Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Během pětatřiceti kilometrů jízdy rychlík smetl dva lidi. Oba zemřeli

Na službu v pátek třináctého zřejmě dlouho nezapomene strojvedoucí vlaku číslo R 936 z Šumperka do Brna. Jeho souprava večer srazila v Lulči na Vyškovsku ženu, po několika desítkách kilometrů se jí pak do cesty připletl i muž. Oba na místě zemřeli. Vlak do cíle dorazil s pětihodinovým zpožděním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R44a73d10e18k 23P96r81o16c18h60á11z20k95a 2103519468

Nejvyšší čas zrušit železniční dopravu. Osobní automobilová doprava má více než 10x větší přepravní výkon než železniční, při tom ale jen za letošní rok zahynulo pod koly vlaků 190 chodců, ale automobily jich zabily pouze 146 (údaj za loňský rok, letošní jsem nesehnal).

Prameny:

 ročenka dopravy, https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2009/rocenka/htm_cz/cz09_511000.html

  Besip, http://www.ibesip.cz

0/−2
15.12.2013 17:54

Z72d48e91ň54k68a 68V81e49s11e15l84á 8729475677860

Chudák strojvůdce. :-/

+2/0
15.12.2013 17:04

P35e46t98r 15K91o21v44á78ř 7849530960722

Myslím, že to nebyli sebevrazi. V prním místě je opuštěný drážní domek kam někdy chodí bezdomovci nebo si někdo zkracoval cestu do Drnovic. A druhé místo je u míst, kde žijou v opuštěných zahradních chatkách taky bezdomovci. Přece jako sebevrah nepůjdu tak daleko (v prvním případě) a na tak nebezpečný místo, kde by mi mohl někdo ublížit (v druhém případě).

+1/0
14.12.2013 23:53

V75l90a55d61i98m35i41r 85K76o26m13a55r74e15k 8285677226918

Jsou to , nevim jak je nazvat. Uklizet to ma kdo?

0/0
14.12.2013 22:01

J95a43n 69P92i23v84a58r10n46í54k 1608133233681

Jó jsou lidi, kteří maj na tuto práci žaludek a nervy

0/0
15.12.2013 12:41

D70a19n72i19e58l 32S72c22h35n11i57t30z95e58r 5261164251206

Chápu, že pak nějakou dobu vyšetřit, ale proč je problém vyslat jiný spoj? A je jedno či po kolejích nebo po silnici.

0/−2
14.12.2013 20:59

Z72d60e11ň39k16a 97V42e76s50e34l94á 8409265227890

Ono není zrovna jednoduché sehnat narychlo volné autobusy, do kterých by mohli cestující přestoupit (pokud by ovšem případný přestup na bus neznamenal nebezpečí úrazu, protože by byl špatný přístup na silnici). A možnost vyslat jiný spoj - v případě nehody u Lulče prakticky nemyslitelné, protože je tam jednokolejná trať; v případě nehody v Černovicích by se čistě teoreticky mohla vypravit náhradní souprava z hlaváku, pokud by ale nějaká byla... Každopádně aspoň další spoje od Vyškova už mohly jezdit druhou tratí (mezi Holubicemi a Brnem jsou dvě trati).

0/−1
15.12.2013 17:10

D85a59n43i19e93l 12S43c72h69n56i66t22z36e38r 5141874381536

Hm, chcete mi říct, že vedení ČD bere statisíce měsíčně za co?8-o Že nezvládaj organizačně, si to odnesu já? Nedejte se vysmát. Hlupáka at si dělají, někde v Rusku, Indii, Africe atd.

0/−1
15.12.2013 19:38

Z87d12e95ň63k69a 78V66e21s26e55l32á 8869395697410

Vedení ČD bere statisíce měsíčně netuším za co a taky by mě to velice zajímalo (mj. i proto, že ty vysoký platy berou i přesto, že jsou ČD neustále ve ztrátě). Každopádně jsem napsala, jak to je. ČD zkrátka nemají u každé stanice 3 náhradní busy, kdyby se náhodou někde něco stalo, protože to prostě není možné (zejména by to bylo finančně náročné). To teprve až se něco podobného nečekaného stane, tak shánějí u různých dopravců náhradní busy. A i když ČD taky kolikrát zkritizuju, tak v těchto dvou případech to prostě asi líp zařídit nešlo.

      

A nebo jak se to podle Vás mělo udělat, když už teda tak kritizujete? Znáte tu trať? Víte, jak to tam vypadá? Jak je vytížená? Jestli je jedno- nebo dvoukolejná? Jak je dostupná od silnice (vzhledem k možnému přesunu cestujících do busů) a podobně? Povídejte, jsem zvědavá.

