Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky v Brně jely po stejné koleji proti sobě, dělilo je 70 metrů

V Brně-Chrlicích se v úterý ráno ocitly dva osobní vlaky čelem proti sobě na jedné koleji. Jeden stál ve stanici, zatímco druhý přijížděl ve směru od Březové nad Svitavou. Dvě a půl hodiny byl na trati z Brna do Přerova přerušený provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J71a48n 42H84e22r35n28a61,25T71h77.39D40i57p71l72.21,22C51y 8553122590337

Domnívám se, že již je nejvyšší čas, aby se někdo zodpovědný zamyslel nad tím, zda změny  v železniční dopravě - nesmyslná rozdělení dráhy na několik subjektůRv a rušení některých funkčních místRv, která sloužila zajištění bezpečnosti dopravy nejsou prvotní příčinou množícího se počtu hrozících nehod. Prvotní v dopravě by neměly být peníze, ale důsledné zajištění bezpečnosti dopravy!!

0/0
29.9.2013 12:02

P49e21t80r 29B33e27n83e22š 6253159824570

Docela by mne zajímalo, zda tuto diskuzi čte autor článku. Hlavně příspěvek Pavla Řápka. V Adamově se opravdu nejednalo o pohotového strojvedoucího, který brzdil i očima a ubrzdil to těsně před druhým vlakem, ale strojvedoucí si v klidu pomalu dojel k té druhé soupravě a kousek před ní zabrzdil. Páni redaktoři přestaňte lidem blbnout hlavy a šířit poplašné zprávy a něž nějakou "moudrost" napíšete, raději to zkonzultujte s někým, kdo dané problematice rozumí.

To že se v Adamově jednalo o tzv. jízdu podle rozhledu už bylo známo několik hodin po události a koukám, že to autor článku i po několika měsících stále nepochopil. :-((

Ach jo.

+7/0
17.9.2013 14:11

M53a12r94e68k 51F21l65e97k32a13č 1897552390811

joj..u nás včera taky...  ale tam došlo k vykolení celé soupravy...při plné rychlosti někdo zazvonil, mladej se letěl podívat kdo to je a PIKO vagonek byl v .....

+9/−1
17.9.2013 12:57

J37a79n 82P50i65v70a49r96n75í55k 1748103423551

Chybí zde zásadní informace, na jakou dobu byl provoz soukromé železnice PIKO přerušen;-D

+1/0
17.9.2013 16:28

M57a23r52e76k 82F34l25e24k36a17č 1417592750261

naštěstí jenom na několik PIKOsekund

+3/0
17.9.2013 16:48

J62a46n 31P35i89v51a89r14n38í73k 1498213173551

No a nemohly by si z tak rychle odstraněné nehody vlaku vzít i příklad ČD;-D

0/0
17.9.2013 16:51

J36a49n 92Z51e77l19e50n18k59a 2226716158655

Aha, takže výluka, nefunkčí zabzař, byla tam pomalá jízda a nejspíš se jezdilo na přivolávačku. To opravdu trvá dvě a půl hodiny, než se zjistí co a jak?

+3/−1
17.9.2013 12:49

J18a15r93o33s44l39a34v 49K20o89m65o53ň 1830774374701

tím spíš t otrvá,protože není záznam co kdo kam přepnul a kam tedy výhybka měla vést a vedla. Hlavně trvá dojezd všech složek podílejících se na vyšetřování nehody/mimořádné události

+3/0
17.9.2013 12:51

P26e68t87r86a 23V88a80ň66k74o53v85á 4184634836842

nějaký mladík přesekl kabel od výhybky? :-/

+3/−4
17.9.2013 12:16

M65i61c29h33a37l 57P89o52n26o85c35n14ý 2884915301

I ty rasisto! ;-D

+1/0
17.9.2013 12:18

D22a92v53i41d 57Č89e71r69n57o92h23o77r28s14k32ý 1626934886506

to asi ne ... to by zapezpečovačka řvala a automaticky by dala návěst stůj

+2/0
17.9.2013 12:48

K94a11r46e20l 89M36i30š53k98a 2676152822629

Myslíte zrušené drátovody? ;-D

0/0
17.9.2013 22:46

I14g14n68á90c 55N56o48v44o92t90n70ý 3395232787709

klasika .... posledne v chrlicich zdechla lokomotiva a kdyz prijel nahradni vlak,tak asi 15 minut troubil u prejezdu, nez mu pohotovi zamestnanci ceskych drah vubec prehodili vyhybku  ..... dneska kvuli tomu byla v chrlicich vyluka, autobusy pro nas neprijely, do prace jsem se dostal o hodinu pozdej..... ja se obcas divim,ze s CD jeste vubec jezdim :-/

+3/−8
17.9.2013 12:08

J48a92r32o41s25l47a96v 28K75o82m63o15ň 1360454724121

zaměstnanec českých drah nepřehazuje výhybky. Bože každý se tu chlubí informací a vůbec tomu nerozumí a ukáže jen jaký je trotl :-/

