Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brněnský dopravní podnik příští rok obnoví tramvaje za čtvrt miliardy

Brněnský dopravní podnik chce příští rok investovat do obnovy tramvají až čtvrt miliardy korun, což je po dvou slabších letech výrazně vyšší objem peněz. Brnem začnou jezdit také nové kloubové autobusy, trolejbusy a možná i prvních 12 autobusů na plyn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K37r82i32s84t79ý69n41a 40F17o73j77t79l30o98v67á 4698757734821

DPMB by si mel ujasnit priority, napred opravit rozmlaceny koleje, kterych jak sami priznali je po Brne moc kilometru a velice negativne se projevuji technickem stavu jak novych, tak starsich salin a teprve potom obnovovat vozovy park. Takto obracene to moc nedava smysl. Nemluve o tom, ze se kvuli rozbite trati trese celej barak pokazde kdyz projede salina a to je tady u mendlaku sakra casto :(

+3/0
15.12.2013 14:46

P90e90t81r 95I34s98k77r96a 7941617813826

Jak někdo může napsat, že v Brně jezdí tramvaje? Snad jedině pražák:-/

+1/0
14.12.2013 10:50

J40a88k24u14b 60K68o12r27e48c 6704580691223

Nebo ten, kdo mluví spisovně

+2/0
14.12.2013 13:15

P53e24t81r 10I13s89k37r74a 7381487883546

No spisovně to je, ale šalina je aspoň české slovo, zatím co tramvaj je přejatá s angličtiny...

0/−2
14.12.2013 13:49

J86a97k85u11b 71K46o78r34e89c 6464890151943

slovo šalina je prevzatá z německého "Elektrische Linie" (sche-linie)

+4/0
14.12.2013 14:19

P16e10t72r 55I43s29k42r22a 7821807843956

Aha, to jsem nevěděl, ale pravdou je, že spousta pojmů v Hantecu vychází z Němčiny. Děkuju :-)R^

0/0
14.12.2013 14:33

P70e54t18r 12I50s35k58r73a 7701267253756

Z Němčiny to znám právě jako die Strassenbahn

0/0
14.12.2013 14:34

A34l78e45n31a 16K33o76p14á96č89o63v28á 2930283564429

Stejně mi nejvíc chybí rozhrkané T2 a T3, ženoucí se z Kraváku na Údolní za mdlého kvílení brzdiče. A Ikarusy, kde nafta smrděla za každého režimu. Csss ..... ;-D:-)

+2/−1
13.12.2013 23:01

P13e27t10r 15I74s54k17r78a 7801447493796

jj Ikarusy jsem měl taky rád...

0/0
14.12.2013 10:51

P41e39t56r 39V67e94s62e76l60ý 2739608283926

A děsí mě, že už se stávám součástí toho zaniklého světa tramvají, které jsem jako malý špunt obdivoval, když zářily novotou :-(

0/0
14.12.2013 11:46

R77a25d70e52k 25K20u11č78e71r65a 2503706839953

A zrušit linky jako třeba 63 těm co nemají na radnici socany a ODS

0/−3
13.12.2013 20:03
Foto

J64a60n16a 87B36í32l93k65o51v52á 1493851812607

Nebo zavést novou linku z Žabin ke smyčce čtyřky. Po pravdě - tak, jak je tento spoj nastavený, mnoho pozitiv nevidím. Obsluhuje 4? zastávky jednou za půl hodiny. Ubral parkovací místa na strategickém místě před kostelem. Poněkud nekoncepční řešení dopravy.

0/0
15.12.2013 16:00

I11v30a70n 85H40o29l65a26s 5907207208127

Právě proto tuto linku nechtělo zřídit a platit město, proto si ji objednala městská část. Takže to skutečně není problém DPmB, ten pouze realizuje zaplacenou individuální zakázku.

0/0
15.12.2013 19:26
Foto

J32a35n39a 30B83í11l80k97o83v59á 1293981752337

Zajímalo by mě, čeho tím městská část Žabovřesky chtěla dosáhnout. Pro koho je primárně linka určena, co s čím chtějí spojit?

0/0
15.12.2013 20:58

I29v27a45n 77H58o44l65a93s 5467937748757

Stačí číst noviny, kde to bylo dostatenčě promleto - stoupání ze spodní části Žabin na Kraví horu je pro řadu lidí (důchodci, maminky s kočárky, vozíčkáři) příliš prudké a absolvovat to přes Českou trvá příliš dlouho. Navíc to má vozit i děti do ZŠ na Míráku.

