Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V zúženém úseku D1 havarovaly už desítky aut, i kvůli špatné krajnici

Velký pozor si musejí dát řidiči v opravovaném úseku dálnice D1 u Rousínova na Vyškovsku. Na zúžené vozovce havarovalo od začátku rekonstrukce přes sedmdesát aut. Příčinou je například nezpevněná krajnice, ve které se boří kola. Podle policie by se v úseku měla snížit maximální povolená rychlost z osmdesáti na šedesát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a48n 78C82h50o10b40o23t 5282554128341

>z osmdesáti na šedesát

Ale houby - na 40, netroškařte! :)

Bude se tomu pak opravdu ještě říkat dálnice...?

0/0
19.11.2013 14:59

P26a28v25e38l 85S61l49a80v71í52č56e10k 4837199163842

kdyby lidi umeli zipovat a nehledeli jen na sebe,dojde ke zpomaleni.ale kolona se nevytvori.

0/−1
19.11.2013 6:23

M78a29r34t87i21n 94N42e72r74m32u23t 9327647658809

budou dvě poloviční, ty auta se někam prostě dát musejí

0/0
20.11.2013 10:35

S25i81l13v54e81s45t47r 73Ž24i72l30k21a 3212660169396

Je nutné zdůraznit, že za havárie na D1 nesou v plném rozsahu vinu komunisté, za jejichž vlády byla dálnice D1 a zejména její krajnice postaveny a to přes odpor disidentů. Jinak řečeno, pokud by komunisti dálnici nepostavili nemohli by být  žádné havárie. Pro objektivitu je nutno přiznat, že  část viny padá i na současný demokratický režim, který zvýšil  rychlost na dálnici z komunistických 110 km na 130 km a nepřizpůsobil k tomu stav dálnice. Ale komunisté se dosud za stavbu dálnice neomluvili a pokud ano, tak jsme to neslyšeli.

0/−2
19.11.2013 0:18

P92a98v56e13l 22S69l33a14v91í40č13e42k 4537889733582

v useku,o kterem se mluvi,je vsude az na vyjimky 100..byt je to blbost..

0/−1
19.11.2013 6:16

M58i29c91h44a12l 93M34l80y34n46e87k 7491464801695

v useku Slavkov - Rousinov - Vyskov je nekde stovka? jsem si nikdy nevsiml.

0/0
19.11.2013 8:30

O51n63d20ř55e25j 35H71o80l67u77b 1909837588406

Když se v obcích snižovala rychlost ze 60 na 50 a někteří řidiči měli obavy, že se budou tvořit zácpy, tak všichni odborníci říkali, že se naopak zvýší kapacita. Podle ministerstva dopravy zase platí, že snížení rychlosti z 80 na 60 kapacitu sníží. Vzhledem k tomu, že zaručeně nikdo nelže (to bych si nedovolil nikomu podsouvat), je evidentně kapacita nejnižší někde kolem 60 a při vyšší i nižší rychlosti se kapacita zvyšuje. A já laik bych si naivně myslel, že tam bude lineární závislost...

0/0
18.11.2013 22:32

T54o43m20á39š 76Z31e47m18a57n 3195118644545

Je-li tam lineární závislost, tak při rychlosti 0 bude kapacita nejvyšší.

Ve zkratce - Při rychlosti nula dostanete všechny lidi z Prahy do Brna za čas -NIKDY.

Rychlost je totiž funkcí kapacity a ne obráceně.

0/0
18.11.2013 23:26

P19e87t87r 97N67i14v89n66i61c82k46ý 3192484135147

A co když tam bude povolena rychlost světla? Jaká bude kapacita?

0/0
19.11.2013 7:46

L30a35d55i89s49l87a56v 94O13n69d39r74á41č71e47k 6676259698260

Systém zipu je hezký, ale když vás předjede řada kamionů přes benzinku, tak v závěru na ten zip taky moc nehrajete.

+1/0
18.11.2013 22:03

P41a96v58e79l 56S94l62a91v53í71č77e75k 4657459503132

presne tak..s polaci to tam prez benzinku projizdeji jeden za druhym..

0/0
19.11.2013 6:18

T21o86m87a53s 37N82o54v60o25t61n80y 3561436768249

Dát jim tam "průjezd zakázán" a policajti místo chrápání v pasátu schovaní na nájezdu by mohli dělat něco užitečného...

