Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V zúženém úseku D1 havarovaly už desítky aut, i kvůli špatné krajnici

Velký pozor si musejí dát řidiči v opravovaném úseku dálnice D1 u Rousínova na Vyškovsku. Na zúžené vozovce havarovalo od začátku rekonstrukce přes sedmdesát aut. Příčinou je například nezpevněná krajnice, ve které se boří kola. Podle policie by se v úseku měla snížit maximální povolená rychlost z osmdesáti na šedesát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a20n 93C61h23o88b96o27t 5622764388691

>z osmdesáti na šedesát

Ale houby - na 40, netroškařte! :)

Bude se tomu pak opravdu ještě říkat dálnice...?

0/0
19.11.2013 14:59

P46a63v31e43l 14S67l15a91v96í70č86e36k 4427679153102

kdyby lidi umeli zipovat a nehledeli jen na sebe,dojde ke zpomaleni.ale kolona se nevytvori.

0/−1
19.11.2013 6:23

M17a32r78t78i34n 26N66e38r10m45u40t 9297757768129

budou dvě poloviční, ty auta se někam prostě dát musejí

0/0
20.11.2013 10:35

S21i50l94v36e90s92t81r 54Ž55i25l51k87a 3232320669296

Je nutné zdůraznit, že za havárie na D1 nesou v plném rozsahu vinu komunisté, za jejichž vlády byla dálnice D1 a zejména její krajnice postaveny a to přes odpor disidentů. Jinak řečeno, pokud by komunisti dálnici nepostavili nemohli by být  žádné havárie. Pro objektivitu je nutno přiznat, že  část viny padá i na současný demokratický režim, který zvýšil  rychlost na dálnici z komunistických 110 km na 130 km a nepřizpůsobil k tomu stav dálnice. Ale komunisté se dosud za stavbu dálnice neomluvili a pokud ano, tak jsme to neslyšeli.

0/−2
19.11.2013 0:18

P55a83v95e19l 39S96l58a45v30í96č92e42k 4687369843262

v useku,o kterem se mluvi,je vsude az na vyjimky 100..byt je to blbost..

0/−1
19.11.2013 6:16

M30i68c74h85a47l 40M23l16y35n77e33k 7631814371525

v useku Slavkov - Rousinov - Vyskov je nekde stovka? jsem si nikdy nevsiml.

0/0
19.11.2013 8:30

O15n42d25ř84e45j 78H66o71l24u90b 1599157928106

Když se v obcích snižovala rychlost ze 60 na 50 a někteří řidiči měli obavy, že se budou tvořit zácpy, tak všichni odborníci říkali, že se naopak zvýší kapacita. Podle ministerstva dopravy zase platí, že snížení rychlosti z 80 na 60 kapacitu sníží. Vzhledem k tomu, že zaručeně nikdo nelže (to bych si nedovolil nikomu podsouvat), je evidentně kapacita nejnižší někde kolem 60 a při vyšší i nižší rychlosti se kapacita zvyšuje. A já laik bych si naivně myslel, že tam bude lineární závislost...

0/0
18.11.2013 22:32

T35o67m54á56š 80Z80e25m69a88n 3825608734945

Je-li tam lineární závislost, tak při rychlosti 0 bude kapacita nejvyšší.

Ve zkratce - Při rychlosti nula dostanete všechny lidi z Prahy do Brna za čas -NIKDY.

Rychlost je totiž funkcí kapacity a ne obráceně.

0/0
18.11.2013 23:26

P63e92t54r 87N98i52v51n48i46c63k95ý 3602934875347

A co když tam bude povolena rychlost světla? Jaká bude kapacita?

0/0
19.11.2013 7:46

L30a16d85i92s14l33a55v 69O96n57d60r44á68č74e88k 6826219508950

Systém zipu je hezký, ale když vás předjede řada kamionů přes benzinku, tak v závěru na ten zip taky moc nehrajete.

+1/0
18.11.2013 22:03

P95a22v48e22l 49S41l76a89v87í14č58e95k 4867929903492

presne tak..s polaci to tam prez benzinku projizdeji jeden za druhym..

0/0
19.11.2013 6:18

T82o96m66a68s 71N17o33v57o39t47n18y 3811736578799

Dát jim tam "průjezd zakázán" a policajti místo chrápání v pasátu schovaní na nájezdu by mohli dělat něco užitečného...

