Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Miliarda zrychlí trať mezi Znojmem a Břeclaví, spojení do Brna nezlepší

Železnice ze Znojma do Břeclavi má před sebou velké opravy. Stát do ní v nejbližších letech investuje skoro miliardu korun. Peníze ovšem vystačí jen na dva úseky trati. Na zbytku zůstane muzejní zařízení. Lidé z příhraničí tak přišli o naději na rychlé spojení s Brnem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K25a19r95e32l 41C51v90e76t71l79e55r 3122912872778

Krajští úředníci jaksi nechápou, že trať Znojmo-Břeclav není žádnou klikatou lokálkou, ale jen nehorázně podudržovanou rovinatou celostátní dráhou, kde by bylo možné na většině úseků zvýšit rychlost až na 160 km/h bez jediného vykoupeného pozemku navíc! Ale i při 120 km/h bude zrychlení veliké, relace Znojmo-Břeclav za cca 40 až 45 minut spěšným vlakem, to je malá revoluce. 4,5 miliardy rozpočtové ceny se v tendru smrsknou dejme tomu na 3,75 miliardy, což máme nějakých 54 milionů Kč na jeden km trati. V ceně jsou započítány všechny mosty a rekonsturkce všech mezilehlých železničních stanic. Oproti cenám za dálnice či rychlostní silnice je to cena msylím přiměřená. Trať napojí Znojmo na východní koridor ČR a po rekonsturkci trati Znojmo-Jihlava se nabízí odlehčení i z hlediska tranzitní nákladní dopravy skrz ČR.!

+3/0
7.10.2013 15:41

R93a12d59k55o 28K61ř46i77v52á62n53e82k 7940883945470

No, pokud nejsou prachy na celou trať, tak se udělají nejzatíženější úseky. To mi připadá logické. Havarijní stavy by se stejně musely řešit nákladnou rekonstrukcí nebo flikováním, tak proč při tom nezvýšit rychlost? V Německu se neelektrizované regionální tratě v rovinatých úsecích, což je zde, rekonstruují na 160 km/h, u nás by byl úspěch 120 km/h. Nějaké Regiosharky a časem třeba Desira... A další úseky by se rekonstruovaly postupně. Nejde všechno hned.

+2/0
7.10.2013 10:38

J85i69ř23í 22K94o64c34u67r78e80k 6445714815848

120 km/h by stačilo. Zastávkový vlak by potom zvládl Znojmo-Břeclav za hodinu, přímý vlak za 40 minut.

Otázka je: Jak je na tom spodek? Má smysl ho rekonstruovat na zatížení 22,5 tuny na nápravu pro nákladní vlaky?

+2/0
7.10.2013 10:44

P48e44t36r 90N58i52v21n69i86c53k63ý 3712284795777

Znojmo je z pohledu dopravního spojení tragické. Do Pohořelic úzká silnice smrti s hustou dopravou (viz třeba mapa dopravních nehod). Na Jihlavu širší cesta, ale přes vesnice. Do Rakouska úzká cesta, ale naštěstí jen pár km. Vlakem jak směr Okříšky, tak Břeclav lokálka jako za C.K. mocnářství a taky tam jezdí předpotopní soupravy. A Znojmo - Retz? Opět pomalá trať, ale je to jen pár km na kranice.

.

Jak tedy ze Znojma do Brna? Vlakem rozhodně nee (tragédie jak přes Hrušovany, tak přes Břeclav). Takže nejlepší je bus na Pohořelice za 1:15. Autem se to dá ujet o něco dříve. A přitom Znojmo - Brno je 70km. Takto u nás vypadá doprava v 21. století.

+3/0
7.10.2013 10:14

V97i18k81t81o83r 18N25á32r73o64ž97n47ý 3359872488

Nevychází již spojení ze Znojma do Vídně nakonec již lépe ?

+1/0
7.10.2013 10:21

P79e11t16r 70N76i14v47n68i97c46k93ý 3732104355677

Vlakem přes Retz je lepší než do Brna. Autem srovnatelné, u nás je hrozný úsek Znojmo - Pohořelice, v Rakousku podobný do Hollabrunu. Pak už to jde.

.

Busy do Brna jezdí každou chvíli.

+1/0
7.10.2013 10:36

T41o91m16a87s 11N82o36v89o98t10n39y 3281146268929

Třeba Brno - Kroměříž je zhruba stejně daleko a stejně si i přes dálnici nepomůžete, protože dopravci většinou stejně drží dvacet let staré trasy přes vesnice a tak se stejně dostanete na ten čas jako ze Znojma. Nicméně díky dálnici je to aspoň vyřešeno autem, do 45 minut když není kolona jste v klidu uprostřed Brna. Jediné použitelné spojení veřejnou dopravou představuje SA, které ovšem v podnikání brání Zlínský kraj... ale to jen tak pro srovnání. Znojmo by si zasloužilo rekonstrukci silnice na Pohořelice, ale vzhledem k tomu, že díky potrefeným aktivistům není kraj schopen dodělat ani rozšíření na Mikulov, které je v postatě připravené, tak Znojmo je záležitostí minimálně 15 let a to kdo ví jestli...

