Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliarda zrychlí trať mezi Znojmem a Břeclaví, spojení do Brna nezlepší

Železnice ze Znojma do Břeclavi má před sebou velké opravy. Stát do ní v nejbližších letech investuje skoro miliardu korun. Peníze ovšem vystačí jen na dva úseky trati. Na zbytku zůstane muzejní zařízení. Lidé z příhraničí tak přišli o naději na rychlé spojení s Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K84a34r28e48l 95C33v77e53t91l54e47r 3642442652718

Krajští úředníci jaksi nechápou, že trať Znojmo-Břeclav není žádnou klikatou lokálkou, ale jen nehorázně podudržovanou rovinatou celostátní dráhou, kde by bylo možné na většině úseků zvýšit rychlost až na 160 km/h bez jediného vykoupeného pozemku navíc! Ale i při 120 km/h bude zrychlení veliké, relace Znojmo-Břeclav za cca 40 až 45 minut spěšným vlakem, to je malá revoluce. 4,5 miliardy rozpočtové ceny se v tendru smrsknou dejme tomu na 3,75 miliardy, což máme nějakých 54 milionů Kč na jeden km trati. V ceně jsou započítány všechny mosty a rekonsturkce všech mezilehlých železničních stanic. Oproti cenám za dálnice či rychlostní silnice je to cena msylím přiměřená. Trať napojí Znojmo na východní koridor ČR a po rekonsturkci trati Znojmo-Jihlava se nabízí odlehčení i z hlediska tranzitní nákladní dopravy skrz ČR.!

+3/0
7.10.2013 15:41

R19a38d40k71o 49K84ř91i24v54á55n64e92k 7610113455820

No, pokud nejsou prachy na celou trať, tak se udělají nejzatíženější úseky. To mi připadá logické. Havarijní stavy by se stejně musely řešit nákladnou rekonstrukcí nebo flikováním, tak proč při tom nezvýšit rychlost? V Německu se neelektrizované regionální tratě v rovinatých úsecích, což je zde, rekonstruují na 160 km/h, u nás by byl úspěch 120 km/h. Nějaké Regiosharky a časem třeba Desira... A další úseky by se rekonstruovaly postupně. Nejde všechno hned.

+2/0
7.10.2013 10:38

J14i64ř96í 35K19o49c39u30r33e54k 6975834555568

120 km/h by stačilo. Zastávkový vlak by potom zvládl Znojmo-Břeclav za hodinu, přímý vlak za 40 minut.

Otázka je: Jak je na tom spodek? Má smysl ho rekonstruovat na zatížení 22,5 tuny na nápravu pro nákladní vlaky?

+2/0
7.10.2013 10:44

P69e81t60r 88N92i87v71n45i63c30k92ý 3192724915417

Znojmo je z pohledu dopravního spojení tragické. Do Pohořelic úzká silnice smrti s hustou dopravou (viz třeba mapa dopravních nehod). Na Jihlavu širší cesta, ale přes vesnice. Do Rakouska úzká cesta, ale naštěstí jen pár km. Vlakem jak směr Okříšky, tak Břeclav lokálka jako za C.K. mocnářství a taky tam jezdí předpotopní soupravy. A Znojmo - Retz? Opět pomalá trať, ale je to jen pár km na kranice.

.

Jak tedy ze Znojma do Brna? Vlakem rozhodně nee (tragédie jak přes Hrušovany, tak přes Břeclav). Takže nejlepší je bus na Pohořelice za 1:15. Autem se to dá ujet o něco dříve. A přitom Znojmo - Brno je 70km. Takto u nás vypadá doprava v 21. století.

+3/0
7.10.2013 10:14

V40i26k51t55o71r 43N10á46r39o61ž69n98ý 3199482938

Nevychází již spojení ze Znojma do Vídně nakonec již lépe ?

+1/0
7.10.2013 10:21

P85e18t67r 97N85i81v42n71i18c57k20ý 3682104755427

Vlakem přes Retz je lepší než do Brna. Autem srovnatelné, u nás je hrozný úsek Znojmo - Pohořelice, v Rakousku podobný do Hollabrunu. Pak už to jde.

.

Busy do Brna jezdí každou chvíli.

+1/0
7.10.2013 10:36

T98o75m46a88s 92N38o55v37o83t23n68y 3451306368339

Třeba Brno - Kroměříž je zhruba stejně daleko a stejně si i přes dálnici nepomůžete, protože dopravci většinou stejně drží dvacet let staré trasy přes vesnice a tak se stejně dostanete na ten čas jako ze Znojma. Nicméně díky dálnici je to aspoň vyřešeno autem, do 45 minut když není kolona jste v klidu uprostřed Brna. Jediné použitelné spojení veřejnou dopravou představuje SA, které ovšem v podnikání brání Zlínský kraj... ale to jen tak pro srovnání. Znojmo by si zasloužilo rekonstrukci silnice na Pohořelice, ale vzhledem k tomu, že díky potrefeným aktivistům není kraj schopen dodělat ani rozšíření na Mikulov, které je v postatě připravené, tak Znojmo je záležitostí minimálně 15 let a to kdo ví jestli...

