Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V zúženém úseku D1 havarovaly už desítky aut, i kvůli špatné krajnici

Velký pozor si musejí dát řidiči v opravovaném úseku dálnice D1 u Rousínova na Vyškovsku. Na zúžené vozovce havarovalo od začátku rekonstrukce přes sedmdesát aut. Příčinou je například nezpevněná krajnice, ve které se boří kola. Podle policie by se v úseku měla snížit maximální povolená rychlost z osmdesáti na šedesát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a59n 58C52h79o89b44o61t 5922114428641

>z osmdesáti na šedesát

Ale houby - na 40, netroškařte! :)

Bude se tomu pak opravdu ještě říkat dálnice...?

0/0
19.11.2013 14:59

P75a38v95e98l 88S79l89a73v37í77č53e70k 4147459293802

kdyby lidi umeli zipovat a nehledeli jen na sebe,dojde ke zpomaleni.ale kolona se nevytvori.

0/−1
19.11.2013 6:23

M29a52r82t30i37n 89N33e27r30m32u34t 9697617328699

budou dvě poloviční, ty auta se někam prostě dát musejí

0/0
20.11.2013 10:35

S47i42l96v86e34s55t84r 44Ž31i47l74k10a 3432160869476

Je nutné zdůraznit, že za havárie na D1 nesou v plném rozsahu vinu komunisté, za jejichž vlády byla dálnice D1 a zejména její krajnice postaveny a to přes odpor disidentů. Jinak řečeno, pokud by komunisti dálnici nepostavili nemohli by být  žádné havárie. Pro objektivitu je nutno přiznat, že  část viny padá i na současný demokratický režim, který zvýšil  rychlost na dálnici z komunistických 110 km na 130 km a nepřizpůsobil k tomu stav dálnice. Ale komunisté se dosud za stavbu dálnice neomluvili a pokud ano, tak jsme to neslyšeli.

0/−2
19.11.2013 0:18

P44a70v63e41l 50S28l21a37v84í14č77e77k 4667559293222

v useku,o kterem se mluvi,je vsude az na vyjimky 100..byt je to blbost..

0/−1
19.11.2013 6:16

M15i18c15h38a17l 57M93l35y44n18e60k 7821614881895

v useku Slavkov - Rousinov - Vyskov je nekde stovka? jsem si nikdy nevsiml.

0/0
19.11.2013 8:30

O21n43d83ř88e97j 97H89o29l29u31b 1689127298766

Když se v obcích snižovala rychlost ze 60 na 50 a někteří řidiči měli obavy, že se budou tvořit zácpy, tak všichni odborníci říkali, že se naopak zvýší kapacita. Podle ministerstva dopravy zase platí, že snížení rychlosti z 80 na 60 kapacitu sníží. Vzhledem k tomu, že zaručeně nikdo nelže (to bych si nedovolil nikomu podsouvat), je evidentně kapacita nejnižší někde kolem 60 a při vyšší i nižší rychlosti se kapacita zvyšuje. A já laik bych si naivně myslel, že tam bude lineární závislost...

0/0
18.11.2013 22:32

T16o76m74á27š 61Z94e34m10a58n 3395868764375

Je-li tam lineární závislost, tak při rychlosti 0 bude kapacita nejvyšší.

Ve zkratce - Při rychlosti nula dostanete všechny lidi z Prahy do Brna za čas -NIKDY.

Rychlost je totiž funkcí kapacity a ne obráceně.

0/0
18.11.2013 23:26

P96e41t66r 37N74i94v24n66i43c81k65ý 3302244245877

A co když tam bude povolena rychlost světla? Jaká bude kapacita?

0/0
19.11.2013 7:46

L85a16d47i54s73l58a37v 40O85n65d10r93á64č20e84k 6536129318690

Systém zipu je hezký, ale když vás předjede řada kamionů přes benzinku, tak v závěru na ten zip taky moc nehrajete.

+1/0
18.11.2013 22:03

P92a86v61e93l 92S16l15a19v71í94č19e95k 4467809453242

presne tak..s polaci to tam prez benzinku projizdeji jeden za druhym..

0/0
19.11.2013 6:18

T52o91m41a12s 78N68o11v80o70t74n11y 3591566588379

Dát jim tam "průjezd zakázán" a policajti místo chrápání v pasátu schovaní na nájezdu by mohli dělat něco užitečného...