0/0
16.12.2013 7:46

L16u13k54a40s 49N72e63m55e31c 7169130882544

hm, takze se zbavime starych prostornych salin ... a koupime nove, krasne ... ktere maji teda nepodstatnou vadu, ze se do nich nevlezou lidi ...

+4/−6
13.12.2013 16:46

P95e46t97r 55G41ö61n67d20ö37r 3884450551176

Nově připravované soupravy zvládnou pojmout dost lidí.Varia jsou fajn, jsou levný, jednoduchý na údržbu. Do 3 let budou jezdit ma lince 1 soupravy kloub+solo, který pojmou pouze o 55 lidí méně ...za cenu jednoho Porshaka máte 3 Varia :-P chce to jen trpělivost DPMB to neudělá ze dne na den ....

+6/−1
13.12.2013 17:08

P42e21t90r 80G14ö88n59d13ö68r 3724950391736

*lidí méně než ta nejdelší souprava 2 x Vario LF 2...

0/0
13.12.2013 17:09

M68i88c45h76a75l 52S87e21d71l33á17č57e23k 7773811614366

Nechápu, proč zase chtějí na lince 1 šaliny zkracovat a místo soupravy 2x kloub plánují paskvil kloub + solo vůz. Takže opět budeme jezdit jako dobytek. A to i o víkendu, kdy jednička jezdí v 10min. intervalu a odpoledne jede už z Bystrce narvaná (např.min.sobotu v 17hod) - a to nastupuji v Komíně. O tom, jak to v ní vypadá v úseku Mendlovo náměstí - Hlavní nádraží - Moravské náměstí a dál ani nemluvě - to se mačkáte fakt jak dobytek. Je to hnus! Takže opět cesta zpátky, do předu ni krok :-(

+2/−5
13.12.2013 18:07

M84a59r94t55i43n 37Z46l64a60t36u59š36k72a 8127254660911

Třeba proto, aby místo super dlouhé šaliny jednou za hodinu jezdily všechny šaliny se stejnou kapacitou (= více kapacitních souprav). Než mít např. pět super dlouhých souprav, které blokují dopravu a zbytek krátkých, je lepší jich mít 10 dlouhých.

+1/0
14.12.2013 11:32

R70a87d83e32k 90H20r76u51b41ý 6164201782779

A v některých šalinách a busech jako by ani nebyly okna.V létě je to mazec.

0/−2
13.12.2013 17:10

P22e54t17r 39G20ö91n61d61ö44r 3594150411556

Hele lidi vy si nevazite svyho zdravy...v zime je logicky ze se topi..ale v lete v tech 35 stupnich vlezt na 15 minut do 18 a nekolikrat denne je o anginu ;)

+3/0
13.12.2013 17:29

P85e12t86r75a 52N92o92v10á84k55o53v23á 7738496584188

Ale klimatizace v šalině a busu ve městě je na prd. Stačí, když máte otevřený okýnka, která důchodci i ve vedrech zavírají, protože je jim zima. Pak je to na omdlení. Klimatizaci by taky furt žádali vypnout.

0/0
14.12.2013 12:47

M94a66r90t46i87n 78Z33l65a30t13u10š14k43a 8357374770901

Kdyby lidi nebyli másla a neotevírali v létě okna, bylo by v těch šalinách lépe. Nové šaliny sice nemají klimatizaci, ale mají nucenou ventilaci, která dokáže vůz také o pár stupňů ochladit. Jenže pokud se otevřou všechna výklopná okna,fouká to přímo ven na ulici. Pak už to řidiči raději ani nezapínají.

0/0
14.12.2013 11:34

R63a26d46e51k 13H53r49u92b24ý 6934661162789

Já měl spíš na mysli,že některý okénka jsou tak malý až jsou skoro zbytečný.V létě je člověk rád,že to profoukne.Je tam na padnutí.V zimě jsou zase některý spoje přetopený, v jiných je zima.Ale nestěžuju si,jen komentuju.

0/0
14.12.2013 11:42

P30e55t49r92a 87N65o59v27á75k31o37v25á 7838536394128

Varia jsou v pohodě, starým šalinám jsou nejpodobnější.

0/0
14.12.2013 12:45

O51n34d12ř14e66j 57Š11r89u85b44a63ř 1965781275946

jako uzivatel MHD Brno myslim, ze hlavnim problemem je, ze MHD sdili komunikace s auty.

