Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálnici D1 narazilo rychle jedoucí auto do kamionu, řidič nepřežil

Řidič osobního auta zemřel při nehodě, která se stala ve středu večer na 197. kilometru dálnice D1 u Brna. Volkswagen se srazil s nákladním autem. Provoz v místě byl nejprve zcela zastavený a poté několik hodin omezený na jeden jízdní pruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř78e20h57o39ř 32V67l79a34s91á81k 2164334411266

Divné. Spekulujete tu, že mu to tam šoupnul, ale 130-80 je jen 50 km/h. A ze 130 km/h na 80 km/h se brzdí podstatně snáz než z 50 km/h na 0 km/h, navíc to není do zdi, ale do překážky, která se vzdaluje.

Podle fotky navíc ta kabina nevypadá příliš poškozeně.

0/0
10.10.2013 12:38

P48a61v58e75l 65O26d17r66a48z48i47l 6894239777730

Jak přesně jste přišel na to, že ze 130 na 80 se brzdí snáz, než z 50 na 0?

Podle fotky není vidě, měl-li pán pás.

0/0
10.10.2013 13:08

Ř50e50h94o98ř 57V78l85a76s91á98k 2594554721136

Aha, pás, to je pravda.

Předpokládám, že ve 130 se k síle brzd přidávají nemalé odpory, které automobil doposud překonával, aby tu rychlost 130 vůbec udržel. Nicméně ani jednu variantu jsem zatím natvrdo vyzkoušet nepotřeboval, takže je možné, že něco přehlížím.

0/0
10.10.2013 14:15

M62i49c77h29a91l 94C71h35a91l76u43p30a 6418300439603

Je ale taky potřeba brát v úvahu kinetickou energii vozidla. Pro rychlost 130 to je 652J na kg, v 80 - 247 a v 50 - 96. Takže při zpomalení ze 130 na 80 to je rozdíl 400J, z 50 na 0 jenom 96, tj čtvrtina. Odpor vzduchu je při 50 čtvrtinový oproti 100, ale setrvačnost bude mít podle mě větší vliv.

+1/0
10.10.2013 19:37

Ř58e26h39o38ř 92V34l37a46s63á34k 2484124121126

Dobrá poznámka.

0/0
11.10.2013 12:04

T61o62m66a88s 29C56e51n28e86k 6847954170293

Kinetická energie roste se čtvercem rychlosti, takže vaše teorie o snažším brzdění z vyšší rychlosti je volovina.

0/0
11.10.2013 12:36

P62a77v23e27l 37O60d62r69a66z31i45l 6654979257380

Ono je to fuk, hydraulika brzd funguje stejně a při vyšší rychlosti a stejné síle na pedál mají brzdy prostě vyšší výkon. Zpomalení by mělo být podobné, když ovšem úlohu řádně zjednodušíme.

0/0
12.10.2013 12:44

J27a88n 91D19l72o35u86h23ý 8736890113550

asi mu to tam šoupnul a vw to nestihl ubrzdit. :-/

0/0
10.10.2013 11:17

P61a18v19e75l 24O20d19r19a13z71i78l 6444799667940

JJ, šoupnul mu to do pravýho.

+1/0
10.10.2013 13:08

J64o50s60e11f 66B58r19o24ž59e18k 7923545722761

Když už je řidič mrtvý, tak se těžko bude zjišťovat vina.

To že řidič kamionu nenadýchal nic neznamená. Pravděpodobně vybočil z pravého do levého pruhu a otázkou je, jak blízko před autem v levém pruhu to udělal. 

Už jsem párkrát zažil, že mě kamion vjel do levého pruhu metr dva před předek nebo dokonce začal vytlačovat do středového pruhu. Jim je to jedno, jim se nic nestane.

+2/0
10.10.2013 11:09

J74a51n 52B93l52a21ž36e55k 1932531598816

Prý 'šofér kaminou'... Měli jste napsat 'šofér tiráku' a bylo by to dokonalé, páni redaktoři... :-/

0/0
10.10.2013 9:54

J18a35r23o17s83l36a22v 16L40e91b41e25d53a 3246639127460

Njn, jezdit rychle se taky musí umět...

0/0
10.10.2013 9:37

J52i66n44d61ř28i83c91h 68Š39k48o69p96e11k 4285581320945

rozjet auto na velkou rychlost umí každý, dál to zvládnout, to už chce fištróna :-)

0/0
10.10.2013 9:50

J16a75n 81D80l48o41u83h35ý 8366310363870

zejména, když jedeš kolem kamiónů :-/

0/0
10.10.2013 11:18

J90i15n67d68ř21i42c34h 74Š89k48o94p73e47k 4855351920575

no jasně, když někdo jede na max a auto se sotva drží, pak ho míjení kamionu snadno rozhodí

0/0
10.10.2013 11:33

J17a95n 34D48l70o43u25h70ý 8616270393230

Ono stačí, když jedeš 130 a kamión ti to tam šoupne pár metrů před v 80-ti. 8-o brrrr!!

0/0
10.10.2013 11:50

P35a40v91e85l 10O70d37r37a72z35i38l 6194369307680

To se mi nikdy nestalo, divné, že.

0/0
10.10.2013 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.