Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik příští rok obnoví tramvaje za čtvrt miliardy

Brněnský dopravní podnik chce příští rok investovat do obnovy tramvají až čtvrt miliardy korun, což je po dvou slabších letech výrazně vyšší objem peněz. Brnem začnou jezdit také nové kloubové autobusy, trolejbusy a možná i prvních 12 autobusů na plyn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10r73i60s81t32ý89n80a 36F70o61j60t94l16o24v64á 4108787414361

DPMB by si mel ujasnit priority, napred opravit rozmlaceny koleje, kterych jak sami priznali je po Brne moc kilometru a velice negativne se projevuji technickem stavu jak novych, tak starsich salin a teprve potom obnovovat vozovy park. Takto obracene to moc nedava smysl. Nemluve o tom, ze se kvuli rozbite trati trese celej barak pokazde kdyz projede salina a to je tady u mendlaku sakra casto :(

+3/0
15.12.2013 14:46

P50e21t61r 21I67s91k60r55a 7391847783216

Jak někdo může napsat, že v Brně jezdí tramvaje? Snad jedině pražák:-/

+1/0
14.12.2013 10:50

J25a93k77u12b 57K40o35r17e93c 6374410421733

Nebo ten, kdo mluví spisovně

+2/0
14.12.2013 13:15

P21e26t54r 71I81s50k75r84a 7611327613536

No spisovně to je, ale šalina je aspoň české slovo, zatím co tramvaj je přejatá s angličtiny...

0/−2
14.12.2013 13:49

J44a74k13u20b 74K86o57r68e13c 6294690981293

slovo šalina je prevzatá z německého "Elektrische Linie" (sche-linie)

+4/0
14.12.2013 14:19

P36e68t46r 66I25s34k65r88a 7381277253746

Aha, to jsem nevěděl, ale pravdou je, že spousta pojmů v Hantecu vychází z Němčiny. Děkuju :-)R^

0/0
14.12.2013 14:33

P92e16t33r 34I76s49k89r66a 7361707813666

Z Němčiny to znám právě jako die Strassenbahn

0/0
14.12.2013 14:34

A13l74e67n41a 22K47o51p79á86č56o57v83á 2860563444179

Stejně mi nejvíc chybí rozhrkané T2 a T3, ženoucí se z Kraváku na Údolní za mdlého kvílení brzdiče. A Ikarusy, kde nafta smrděla za každého režimu. Csss ..... ;-D:-)

+2/−1
13.12.2013 23:01

P85e60t37r 50I78s43k35r95a 7901417423466

jj Ikarusy jsem měl taky rád...

0/0
14.12.2013 10:51

P12e94t54r 67V36e33s29e72l53ý 2789418793426

A děsí mě, že už se stávám součástí toho zaniklého světa tramvají, které jsem jako malý špunt obdivoval, když zářily novotou :-(

0/0
14.12.2013 11:46

R38a28d58e98k 47K72u49č97e21r33a 2113736909353

A zrušit linky jako třeba 63 těm co nemají na radnici socany a ODS

0/−3
13.12.2013 20:03
Foto

J70a38n65a 46B67í78l24k55o66v82á 1133151542757

Nebo zavést novou linku z Žabin ke smyčce čtyřky. Po pravdě - tak, jak je tento spoj nastavený, mnoho pozitiv nevidím. Obsluhuje 4? zastávky jednou za půl hodiny. Ubral parkovací místa na strategickém místě před kostelem. Poněkud nekoncepční řešení dopravy.

0/0
15.12.2013 16:00

I11v78a66n 12H38o13l15a93s 5367847668407

Právě proto tuto linku nechtělo zřídit a platit město, proto si ji objednala městská část. Takže to skutečně není problém DPmB, ten pouze realizuje zaplacenou individuální zakázku.

0/0
15.12.2013 19:26
Foto

J67a55n76a 34B25í12l89k65o50v58á 1973211582767

Zajímalo by mě, čeho tím městská část Žabovřesky chtěla dosáhnout. Pro koho je primárně linka určena, co s čím chtějí spojit?

0/0
15.12.2013 20:58

I37v82a52n 56H30o80l70a20s 5947157398737

Stačí číst noviny, kde to bylo dostatenčě promleto - stoupání ze spodní části Žabin na Kraví horu je pro řadu lidí (důchodci, maminky s kočárky, vozíčkáři) příliš prudké a absolvovat to přes Českou trvá příliš dlouho. Navíc to má vozit i děti do ZŠ na Míráku.

