36h33.14D14i72p83l92.22,86C45y 8523452950287

Ono totiž ČD za to nemohou.po posledních úpravách už jsou zaměstnanci dráhy jen průvodčí a strojvůdci. Koleje již patří někomu jinému a výpravčí také. A to je asi příčina porušení bezpečnosti na dráze. Tyto úpravy nepřinesly ani úspory a už vůbec ne zvýšení bezpečnosti provozu dráhy.Rv

0/0
29.9.2013 12:07

M55i94c13h85a22l 19K85r54č25á43l 6868858986892

V Chrlicích vede jednokolejka z Brna směr Přerov. Jak tam mohl jet vlak z Březové netuším.

0/−2
17.9.2013 12:03

J92a91n 54K33u97č45e14r14a 2637902956953

Os 4701 jede v trase Březová nad Svitavou - Sokolnice-Telnice. Co je na tom k nepochopení?

+3/0
17.9.2013 12:06

J13a18r46o60s85l63a94v 72K82o41m19o61ň 1620254864371

no to, že vlaky na Přerov jezdí přes Tuřany a Blažovice,tudíž mimo Chrlice a Sokolnici - Telnici.Takže vlaky na Přerov v pohodě jinudy a taky tama jezdí normálně

0/−2
17.9.2013 12:48

O43n20d21ř27e59j 94K75e82b41e87r54l98e 8315526865653

jezdí tam linka S2 Březová-Brno-Křenovice

+3/0
17.9.2013 12:08

P35a35v55e89l 81Ř42a11p76e34k 7452736169645

V Adamově to byl úplně jiný případ. Žádná pohotovost strojvedoucího, a patrně to ani nebyla mimořádná událost. ECčko jelo na přivolávací návěst, čili pomalou jízdou tak, aby v případě překážky mohl vlak bezpečně zastavit. Tento způsob je běžnou provozní situací, akorát v Adamově nastal nečekaně, zřejmě vinou špatného nastavení času v systému zabezpečovacího zařízení.

+8/0
17.9.2013 12:00

P21a23v85e27l 53Ř19a86p18e64k 7182586189255

Tím časem nemyslím denní čas, ale časovou konstantu pro zhasnutí příslušné návěsti.

+1/0
17.9.2013 12:02

H17o98n97z69a 47F36á50t37o28r 2609475614900

Takže se vlastně houby stalo a kvůli tomu se zpozdila spousta vlaků.

+2/−2
17.9.2013 11:57

A68l13e56x16a46n18d58r 38K32o11s45t44k23a 5939776509276

Houby stalo, ano, náhodou. Také to může skončit pořádným masakrem. A výluka následuje z důvodu, aby se zjistilo, proč k tomu došlo. Jestliže je špatně nastavená výhybka a udělal to železničář, je to lidská chyba, ale jestli se nějak přepla třeba na základě špatného signálu, nebo prostě mechanicky přeskočila jinam, tak je to opravdu vážný problém a jde tam o život. Až oprava skončí, bude se tam jezdit plnou rychlostí a (nevím jak tam, ale jinde) je poměrně běžná, že na jedné koleji čeká osobák a míjí ho rychlík, který si jen "přibrzdí" na 100 km/h. A ten by na 75 metrech nezastavil.

+1/0
17.9.2013 12:07

H36o57n30z43a 15F59á49t15o84r 2359545734510

A nestačilo by, nežli to vyšetří, jezdit omezenou rychlostí, ale přeci jen jezdit?

0/−3
17.9.2013 12:21

J20a39r21o17s10l38a78v 42K17o22m73o11ň 1230304574511

to mnohdy nejde, není tam třeba tolik kolejí a místa,ale občas když sebevrah se nerozpreskne přes dvě koleje tak se jezdí po druhé koleji pomalu kolem nehody ;-)

+1/0
17.9.2013 12:50

H21o78n29z92a 23F10á97t55o15r 2429585824630

1) Koleje tam asi byly, když byla i výhybka.

2) O sebevraha nešlo.