0/0
19.11.2013 9:10

A19d34a34m 89Ž83í70d97e11k 8925922565903

Argument policie o snížení rychlosti na šedesát proto aby se tam jezdilo osmdesát vypovídá o bezzubosti a totální impotenci dálničního oddělení a navíc o inteligenci toho kdo tento blábol vymyslel

+1/0
18.11.2013 20:53

J84a49n 22K59u92r87z69e92j87a 5287718533190

Hlavně to tam omezují retardi, kteří čumí po stavební technice. Vždycky to začne stát v tom místě, kde pracuje ten obrovský stroj na zakládání. To se zas burani z lontu musí koukat, jak to silničářům jde. Takže první sáhněte do svého svědomí, než do stavebně-technického stavu ;-) ... který je mimochodem otřesný.

+3/−1
18.11.2013 20:21

L14u51b72o50m12í76r 90Z89o30u41h87a31r 3415785796318

Tohle je taky pravda.

0/0
18.11.2013 20:52

P12a26v55e35l 89O61d13r34a76z41i44l 6834839357480

No nevím, ty asi budeš ne z lontu, ale z města, a stejně po tom čumíš, ne?

0/0
19.11.2013 14:22

J40a45n 70K22u26r87z95e50j29a 5167878183570

Nějak jste se zasekl, soudruhu. Napište to, ať se to dá pochopit.

Já ročně najezdím 150 000 km. Nechybí mi ohleduplnost!

0/0
19.11.2013 14:25

M31i39r60o10s48l61a19v 48Z50i50k92m58u26n82d 7889973514243

Co je ministerstvu dopravy po rychlosti. Jedna z věcí, která zbytečně zatěžuje úředníky.

To je snad věcí správce pozemní komunikace v dohodě s policií nikoli nějakého misnisterského rady, který si tam udělá výlet, aby se na místě přesvědčil o nebezpečnosti a pak ve stanovené lhůtě rozhodne ....

Na české železnici (a nejen na ní) rozhoduje o snížení rychlosti  (třeba i z minuty na minutu) na trati - pokud je tam nějaká závada pracovník ve funkci traťmistra odpovědného za příslušný úsek trati. Nikoli nějaký úředník na generálním nebo oblastním ředitelství SŽDC nebo dokonce na ministerstvu dopravy ...

+1/0
18.11.2013 19:37

L57u84b57o14m94í92r 47Z43o59u89h98a66r 3385485426968

Já už jsem z té uzavírky na prášky.Jezdím tam denodenně několikrát do Brna a zpět.To co se tam děje je jeden velký hnus.Jednak byl totální nesmysl uzavřít dva nájezdy na dálnici od Vyškova na Brno.Chápu že se dálnice musela opravit,ale mělo se to řešit jinak.Auta už sjíždí před Vyškovem a jedou po staré na Brno.Vyškov zasekaný a stará totálně taky.Navíc spousta šoféru si myslí že v Rousínově najede zpět na dálnici, jenomže to je omyl.Ten nájezd je zavřený taky.Takže někteří nesledují značky odbočí v Rousínově k dálnici a tam se otáčí a jedou zpět.Rousínov to je kapitola taky sama o sobě.Tam aby ulehčili situaci tak začali současně opravovat chodník.Na několik dní uzavřeli jeden jízdní pruh v obci a řídili provoz kyvadlově semafory.Takže se tvořily šílený kolony.Ty se bohužel tvoří i tak.protože v Rousínově je na krátkém úseku 6 přechodů a jeden semafor, který to brzdí dokonale.Dál směrem na Brno je přejezd, který občas taky dokáže udělat své.Spousta řidičů si myslí že když sjedou na starou že si pomůžou.Bohužel kolikrát ještě si pohorší.Spíš bych volil úplně jinou trasu do Brna než po staré silnici.Sice delší ale rozhodně bez kompliklací. A pak jsou ještě řidiči kteří si starou cestu pletou s dálnicí.Sjedou a začnou tam dohánět ztracený čas a ještě přidávají další problémy navíc.Dálnice měla býti původně opravená 26.11 bohužel se to protáhne o další měsíc. už aby to bylo hotový.

+3/0
18.11.2013 19:14

P45e68t83r 23M54i32c35h98a78l 2350324701752

Hlavně, proboha, tu alternativní trasu tady nenapiš, nebo ji dutohlavové zacpou taky.

0/0
18.11.2013 19:17

M94a47r34c45e26l 88H65r43o72c53h 9139959532

;-DR^

+1/0
18.11.2013 21:13

T67o70m14a90s 59N92o91v87o44t55n11y 3161556738719

Původní termín psali (i tady na idnesu) 22. 12. - ale myslím že ani to nestihnou. Ten Rousínov je katastrofa, jeden semafor a minule jsem stál až někde v Komořanech... Ono ta D1 mezi Vyškovem a Brnem je katastrofa komplet, stačí jedna nehoda a stojí to na půl dne jak na dálnici tak na staré, takže to chce v rámci možností sledovat dopravní info, bohužel ani tabule na dálnici nejsou moc aktuální nebo přesné. Minule tam svítila nehoda a na dálnici už dávno žádná nebyla.

