Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Během pětatřiceti kilometrů jízdy rychlík smetl dva lidi. Oba zemřeli

Na službu v pátek třináctého zřejmě dlouho nezapomene strojvedoucí vlaku číslo R 936 z Šumperka do Brna. Jeho souprava večer srazila v Lulči na Vyškovsku ženu, po několika desítkách kilometrů se jí pak do cesty připletl i muž. Oba na místě zemřeli. Vlak do cíle dorazil s pětihodinovým zpožděním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25a53d64e93k 90P10r63o11c60h60á62z69k26a 2103809988

Nejvyšší čas zrušit železniční dopravu. Osobní automobilová doprava má více než 10x větší přepravní výkon než železniční, při tom ale jen za letošní rok zahynulo pod koly vlaků 190 chodců, ale automobily jich zabily pouze 146 (údaj za loňský rok, letošní jsem nesehnal).

Prameny:

 ročenka dopravy, https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2009/rocenka/htm_cz/cz09_511000.html

  Besip, http://www.ibesip.cz

0/−2
15.12.2013 17:54

Z70d82e49ň80k26a 33V81e62s75e11l73á 8449565947790

Chudák strojvůdce. :-/

+2/0
15.12.2013 17:04

P16e82t49r 46K95o62v96á37ř 7509680500882

Myslím, že to nebyli sebevrazi. V prním místě je opuštěný drážní domek kam někdy chodí bezdomovci nebo si někdo zkracoval cestu do Drnovic. A druhé místo je u míst, kde žijou v opuštěných zahradních chatkách taky bezdomovci. Přece jako sebevrah nepůjdu tak daleko (v prvním případě) a na tak nebezpečný místo, kde by mi mohl někdo ublížit (v druhém případě).

+1/0
14.12.2013 23:53

V82l28a63d39i64m54i12r 62K95o62m83a78r61e76k 8635307566528

Jsou to , nevim jak je nazvat. Uklizet to ma kdo?

0/0
14.12.2013 22:01

J67a30n 53P76i23v33a29r47n82í70k 1308233983911

Jó jsou lidi, kteří maj na tuto práci žaludek a nervy

0/0
15.12.2013 12:41

D42a15n28i33e20l 56S70c80h60n41i94t36z30e71r 5821744151546

Chápu, že pak nějakou dobu vyšetřit, ale proč je problém vyslat jiný spoj? A je jedno či po kolejích nebo po silnici.

0/−2
14.12.2013 20:59

Z68d29e25ň72k75a 59V97e26s55e93l33á 8879635147290

Ono není zrovna jednoduché sehnat narychlo volné autobusy, do kterých by mohli cestující přestoupit (pokud by ovšem případný přestup na bus neznamenal nebezpečí úrazu, protože by byl špatný přístup na silnici). A možnost vyslat jiný spoj - v případě nehody u Lulče prakticky nemyslitelné, protože je tam jednokolejná trať; v případě nehody v Černovicích by se čistě teoreticky mohla vypravit náhradní souprava z hlaváku, pokud by ale nějaká byla... Každopádně aspoň další spoje od Vyškova už mohly jezdit druhou tratí (mezi Holubicemi a Brnem jsou dvě trati).

0/−1
15.12.2013 17:10

D78a60n38i66e17l 59S75c91h36n34i27t56z50e50r 5531414381116

Hm, chcete mi říct, že vedení ČD bere statisíce měsíčně za co?8-o Že nezvládaj organizačně, si to odnesu já? Nedejte se vysmát. Hlupáka at si dělají, někde v Rusku, Indii, Africe atd.

0/−1
15.12.2013 19:38

Z35d25e82ň16k11a 77V26e32s81e26l55á 8219265757900

Vedení ČD bere statisíce měsíčně netuším za co a taky by mě to velice zajímalo (mj. i proto, že ty vysoký platy berou i přesto, že jsou ČD neustále ve ztrátě). Každopádně jsem napsala, jak to je. ČD zkrátka nemají u každé stanice 3 náhradní busy, kdyby se náhodou někde něco stalo, protože to prostě není možné (zejména by to bylo finančně náročné). To teprve až se něco podobného nečekaného stane, tak shánějí u různých dopravců náhradní busy. A i když ČD taky kolikrát zkritizuju, tak v těchto dvou případech to prostě asi líp zařídit nešlo.

      

A nebo jak se to podle Vás mělo udělat, když už teda tak kritizujete? Znáte tu trať? Víte, jak to tam vypadá? Jak je vytížená? Jestli je jedno- nebo dvoukolejná? Jak je dostupná od silnice (vzhledem k možnému přesunu cestujících do busů) a podobně? Povídejte, jsem zvědavá.

