Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik příští rok obnoví tramvaje za čtvrt miliardy

Brněnský dopravní podnik chce příští rok investovat do obnovy tramvají až čtvrt miliardy korun, což je po dvou slabších letech výrazně vyšší objem peněz. Brnem začnou jezdit také nové kloubové autobusy, trolejbusy a možná i prvních 12 autobusů na plyn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K94r73i38s36t60ý23n48a 93F93o33j65t22l13o30v14á 4858607564211

DPMB by si mel ujasnit priority, napred opravit rozmlaceny koleje, kterych jak sami priznali je po Brne moc kilometru a velice negativne se projevuji technickem stavu jak novych, tak starsich salin a teprve potom obnovovat vozovy park. Takto obracene to moc nedava smysl. Nemluve o tom, ze se kvuli rozbite trati trese celej barak pokazde kdyz projede salina a to je tady u mendlaku sakra casto :(

+3/0
15.12.2013 14:46

P35e86t89r 13I96s89k53r42a 7191967223896

Jak někdo může napsat, že v Brně jezdí tramvaje? Snad jedině pražák:-/

+1/0
14.12.2013 10:50

J88a32k76u35b 98K70o81r65e38c 6294310931133

Nebo ten, kdo mluví spisovně

+2/0
14.12.2013 13:15

P92e45t31r 44I62s35k28r23a 7531887473156

No spisovně to je, ale šalina je aspoň české slovo, zatím co tramvaj je přejatá s angličtiny...

0/−2
14.12.2013 13:49

J70a40k45u17b 79K38o96r81e43c 6754880361943

slovo šalina je prevzatá z německého "Elektrische Linie" (sche-linie)

+4/0
14.12.2013 14:19

P14e25t78r 90I81s16k65r94a 7981147533326

Aha, to jsem nevěděl, ale pravdou je, že spousta pojmů v Hantecu vychází z Němčiny. Děkuju :-)R^

0/0
14.12.2013 14:33

P97e55t70r 93I76s44k43r38a 7301377403456

Z Němčiny to znám právě jako die Strassenbahn

0/0
14.12.2013 14:34

A57l58e89n33a 22K69o26p56á93č49o57v20á 2490313714829

Stejně mi nejvíc chybí rozhrkané T2 a T3, ženoucí se z Kraváku na Údolní za mdlého kvílení brzdiče. A Ikarusy, kde nafta smrděla za každého režimu. Csss ..... ;-D:-)

+2/−1
13.12.2013 23:01

P80e19t70r 36I90s84k81r82a 7351877663406

jj Ikarusy jsem měl taky rád...

0/0
14.12.2013 10:51

P54e97t73r 75V83e42s42e33l25ý 2419818393866

A děsí mě, že už se stávám součástí toho zaniklého světa tramvají, které jsem jako malý špunt obdivoval, když zářily novotou :-(

0/0
14.12.2013 11:46

R96a37d57e96k 59K53u54č72e59r57a 2203656149533

A zrušit linky jako třeba 63 těm co nemají na radnici socany a ODS

0/−3
13.12.2013 20:03
Foto

J72a75n17a 96B34í12l85k11o95v74á 1803351162887

Nebo zavést novou linku z Žabin ke smyčce čtyřky. Po pravdě - tak, jak je tento spoj nastavený, mnoho pozitiv nevidím. Obsluhuje 4? zastávky jednou za půl hodiny. Ubral parkovací místa na strategickém místě před kostelem. Poněkud nekoncepční řešení dopravy.

0/0
15.12.2013 16:00

I47v67a48n 36H41o48l93a56s 5347847758437

Právě proto tuto linku nechtělo zřídit a platit město, proto si ji objednala městská část. Takže to skutečně není problém DPmB, ten pouze realizuje zaplacenou individuální zakázku.

0/0
15.12.2013 19:26
Foto

J22a67n94a 49B63í20l79k88o68v56á 1183431572367

Zajímalo by mě, čeho tím městská část Žabovřesky chtěla dosáhnout. Pro koho je primárně linka určena, co s čím chtějí spojit?

0/0
15.12.2013 20:58

I11v94a40n 81H26o33l47a64s 5357917188837

Stačí číst noviny, kde to bylo dostatenčě promleto - stoupání ze spodní části Žabin na Kraví horu je pro řadu lidí (důchodci, maminky s kočárky, vozíčkáři) příliš prudké a absolvovat to přes Českou trvá příliš dlouho. Navíc to má vozit i děti do ZŠ na Míráku.