0/0
16.12.2013 7:46

L87u33k93a12s 81N87e21m51e75c 7349890262344

hm, takze se zbavime starych prostornych salin ... a koupime nove, krasne ... ktere maji teda nepodstatnou vadu, ze se do nich nevlezou lidi ...

+4/−6
13.12.2013 16:46

P15e92t95r 98G72ö94n24d54ö18r 3324440821416

Nově připravované soupravy zvládnou pojmout dost lidí.Varia jsou fajn, jsou levný, jednoduchý na údržbu. Do 3 let budou jezdit ma lince 1 soupravy kloub+solo, který pojmou pouze o 55 lidí méně ...za cenu jednoho Porshaka máte 3 Varia :-P chce to jen trpělivost DPMB to neudělá ze dne na den ....

+6/−1
13.12.2013 17:08

P79e37t65r 78G31ö81n31d43ö23r 3784230741346

*lidí méně než ta nejdelší souprava 2 x Vario LF 2...

0/0
13.12.2013 17:09

M17i94c34h70a44l 86S53e82d34l66á25č12e71k 7703551424186

Nechápu, proč zase chtějí na lince 1 šaliny zkracovat a místo soupravy 2x kloub plánují paskvil kloub + solo vůz. Takže opět budeme jezdit jako dobytek. A to i o víkendu, kdy jednička jezdí v 10min. intervalu a odpoledne jede už z Bystrce narvaná (např.min.sobotu v 17hod) - a to nastupuji v Komíně. O tom, jak to v ní vypadá v úseku Mendlovo náměstí - Hlavní nádraží - Moravské náměstí a dál ani nemluvě - to se mačkáte fakt jak dobytek. Je to hnus! Takže opět cesta zpátky, do předu ni krok :-(

+2/−5
13.12.2013 18:07

M32a60r16t88i18n 61Z54l75a50t10u96š96k70a 8377384170691

Třeba proto, aby místo super dlouhé šaliny jednou za hodinu jezdily všechny šaliny se stejnou kapacitou (= více kapacitních souprav). Než mít např. pět super dlouhých souprav, které blokují dopravu a zbytek krátkých, je lepší jich mít 10 dlouhých.

+1/0
14.12.2013 11:32

R70a82d65e28k 79H68r18u80b32ý 6694351522989

A v některých šalinách a busech jako by ani nebyly okna.V létě je to mazec.

0/−2
13.12.2013 17:10

P81e17t88r 14G22ö78n41d53ö33r 3734460251256

Hele lidi vy si nevazite svyho zdravy...v zime je logicky ze se topi..ale v lete v tech 35 stupnich vlezt na 15 minut do 18 a nekolikrat denne je o anginu ;)

+3/0
13.12.2013 17:29

P54e27t95r53a 29N16o52v75á72k10o23v15á 7618346624898

Ale klimatizace v šalině a busu ve městě je na prd. Stačí, když máte otevřený okýnka, která důchodci i ve vedrech zavírají, protože je jim zima. Pak je to na omdlení. Klimatizaci by taky furt žádali vypnout.

0/0
14.12.2013 12:47

M35a54r65t70i38n 31Z65l52a47t63u90š90k53a 8257644680731

Kdyby lidi nebyli másla a neotevírali v létě okna, bylo by v těch šalinách lépe. Nové šaliny sice nemají klimatizaci, ale mají nucenou ventilaci, která dokáže vůz také o pár stupňů ochladit. Jenže pokud se otevřou všechna výklopná okna,fouká to přímo ven na ulici. Pak už to řidiči raději ani nezapínají.

0/0
14.12.2013 11:34

R59a61d65e15k 59H69r22u46b46ý 6574531972789

Já měl spíš na mysli,že některý okénka jsou tak malý až jsou skoro zbytečný.V létě je člověk rád,že to profoukne.Je tam na padnutí.V zimě jsou zase některý spoje přetopený, v jiných je zima.Ale nestěžuju si,jen komentuju.

0/0
14.12.2013 11:42

P67e22t69r25a 12N18o92v77á61k63o35v51á 7378636474778

Varia jsou v pohodě, starým šalinám jsou nejpodobnější.

