Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Během pětatřiceti kilometrů jízdy rychlík smetl dva lidi. Oba zemřeli

Na službu v pátek třináctého zřejmě dlouho nezapomene strojvedoucí vlaku číslo R 936 z Šumperka do Brna. Jeho souprava večer srazila v Lulči na Vyškovsku ženu, po několika desítkách kilometrů se jí pak do cesty připletl i muž. Oba na místě zemřeli. Vlak do cíle dorazil s pětihodinovým zpožděním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62a29d96e87k 88P53r67o14c92h48á25z66k83a 2583399628

Nejvyšší čas zrušit železniční dopravu. Osobní automobilová doprava má více než 10x větší přepravní výkon než železniční, při tom ale jen za letošní rok zahynulo pod koly vlaků 190 chodců, ale automobily jich zabily pouze 146 (údaj za loňský rok, letošní jsem nesehnal).

Prameny:

 ročenka dopravy, https://www.sydos.cz/cs/rocenka-2009/rocenka/htm_cz/cz09_511000.html

  Besip, http://www.ibesip.cz

0/−2
15.12.2013 17:54

Z39d23e53ň94k68a 36V79e65s15e20l21á 8489945137530

Chudák strojvůdce. :-/

+2/0
15.12.2013 17:04

P61e31t42r 57K50o34v53á65ř 7789630620772

Myslím, že to nebyli sebevrazi. V prním místě je opuštěný drážní domek kam někdy chodí bezdomovci nebo si někdo zkracoval cestu do Drnovic. A druhé místo je u míst, kde žijou v opuštěných zahradních chatkách taky bezdomovci. Přece jako sebevrah nepůjdu tak daleko (v prvním případě) a na tak nebezpečný místo, kde by mi mohl někdo ublížit (v druhém případě).

+1/0
14.12.2013 23:53

V63l22a15d41i27m37i83r 76K37o41m24a86r66e60k 8695187326488

Jsou to , nevim jak je nazvat. Uklizet to ma kdo?

0/0
14.12.2013 22:01

J57a92n 54P52i22v23a31r36n96í14k 1888883103391

Jó jsou lidi, kteří maj na tuto práci žaludek a nervy

0/0
15.12.2013 12:41

D88a72n27i87e50l 97S16c16h77n75i68t83z93e10r 5431634661926

Chápu, že pak nějakou dobu vyšetřit, ale proč je problém vyslat jiný spoj? A je jedno či po kolejích nebo po silnici.

0/−2
14.12.2013 20:59

Z94d70e41ň23k30a 69V66e61s29e13l15á 8569795337510

Ono není zrovna jednoduché sehnat narychlo volné autobusy, do kterých by mohli cestující přestoupit (pokud by ovšem případný přestup na bus neznamenal nebezpečí úrazu, protože by byl špatný přístup na silnici). A možnost vyslat jiný spoj - v případě nehody u Lulče prakticky nemyslitelné, protože je tam jednokolejná trať; v případě nehody v Černovicích by se čistě teoreticky mohla vypravit náhradní souprava z hlaváku, pokud by ale nějaká byla... Každopádně aspoň další spoje od Vyškova už mohly jezdit druhou tratí (mezi Holubicemi a Brnem jsou dvě trati).

0/−1
15.12.2013 17:10

D35a85n37i70e96l 90S44c96h58n86i47t74z46e53r 5461424951706

Hm, chcete mi říct, že vedení ČD bere statisíce měsíčně za co?8-o Že nezvládaj organizačně, si to odnesu já? Nedejte se vysmát. Hlupáka at si dělají, někde v Rusku, Indii, Africe atd.

0/−1
15.12.2013 19:38

Z35d31e16ň43k28a 41V13e66s80e41l53á 8869735697220

Vedení ČD bere statisíce měsíčně netuším za co a taky by mě to velice zajímalo (mj. i proto, že ty vysoký platy berou i přesto, že jsou ČD neustále ve ztrátě). Každopádně jsem napsala, jak to je. ČD zkrátka nemají u každé stanice 3 náhradní busy, kdyby se náhodou někde něco stalo, protože to prostě není možné (zejména by to bylo finančně náročné). To teprve až se něco podobného nečekaného stane, tak shánějí u různých dopravců náhradní busy. A i když ČD taky kolikrát zkritizuju, tak v těchto dvou případech to prostě asi líp zařídit nešlo.

      

A nebo jak se to podle Vás mělo udělat, když už teda tak kritizujete? Znáte tu trať? Víte, jak to tam vypadá? Jak je vytížená? Jestli je jedno- nebo dvoukolejná? Jak je dostupná od silnice (vzhledem k možnému přesunu cestujících do busů) a podobně? Povídejte, jsem zvědavá.