+3/0
13.12.2013 14:35

Z18u23z34a95n22a 76K80u87b93á18t36o28v98á 1196893506414

Že by ta šalina jako třeba lítala vzduchem, jo?

+7/−2
13.12.2013 14:57

O28n51d82ř44e85j 75Š72r82u21b34a58ř 1965871205306

vyhrazeny koridor asi neznate?

+4/−1
13.12.2013 18:44

P88e48t64r96a 73N52o24v19á57k31o82v89á 7758536224648

A ty auta pak budou jezdit kudy?

+2/−1
14.12.2013 12:48

T32o62m50a25s 66N40o88v20o46t14n97y 3751696598389

A co s tím? Nestačí, že řidiči dotují i MHD cestujícím, oni by ještě chtěli auta zbytečně víc omezovat. Už teď to stačí.

+4/−8
13.12.2013 17:33

O40n88d87ř11e12j 76Š58r88u11b13a41ř 1355221135846

dle meho skromneho nazoru auta do mest nepatri (pro osobni prepravu).

Ale i kdyby, tak prvni, kdo by chtel dotovanou MHD, by byli prave jejich ridici.

+3/−3
13.12.2013 18:43

T38o98m68a35s 43N46o94v63o57t58n54y 3601696538489

Ano, všichni povinně šalinou nebo na kole

+1/−3
13.12.2013 20:58

I49v96a92n 51H11o87l52a20s 5877727738487

Vzhledem k tomu, koli času ztrácejí tramvaje při průjezdu centrem či frekventovanými křižovatkami POUZE kvůli NEÚKÁZNĚNÝM řidičům aut (stání na kolejích před semafory, blokování kolejí při odbočování vlevo atd.), tak to teď ROZHODNĚ NESTAČÍ.

+2/−4
13.12.2013 19:12

T21o34m15a76s 16N61o16v69o75t11n33y 3931926938339

No tak upřímně, oni řidiči MHD nejsou žádní svatoušci často taky. Běžně jízda na červenou, úmyslné schválnosti atd. Stačí se dívat kolem sebe. Jinak třeba to odbočování vlevo - třeba na Kounicově mám dvě možnosti směrem na Šumavskou, buď mě vytroubí trolejbusák ať mu uhnu na koleje, když jede rovně nebo vyzvoní šalina když uhnu trolejbusu. A včim mudruj. Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou, většina řidičů to úmyslně nedělá, ale najdou se tací.

Jo speciální prasárna v podání řidičů MHD - busů je, když si řidič náhradního busu hraje na šalinu a vynucuje si přednost aniž by ji měl s autobusem, že.

+4/−2
13.12.2013 21:03

I52v53a31n 96H29o57l64a91s 5377297608827

> Běžně jízda na červenou

Tak třeba u tramvaje na tom není nic divného, protože pro tramvaj na většině křižovatek neplatí červená, ale má svůj vlastní semafor (což většina řidičů ani netuší, stejně jako netuší třeba některé věci týkající se přechodů pro chodce).

Dopravní cvrkot na ulicích sleduji prakticky denně a z vlastního pozorování můžu říci, že mezi řidič MHD jsou taky někdy pěkná čuňáta, ale ve srovnání s řidiči aut to neodpovídá ani poměru, kolik lidí veze šalina a kolik auto. Ono se stačí jen podívat na některých křižovatkách, kolik ... zaseká křižovatku, protože do ní vjede, i když je jasné, že z nich hned tak nevyjede, protože štrůdl aut těsně za ní.

+2/0
13.12.2013 21:53

I18v84a88n 79H61o69l96a82s 5397527818477

> Ono konkrétně to odbočování vlevo vznikne víceméně náhodou

Což je ovšem té šalině a zejména lidem v ní platý jak mrtvýmu hubertus, že to není schválně, ale většinou z blbosti, když než to auto zmizí, tak už je na čočkách zase "stůj". Stačí pár takových křižovatek na trase (třeba na jedinčce, která jede z konečné na konečnou skoro hodinu) a může to být seklé i o pět minut.

+1/0
13.12.2013 21:58

P98e62t83r 71I48s72k97r58a 7161637103666

Moje vlastní zkušenost je taková, že trolejbus v neděli v 7 hodin než dojel na zastávku Pálavské náměstí, nabral sekeru cca 3 minuty. Není divu, plazil se jako by mlel z posledního. Důsledkem toho mi ujela šalina na Staré osadě a další jela za neuvěřitelných 20 min. Co víc si přát?