0/0
14.12.2013 12:45

O25n20d43ř18e55j 91Š22r25u53b77a10ř 1675911705186

jako uzivatel MHD Brno myslim, ze hlavnim problemem je, ze MHD sdili komunikace s auty.

+3/0
13.12.2013 14:35

Z94u37z44a55n96a 23K91u61b39á27t45o94v24á 1876893486354

Že by ta šalina jako třeba lítala vzduchem, jo?

+7/−2
13.12.2013 14:57

O13n90d53ř45e37j 53Š10r66u54b76a54ř 1935221655426

vyhrazeny koridor asi neznate?

+4/−1
13.12.2013 18:44

P16e65t22r59a 75N34o30v41á29k94o55v28á 7168656184348

A ty auta pak budou jezdit kudy?

+2/−1
14.12.2013 12:48

T10o41m72a23s 90N13o63v27o82t50n42y 3411796858949

A co s tím? Nestačí, že řidiči dotují i MHD cestujícím, oni by ještě chtěli auta zbytečně víc omezovat. Už teď to stačí.

+4/−8
13.12.2013 17:33

O27n66d69ř70e93j 55Š69r53u78b84a84ř 1865371135536

dle meho skromneho nazoru auta do mest nepatri (pro osobni prepravu).

Ale i kdyby, tak prvni, kdo by chtel dotovanou MHD, by byli prave jejich ridici.

+3/−3
13.12.2013 18:43

T67o93m41a85s 50N39o93v82o91t72n34y 3411736798179

Ano, všichni povinně šalinou nebo na kole

+1/−3
13.12.2013 20:58

I62v71a58n 11H10o57l62a85s 5327497228147

Vzhledem k tomu, koli času ztrácejí tramvaje při průjezdu centrem či frekventovanými křižovatkami POUZE kvůli NEÚKÁZNĚNÝM řidičům aut (stání na kolejích před semafory, blokování kolejí při odbočování vlevo atd.), tak to teď ROZHODNĚ NESTAČÍ.

+2/−4
13.12.2013 19:12

T68o68m32a19s 31N41o41v20o48t57n86y 3221706848929

No tak upřímně, oni řidiči MHD nejsou žádní svatoušci často taky. Běžně jízda na červenou, úmyslné schválnosti atd. Stačí se dívat kolem sebe. Jinak třeba to odbočování vlevo - třeba na Kounicově mám dvě možnosti směrem na Šumavskou, buď mě vytroubí trolejbusák ať mu uhnu na koleje, když jede rovně nebo vyzvoní šalina když uhnu trolejbusu. A včim mudruj. Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou, většina řidičů to úmyslně nedělá, ale najdou se tací.

Jo speciální prasárna v podání řidičů MHD - busů je, když si řidič náhradního busu hraje na šalinu a vynucuje si přednost aniž by ji měl s autobusem, že.

+4/−2
13.12.2013 21:03

I88v62a41n 82H21o52l78a37s 5317117148627

> Běžně jízda na červenou

Tak třeba u tramvaje na tom není nic divného, protože pro tramvaj na většině křižovatek neplatí červená, ale má svůj vlastní semafor (což většina řidičů ani netuší, stejně jako netuší třeba některé věci týkající se přechodů pro chodce).

Dopravní cvrkot na ulicích sleduji prakticky denně a z vlastního pozorování můžu říci, že mezi řidič MHD jsou taky někdy pěkná čuňáta, ale ve srovnání s řidiči aut to neodpovídá ani poměru, kolik lidí veze šalina a kolik auto. Ono se stačí jen podívat na některých křižovatkách, kolik ... zaseká křižovatku, protože do ní vjede, i když je jasné, že z nich hned tak nevyjede, protože štrůdl aut těsně za ní.

+2/0
13.12.2013 21:53

I41v63a34n 71H62o41l18a61s 5507807338767

> Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou

Což je ovšem té šalině a zejména lidem v ní platý jak mrtvýmu hubertus, že to není schválně, ale většinou z blbosti, když než to auto zmizí, tak už je na čočkách zase "stůj". Stačí pár takových křižovatek na trase (třeba na jedinčce, která jede z konečné na konečnou skoro hodinu) a může to být seklé i o pět minut.

+1/0
13.12.2013 21:58

P53e60t19r 31I68s81k94r68a 7261457203176

Moje vlastní zkušenost je taková, že trolejbus v neděli v 7 hodin než dojel na zastávku Pálavské náměstí, nabral sekeru cca 3 minuty. Není divu, plazil se jako by mlel z posledního. Důsledkem toho mi ujela šalina na Staré osadě a další jela za neuvěřitelných 20 min. Co víc si přát?