0/0
19.11.2013 9:10

A84d20a97m 90Ž21í80d93e46k 8615362425673

Argument policie o snížení rychlosti na šedesát proto aby se tam jezdilo osmdesát vypovídá o bezzubosti a totální impotenci dálničního oddělení a navíc o inteligenci toho kdo tento blábol vymyslel

+1/0
18.11.2013 20:53
Foto

J65a47n 61K73u50r77z35e16j85a 5537808333880

Hlavně to tam omezují retardi, kteří čumí po stavební technice. Vždycky to začne stát v tom místě, kde pracuje ten obrovský stroj na zakládání. To se zas burani z lontu musí koukat, jak to silničářům jde. Takže první sáhněte do svého svědomí, než do stavebně-technického stavu ;-) ... který je mimochodem otřesný.

+3/−1
18.11.2013 20:21

L88u90b81o12m32í93r 26Z40o33u73h85a88r 3115785676878

Tohle je taky pravda.

0/0
18.11.2013 20:52

P59a15v42e39l 48O66d19r77a73z67i13l 6474509927400

No nevím, ty asi budeš ne z lontu, ale z města, a stejně po tom čumíš, ne?

0/0
19.11.2013 14:22
Foto

J38a73n 12K32u88r22z44e39j42a 5257368413730

Nějak jste se zasekl, soudruhu. Napište to, ať se to dá pochopit.

Já ročně najezdím 150 000 km. Nechybí mi ohleduplnost!

0/0
19.11.2013 14:25

M74i84r48o98s66l27a35v 47Z48i93k49m31u81n13d 7389633894783

Co je ministerstvu dopravy po rychlosti. Jedna z věcí, která zbytečně zatěžuje úředníky.

To je snad věcí správce pozemní komunikace v dohodě s policií nikoli nějakého misnisterského rady, který si tam udělá výlet, aby se na místě přesvědčil o nebezpečnosti a pak ve stanovené lhůtě rozhodne ....

Na české železnici (a nejen na ní) rozhoduje o snížení rychlosti  (třeba i z minuty na minutu) na trati - pokud je tam nějaká závada pracovník ve funkci traťmistra odpovědného za příslušný úsek trati. Nikoli nějaký úředník na generálním nebo oblastním ředitelství SŽDC nebo dokonce na ministerstvu dopravy ...

+1/0
18.11.2013 19:37

L88u39b42o56m24í97r 56Z78o75u25h75a10r 3245225356448

Já už jsem z té uzavírky na prášky.Jezdím tam denodenně několikrát do Brna a zpět.To co se tam děje je jeden velký hnus.Jednak byl totální nesmysl uzavřít dva nájezdy na dálnici od Vyškova na Brno.Chápu že se dálnice musela opravit,ale mělo se to řešit jinak.Auta už sjíždí před Vyškovem a jedou po staré na Brno.Vyškov zasekaný a stará totálně taky.Navíc spousta šoféru si myslí že v Rousínově najede zpět na dálnici, jenomže to je omyl.Ten nájezd je zavřený taky.Takže někteří nesledují značky odbočí v Rousínově k dálnici a tam se otáčí a jedou zpět.Rousínov to je kapitola taky sama o sobě.Tam aby ulehčili situaci tak začali současně opravovat chodník.Na několik dní uzavřeli jeden jízdní pruh v obci a řídili provoz kyvadlově semafory.Takže se tvořily šílený kolony.Ty se bohužel tvoří i tak.protože v Rousínově je na krátkém úseku 6 přechodů a jeden semafor, který to brzdí dokonale.Dál směrem na Brno je přejezd, který občas taky dokáže udělat své.Spousta řidičů si myslí že když sjedou na starou že si pomůžou.Bohužel kolikrát ještě si pohorší.Spíš bych volil úplně jinou trasu do Brna než po staré silnici.Sice delší ale rozhodně bez kompliklací. A pak jsou ještě řidiči kteří si starou cestu pletou s dálnicí.Sjedou a začnou tam dohánět ztracený čas a ještě přidávají další problémy navíc.Dálnice měla býti původně opravená 26.11 bohužel se to protáhne o další měsíc. už aby to bylo hotový.

+3/0
18.11.2013 19:14

P12e87t28r 14M80i33c67h92a89l 2780624101172

Hlavně, proboha, tu alternativní trasu tady nenapiš, nebo ji dutohlavové zacpou taky.

0/0
18.11.2013 19:17

M18a16r74c51e45l 47H11r40o28c69h 9499529872

;-DR^

+1/0
18.11.2013 21:13

T51o19m71a48s 79N37o95v46o11t49n45y 3851976658719

Původní termín psali (i tady na idnesu) 22. 12. - ale myslím že ani to nestihnou. Ten Rousínov je katastrofa, jeden semafor a minule jsem stál až někde v Komořanech... Ono ta D1 mezi Vyškovem a Brnem je katastrofa komplet, stačí jedna nehoda a stojí to na půl dne jak na dálnici tak na staré, takže to chce v rámci možností sledovat dopravní info, bohužel ani tabule na dálnici nejsou moc aktuální nebo přesné. Minule tam svítila nehoda a na dálnici už dávno žádná nebyla.