0/0
16.12.2013 7:46

L34u64k58a26s 51N31e31m90e89c 7289160552214

hm, takze se zbavime starych prostornych salin ... a koupime nove, krasne ... ktere maji teda nepodstatnou vadu, ze se do nich nevlezou lidi ...

+4/−6
13.12.2013 16:46

P70e55t27r 30G90ö59n14d78ö15r 3474980261516

Nově připravované soupravy zvládnou pojmout dost lidí.Varia jsou fajn, jsou levný, jednoduchý na údržbu. Do 3 let budou jezdit ma lince 1 soupravy kloub+solo, který pojmou pouze o 55 lidí méně ...za cenu jednoho Porshaka máte 3 Varia :-P chce to jen trpělivost DPMB to neudělá ze dne na den ....

+6/−1
13.12.2013 17:08

P68e51t94r 56G41ö13n41d78ö84r 3254390521146

*lidí méně než ta nejdelší souprava 2 x Vario LF 2...

0/0
13.12.2013 17:09

M85i22c65h45a81l 87S83e69d54l77á29č44e44k 7423131144296

Nechápu, proč zase chtějí na lince 1 šaliny zkracovat a místo soupravy 2x kloub plánují paskvil kloub + solo vůz. Takže opět budeme jezdit jako dobytek. A to i o víkendu, kdy jednička jezdí v 10min. intervalu a odpoledne jede už z Bystrce narvaná (např.min.sobotu v 17hod) - a to nastupuji v Komíně. O tom, jak to v ní vypadá v úseku Mendlovo náměstí - Hlavní nádraží - Moravské náměstí a dál ani nemluvě - to se mačkáte fakt jak dobytek. Je to hnus! Takže opět cesta zpátky, do předu ni krok :-(

+2/−5
13.12.2013 18:07

M26a59r10t10i62n 79Z94l43a85t13u24š41k84a 8407874760851

Třeba proto, aby místo super dlouhé šaliny jednou za hodinu jezdily všechny šaliny se stejnou kapacitou (= více kapacitních souprav). Než mít např. pět super dlouhých souprav, které blokují dopravu a zbytek krátkých, je lepší jich mít 10 dlouhých.

+1/0
14.12.2013 11:32

R72a91d22e68k 65H20r41u80b24ý 6724751222969

A v některých šalinách a busech jako by ani nebyly okna.V létě je to mazec.

0/−2
13.12.2013 17:10

P69e38t74r 65G97ö78n52d14ö32r 3414700121956

Hele lidi vy si nevazite svyho zdravy...v zime je logicky ze se topi..ale v lete v tech 35 stupnich vlezt na 15 minut do 18 a nekolikrat denne je o anginu ;)

+3/0
13.12.2013 17:29

P84e69t37r68a 47N41o66v57á68k20o90v59á 7608496674288

Ale klimatizace v šalině a busu ve městě je na prd. Stačí, když máte otevřený okýnka, která důchodci i ve vedrech zavírají, protože je jim zima. Pak je to na omdlení. Klimatizaci by taky furt žádali vypnout.

0/0
14.12.2013 12:47

M48a16r29t30i87n 42Z84l66a29t41u18š34k81a 8497594510651

Kdyby lidi nebyli másla a neotevírali v létě okna, bylo by v těch šalinách lépe. Nové šaliny sice nemají klimatizaci, ale mají nucenou ventilaci, která dokáže vůz také o pár stupňů ochladit. Jenže pokud se otevřou všechna výklopná okna,fouká to přímo ven na ulici. Pak už to řidiči raději ani nezapínají.

0/0
14.12.2013 11:34

R68a34d70e52k 54H35r43u54b49ý 6114271822159

Já měl spíš na mysli,že některý okénka jsou tak malý až jsou skoro zbytečný.V létě je člověk rád,že to profoukne.Je tam na padnutí.V zimě jsou zase některý spoje přetopený, v jiných je zima.Ale nestěžuju si,jen komentuju.

0/0
14.12.2013 11:42

P47e39t83r84a 83N35o50v80á18k51o83v70á 7498156324418

Varia jsou v pohodě, starým šalinám jsou nejpodobnější.