           

Jako cestující v tom vlaku bych taky jistě nebyla nadšená, ale: 1) zpoždění bych chápala, kdybych byla informovaná o příčině, 2) radši bych seděla ve vagónu, kde se přece jenom aspoň trochu topí, než abych někde venku v mrazu čekala na náhradní bus, ke kterému bych se pak dostávala kdo ví jakým terénem (ne, nechodím v botách na podpatku), 3) v dnešní době už není problém napsat nebo zavolat tam, kam jedeme, že se něco děje a nevíme, kdy dorazíme.

ČD mají ještě hodně co zlepšovat, ale v podobných situacích se prostě nic moc líp udělat nejspíš nedá.

+1/0
15.12.2013 20:04

D18a16n71i65e72l 16S25c69h27n37i68t58z40e29r 5491224301176

Neznám tu trat, na druhou stranu kdyby každý uvažoval jak se něco nedá, pak se můžeme vrátit do jeskyn a na stromy.:-/ Není umění hledat důvody jak něco nejde, ale hledat způsoby jak to jde.

Jak v 3) bodě uvádíte, není problém někam zavolat, teda i sehnat dopravce busu. V drvivé většině je poblíž silnice, nebo se vyplatí jít pěšky po trávě pár set metrů, než přijed pozdě do práce. A nechci pomyslet, že shodou okolností se mi vybije baterka v mobile, tak ve vlacích ČD si ho dobiju a zavolám jak?

0/0
15.12.2013 20:25

Z12d71e34ň86k89a 95V72e39s37e90l27á 8269475697370

Však v prvním příspěvku jsem napsala, jak by to aspoň v případě nehody v Černovicích teoreticky mohlo jít. U Lulče by to ovšem vzhledem k povaze trati šlo výrazně hůř - je to jednokolejná trať a zrovna moc stanic pro vykřižování poblíž taky není.

Pokud bych měla přijít pozdě do práce, tak prostě jako první zavolám zaměstnavateli, že se něco stalo, za co nemůžu, a nechala si od dopravce vystavit zpožděnku. Aspoň trochu normální zaměstnavatel pochopí, že za člověka pod vlakem cestující prostě nemůžou. 

Pokud by k dispozici náhradní busy byly, tak by lidi po té trávě (no, možná spíš poli) třeba i přešli. Bohužel teda nemám zkušenosti se sháněním autobusů (minimálně tak šesti, protože by bylo třeba nahradit hádám tak 3 rychlíky a ve směru od Brna bych v dané hodině předpokládala, že pěkně narvaný), ale dovolím si pochybovat, že každý dopravce má hned k dispozici navíc i vozy i řidiče... Takže je to taky o tom vyhodnotit, jestli bude rychleji vyšetřený to neštěstí a vlak bude moct jet dál, nebo sehnaný a přistavený náhradní autobusy. Nemluvě o tom, že tady se prostě sešly dvě nehody po sobě, což udělalo hodně.

0/0
15.12.2013 20:53

D51a94n29i96e25l 71S79c80h85n35i45t41z20e18r 5791954161206

Smutné je, že ČD to paušálně berou všude, i v místech kde mám zkušenost, že to by šlo po silnici s několika dopravci i na kolejích.

0/0
15.12.2013 22:42
Foto

T65o32m66á68š 83K28i80r69o98v 1765878785107

Ale já tu trať znám a u Lulče to fakticky moc nejde přistavit náhradní autobus (kór když se to stalo kilometr za stanicí)

0/0
17.12.2013 22:25

J20a31n 87R13e76n54d91a 1329902409903

Pod vlaky se skáče v beznaději.

0/0
14.12.2013 20:19

J52a11n 63R59e41n29d29a 1209302209373

Asi začíná být lépe.

+3/0
14.12.2013 20:18

J13i14ř84í 35Š45e77j44n12o80h13a 4972563454303

Dřív si slušnej sebevrah odměřil správnou délku špagátu a vypravil se do lesa, na půdu  nebo do stodoly.  Podle místní situace  a  osobních preferencí.

Každý by měl mít na paměti, že někdo musí jeho tělesné ostatky uklízet a  brát na to ohled. Zdržet rychlík o několik hodin je taky nehoráznost.

Morálka dnes strašně upadá :-(.

+4/−2
14.12.2013 19:54

B87o29h76u28s61l27a42v 40K36r76á40l27í26k 2191670579686

Na železnici ho přejede profesionál, který to má v popisu práce, zatímco v lese ho může najít náhodný chodec. No bóže, tak někdo přijede do Brna o pět hodin pozdějc - no  a co? Dějou se na světě horší věci.