+1/0
19.11.2013 9:14

P13e80t69r 92M68i18c36h29a33l 2710904241952

Jednoduché řešení:

- díry vysypat makadamem,

- v každém směru dva radary, průběžně měnit jejich umístění,

- na začátku zúžení kameru na kontrolu zipu

- na každém konci výběrčí místo s policajty 24 hodin denně,

- každému, kdo pojede víc než 90 a míň než 70 dát 2000 flastr, - kdo nedodrží zip, taky za 2000, Když to nejde po dobrém, musí nastoupit tvrdá represe. Jinak dutohlavové jezdit nenaučí.

+5/−4
18.11.2013 19:00

P79e55t12r 50M49i10c28h39a55l 2200644281792

Zapomněl jsem na označení nebezpečné krajnice.

0/0
18.11.2013 19:01

A25l12b54e45r11t 69V87l59a86c98h 8816981248822

Anebo je rovnou střílet?

0/−2
18.11.2013 19:01

P74e12t95r 63M40i68c30h95a29l 2590304591522

První výše jmenovaný se ozval?

+2/−1
18.11.2013 19:05

M32i31r13o62s40l47a58v 53B18u48d18a 9692452777942

A co to třeba opravit?

+1/0
18.11.2013 19:21

M19i66r52o62s49l28a29v 25B71u45d61a 9322262837422

...platíme si za jízdu po dálnici rozumnou dálniční rychlostí, ne za buzeraci

+1/0
18.11.2013 19:22

P34e49t80r 20M67i98c44h75a59l 2950614521362

Však se to opravuje, proto je tam snížená rychlost na 80. Druhá věc je, že ta oprava měla trvat do 20. listopadu a prý se to o měsíc protáhne.

0/0
18.11.2013 19:40

T52o52m54a91s 60N59o59v51o63t20n91y 3981696818839

To je geniální řešení, dát tam policajty s výběrčím místem aby to inteligenti zastavili úplně při svých kontrolách. Kdy už sakra pochopíte, že tam není problém v rychlosti po celé uzavírce, ale pouze v těch místech, kde se přejíždí na druhou stranu dálnice a tam 60 je. Jinak se tam dá jet úplně v pohodě, pouze u Vyškova na tom zúžení to někdy vázne.

0/0
19.11.2013 9:17
Foto

M42i24c75h23a90l 85K32o34u36r21e38k 5249982987521

MISTY jsou pruhy tak UZKE, ze kdyz kamion uhne o par cm vedle je ve vas. V propadle krajnici jsou sice kuzely, ale stale je to nebezpecne. A je pravda, ze kdyz jedu 80, valna vetsina aut me predjizdi. A mili zlati, jet 130 v tomto zuzeni, opravdu FRAJERINA neni.

+1/0
18.11.2013 18:45

V27á73c67l32a63v 28D18l19o78u70h91ý 2817730884390

kdysi se uvádělo, že každá uzavírka způsobuje zvýšenou nehodovost, mě spíš deprimovalo množství uzávěrek na D1, kromě avizovaných 3 velkých je tam snad dalších 10 malých, nejdelší plynulý úsek bych odhadl tak na 20 km.

+3/0
18.11.2013 18:00

P56e57t16r 45S16e77d21l28á38k 1601394602677

Tak 110 se tam jezdí, ale ve směru, kde jsou dva jízdní pruhy. Ty nehody se dějí ve směru na Brno, kde je pouze jeden pruh a v tom kvůli vysokému provozu nikdo 110 nejezdí. Jak by mohl, když tam jezdí náklaďáky 80! Problém je ta krajnice. Místy i půl metru hluboké díry hned vedle dálnice. :-/

+7/0
18.11.2013 17:57

K68a36r33e48l 22V48a21c92h55u51t 9173262209603

Ano - ty díry jsou šílené. Kdo sjede jen pár decimetrů z pevné vozovky, téměř jistě havaruje!  :-/ Jen jeden jízdní pruh tímto směrem a tak úzký - to NENÍ dobře!!! ;-€ ... = je to ÚPLNĚ ŠPATNĚ!!! Rv

+4/0
18.11.2013 18:03

K56a15r80e16l 60V41a54c46h48u83t 9513502469813

Divné. - V jednom směru tam mají dva jízdní pruhy, naopak je to jedním jízdním pruhem. - A v obou případech to řeší omezení rychlosti na 80 km/h.... Fakt divné!