           

Jako cestující v tom vlaku bych taky jistě nebyla nadšená, ale: 1) zpoždění bych chápala, kdybych byla informovaná o příčině, 2) radši bych seděla ve vagónu, kde se přece jenom aspoň trochu topí, než abych někde venku v mrazu čekala na náhradní bus, ke kterému bych se pak dostávala kdo ví jakým terénem (ne, nechodím v botách na podpatku), 3) v dnešní době už není problém napsat nebo zavolat tam, kam jedeme, že se něco děje a nevíme, kdy dorazíme.

ČD mají ještě hodně co zlepšovat, ale v podobných situacích se prostě nic moc líp udělat nejspíš nedá.

+1/0
15.12.2013 20:04

D15a74n25i38e61l 42S93c96h25n34i18t54z83e26r 5911324891386

Neznám tu trat, na druhou stranu kdyby každý uvažoval jak se něco nedá, pak se můžeme vrátit do jeskyn a na stromy.:-/ Není umění hledat důvody jak něco nejde, ale hledat způsoby jak to jde.

Jak v 3) bodě uvádíte, není problém někam zavolat, teda i sehnat dopravce busu. V drvivé většině je poblíž silnice, nebo se vyplatí jít pěšky po trávě pár set metrů, než přijed pozdě do práce. A nechci pomyslet, že shodou okolností se mi vybije baterka v mobile, tak ve vlacích ČD si ho dobiju a zavolám jak?

0/0
15.12.2013 20:25

Z16d11e19ň90k73a 61V26e60s34e98l91á 8879665757540

Však v prvním příspěvku jsem napsala, jak by to aspoň v případě nehody v Černovicích teoreticky mohlo jít. U Lulče by to ovšem vzhledem k povaze trati šlo výrazně hůř - je to jednokolejná trať a zrovna moc stanic pro vykřižování poblíž taky není.

Pokud bych měla přijít pozdě do práce, tak prostě jako první zavolám zaměstnavateli, že se něco stalo, za co nemůžu, a nechala si od dopravce vystavit zpožděnku. Aspoň trochu normální zaměstnavatel pochopí, že za člověka pod vlakem cestující prostě nemůžou. 

Pokud by k dispozici náhradní busy byly, tak by lidi po té trávě (no, možná spíš poli) třeba i přešli. Bohužel teda nemám zkušenosti se sháněním autobusů (minimálně tak šesti, protože by bylo třeba nahradit hádám tak 3 rychlíky a ve směru od Brna bych v dané hodině předpokládala, že pěkně narvaný), ale dovolím si pochybovat, že každý dopravce má hned k dispozici navíc i vozy i řidiče... Takže je to taky o tom vyhodnotit, jestli bude rychleji vyšetřený to neštěstí a vlak bude moct jet dál, nebo sehnaný a přistavený náhradní autobusy. Nemluvě o tom, že tady se prostě sešly dvě nehody po sobě, což udělalo hodně.

0/0
15.12.2013 20:53

D40a64n89i47e79l 25S27c86h56n59i87t43z26e81r 5491324261886

Smutné je, že ČD to paušálně berou všude, i v místech kde mám zkušenost, že to by šlo po silnici s několika dopravci i na kolejích.

0/0
15.12.2013 22:42
Foto

T28o96m70á20š 41K98i24r84o84v 1705788485627

Ale já tu trať znám a u Lulče to fakticky moc nejde přistavit náhradní autobus (kór když se to stalo kilometr za stanicí)

0/0
17.12.2013 22:25

J33a34n 79R83e89n32d60a 1519282539583

Pod vlaky se skáče v beznaději.

0/0
14.12.2013 20:19

J12a40n 44R44e21n12d81a 1139692699143

Asi začíná být lépe.

+3/0
14.12.2013 20:18

J43i84ř40í 49Š14e62j18n46o77h33a 4322353184583

Dřív si slušnej sebevrah odměřil správnou délku špagátu a vypravil se do lesa, na půdu  nebo do stodoly.  Podle místní situace  a  osobních preferencí.

Každý by měl mít na paměti, že někdo musí jeho tělesné ostatky uklízet a  brát na to ohled. Zdržet rychlík o několik hodin je taky nehoráznost.

Morálka dnes strašně upadá :-(.

+4/−2
14.12.2013 19:54

B35o58h87u79s96l44a68v 93K40r74á96l86í22k 2131810119186

Na železnici ho přejede profesionál, který to má v popisu práce, zatímco v lese ho může najít náhodný chodec. No bóže, tak někdo přijede do Brna o pět hodin pozdějc - no  a co? Dějou se na světě horší věci.