+1/−5
14.12.2013 21:51

M67i78c10h93a84e97l91a 28L55h54o56t38s20k48á 7126171249208

http://m.youtube.com/results?q=dumb%20ways%20to%20die&sm=1

0/0
14.12.2013 16:16

P40e98t43r 11H58a19n69á73k 8581584156597

Bych ty sebevrahy střílel ...

0/−2
14.12.2013 16:03

M91i 23K55a38d88e 4651301931448

tak to dopadne, když se nectí pátek 13. a když se nedbá zvýšené opatrnosti na přechodech pro chodce;-O

0/−3
14.12.2013 14:39

J78i36ř42í 70Š87e82j97n66o90h24a 4192943574273

Podle dnešní logiky přechodů pro chodce, že  slabší má přednost, by měla mít na  železničních přejezdech přednost auta i chodci :-)

+1/−2
14.12.2013 19:56

P68a33v77e50l 83J24a34n43s69a 2505939391454

Tohle mi připomíná jeden listopadovej den roku 1992, kdy jsem (jako řidič-brigádník) vůbec nedojel s pražskou linkou č. 14 na konečnou v Laurově. Dopoledne při prvním kole (z Kobylis do centra) mě nejprve na křižovatce Klapkova×Zenklova v té Klapkově před semaforem trochu rejpnul autobus nešikovně odbočující vpravo (jen jsem to vysílačkou nahlásil), hned nato jsem měl malej ťukanec u Bulovky (jeden blbec odbočoval vlevo a vjel mi tam při vyjíždění ze zastávky) a když jsem se pak po vyšetření nehody vrátil po obědě do kokpitu (už jinýho vozu, samozřejmě), tak pak byla odpoledne velká nehoda v Ječné (auto se napasovalo mezi 2 protijedoucí soupravy, asi tam byl i smrťák), čtrnáctka měla tamtudy mít objízdnou trasu (byla zrovna zavřená Jindřišská či Vodičkova) a tak mě dispečeři odklonili jinam, asi na Synkáč, už si to tak nepamatuju (měla to být jen krátká šichta, něco mezi 9. až 14. hodinou, takže po návratu do Kobylis jsem měl padla).

0/−1
14.12.2013 14:31

B96e92n 73P27a57v88k45a 1647643747261

Navrhuji pro lokomotivu trest smrti!;-€

+2/−1
14.12.2013 13:56

Z47d81e89n59ě91k 23H45r17u96b65ý 5385688641876

Odeslat zpátky do Zababova.

+6/−2
14.12.2013 14:06

J79a20n 29P53i91v72a30r93n53í61k 1688963503901

Vzhledem k tomu, že existuje trestní odpovědnost firem, navrhuji zavřít ČD až zčernaj;-O

0/0
15.12.2013 12:42

V46í67t 80H14o68l12l34e45r 8427432822776

Od začátku roku vlaky v Česku srazily 235 lidí,   to je hrozné číslo i kdyby polovina byla jen sebevrahů

ten strojvůdce na pátek 13.tého asi jen tak nezapomene

+6/0
14.12.2013 13:48

Z36d58e31n48ě41k 64H14r61u68b19ý 5355448201816

Fíra se podle mě v případě smrťáku automaticky střídá. Takže pěkný pátek měli dva.

+1/−7
14.12.2013 14:05

J52a27n 86Z46e97m32a26n 8936252594962

Automaticky určitě ne.

0/0
15.12.2013 9:14

I84v54a73n 86H20o19l94a92s 5457317228377

Automaticky dostane nabídku na vystřídání, tento fíra to ovšem odmítl, takže opravdu jen jeden.

0/0
15.12.2013 19:12
Foto

J42a45n 39K77o58v55a69ř58í30k 4805279542968

Zeman na Hradě. A lidé páchají hromadné.sebevraždy

+5/−13
14.12.2013 13:40

I83v54a20n 63R15ů88ž43i17č49k65a 3830632600572

uzákoňte euthanázii a vlaky budou jezdit včas...

i v pátek třináctýho

R^

+11/−6
14.12.2013 12:51

D10a72v57i34d 51K24r85e94j82č57í 9852810486114

Něco pravdy na tom je, ale i kdyby byla euthanázie uzákoněná, tak vám ji předpokládám jen z psychických důvodů nepovolí. Takže to nic neřeší.

+8/0
14.12.2013 13:15

I59v37a16n 28H17o94l16a55s 5287287898157

Jenže ono by stačilo, aby přišel a o tu euthanasii požádal, nasměrovali by ho na psychiatrii a tam by to z něj v 99% případů dostali.