+2/0
18.11.2013 17:41

K66a89r21e44l 89V56a79c27h12u32t 9553502499263

Bezpečnější by bylo, kdyby byla ta půlka dálnice rozdělená napolovic pro oba jízdní směry - pak by byla každá ta půlka sice jednosměrná, ale byla by širší a rychlost by tam používaly všechny auta stejnou (nešlo by předjíždět). ;-) R^

+1/−1
18.11.2013 17:45

K17a46r23e88l 63V69a94c18h76u14t 9333792619173

Za stávajícího "řešení" je rychlost 80 km/h pro provoz dvěma pruhy moc malá a pro ten druhý směr jen jedním pruhem naopak moc vysoká! :-(

+2/0
18.11.2013 17:48

P93a78v12e72l 63J68o51n19á69š 5501355979255

Tedy nevím, školy nemám, ale proč se do pruhu, kde projede kamion nevejde osobní auto? Donedávno bylo to samé u Plzně a jezdilo se, samozřejmě že s patřičnou dávkou opatrnosti. Nebude problém nakonec tady? Abych nezapomněl, ta osmdesátka se tam až na řídké výjimky dodržovala. Že by to bylo tím, že tam policie čas od času měřila?

+5/0
18.11.2013 17:40

P57e11t87r 58M18i97c95h98a67l 2430144321912

Jednoduché - nevěnuje se řízení, sjede do té koleje, lekne se, trhne volantem doleva a jak se auto "chytí", tak ho to hodí do protisměru.

+2/0
18.11.2013 19:06

P12e30t25r 36R23u52m55p47l50i25k 4619707479523

Proč policie neměří tu sníženou rychlost a hrají si na kobru. Proč nenaučí řidiče, že v tom červeným kolečku ty čísla neznamenají nejmenší rychlost?

+4/−5
18.11.2013 17:33

M76i70c79h93a29l 69R19e60j46z75e77k 5726587845791

Mozna i proto, ze i policie je rada, ze se tam nejezdi 80 a mene a tim se zvysi propustnost. Merit v tom zuzeni by byla svinarna. Tenhleten problem je v tom ze soudruzi z Eurovie nebo kdo to dela nemaji na nakladak sterku, aby tu diru zasypali.

+4/−1
18.11.2013 17:36

J16a73n 95L34u47k85á76š 7477153823882

Ta propustnost je nesmysl, propustnost stoupa s nizsi rychlosti, jelikoz se snizi rozestupy mezi vozidly a tudiz se vozidel vejde vic.

+1/−6
18.11.2013 17:38

M52i15r55o50s17l92a46v 34B61u24d89a 9362612227182

;-D ale za daný čas jich projede podstatně méně i přes ty menší rozestupy!!

+5/0
18.11.2013 17:40

J10a55n 27F61i15a79l69a 7774657755909

To právě ne, závislosti nejsou lineární.

0/−1
18.11.2013 18:08

M40i78c56h51a32l 92R27e81j63z36e70k 5936697325321

Nevim jakou zavislost mas na mysli, ale kdyz cela kolona jede 100, urcite uzavirkou projede rychleji, nez kdyz ji nejaky nouma brzdi 75kou.

0/0
18.11.2013 18:11

M51a91r43t81i22n 81N44e21r34m63u38t 9147367718909

70 je právě největší propustnost, mají to tak i na frekventovaných silnicích v Německu: 70 pro všechny + zákaz předjíždění

0/0
18.11.2013 19:18

M98a75r79t38i36n 70N42e30r44m43u83t 9387297898289

slovy Š+G: rychlost je záležitost jedince, ale propustnost je věcí kolektivu.

0/0
18.11.2013 19:20

J90a90n 89L21u19k46á55š 7247833563582

Pokud si to spocitate, tj. delka vozidla 4m, rozestup 2s znamena, ze za cas t se projede usek vt a na ten pripada 4+2v vozidel. v musite prevezt z km/h na m/s. Pri 60 km/h vam vyjde, ze za 1s projede 0.14 vozidla a pro 80km/h to same.

Pokud si to odectete, zjistite, ze rodil je mensi nez 10 na -4 s, tj. za casovy usek cca 3 hodiny se vejde o jedno vozidlo.vice pri 80km/h nez pri 60km/h, takze jich opravdu neprojede podstatne mene.

+2/0
18.11.2013 18:13

J66a74n 17L21u67k63á52š 7597983983122

Nepresne jsem se vyjadril, 4+2v je delka useku, na ktery pripada jedno vozidlo (tj delka vozidla + 1 rozestup).

0/0
18.11.2013 18:44

T70o56m51a22s 64N72o48v90o46t11n36y 3941436488849

;-D

0/0
19.11.2013 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.