+1/0
19.11.2013 9:14

P49e65t45r 45M55i70c67h19a10l 2570774731332

Jednoduché řešení:

- díry vysypat makadamem,

- v každém směru dva radary, průběžně měnit jejich umístění,

- na začátku zúžení kameru na kontrolu zipu

- na každém konci výběrčí místo s policajty 24 hodin denně,

- každému, kdo pojede víc než 90 a míň než 70 dát 2000 flastr, - kdo nedodrží zip, taky za 2000, Když to nejde po dobrém, musí nastoupit tvrdá represe. Jinak dutohlavové jezdit nenaučí.

+5/−4
18.11.2013 19:00

P14e82t28r 77M60i91c81h57a30l 2510984351132

Zapomněl jsem na označení nebezpečné krajnice.

0/0
18.11.2013 19:01

A70l17b65e39r64t 47V81l38a90c62h 8346141958272

Anebo je rovnou střílet?

0/−2
18.11.2013 19:01

P82e10t70r 89M12i62c71h42a27l 2300664351152

První výše jmenovaný se ozval?

+2/−1
18.11.2013 19:05

M82i24r29o23s45l19a51v 98B60u52d70a 9922392917932

A co to třeba opravit?

+1/0
18.11.2013 19:21

M22i30r93o73s63l74a97v 57B58u61d96a 9722412387882

...platíme si za jízdu po dálnici rozumnou dálniční rychlostí, ne za buzeraci

+1/0
18.11.2013 19:22

P45e71t39r 42M97i24c71h48a87l 2930544271322

Však se to opravuje, proto je tam snížená rychlost na 80. Druhá věc je, že ta oprava měla trvat do 20. listopadu a prý se to o měsíc protáhne.

0/0
18.11.2013 19:40

T56o10m95a71s 69N76o29v95o35t91n70y 3391846668699

To je geniální řešení, dát tam policajty s výběrčím místem aby to inteligenti zastavili úplně při svých kontrolách. Kdy už sakra pochopíte, že tam není problém v rychlosti po celé uzavírce, ale pouze v těch místech, kde se přejíždí na druhou stranu dálnice a tam 60 je. Jinak se tam dá jet úplně v pohodě, pouze u Vyškova na tom zúžení to někdy vázne.

0/0
19.11.2013 9:17
Foto

M61i47c46h20a70l 70K16o97u63r96e93k 5799502817161

MISTY jsou pruhy tak UZKE, ze kdyz kamion uhne o par cm vedle je ve vas. V propadle krajnici jsou sice kuzely, ale stale je to nebezpecne. A je pravda, ze kdyz jedu 80, valna vetsina aut me predjizdi. A mili zlati, jet 130 v tomto zuzeni, opravdu FRAJERINA neni.

+1/0
18.11.2013 18:45

V79á19c57l74a10v 58D64l34o13u63h18ý 2927200794670

kdysi se uvádělo, že každá uzavírka způsobuje zvýšenou nehodovost, mě spíš deprimovalo množství uzávěrek na D1, kromě avizovaných 3 velkých je tam snad dalších 10 malých, nejdelší plynulý úsek bych odhadl tak na 20 km.

+3/0
18.11.2013 18:00

P12e22t56r 11S85e49d57l43á55k 1611494112427

Tak 110 se tam jezdí, ale ve směru, kde jsou dva jízdní pruhy. Ty nehody se dějí ve směru na Brno, kde je pouze jeden pruh a v tom kvůli vysokému provozu nikdo 110 nejezdí. Jak by mohl, když tam jezdí náklaďáky 80! Problém je ta krajnice. Místy i půl metru hluboké díry hned vedle dálnice. :-/

+7/0
18.11.2013 17:57

K73a74r95e77l 23V28a22c61h81u19t 9663212959233

Ano - ty díry jsou šílené. Kdo sjede jen pár decimetrů z pevné vozovky, téměř jistě havaruje!  :-/ Jen jeden jízdní pruh tímto směrem a tak úzký - to NENÍ dobře!!! ;-€ ... = je to ÚPLNĚ ŠPATNĚ!!! Rv

+4/0
18.11.2013 18:03

K43a55r61e77l 95V28a94c94h80u32t 9493942659313

Divné. - V jednom směru tam mají dva jízdní pruhy, naopak je to jedním jízdním pruhem. - A v obou případech to řeší omezení rychlosti na 80 km/h.... Fakt divné!