DPMB se plouží samo o sobě, proto lidi jezdí raději autem a vyjde to i levněji než lístky.

0/0
14.12.2013 11:43

P94e27t21r 10I16s37k68r84a 7591787103126

koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu. Jak udělám technickou, tak do šaliny taky nepáchnu. Jeden postřeh za mě: MHD znemožňuje plynulost dopravy. Když byla stávka, byl jsem všude za půlku doby a plynuleji.

+1/−1
14.12.2013 10:56

P85e16t16r87a 93N40o42v79á41k71o11v26á 7828616904218

MHD umožňuje, aby bylo ve městě co dýchat a netrpěl jste ani vy ani vyše děti respiračními chorobami. Což ale podle vyjadřování někdo jako vy nemá kapacitu pochopit. Škoda.

+1/0
14.12.2013 12:52

P92e19t45r 30I62s28k44r92a 7551577823506

Tak někoho baví cestovat třeba do olympie 45min a více, zvláště když tam jede do práce, tak musí vstávat dříve. Já tam bez porušení předpisů dokážu být cca za 20

0/0
14.12.2013 13:55

P78e47t69r 47I71s25k90r36a 7121637963256

omlouvám se, chtěl jsem dopsat z Vinohrad či Líšně. Cestu do centra za 30 a více raději nekomentuju a to ani v neděli, kdy jsou prázdné silnice

0/0
14.12.2013 13:56

I29v36a54n 13H15o27l89a69s 5177167668247

> koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu

Možná by bylo dobré si nejprve zjistit, o čem rozhoduje (a co může skutečně ovlivnit sám DPmB), a co je záležitost Odboru dopravy MmB a politického vedením města. A pak by bylo dobré si zjistit, jak to funguje či nefunguje jinde. Pak by se dalo diskutovat aspoň trohu na úrovni, se znalostí problematiky na obou stranách.

0/0
15.12.2013 19:30

P84e53t53r 12I65s36k50r33a 7921697643506

Pane Holasi,

ačkoliv jsem v tomto nekovaný, mám zkušenost s cestováním jak po Vídni, tak po Praze i Brně, kde se zdržují nejčastěji a poblíž bydlím. Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen, či tamten. Mě zajímá, co dostanu za svou jízdenku za cca 20-25kč, pokud nepočítám tu šaškárnu s sms jízdenkami.

https://www.youtube.com/watch?v=fkLxohqGwe8

Mě zajímá, jak mi navazují spoje a když si koupím lístek za 25 a jedu z Husovic o víkendu ráno do práce, je pro mě důležité, aby šalina navazovala na autobus 67. Jsou mi fuk výmluvy, že za to může to a tamto, když se řidič plazí, jako by to bylo šlapací. Pokud ten autobus nestihnu, musím dobíhat cca kilometr na autobus zdarma. Pak ovšem padá důvod kupovat si jízdenku za 25 a bohatě stačí za 20. Kdo mi vrátí za každou takovou pitominu DPMB peníze? Toto je jednodušší model cestování.

Zkrátka doprava má fungovat tak, aby i s předvídatelnými odchylkami nebyla narušena plánovaná návaznost spojů, která však sama o sobě je pro naše drahé zodpovědné osoby španělskou vesnicí.

Proto já, jako i mnoho jiných raději řeším cestu autem, protože i když bych se zdržel cca 15 min v zácpě, stále tam budu o 50% rychleji s o 20% pozdějším výjezdem, než bych musel absolvovat MHD. Dokud bude DPmB trvat na tom, že časy jsou pouze orientační a tudíž nebude nést odpovědnost, která by jej donutila synchronizovat dopravu tak, aby dávala smysl, bude smysluplnější neztrácet čas a peníze  a cestovat autem.

0/0
15.12.2013 20:13

I44v98a62n 84H46o71l83a48s 5167407128717

>Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen

Jenže pokud někdo nadává adresně, pak by měl alespoň vědět, zda na toho pravého-

0/0
16.12.2013 7:49

P57e37t86r 88I43s96k95r34a 7441137203316

já bych spíš řekl, že auta žel musejí sdílet komunikace se zdržující a blokující MHD

0/−1
14.12.2013 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.