+1/0
7.10.2013 10:52

J54i72ř43í 98K14o82c69u21r18e10k 6925694225838

Bus nebo auto. Jenže silnice na Znojemsku zdatně sekundují těm ve středočekém kraji. Pokud by měl člověk u každé díry říct sprosté slovo, musel by jet krokem aby stíhal všecky "odnadávat".

0/0
7.10.2013 10:52

K47a24r51e31l 48C96v65e55t28l98e47r 3962742262708

Dráha do Vídně je už v pořádku, po rekonstrukci viaduktu přes údolí Dyje vlaky jedou v průměru 90-100 km/h, což je vzhledem k obloukům asi maximum Zastávkovým osobákem je to ze Znojma na Wien Praterstern 85 minut, kdyby jezdily spěšňáky, bylo by to určitě někde okolo 65-70 minut. A to autem nedáte ani náhodou.

+1/0
7.10.2013 15:46

D76a73v28i64d 80D52o49b10e65š 3355622577

Nebylo by lepší trať zrušit a využívat silnici? Chápu na páteře, rychlíky, nákladní vlaky. Ale na 2x10 spojů motorákem za den? Vysvětlete mi prosím smysl takových regionálních tratí (otázka myšlena vážně), možná jsem něco nedomyslel...

0/−3
7.10.2013 10:05
Foto

P31e93t78r10u88s 65F76e25d62o25r76a 1810771950872

Tato trať je důležitá pro mládež, která se dopravuje do škol. Doprava autobusem z Hrušovan do Znojma trvá hodinu!! A to je to 25km. Vlakem se tato cesta zvládne za půl hodiny a je to jediný rozumný spoj, jak se dostat do města, kde spousta lidí studuje. Myslím, že tato trať opravdu smysl má!

+3/0
7.10.2013 10:24

V27i25k98t66o85r 94N94á47r33o29ž51n57ý 3129932738

Dobře , ale má smysl její rekonstrukce ? Nedaly by se tyto peníze investovat v této zemi smysluplněji ?

+2/−1
7.10.2013 10:26

P50e65t22r 43N18i34v34n30i46c17k19ý 3482554235577

To vždycky závisí na tom, KDO o tom bude rozhodovat a co ho zajímá, kde vidí své soukromé priority. Jistěže pražští úředníci (ani voliči) by nikdy nepřispěli na regionální trať na jižní Moravě.

.

Dotaz: dej příklad smysluplnějšího investování včetně místa.

+1/0
7.10.2013 11:49
Foto

P50e82t13r56u61s 82F50e36d95o70r36a 1980401760692

Pokud, jak píší, má rekonstrukce probíhat jen v rámci regionu a ne v rámci celé tratě, pro zlepšení spojení Znojma s Brnem, pak bych asi také hlasovala pro využití peněz někde jinde. Chtěla jsem jen poukázat na to, že tato trať by se opravdu rušit neměla

0/0
7.10.2013 15:38

K24a28r22e67l 51C36v25e65t61l78e91r 3892782292788

Smysluplnost je v tom, že ze současných 30 minut se jízdní doba sníží na 15 minut. A to je myslím pádný argument. Pokud se jen utopí peníze v zabezpečovacím zařízení a zrychlení bude mizivé, pak jsme v českém Absurdistánu.

0/0
7.10.2013 15:52

T84o55m91á19š 70K10n74a98i46f22l 6663250847470

2x10 spojů motorákem? co se vám na to nezdá .. to je naprosto běžná frekvence regionální tratě.

+1/0
7.10.2013 11:09

D46a97v35i88d 69D47o94b30e42š 3555162247

Právě že postrádám smysl existence spousty vlakových regionálních tratí, kde projede 1x motorák za hodinu, jen oprava má stát několik miliard a nemluvím o údržbě a provozu. To spíš, jak píše p. Fedora - jsou (např. přírodní) podmínky někdy takové, že zajištění dopravní obsluhy jinak je obtížné. Ale nebylo by lepší investovat takové peníze například do silnice, která poslouží všem?

0/−2
7.10.2013 11:26

T66o46m94á81š 90K59n57a76i91f50l 6523480667970

vy toho postrádáte nejspíš podstatně víc, než smysl existence něčeho ..

0/−1
7.10.2013 11:27

D23a52v22i30d 39D69o98b79e24š 3425932647

No to je inteligentní reakce :-/. Co je na tom špatného, že místo kolejí pro 1 vlak za hodinu se v obdobné trase vybuduje silnice, která poslouží i všem ostatním?

0/−1
7.10.2013 12:02

A88n58t40o89n35í58n 63C63e85t18k61o51v39s74k65ý 9378696541568

A nezlepší dokonce ani spojení do Kuala Lumpur. To je tedy zpráva.

0/0
7.10.2013 10:01

P68e55t76r 60A34n24d36r61e59j 8217293711687

Jinak je super, že si okamžitě vycucali takto vysoké sumy. Na trať, která je v rovině a bez velkých stavebních prvků je 4,5 mld. naprosto nestydatou sumou, která opět má všechny vyděsit, aby se nic nedělalo...