+1/0
7.10.2013 10:52

J88i62ř95í 68K44o84c50u73r16e58k 6975534435978

Bus nebo auto. Jenže silnice na Znojemsku zdatně sekundují těm ve středočekém kraji. Pokud by měl člověk u každé díry říct sprosté slovo, musel by jet krokem aby stíhal všecky "odnadávat".

0/0
7.10.2013 10:52

K60a73r98e69l 96C61v92e61t29l55e65r 3402802832848

Dráha do Vídně je už v pořádku, po rekonstrukci viaduktu přes údolí Dyje vlaky jedou v průměru 90-100 km/h, což je vzhledem k obloukům asi maximum Zastávkovým osobákem je to ze Znojma na Wien Praterstern 85 minut, kdyby jezdily spěšňáky, bylo by to určitě někde okolo 65-70 minut. A to autem nedáte ani náhodou.

+1/0
7.10.2013 15:46

D26a46v21i45d 84D68o57b71e41š 3415572587

Nebylo by lepší trať zrušit a využívat silnici? Chápu na páteře, rychlíky, nákladní vlaky. Ale na 2x10 spojů motorákem za den? Vysvětlete mi prosím smysl takových regionálních tratí (otázka myšlena vážně), možná jsem něco nedomyslel...

0/−3
7.10.2013 10:05
Foto

P93e84t22r38u33s 48F68e74d32o73r39a 1360421500132

Tato trať je důležitá pro mládež, která se dopravuje do škol. Doprava autobusem z Hrušovan do Znojma trvá hodinu!! A to je to 25km. Vlakem se tato cesta zvládne za půl hodiny a je to jediný rozumný spoj, jak se dostat do města, kde spousta lidí studuje. Myslím, že tato trať opravdu smysl má!

+3/0
7.10.2013 10:24

V14i13k66t88o88r 21N85á17r57o39ž13n11ý 3679372488

Dobře , ale má smysl její rekonstrukce ? Nedaly by se tyto peníze investovat v této zemi smysluplněji ?

+2/−1
7.10.2013 10:26

P13e90t31r 89N60i79v28n51i59c45k56ý 3702874705547

To vždycky závisí na tom, KDO o tom bude rozhodovat a co ho zajímá, kde vidí své soukromé priority. Jistěže pražští úředníci (ani voliči) by nikdy nepřispěli na regionální trať na jižní Moravě.

.

Dotaz: dej příklad smysluplnějšího investování včetně místa.

+1/0
7.10.2013 11:49
Foto

P41e24t31r37u37s 53F90e21d50o27r18a 1760631980292

Pokud, jak píší, má rekonstrukce probíhat jen v rámci regionu a ne v rámci celé tratě, pro zlepšení spojení Znojma s Brnem, pak bych asi také hlasovala pro využití peněz někde jinde. Chtěla jsem jen poukázat na to, že tato trať by se opravdu rušit neměla

0/0
7.10.2013 15:38

K47a11r46e83l 69C48v14e52t88l32e85r 3602162532418

Smysluplnost je v tom, že ze současných 30 minut se jízdní doba sníží na 15 minut. A to je myslím pádný argument. Pokud se jen utopí peníze v zabezpečovacím zařízení a zrychlení bude mizivé, pak jsme v českém Absurdistánu.

0/0
7.10.2013 15:52

T49o96m46á13š 96K88n79a40i10f93l 6213780797710

2x10 spojů motorákem? co se vám na to nezdá .. to je naprosto běžná frekvence regionální tratě.

+1/0
7.10.2013 11:09

D52a13v63i52d 40D97o55b34e14š 3105162377

Právě že postrádám smysl existence spousty vlakových regionálních tratí, kde projede 1x motorák za hodinu, jen oprava má stát několik miliard a nemluvím o údržbě a provozu. To spíš, jak píše p. Fedora - jsou (např. přírodní) podmínky někdy takové, že zajištění dopravní obsluhy jinak je obtížné. Ale nebylo by lepší investovat takové peníze například do silnice, která poslouží všem?

0/−2
7.10.2013 11:26

T70o41m14á51š 92K84n67a19i76f20l 6403590117400

vy toho postrádáte nejspíš podstatně víc, než smysl existence něčeho ..

0/−1
7.10.2013 11:27

D66a70v46i88d 58D68o33b80e46š 3295312177

No to je inteligentní reakce :-/. Co je na tom špatného, že místo kolejí pro 1 vlak za hodinu se v obdobné trase vybuduje silnice, která poslouží i všem ostatním?

0/−1
7.10.2013 12:02

A75n55t84o25n91í45n 95C68e27t47k35o57v11s36k21ý 9708936421728

A nezlepší dokonce ani spojení do Kuala Lumpur. To je tedy zpráva.

0/0
7.10.2013 10:01

P13e51t98r 40A84n86d25r51e47j 8147893941847

Jinak je super, že si okamžitě vycucali takto vysoké sumy. Na trať, která je v rovině a bez velkých stavebních prvků je 4,5 mld. naprosto nestydatou sumou, která opět má všechny vyděsit, aby se nic nedělalo...

