Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliarda zrychlí trať mezi Znojmem a Břeclaví, spojení do Brna nezlepší

Železnice ze Znojma do Břeclavi má před sebou velké opravy. Stát do ní v nejbližších letech investuje skoro miliardu korun. Peníze ovšem vystačí jen na dva úseky trati. Na zbytku zůstane muzejní zařízení. Lidé z příhraničí tak přišli o naději na rychlé spojení s Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K91a98r41e83l 57C29v36e95t91l22e35r 3272562662468

Krajští úředníci jaksi nechápou, že trať Znojmo-Břeclav není žádnou klikatou lokálkou, ale jen nehorázně podudržovanou rovinatou celostátní dráhou, kde by bylo možné na většině úseků zvýšit rychlost až na 160 km/h bez jediného vykoupeného pozemku navíc! Ale i při 120 km/h bude zrychlení veliké, relace Znojmo-Břeclav za cca 40 až 45 minut spěšným vlakem, to je malá revoluce. 4,5 miliardy rozpočtové ceny se v tendru smrsknou dejme tomu na 3,75 miliardy, což máme nějakých 54 milionů Kč na jeden km trati. V ceně jsou započítány všechny mosty a rekonsturkce všech mezilehlých železničních stanic. Oproti cenám za dálnice či rychlostní silnice je to cena msylím přiměřená. Trať napojí Znojmo na východní koridor ČR a po rekonsturkci trati Znojmo-Jihlava se nabízí odlehčení i z hlediska tranzitní nákladní dopravy skrz ČR.!

+3/0
7.10.2013 15:41

R55a79d93k35o 39K46ř10i71v39á45n46e34k 7820923205950

No, pokud nejsou prachy na celou trať, tak se udělají nejzatíženější úseky. To mi připadá logické. Havarijní stavy by se stejně musely řešit nákladnou rekonstrukcí nebo flikováním, tak proč při tom nezvýšit rychlost? V Německu se neelektrizované regionální tratě v rovinatých úsecích, což je zde, rekonstruují na 160 km/h, u nás by byl úspěch 120 km/h. Nějaké Regiosharky a časem třeba Desira... A další úseky by se rekonstruovaly postupně. Nejde všechno hned.

+2/0
7.10.2013 10:38

J45i42ř15í 24K42o54c24u79r36e21k 6775364335498

120 km/h by stačilo. Zastávkový vlak by potom zvládl Znojmo-Břeclav za hodinu, přímý vlak za 40 minut.

Otázka je: Jak je na tom spodek? Má smysl ho rekonstruovat na zatížení 22,5 tuny na nápravu pro nákladní vlaky?

+2/0
7.10.2013 10:44

P45e72t13r 51N56i75v20n22i69c38k76ý 3932574345397

Znojmo je z pohledu dopravního spojení tragické. Do Pohořelic úzká silnice smrti s hustou dopravou (viz třeba mapa dopravních nehod). Na Jihlavu širší cesta, ale přes vesnice. Do Rakouska úzká cesta, ale naštěstí jen pár km. Vlakem jak směr Okříšky, tak Břeclav lokálka jako za C.K. mocnářství a taky tam jezdí předpotopní soupravy. A Znojmo - Retz? Opět pomalá trať, ale je to jen pár km na kranice.

.

Jak tedy ze Znojma do Brna? Vlakem rozhodně nee (tragédie jak přes Hrušovany, tak přes Břeclav). Takže nejlepší je bus na Pohořelice za 1:15. Autem se to dá ujet o něco dříve. A přitom Znojmo - Brno je 70km. Takto u nás vypadá doprava v 21. století.

+3/0
7.10.2013 10:14

V68i40k34t55o91r 50N48á77r48o61ž11n65ý 3239982278

Nevychází již spojení ze Znojma do Vídně nakonec již lépe ?

+1/0
7.10.2013 10:21

P67e72t47r 89N98i73v30n41i46c43k84ý 3322714765467

Vlakem přes Retz je lepší než do Brna. Autem srovnatelné, u nás je hrozný úsek Znojmo - Pohořelice, v Rakousku podobný do Hollabrunu. Pak už to jde.

.

Busy do Brna jezdí každou chvíli.

+1/0
7.10.2013 10:36

T48o95m89a49s 66N80o52v80o41t98n96y 3931646888549

Třeba Brno - Kroměříž je zhruba stejně daleko a stejně si i přes dálnici nepomůžete, protože dopravci většinou stejně drží dvacet let staré trasy přes vesnice a tak se stejně dostanete na ten čas jako ze Znojma. Nicméně díky dálnici je to aspoň vyřešeno autem, do 45 minut když není kolona jste v klidu uprostřed Brna. Jediné použitelné spojení veřejnou dopravou představuje SA, které ovšem v podnikání brání Zlínský kraj... ale to jen tak pro srovnání. Znojmo by si zasloužilo rekonstrukci silnice na Pohořelice, ale vzhledem k tomu, že díky potrefeným aktivistům není kraj schopen dodělat ani rozšíření na Mikulov, které je v postatě připravené, tak Znojmo je záležitostí minimálně 15 let a to kdo ví jestli...