+1/−5
14.12.2013 21:51

M44i28c48h93a39e78l37a 23L23h73o93t30s33k93á 2809196858327

http://m.youtube.com/results?q=dumb%20ways%20to%20die&sm=1

0/0
14.12.2013 16:16

P31e83t68r 10H75a73n68á87k 8521374116807

Bych ty sebevrahy střílel ...

0/−2
14.12.2013 16:03

M17i 38K43a15d83e 4401771781978

tak to dopadne, když se nectí pátek 13. a když se nedbá zvýšené opatrnosti na přechodech pro chodce;-O

0/−3
14.12.2013 14:39

J44i73ř16í 12Š23e44j98n58o65h20a 4642903284233

Podle dnešní logiky přechodů pro chodce, že  slabší má přednost, by měla mít na  železničních přejezdech přednost auta i chodci :-)

+1/−2
14.12.2013 19:56

P10a42v70e58l 59J50a12n76s55a 2165849401884

Tohle mi připomíná jeden listopadovej den roku 1992, kdy jsem (jako řidič-brigádník) vůbec nedojel s pražskou linkou č. 14 na konečnou v Laurově. Dopoledne při prvním kole (z Kobylis do centra) mě nejprve na křižovatce Klapkova×Zenklova v té Klapkově před semaforem trochu rejpnul autobus nešikovně odbočující vpravo (jen jsem to vysílačkou nahlásil), hned nato jsem měl malej ťukanec u Bulovky (jeden blbec odbočoval vlevo a vjel mi tam při vyjíždění ze zastávky) a když jsem se pak po vyšetření nehody vrátil po obědě do kokpitu (už jinýho vozu, samozřejmě), tak pak byla odpoledne velká nehoda v Ječné (auto se napasovalo mezi 2 protijedoucí soupravy, asi tam byl i smrťák), čtrnáctka měla tamtudy mít objízdnou trasu (byla zrovna zavřená Jindřišská či Vodičkova) a tak mě dispečeři odklonili jinam, asi na Synkáč, už si to tak nepamatuju (měla to být jen krátká šichta, něco mezi 9. až 14. hodinou, takže po návratu do Kobylis jsem měl padla).

0/−1
14.12.2013 14:31

B45e92n 26P11a20v50k57a 1257803547651

Navrhuji pro lokomotivu trest smrti!;-€

+2/−1
14.12.2013 13:56

Z75d24e13n76ě87k 45H82r67u16b94ý 5715558341896

Odeslat zpátky do Zababova.

+6/−2
14.12.2013 14:06

J74a11n 51P38i88v75a23r76n51í82k 1568543693161

Vzhledem k tomu, že existuje trestní odpovědnost firem, navrhuji zavřít ČD až zčernaj;-O

0/0
15.12.2013 12:42

V75í46t 67H44o65l55l55e82r 8617662932876

Od začátku roku vlaky v Česku srazily 235 lidí,   to je hrozné číslo i kdyby polovina byla jen sebevrahů

ten strojvůdce na pátek 13.tého asi jen tak nezapomene

+6/0
14.12.2013 13:48

Z98d88e67n42ě21k 12H50r10u67b22ý 5685488671766

Fíra se podle mě v případě smrťáku automaticky střídá. Takže pěkný pátek měli dva.

+1/−7
14.12.2013 14:05

J24a92n 67Z57e16m81a69n 8456982714392

Automaticky určitě ne.

0/0
15.12.2013 9:14

I25v98a50n 37H18o17l62a38s 5987177798647

Automaticky dostane nabídku na vystřídání, tento fíra to ovšem odmítl, takže opravdu jen jeden.

0/0
15.12.2013 19:12
Foto

J48a41n 56K86o57v46a36ř78í90k 4305729872978

Zeman na Hradě. A lidé páchají hromadné.sebevraždy

+5/−13
14.12.2013 13:40

I75v79a95n 57R88ů36ž59i51č43k70a 3730422910142

uzákoňte euthanázii a vlaky budou jezdit včas...

i v pátek třináctýho

R^

+11/−6
14.12.2013 12:51

D82a69v41i86d 21K74r60e20j69č58í 9442430666184

Něco pravdy na tom je, ale i kdyby byla euthanázie uzákoněná, tak vám ji předpokládám jen z psychických důvodů nepovolí. Takže to nic neřeší.

+8/0
14.12.2013 13:15

I51v65a37n 10H73o57l21a58s 5737117488647

Jenže ono by stačilo, aby přišel a o tu euthanasii požádal, nasměrovali by ho na psychiatrii a tam by to z něj v 99% případů dostali.