           

Jako cestující v tom vlaku bych taky jistě nebyla nadšená, ale: 1) zpoždění bych chápala, kdybych byla informovaná o příčině, 2) radši bych seděla ve vagónu, kde se přece jenom aspoň trochu topí, než abych někde venku v mrazu čekala na náhradní bus, ke kterému bych se pak dostávala kdo ví jakým terénem (ne, nechodím v botách na podpatku), 3) v dnešní době už není problém napsat nebo zavolat tam, kam jedeme, že se něco děje a nevíme, kdy dorazíme.

ČD mají ještě hodně co zlepšovat, ale v podobných situacích se prostě nic moc líp udělat nejspíš nedá.

+1/0
15.12.2013 20:04

D14a69n58i18e76l 39S31c97h79n95i26t71z82e28r 5861824591686

Neznám tu trat, na druhou stranu kdyby každý uvažoval jak se něco nedá, pak se můžeme vrátit do jeskyn a na stromy.:-/ Není umění hledat důvody jak něco nejde, ale hledat způsoby jak to jde.

Jak v 3) bodě uvádíte, není problém někam zavolat, teda i sehnat dopravce busu. V drvivé většině je poblíž silnice, nebo se vyplatí jít pěšky po trávě pár set metrů, než přijed pozdě do práce. A nechci pomyslet, že shodou okolností se mi vybije baterka v mobile, tak ve vlacích ČD si ho dobiju a zavolám jak?

0/0
15.12.2013 20:25

Z23d83e62ň26k13a 79V92e52s64e86l76á 8269265427590

Však v prvním příspěvku jsem napsala, jak by to aspoň v případě nehody v Černovicích teoreticky mohlo jít. U Lulče by to ovšem vzhledem k povaze trati šlo výrazně hůř - je to jednokolejná trať a zrovna moc stanic pro vykřižování poblíž taky není.

Pokud bych měla přijít pozdě do práce, tak prostě jako první zavolám zaměstnavateli, že se něco stalo, za co nemůžu, a nechala si od dopravce vystavit zpožděnku. Aspoň trochu normální zaměstnavatel pochopí, že za člověka pod vlakem cestující prostě nemůžou. 

Pokud by k dispozici náhradní busy byly, tak by lidi po té trávě (no, možná spíš poli) třeba i přešli. Bohužel teda nemám zkušenosti se sháněním autobusů (minimálně tak šesti, protože by bylo třeba nahradit hádám tak 3 rychlíky a ve směru od Brna bych v dané hodině předpokládala, že pěkně narvaný), ale dovolím si pochybovat, že každý dopravce má hned k dispozici navíc i vozy i řidiče... Takže je to taky o tom vyhodnotit, jestli bude rychleji vyšetřený to neštěstí a vlak bude moct jet dál, nebo sehnaný a přistavený náhradní autobusy. Nemluvě o tom, že tady se prostě sešly dvě nehody po sobě, což udělalo hodně.

0/0
15.12.2013 20:53

D10a76n41i42e71l 47S61c57h91n83i44t47z44e85r 5941964221666

Smutné je, že ČD to paušálně berou všude, i v místech kde mám zkušenost, že to by šlo po silnici s několika dopravci i na kolejích.

0/0
15.12.2013 22:42
Foto

T14o24m10á97š 30K17i41r14o95v 1455788435917

Ale já tu trať znám a u Lulče to fakticky moc nejde přistavit náhradní autobus (kór když se to stalo kilometr za stanicí)

0/0
17.12.2013 22:25

J28a98n 54R49e67n85d16a 1279362519453

Pod vlaky se skáče v beznaději.

0/0
14.12.2013 20:19

J10a67n 21R94e57n15d30a 1119812289143

Asi začíná být lépe.

+3/0
14.12.2013 20:18

J74i55ř84í 75Š43e21j64n15o56h61a 4552153114543

Dřív si slušnej sebevrah odměřil správnou délku špagátu a vypravil se do lesa, na půdu  nebo do stodoly.  Podle místní situace  a  osobních preferencí.

Každý by měl mít na paměti, že někdo musí jeho tělesné ostatky uklízet a  brát na to ohled. Zdržet rychlík o několik hodin je taky nehoráznost.

Morálka dnes strašně upadá :-(.

+4/−2
14.12.2013 19:54

B25o85h49u57s54l79a97v 96K73r56á83l17í73k 2921110869736

Na železnici ho přejede profesionál, který to má v popisu práce, zatímco v lese ho může najít náhodný chodec. No bóže, tak někdo přijede do Brna o pět hodin pozdějc - no  a co? Dějou se na světě horší věci.