+2/0
18.11.2013 17:41

K56a32r60e37l 66V40a78c90h66u16t 9293132899883

Bezpečnější by bylo, kdyby byla ta půlka dálnice rozdělená napolovic pro oba jízdní směry - pak by byla každá ta půlka sice jednosměrná, ale byla by širší a rychlost by tam používaly všechny auta stejnou (nešlo by předjíždět). ;-) R^

+1/−1
18.11.2013 17:45

K88a36r24e86l 92V83a53c82h46u78t 9923732389273

Za stávajícího "řešení" je rychlost 80 km/h pro provoz dvěma pruhy moc malá a pro ten druhý směr jen jedním pruhem naopak moc vysoká! :-(

+2/0
18.11.2013 17:48

P62a89v85e79l 95J16o64n73á61š 5151885319975

Tedy nevím, školy nemám, ale proč se do pruhu, kde projede kamion nevejde osobní auto? Donedávno bylo to samé u Plzně a jezdilo se, samozřejmě že s patřičnou dávkou opatrnosti. Nebude problém nakonec tady? Abych nezapomněl, ta osmdesátka se tam až na řídké výjimky dodržovala. Že by to bylo tím, že tam policie čas od času měřila?

+5/0
18.11.2013 17:40

P14e60t88r 74M77i42c59h16a39l 2170864181392

Jednoduché - nevěnuje se řízení, sjede do té koleje, lekne se, trhne volantem doleva a jak se auto "chytí", tak ho to hodí do protisměru.

+2/0
18.11.2013 19:06

P16e73t84r 80R44u92m12p60l38i75k 4299497179833

Proč policie neměří tu sníženou rychlost a hrají si na kobru. Proč nenaučí řidiče, že v tom červeným kolečku ty čísla neznamenají nejmenší rychlost?

+4/−5
18.11.2013 17:33

M34i24c73h18a97l 71R84e49j31z57e13k 5246407775211

Mozna i proto, ze i policie je rada, ze se tam nejezdi 80 a mene a tim se zvysi propustnost. Merit v tom zuzeni by byla svinarna. Tenhleten problem je v tom ze soudruzi z Eurovie nebo kdo to dela nemaji na nakladak sterku, aby tu diru zasypali.

+4/−1
18.11.2013 17:36

J33a82n 98L70u65k10á89š 7887803703942

Ta propustnost je nesmysl, propustnost stoupa s nizsi rychlosti, jelikoz se snizi rozestupy mezi vozidly a tudiz se vozidel vejde vic.

+1/−6
18.11.2013 17:38

M28i46r74o84s68l35a70v 57B34u90d64a 9972872467532

;-D ale za daný čas jich projede podstatně méně i přes ty menší rozestupy!!

+5/0
18.11.2013 17:40

J66a52n 36F77i29a61l33a 7484157925309

To právě ne, závislosti nejsou lineární.

0/−1
18.11.2013 18:08

M77i50c82h43a34l 92R47e12j52z47e73k 5466877775531

Nevim jakou zavislost mas na mysli, ale kdyz cela kolona jede 100, urcite uzavirkou projede rychleji, nez kdyz ji nejaky nouma brzdi 75kou.

0/0
18.11.2013 18:11

M81a52r30t67i83n 20N34e22r43m47u62t 9137517438949

70 je právě největší propustnost, mají to tak i na frekventovaných silnicích v Německu: 70 pro všechny + zákaz předjíždění

0/0
18.11.2013 19:18

M96a69r91t48i57n 30N74e89r65m70u60t 9857927158919

slovy Š+G: rychlost je záležitost jedince, ale propustnost je věcí kolektivu.

0/0
18.11.2013 19:20

J15a48n 98L74u78k79á28š 7467183203522

Pokud si to spocitate, tj. delka vozidla 4m, rozestup 2s znamena, ze za cas t se projede usek vt a na ten pripada 4+2v vozidel. v musite prevezt z km/h na m/s. Pri 60 km/h vam vyjde, ze za 1s projede 0.14 vozidla a pro 80km/h to same.

Pokud si to odectete, zjistite, ze rodil je mensi nez 10 na -4 s, tj. za casovy usek cca 3 hodiny se vejde o jedno vozidlo.vice pri 80km/h nez pri 60km/h, takze jich opravdu neprojede podstatne mene.

+2/0
18.11.2013 18:13

J38a49n 95L71u89k95á68š 7577493133542

Nepresne jsem se vyjadril, 4+2v je delka useku, na ktery pripada jedno vozidlo (tj delka vozidla + 1 rozestup).

0/0
18.11.2013 18:44

T49o29m33a17s 62N63o95v33o33t40n16y 3501416238139

;-D

0/0
19.11.2013 9:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.