0/0
19.11.2013 9:10

A62d98a54m 30Ž11í33d21e53k 8485682485643

Argument policie o snížení rychlosti na šedesát proto aby se tam jezdilo osmdesát vypovídá o bezzubosti a totální impotenci dálničního oddělení a navíc o inteligenci toho kdo tento blábol vymyslel

+1/0
18.11.2013 20:53
Foto

J44a75n 69K62u22r28z94e42j61a 5707298893330

Hlavně to tam omezují retardi, kteří čumí po stavební technice. Vždycky to začne stát v tom místě, kde pracuje ten obrovský stroj na zakládání. To se zas burani z lontu musí koukat, jak to silničářům jde. Takže první sáhněte do svého svědomí, než do stavebně-technického stavu ;-) ... který je mimochodem otřesný.

+3/−1
18.11.2013 20:21

L84u79b32o28m15í54r 61Z23o66u55h96a91r 3595445906408

Tohle je taky pravda.

0/0
18.11.2013 20:52

P47a91v43e40l 14O65d14r11a22z87i40l 6614269747900

No nevím, ty asi budeš ne z lontu, ale z města, a stejně po tom čumíš, ne?

0/0
19.11.2013 14:22
Foto

J78a63n 96K25u52r88z35e42j23a 5857518763300

Nějak jste se zasekl, soudruhu. Napište to, ať se to dá pochopit.

Já ročně najezdím 150 000 km. Nechybí mi ohleduplnost!

0/0
19.11.2013 14:25

M71i69r62o82s14l11a24v 77Z85i59k29m29u75n30d 7169263244103

Co je ministerstvu dopravy po rychlosti. Jedna z věcí, která zbytečně zatěžuje úředníky.

To je snad věcí správce pozemní komunikace v dohodě s policií nikoli nějakého misnisterského rady, který si tam udělá výlet, aby se na místě přesvědčil o nebezpečnosti a pak ve stanovené lhůtě rozhodne ....

Na české železnici (a nejen na ní) rozhoduje o snížení rychlosti  (třeba i z minuty na minutu) na trati - pokud je tam nějaká závada pracovník ve funkci traťmistra odpovědného za příslušný úsek trati. Nikoli nějaký úředník na generálním nebo oblastním ředitelství SŽDC nebo dokonce na ministerstvu dopravy ...

+1/0
18.11.2013 19:37

L95u91b63o27m38í62r 29Z47o50u21h59a29r 3535615876838

Já už jsem z té uzavírky na prášky.Jezdím tam denodenně několikrát do Brna a zpět.To co se tam děje je jeden velký hnus.Jednak byl totální nesmysl uzavřít dva nájezdy na dálnici od Vyškova na Brno.Chápu že se dálnice musela opravit,ale mělo se to řešit jinak.Auta už sjíždí před Vyškovem a jedou po staré na Brno.Vyškov zasekaný a stará totálně taky.Navíc spousta šoféru si myslí že v Rousínově najede zpět na dálnici, jenomže to je omyl.Ten nájezd je zavřený taky.Takže někteří nesledují značky odbočí v Rousínově k dálnici a tam se otáčí a jedou zpět.Rousínov to je kapitola taky sama o sobě.Tam aby ulehčili situaci tak začali současně opravovat chodník.Na několik dní uzavřeli jeden jízdní pruh v obci a řídili provoz kyvadlově semafory.Takže se tvořily šílený kolony.Ty se bohužel tvoří i tak.protože v Rousínově je na krátkém úseku 6 přechodů a jeden semafor, který to brzdí dokonale.Dál směrem na Brno je přejezd, který občas taky dokáže udělat své.Spousta řidičů si myslí že když sjedou na starou že si pomůžou.Bohužel kolikrát ještě si pohorší.Spíš bych volil úplně jinou trasu do Brna než po staré silnici.Sice delší ale rozhodně bez kompliklací. A pak jsou ještě řidiči kteří si starou cestu pletou s dálnicí.Sjedou a začnou tam dohánět ztracený čas a ještě přidávají další problémy navíc.Dálnice měla býti původně opravená 26.11 bohužel se to protáhne o další měsíc. už aby to bylo hotový.

+3/0
18.11.2013 19:14

P38e51t35r 56M57i24c60h23a92l 2130764951762

Hlavně, proboha, tu alternativní trasu tady nenapiš, nebo ji dutohlavové zacpou taky.

0/0
18.11.2013 19:17

M67a28r26c98e84l 54H84r65o54c41h 9989639652

;-DR^

+1/0
18.11.2013 21:13

T60o12m28a65s 16N66o40v90o90t63n90y 3661526818409

Původní termín psali (i tady na idnesu) 22. 12. - ale myslím že ani to nestihnou. Ten Rousínov je katastrofa, jeden semafor a minule jsem stál až někde v Komořanech... Ono ta D1 mezi Vyškovem a Brnem je katastrofa komplet, stačí jedna nehoda a stojí to na půl dne jak na dálnici tak na staré, takže to chce v rámci možností sledovat dopravní info, bohužel ani tabule na dálnici nejsou moc aktuální nebo přesné. Minule tam svítila nehoda a na dálnici už dávno žádná nebyla.