+1/−5
14.12.2013 21:51

M22i90c46h80a50e73l22a 11L39h83o24t86s40k52á 2169656888567

http://m.youtube.com/results?q=dumb%20ways%20to%20die&sm=1

0/0
14.12.2013 16:16

P59e15t24r 41H70a58n94á56k 8871114856377

Bych ty sebevrahy střílel ...

0/−2
14.12.2013 16:03

M56i 41K63a59d67e 4411871631788

tak to dopadne, když se nectí pátek 13. a když se nedbá zvýšené opatrnosti na přechodech pro chodce;-O

0/−3
14.12.2013 14:39

J15i98ř82í 41Š78e67j22n59o69h52a 4642663374213

Podle dnešní logiky přechodů pro chodce, že  slabší má přednost, by měla mít na  železničních přejezdech přednost auta i chodci :-)

+1/−2
14.12.2013 19:56

P40a23v17e76l 14J19a90n78s64a 2225389961854

Tohle mi připomíná jeden listopadovej den roku 1992, kdy jsem (jako řidič-brigádník) vůbec nedojel s pražskou linkou č. 14 na konečnou v Laurově. Dopoledne při prvním kole (z Kobylis do centra) mě nejprve na křižovatce Klapkova×Zenklova v té Klapkově před semaforem trochu rejpnul autobus nešikovně odbočující vpravo (jen jsem to vysílačkou nahlásil), hned nato jsem měl malej ťukanec u Bulovky (jeden blbec odbočoval vlevo a vjel mi tam při vyjíždění ze zastávky) a když jsem se pak po vyšetření nehody vrátil po obědě do kokpitu (už jinýho vozu, samozřejmě), tak pak byla odpoledne velká nehoda v Ječné (auto se napasovalo mezi 2 protijedoucí soupravy, asi tam byl i smrťák), čtrnáctka měla tamtudy mít objízdnou trasu (byla zrovna zavřená Jindřišská či Vodičkova) a tak mě dispečeři odklonili jinam, asi na Synkáč, už si to tak nepamatuju (měla to být jen krátká šichta, něco mezi 9. až 14. hodinou, takže po návratu do Kobylis jsem měl padla).

0/−1
14.12.2013 14:31

B98e87n 55P96a57v67k94a 1357183427861

Navrhuji pro lokomotivu trest smrti!;-€

+2/−1
14.12.2013 13:56

Z27d25e87n74ě50k 26H83r91u73b36ý 5485368271806

Odeslat zpátky do Zababova.

+6/−2
14.12.2013 14:06

J86a73n 95P17i14v75a66r39n25í72k 1398533753211

Vzhledem k tomu, že existuje trestní odpovědnost firem, navrhuji zavřít ČD až zčernaj;-O

0/0
15.12.2013 12:42

V39í62t 72H28o80l67l70e31r 8737632762476

Od začátku roku vlaky v Česku srazily 235 lidí,   to je hrozné číslo i kdyby polovina byla jen sebevrahů

ten strojvůdce na pátek 13.tého asi jen tak nezapomene

+6/0
14.12.2013 13:48

Z86d79e12n47ě35k 61H17r69u39b85ý 5185618221346

Fíra se podle mě v případě smrťáku automaticky střídá. Takže pěkný pátek měli dva.

+1/−7
14.12.2013 14:05

J82a50n 57Z58e59m77a85n 8406252614952

Automaticky určitě ne.

0/0
15.12.2013 9:14

I84v63a98n 98H28o13l73a43s 5497987298527

Automaticky dostane nabídku na vystřídání, tento fíra to ovšem odmítl, takže opravdu jen jeden.

0/0
15.12.2013 19:12
Foto

J44a70n 91K28o24v14a68ř32í85k 4195299552458

Zeman na Hradě. A lidé páchají hromadné.sebevraždy

+5/−13
14.12.2013 13:40

I47v33a15n 28R87ů19ž92i71č31k72a 3640312160402

uzákoňte euthanázii a vlaky budou jezdit včas...

i v pátek třináctýho

R^

+11/−6
14.12.2013 12:51

D86a89v58i47d 90K43r50e38j16č24í 9162930226114

Něco pravdy na tom je, ale i kdyby byla euthanázie uzákoněná, tak vám ji předpokládám jen z psychických důvodů nepovolí. Takže to nic neřeší.

+8/0
14.12.2013 13:15

I57v36a61n 76H89o79l71a66s 5357207438807

Jenže ono by stačilo, aby přišel a o tu euthanasii požádal, nasměrovali by ho na psychiatrii a tam by to z něj v 99% případů dostali.

