Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dálnici D1 narazilo rychle jedoucí auto do kamionu, řidič nepřežil

Řidič osobního auta zemřel při nehodě, která se stala ve středu večer na 197. kilometru dálnice D1 u Brna. Volkswagen se srazil s nákladním autem. Provoz v místě byl nejprve zcela zastavený a poté několik hodin omezený na jeden jízdní pruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř36e15h36o67ř 56V64l55a79s96á11k 2774544631106

Divné. Spekulujete tu, že mu to tam šoupnul, ale 130-80 je jen 50 km/h. A ze 130 km/h na 80 km/h se brzdí podstatně snáz než z 50 km/h na 0 km/h, navíc to není do zdi, ale do překážky, která se vzdaluje.

Podle fotky navíc ta kabina nevypadá příliš poškozeně.

0/0
10.10.2013 12:38

P37a75v80e75l 13O30d25r48a22z27i21l 6304119287160

Jak přesně jste přišel na to, že ze 130 na 80 se brzdí snáz, než z 50 na 0?

Podle fotky není vidě, měl-li pán pás.

0/0
10.10.2013 13:08

Ř90e65h56o40ř 88V70l52a15s82á95k 2684314841966

Aha, pás, to je pravda.

Předpokládám, že ve 130 se k síle brzd přidávají nemalé odpory, které automobil doposud překonával, aby tu rychlost 130 vůbec udržel. Nicméně ani jednu variantu jsem zatím natvrdo vyzkoušet nepotřeboval, takže je možné, že něco přehlížím.

0/0
10.10.2013 14:15

M72i23c55h26a61l 43C57h65a50l22u18p22a 6868920199563

Je ale taky potřeba brát v úvahu kinetickou energii vozidla. Pro rychlost 130 to je 652J na kg, v 80 - 247 a v 50 - 96. Takže při zpomalení ze 130 na 80 to je rozdíl 400J, z 50 na 0 jenom 96, tj čtvrtina. Odpor vzduchu je při 50 čtvrtinový oproti 100, ale setrvačnost bude mít podle mě větší vliv.

+1/0
10.10.2013 19:37

Ř36e62h37o73ř 15V45l30a23s74á39k 2844704961786

Dobrá poznámka.

0/0
11.10.2013 12:04

T43o97m40a51s 49C14e64n13e48k 6847574340243

Kinetická energie roste se čtvercem rychlosti, takže vaše teorie o snažším brzdění z vyšší rychlosti je volovina.

0/0
11.10.2013 12:36

P44a31v75e82l 59O94d36r69a16z93i20l 6904369917410

Ono je to fuk, hydraulika brzd funguje stejně a při vyšší rychlosti a stejné síle na pedál mají brzdy prostě vyšší výkon. Zpomalení by mělo být podobné, když ovšem úlohu řádně zjednodušíme.

0/0
12.10.2013 12:44

J51a32n 58D86l68o70u77h20ý 8806450533150

asi mu to tam šoupnul a vw to nestihl ubrzdit. :-/

0/0
10.10.2013 11:17

P90a32v24e52l 25O79d30r85a91z97i56l 6354749707180

JJ, šoupnul mu to do pravýho.

+1/0
10.10.2013 13:08

J37o14s30e60f 22B21r32o60ž26e35k 7703655532651

Když už je řidič mrtvý, tak se těžko bude zjišťovat vina.

To že řidič kamionu nenadýchal nic neznamená. Pravděpodobně vybočil z pravého do levého pruhu a otázkou je, jak blízko před autem v levém pruhu to udělal. 

Už jsem párkrát zažil, že mě kamion vjel do levého pruhu metr dva před předek nebo dokonce začal vytlačovat do středového pruhu. Jim je to jedno, jim se nic nestane.

+2/0
10.10.2013 11:09

J21a94n 46B15l89a44ž47e91k 1512931208166

Prý 'šofér kaminou'... Měli jste napsat 'šofér tiráku' a bylo by to dokonalé, páni redaktoři... :-/

0/0
10.10.2013 9:54

J15a48r53o74s32l21a96v 61L50e15b59e84d40a 3926679707960

Njn, jezdit rychle se taky musí umět...

0/0
10.10.2013 9:37

J26i53n24d76ř30i80c12h 19Š29k84o36p70e45k 4625351490165

rozjet auto na velkou rychlost umí každý, dál to zvládnout, to už chce fištróna :-)

0/0
10.10.2013 9:50

J16a83n 16D51l13o59u67h90ý 8246150443610

zejména, když jedeš kolem kamiónů :-/

0/0
10.10.2013 11:18

J74i95n75d75ř93i34c50h 94Š38k83o67p50e64k 4135361700895

no jasně, když někdo jede na max a auto se sotva drží, pak ho míjení kamionu snadno rozhodí

0/0
10.10.2013 11:33

J14a52n 34D44l34o86u83h64ý 8556230933550

Ono stačí, když jedeš 130 a kamión ti to tam šoupne pár metrů před v 80-ti. 8-o brrrr!!

0/0
10.10.2013 11:50

P85a15v75e66l 57O54d87r60a94z51i37l 6844539777310

To se mi nikdy nestalo, divné, že.

0/0
10.10.2013 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.