Problém většiny sebevrahů je v tom, že vůbec nezkusí vyhledat lékařsou pomoc, protože si myslí, že jejich problém nelze nijak řešit (přitom většinou ten problém je neřešitelný pouze v jejich hlavě). Lidé, kteří se s psychickými problémy léčí (i ambulantně), sebevraždu páchají jen zcela výjimečně.

0/0
15.12.2013 19:20

V49í61t 38G39a35b89r54i74e96l 5254963286497

Ještěže nebyla škoda na vlaku a kolejích.:-)

+2/−2
14.12.2013 12:50

P54e74t14r 88S95o70k18o26l 8512411847451

Není snad moje vina, že si všichni vybrali na skok z okna den, kdy jsem měl službu. Byly toho plné noviny. „Den Lumíků“ tomu říkali.

+14/0
14.12.2013 12:39

J56a77n 53K15o29t50l98í72n 9389194495527

Nedivím se ti. Volalo ti pět lidí a všichni spáchali sebevraždu. A to si jeden chudák spletl číslo! Volal si o výsledky kriketu.

+5/0
14.12.2013 13:26

B86e57n 22P26a95v95k11a 1467143397221

Nebylo to v nějaké knize?;-D

+1/0
14.12.2013 13:57

K67a22r49e28l 85N28o98v33á19k 9956537899425

Seriál, ne kniha. Červený trpaslík.

+2/0
14.12.2013 16:30

J75a31n 90Š94l56é29g76l 8262640648453

Bylo to i v knize Červený trpaslík. Seriál byl podle té knihy :-)

0/−1
14.12.2013 16:59

M18i22c94h98a55l 45B83i97t52t48n40e47r 7172110801859

jó rimmer to je kabrňák;-D

+1/0
14.12.2013 18:41

H20o20n25z42a 89P13u32r82k29r74á19b51e57k 1209458519565

je to přesně naopak, kniha byla "podle" seriálu, vznikla až po něm ;)

+1/0
15.12.2013 3:58

K84a81r76e15l 14N34o63v59á69k 9906897379895

Nechci vám brát iluze, ale knihy byly napsány podle seriálu a to ještě velmi částečně. První kniha se drží seriálu jen rámcově. Druhá kniha je už volné dílo úplně (Lepší než život).

0/0
15.12.2013 5:19

L53u87k54a47s 89N15o54v48y 4134284185726

7 km/h? To bych to sel radeji (taky) pesky... po kolejich ;)

+3/0
14.12.2013 12:38

K18a14r15e90l 78F39a42j40t 5928902831653

nooo ... byli dva kteří šli, pokud by ses přidal vlak mohl dojet s průměrnou rychlostí 3 km / hod ;-)

+5/0
14.12.2013 13:15

G62a12b71r54i45e12l 45H77o58r95t40e18n 9361889953444

Tak toho fíru asi už nikdo o nesmyslnosti víry v pověry nepřesvědčí.:-/

+15/0
14.12.2013 12:36

J41a32n 45Z85e17l92e92n64k49a 2596576798295

Pravděpodobnost mizivá, nicméně nenulová.

+2/0
14.12.2013 12:50

G34a72b32r73i45e62l 87H53o70r31t98e85n 9891129873504

Jistě. Ale vysvětlovat bych mu to nechtěl.;-)

Docela by mě zajímalo, jak dlouho po té druhé nehodě jel ty poslední čtyři kilometry.

0/0
14.12.2013 13:11

I33v54a96n 98B68u29b41l75a 3232935915754

Asi normálně. Na rozdíl od auta s tím totiž nemůžete nic dělat. Takže ani nemáte výčitky typu kdybych byl býval atd. Jen nevím co tam vždycky hodiny vyšetřují. Vlak stejně zastaví až nejméně 100m, u rychlovlaku i půl kilometru, za nehodou. Takže klidně může jet dál, což za bývalého režimu bývalo. Případné zbytky zesnulého příležitostně ze spodku lokomotivy seškrabou při revizi v depu. I to bývalo. Fíra pak následně někdy do protokolu vypoví: Viděl jsem, houkal jsem, nasypal tam instinktivně rychlobrzdu. Víc totiž nemůže udělat.

+3/−1
14.12.2013 17:06

S24t13a51n52i88s22l71a33v 92R63o62s45e15c88k81ý 9805139771829

Sebevrah, který do příčin své smrti vmanipuluje druhou osobu a nadosmrti ji poznamená, zapomíná na to, proč se sám dobrovolně rozhodl odejít z tototo života

+21/−4
14.12.2013 12:23

M22i42c26h42a68l 72K26r51e66j36č66í 1586600191473

Sebevrahovi je pak už všechno jedno. Takovému člověku nelze nic vyčítat.

+4/−9
14.12.2013 12:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.