+6/0
17.9.2013 12:46

D52a20v59i73d 24Č44e41r16n47o49h16o11r20s74k79ý 1756564596156

všecko fuj jsou ČD a za to dobré může jen Jančura ... zvykej si ;-D

+3/−1
17.9.2013 12:49

J73a66r25o16s84l91a18v 91K50o22m97o30ň 1880274294631

no ještě tu máme Leoše,jen ty holky co tam dělají nevypadají jako v LEO ;-D,ale bohužel ČD jsou pro mnoho lidí všichni co dělají na železnici jako celku,krom tedy oněch dvou soukromých osobních dopravců, nechápou že už několik let je rozděleno na dvě samostané společnosti,které si účtují vše jako jiným

+1/0
17.9.2013 12:56

D32a24v95i37d 18Č79e30r57n60o21h51o13r11s53k29ý 1796904826206

jojo těm bych dal pokutu za klamavou reklamu ;-D

0/0
17.9.2013 12:58
Foto

J76a90n 14H14e91r44n67a62,32T48h74.29D47i26p60l38.10,96C47y 8333252860527

Ono totiž ČD za to nemohou.po posledních úpravách už jsou zaměstnanci dráhy jen průvodčí a strojvůdci. Koleje již patří někomu jinému a výpravčí také. A to je asi příčina porušení bezpečnosti na dráze. Tyto úpravy nepřinesly ani úspory a už vůbec ne zvýšení bezpečnosti provozu dráhy.Rv

0/0
29.9.2013 12:07

M61i60c28h20a14l 91K49r26č97á18l 6848918136852

V Chrlicích vede jednokolejka z Brna směr Přerov. Jak tam mohl jet vlak z Březové netuším.

0/−2
17.9.2013 12:03

J38a49n 84K49u23č67e90r63a 2987202896913

Os 4701 jede v trase Březová nad Svitavou - Sokolnice-Telnice. Co je na tom k nepochopení?

+3/0
17.9.2013 12:06

J54a82r97o88s44l66a82v 13K86o87m97o28ň 1250174104621

no to, že vlaky na Přerov jezdí přes Tuřany a Blažovice,tudíž mimo Chrlice a Sokolnici - Telnici.Takže vlaky na Přerov v pohodě jinudy a taky tama jezdí normálně

0/−2
17.9.2013 12:48

O71n22d64ř81e29j 31K21e76b23e68r71l33e 8225316505143

jezdí tam linka S2 Březová-Brno-Křenovice

+3/0
17.9.2013 12:08

P37a89v98e76l 94Ř10a13p95e54k 7792826509515

V Adamově to byl úplně jiný případ. Žádná pohotovost strojvedoucího, a patrně to ani nebyla mimořádná událost. ECčko jelo na přivolávací návěst, čili pomalou jízdou tak, aby v případě překážky mohl vlak bezpečně zastavit. Tento způsob je běžnou provozní situací, akorát v Adamově nastal nečekaně, zřejmě vinou špatného nastavení času v systému zabezpečovacího zařízení.

+8/0
17.9.2013 12:00

P65a33v15e67l 38Ř91a86p54e18k 7722326709315

Tím časem nemyslím denní čas, ale časovou konstantu pro zhasnutí příslušné návěsti.

+1/0
17.9.2013 12:02

H74o74n94z58a 90F65á46t92o90r 2359185334660

Takže se vlastně houby stalo a kvůli tomu se zpozdila spousta vlaků.

+2/−2
17.9.2013 11:57

A71l18e68x36a48n47d70r 34K56o45s65t65k83a 5399626599286

Houby stalo, ano, náhodou. Také to může skončit pořádným masakrem. A výluka následuje z důvodu, aby se zjistilo, proč k tomu došlo. Jestliže je špatně nastavená výhybka a udělal to železničář, je to lidská chyba, ale jestli se nějak přepla třeba na základě špatného signálu, nebo prostě mechanicky přeskočila jinam, tak je to opravdu vážný problém a jde tam o život. Až oprava skončí, bude se tam jezdit plnou rychlostí a (nevím jak tam, ale jinde) je poměrně běžná, že na jedné koleji čeká osobák a míjí ho rychlík, který si jen "přibrzdí" na 100 km/h. A ten by na 75 metrech nezastavil.

+1/0
17.9.2013 12:07

H26o75n15z72a 34F38á11t94o88r 2279135574740

A nestačilo by, nežli to vyšetří, jezdit omezenou rychlostí, ale přeci jen jezdit?

0/−3
17.9.2013 12:21

J96a96r43o70s29l78a84v 81K34o84m10o95ň 1280394384921

to mnohdy nejde, není tam třeba tolik kolejí a místa,ale občas když sebevrah se nerozpreskne přes dvě koleje tak se jezdí po druhé koleji pomalu kolem nehody ;-)

+1/0
17.9.2013 12:50

H17o35n82z43a 71F18á41t27o92r 2469795674410

1) Koleje tam asi byly, když byla i výhybka.

2) O sebevraha nešlo.