+1/0
7.10.2013 10:52

J20i95ř23í 52K69o14c55u67r35e65k 6485984875218

Bus nebo auto. Jenže silnice na Znojemsku zdatně sekundují těm ve středočekém kraji. Pokud by měl člověk u každé díry říct sprosté slovo, musel by jet krokem aby stíhal všecky "odnadávat".

0/0
7.10.2013 10:52

K16a27r75e11l 11C23v14e75t72l41e46r 3252902162898

Dráha do Vídně je už v pořádku, po rekonstrukci viaduktu přes údolí Dyje vlaky jedou v průměru 90-100 km/h, což je vzhledem k obloukům asi maximum Zastávkovým osobákem je to ze Znojma na Wien Praterstern 85 minut, kdyby jezdily spěšňáky, bylo by to určitě někde okolo 65-70 minut. A to autem nedáte ani náhodou.

+1/0
7.10.2013 15:46

D11a79v64i51d 90D32o88b18e29š 3175422917

Nebylo by lepší trať zrušit a využívat silnici? Chápu na páteře, rychlíky, nákladní vlaky. Ale na 2x10 spojů motorákem za den? Vysvětlete mi prosím smysl takových regionálních tratí (otázka myšlena vážně), možná jsem něco nedomyslel...

0/−3
7.10.2013 10:05
Foto

P38e64t83r27u80s 64F68e34d80o31r91a 1620751490432

Tato trať je důležitá pro mládež, která se dopravuje do škol. Doprava autobusem z Hrušovan do Znojma trvá hodinu!! A to je to 25km. Vlakem se tato cesta zvládne za půl hodiny a je to jediný rozumný spoj, jak se dostat do města, kde spousta lidí studuje. Myslím, že tato trať opravdu smysl má!

+3/0
7.10.2013 10:24

V32i81k15t54o22r 49N76á33r84o82ž56n95ý 3879272198

Dobře , ale má smysl její rekonstrukce ? Nedaly by se tyto peníze investovat v této zemi smysluplněji ?

+2/−1
7.10.2013 10:26

P56e93t68r 31N75i21v87n23i64c59k32ý 3802194795867

To vždycky závisí na tom, KDO o tom bude rozhodovat a co ho zajímá, kde vidí své soukromé priority. Jistěže pražští úředníci (ani voliči) by nikdy nepřispěli na regionální trať na jižní Moravě.

.

Dotaz: dej příklad smysluplnějšího investování včetně místa.

+1/0
7.10.2013 11:49
Foto

P11e75t50r88u65s 36F23e61d29o51r61a 1400971440342

Pokud, jak píší, má rekonstrukce probíhat jen v rámci regionu a ne v rámci celé tratě, pro zlepšení spojení Znojma s Brnem, pak bych asi také hlasovala pro využití peněz někde jinde. Chtěla jsem jen poukázat na to, že tato trať by se opravdu rušit neměla

0/0
7.10.2013 15:38

K67a79r16e71l 73C97v93e54t73l32e43r 3672492932898

Smysluplnost je v tom, že ze současných 30 minut se jízdní doba sníží na 15 minut. A to je myslím pádný argument. Pokud se jen utopí peníze v zabezpečovacím zařízení a zrychlení bude mizivé, pak jsme v českém Absurdistánu.

0/0
7.10.2013 15:52

T67o66m52á97š 80K80n55a98i61f81l 6423410487780

2x10 spojů motorákem? co se vám na to nezdá .. to je naprosto běžná frekvence regionální tratě.

+1/0
7.10.2013 11:09

D23a79v89i78d 40D91o51b74e47š 3155882177

Právě že postrádám smysl existence spousty vlakových regionálních tratí, kde projede 1x motorák za hodinu, jen oprava má stát několik miliard a nemluvím o údržbě a provozu. To spíš, jak píše p. Fedora - jsou (např. přírodní) podmínky někdy takové, že zajištění dopravní obsluhy jinak je obtížné. Ale nebylo by lepší investovat takové peníze například do silnice, která poslouží všem?

0/−2
7.10.2013 11:26

T31o75m65á31š 68K73n67a39i83f93l 6863100627530

vy toho postrádáte nejspíš podstatně víc, než smysl existence něčeho ..

0/−1
7.10.2013 11:27

D22a80v53i88d 41D65o54b74e59š 3515532877

No to je inteligentní reakce :-/. Co je na tom špatného, že místo kolejí pro 1 vlak za hodinu se v obdobné trase vybuduje silnice, která poslouží i všem ostatním?

0/−1
7.10.2013 12:02

A19n11t47o92n29í47n 18C72e58t78k43o40v23s68k72ý 9198936291928

A nezlepší dokonce ani spojení do Kuala Lumpur. To je tedy zpráva.

0/0
7.10.2013 10:01

P88e25t86r 79A70n30d57r72e32j 8627553261247

Jinak je super, že si okamžitě vycucali takto vysoké sumy. Na trať, která je v rovině a bez velkých stavebních prvků je 4,5 mld. naprosto nestydatou sumou, která opět má všechny vyděsit, aby se nic nedělalo...