+1/0
19.11.2013 9:14

P50e33t34r 85M33i70c82h91a43l 2300674171132

Jednoduché řešení:

- díry vysypat makadamem,

- v každém směru dva radary, průběžně měnit jejich umístění,

- na začátku zúžení kameru na kontrolu zipu

- na každém konci výběrčí místo s policajty 24 hodin denně,

- každému, kdo pojede víc než 90 a míň než 70 dát 2000 flastr, - kdo nedodrží zip, taky za 2000, Když to nejde po dobrém, musí nastoupit tvrdá represe. Jinak dutohlavové jezdit nenaučí.

+5/−4
18.11.2013 19:00

P28e83t20r 36M92i90c63h57a93l 2370964201642

Zapomněl jsem na označení nebezpečné krajnice.

0/0
18.11.2013 19:01

A84l75b63e34r41t 42V72l53a24c30h 8166231408942

Anebo je rovnou střílet?

0/−2
18.11.2013 19:01

P76e19t84r 44M47i59c37h72a17l 2530644721602

První výše jmenovaný se ozval?

+2/−1
18.11.2013 19:05

M27i82r56o95s37l74a67v 84B16u38d18a 9872352437582

A co to třeba opravit?

+1/0
18.11.2013 19:21

M14i63r13o22s62l95a85v 47B18u92d58a 9592372227682

...platíme si za jízdu po dálnici rozumnou dálniční rychlostí, ne za buzeraci

+1/0
18.11.2013 19:22

P20e69t68r 80M54i70c66h34a78l 2470714191692

Však se to opravuje, proto je tam snížená rychlost na 80. Druhá věc je, že ta oprava měla trvat do 20. listopadu a prý se to o měsíc protáhne.

0/0
18.11.2013 19:40

T80o76m55a22s 25N78o67v52o50t51n19y 3641406458489

To je geniální řešení, dát tam policajty s výběrčím místem aby to inteligenti zastavili úplně při svých kontrolách. Kdy už sakra pochopíte, že tam není problém v rychlosti po celé uzavírce, ale pouze v těch místech, kde se přejíždí na druhou stranu dálnice a tam 60 je. Jinak se tam dá jet úplně v pohodě, pouze u Vyškova na tom zúžení to někdy vázne.

0/0
19.11.2013 9:17
Foto

M12i77c25h39a71l 47K27o47u29r54e87k 5869472397331

MISTY jsou pruhy tak UZKE, ze kdyz kamion uhne o par cm vedle je ve vas. V propadle krajnici jsou sice kuzely, ale stale je to nebezpecne. A je pravda, ze kdyz jedu 80, valna vetsina aut me predjizdi. A mili zlati, jet 130 v tomto zuzeni, opravdu FRAJERINA neni.

+1/0
18.11.2013 18:45

V74á89c85l26a65v 41D47l46o44u58h54ý 2257680274580

kdysi se uvádělo, že každá uzavírka způsobuje zvýšenou nehodovost, mě spíš deprimovalo množství uzávěrek na D1, kromě avizovaných 3 velkých je tam snad dalších 10 malých, nejdelší plynulý úsek bych odhadl tak na 20 km.

+3/0
18.11.2013 18:00

P26e24t35r 28S31e11d32l41á47k 1321624382357

Tak 110 se tam jezdí, ale ve směru, kde jsou dva jízdní pruhy. Ty nehody se dějí ve směru na Brno, kde je pouze jeden pruh a v tom kvůli vysokému provozu nikdo 110 nejezdí. Jak by mohl, když tam jezdí náklaďáky 80! Problém je ta krajnice. Místy i půl metru hluboké díry hned vedle dálnice. :-/

+7/0
18.11.2013 17:57

K67a36r90e30l 23V26a75c29h77u24t 9783162649403

Ano - ty díry jsou šílené. Kdo sjede jen pár decimetrů z pevné vozovky, téměř jistě havaruje!  :-/ Jen jeden jízdní pruh tímto směrem a tak úzký - to NENÍ dobře!!! ;-€ ... = je to ÚPLNĚ ŠPATNĚ!!! Rv

+4/0
18.11.2013 18:03

K80a80r27e31l 58V29a70c38h73u61t 9283172329523

Divné. - V jednom směru tam mají dva jízdní pruhy, naopak je to jedním jízdním pruhem. - A v obou případech to řeší omezení rychlosti na 80 km/h.... Fakt divné!