0/0
14.12.2013 12:45

O75n28d59ř48e93j 90Š24r95u75b92a79ř 1855751485416

jako uzivatel MHD Brno myslim, ze hlavnim problemem je, ze MHD sdili komunikace s auty.

+3/0
13.12.2013 14:35

Z67u82z23a93n78a 49K95u65b34á11t83o60v81á 1866813156304

Že by ta šalina jako třeba lítala vzduchem, jo?

+7/−2
13.12.2013 14:57

O20n22d72ř81e66j 43Š21r55u24b87a19ř 1895541645156

vyhrazeny koridor asi neznate?

+4/−1
13.12.2013 18:44

P68e20t26r87a 35N21o52v91á78k61o35v47á 7198406414198

A ty auta pak budou jezdit kudy?

+2/−1
14.12.2013 12:48

T93o87m59a74s 62N74o58v10o48t11n48y 3641616868759

A co s tím? Nestačí, že řidiči dotují i MHD cestujícím, oni by ještě chtěli auta zbytečně víc omezovat. Už teď to stačí.

+4/−8
13.12.2013 17:33

O79n45d78ř90e71j 69Š93r78u19b67a30ř 1935291415956

dle meho skromneho nazoru auta do mest nepatri (pro osobni prepravu).

Ale i kdyby, tak prvni, kdo by chtel dotovanou MHD, by byli prave jejich ridici.

+3/−3
13.12.2013 18:43

T11o24m82a77s 25N11o93v89o51t93n60y 3251486338719

Ano, všichni povinně šalinou nebo na kole

+1/−3
13.12.2013 20:58

I87v39a90n 85H54o12l40a48s 5687487108197

Vzhledem k tomu, koli času ztrácejí tramvaje při průjezdu centrem či frekventovanými křižovatkami POUZE kvůli NEÚKÁZNĚNÝM řidičům aut (stání na kolejích před semafory, blokování kolejí při odbočování vlevo atd.), tak to teď ROZHODNĚ NESTAČÍ.

+2/−4
13.12.2013 19:12

T50o16m42a79s 38N68o52v98o33t80n83y 3711736848559

No tak upřímně, oni řidiči MHD nejsou žádní svatoušci často taky. Běžně jízda na červenou, úmyslné schválnosti atd. Stačí se dívat kolem sebe. Jinak třeba to odbočování vlevo - třeba na Kounicově mám dvě možnosti směrem na Šumavskou, buď mě vytroubí trolejbusák ať mu uhnu na koleje, když jede rovně nebo vyzvoní šalina když uhnu trolejbusu. A včim mudruj. Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou, většina řidičů to úmyslně nedělá, ale najdou se tací.

Jo speciální prasárna v podání řidičů MHD - busů je, když si řidič náhradního busu hraje na šalinu a vynucuje si přednost aniž by ji měl s autobusem, že.

+4/−2
13.12.2013 21:03

I36v96a20n 53H54o54l46a78s 5907127438857

> Běžně jízda na červenou

Tak třeba u tramvaje na tom není nic divného, protože pro tramvaj na většině křižovatek neplatí červená, ale má svůj vlastní semafor (což většina řidičů ani netuší, stejně jako netuší třeba některé věci týkající se přechodů pro chodce).

Dopravní cvrkot na ulicích sleduji prakticky denně a z vlastního pozorování můžu říci, že mezi řidič MHD jsou taky někdy pěkná čuňáta, ale ve srovnání s řidiči aut to neodpovídá ani poměru, kolik lidí veze šalina a kolik auto. Ono se stačí jen podívat na některých křižovatkách, kolik ... zaseká křižovatku, protože do ní vjede, i když je jasné, že z nich hned tak nevyjede, protože štrůdl aut těsně za ní.

+2/0
13.12.2013 21:53

I92v70a75n 23H38o25l91a53s 5827197238327

> Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou

Což je ovšem té šalině a zejména lidem v ní platý jak mrtvýmu hubertus, že to není schválně, ale většinou z blbosti, když než to auto zmizí, tak už je na čočkách zase "stůj". Stačí pár takových křižovatek na trase (třeba na jedinčce, která jede z konečné na konečnou skoro hodinu) a může to být seklé i o pět minut.

+1/0
13.12.2013 21:58

P56e94t33r 48I17s55k29r21a 7691567143516

Moje vlastní zkušenost je taková, že trolejbus v neděli v 7 hodin než dojel na zastávku Pálavské náměstí, nabral sekeru cca 3 minuty. Není divu, plazil se jako by mlel z posledního. Důsledkem toho mi ujela šalina na Staré osadě a další jela za neuvěřitelných 20 min. Co víc si přát?