Problém většiny sebevrahů je v tom, že vůbec nezkusí vyhledat lékařsou pomoc, protože si myslí, že jejich problém nelze nijak řešit (přitom většinou ten problém je neřešitelný pouze v jejich hlavě). Lidé, kteří se s psychickými problémy léčí (i ambulantně), sebevraždu páchají jen zcela výjimečně.

0/0
15.12.2013 19:20

V41í42t 50G98a69b54r58i81e62l 5914983286707

Ještěže nebyla škoda na vlaku a kolejích.:-)

+2/−2
14.12.2013 12:50

P18e54t14r 81S76o21k72o12l 8982591307241

Není snad moje vina, že si všichni vybrali na skok z okna den, kdy jsem měl službu. Byly toho plné noviny. „Den Lumíků“ tomu říkali.

+14/0
14.12.2013 12:39

J37a68n 39K50o16t28l90í21n 9799984695957

Nedivím se ti. Volalo ti pět lidí a všichni spáchali sebevraždu. A to si jeden chudák spletl číslo! Volal si o výsledky kriketu.

+5/0
14.12.2013 13:26

B72e72n 17P34a66v51k74a 1737693767711

Nebylo to v nějaké knize?;-D

+1/0
14.12.2013 13:57

K18a63r21e30l 38N66o68v67á39k 9516497489405

Seriál, ne kniha. Červený trpaslík.

+2/0
14.12.2013 16:30

J30a23n 32Š51l91é98g78l 8952730158223

Bylo to i v knize Červený trpaslík. Seriál byl podle té knihy :-)

0/−1
14.12.2013 16:59

M79i48c10h94a73l 91B78i48t63t97n61e77r 7962640781899

jó rimmer to je kabrňák;-D

+1/0
14.12.2013 18:41

H51o42n10z38a 42P30u67r85k36r31á61b50e28k 1839718399665

je to přesně naopak, kniha byla "podle" seriálu, vznikla až po něm ;)

+1/0
15.12.2013 3:58

K47a25r25e85l 30N67o43v77á56k 9696907669245

Nechci vám brát iluze, ale knihy byly napsány podle seriálu a to ještě velmi částečně. První kniha se drží seriálu jen rámcově. Druhá kniha je už volné dílo úplně (Lepší než život).

0/0
15.12.2013 5:19

L70u72k93a44s 98N15o31v71y 4214514155786

7 km/h? To bych to sel radeji (taky) pesky... po kolejich ;)

+3/0
14.12.2013 12:38

K37a87r65e57l 85F23a79j76t 5168672961413

nooo ... byli dva kteří šli, pokud by ses přidal vlak mohl dojet s průměrnou rychlostí 3 km / hod ;-)

+5/0
14.12.2013 13:15

G74a35b55r79i70e97l 52H20o25r44t63e47n 9791549893364

Tak toho fíru asi už nikdo o nesmyslnosti víry v pověry nepřesvědčí.:-/

+15/0
14.12.2013 12:36

J40a61n 25Z53e14l44e24n87k16a 2896896228145

Pravděpodobnost mizivá, nicméně nenulová.

+2/0
14.12.2013 12:50

G53a43b92r65i36e46l 66H40o94r25t41e80n 9161369263714

Jistě. Ale vysvětlovat bych mu to nechtěl.;-)

Docela by mě zajímalo, jak dlouho po té druhé nehodě jel ty poslední čtyři kilometry.

0/0
14.12.2013 13:11

I31v92a48n 42B35u86b79l37a 3452255305314

Asi normálně. Na rozdíl od auta s tím totiž nemůžete nic dělat. Takže ani nemáte výčitky typu kdybych byl býval atd. Jen nevím co tam vždycky hodiny vyšetřují. Vlak stejně zastaví až nejméně 100m, u rychlovlaku i půl kilometru, za nehodou. Takže klidně může jet dál, což za bývalého režimu bývalo. Případné zbytky zesnulého příležitostně ze spodku lokomotivy seškrabou při revizi v depu. I to bývalo. Fíra pak následně někdy do protokolu vypoví: Viděl jsem, houkal jsem, nasypal tam instinktivně rychlobrzdu. Víc totiž nemůže udělat.

+3/−1
14.12.2013 17:06

S21t64a81n91i61s30l13a39v 20R13o85s88e62c88k72ý 9305299371719

Sebevrah, který do příčin své smrti vmanipuluje druhou osobu a nadosmrti ji poznamená, zapomíná na to, proč se sám dobrovolně rozhodl odejít z tototo života

+21/−4
14.12.2013 12:23

M63i17c60h88a27l 68K29r64e20j18č15í 1856970111513

Sebevrahovi je pak už všechno jedno. Takovému člověku nelze nic vyčítat.

+4/−9
14.12.2013 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.