Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na dálnici D1 narazilo rychle jedoucí auto do kamionu, řidič nepřežil

Řidič osobního auta zemřel při nehodě, která se stala ve středu večer na 197. kilometru dálnice D1 u Brna. Volkswagen se srazil s nákladním autem. Provoz v místě byl nejprve zcela zastavený a poté několik hodin omezený na jeden jízdní pruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř38e35h87o88ř 98V91l47a85s40á84k 2564754501946

Divné. Spekulujete tu, že mu to tam šoupnul, ale 130-80 je jen 50 km/h. A ze 130 km/h na 80 km/h se brzdí podstatně snáz než z 50 km/h na 0 km/h, navíc to není do zdi, ale do překážky, která se vzdaluje.

Podle fotky navíc ta kabina nevypadá příliš poškozeně.

0/0
10.10.2013 12:38

P59a26v91e84l 70O29d64r76a61z39i77l 6604389167530

Jak přesně jste přišel na to, že ze 130 na 80 se brzdí snáz, než z 50 na 0?

Podle fotky není vidě, měl-li pán pás.

0/0
10.10.2013 13:08

Ř37e69h95o61ř 59V68l98a75s93á33k 2174294381416

Aha, pás, to je pravda.

Předpokládám, že ve 130 se k síle brzd přidávají nemalé odpory, které automobil doposud překonával, aby tu rychlost 130 vůbec udržel. Nicméně ani jednu variantu jsem zatím natvrdo vyzkoušet nepotřeboval, takže je možné, že něco přehlížím.

0/0
10.10.2013 14:15

M43i71c49h57a55l 57C49h48a37l14u39p29a 6758940209383

Je ale taky potřeba brát v úvahu kinetickou energii vozidla. Pro rychlost 130 to je 652J na kg, v 80 - 247 a v 50 - 96. Takže při zpomalení ze 130 na 80 to je rozdíl 400J, z 50 na 0 jenom 96, tj čtvrtina. Odpor vzduchu je při 50 čtvrtinový oproti 100, ale setrvačnost bude mít podle mě větší vliv.

+1/0
10.10.2013 19:37

Ř70e84h92o57ř 70V88l93a26s81á94k 2834314681766

Dobrá poznámka.

0/0
11.10.2013 12:04

T51o90m32a42s 89C89e30n14e79k 6657154100643

Kinetická energie roste se čtvercem rychlosti, takže vaše teorie o snažším brzdění z vyšší rychlosti je volovina.

0/0
11.10.2013 12:36

P65a41v82e73l 88O47d33r47a23z71i67l 6514499557670

Ono je to fuk, hydraulika brzd funguje stejně a při vyšší rychlosti a stejné síle na pedál mají brzdy prostě vyšší výkon. Zpomalení by mělo být podobné, když ovšem úlohu řádně zjednodušíme.

0/0
12.10.2013 12:44

J61a71n 35D80l71o84u23h16ý 8866850143890

asi mu to tam šoupnul a vw to nestihl ubrzdit. :-/

0/0
10.10.2013 11:17

P34a89v29e87l 56O15d32r61a42z17i16l 6454969317620

JJ, šoupnul mu to do pravýho.

+1/0
10.10.2013 13:08

J79o32s79e92f 43B32r68o41ž54e84k 7433255512581

Když už je řidič mrtvý, tak se těžko bude zjišťovat vina.

To že řidič kamionu nenadýchal nic neznamená. Pravděpodobně vybočil z pravého do levého pruhu a otázkou je, jak blízko před autem v levém pruhu to udělal. 

Už jsem párkrát zažil, že mě kamion vjel do levého pruhu metr dva před předek nebo dokonce začal vytlačovat do středového pruhu. Jim je to jedno, jim se nic nestane.

+2/0
10.10.2013 11:09

J54a96n 68B98l23a43ž27e35k 1242611298866

Prý 'šofér kaminou'... Měli jste napsat 'šofér tiráku' a bylo by to dokonalé, páni redaktoři... :-/

0/0
10.10.2013 9:54

J22a59r54o35s37l59a18v 15L89e35b92e51d81a 3316919447430

Njn, jezdit rychle se taky musí umět...

0/0
10.10.2013 9:37

J54i41n63d73ř16i45c47h 17Š32k63o13p37e64k 4705601150305

rozjet auto na velkou rychlost umí každý, dál to zvládnout, to už chce fištróna :-)

0/0
10.10.2013 9:50

J26a35n 34D19l60o32u61h54ý 8866760303970

zejména, když jedeš kolem kamiónů :-/

0/0
10.10.2013 11:18

J83i79n82d96ř55i80c76h 21Š47k12o73p56e79k 4495291740875

no jasně, když někdo jede na max a auto se sotva drží, pak ho míjení kamionu snadno rozhodí

0/0
10.10.2013 11:33

J31a19n 17D85l28o18u29h31ý 8126500543900

Ono stačí, když jedeš 130 a kamión ti to tam šoupne pár metrů před v 80-ti. 8-o brrrr!!

0/0
10.10.2013 11:50

P60a39v12e64l 29O57d81r72a15z34i53l 6604759137520

To se mi nikdy nestalo, divné, že.

0/0
10.10.2013 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.