0/−3
17.9.2013 13:32

J59a29r66o76s81l47a68v 31K22o19m83o73ň 1460914894141

to jo,výhybky tam jsou,ale kolik jich tam je a kolik tam mají kolejí,navíc vlaky musí zůstat na místech,takže pokud by bránily průjezdu dalších vlaků tak to prostě nejde,obzvlášť když nejde zabza a ještě tam řešit nějak průjezd vlaků a cestující co budou na vše čumět, známe lidi :-/ ten sebevrah byl jen jako možnost kdy se dá rovnou projíždět kolem mimořádné události, viděl jsem to nedávno mezi Vítkovicemi a Svinovem jak ho Elefnat vzal podvozkem a vlak jel po druhé koleji kolem pomalu nehodové události a šlo tama jezdit byť to ještě řešili složky k nehodě

+1/0
17.9.2013 13:48

J76a16n 97F71r12o80l90í29k 6246130875644

Nejsem železničář a tak nechápu proč prostě nehodil zpátečku a nepřehodili mu vyhybku na správnou kolej. Já když autem někam blbě najedu taky trochu couvnu a jedu správně. Prostě ty dráhy to je pravěk.

Funkci vyhybky lze doufám vyzkoušet aniž by tam dvě hoďky čuměl nějaký vlak, nebo né?

+1/−6
17.9.2013 12:31

D26a77v82i97d 27Č49e73r65n43o29h45o90r68s70k94ý 1266974696346

ale nejde .... mohla to být obdoba případu tuší v Moravanech kde vlak zmizel z důvodu velkého podpískování kol ze systému a proto dostal na tu samou kolej na volno jiný vlak a dopadlo to, teď abych nekecal smrtí strojvedoucího který měl podle signalizace volno ale volno nebylo :-) vlak není auto :-)

+2/0
17.9.2013 12:52

J26a51r23o26s39l80a95v 38K77o37m46o61ň 1770584144151

silniční provoz nemá nic společného se železničním,tady se musí dodržovat pravidla na rozdíl od silnic a řidičů na nich. A pak je to mimořádnost,která je třeba zaznamenat a zjistit,zda pochybyla technika nebo člověk. Protože v jiné rychlosti a plném provozu by  to byl problém,a každou chybou se technika zdokonaluje a vylepšuje

+2/0
17.9.2013 13:00

Č95e27s34t70m56í69r 17D12o41č85e74k30a53l 3775712222133

Je to potřeba řádně vyšetřit a zjistit příčinu této mimořádné události. Mimo jiné i díky této důkladnosti je železniční doprava nepoměrně bezpečnější než doprava silniční.

+4/0
17.9.2013 14:19

J60a52r27o31s20l95a37v 95R67o66u41b64a64l 6591881229238

Včera u Chotovin na Táborsku, dnes v Brně... A co na to čistič ministr Žák? :-)

+2/−4
17.9.2013 11:49

P74e47t75r35a 84N18o39v49á73k95o60v90á 7838536374238

Měl pomaloučku dojet až těsně k tomu druhému, aby se mohlo psát, že zastavil na metr od něj. Jako ve filmech, když se bomba zastaví na jedné vteřině.

+15/0
17.9.2013 11:44

H62o50n97z97a 76F82á20t27o54r 2819915464970

Nechtěl bych vidět ty titulky: (Skoro) masakr na hlavním tahu! Setiny sekundy dělily vlaky od katastrofy! Strojvůdce - hrdina! Málem bylo dvě stě mrtvých! Šok - výpravčí udělal smrtelnou chybu!

+4/0
17.9.2013 11:59

D72a80v17i41d 78Č20e84r17n40o91h78o57r96s83k50ý 1306774816166

proč na metr ... žďuchnout o sebe nárazníkama ať je to zajímavější :D

+3/0
17.9.2013 13:04

M18i96c54h36a61e24l 27G67o80t81z 5674248793

Jeste, ze se nikomu nic nestalo...

+2/0
17.9.2013 11:42

A87l93e13x72a71n31d58r 28K49o78s98t68k96a 5769106849386

Zatím. Zatím se to pokaždé chytlo a stihlo se zastavit. Ale také to jednou může skončit jako ostravské tramvaje. Respektive mnohonásobně hůř, až se někde v zatáčce potká rychlík jedoucí 120 km/h s protijedoucí lokálkou 60 km/h. Nejlépe v raní špičce, až tam bude dohromady 500 lidí.

+1/−1
17.9.2013 11:59

D11a28v53i54d 26Č60e51r14n34o71h77o98r76s73k62ý 1916904886866

fuj ;-D neříká se zatáčka ale oblouk ;-)

+2/−1
17.9.2013 12:53

B13o45h34u32s77l42a73v 47K68r21á83l90í24k 2931510319126

Kolejový oblouk se obvykle klade do zatáčky, jinde by neměl valný smysl.

0/−2
17.9.2013 16:04

P13a82v71e43l 60M67i46k58u79l29a 6728153456767

;-DR^

0/−1
18.9.2013 7:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.