+2/−1
7.10.2013 9:58

J50i69ř60í 72K56o96c93u64r16e19k 6255714825118

Je psáno necelá 1 miliarda, tak jaké 4,5 miliardy?

0/0
7.10.2013 10:36

P93e50t28r 87A54n86d65r25e69j 8827193791257

Samá dogmata a nesmysly. Ti lidé, co se vyjadřují, už měli být s tímto přístupem dávno odejiti. Aneb proč nic nedělat a o nic se nesnažit...

+1/0
7.10.2013 9:56

V80i44k38t28o59r 49N79á33r54o93ž98n37ý 3579552478

Dle mého názoru další ukázka plýtvání státních peněz.

Dokážu pochopit takové rekonstrukce , které umožní rychlé spojení s centry jako je Praha či Brno....Ale investovat miliardu do regionální trati ? O kolik tam díky této investici bude cestovat více cestujících ?

+2/−2
7.10.2013 9:56

T13o48m67á45š 61K40n35a66i19f91l 6403260817830

zkus trošku popřemýšlet... kdyby svět fungoval tak, jak si to představuješ ty, tak v Čechách máme D1ku, D8čku ... a trať z prahy do brna a ostravy...

+1/−1
7.10.2013 11:10

J54i90ř88í 46H26o77v83o71r80k95a 8217436302705

Zásadní problém, proč se výrazně nezrychlí je to že, že vlakofilové počítali s vysokým nárůstem vlakových kilometrů bez zajištěného financování

+1/−1
7.10.2013 9:50

P94e34t88r 27N39e20c76h65a44n51i44c63k49ý 7193706198670

Tyhle výmluvy na rozbití jízdních řádů jsou k smíchu. Právě pomocí jízdních řádů by se dalo nějak tu dopravu zkvalitnit. Co zavést zrychlené vlaky a osobní namalovat tak, aby na ně navazovaly, ale to se nikomu nechce.

+3/−3
7.10.2013 9:44

M18a62r51i70u49s 18J47o20r38d68á29n76e85k 7482502966145

No to je ale zpráva. A co informovat o tom jaké byly varianty? Informovat o tom kdo způsobil toto kočkopes řešení. Kraj? Možná. Ale co Kordis a Psota? Co se podívat do neoficiálních kanálů, v tomto případě spíš stok... Jak chutná vínko? Je to všude u nás stejné a je jedno jestli v nejvyšší politice nebo v regionální.

+2/0
7.10.2013 9:39

J94i24ř66í 51K98o51c73u76r34e54k 6935814245438

Varianta nulová: Jezdit, dokud se to nevyklopí (i s lidma). Pak dát červený terč a výhledově trať zavřít.

- Největší darda není ani tak vyměnit štěrk, pražce a koleje. Největší darda je případné zvýšení únosnosti trati. Je tam hodně mostů, zvlášť kolem Znojma. Ty by se musely zbourat (peníze) a postavit nové (peníze).

+1/0
7.10.2013 10:48

M61a19r86i53u34s 66J29o33r83d79á79n28e80k 7172452666645

No ono právě těch variant bylo víc...

0/0
7.10.2013 22:15

T94o22m51á14š 75K94n10a65i63f98l 6963710827910

"Rychlé vlaky by navíc rozložily jízdní řády společnosti Kordis, která provozuje integrovaný dopravní systém"

a tenhle argument proboha vymyslel kdo? no tak by to prostě namalovali znova. Kdyby se měl tento argument aplikovat v obecném měřítku, tak dodneška jezdíme parními mašinkami z Prahy do Brna šest hodin...

+5/−1
7.10.2013 9:34

J25o56s54e84f 25M76i61š95k72o47v75s89k82ý 6702296333911

Taky mě to hned praštilo přes oči. Řekl bych ale, že to je invence autora článku, nikoli projektanta nebo zástupců Znojma či JM kraje.

+2/−1
7.10.2013 10:34

J68i87ř87í 39K85o11c91u56r43e91k 6525674125298

To nebude invence autra článku, Kordis autorem taky nebude... Řekl bych, že to je přplácanec od někoho, jehož zájem je čerpat (v horším případě odsát) dotace a ne vozit lidi.

+1/−1
7.10.2013 10:39

K36a21r95e86l 12C34v62e59t51l87e43r 3252782662988

Tenhle argument je bohužel z dílny Kordisu, pro které je autobusový takt svatější než to, že by lidi na Znojemsku mohli cestovat na větší vzdálenosti rychleji...

+1/0
7.10.2013 15:49

T14o27m93á43š 75K14n13a93i14f85l 6693520927670

no tak by prostě posunuli takt autobusů .. vždyť o co jde? :) to je jenom čistá lenost ....

0/0
7.10.2013 15:53
Foto

H42a69n53a 14A44n55t62o70n74o42v30á 6667169374464

Parní mašinky zvládaly nějakých 150km/h (rekord je něco přes 200) takže by to tak hrozné nebylo.

0/0
7.10.2013 16:55

T51o52m84á23š 89K44n86a35i72f67l 6533310187110

Ach jo... Jste mimo.

+2/0
7.10.2013 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.