+2/−1
7.10.2013 9:58

J30i84ř18í 21K33o61c27u93r63e41k 6235294445878

Je psáno necelá 1 miliarda, tak jaké 4,5 miliardy?

0/0
7.10.2013 10:36

P86e31t57r 62A86n13d55r27e65j 8757253101377

Samá dogmata a nesmysly. Ti lidé, co se vyjadřují, už měli být s tímto přístupem dávno odejiti. Aneb proč nic nedělat a o nic se nesnažit...

+1/0
7.10.2013 9:56

V76i92k58t64o36r 51N50á37r26o27ž98n46ý 3419242778

Dle mého názoru další ukázka plýtvání státních peněz.

Dokážu pochopit takové rekonstrukce , které umožní rychlé spojení s centry jako je Praha či Brno....Ale investovat miliardu do regionální trati ? O kolik tam díky této investici bude cestovat více cestujících ?

+2/−2
7.10.2013 9:56

T49o19m85á21š 50K98n38a30i88f51l 6133900387130

zkus trošku popřemýšlet... kdyby svět fungoval tak, jak si to představuješ ty, tak v Čechách máme D1ku, D8čku ... a trať z prahy do brna a ostravy...

+1/−1
7.10.2013 11:10

J28i42ř95í 33H33o50v11o15r75k85a 8767936602695

Zásadní problém, proč se výrazně nezrychlí je to že, že vlakofilové počítali s vysokým nárůstem vlakových kilometrů bez zajištěného financování

+1/−1
7.10.2013 9:50

P13e57t25r 54N88e77c76h56a89n13i59c38k48ý 7713686238330

Tyhle výmluvy na rozbití jízdních řádů jsou k smíchu. Právě pomocí jízdních řádů by se dalo nějak tu dopravu zkvalitnit. Co zavést zrychlené vlaky a osobní namalovat tak, aby na ně navazovaly, ale to se nikomu nechce.

+3/−3
7.10.2013 9:44

M60a21r33i97u84s 13J23o18r73d75á44n42e98k 7442552476675

No to je ale zpráva. A co informovat o tom jaké byly varianty? Informovat o tom kdo způsobil toto kočkopes řešení. Kraj? Možná. Ale co Kordis a Psota? Co se podívat do neoficiálních kanálů, v tomto případě spíš stok... Jak chutná vínko? Je to všude u nás stejné a je jedno jestli v nejvyšší politice nebo v regionální.

+2/0
7.10.2013 9:39

J26i41ř35í 57K12o60c35u71r51e91k 6735934125388

Varianta nulová: Jezdit, dokud se to nevyklopí (i s lidma). Pak dát červený terč a výhledově trať zavřít.

- Největší darda není ani tak vyměnit štěrk, pražce a koleje. Největší darda je případné zvýšení únosnosti trati. Je tam hodně mostů, zvlášť kolem Znojma. Ty by se musely zbourat (peníze) a postavit nové (peníze).

+1/0
7.10.2013 10:48

M45a62r62i25u81s 37J70o28r54d11á45n25e11k 7422232906685

No ono právě těch variant bylo víc...

0/0
7.10.2013 22:15

T13o90m79á54š 37K87n74a58i59f96l 6363420217490

"Rychlé vlaky by navíc rozložily jízdní řády společnosti Kordis, která provozuje integrovaný dopravní systém"

a tenhle argument proboha vymyslel kdo? no tak by to prostě namalovali znova. Kdyby se měl tento argument aplikovat v obecném měřítku, tak dodneška jezdíme parními mašinkami z Prahy do Brna šest hodin...

+5/−1
7.10.2013 9:34

J23o70s47e98f 79M46i28š73k20o95v97s86k33ý 6222856593921

Taky mě to hned praštilo přes oči. Řekl bych ale, že to je invence autora článku, nikoli projektanta nebo zástupců Znojma či JM kraje.

+2/−1
7.10.2013 10:34

J57i60ř32í 69K13o32c83u17r74e86k 6665314395448

To nebude invence autra článku, Kordis autorem taky nebude... Řekl bych, že to je přplácanec od někoho, jehož zájem je čerpat (v horším případě odsát) dotace a ne vozit lidi.

+1/−1
7.10.2013 10:39

K84a42r61e31l 53C63v42e42t53l50e38r 3792822552508

Tenhle argument je bohužel z dílny Kordisu, pro které je autobusový takt svatější než to, že by lidi na Znojemsku mohli cestovat na větší vzdálenosti rychleji...

+1/0
7.10.2013 15:49

T63o62m71á10š 13K77n81a87i78f20l 6483630907150

no tak by prostě posunuli takt autobusů .. vždyť o co jde? :) to je jenom čistá lenost ....

0/0
7.10.2013 15:53
Foto

H58a60n51a 80A61n23t53o71n89o41v95á 6597249164814

Parní mašinky zvládaly nějakých 150km/h (rekord je něco přes 200) takže by to tak hrozné nebylo.

0/0
7.10.2013 16:55

T41o33m48á37š 66K20n34a94i31f35l 6663120547820

Ach jo... Jste mimo.

+2/0
7.10.2013 16:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.