Problém většiny sebevrahů je v tom, že vůbec nezkusí vyhledat lékařsou pomoc, protože si myslí, že jejich problém nelze nijak řešit (přitom většinou ten problém je neřešitelný pouze v jejich hlavě). Lidé, kteří se s psychickými problémy léčí (i ambulantně), sebevraždu páchají jen zcela výjimečně.

0/0
15.12.2013 19:20

V46í93t 74G97a63b81r73i76e94l 5914783546217

Ještěže nebyla škoda na vlaku a kolejích.:-)

+2/−2
14.12.2013 12:50

P76e37t27r 44S62o90k80o83l 8922241427951

Není snad moje vina, že si všichni vybrali na skok z okna den, kdy jsem měl službu. Byly toho plné noviny. „Den Lumíků“ tomu říkali.

+14/0
14.12.2013 12:39

J26a30n 42K40o80t30l75í49n 9269984625557

Nedivím se ti. Volalo ti pět lidí a všichni spáchali sebevraždu. A to si jeden chudák spletl číslo! Volal si o výsledky kriketu.

+5/0
14.12.2013 13:26

B87e83n 67P48a73v38k95a 1547593727561

Nebylo to v nějaké knize?;-D

+1/0
14.12.2013 13:57

K22a58r67e92l 27N55o50v14á97k 9576767319505

Seriál, ne kniha. Červený trpaslík.

+2/0
14.12.2013 16:30

J91a55n 28Š51l61é54g58l 8302490428763

Bylo to i v knize Červený trpaslík. Seriál byl podle té knihy :-)

0/−1
14.12.2013 16:59

M24i26c51h86a48l 64B69i48t13t71n74e46r 7632740351459

jó rimmer to je kabrňák;-D

+1/0
14.12.2013 18:41

H28o51n84z34a 46P90u21r29k32r75á50b95e38k 1329248459435

je to přesně naopak, kniha byla "podle" seriálu, vznikla až po něm ;)

+1/0
15.12.2013 3:58

K50a50r39e16l 85N43o58v53á15k 9566137389805

Nechci vám brát iluze, ale knihy byly napsány podle seriálu a to ještě velmi částečně. První kniha se drží seriálu jen rámcově. Druhá kniha je už volné dílo úplně (Lepší než život).

0/0
15.12.2013 5:19

L92u15k43a13s 72N95o12v50y 4644944925746

7 km/h? To bych to sel radeji (taky) pesky... po kolejich ;)

+3/0
14.12.2013 12:38

K46a52r35e46l 34F67a37j33t 5958342671493

nooo ... byli dva kteří šli, pokud by ses přidal vlak mohl dojet s průměrnou rychlostí 3 km / hod ;-)

+5/0
14.12.2013 13:15

G11a69b96r79i77e42l 62H40o35r26t42e47n 9321429303734

Tak toho fíru asi už nikdo o nesmyslnosti víry v pověry nepřesvědčí.:-/

+15/0
14.12.2013 12:36

J79a48n 56Z75e92l62e59n96k34a 2856766338175

Pravděpodobnost mizivá, nicméně nenulová.

+2/0
14.12.2013 12:50

G14a22b53r13i73e16l 92H28o68r86t34e68n 9761419973304

Jistě. Ale vysvětlovat bych mu to nechtěl.;-)

Docela by mě zajímalo, jak dlouho po té druhé nehodě jel ty poslední čtyři kilometry.

0/0
14.12.2013 13:11

I92v26a59n 86B88u75b29l41a 3142885145444

Asi normálně. Na rozdíl od auta s tím totiž nemůžete nic dělat. Takže ani nemáte výčitky typu kdybych byl býval atd. Jen nevím co tam vždycky hodiny vyšetřují. Vlak stejně zastaví až nejméně 100m, u rychlovlaku i půl kilometru, za nehodou. Takže klidně může jet dál, což za bývalého režimu bývalo. Případné zbytky zesnulého příležitostně ze spodku lokomotivy seškrabou při revizi v depu. I to bývalo. Fíra pak následně někdy do protokolu vypoví: Viděl jsem, houkal jsem, nasypal tam instinktivně rychlobrzdu. Víc totiž nemůže udělat.

+3/−1
14.12.2013 17:06

S21t12a53n34i58s27l81a23v 68R40o38s23e60c85k55ý 9795799431939

Sebevrah, který do příčin své smrti vmanipuluje druhou osobu a nadosmrti ji poznamená, zapomíná na to, proč se sám dobrovolně rozhodl odejít z tototo života

+21/−4
14.12.2013 12:23

M42i66c80h73a97l 87K57r87e71j18č63í 1986380941903

Sebevrahovi je pak už všechno jedno. Takovému člověku nelze nic vyčítat.

+4/−9
14.12.2013 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.