+2/0
18.11.2013 17:41

K58a48r92e12l 12V21a78c17h67u33t 9123522509393

Bezpečnější by bylo, kdyby byla ta půlka dálnice rozdělená napolovic pro oba jízdní směry - pak by byla každá ta půlka sice jednosměrná, ale byla by širší a rychlost by tam používaly všechny auta stejnou (nešlo by předjíždět). ;-) R^

+1/−1
18.11.2013 17:45

K47a98r55e21l 65V69a51c60h29u10t 9143182649393

Za stávajícího "řešení" je rychlost 80 km/h pro provoz dvěma pruhy moc malá a pro ten druhý směr jen jedním pruhem naopak moc vysoká! :-(

+2/0
18.11.2013 17:48

P62a38v12e15l 93J33o69n39á30š 5761135539615

Tedy nevím, školy nemám, ale proč se do pruhu, kde projede kamion nevejde osobní auto? Donedávno bylo to samé u Plzně a jezdilo se, samozřejmě že s patřičnou dávkou opatrnosti. Nebude problém nakonec tady? Abych nezapomněl, ta osmdesátka se tam až na řídké výjimky dodržovala. Že by to bylo tím, že tam policie čas od času měřila?

+5/0
18.11.2013 17:40

P72e22t92r 29M16i77c40h89a73l 2150164501612

Jednoduché - nevěnuje se řízení, sjede do té koleje, lekne se, trhne volantem doleva a jak se auto "chytí", tak ho to hodí do protisměru.

+2/0
18.11.2013 19:06

P11e96t28r 92R96u93m55p49l53i38k 4319957579273

Proč policie neměří tu sníženou rychlost a hrají si na kobru. Proč nenaučí řidiče, že v tom červeným kolečku ty čísla neznamenají nejmenší rychlost?

+4/−5
18.11.2013 17:33

M68i17c78h78a17l 22R18e77j47z35e80k 5976397345481

Mozna i proto, ze i policie je rada, ze se tam nejezdi 80 a mene a tim se zvysi propustnost. Merit v tom zuzeni by byla svinarna. Tenhleten problem je v tom ze soudruzi z Eurovie nebo kdo to dela nemaji na nakladak sterku, aby tu diru zasypali.

+4/−1
18.11.2013 17:36

J87a33n 94L63u41k32á72š 7217373783192

Ta propustnost je nesmysl, propustnost stoupa s nizsi rychlosti, jelikoz se snizi rozestupy mezi vozidly a tudiz se vozidel vejde vic.

+1/−6
18.11.2013 17:38

M96i21r28o83s71l32a57v 60B71u82d94a 9362972387532

;-D ale za daný čas jich projede podstatně méně i přes ty menší rozestupy!!

+5/0
18.11.2013 17:40

J32a58n 91F21i98a63l31a 7114657155369

To právě ne, závislosti nejsou lineární.

0/−1
18.11.2013 18:08

M42i26c93h95a95l 51R10e97j25z95e58k 5636637585501

Nevim jakou zavislost mas na mysli, ale kdyz cela kolona jede 100, urcite uzavirkou projede rychleji, nez kdyz ji nejaky nouma brzdi 75kou.

0/0
18.11.2013 18:11

M77a62r64t92i96n 95N35e86r98m23u28t 9257797548759

70 je právě největší propustnost, mají to tak i na frekventovaných silnicích v Německu: 70 pro všechny + zákaz předjíždění

0/0
18.11.2013 19:18

M20a62r78t45i89n 40N65e74r86m53u35t 9107227568739

slovy Š+G: rychlost je záležitost jedince, ale propustnost je věcí kolektivu.

0/0
18.11.2013 19:20

J94a37n 62L57u85k68á45š 7727183403162

Pokud si to spocitate, tj. delka vozidla 4m, rozestup 2s znamena, ze za cas t se projede usek vt a na ten pripada 4+2v vozidel. v musite prevezt z km/h na m/s. Pri 60 km/h vam vyjde, ze za 1s projede 0.14 vozidla a pro 80km/h to same.

Pokud si to odectete, zjistite, ze rodil je mensi nez 10 na -4 s, tj. za casovy usek cca 3 hodiny se vejde o jedno vozidlo.vice pri 80km/h nez pri 60km/h, takze jich opravdu neprojede podstatne mene.

+2/0
18.11.2013 18:13

J39a94n 81L76u35k30á53š 7497853943842

Nepresne jsem se vyjadril, 4+2v je delka useku, na ktery pripada jedno vozidlo (tj delka vozidla + 1 rozestup).

0/0
18.11.2013 18:44

T28o68m19a21s 86N77o48v70o94t22n39y 3341286898619

;-D

0/0
19.11.2013 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.