0/−3
17.9.2013 13:32

J35a78r47o30s31l72a65v 11K16o80m14o48ň 1140154104781

to jo,výhybky tam jsou,ale kolik jich tam je a kolik tam mají kolejí,navíc vlaky musí zůstat na místech,takže pokud by bránily průjezdu dalších vlaků tak to prostě nejde,obzvlášť když nejde zabza a ještě tam řešit nějak průjezd vlaků a cestující co budou na vše čumět, známe lidi :-/ ten sebevrah byl jen jako možnost kdy se dá rovnou projíždět kolem mimořádné události, viděl jsem to nedávno mezi Vítkovicemi a Svinovem jak ho Elefnat vzal podvozkem a vlak jel po druhé koleji kolem pomalu nehodové události a šlo tama jezdit byť to ještě řešili složky k nehodě

+1/0
17.9.2013 13:48

J32a36n 40F55r91o84l37í97k 6676180605564

Nejsem železničář a tak nechápu proč prostě nehodil zpátečku a nepřehodili mu vyhybku na správnou kolej. Já když autem někam blbě najedu taky trochu couvnu a jedu správně. Prostě ty dráhy to je pravěk.

Funkci vyhybky lze doufám vyzkoušet aniž by tam dvě hoďky čuměl nějaký vlak, nebo né?

+1/−6
17.9.2013 12:31

D56a80v31i89d 58Č20e43r55n71o93h41o25r18s47k15ý 1776504696856

ale nejde .... mohla to být obdoba případu tuší v Moravanech kde vlak zmizel z důvodu velkého podpískování kol ze systému a proto dostal na tu samou kolej na volno jiný vlak a dopadlo to, teď abych nekecal smrtí strojvedoucího který měl podle signalizace volno ale volno nebylo :-) vlak není auto :-)

+2/0
17.9.2013 12:52

J69a51r63o30s15l59a24v 54K73o32m90o49ň 1980814174901

silniční provoz nemá nic společného se železničním,tady se musí dodržovat pravidla na rozdíl od silnic a řidičů na nich. A pak je to mimořádnost,která je třeba zaznamenat a zjistit,zda pochybyla technika nebo člověk. Protože v jiné rychlosti a plném provozu by  to byl problém,a každou chybou se technika zdokonaluje a vylepšuje

+2/0
17.9.2013 13:00

Č71e35s42t53m71í88r 91D41o27č58e88k84a16l 3245842442473

Je to potřeba řádně vyšetřit a zjistit příčinu této mimořádné události. Mimo jiné i díky této důkladnosti je železniční doprava nepoměrně bezpečnější než doprava silniční.

+4/0
17.9.2013 14:19

J13a11r41o11s16l98a98v 18R21o61u48b80a32l 6161821639748

Včera u Chotovin na Táborsku, dnes v Brně... A co na to čistič ministr Žák? :-)

+2/−4
17.9.2013 11:49

P25e85t18r52a 37N79o65v57á15k29o25v76á 7518726894888

Měl pomaloučku dojet až těsně k tomu druhému, aby se mohlo psát, že zastavil na metr od něj. Jako ve filmech, když se bomba zastaví na jedné vteřině.

+15/0
17.9.2013 11:44

H42o10n81z97a 78F20á85t61o31r 2649165374660

Nechtěl bych vidět ty titulky: (Skoro) masakr na hlavním tahu! Setiny sekundy dělily vlaky od katastrofy! Strojvůdce - hrdina! Málem bylo dvě stě mrtvých! Šok - výpravčí udělal smrtelnou chybu!

+4/0
17.9.2013 11:59

D12a71v80i42d 77Č44e28r85n41o82h84o64r58s42k19ý 1196754206786

proč na metr ... žďuchnout o sebe nárazníkama ať je to zajímavější :D

+3/0
17.9.2013 13:04

M49i11c21h29a31e41l 19G18o57t51z 5504658983

Jeste, ze se nikomu nic nestalo...

+2/0
17.9.2013 11:42

A32l78e70x10a38n44d67r 87K34o39s98t90k72a 5329686409466

Zatím. Zatím se to pokaždé chytlo a stihlo se zastavit. Ale také to jednou může skončit jako ostravské tramvaje. Respektive mnohonásobně hůř, až se někde v zatáčce potká rychlík jedoucí 120 km/h s protijedoucí lokálkou 60 km/h. Nejlépe v raní špičce, až tam bude dohromady 500 lidí.

+1/−1
17.9.2013 11:59

D19a44v84i94d 56Č92e23r38n91o22h44o94r17s70k82ý 1556304906546

fuj ;-D neříká se zatáčka ale oblouk ;-)

+2/−1
17.9.2013 12:53

B83o78h76u29s16l27a42v 80K82r70á31l73í33k 2611940579516

Kolejový oblouk se obvykle klade do zatáčky, jinde by neměl valný smysl.

0/−2
17.9.2013 16:04

P69a40v66e35l 14M31i73k84u42l14a 6488543176927

;-DR^

0/−1
18.9.2013 7:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.