DPMB se plouží samo o sobě, proto lidi jezdí raději autem a vyjde to i levněji než lístky.

0/0
14.12.2013 11:43

P58e94t54r 63I13s37k51r77a 7931817583386

koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu. Jak udělám technickou, tak do šaliny taky nepáchnu. Jeden postřeh za mě: MHD znemožňuje plynulost dopravy. Když byla stávka, byl jsem všude za půlku doby a plynuleji.

+1/−1
14.12.2013 10:56

P57e67t54r56a 81N40o71v26á82k87o96v58á 7308966714448

MHD umožňuje, aby bylo ve městě co dýchat a netrpěl jste ani vy ani vyše děti respiračními chorobami. Což ale podle vyjadřování někdo jako vy nemá kapacitu pochopit. Škoda.

+1/0
14.12.2013 12:52

P82e32t26r 46I66s33k63r43a 7691387503546

Tak někoho baví cestovat třeba do olympie 45min a více, zvláště když tam jede do práce, tak musí vstávat dříve. Já tam bez porušení předpisů dokážu být cca za 20

0/0
14.12.2013 13:55

P67e45t37r 73I45s94k90r48a 7101727393386

omlouvám se, chtěl jsem dopsat z Vinohrad či Líšně. Cestu do centra za 30 a více raději nekomentuju a to ani v neděli, kdy jsou prázdné silnice

0/0
14.12.2013 13:56

I83v86a67n 69H97o94l42a15s 5657167938717

> koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu

Možná by bylo dobré si nejprve zjistit, o čem rozhoduje (a co může skutečně ovlivnit sám DPmB), a co je záležitost Odboru dopravy MmB a politického vedením města. A pak by bylo dobré si zjistit, jak to funguje či nefunguje jinde. Pak by se dalo diskutovat aspoň trohu na úrovni, se znalostí problematiky na obou stranách.

0/0
15.12.2013 19:30

P65e22t71r 33I13s21k85r53a 7891267573476

Pane Holasi,

ačkoliv jsem v tomto nekovaný, mám zkušenost s cestováním jak po Vídni, tak po Praze i Brně, kde se zdržují nejčastěji a poblíž bydlím. Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen, či tamten. Mě zajímá, co dostanu za svou jízdenku za cca 20-25kč, pokud nepočítám tu šaškárnu s sms jízdenkami.

https://www.youtube.com/watch?v=fkLxohqGwe8

Mě zajímá, jak mi navazují spoje a když si koupím lístek za 25 a jedu z Husovic o víkendu ráno do práce, je pro mě důležité, aby šalina navazovala na autobus 67. Jsou mi fuk výmluvy, že za to může to a tamto, když se řidič plazí, jako by to bylo šlapací. Pokud ten autobus nestihnu, musím dobíhat cca kilometr na autobus zdarma. Pak ovšem padá důvod kupovat si jízdenku za 25 a bohatě stačí za 20. Kdo mi vrátí za každou takovou pitominu DPMB peníze? Toto je jednodušší model cestování.

Zkrátka doprava má fungovat tak, aby i s předvídatelnými odchylkami nebyla narušena plánovaná návaznost spojů, která však sama o sobě je pro naše drahé zodpovědné osoby španělskou vesnicí.

Proto já, jako i mnoho jiných raději řeším cestu autem, protože i když bych se zdržel cca 15 min v zácpě, stále tam budu o 50% rychleji s o 20% pozdějším výjezdem, než bych musel absolvovat MHD. Dokud bude DPmB trvat na tom, že časy jsou pouze orientační a tudíž nebude nést odpovědnost, která by jej donutila synchronizovat dopravu tak, aby dávala smysl, bude smysluplnější neztrácet čas a peníze  a cestovat autem.

0/0
15.12.2013 20:13

I60v32a23n 35H16o32l43a20s 5927867628787

>Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen

Jenže pokud někdo nadává adresně, pak by měl alespoň vědět, zda na toho pravého-

0/0
16.12.2013 7:49

P64e92t45r 74I94s44k88r61a 7501647183336

já bych spíš řekl, že auta žel musejí sdílet komunikace se zdržující a blokující MHD

0/−1
14.12.2013 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.