+2/−1
7.10.2013 9:58

J76i79ř63í 65K91o90c73u49r90e88k 6935424475238

Je psáno necelá 1 miliarda, tak jaké 4,5 miliardy?

0/0
7.10.2013 10:36

P74e72t92r 45A79n40d58r64e71j 8317313761717

Samá dogmata a nesmysly. Ti lidé, co se vyjadřují, už měli být s tímto přístupem dávno odejiti. Aneb proč nic nedělat a o nic se nesnažit...

+1/0
7.10.2013 9:56

V70i73k85t20o13r 62N28á63r42o14ž17n27ý 3139542528

Dle mého názoru další ukázka plýtvání státních peněz.

Dokážu pochopit takové rekonstrukce , které umožní rychlé spojení s centry jako je Praha či Brno....Ale investovat miliardu do regionální trati ? O kolik tam díky této investici bude cestovat více cestujících ?

+2/−2
7.10.2013 9:56

T96o36m92á46š 33K17n81a98i39f26l 6743840647210

zkus trošku popřemýšlet... kdyby svět fungoval tak, jak si to představuješ ty, tak v Čechách máme D1ku, D8čku ... a trať z prahy do brna a ostravy...

+1/−1
7.10.2013 11:10

J18i42ř44í 24H29o12v75o15r78k89a 8797286582425

Zásadní problém, proč se výrazně nezrychlí je to že, že vlakofilové počítali s vysokým nárůstem vlakových kilometrů bez zajištěného financování

+1/−1
7.10.2013 9:50

P68e84t28r 76N84e15c67h45a38n83i53c63k87ý 7733566928370

Tyhle výmluvy na rozbití jízdních řádů jsou k smíchu. Právě pomocí jízdních řádů by se dalo nějak tu dopravu zkvalitnit. Co zavést zrychlené vlaky a osobní namalovat tak, aby na ně navazovaly, ale to se nikomu nechce.

+3/−3
7.10.2013 9:44

M76a63r52i34u71s 71J12o83r51d76á90n57e12k 7662152586495

No to je ale zpráva. A co informovat o tom jaké byly varianty? Informovat o tom kdo způsobil toto kočkopes řešení. Kraj? Možná. Ale co Kordis a Psota? Co se podívat do neoficiálních kanálů, v tomto případě spíš stok... Jak chutná vínko? Je to všude u nás stejné a je jedno jestli v nejvyšší politice nebo v regionální.

+2/0
7.10.2013 9:39

J40i53ř97í 96K98o58c52u72r13e59k 6705644235118

Varianta nulová: Jezdit, dokud se to nevyklopí (i s lidma). Pak dát červený terč a výhledově trať zavřít.

- Největší darda není ani tak vyměnit štěrk, pražce a koleje. Největší darda je případné zvýšení únosnosti trati. Je tam hodně mostů, zvlášť kolem Znojma. Ty by se musely zbourat (peníze) a postavit nové (peníze).

+1/0
7.10.2013 10:48

M58a84r61i12u63s 16J18o96r22d25á92n43e38k 7752872356275

No ono právě těch variant bylo víc...

0/0
7.10.2013 22:15

T47o15m48á43š 12K93n39a76i14f98l 6613670227400

"Rychlé vlaky by navíc rozložily jízdní řády společnosti Kordis, která provozuje integrovaný dopravní systém"

a tenhle argument proboha vymyslel kdo? no tak by to prostě namalovali znova. Kdyby se měl tento argument aplikovat v obecném měřítku, tak dodneška jezdíme parními mašinkami z Prahy do Brna šest hodin...

+5/−1
7.10.2013 9:34

J29o37s75e42f 71M49i63š50k51o40v42s40k81ý 6142656303761

Taky mě to hned praštilo přes oči. Řekl bych ale, že to je invence autora článku, nikoli projektanta nebo zástupců Znojma či JM kraje.

+2/−1
7.10.2013 10:34

J83i77ř41í 32K58o74c66u55r89e31k 6355584165568

To nebude invence autra článku, Kordis autorem taky nebude... Řekl bych, že to je přplácanec od někoho, jehož zájem je čerpat (v horším případě odsát) dotace a ne vozit lidi.

+1/−1
7.10.2013 10:39

K39a10r84e73l 15C62v42e25t84l62e96r 3632172112718

Tenhle argument je bohužel z dílny Kordisu, pro které je autobusový takt svatější než to, že by lidi na Znojemsku mohli cestovat na větší vzdálenosti rychleji...

+1/0
7.10.2013 15:49

T22o35m21á83š 32K76n88a80i17f69l 6623180857810

no tak by prostě posunuli takt autobusů .. vždyť o co jde? :) to je jenom čistá lenost ....

0/0
7.10.2013 15:53
Foto

H27a38n90a 45A83n12t40o96n40o59v66á 6437689914774

Parní mašinky zvládaly nějakých 150km/h (rekord je něco přes 200) takže by to tak hrozné nebylo.

0/0
7.10.2013 16:55

T35o94m66á65š 83K77n95a24i74f83l 6793490297760

Ach jo... Jste mimo.

+2/0
7.10.2013 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.