DPMB se plouží samo o sobě, proto lidi jezdí raději autem a vyjde to i levněji než lístky.

0/0
14.12.2013 11:43

P66e74t53r 90I55s41k76r56a 7551777973836

koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu. Jak udělám technickou, tak do šaliny taky nepáchnu. Jeden postřeh za mě: MHD znemožňuje plynulost dopravy. Když byla stávka, byl jsem všude za půlku doby a plynuleji.

+1/−1
14.12.2013 10:56

P86e30t71r34a 94N20o93v98á70k83o97v65á 7728926524638

MHD umožňuje, aby bylo ve městě co dýchat a netrpěl jste ani vy ani vyše děti respiračními chorobami. Což ale podle vyjadřování někdo jako vy nemá kapacitu pochopit. Škoda.

+1/0
14.12.2013 12:52

P11e73t62r 95I69s10k94r82a 7761877273626

Tak někoho baví cestovat třeba do olympie 45min a více, zvláště když tam jede do práce, tak musí vstávat dříve. Já tam bez porušení předpisů dokážu být cca za 20

0/0
14.12.2013 13:55

P84e84t36r 40I19s37k87r73a 7181627103486

omlouvám se, chtěl jsem dopsat z Vinohrad či Líšně. Cestu do centra za 30 a více raději nekomentuju a to ani v neděli, kdy jsou prázdné silnice

0/0
14.12.2013 13:56

I29v22a10n 28H19o26l64a73s 5227727758587

> koncentrace aut v Brně je dána přímou úměrou k neschopnosti DPMB zajistit kvalitní cestování za přijatelnou cenu

Možná by bylo dobré si nejprve zjistit, o čem rozhoduje (a co může skutečně ovlivnit sám DPmB), a co je záležitost Odboru dopravy MmB a politického vedením města. A pak by bylo dobré si zjistit, jak to funguje či nefunguje jinde. Pak by se dalo diskutovat aspoň trohu na úrovni, se znalostí problematiky na obou stranách.

0/0
15.12.2013 19:30

P90e98t87r 53I53s62k59r76a 7141307673246

Pane Holasi,

ačkoliv jsem v tomto nekovaný, mám zkušenost s cestováním jak po Vídni, tak po Praze i Brně, kde se zdržují nejčastěji a poblíž bydlím. Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen, či tamten. Mě zajímá, co dostanu za svou jízdenku za cca 20-25kč, pokud nepočítám tu šaškárnu s sms jízdenkami.

https://www.youtube.com/watch?v=fkLxohqGwe8

Mě zajímá, jak mi navazují spoje a když si koupím lístek za 25 a jedu z Husovic o víkendu ráno do práce, je pro mě důležité, aby šalina navazovala na autobus 67. Jsou mi fuk výmluvy, že za to může to a tamto, když se řidič plazí, jako by to bylo šlapací. Pokud ten autobus nestihnu, musím dobíhat cca kilometr na autobus zdarma. Pak ovšem padá důvod kupovat si jízdenku za 25 a bohatě stačí za 20. Kdo mi vrátí za každou takovou pitominu DPMB peníze? Toto je jednodušší model cestování.

Zkrátka doprava má fungovat tak, aby i s předvídatelnými odchylkami nebyla narušena plánovaná návaznost spojů, která však sama o sobě je pro naše drahé zodpovědné osoby španělskou vesnicí.

Proto já, jako i mnoho jiných raději řeším cestu autem, protože i když bych se zdržel cca 15 min v zácpě, stále tam budu o 50% rychleji s o 20% pozdějším výjezdem, než bych musel absolvovat MHD. Dokud bude DPmB trvat na tom, že časy jsou pouze orientační a tudíž nebude nést odpovědnost, která by jej donutila synchronizovat dopravu tak, aby dávala smysl, bude smysluplnější neztrácet čas a peníze  a cestovat autem.

0/0
15.12.2013 20:13

I76v74a80n 10H19o87l70a45s 5527577878727

>Mě jako zákazníka vůbec nezajímá, zda tu a onu věc má v kompetenci ten, onen

Jenže pokud někdo nadává adresně, pak by měl alespoň vědět, zda na toho pravého-

0/0
16.12.2013 7:49

P89e25t45r 91I74s67k21r18a 7771487193496

já bych spíš řekl, že auta žel musejí sdílet komunikace se zdržující a blokující MHD

0/−1
14.12.2013 16:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.